نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر می‌خواهید دکوراسیون منزل خود را به‌صورت حرفه‌ای شکل دهید، نباید ساعت‌ها را فراموش کنید.

ساعت‌ در دکوراسیون منزل

شاید باورتان نشود، اما ساعت‌ در دکوراسیون منزل یکی از عناصر دکوراتیو مهم است. ساعت بزرگی که به دیوار می‌زنید، جدا از این که زمان را به شما یادآوری می‌کند، یکی از اجزای دکوراسیون است و باید با سلیقه انتخاب شود. با مجله دلتا همراه باشید.

ساعت دیواری پازلی

ساعت پازلی از انتخاب‌های جالب و جذابی است که غالبا در خانه‌هایی با سبک مدرن دیده می‌شود. طراحی این ساعت‌ها بسیار جالب است. شما از تماشای این ساعت‌ها خسته نمی‌شوید. این ساعت‌ها نیز درست مانند ساعت‌های بسیار بزرگ دیواری، تنها یک ساعت نیستند. بلکه بخش قابل‌توجهی از دکوراسیون دیوارها را تشکیل می‌دهند.

ساعت‌ در دکوراسیون منزل

ساعت مدل روستیک

سبک روستیک از جمله سبک‌های محبوب امروزی است که در طراحی داخلی و چیدمان منزل کاربرد دارد. این سبک را بیشتر با نوع چوب‌های مخصوصی که در آن استفاده می‌شود، می‌شناسند. اگر دکوراسیون منزل شما سبک روستیک دارد، می‌توانید همین تم را برای ساعت نیز در نظر گرفته و آن را با دیگر بخش‌های دکور ست کنید. ساعت‌های مدل روستیک از یک صفحه چوبی ساده و بدون تزیینات تشکیل شده‌اند.

ساعت‌ در دکوراسیون منزل

انواع ساعت دیواری مدل فانتزی

اگر به دنبال داشتن یک دکوراسیون متفاوت و جذاب هستید، اضافه کردن چند فرم فانتزی به فضای منزل شما می‌تواند جالب باشد. مدل‌های فانتزی ساعت دارای فرم‌های بسیار متنوعی هستند. اصولا طراحی این مدل‌ها به گونه‌ای است که هیچ قاعده خاصی نمی‌پذیرد و به همین خاطر انواع بسیار مختلفی را می‌توانید از میان آن‌ها پیدا کنید.

ساعت دیواری مدل فانتزی

ساعت مدل تیپوگرافیک

طرح تیپوگرافیک به طرح‌هایی گفته می شود که در آن حروف و اعداد به چشم می‌خورند. طرح تیپوگرافیک را می‌توان در برخی از لوازم دکوری دید. ساعت نیز یکی از این لوازم است که طرح‌های تیپوگرافیک مختلفی برای تزیین آن به‌کار می‌رود. در این مدل ساعت، حروف و در بسیاری از اوقات، شماره‌های ساعت با فونت‌های غیرمعمول و خاصی طراحی و اجرا می‌شوند که به ساعت، فرم خاص و جدیدی می‌دهد. مدل تیپوگرافیک را می‌توانید با دکوراسیون مدرن خود ست کنید.

ساعت مدل تیپوگرافیک

ساعت مدل کلاسیک

ساعت‌های دیواری متعددی با طرح های متنوع کلاسیک وجود دارند که زیبایی و تجمل آن‌ها می‌تواند شکوه و جلوه خاصی به دکوراسیون شما بدهد. این ساعت‌ها که اغلب از جنس چوب و دارای کنده کاری‌های ظریف و زیبا هستند، با مبلمان کلاسیک شما ست بسیار مناسبی ایجاد خواهند کرد. نکات بیشتر در مورد سبک کلاسیک در دکوراسیون را در مطلب اتاق پذیرایی خود را به سبک کلاسیک دیزاین کنید بخوانید.

ساعت مدل کلاسیک

ساعت دیواری مدرن

یکی از ساعت‌ در دکوراسیون منزل ساعت مدرن است. دنیای ساعت‌های مدرن، بسیار متنوع و پر از گزینه‌های مختلف برای انتخاب است. به‌طور حتم ساعت‌های مدرن را می‌توان با سبک‌های مختلف دکوراسیون ست کرد. اما بهتر است این ساعت‌ها را در ترکیب با چیدمان مدرن، مینیمال یا تلفیقی به‌کار ببرید.

ساعت دیواری مدرن

انواع ساعت دیواری مدل مینیمال

ساعت‌های مینیمال با وجود سادگی از طرح های جذاب و نوینی برخوردار هستند که آن‌ها را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند. این ساعت‌ها بر خلاف بسیاری از مدل‌های قبلی، چارچوب ساده و بدون تزیینی دارند. ساعت‌های مینیمال در یک دکوراسیون به همین سبک، انتخاب فوق العاده‌ای خواهند بود و در ترکیب با عناصر مدرن نیز مناسب هستند.

ساعت دیواری مدل مینیمال

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ اشتباهی که اتاق پذیرایی را کوچک‌تر می‌کند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,ساعت دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دکوراسیون داخلی مدرن بهترین حالت دکوراسیون است که می‌توان برای خانه در نظر گرفت. در دکوراسیون داخلی مدرن ملزومات با نظم و ترتیب درکنار هم قرار گرفته و ظاهری زیبا به ما ارائه می‌دهند.

دکوراسیون داخلی مدرن در منزل

در خانه‌هایی که از دکوراسیون مدرن بهره می‌برند، معمولا وسایل تزیینی کمی به‌کار گرفته می‌شود و در صورت استفاده به‌صورت پراکنده قرار می‌گیرند. ایده های گوناگونی جهت رسیدن به دکوراسیون داخلی مدرن در منزل وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نمونه‌هایی از این ایده‌ها پرداخته‌ایم.

آشپزخانه به سبک مدرن

آشپرخانه‌ها در سبک و دکوراسیون مدرن با وسایل نمایشی و براق و رنگ‌های درخشنده با لبه‌های برش خورده به نمایش گذاشته می‌شوند. قوانین سادگی در این سبک شامل این است که کابینت‌ها دارای درهای ورقه‌ای هستند، اپن آشپزخانه دارای لبه ساده است و از مواد و ابزارهای شلوغ در آن استفاده نشده است.

آشپزخانه در دکوراسیون مدرن به این گونه است که باید کابینت‌های دردار را با کابینت‌هایی که مدل ساده دارند جایگزین کنید و کفپوش را چوب پنبه کنید و یا برای دیوارهای بین کابینت‌ها سرامیک‌های رنگی برگزینید. ایده‌های بیشتر در مورد آشپزخانه مدرن را در مطلب ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون مدرن آشپزخانه بخوانید.

دکوراسیون داخلی مدرن در منزل

 

اتاق خواب با دکوراسیون مدرن

در اتاق خواب از یک تخت کوتاه استفاده کنید و دو پاتختی بگذارید و دو چراغ بر روی آن قرار دهید. برای تزیین آن نیز می‌توانید مجسمه بگذارید و یا روی دیوار نقاشی کنید. لوستر نصب کنید و کاغذ دیواری بکشید و قالیچه هم در اتاق بگذارید. همچنین می‌توانید یک میز آرایشی بگذارید با یک صندلی مدرن که باعث می‌شود اتاق زیبایی بیشتری داشته باشد. ایده‌های بیشتر در مورد اتاق خواب مدرن در مطلب با کاغذ دیواری اتاق خواب را شیک و مدرن کنید بخوانید.

دکوراسیون داخلی مدرن در منزل

اتاق پذیرایی مدرن

مکانی که بیانگر سلیقه و حس هنری صاحب خانه است اتاق پذیرایی است. برای مبلمان اتاق پذیرایی در دکوراسیون مدرن می‌توان از مبل و کاناپه و یک میز در جلوی آن‌ها، میز ناهارخوری، دیوارهای رنگی، تلویزیون و وسایل دکوری دیگر استفاده کرد. برای مدرن نشان دادن اتاق پذیرایی می‌توان از چند شمع با رنگ‌های روشن استفاده کرد. توجه کنید بهتر است برای داشتن اتاق پذیرایی به سبک مدرن، مبل راحتی خریداری کنید. چرا که مبلمان کلاسیک و یا استیل برای این سبک مناسب نیستند. برای چیدمان پذیرایی مدرن مطلب دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن را بخوانید.

اتاق پذیرایی مدرن

اتاق ناهار خوری مدرن

اگر می‌خواهید حس خوبی در خانه مدرن خود داشته و از خوردن ناهار در کنار دوستان و خانواده خود نهایت لذت را ببرید، استفاده از میز ناهارخوری بزرگ شیشه‌ای با صندلی‌های زیبا در اتاق ناهارخوری دکوراسیون مدرن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای تزیین نیز می‌توانید در بالای میز ناهارخوری از چراغ‌های دکوری استفاده کنید و در اتاق از پرده‌های تزیینی هم استفاده کنید.

اتاق ناهار خوری مدرن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ راه ساده و ارزان برای لوکس‌ شدن منزل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

چیدمان و دکوراسیون پذیرایی می‌تواند با چالش‌های دشواری همراه باشد، خصوصا اگر نوری که این فضا دریافت می‌کند هم چندان زیاد نباشد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

اگر دکوراسیون داخلی پذیرایی منزل برای شما مهم است، می‌توانید نکاتی را که در این مطلب از مجله دلتا ذکر شده است مطالعه نمایید و در خصوص تغییراتی که می‌توانند نمای زیباتری در منزل شما ایجاد کنند تصمیم بگیرید.

استفاده از وسایل بزرگ و حجیم

این خطا یکی از بدترین اشتباهاتی است که می‌تواند دیزاین منزل شما را کاملا دلگیر و کوچک نشان دهد و جلوه‌ای شبیه یک سمساری یا فروشگاه مبلمان در سالن پذیرایی خانه شما ایجاد کند. پس بنابراین باید اندازه وسایل شما متناسب با اندازه اتاق باشد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

مبلمان و اکسسوری‌های پر از خورده ریز و شلوغ

برای دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل لازم است از مبلمان و اکسسوری‌هایی استفاده کنید که نقش‌ها و طرح ساده و آرامی دارند. در نهایت اگر به یک اکسسوری خاص یا مبلمان با پارچه دارای طرح شلوغ علاقه‌مند هستید، می‌توانید به‌صورت محدود در بخشی از دیوار از چنین طراحی خاصی استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل

رنگ‌آمیزی چندین دیوار پذیرایی کوچک با رنگ‌های تیره و شاخص

شاید لازم به گفتن نیست که رنگ‌های تیره بر روی دیوار تا چه حد می‌توانند نمای دلگیر و بسته‌ای در یک نشیمن و پذیرایی کوچک ایجاد کنند. رنگ دیوارها در بسیاری از خانه‌ها بیش از رنگ سایر بخش‌های فضا می‌تواند بر روی جلوه کلی منزل تاثیر داشته باشد. اساسا بهتر است در یک پذیرایی کوچک از رنگ‌های تیره یا شاخص مثلا قرمز، بنفش، صورتی و … برای دیوارها استفاده نشود. مطالب بیشتر در مورد انتخاب رنگ منزل را در مطلب ۵ رنگی که باید در دکور خانه خود داشته باشید بخوانید.

انتخاب مبلمان اصلی با رنگ‌های تیره و شاخص

رنگ‌های تیره در مبلمان اصلی باعث غلبه تیرگی، بسته به چشم رسیدن و دلگیر شدن فضای یک پذیرایی و نشیمن کوچک می‌شود. برای تجسم بهتر چنین فضایی می‌توانید تصور کنید یک صفحه کاغذ روشن با لکه‌های بزرگ تیره رنگ به چه شکلی در می‌آید. هرقدر هم به این صفحه رنگ‌های روشن در ابعاد کوچک و متوسط اضافه کنید، باز هم نمای تیره و البته شلوغ خود را حفظ می‌کند.

مبلمان اصلی با رنگ‌های تیره و شاخص

انتخاب پرده‌های تیره و سنگین با پوشش زیاد نور برای پنجره‌ها

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک منزل بیشتر و پیشتر از هر چیز برای دلباز و بزرگ به‌نظر رسیدن، نیازمند نور مناسب است. پرده‌های بزرگ و تیره علاوه بر اینکه جلوه دلگیری در فضای پذیرایی ایجاد می‌کنند، ورود نور به فضا را نیز محدود می‌کنند.

در هنگام دکوراسیون یک پذیرایی کوچک به ایجاد تغییر و یک چشم انداز بسیار شاخص با پرده فکر نکنید. پرده‌های حریر ساده یا دارای طرح‌های روشن و خلوت می‌توانند بهترین گزینه‌های انتخاب پرده در یک نشیمن کوچک باشند.

انتخاب پرده‌های تیره و سنگین

پوشش بخش عمده‌ای از کف زمین با فرش‌های تیره

فرش و اصولا هر نوع کفپوش تیره برای پذیرایی‌های کوچک، می‌تواند فضای خانه را بسیار گرفته کند. همچنین آن را کوچک‌تر از آنچه که هست به نمایش بگذارد.

این مشکل زمانی بیشتر شده و خود را به بدترین نحو نشان می‌دهد که فرش‌ها بخش عمده‌ای از فضای پذیرایی را پوشانده و در فاصله اندک یا بدون فاصله از دیوارها چیدمان شوند. جلوه کلی کف منزل نمای شلوغ و تیره رنگی است که همه بخش‌های دکوراسیون را تحت الشعاع خود قرار داده و پذیرایی کوچک‌تر و بسیار دلگیر به‌نظر می‌رسد.

پوشش زمین با فرش‌های تیره

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون دیوار تلویزیون را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دکوراسیون اطراف تلویزیون از آن جهت که جزو نقاط کانونی و اثرگذار است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایده های کاربردی دکوراسیون اطراف تلویزیون

برای تزیین فضای دکوراسیون اطراف تلویزیون ایده‌های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های کاربردی دکوراسیون اطراف تلویزیون می‌پردازیم.

تابلوهای مورد علاقه شما روی دیوار

اگر تلویزیون شما از جمله تلویزیون‌های دیواری است، می‌توانید از ایده گالری دیواری استفاده کنید. شما برای زیباتر کردن دکوراسیون اطراف تلویزیون، می‌توانید از قفسه و شلف نیز استفاده کنید. تابلوهای خانوادگی ‌و تابلوهای نقاشی خود، یا اقلام دکوری مثل مجسمه و غیره را روی این قفسه‌ها قرار دهید. اگر قصد ایجاد گالری دیواری دارید بهتر است پس زمینه دیوارتان را سفید کنید. در هر صورت، ایجاد نمایشگاهی از تابلوهای مورد علاقه شما کنار تلویزیون، بسیار خوب و جذاب است.

ایده های کاربردی دکوراسیون اطراف تلویزیون

 نصب چراغ های تزیینی روی دیوار

اگر به دنبال ایجاد فضایی شیک و مدرن در فضای اطراف تلویزیون خود هستید، می‌توانید از لامپ‌های دیواری نیز استفاده کنید. این لامپ‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در بازار موجود است و هر شخص ‌با توجه به سلیقه و ویژگی‌های دکوراسیون خانه خود، می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. چراغ‌هایی ریسه مانند نیز، ایده‌های خوبی برای قرار گرفتن در قسمت اطراف میز تلویزیون شما هستند.

ایده های کاربردی دکوراسیون اطراف تلویزیون

ایجاد حال و هوای قدیمی در‌فضای اطراف تلویزیون

یکی از ایده‌های جالبی که برای دکوراسیون اطرا‌ف تلویزیون می‌توانید از‌ آن بهره ببرید، استفاده از عناصر قدیمی است. به‌کارگیری میز تلویزیونی با شرح و سبک چوب قدیمی و قرار دادن دکوری‌ها و مجسمه‌های ‌چوبی روی آن و یا قرار دادن تابلوهای قدیمی و اقلام تزیینی که به نوعی نمایانگر گذشته است این ایده را کامل می‌کند. در این صورت، حس و حال خانه شما بسیار عوض شده و سبک روستیک در خانه شما ایجاد می‌شود.

حال و هوای قدیمی در‌فضای اطراف تلویزیون

استفاده از شمع و گل برای دکوراسیون اطراف تلویزیون

یکی از ایده های کاربردی دکوراسیون اطراف تلویزیون اینکه از تعدادی شمع و جاشمعی جذاب در کنار گل‌های طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک قفسه روی دیوار، تعدادی شمع و گل در کنار هم قرار داده و فضا را جذاب کنید. ایده‌های استفاده از شمع در دکوراسیون را در مطلب با شمع آرایی دکور منزل خود را رویایی کنید بخوانید.

استفاده از شمع و گل

 استفاده از باکس‌های دیواری و کمد دیواری

دیوارهای اطراف میز تلویزیون معمولا بی‌استفاده هستند. از این رو می‌توانید باکس‌های دیواری را روی آن‌ها اجرا کنید تا علاوه بر صرفه‌جویی در فضا و استفاده از فضای اضافه، نمای خالی و زشت دکوراسیون اطراف تلویزیون در ذوق نزند. اگر دیوار اطراف میز تلویزیون شما نسبتا بزرگ است، به جای باکس دیواری از کمد دیواری استفاده کنید. یک کمد دیواری اضافه می‌تواند کمک بسیار زیادی در ایجاد نظم و ترتیب در خانه شما کند. اگر از این ایده استفاده کردید، سعی کنید آن را کمی متفاوت و زیبا کنید تا از لحاظ زیبایی در سطح پایینی قرار نداشته باشد.

 استفاده از باکس‌های دیواری و کمد دیواری

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ راه ساده و ارزان برای لوکس‌ شدن منزل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,دیوار تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یکی از ویژگی‌های مهم و تاثیرگذار در خانه‌های ساده، شیک و لاکچری استفاده درست از رنگ‌ها است که نباید از هر رنگی در فضا استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی لوکس و شیک

خانه لوکس خانه‌ای است که حداکثر استانداردهای یک دکوراسیون شیک در آن رعایت شود. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی ویژگی‌های دکوراسیون داخلی لوکس و شیک می‌پردازیم.

اضافه کردن پوشش های چوبی در دکوراسیون

دیوارهای خانه را رنگ‌آمیزی کنید، عناصر تازه‌ای به دکوراسیون اضافه کنید و هر عمل دیگری که می‌تواند فضای خوشایندتری برای شما ایجاد نماید را انجام دهید. یکی از کارهایی که پیشنهاد می‌کنیم آن را عملی کنید، استفاده از چوب است. چوب یکی از مصالح جدانشدنی از دکوراسیون‌های لوکس است و از این جهت اگر می‌خواهید خانه‌ای لوکس و درخور تحسین داشته باشید، حتما آن را به‌کار ببرید.

دکوراسیون داخلی لوکس و شیک

رنگ کردن درب‌های خانه

هرچه درب‌های خانه شما شیک‌تر و خلاقانه‌تر باشد، کسانی که آن را می‌بینند شما را بیشتر تحسین خواهند کرد. انتخاب رنگ درب‌ها یک امر کاملا سلیقه‌ای است اما معمولا از سه رنگ سیاه، سفید و قهوه‌ای برای رنگ درب استفاده می‌شود. رنگ‌های مختلف زیبایی‌شناسی‌های گوناگونی دارند و هر رنگ مناسب شرایط مخصوص خود است. بنابراین قاعده این سه رنگ یک قاعده کلی نیست.

دکوراسیون داخلی لوکس و شیک

توجه به دکوراسیون آشپزخانه و کابینت‌ها

آشپزخانه، همیشه جزو قسمت‌هایی بوده است که در دکوراسیون داخلی تاثیر بسیار زیادی گذاشته و طراحی دکوراسیون آن می‌تواند بسیار سخت و چالش برانگیز باشد. هر آشپزخانه، دارای قسمت‌های مختلفی است. در این بین، این کابینت‌ها هستند که نقش تعیین کننده‌ای در نمای کلی آشپزخانه می‌گذارند.

در نتیجه، توجه به شکل و ظاهر آن می‌تواند کمک زیادی به داشتن آشپزخانه و در نهایت خانه‌ای لوکس به شما کند.

توجه به دکوراسیون آشپزخانه و کابینت‌ها

توجه به ملزومات قدیمی و استفاده از وسایل جدید

ترکیب کردن قطعات قدیمی‌تر با دکورهای جدید یک راه سرگرم کننده برای اضافه کردن پیچیدگی و شخصیت در خانه شما است. این کار همیشه یکی از کارهای جذاب و چالش برانگیز در طراحی دکوراسیون یک خانه لوکس به‌شمار می‌رود.

خانه لوکس خانه‌ای است که سبک سنتی و مدرن را در کنار یکدیگر به‌گونه‌ای در معرض نمایش قرار دهد که زیبایی این ترکیب، قدمت ملزومات قدیمی را بپوشاند. استفاده از یادگاری‌های قدیمی مثل ساعت، ظروف، تابلوهای دیواری و رومیزی، کتاب‌های قدیمی، اکسسوری‌های عتیقه و غیره در این زمینه پیشنهاد می‌شود. برای اینکه دکور خانه خود را مجلل کنید مطلب چگونه دکور خانه را شیک و مجلل کنیم؟ را بخوانید.

توجه به ملزومات قدیمی

از رنگ‌های جذاب برای دیوارها استفاده کنید

برای دکوراسیون داخلی لوکس و شیک به رنگ دیوارهای خانه خود اهمیت ویژه بدهید. رنگ دیوارها در خانه باید به شما احساس خوب بدهد و شما را خسته نکند. بهترین رنگ برای افراد مختلف می‌تواند گوناگون باشد. برای مثال به فردی که رنگ‌های فانتزی را می‌پسندد، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های پرجنب و جوش استفاده کند. در مقابل برای افرادی که دیگر فضاهای رسمی را ترجیح می‌دهند، رنگ‌های خاکستری، طوسی و سفید بهترین انتخاب‌ها به‌شمار می‌آیند.

رنگ‌ های جذاب برای دیوارها

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ رنگی که باید در دکور خانه خود داشته باشید را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

افزودن رنگ به ترکیب رنگی خانه یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون بدون اعمال تغییرات پرهزینه و سنگین است.

بهترین رنگ ها در دکوراسیون منزل

با افزودن بعضی از این رنگ‌ها به خانه می‌توانید دکور منزل خود را تغییر دهید. ممکن است تغییر رنگ در دکوراسیون منزل شما  از قبل برنامه‌ریزی نشده باشد و ناگهان رخ دهد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی بهترین رنگ ها در دکوراسیون منزل پرداخته می‌شود.

رنگ سیاه

مهم نیست که سبک دکوراسیون شما چیست، می‌توانید نقاط سیاه رنگ را به آن اضافه کنید. سیاه بیشتر در سبک‌های تزیینی و کاملا مدرن کاربرد دارد و در خانه‌های قدیمی خنثی دیده می‌شود. راز تزیین خانه با رنگ سیاه در درخشش یا ترکیبی است که شما انتخاب می‌کنید. در یک خانه معمولی رنگ سیاه می‌تواند برای کابینت‌ها، مبلمان و حتی درها استفاده شود. با نورپردازی مناسب سیاه را می‌توان برای دیوار و اتاق غذاخوری هم انتخاب کرد.

بهترین رنگ ها در دکوراسیون منزل

سبز متمایل به آبی از بهترین رنگ ها در دکوراسیون منزل

آیا در خانه خود اتاقی به رنگ سبز مایل به آبی دارید؟ سبز مایل به آبی محبوبیت زیادی دارد. زیبایی این رنگ در دکوراسیون در آن است که رنگ آبی قدرتمندی در لایه زیرین خود دارد و در عین حال به دلیل سبزی بیشتر احساس گرما و صمیمت را منتقل می‌کند. اگر می‌خواهید رنگ آبی یا سبز دیوار را تغییر دهید رنگ سبز مایل به آبی بهترین گزینه خواهد بود.

سبز متمایل به آبی

رنگ خاکستری

در میان گزینه‌های مختلفی که در رنگ خاکستری وجود دارد، از خاکستری مایل به آبی گرفته تا بژ گرم را دربرمی‌گیرد، می‌توانید رنگی متناسب با دکور کنونی خود را انتخاب کنید. تمام ترکیب‌های رنگ خاکستری به زیبایی در اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری جلوه می‌کنند. اما خاکستری بیشتر در آشپزخانه و حمام محبوبیت دارد. آشپزخانه سفید هنوز هم ارجحیت دارید اما با رنگ‌های دیگر ترکیب شده است.

رنگ خاکستری

از داشتن رنگ خنثی مطمئن شوید

یکی از بهترین رنگ ها در دکوراسیون منزل رنگ خنثی است. در صورتی که پالت رنگ خانه شما مقدار زیادی رنگ خنثی داشته باشد، حتی ممکن است بر اساس یک رنگ خنثی باشد. رنگ خنثی اگر به درستی انتخاب شود آرامش‌بخش و پذیرا خواهد بود. اگر به نظرتان دیوارهای خنثی مشکل دارند بهتر است رنگ دیگری بزنید. احتمالا بژ برای دکورتان عالی است اما باید با همه چیز هماهنگ شود. در مورد ایده‌های جدید پذیرا باشید.یک رنگ روشن می‌تواند پالت رنگی شما را به‌طور کلی تغییر دهد. نکات بیشتر در مورد انتخاب رنگ منزل را در مطلب انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه بخوانید.

رنگ خنثی در دکوراسیون

افزودن رنگ برجسته

شاید خانه شما به رنگی برجسته و پرنقش نیاز داشته باشد. حتی دقیق‌ترین طرح‌های تزیینی نیز به هیجان و انرژی رنگ تند نیاز دارند. این راز رسیدن به تعادل در خانه است. ممکن است زیاد به آویزان کردن وسایل تزیینی علاقه نداشته باشید اما می‌توانید از رنگ‌های روشن بر روی بالش‌ها یا کاناپه استفاده کنید. حتی کمترین ترکیبات رنگ متمایز می‌تواند فضای کسالت بار اتاق را تغییر دهد.

رنگ برجسته در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ترفند بی‌نظیر برای تزیین آشپزخانه شما را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مهم‌ترین موضوع در تزیین آشپزخانه، استفاده خلاقانه از تمامی فضاهای موجود است. پس پیش از هر اقدامی، برای تزیین آشپزخانه خود، با دقت به فضای آن توجه کنید.

ایده های تزیین دکوراسیون آشپزخانه

در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم شما را با ایده های تزیین دکوراسیون آشپزخانه آشنا کنیم. بدون آن که متوجه باشیم، در طول روز ممکن است ساعات زیادی را در آشپزخانه صرف کنیم، پس بهتر است که از فضای آن لذت ببریم.

تزیین آشپزخانه به وسیله مجسمه دکوری یا مدرن

مجسمه‌ها یکی از گزینه‌های جذاب برای اپن آشپزخانه هستند. با افزودن برخی از وسایل جذاب دکوراسیون داخلی همچون مجسمه‌ها می‌توانید زیبایی دو چندانی به آشپزخانه خود بدهید. انتخاب مجسمه جذاب یکی از ساده‌ترین راه‌ها در نحوه تزیین آشپزخانه است.

ایده های تزیین دکوراسیون آشپزخانه

در تزیین آشپزخانه اشیای ساده را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین موضوعات در نحوه تزیین آشپزخانه توجه به ساده‌ترین وسیله‌های موجود در فضای آن است. یک سبد میوه تازه، خود می‌تواند یک المان جذاب دکوری باشد. ضمنا شما می‌توانید با یک چیدمان زیبا از ظروف ادویه در بخشی از آشپزخانه، یک منظره جذاب درست کنید. استفاده از شلف‌های دکوری نیز می‌تواند علاوه بر افزودن به فضای آشپزخانه شما، محل قرار گرفتن زیباترین ظروف نیز باشد.

استفاده از گیاهان رونده

برخی از پیچک‌ها می‌توانند به خوبی در محیط آپارتمان رشد کنند و اگر آشپزخانه شما نورگیر مناسبی دارد حتما به شما توصیه می‌کنیم از این گیاهان استفاده کنید.

ایده های تزیین دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از پارچه‌های رنگی

یکی از ایده های تزیین دکوراسیون آشپزخانه استفاده از پارچه های رنگی است. پارچه‌های رنگی می‌توانند یک رومیزی خیلی جذاب یا یک پرده آشپزخانه زیبا باشند. این پارچه‌های جذاب که معمولا فرمی چهارخانه دارند، بسیار خوش آب و رنگ بوده و ضمنا قیمت کمی هم دارند. مدل‌های بیشتر برای پرده آشپزخانه را در مطلب زیباترین مدل‌های پرده آشپزخانه برای خانه شما ببینید.

استفاده از پارچه‌های رنگی

 صندلی اپن

اگر آشپزخانه اپن دارید حتما و حداقل با استفاده از دو صندلی اپن، یک فضای جدید و خودمانی برای صرف غذا ایجاد کنید.

 صندلی اپن

استفاده از شلف دکوری و تزیینی

در صورتی که از کمبود کابینت و محدویت فضا رنج می‌برید، می‌توانید از شلف‌های دیواری استفاده کنید. ضمنا انواع شلف‌های دکوری نیز وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید زیباترین ظروف خود را در جایی کاملا امن قرار دهید. شلف های دکوری ضمنا بهترین محل برای قرار دادن وسایل دکوری و همچنین گلدان‌های کوچک و جذاب است.

استفاده از شلف دکوری و تزیینی

توجه به هماهنگی در نحوه تزیین آشپزخانه

یکی از ایده های تزیین دکوراسیون آشپزخانه اینکه از سبک طراحی داخلی خانه خود پیروی کنید و آشپزخانه خود را به‌گونه‌ای دکور کنید که در هماهنگی کامل با سایر اجزای دکوری خانه باشد. برای آنکه بتوانید یک خانه زیبا داشته باشید، حتما در نحوه تزیین آشپزخانه دقت کرده و اجازه دهید تمامی خانه شما فضایی دلپذیر و جذاب داشته باشد.

هارمونی در نحوه تزیین آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب از قرمز یلدا تا قرمز کریسمس در دکور خانه شما را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان آشپزخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

رعایت برخی نکات اساسی می‌تواند نقش مهمی در داشتن دکوراسیون منزل شما ایفا کند و حال و هوای تازه‌ای را به منزل شما ببخشد بدون آنکه نیاز به صرف هزینه‌های زیاد باشد.

وسایل ضروری برای دکوراسیون منزل

ما می‌توانیم دکوراسیون منزل خود را به‌گونه‌ای سر و سامان دهیم که ضامن سلامتی خود و خانواده ما باشد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم ضمن معرفی وسایل ضروری برای دکوراسیون منزل بتوانیم با این ایده‌ها به خانه شما تندرستی و سلامتی هدیه بدهیم.

پرورش گل و گیاه خانگی

نگهداری و پرورش گل و گیاه خانگی در منزل می‌تواند به سلامتی و روحیه اعضای خانواده کمک کند. گل و گیاه خانگی هوای موجود در خانه شما را تصفیه می‌کند و با آلودگی هوای فضای خانه مبارزه خواهد کرد. از این گیاهان می‌توان هم برای تزیین دکوراسیون منزل و هم برای تصفیه هوای خانه خود استفاده کرد. این گیاهان به سلامتی خانواده شما کمک می‌کنند. برای آشنایی با گیاهانی که انرژی مثبت ایجاد می‌کنند، مطلب گیاهانی که انرژی مثبت را به خانه شما می‌آورند را بخوانید.

وسایل ضروری برای دکوراسیون منزل

تشک‌های ارگانیک

تشک‌های معمولی منبع زیادی از مواد شیمیایی مضر هستند. این تشک‌ها در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها از مواد بسیار سمی ضد اشتعال‌زا تشکیل می‌شوند. بنابراین اگر نگران سلامتی خود هستید و می‌خواهید یک خواب سالم را تجربه کنید تشک ارگانیک گزینه مناسبی است. این تشک‌های طبیعی فاقد هرگونه موا شیمیایی مضر هستند و برای بدن حساسیت به همراه نمی‌آورند و کاملا زیست تخریب پذیر هستند.

وسایل ضروری برای دکوراسیون منزل

استفاده از دستگاه‌های بخور و رطوبت‌ساز در هنگام خواب

یکی دیگر از وسایل ضروری برای دکوراسیون منزل که می‌تواند به استانداردهای سالم بودن و تندرستی بخشیدن خانه شما کمک کند استفاده از دستگاه‌های مرطوب ساز یا همان بخور است. دستگاه‌های بخور نه تنها هوای داخلی منزل شما را تهویه می‌کند بلکه می‌توانید با آن‌ها خواب خوبی را هم تجربه کنید.

لامپ نمک هیمالیا

این لامپ یک جسم جامد از نمک است که با گرم شدن آن می‌تواند برای خانواده شما مزایای سلامتی به همراه داشته باشد. لامپ نمک هیمالیا علاوه بر دادن انرژی مثبت و تغییر خلق و خوی ساکنین خانه با منفی کردن یون‌های مثبت ساطع شده از دستگاه‌های الکترونیکی نظیر تلویزیون، کامپیوتر و گوشی همراه به متعادل سازی تابش الکترومغناطیسی در خانه کمک می‌کند. نکات بیشتر در مورد سنگ نمک را در مطلب ۶ نکته برای استفاده از سنگ نمک در دکوراسیون بخوانید.

لامپ نمک هیمالیا

استفاده از رنگ‌های روشن در خانه

قبل از اینکه به سادگی از رنگ‌های روشن بگذرید و از به‌کار رفتن آ‌ن‌ها در دکوراسیون منزل خود صرف نظر کنید به این نکته توجه کنید که تحقیقات نشان داده‌اند انتخاب رنگ دیوار، رنگ فرش و پرده‌های منزل به شدت بر خلق و خوی شما می‌تواند تاثیر بگذارد. بنابراین با استفاده از رنگ‌های روشن و به‌کاربردن آن‌ها در دکوراسیون منزل خود به سلامت روحی و روانی خانواده خود کمک کنید.

استفاده از رنگ‌ های روشن در خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ترفند بی‌نظیر برای تزیین آشپزخانه شما را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

رنگ قرمز جزو دسته رنگ‌های گرم است که می‌تواند در هر قسمت از دکوراسیون خانه شما جادو کند. با ما همراه شوید تا با ترکیب رنگ‌های قرمز برای شب یلدا و کریسمس آشنا شوید.

تم رنگ قرمز در دکوراسیون

در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به شما بگوییم که ما همه این زیبایی‌ها را در کنار هم داریم و می‌توانیم آن‌ها را بهانه‌ای برای شاد زندگی کردن خود قرار دهیم. از بین همه مواردی که گفتیم، یلدا و کریسمس با فاصله چند روز از هم اتفاق می‌افتند. بنابراین تم رنگ قرمز در دکوراسیون را به‌عنوان فصل مشترک تزیینات و دکورهای خاص این دو انتخاب کردیم.

ترکیب رنگی مناسب برای قرمز

رنگ قرمز که از سنگ لعل گرفته شده، به‌عنوان رنگی گرانبها و قیمتی یاد می‌شود. در ادامه این مطلب با چهار ترکیب مختلف از این تم رنگ قرمز آشنا می‌شوید.

تم رنگ قرمز برای شب یلدا

رنگ‌هایی که تنالیته‌هایی از رنگ‌های شعله آتش هستند، بیشتر برای کامل کردن ترکیب رنگی فضا و عمق بخشیدن به آن مورد استفاده هستند. از این رنگ‌ها می‌توانید برای رنگ موکت کف، رنگ میز ناهارخوری یا در کابینت استفاده کنید. در تصویر زیر رنگ قرمز اصلی برای دیوارها به‌کار رفته و رنگ‌های دیگر برای مبلمان و قاب تزیینی استفاده شده‌اند. نکات بیشتر برای دکور شب یلدا را در مطلب با دکوراسیونی خاص به استقبال یلدا بروید بخوانید.

تم رنگ قرمز در دکوراسیون

ترکیب رنگ قرمز با فیروزه‌ای برای شب یلدا

رنگ فیروزه‌ای برای همه ما آشنا است. این رنگ ترکیب فوق‌العاده‌ای را به‌وجود می‌آورد که می‌تواند برای پارچه مبل‌ها، پرده و حتی به صورت محدودتر برای چراغ‌های دکوری و ظروف استفاده شود. در تصویر زیر می‌توانید انواع استفاده‌ از این رنگ را مشاهده کنید.

تم رنگ قرمز در دکوراسیون

تنالیته رنگ قرمز برای تزیینات شب یلدا

این ترکیب رنگی زیبا پیشنهاد من به شما برای یلدایی خاص و متفاوت است. شاید بهتر باشد برای تزیینات یلدای خود کمی خلاقیت به خرج دهیم و سفره‌ای متفاوت بچینیم. آبی فیروزه‌ای باعث می‌شود در عین مدرن بودن، تم سنتی و قدیمی یلدا نیز حفظ شود. گل‌ها را برای میز شام خود فراموش نکنید. نکات بیشتر در مورد کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون را در مطلب ترفندهای کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون بخوانید.

تم رنگ قرمز در دکوراسیون

تم رنگ قرمز برای کریسمس

ترکیب رنگی قرمز، سبز و قهوه‌ای که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، برای اولین بار در کاخ‌های خانواده سلطنتی انگلستان به‌کار برده شد اما امروزه می‌توان به‌عنوان یک تم سنتی و با وسایل و مبلمان قدیمی از آن استفاده نمود.

تزیینات منزل برای کریسمس

تم قرمز در دکوراسیون

  • رنگ صورتی قهوه‌ای و سبز

​این دو رنگ در ترکیب با تم رنگ قرمز در دکوراسیون برای لوکس‌تر کردن فضا به‌کار می‌روند. شما می‌توانید از آن در انتخاب پارچه مبلمان استفاده کنید. اگر مبلمان تیره‌تر باشد لاکچری بودن فضا بیشتر می‌شود. در تزیینات کریسمس این رنگ با درخت کریسمس تکمیل می‌شود.

  • رنگ فیروزه‌ای و سبز

​این دو رنگ برای همنشینی با تم رنگ قرمز آکادمی، بهتر است به‌عنوان فرش یا کف مورد استفاده قرار گیرند. البته در این مورد مبلمان چوبی را هم فراموش نکنید زیرا به زیبایی فضای شما کمک شایانی خواهد کرد. معمولا این دو رنگ به‌صورت محدود استفاده می‌شوند اما کامل کننده دکوراسیون شما با تم رنگ قرمز خواهند بود.

چیدمان زیبای اتاق نشیمن

تم قرمز در تزیینات کریسمس

در تزیینات کریسمس، رنگ‌های قهوه ای و سبز بیشتر دیده می‌شوند. تنالیته رنگی قرمز، قهوه‌ای و سبز بهترین و مناسب‌ترین ترکیب رنگی برای این جشن هستند. پارچه‌های چهارخونه سبز و قرمز حس آرامش‌بخشی را به فضای شما می‌دهند. برای رنگ قهوه‌ای هم وسایل چوبی را فراموش نکنید.

تم قرمز در تزیینات کریسمس

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ نکته مهم در چیدمان خانه های بدون پنجره را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,دکوراسیون قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

افرادی که خانه آن‌ها فاقد پنجره و منبع نور خوبی است، با مطالعه این مطلب می‌توانند راهکارهای جالبی را در راستای مقابله با این مشکل در نظر داشته باشند.

چیدمان خانه های بدون پنجره

دکوراسیون فضای بدون پنجره و طراحی دکوراسیون اتاق بدون نور از مشکلات بسیاری از افراد است. در این مطلب از مجله دلتا به نحوه چیدمان خانه های بدون پنجره پرداخته‌ایم.

لامپ و روشنایی، مهم ترین اهرم در دکوراسیون فضای بدون پنجره

خانه های بدون پنجره، معمولا از نور و روشنایی نسبتا ضعیفی برخوردار هستند. بنابراین تاثیر لامپ و روشنایی در آن‌ها بیش از پیش احساس می شود. سعی کنید از لامپ‌های ترکیبی استفاده کنید. به‌گونه‌ای که ترکیبی از رنگ‌هایی مثل زرد و سفید باشد. بدین منظور، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از لوسترهایی که قابلیت به‌کارگیری چندین لامپ در آن‌ها فراهم است، استفاده کنید.

همچنین، آباژور و چراغ‌های رومیزی گزینه‌های دیگری هستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند بتوانید نور را در گوشه‌های دنج خانه که نمی‌توان لوستر یا لامپ‌های سقفی را در آن‌ها نصب نمود، به ارمغان بیاورید. به یاد داشته باشید. برای دیدن آباژورهای جذاب به مطلب شیک‌ترین آباژورهای مدرن در دکوراسیون منزل شما سر بزنید.

چیدمان خانه های بدون پنجره

آینه و نحوه صحیح قرار دادن آن‌ها

آینه‌ها از جمله ملزوماتی هستند که در چیدمان خانه‌های بدون پنجره و فضاهایی که نور در آن‌ها کمتر دیده می‌شود، می‌تواند به کمک صاحبان خانه آمده و برای آن‌ها فضای بهتری را به‌وجود آورد. این عناصر، نور را بازتاب کرده و به همین دلیل می‌توانند فضا را روشن‌تر آن چیزی که هست نشان دهند. آینه‌ها در اشکال گوناگون می‌تواند در خانه مورد استفاده قرار بگیرد. برای دیدن آینه‌های جذاب در چیدمان منزل به مطلب ۶ آینه پرطرفدار در چیدمان منزل سر بزنید.

چیدمان خانه های بدون پنجره

رنگ‌های روشن را فراموش نکنید

ترکیب‌های رنگی مختلفی برای دکوراسیون وجود دارد که ما از میان این ترکیب‌ها، آن دسته ترکیب رنگ‌هایی که در آن‌ها از رنگ روشن بیش از سایر رنگ‌ها استفاده شده است را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که رنگ‌های روشن در چیدمان خانه های بدون پنجره باعث می‌شوند فضا بازتر و بزرگ‌تر دیده شده و جلوه روشن‌تری به خانه شما می‌دهند. به یاد داشته باشید در دکوراسیون اتاق بدون نور تا حد امکان از رنگ‌های تیره و ترکیب رنگ‌های متضاد دوری کنید.

رنگ‌ های روشن در چیدمان

ملزومات براق یک ایده خلاقانه برای چیدمان خانه های بدون پنجره

ملزومات براق و درخشنده، همان کاری را انجام می‌دهند که آینه‌ها در دکوراسیون اتاق بدون نور آن را انجام می‌دادند. این وسایل نور را بازتاب کرده و درخشش بیشتری در خانه شما ایجاد می‌کنند. ظروف شیشه‌ای و فلزهای براق بهترین انتخاب‌ها برای انجام این ایده هستند.

ملزومات براق یک ایده خلاقانه

 معجزه خطوط به کمک شما می‌آید

شاید یکی از اولین مواردی که در هنگام طراحی دکوراسیون فضای بدون پنجره می‌تواند کمک شما باشد، استفاده از هارمونی خطوط در دکوراسیون داخلی است. در یک خانه هرچقدر خطوط و اشکال به‌کار رفته صاف‌تر باشند، آن فضا بزرگ‌تر دیده می‌شود. شما می‌توانید در دکوراسیون اتاق بدون نور از مبلمانی با طرح خطوط ساده استفاده کنید. این مبلمان نه تنها ظاهر شیکی دارد، بلکه فضای شما را مرتب و منظم‌تر نشان می‌دهند.

معجزه خطوط به کمک شما می‌آید

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این رنگ‌ها آرامش را به خانه خود دعوت کنید را بخوانید.

 

 


:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اکثر افراد می‌خواهند بعد از یک روز طولانی در بازگشت به خانه در فضایی دلنشین و آرامش‌بخش قرار بگیرند. بنابراین لازم است با رنگ‌های آرامش‌بخش در خانه آشنا شوند.

رنگ های دکوراسیون آرامش بخش

رنگ‌های آرامش‌بخش رنگ‌هایی هستند که وجود آن‌ها در خانه آرامش بیشتری را ایجاد می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا برخی از رنگ های دکوراسیون آرامش بخش منزل را بررسی کرده‌ایم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

دکوراسیون سبز و آبی از رنگ های دکوراسیون آرامش بخش

رنگ‌های سبز و آبی، هر دو از رنگ‌های شاد و پرانرژی در دکوراسیون هستند. دو رنگ سبز و آبی در طبیعت به وفور دیده می‌شوند و می‌توان آن‌ها را از رنگ‌های طبیعی به‌شمار آورد. رنگ سبز، رنگ گیاهان و طبیعت و رنگ آبی، رنگ دریا و آسمان است. چه چیزی بیشتر از طبیعت، دریا و آسمان به انسان آرامش می‌دهد؟ بنابراین، اگر قصد دارید دکوراسیون آرامش‌بخش و ملایم داشته باشید، این دو رنگ را فراموش نکنید.

رنگ های دکوراسیون آرامش بخش منزل

دکوراسیون مرجانی

رنگ‌های تناژ صورتی، رنگ‌های جذاب و آرامش‌بخشی هستند که می‌توانند آرامش و راحتی را تا حدود زیادی در خانه شما به ارمغان بیاورند. رنگ مرجانی، رنگی است که بین رنگ‌های نارنجی و صورتی قرار دارد. به یاد داشته باشید از رنگ‌های طیف صورتی، مثل مرجانی یا گل بهی، به‌صورت استاندارد و کافی استفاده کنید. چراکه به‌کارگیری بیش از حد این رنگ در دکوراسیون موجب برهم خوردن تعادل خانه شما خواهد شد.

رنگ های دکوراسیون آرامش بخش منزل

دکوراسیون بژ از رنگ های دکوراسیون آرامش بخش

رنگ بژ که یک رنگ آرامش‌بخش و خنثی است، جلوه‌ای شیک و مدرن به دکوراسیون شما می‌دهد. از این رو اگر به دنبال چیدمانی آرامش‌بخش و مدرن هستید، این رنگ را حتما به‌کار بگیرید. علاوه بر این موارد، رنگ بژ یکی از بهترین جایگزین‌ها برای رنگ سفید است و اگر از رنگ سفید در خانه خود خسته شده و به دنبال یک تغییر هستید، می‌توانید رنگ بژ را انتخاب کنید. نکات بیشتر برای انتخاب رنگ مناسب منزل را در مطلب انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه بخوانید.

دکوراسیون بژ

دکوراسیون آبی تیره

رنگ آبی یکی از رنگ‌های سرد و شیک است که نمی‌توان از زیبایی این رنگ در دکوراسیون داخلی منزل به سادگی گذشت. رنگ آبی تیره در گروه رنگ‌های پرجنب و جوش قرار می‌گیرد و قابلیت ترکیب شدن با رنگ‌های مختلف زیادی را دارد. یکی از رنگ‌هایی که در کنار رنگ آبی تیره، جلوه‌ای بسیار باشکوه ایجاد می‌کند، رنگ طلایی است.

دکوراسیون آبی تیره

دکوراسیون آبی و خاکستری

برای رسیدن به دکوراسیون آرامش‌بخش و جذاب می‌توانید رنگ‌های خاکستری و آبی را ترکیب کنید. آبی رنگی پر جنب و جوش بوده و خاکستری رنگی شیک و خنثی است که می‌توانند به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. با به‌کارگیری رنگ آبی و خاکستری، آرامش اقیانوس و صلابت کوه‌ها را به خانه خود سوق دهید. اگر قصد دارید انرژی و شادابی بیشتری به فضای خود هدیه دهید، به‌کارگیری اکسسوری‌هایی با رنگ فانتزی می‌تواند راه‌حل خوبی باشد.

دکوراسیون آبی و خاکستری

دکوراسیون خاکستری مایل به سبز از رنگ های دکوراسیون آرامش بخش

خاکستری مایل به سبز، رنگ آرامش‌بخش دیگری است که در دکوراسیون موارد استفاده زیادی دارد. این رنگ، رنگی است که ما بین خاکستری و سبز قرار دارد (چیزی شبیه به سبز زیتونی کمرنگ) و به‌عنوان رنگی که از طبیعت نشات می‌گیرد، تاثیرات خوبی روی افراد خواهد گذاشت. ترکیب این رنگ با رنگ‌هایی مثل سفید و آبی، چیدمان آرامش‌بخش‌تری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

دکوراسیون خاکستری مایل به سبز

پیشنهاد مطالعه: مطلب با دکوراسیونی خاص به استقبال یلدا بروید را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کم کم به اواخر فصل دوست‌داشتنی پاییز نزدیک می‌شویم. پاییز سراسر مهر برای رفتنش هم برنامه‌ای دارد. جشن خداحافظی پاییز، یلدا را پیش رو داریم.

ترفندهای دکوراسیون شب یلدا

به همین مناسبت کم کم می‌خواهیم برای شب دوست داشتنی یلدا منزل خود را آماده کنیم. با مجله دلتا همراه باشید تا شما را با ترفندهای دکوراسیون در شب یلدا آشنا کنیم.

تزیین ورودی خانه

از ورودی خانه خود شروع کنید. یک حلقه گل زیبا می‌تواند خوش‌آمدگویی خوبی برای مهمانان شما باشد. بهتر است تم آن را از گل به انار و میوه‌های کاج تغییر دهید. به سادگی می‌توانید این حلقه را خودتان بسازید.

ترفندهای دکوراسیون شب یلدا

استفاده از ظروف قدیمی

یکی از ترفندهای دکوراسیون در  شب یلدا این است که ظروف قدیمی خودتان را از گنجه‌ها بیرون بیاورید، وقتی صحبت از سنت کهن ایرانی، شب یلدا می‌شود پس باید تم و حال و هوای اصیل ایرانی هم داشته باشیم. نیاز نیست به بازار بروید و یکی از آن‌ها را تهیه کنید، کافی است کمی در کمدهای دست کم یک عنصر با تم ایرانی پیدا می‌کنید که فضای شما را دگرگون می‌کند.

ترفندهای دکوراسیون شب یلدا

رومیزی‌های زیبا

یک رومیزی بی‌نظیر با تم ترمه و یا حتی کوسن‌هایی مزین شده به نقوش ایرانی می‌تواند میز شما را دگرگون کند، کمی خلاق‌تر باشید. همچنین می‌توانید از نقش‌های بی‌نظیر میوه‌های شب یلدا ایده بگیرید و پارچه‌های بی‌استفاده یک رومیزی بی‌نظیر برای میز غذا خوری خود بسازید. برای انتخاب رومیزی‌ مناسب به مطلب کدام رانر یا رومیزی مناسب میز شماست؟ سر بزنید.

رومیزی‌های زیبا

استفاده از شمع‌ها

جادوی شمع‌ها را این روزها بیشتر به‌کار بگیرید، جاشمعی‌های خود را با میوه های کاج وبرگ های پاییزی تزیین کنید، خشکبار و حتی حبوبات هم می‌تواند ایده خوبی برای تزیین جاشمعی‌های شما باشد. کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و معجزه شمع‌ها را در فضای خانه بیاورید. شمع‌ها هر کجا که باشند معجزه همان جا رخ می‌دهد. امتحان کنید حتما لذت خواهید برد.

استفاده از شمع‌ها

استفاده از تابلوها

تابلوها و تایپوگرافی‌های بی‌نظیر شب یلدایی هم می‌تواند راه خوبی برای استقبال از این شب دوست داشتنی باشند، این تابلوها را می‌تواند هنر دست خودتان یا فرزندان دوست داشتنی شما باشد، روش کلاژ یا همان تکه چسبانی هم روش بی‌نظیری برای ساخت یک تابلوی بی‌نظیر یلدایی است که می‌تواند به خوبی فضای شما را تزیین کند.

لوازم دکوری

یکی از ترفندهای دکوراسیون در شب یلدا این است که لوازم دکوری با تم یلدا تهیه کنید. یکی از عناصر یلدا که همیشه چشم‌نواز است، انار است. نیازی نیست بازار را برای خرید این دکورهای کوچک زیر و رو کنید، ما همیشه برای شما ایده‌های مقرون به‌صرفه‌ای داریم، به سادگی چند انار کوچک خشک شده را با اسپری رنگ، رنگ کنید و بگذارید خشک شوند و در ظرف‌های بلوری بریزد و بگذارید کنار میزتان و از زیبایی آن در فضای داخلی خود لذت برید.

لوازم دکوری

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی در چیدمان آشپزخانه لاکچری و مدرن را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر قصد دارید دکوراسیون منزل شما شیک و بی‌نقص باشد باید اشتباهات دکوراسیونی را بدانید و با رعایت آن‌ها وسایل منزل خود را بچینید.

رایج‌ ترین اشتباهات و مشکلات دکوراسیون

اشتباهات دکوراسیون مجموعه کارهای بی مورد و خطاهای دکوراسیون است که ممکن است در حین اجرای چیدمان خانه خود آن‌ها را انجام دهید. تا پایان این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید تا شما را با رایج‌ ترین اشتباهات و مشکلات دکوراسیون آشنا کنیم.

چگونگی آویزان کردن پرده‌های اتاق

یکی از رایج‌‌ ترین اشتباهات و مشکلات دکوراسیون که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند، عدم توجه به دکوراسیون پرده و نوع قرار گرفتن آن در خانه است.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند اگر پرده را از لبه پنجره آویزان کنند جلوه بهتری داشته و بیشتر مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. بهترین حالتی که می‌توان پرده را نصب کرد، نصب آن در کمترین فاصله با سقف است. در این صورت چوب پرده معمولا چند سانتی‌متر از لبه پنجره بالاتر خواهد بود و حالت و جلوه بهتری خواهد داشت.

رایج‌ ترین اشتباهات و مشکلات دکوراسیون

دیوارهای خالی را بیش از حد شلوغ نکنید

وجود دیوارهای خالی در منزل، بدین معنی نیست که شما حتما بایستی این فضاهای خالی را با اکسسوری‌های مختلف پر کنید. گاهی اوقات وجود دیوارهای خالی در خانه لازم است و این از اشتباهات دکوراسیون است که شما تمام فضاهای خالی منزل خود را پر کنید. بهترین حالتی که می‌توان برای فضاهای خالی در نظر گرفت، این است که آن فضای خالی که بیشترین جلب توجه را به خود اختصاص داده است را با کمک اکسسوری‌هایی مانند تابلو تزیین نمود.

رایج‌ ترین اشتباهات و مشکلات دکوراسیون

تابش نور به فضای داخلی

یکی از رایج‌ ترین اشتباهات و مشکلات دکوراسیون که باعث شده افراد زیادی از اینکه دکوراسیون خانه آن‌ها به قدر کافی زیبا نیست گلایه کنند، مشکل کمبود نور کافی و استاندارد در خانه است. منابع نور در دکوراسیون علاوه بر اینکه باید کافی باشند، استاندارد و اصولی نیز باید باشند.

منظور از نور اصولی و استاندارد، این است که در یک خانه نباید تمام نور را لام‌پ‌ها و چراغ‌های زینتی تامین کنند، بلکه نور خورشید نیز سهم قابل توجهی در روشنایی محیط داخلی می‌بایستی داشته باشد. از این رو، دقت فرمایید تقسیم نور طبیعی و مصنوعی را به درستی در خانه خود انجام دهید تا دچار مشکل نشود.

تابش نور به فضای داخلی

 نحوه چیدمان مبلمان

مبلمان هر خانه نقش مهمی را در دادن شخصیت و زیبایی به دکوراسیون ایفا می‌کنند. برای چیدمان مبل نیز سعی کنید مبل‌ها را به‌گونه‌ای قرار دهید که جلوی رفت و آمد را نگرفته و حجم زیادی از فضای اتاق نشیمن شما را اشغال نکند. مدل‌های مختلفی برای چیدمان صحیح مبلمان می‌توانید به مطلب ۷ روش جذاب برای چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن مراجعه کنید.

 نحوه چیدمان مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات طلایی در چیدمان آشپزخانه لاکچری و مدرن را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

از آنجایی که آشپزخانه در هر خانه‌ای قلب خانه محسوب می‌گردد، لذا دکوراسیون آشپزخانه لوکس نسبت به سایر بخش‌های خانه توجه بیشتری را می‌طلبد. 

چیدمان آشپزخانه مدرن و لوکس

آشپزخانه لاکچری و مدرن بسیار جذاب و اصولی طراحی می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی نکات مهم و تاثیرگذار در چیدمان آشپزخانه مدرن و لوکس پرداخته‌ایم.

نورپردازی آشپزخانه مدرن و امروزی را جدی بگیرید

نورپردازی آشپزخانه باید به شکلی باشد که بتوان تمام اجزا اعم از اجزای مهم و کاربردی و همچنین اکسسوری‌ها را به خوبی و به راحتی دید. مشکل دیگری که بسیاری از صاحبان خانه با آن روبرو می‌شوند، این است که تصور می‌کنند هرچقدر نورپردازی آشپزخانه بیشتر باشد بهتر عمل می‌کند. در حالی که نورپردازی استاندارد و اصولی باعث می‌شود دکور شما به سمت لاکچری شدن حرکت نماید.

بنابراین سعی کنید حدالامکان از لامپ‌هایی استفاده کنید که سطح نور موردنیاز شما را تولید می‌کند و نه کمتر یا بیشتر. چرا که نور بیشتر چشم‌ها را آزار می‌دهد و نور کم، باعث می‌شود ملزومات در آشپزخانه دیده نشوند. برای نورپردازی بهتر آشپزخانه مطلب این لوسترها آشپزخانه را لوکس و شیک می‌کنند را بخوانید.

چیدمان آشپزخانه مدرن و لوکس

دسترسی آسان به وسایل پر کاربرد

اولویت اصلی در هنگام چیدمان آشپزخانه مدرن و لوکس باید دسترسی آسان به وسایل پرکاربرد باشد. این وسایل، وسایلی مثل گاز، یخچال، ظروف و اینگونه موارد هستند. هرچه دسترسی به این وسایل سریع‌تر و راحت‌تر باشد، وقت شما کمتر تلف می‌شود و می‌توانید به انجام امور مختلف در آشپزخانه پرداخته و از بودن در فضای آن لذت ببرید.

چیدمان آشپزخانه مدرن و لوکس

لوله ها، پریز و سایر بخش های جانبی

در هر آشپزخانه‌ای، علاوه بر بخش‌های اصلی بخش‌های جانبی نیز وجود دارد. فراموش نکنید در یک آشپزخانه لاکچری و مدرن، پریزهای موجود در آشپزخانه و یا لوله کشی آب و گاز و حتی سیم‌کشی برق، نباید به شکلی باشد که جلوه بدی داشته و یک نمره منفی برای شما به‌شمار رود. تا می‌توانید لوله‌کشی‌ها را پنهان کرده و پریزهای برق بی‌مصرف را کنار بگذارید.

در آشپزخانه لاکچری هوای تازه تنفس کنید

سیستم تهویه هوا، یکی از بهترین سیستم هایی است که در آشپزخانه کاربرد زیادی دارد. فضای آشپزخانه به دلیل اینکه در معرض پخت و پز و مواد غذایی مختلفی قرار دارد، فضایی سرشار از بوهای مختلف است که ممکن است روی هوای آشپزخانه تاثیرگذار باشد. استفاده از هود در هنگام پخت و پز، کمک زیادی به تصفیه هوا و از بین بردن بوی غذاها می‌کند اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از یک هواکش خوب در کنار پنجره برای به منظور تهویه استفاده نمایید و هر از چندگاهی با روشن کردن آن، هوای آشپزخانه را تازه کنید.

هوای تازه تنفس کنید

هارمونی رنگ‌ها در آشپزخانه مدرن

شاید بیشترین چیزی که در دکوراسیون یک آشپزخانه مدرن و لاکچری مورد توجه قرار می‌گیرد، رنگ‌بندی آشپزخانه است. تصور غلطی که بسیاری از افراد دارند، این است که از تعداد محدودی رنگ به‌عنوان رنگ‌های لاکچری یاد می‌کنند. در حالی که این تصور اشتباهی است و یک ترکیب رنگ لاکچری و مدرن، ترکیب رنگی است که بالاترین سطح هماهنگی و همخوانی را با سبک و ملزومات داشته باشد. بنابراین رنگ‌بندی آشپزخانه را خودتان انجام دهید و توجه کنید که فضا را بیش از حد فانتزی، گرفته و یا شلوغ جلوه ندهید.

هارمونی رنگ‌ها در آشپزخانه مدرن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۴ ایده آسان و کم هزینه برای افزایش جذابیت منزل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

تغییر دکوراسیون خانه به افراد کمک می‌کند در فضای مطلوب‌تری زندگی کنند. تغییر دکور خانه به نحوی که برای افراد دلچسب باشد، موضوع ما در این مطلب است.

ایده های آسان و کم هزینه برای تغییر دکور منزل

برای ایجاد احساس و جلوه‌ای جدید در خانه، حتما نباید حرکت‌های بزرگی انجام داد. گاهی اوقات با انجام کارهای کوچک، به نتایج بزرگی دست پیدا می‌کنید که خانه شما را متحول می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده های آسان و کم هزینه برای تغییر دکور منزل می‌پردازیم.

چوب از ایده های آسان و کم هزینه برای تغییر دکور منزل

یکی از مشکلاتی که بسیاری از صاحب خانه‌هایی که قصد تغییر دکوراسیون خانه خود را دارند با آن مواجه  هستند، احساس دلگیر بودن و بی حس بودن فضا است. برای اینکه فضای خانه را دلنشین کنید روش‌های زیادی وجود دارد. یکی از این روش‌ها، استفاده از چوب در فضای خانه است. از آنجایی که چوب عنصری طبیعی و بسیار جذاب است، علاوه بر زیباتر کردن فضای خانه، محیط آن را دلنشین‌تر و گرم‌تر نشان می‌دهد.

ایده های آسان و کم هزینه برای تغییر دکور منزل

ایجاد تعادل بین خطوط و اشکال صاف و منحنی

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود شما از خانه خود خسته شوید، این است که در آن از خطوط صاف و منحنی به درستی استفاده نکرده‌اید. ممکن است خانه شما دارای خطوط صاف زیادی باشد و همین مورد باعث از بین رفتن جذابیت آن برای شما شده باشد. برای حل این مشکل و ایجاد تغییر دکوراسیون خانه می‌بایست تعادل بین خطوط را حفظ کنید. برای مثال اگر تابلوهای خانه شما مربع و مستطیل هستند، از یک ساعت دیواری با شکل دایره استفاده کنید.

ایده های آسان و کم هزینه برای تغییر دکور منزل

بلندتر نشان دادن سقف، میله پرده را بالاتر از قاب پنجره نصب کنید

این اشتباه در بسیاری از خانه ها رخ می‌دهد که صاحب خانه بدون اطلاع از اصول و استانداردهای نصب پرده در خانه، میله پرده را موازی و یا پایین‌تر از قاب پنجره نصب می‌کند و همین مورد باعث می‌شود سقف خانه کوتاه‌تر و جلوه پنجره زشت‌تر به‌نظر برسد. اگر میله پرده را بالاتر از قاب پنجره نصب کنید، باعث می‌شود که تغییر زیادی در دکور منزل ایجاد شود. برای بلندتر نشان دادن سقف به مطلب راهکارهایی که سقف خانه را بلندتر نشان می‌دهند مراجعه کنید.

بلندتر نشان دادن سقف

تغییر دیوارهای خانه از ایده های آسان و کم هزینه برای تغییر دکور منزل

اگر به دنبال تغییر و تحولات گسترده‌ای در دکورسیون داخلی خانه خود هستید، جالب است بدانید با تغییرات کوچکی که روی دیوار‌ها صورت می‌دهید، می‌توانید فضا را به کلی تغییر دهید. به‌عنوان مثال می‌‌توانید روی دیوار‌ها خطوط راه‌ راه پهن یا باریک بکشید یا با نصب چند تابلو عکس خانوادگی، حس و حال تازه‌ای را در این فضا ایجاد کنید.تغییر دیوارهای خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ گیاه بی‌نظیر که خانه شما را خوشبو می‌کند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر فکر می‌کنید تنها راه خوشبو کردن خانه، استفاده از مواد شیمیایی و عطرهای گران‌قیمت است اشتباه می‌کنید. ضرر و زیان این خوشبو کننده‌های شیمیایی بسیار زیاد است.

گیاهان معطر برای خوشبو کردن خانه

کره زمین خوشبوست و این عطر خود را مدیون گیاهانی است که روی آن رشد کرده‌اند. شما نیز می‌توانید این عطر طبیعی را در شکل گیاهان خوشبو به خانه‌ خود بیاورید. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان معطر برای خوشبو کردن خانه می‌پردازیم.

درختچه لیمو

شما می‌توانید یک درختچه لیمو در خانه خود داشته باشید. با نگهداری این درختچه زیبا و کوچک، شما یک گیاه زیبا و خوشبو خواهید داشت که عطر لیموی بسیار دل‌انگیزی به شما هدیه می‌دهد. بعد از گذشت سال‌ها اگر هنوز این نهال را در خانه داشته باشید می‌توانید از لیموی آن استفاده کنید.

گیاهان معطر برای خوشبو کردن خانه

گیاه نعنا

این گیاه انتظار شما برای داشتن یک نعنای تازه و خوشمزه را به حداقل می‌رساند. بسیار رشد سریعی دارد و می‌توانید آن را به راحتی در آشپزخانه پرورش دهید. این گیاه زیبا با شگفتی تمام هوای آشپزخانه‌ شما را خنک و معطر خواهد کرد. نکات بیشتردر مورد چیدمان آشپزخانه را در مطلب آشپزخانه‌ شیک و مدرن با دیوارهای جذاب بخوانید.

گیاهان معطر برای خوشبو کردن خانه

گل گاردنیا

گیاه گاردنیا گیاهی سبز با گل‌های سفید و زیبا است که نیازمند مراقبت و توجه ویژه‌ای است. این گیاه معطر و زیبا نیاز به مقدار زیادی نور خورشید و رطوبت دارد اما عطر و بویی که تولید می‌کند به همه‌ این مراقبت‌های سخت می‌ارزد.

گل گاردنیا

 اُکالیپتوس

اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید از گیاهان به خوبی مراقبت کنید بهتر است با گیاه اکالیپتوس شروع کنید. این گیاه به مراقبت چندانی نیاز ندارد و لازم نیست عاشق آن باشید زیرا عطر و بوی بسیار خوبی دارد و برگ‌های آبی خاکستری آن جلوه خاصی به فضا می‌دهد. فقط حواستان باشد آن را نخورید.

 اُکالیپتوس

پلومریا

پلومریا بومی مناطق هاوایی است و گیاه نسبتا بزرگی است. گل‌های زیبا و بزرگ آن بوی خاصی از خود منتشر می‌کند اما باید توجه داشته باشید که پلومریا نیازمند مراقبت ویژه‌ای است.

پلومریا

یاس رازقی

یکی از گیاهان معطر برای خوشبو کردن خانه یاس رازقی است. این گیاه گلدار زیبا نیازمند نور مناسب خورشید و رطوبت کافی است و اگر با نخ یک مسیر برای رشد به آن بدهید، خواهید دید که با خاصیت رونده‌ای که دارد می‌تواند به راحتی خانه شما را پر از گل‌های زیبا با رایحه‌ای دلپذیر کند.

یاس رازقی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ گلدان شیک و جذاب در دکور منزل شما را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گلدان در دکوراسیون منزل یکی از مورد استفاده‌ترین لوازم تزیینی است. گلدان‌ها می‌توانند یک فضای بسیار زیبا و شاد در خانه ایجاد کنند.

انواع گلدان در دکوراسیون منزل

همه ما معمولا برای خرید انواع گلدان به سراغ زیباترین آن‌ها با سایز مناسب آن‌ها می‌رویم و همان را می‌خریم، اما شاید بد نباشد به این نکته توجه کنیم که مسئله به این سادگی‌ها هم نیست. در این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید تا با هم به سراغ بررسی انواع گلدان در دکوراسیون منزل را بررسی کنیم.

گلدان سفالی

انواع گلدان سفالی در میان افراد گل و گیاه دوست دارای محبوبیت زیادی است. انواع گلدان سفالی که غالبا از خاک رس هستند و با رنگ‌های گرمی که دارند تقریبا برای همه گیاهان مناسب هستند، می‌توانند در تمامی ابعاد قابل تولید و ساخت باشند.

از آنجایی که در گلدان‌های سفالی خلل‌های بسیار ریزی وجود دارد می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید که گیاه شما و خاک آن غرقاب نخواهند شد و علاوه بر آن گیاه شما در انواع گلدان سفالی توانایی تنفس راحتی خواهد داشت. به دلیل سنگین بودن انواع گلدان سفالی بهتر است آن‌ها را در ارتفاعات بالای منزل قرار ندهید.

انواع گلدان در دکوراسیون منزل

گلدان پلاستیکی

با پیشرفتی که در تکنولوژی و تولیدات کارخانه‌ها شکل گرفته است امروزه با انواع و اقسام شکل و رنگ‌های مختلفی از انواع گلدان پلاستیکی روبه‌رو هستیم. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که درصد زیادی از گلدان‌های موجود در هر خانه‌ای را همین گلدان‌های پلاستیکی شامل می شوند.

انواع گلدان پلاستیکی عمر زیادی دارند، در سرما یخ نمی‌زنند و فاسد هم نخواهند شد. به دلیل دوام بالا و وزن سبکی که گلدان‌های پلاستیکی دارند می‌توانند انتخاب درستی برای گیاهان خانگی شما باشند. برای آشنایی با گیاهانی که دارای انرژی مثبت هستند به مطلب گیاهانی که انرژی مثبت را به خانه شما می‌آورند سر بزنید.

انواع گلدان در دکوراسیون منزل

گلدان چوبی

یکی از انواع گلدان در دکوراسیون منزل گلدان چوبی است. انواع گلدان چوبی معمولا جذابیت منحصربه‌فرد خودش را دارد. از آنجایی که کاملا طبیعی هستند می‌توانند ترکیب فوق العاده‌ای با گیاهان سبز و دوست داشتنی ما داشته باشند. انواع گلدان‌های چوبی تقریبا هزینه کمی داشته و سبک هستند. می‌توانید آن‌ها را با کمک یک رنگ آمیزی ساده، کاملا با دکوراسیون منزل خود سازگار کنید.

گلدان چوبی

گلدان سرامیکی

انواع گلدان‌های سرامیکی نیز از آن دسته گلدان‌های پرطرفداری هستند که امروزه کمتر خانه‌ای را پیدا می‌کنیم که حداقل یک عدد از آن‌ها را نداشته باشد.

انواع گلدان سرامیکی تنوع رنگی و طرح‌های بسیار بالایی دارند و به دلیل نداشتن منافذ، برخلاف انواع گلدان‌های سفالی باعث از بین رفتن رطوبت گلدان نمی‌شود. علاوه بر این باید گفت که انواع گلدان سرامیکی در برابر سرما و انجماد نیز مقاومت قابل توجهی دارد.

گلدان سرامیکی

گلدان فلزی

این گلدان‌ها به نوبه خود زیبایی خیره کننده‌ای دارند که می‌توانند جلوه بسیاری به گیاهان خانگی شما ببخشند. گلدان‌های فلزی فانتزی امروزه بسیار رواج پیدا کرده‌اند و عموما از جنس مس، روی و چدن هستند. گلدان فلزی فانتزی وزن نسبتا کمی دارند و قیمت بالایی ندارند و علاوه بر این شما می‌توانید بر عمر طولانی آن‌ها نیز حساب باز کنید.

گلدان فلزی

پیشنهاد مطالعه: مطلب مهمانان به کدام بخش خانه شما بیشتر توجه می‌کنند؟ را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,گلدان ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شاید شما هم یکی از آن افرادی هستید که دلیل دعوت نکردن دوستان خود به خانه این است که نمی‌دانید فضای خانه را چگونه برای یک مهمانی باید آماده کنید.

اگر بخواهید برای هرکدام از مهمانی‌هایی که می‌گیرید، دکور خانه را عوض کنید مسلما خسته می‌شوید. برای حل این مشکل باید بدانیدکه تنها موارد خاصی در خانه مورد توجه مهمان‌ها هستند. نقاط اصلی خانه یا همان کانون دکوراسیون نقاطی هستند که در نظر مهمانان بیشتر توجه را به خود جلب می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به ویژگی‌ های مهم دکوراسیون منزل پرداخته می‌شود.

عطر و بوی خانه

وقتی میهمان‌ها وارد خانه شما می‌شوند اولین چیزی که به آن توجه می‌کنند دکور خانه نیست بلکه عطر و بوی خانه است. اگر غذای بوداری مثل ماهی درست کرده اید یا هر بوی دیگر فقط کافی است یک ربع قبل از ورود میهما‌ ها شمع معطر یا عود روشن کنید و یا داخل ظرف آبی پوست مرکبات و دارچین بجوشانید.

ویژگی‌ های مهم دکوراسیون منزل

گیاهان طبیعی در خانه

گل یکی از واجبات دکور است. مهم نیست مناسبت مهمانی چیست. به نظر من شمع هم به همین اندازه برای یک میهمانی ضروری است. یک دسته گل ارکیده مثل تصویر بالا بخرید. اگر از این گل‌ها به خوبی مراقبت شود به اندازه یک ماه ماندگاری دارند. اگر می‌خواهید انرژی مثبت در خانه شما جریان یابد به مطلب ۷ کلید طلایی برای از بین بردن انرژی منفی در خانه سر بزنید.

ویژگی‌ های مهم دکوراسیون منزل

مرتب و منظم بودن دکوراسیون

حتی اگر وقت زیادی برای تمیز کردن خانه ندارید باید وسایل اضافه را منظم و مرتب کنید. به‌عنوان مثال برای هر اتاق یک میز یا سبد دکوری بخرید و وسایلی مانند کنترل‌ها، کلیدها، نامه‌ها و… را روی آن قرار دهید. میهمانان با مرتب بودن خانه احساس آرامش بیشتری خواهند داشت.

مرتب و منظم بودن دکوراسیون

ورودی خانه

یکی از ویژگی‌ های مهم دکوراسیون منزل توجه به دکوراسیون ورودی منزل است. ورودی خانه مکانی است که چشم میهمان‌ها هنگام ورود و خروج به آن می‌خورد. همچنین مکانی است که کت و مانتو و کیف هایشان را آنجا قرار می‌دهند. بسته به فضایی که دارید در این قسمت خانه چوب لباسی و یا یک صندلی یا جایی که بتوانند کفش‌های خود را راحت از پا در بیاورند، قرار دهید.

ورودی خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۴ ایده جذاب برای پوشش کف در خانه‌های اجاره‌ای را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یکی از معضلاتی که بسیاری از خانواده‌های اجاره‌نشین با آن مواجه هستند، پوشش سطح کف خانه است. در این بخش به بررسی ایده‌های کفپوش‌های خانه‌های اجاره‌ای پرداخته‌ایم.

کفپوش های موقت در دکوراسیون منزل

از کف آپارتمان خود متنفر هستید؟ آیا می‌دانستید که کفپوش موقت در دسترس است که می‌تواند کف خانه اجار‌ه‌ای شما را به راحتی و بدون شکایت از طرف صاحبخانه شما پوشش دهد یا به طور کامل تغییر دهد؟ در این مطلب از مجله دلتا به معرفی کفپوش های موقت در دکوراسیون منزل اجاره‌ای می‌پردازیم.

کاشی‌های فرش

یکی از ایده‌های کفپوش آسان برای افرادی که اجاره نشین هستند کاشی‌های فرش است که بسیار ساده نصب می‌شوند و آن‌ها را می‌توانید در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف سفارش دهید. این کفپوش‌ها مصالحی قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست دارند و قیمت آن‌ها نسبتا ارزان است.

این کاشی‌ها را می‌توانید با توجه به تعداد مورد نیاز خود سفارش دهید. سپس آن‌ها را به راحتی برش داده و با کمی چسب کنار هم بچسبانید و ظاهری جذاب و بی‌نظیر  برای کف منزل خود ایجاد کنید.

کفپوش های موقت در دکوراسیون منزل

کاشی‌های بهم پیوسته و متصل

کاشی‌های کفپوش متصل یکی دیگر از ایده‌های خوب برای خانه‌های اجاره‌ای است چراکه برای نصب آن‌ها نیازی به چسب نیست. این نوع کفپوش‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی وجود دارند. از مزیت‌های این کفپوش‌ها این است که بسیار سبک هستند و سریع و بدون نیاز به چسب نصب می‌شوند. همچنین محکم بوده و انعطاف‌پذیر هستند.

برای دیدن کفپوش‌های جذاب به مطلب زیباترین مدل‌های کفپوش برای منزل شما سر بزنید.

کفپوش های موقت در دکوراسیون منزل

 کفپوش وینیل

این کفپوش‌ها یک راه سریع و آسان برای پنهان کردن کف ناخوشایند آپارتمان است. برای چسباندن این کفپوش‌ها می‌توانید از چسب‌هایی که راحت جدا می‌شوند یا کاشی فرش‌های دوطرفه استفاده کنید. این کفپوش‌ها از ان جهت که ضذآب و آسان برای تمیز کردن هستند برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز بسیار مناسب هستند.

 کفپوش وینیل

 کفپوش لمینیت

یکی از کفپوش های موقت در دکوراسیون منزل کفپوش لمینیت است. این کفپوش‌های چوبی دارای سبک معاصر هستند اما می‌توان از آن‌ها در فضاهای سنتی یا خانه‌های مدرن نیز استفاده کرد. این کفپوش‌ها بسیار بادوام بوده و از جنس خوب ساخته می‌شوند. همچنین نصب آن‌ها بسیار آسان است. کفپوش‌های لمینیت ظاهر بسیار جذابی به خانه شما می‌بخشند.

 کفپوش لمینیت

پیشنهاد مطالعه: مطلب ده کلید طلایی افزایش انرژی مثبت در خانه را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,کفپوش ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

با توجه به چند نکته کوچک می‌توانید انرژی مثبت نهفته در فضا را آزاد کرده و آن را روان کنید. با خواندن این مطلب خانه خود را سرشار از انرژی مثبت کنید.

ایجاد انرژی مثبت در منزل

خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ایجاد انرژی مثبت در منزل سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. فضای خانه محل امن شما است، پس آن را مثبت نگه دارید. با مجله دلتا همراه باشید.

تهویه خانه

اولین گام برای ایجاد انرژی مثبت، بیرون راندن هوای مانده و راکد از خانه است. برای این منظور می‌توانید پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه وارد خانه شود، حتی اگر هوای بیرون ناپایدار باشد. رختخواب و رواندازها و بالش‌ها را بتکانید تا گرد و غبار موجود در آن از بین برود.

ایجاد انرژی مثبت در منزل

رنگ‌های شاد در دکوراسیون خانه

رنگ‌ها نقش مهمی در خانه شما دارند. براساس گزارش کارشناسان رنگ زرد از همه رنگ‌ها بهتر است. انرژی منفی را از بین می‌برد و مساحت خانه را بیش از آنچه که هست نشان می‌دهد. اما با توجه به قواعد استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی، پیشنهاد می‌شود از رنگ زرد به‌صورت محدود و فقط برای اکسسوری استفاده شود.

روشن کردن عودهای خوشبوکننده

بوی عودهای خوشبو و ملایم به افزایش انرژی مثبت خانه کمک می‌کند و آرامش و سکون را به آن می‌بخشد. ترجیحا در استفاده از عودها زیاده‌روی نکنید. به‌خصوص اگر از بیماری‌های تنفسی رنج می‌برید.

تعمیر و یا دور انداختن اسباب و وسایل شکسته

وسایل شکسته را تعمیر کنید یا دور بیندازید. اجازه ندهید که خانه به محلی برای نگهداری وسایل مستهلک و غیر قابل استفاده تبدیل شود. در مرحله اول آن‌ها را حذف کنید و یک دور کامل گوشه و کنار خانه را بررسی کنید که وسایل شکسته و خراب در آن به جای نمانده باشد.

استفاده از سنگ‌های طبیعی

سنگ­‌ها نیز مانند گیاهان دارای انرژی مثبت هستند. سنگ‌­های طبیعی در خانه امواج منفی را جذب و انرژی مثبت را به فضا هدیه می‌دهند. سنگ­ کوارتز ترس و اضطراب را در خانه کاهش می‌دهد. نمک و سنگ نمک انرژی منفی و آلودگی‌های موجود در هوا (مخصوصا در شهرهای بزرگ) را به خود جذب می‌کند. مطالب بیشتر در مورد سنگ نمک را در مطلب ۶ نکته برای استفاده از سنگ نمک در دکوراسیون بخوانید.

استفاده از سنگ‌های طبیعی

معطر کردن خانه با روغن پرتقال

بوی پرتقال و روغن آن انرژی مثبتی به خانه می‌دهد و احوال شما را خوب می‌کند. می‌توانید چند قطره از آن را روی وسایل خانه بمالید یا از یک آبپاش برای این منظور استفاده کنید.

عدم استفاده از وسایلی که گوشه‌های مربعی و تیز دارند

برای جذب انرژی مثبت در خانه بهتر است که خانه شما گوشه و کنارهای تیز نداشته باشد. بهتر است از گلدان‌ها، جعبه‌ها، میزهای دایره‌ای و گرد استفاده کنید. لبه‌های تیز و مربعی آزاردهنده هستند.

استفاده از آینه‌های بیشتر در خانه

برای ایجاد انرژی مثبت در منزل از آینه استفاده کنید. آینه‌ها به خانه انرژی مثبت می‌دهند. توصیه می‌شود که از آینه‌های مربعی با گوشه‌های تیز استفاده نکنید. اگر دوست دارید دکور خانه را با آینه تزیین کنید به مطلب این آینه‌ها منزل شما را خاص و شیک می‌کنند سر بزنید.

استفاده از آینه‌ های بیشتر در خانه

استفاده از آکواریوم

آکواریوم‌ها شبیه آب روان عمل می‌کنند و می‌توانند گردش انرژی را آسان کنند، بخصوص زمانی که در قسمت شمال شرقی خانه قرار گرفته باشند. آکواریوم‌ها به زنده نگه داشتن این گوشه‌ حیاتی خانه کمک می‌کنند. به یاد داشته باشید که فضای داخل آکواریوم را حتما تمیز نگه دارید و از انباشته شدن کثیفی در آن بپرهیزید.

پرهیز از رنگ‌های تیره و دلگیر

رنگ‌های روشن اثر مثبتی در روحیه ما به جا می‌گذارند و فضای شادی را خلق می‌کنند و رنگ‌های تیره علاوه بر دلمردگی باعث می‌شوند تا فضا کوچک‌تر از آنچه که هست دیده شود.

پرهیز از رنگ‌ های تیره و دلگیر

پیشنهاد مطالعه: مطلب گیاهانی که انرژی مثبت را به خانه شما می‌آورند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مبلمان یکی از مهم‌ترین لوازمی است که در دکوراسیون داخلی به آن دقت می‌شود. بنابراین باید با دکوراسیون منزل و سایر لوازم، هماهنگی داشته باشد.

ست کردن رنگ مبلمان در دکوراسیون

لازم است برای انتخاب مبل، به سبک طراحی داخلی، رنگ غالب به‌کار رفته در فضا و جزئیات موجود در آن دقت کافی صورت گیرد. در این مطلب از مجله دلتا به نکات مربوط به ست کردن رنگ مبلمان در دکوراسیون پرداخته می‌شود.

انتخاب رنگ برای مبلمان هر بخش از منزل

واضح است که انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی در بازدهی دیزاین منزل خواهد داشت. در نتیجه لازم است در انتخاب رنگ عواملی از قبیل تمایلات و علاقه‌مندی‌های کاربران، ابعاد فضای در اختیار و موارد دیگری از این دست، در نظر گرفته شود.

ست کردن رنگ مبلمان در دکوراسیون

می‌توان رنگ لوازم و مبلمان مورد استفاده در بخش‌های مختلف منزل را متفاوت در نظرگرفت و لزومی ندارد که مبلمان به‌کار گرفته شده در فضای نشیمن با مبلمان سایر بخش‌های منزل یک رنگ باشد. تنها در صورتی که محدوده فضای نشیمن با فضای سالن پذیرایی حد و مرزی نداشته باشند، لازم است تا در انتخاب رنگ محتاطانه عمل شود.

انتخاب رنگ مبلمان نشیمن

برای ست کردن رنگ مبلمان در دکوراسیون داخلی نشیمن، می‌توان از رنگ‌های شاد که مورد علاقه کاربران است استفاده نمود. همچنین می‌توان در زمان سفارش‌دهی از رنگ‌های مکمل برای ساخت مبلمان استفاده کرد. یعنی مبل‌های تک نفره یک رنگ و سایر مبلمان با استفاده از رنگ مکمل آن در نظر گرفته شود. استفاده از این سبک برای طراحی مبلمان، فضایی صمیمی را ایجاد خواهد نمود و کاربران در آن احساس راحتی خواهند داشت.

چیدمان زیبای نشیمن

شیوه دیگری که برای انتخاب و تهیه مبلمان اتاق نشیمن متداول است استفاده از یک رنگ غالب برای تمام مبلمان و همراهی کوسن‌های رنگی با استفاده از طیف مکمل آن است. این سبک نسبت به روش پیش از قدمت بیشتری برخوردار است اما امکان ایجاد تنوع در بازسازی منزل را تسهیل می‌کند. کاربران صرفا با تعویض کوسن‌ها، می‌توانند طرحی نو را تجربه کنند و از نشاط حاصل از تغییر مثبت محیط، بهره‌مند شوند. مطالب بیشتر در مورد کوسن‌ها را در مطلب این کوسن‌ها مبلمان شما را جذاب و شیک می‌کند بخوانید.

ست کردن رنگ مبلمان در دکوراسیون

انتخاب رنگ مبلمان سالن پذیرایی

ست کردن رنگ مبلمان در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی با فضای نشیمن منزل متفاوت است. اغلب افراد برای طراحی این فضا، از رنگ‌های روشنی که جلوه فاخر به فضا می‌دهند، استفاده می‌کنند. رنگ‌هایی مانند بژ، صدفی، طلایی، نقره‌ای و سایر رنگ‌های روشن و لوکس، انتخاب اصلی برای طراحی دکوراسیون این بخش از منزل است. البته در موارد خاص و  بسته به تمایل افراد، رنگ‌های تیره‌ای از قبیل سبز، بنفش و مشکی نیز در این بخش به‌کار گرفته می‌شود که در صورتی که ترکیب سازگاری با سایر المان‌های به‌کار گرفته شده در فضا ایجاد نماید، می‌تواند فضای جذاب و فریبنده‌ای را برای بینندگان به ارمغان بیاورد.

انتخاب رنگ مبلمان سالن پذیرایی

پیشنهاد مطالعه: مطلب آشپزخانه‌ شیک و مدرن با دیوارهای جذاب را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,مبلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

حتما برایتان جالب خواهد بود که بدانید چطور می‌توانید دیوارهای آشپزخانه خود را دکور کنید و استفاده بهینه از فضای آشپزخانه داشته باشید.

آشپزخانه‌ شیک و مدرن با دیوارهای جذاب

ایده‌های جذاب برای کاشی آشپزخانه به شما کمک می‌کند آشپزخانه‌ شیک و مدرن با دیوارهای جذاب داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان ایده‌های جذاب تزیین آشپزخانه می‌پردازیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پوشش چوبی روی دیوار آشپزخانه

در این آشپزخانه شیک و جذاب، نمای چوبی سرتاسر فضای دیوار اتاق را از کف تا سقف پوشانده است. کابینت‌های چوبی که به‌عنوان یک پوشش سراسری به‌شمار می‌روند، روبه‌روی کاشی‌هایی نصب شده‌اند که طرحی ساده داشته و ترکیب ایده‌آلی را با عنصر چوب ایجاد می‌کند. در این نمونه، از کاشی‌ها به‌عنوان یک پس‌زمینه بی‌اهمیت استفاده شده و صاحب خانه تصمیم گرفته کابینت‌های چوبی را در قسمت جلویی به‌کار بگیرد.

آشپزخانه‌ شیک و مدرن با دیواری جذاب

کاشی سفید آجری

در این آشپزخانه کابینت‌های فیروزه‌ای را مشاهده می‌کنید که در کنار پس‌زمینه سبز رنگ، نمای جالبی را ایجاد کرده‌اند. اگر به ترکیب رنگی این آشپزخانه نگاهی بیندازید، خواهید دید بهترین رنگی که برای کاشی‌های روی دیوار می‌توان استفاده نمود، رنگ سفید است. گلدان‌های سبز در پس زمینه سبز و کابینت‌های آبی فیروزه‌ای به وسیله کاشی‌های سفید رنگ از یکدیگر جدا شده است.

آشپزخانه‌ شیک و مدرن با دیواری جذاب

دیوارهای سفید در کنار کابینت قهوه‌ای

در این آشپزخانه کفپوشی از جنس بتون خاکی، کابینت‌های سیاه و سفید، یک میز جزیره چوبی قهوه‌ای در وسط و یک صندلی قرمز رنگ دیده می‌شود. ترکیب این رنگ‌ها احساس انسجام و وحدت میان عناصر آشپزخانه ایجاد کرده و کاشی‌های سفید براق روی دیوار، این انسجام و زیبایی را به حداکثر رسانده است. شما می‌توانید از این نوع کاشی در خانه‌هایی با دکوراسیون ایرانی استفاده کنید.

دیوارهای سفید در کنار کابینت قهوه‌ای

الگوی روشن در آشپزخانه

اگر به دنبال ایجاد تغییر و تحولات در خانه خود هستید، بهتر است اول از همه از کاشی‌های روی دیوار شروع کنید. این آشپزخانه دارای یک میز جزیره بزرگ به رنگ سفید و قهوه‌ای و تعدادی کابینت یکدست سفید است. رنگ‌های خنثی و ترکیب پذیر مثل سفید و قهوه‌ای اصلی‌ترین عناصر رنگی این فضا را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل، طراح دکوراسیون تصمیم گرفته است روی دیوارها از کاشی‌هایی با طرح مورب سفید استفاده نماید.

الگوی روشن در آشپزخانه

ترکیب رنگ سفید و سبز در آشپزخانه

ترکیب دو رنگی که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، در بسیاری از موارد باعث ایجاد حس خوب و متفاوتی در آشپزخانه می‌شود که می‌تواند فضای شادابی را برای شما به همراه داشته باشد. طراح خوش ذوق این آشپزخانه، هنگامی که از کابینت‌های سیاه رنگ و دلگیر استفاده نمود به این فکر افتاد که چگونه احساس شادابی را به آشپزخانه بازگرداند و به همین علت تصمیم گرفت کاشی‌های سفید و سبز را با طرح آجر ساده روی دیوار نصب کند. برای دیدن دیوارپوش‌های بیشتربرای تزیین دیوار آشپزخانه به مطلب ۷ ایده جذاب و خاص برای تزیین دیوار آشپزخانه سر بزنید.

ترکیب رنگ سفید و سبز در آشپزخانه

کاشی‌های سفید براق

این آشپزخانه، دارای کابینت‌هایی است که با رنگ سفید و طرح سلطنتی، نمایی لاکچری به آشپزخانه بخشیده است. بنابراین برای ایجاد آشپزخانه‌ شیک و مدرن با دیواری جذاب باید روی دیوارها منتظر یک ایده کاشی آشپزخانه جذاب و لوکس باشیم تا هارمونی بین اجزا حفظ شود. دیوارهای براق سفید رنگ که از دور درخشان هستند، بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌هایی است که نور در آن‌ها به خوبی جریان دارد. چراکه با هربار برخورد نور به این کاشی‌ها، درخششی پیدا می‌کنند که می‌تواند دکور آشپزخانه شما را جذاب‌تر از همیشه کند.

کاشی های سفید براق

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ ایده جذاب چیدمان برای شب یلدا را بخوانید.

 

 


:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان آشپزخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هرساله در آخرین روز پاییز که شروعی برای فصل زمستان است، جشن یلدا در خانه‌‌های ایرانی برگزار می‌­شود که شور و شوق خاصی به همراه دارد.

تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا

اگر می‌­خواهید شب یلدای متفاوتی داشته باشید و یک شب خاطره‌انگیز برای خود و خانواده­‌تان رقم بزنید، همراه ما باشید. در این مطلب از مجله دلتا روش‌های متفاوتی از تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا را برای شما پیشنهاد خواهیم کرد تا شبی به‌یادماندنی داشته باشید.

استفاده از شمع

شمع جلوه زیبایی در فضای خانه ایجاد می­‌کند و می­‌تواند سفره مدرن شما را خیره­‌کننده کند. برای این منظور میوه­‌های رنگارنگ خود را در کنار شمع قرار دهید. شما می­‌توانید از این ایده استفاده کرده و شمع‌­ها را در ظروف میوه خود قرار داده تا تم جذابی ایجاد کنید. علاوه بر آن می­‌توانید شمع­‌ها را در جاشمعی قرار داده و آن­‌ها را در کنار ظروف انار خود بگذارید.

استفاده از شمع

استفاده از برگ‌های سبز

جهت تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا و سفره­‌های جذاب خود می‌­توانید در کنار میوه از برگ­‌های سبز استفاده کنید. ترکیب رنگ سبز به همراه میوه‌های قرمز دکور فوق‌­العاده زیبایی را خلق می‌­نماید. قرار دادن برگ‌­های سبز در کنار میوه­‌ها، ترکیبی طبیعی و جالب ایجاد کرده و می­‌توانید از تصاویر قرار داده شده نیز ایده بگیرید.

استفاده از برگ‌های سبز

انار­های رنگی و سرامیکی

شما می‌­توانید از انار­ها در رنگ‌­های دیگری نیز استفاده کنید برای این کار تنها کافی است اسپری با رنگ مورد علاقه خود انتخاب کرده و آن را بر روی انار اسپری کنید. رنگ­‌هایی همچون طلایی و نقره‌­ای دکوراسیونی مدرن و جذاب به خانه شما می­‌بخشد. همچنین انارهای مجسمه‌­ای از جنس سرامیک یا شمع نیز زیبایی و جلا خاصی برای شما به ارمغان می­‌آورند.

انار­های رنگی و سرامیکی

استفاده از ایده‌های سنتی

شب یلدا یکی از جشن­‌های اصیل ما ایرانی‌­ها است که برخی از افراد دوست دارند با تزیین خانه خود به سبک سنتی اصالت آن را حفظ کنند. استفاده از پارچه‌های سنتی که نقش ­و نگارهای متفاوتی داشته باشد می­‌تواند سبکی مدرن برای شما به ارمغان آورد. استفاده از ظروف مسی و قرار دادن سماور مسی در کنار سفره یک ایده خلاقانه و جذاب خواهد بود. آینه و شمعدان، نور و انرژی به خانه بخشیده و قرار دادن کتاب حافظ نمای زیبای شما را تکمیل خواهد کرد. ایده‌های جذاب برای استفاده از آینه در دکوراسیون را در مطلب ۶ آینه پرطرفدار در چیدمان منزل بخوانید.

استفاده از ایده‌های سنتی

استفاده از کرسی

تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا به همراه کرسی ما را یاد ایام قدیم می­‌اندازد. قرار دادن کرسی در وسط خانه و وسوسه گرمابخش آن به همراه شیرینی خانگی محیط مطلوب و دوست‌داشتنی ایجاد کرده و محبت بین افراد را نیز افزایش می­‌دهد.

استفاده از کرسی
استفاده از رومیزی­‌های مخصوص

استفاده نمودن از نوع رومیزی بستگی به سبک مدرن و سنتی دکوراسیون شما دارد. اگر سبک سنتی در پیش گرفته­‌اید همان‌طور که گفتیم ترمه و نقش و نگارهای ایرانی می­‌تواند ایده جذابی باشد و اگر سبک مدرن را می‌پسندید، رومیزی‌­های ابریشمی و حریر انتخابی عالی خواهد بود. استفاده از رومیزی‌های کوچکی که روی عسلی استفاده می‌کنید را به حالت چروک درآورده و در کنار میز قرار دهید. در کنار آن گل­‌های معطر و گل‌های خشک نیز فضای زیبایی به‌وجود می­‌آورد.

استفاده از رومیزی ­‌های مخصوص

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ اصل کلیدی و مهم در دکوراسیون منزل شما را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,شب یلدا ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

طراحی دکوراسیون داخلی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. رعایت این فاکتورها و اصول درست، موجب افزایش زیبایی و جذابیت بصری یک فضا می‌شود.

اصول مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی

آنچه که در دکوراسیون منزل اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند، توجه به نقطه کانونی در یک فضای مشخص است. با تاکید بر روی این نقطه کانونی، جذاب سازی و زیبایی آن می‌توان یک طراحی مناسب ارائه داد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم اصول مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی را با هم مرور کنیم.

اهمیت تعادل

تعادل به معنای تقارن نیست. هدف شما از ایجاد تعادل این است که در یک فضای مشخص از خانه یک سمت از سمت دیگر از نظر بصری سنگین‌تر نباشد.

فضای پذیرایی را با مبلمان، پرده و سایر وسایل تصور کنید. شاید قصد داشته باشید در یک سمت از مبلمان یک آباژور و یا گلدان گل قرار دهید. در این صورت در سمت دیگر مبلمان تعادل برقرار نیست. برای برقراری این تعادل در فضا می‌توانید در سمت دیگر یک میز عسلی قرار دهید و روی آن یک گلدان گل قرار دهید.

اصول مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی

تقارن را رعایت کنید

در برخی موارد رعایت تقارن زیبایی و نظم بی‌نظیری در فضا ایجاد می‌کند. به‌طور مثال در یک فضای پذیرایی برای ایجاد حس لوکس بودن و تقارن می‌توانید دو طرف مبلمان را با بوفه‌های کوچک و خاص تزیین کنید. این تقارن در فضاهای بزرگ بیشتر خود را نشان می‌دهد.

اصول مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی

رعایت روشنایی از اصول مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی روشنایی از عناصر و فاکتورهای مهم به حساب می‌آید. انتخاب یک نور مناسب زیبایی فضا را بیشتر می‌کند. در بخش‌هایی که نور طبیعی کافی وجود ندارد، انجام نورپردازی‌های کافی نقش تکمیل کننده را بازی می‌کند.

رعایت روشنایی

تکرار کنید

خودتان گاهی اوقات ممکن است در رعایت تضاد و یا کنتراست آگاهی و تجربه کافی نداشته باشید. در این موارد بهتر است به اصل تکرار پایبند باشید. انتخاب فرش‌های یک شکل با طرح‌ها و رنگ‌های یکسان یکی از نمونه‌های تکرار است. برای اینکه تکرار در فضا زیبایی ایجاد کند، سعی کنید از وسایل ساده استفاده کنید.

تکرار کنید

به جزئیات دقت کنید

رعایت برخی جزئیات در وسایل و تزیینات تاثیر بسیار خوبی در دکوراسیون داخلی دارد. به‌طور مثال فرض کنید که پرده پذیرایی با گل‌های ریز صورتی رنگ در مرکز پرده تزیین شده است. در کنار این اکسسوری اگر رومیزی هم با گل‌های ریز صورتی رنگ گلدوزی شده باشد، هماهنگی زیبایی در رنگ‌ها برقرار می‌شود. دقت در همین موارد کوچک می‌تواند فضایی دلنشین و جذاب ایجاد کند. برای دیدن رومیزی‌های زیبا و جذاب به مطلب بهترین مدل‌های رومیزی برای میز ناهارخوری سربزنید.

تقسیم فضاها

فرض کنید که می‌خواهید در پذیرایی بزرگ خانه خود چندین وسیله مختلف مانند میز ناهارخوری، مبلمان، کتابخانه و حتی پشتی‌های سنتی را قرار دهید. در این شرایط چیدمان تمامی وسایل در کنار دیوار و به صورت مرتب کار درستی نیست بهتر است که فضاها را تقسیم بندی کنید.

تقسیم فضاها

کنتراست از اصول مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی

بهتر است در فضا، رنگ‌ها و طرح‌ها نسبت به یکدیگر تضاد و کنتراست داشته باشند. به عنوان مثال فرض کنید که اتاق پذیرایی با مبلمان مستطیل شکل و سایر اکسسوری‌ها با شکل هندسی منظم و گوشه‌دار پوشانده شده است. برای بر هم زدن این حجم از زاویه می‌توانید یک فرش گرد و دایره وسط پذیرایی پهن کنید.

کنتراست از اصول مهم

پیشنهاد مطالعه: مطلب گیاهانی که انرژی مثبت را به خانه شما می‌آورند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برخی از گیاهان آپارتمانی انرژی مثبت دارند و به عنوان گیاهان دفع کننده انرژی منفی شناخته می‌شوند.

گیاهان آپارتمانی دارای انرژی مثبت

اگر گیاه مناسبی را برای فضای خانه خود انتخاب کنید، آن‌‌ها می‌توانند انرژی منفی را استنشاق و انرژی مثبت را در محیط بازدم کنند و می‌توانند نقش مهمی در طراحی داخلی فضای شما داشته باشند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان آپارتمانی دارای انرژی مثبت پرداخته می‌شود.

گل یاسمن

گل یاس را عمدتا به خاطر گل‌های زیبای آن می‌کارند و به‌عنوان گیاه خانگی از آن استفاده می‌کنند. این گیاه انرژی مثبت ساطع می‌کند. گیاه یاسمن رایحه بسیار مطبوعی دارد و حتی می‌تواند ذهن آشفته را آرام کند.

گیاهان آپارتمانی دارای انرژی مثبت

رزماری

گیاه رزماری به خاطر تصفیه هوا، حذف سموم مضر و ارتقای سلامت جسمی و روانی افراد، به‌عنوان یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی با انرژی مثبت شناخته می‌شود. این گیاه در تقویت روحیه، مبارزه با اضطراب، بهبود حافظه، درمان بی‌خوابی و ایجاد آرامش فوق‌العاده عمل می‌کند. بهتر است این گیاه را در فضایی با رنگ‌های روشن و دمای خنک نگهداری کنید.

گیاهان آپارتمانی دارای انرژی مثبت

بامبو

از گیاهانی که انرژی مثبت دارند می‌توان به گیاه بامبو اشاره کرد. بامبو نماد خوشبختی، ثروت، پاکی و حیات است و می‌تواند برای شما شانس به ارمغان آورد. نگهداری از گیاه بامبو زیاد سخت نیست و می‌توانید آن در هر گوشه‌ای از اتاق که دارای نور ملایم یا بسیار کم است، قرار دهید.

بامبو

ریحان

بسیاری از مردم معتقد هستند که نگهداری از گیاه ریحان در خانه تاثیر معنوی و شفابخشی دارد. این گیاه می‌تواند روح شما را جلا داده و آرامش را به شما هدیه دهد. اما این تنها وظیفه‌ این گیاه دوست‌داشتنی نیست و با پاکسازی انرژی منفی از فضا نشاط و سرخوشی برای اعضای خانواده شما به ارمغان خواهد آورد.

ریحان

اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس شادی و آرامش به زندگی شما خواهد آورد و به‌عنوان یکی از گیاهان دفع کننده انرژی منفی شناخته می‌شود. بهتر است این گیاه را در جایی نگهداری کنید که بتوانید هر روز آن را بو کنید و از اثربخشی آن لذت ببرید. برای چیدمان زیبای گیاهان آپارتمانی به مطلب ایده‌های خلاقانه برای چیدمان گیاهان آپارتمانی سر بزنید.

اسطوخودوس

پوتوس طلایی

پوتوس طلایی از جمله گیاهان دفع کننده انرژی منفی است که انرژی مثبت را به فضا ساطع می‌کند. نگاه کردن به این گیاه آرامش‌بخش بوده و می‌تواند خلق و خوی بد اعضای خانواده‌ شما را از بین ببرد. علاوه بر این مطالعات نشان داده است که لمس کردن برگ‌های این گیاه می‌تواند باعث آرامش ذهن و قلب شما شود.

پوتوس طلایی

آلوئه ورا

اما آخرین پیشنهاد ما از گیاهانی که انرژی مثبت دارند آلوئه ورا است که خواص درمانی شگفت‌انگیزی دارد. آلوئه ورا به حذف مواد شیمیایی از جو و تصفیه هوا کمک زیادی می‌کند و به دلیل خواص درمانی خود جایگاه ویژه‌‎ای در بیشتر خانه‌ها دارد. بنابراین اگر آن را در اتاق پذیرایی یا اتاق خواب خود نگهداری کنید، می‌تواند هوای اتاق‌ شما را بهبود ببخشد.

آلوئه ورا

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ چراغ دیواری خیره کننده در دکوراسیون منزل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

همه ما خوب می‌دانیم که نورپردازی یکی از عوامل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی خانه است. برای نورپردازی دکوراسیون داخلی خانه راه های زیادی وجود دارد.

چراغ های دیواری در دکوراسیون منزل

در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم راجع به چراغ های دیواری در دکوراسیون منزل صحبت کنیم، چرا که این نوع منابع نوری علاوه برکارآیی اولیه خود که نورپردازی دکوراسیون داخلی خانه است، می‌توانند به‌عنوان لوازم دکوری نیز در خانه حضور پیدا کنند.

چراغ دیواری، عنصر تزیینی درخشان

از چراغ‌های دیواری می‌توانید به‌عنوان لوازم دکوری درخشان بهره بگیرید، آن‌ها نمی‌توانند تمام نور مورد نیاز فضای شما را تامین کنند، اما می‌توانند حس و حالی رویا گونه به دکوراسیون داخلی خانه‌های شما ببخشند. در تصویر زیر حضور چراغ‌های دیواری باعث شده است که فضا روشن‌تر باشد و جای وسیله‌ها مشخص باشد.

چراغ های دیواری در دکوراسیون منزل

چراغ دیواری برای دیوارهای بلند

اگر احساس می‌کنید که سقف‌های بلند خانه شما را اذیت می‌کند، می‌توانید برای شکستن فاصله بصری آن‌ها از چراغ‌های دیواری استفاده کنید. وقتی این چراغ‌ها روی دیوار قرار می‌گیرند و اطراف خود را روشن می‌کنند می‌توانند باعث حواس پرتی از ارتفاع بلند سقف‌ها شوند.

چراغ های دیواری در دکوراسیون منزل

چراغ دیواری، بازی سایه‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی

مزیت استفاده از چراغ های دیواری در دکوراسیون منزل این است که چهره دیوار خانه شما در شب و روز تغییر می‌کند. در روز که خود چراغ‌ها خودنمایی می‌کنند و در شب با ناپدید شدن نور طبیعی روز و روشن شدن چراغ‌ها، نور و سایه‌هایی که روی دیوار پدید می‌آید می‌تواند زیباترین تزیین باشد.

چراغ دیواری، بازی سایه‌ها

چراغ دیواری، جلوه ای لوکس در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

خیلی از افراد هستند که دوست دارند که دکوراسیون داخلی خانه‌های آن‌ها لوکس باشد. خب یکی از وسیله‌هایی که می‌توانند از آن استفاده کنند، چراغ‌های دیواری کریستالی هستند. این چراغ‌ها استعداد عجیبی در انتشار پرتوهای نور دارند و خانه شما را بیش از هر چراغ دیواری دیگری نورانی می‌کنند. اما نوع بازتاب نور نیز در آن‌ها متفاوت است.

چراغ دیواری جلوه ای لوکس

چراغ دیواری‌ها به جای شمعدان‌ها

اگر کمی طرز فکرتان را نسبت به چراغ دیواری‌ها عوض کنید حتی می‌توانید از آن‌ها به جای شمعدان در دو طرف آینه‌ای که بالا کنسول خود گذاشته‌اید استفاده کنید. با این کار فضای روی کنسول شما نیز بیشتر می‌شود و می‌توانید وسیله‌های تزیینی بیشتری را روی کنسول خود بگذارید.

چراغ دیواری‌ها به جای شمعدان‌ها

چراغ دیواری برای خانه‌های کوچک

با خود نگویید در خانه کوچک ما جایی برای چراغ دیواری‌ها نیست، طراحان فکر همه چیز را کرده اند، شما می‌توانید از چراغ دیواری‌هایی توکار استفاده کنید. این چراغ‌ها فضای چندانی را اشغال نمی‌کنند و در عین شما را نیز به هدفتان می‌رسانند. اگر خانه شما کوچک است به مطلب با این ترفندها خانه کوچک خود را بزرگ‎‌تر نشان دهید سر بزنید.

چراغ دیواری برای خانه‌های کوچک

چراغ دیواری به جای آباژور کنار تخت

وقتی اتاق خواب کوچک باشد و امکان این قضیه وجود نداشته باشد که از میزهای کنار تختی و آباژورها استفاده کرد، می‌توان چراغ دیواری‌ها را جایگزین آن‌ها کرد. این چراغ‌ها می‌توانند حدودا ۶۰ سانتی‌متری بالاتر از تخت قرار بگیرند.

چراغ کنار تخت

پیشنهاد مطالعه: مطلب این ۶ دیوارپوش خاص منزل را مدرن می‌کنند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چراغ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در دکوراسیون داخلی فاکتورهای مختلفی مورد توجه است تا نتیجه آن زیبایی، امنیت و آسایش باشد. در این بین دیوارپوش می‌تواند به فضای داخلی ساختمان نمای زیبایی ببخشد.  

انواع دیوارپوش در دکوراسیون منزل

در یک ساختمان دیوار نقش جداکننده فضاهای مختلف را بازی می‌کند. انواع دیوارپوش‌ها با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود قابلیت‌های متفاوتی دارند و در فضاهای مختلف متناسب با آن مکان به‌کار می‌روند. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم اطلاعاتی درباره انواع دیوارپوش در دکوراسیون منزل در اختیار شما قرار دهیم.

انواع دیوار پوش سه بعدی

این دیوارپوش‌ها طراحی بسیار زیبا با تنوع نامحدود رنگی و طرح در فضاهای داخلی ساختمان ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر این پوشش دیواری کاملا قابل شستشو است و بعد از چند بار شستشو به هیچ وجه زیبایی و درخشندگی اولیه خود را از دست نمی دهد. استفاده از نور پردازی های مناسب نیز می تواند زیبایی آن را دو چندان کنند.

انواع دیوارپوش در دکوراسیون منزل

دیوارپوش چرمی

در تهیه این نوع پوشش دیواری از چرم طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. با توجه به شکل لوکسی که چرم دارد، می‌توان از این پوشش دیواری در فضاهای داخلی استفاده کرد. از جمله این موارد استفاده از انواع دیوار پوش چرمی برای دیوار پشت تلویزیون، دیوار ناهارخوری و پذیرایی است. از جمله مزایای قابل توجه این پوشش دیواری نصب آسان و تنوع رنگ و طراحی است. اگر می‌خواهید دکور خانه خود را مجلل و لوکس کنید به مطلب چگونه دکور خانه را شیک و مجلل کنیم؟ سر بزنید.

انواع دیوارپوش در دکوراسیون منزل

دیوارپوش چوبی

این پوشش دیواری از جنس چوب و یا مواد مشابه و طرح چوب ساخته می‌شود. این دیوارپوش برای اکثر فضاها قابل استفاده است و در دکوراسیون‌های داخلی مختلف گرمی خاصی در فضای ایجاد می‌کند.

دیوارپوش چوبی

دیوارپوش سنگی

استفاده از سنگ به عنوان عنصری طبیعی می‌تواند حس و حال خوبی در دکوراسیون داخلی ایجاد کند. دیوارپوش‌های سنگی نیز در نوع طبیعی و مصنوعی در بازار وجود دارند و با توجه به جنس به چندین نوع سنگ از جمله سنگ آنتیک یا دکوراتیو تقسیم می‌شوند. به‌عنوان مثال سنگ آنتیک مزایایی زیادی دارد، اما در مقابل تمیزی و نظافت آن در برخی قسمت‌ها و فرورفتگی‌ها سخت و زمان‌بر است.

دیوارپوش سنگی

آجرهای دکوراتیو

آجرهای دکوراتیو یکی از دیوارپوش‌های محبوب در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شوند. این آجرها در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و با توجه به تنوع و دوام بالایی که دارند، قابلیت استفاده در بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی را دارند.

آجرهای دکوراتیو

آینه به عنوان دیوارپوش

آینه از انواع دیوارپوش در دکوراسیون منزل بوده و زیبایی منحصربه‌فردی به آن می‌بخشد. از جمله مزایای این نوع پوشش دیواری این است که به دلیل انعکاس نور باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا می‌شود و نور فضا را افزایش می‌دهد. به همین دلیل می‌توان فضای دکوراسیون داخلی را زیباتر و بزرگ‌تر نشان دهد. اگر در کنار آن از نورپردازی های مناسب نیز استفاده شود ، زیبایی دکوراسیون داخلی بیشتر خواهد شد.

آینه به عنوان دیوارپوش

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ نکته کلیدی برای چیدمانی زیبا در اتاق پذیرایی را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,دیوارپوش ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برای ایجاد دکوراسیونی اصولی در پذیرایی، تنها استفاده از اثاثیه و وسایل دکوری گران قیمت کافی نیست. باید در انتخاب رنگ و طرح آن‌ها و نوع چیدمان هم نکات مهمی را رعایت کنیم.

چیدمان وسایل در اتاق پذیرایی

در این مطلب از مجله دلتا نکات موردنیاز در مورد چیدمان وسایل در اتاق پذیرایی را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم تا فضایی شیک، اصولی و مناسب برای مهمانان خود فراهم کنید.

یک نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی پذیرایی ایجاد کنید

یکی از مهم‌ترین قدم‌های اصولی که در چیدمان وسایل در اتاق پذیرایی خود باید بردارید، ایجاد یک نقطه کانونی در آن است. در واقع این نقطه هم باید زیبا و جذاب باشد و هم مبلمان و وسایل دیگر به‌گونه‌ای در اطراف آن چیدمان شده باشد.

چیدمان وسایل در اتاق پذیرایی

چیدمان مبل در پذیرایی را به دور نقطه کانونی انجام دهید

همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، چیدمان مبل‌ها باید بر اساس نقطه کانونی انجام شود. بنابراین مبل‌ها را به‌گونه‌ای بچینید که نقطه کانونی در محور مرکزی آن‌ها قرار بگیرد. توجه داشته باشید، علاوه بر در نظر گرفتن نقطه کانونی، چیدمان مبل‌ها در پذیرایی باید به‌گونه‌ای باشد که رفت و آمد، صحبت کردن و پذیرایی از مهمانان در آن، راحت و بدون دردسر باشد.

رنگی را برای دیوار اتاق پذیرایی خود انتخاب کنید که همه آن را بپسندند

بهتر است که رنگ دیوارهای سالن پذیرایی را بر اساس علاقه و سلیقه خود انتخاب نکنید. چرا که ممکن است رنگ مورد علاقه شما، برای مهمانان خوشایند نباشد و حس بدی به آن‌ها انتقال دهد. بنابراین دیوارها را به رنگ خنثی نقاشی یا کاغذ دیواری کنید که مورد پسند همه است و حس آرامش را به انسان انتقال می‌دهد.

چیدمان وسایل در اتاق پذیرایی

فرش از دیوارها فاصله داشته باشد

فرش پذیرایی خانه شما نباید به اندازه‌ای باشد که تمام سطح کف سالن را پوشش دهد. بنابراین طبق توصیه طراحان داخلی، برای پذیرایی کوچک، فرشی را خریداری کنید که فاصله هر طرف آن با دیوارها حداقل ۱۳ سانتی‌متر و برای پذیرایی بزرگ، حداقل ۴۵ سانتی‌متر باشد.

از ترکیب نور زرد و سفید برای نور پردازی پذیرایی استفاده کنید

یکی از اهداف دکوراسیون پذیرایی، ایجاد فضایی آرام و صمیمی برای مهمانان است که این حس را لامپ‌هایی که نور زرد دارند، ایجاد می‌کنند. اما توجه داشته باشید که شما قبل از مهمانی‌ها، ساعاتی را نیز مشغول نظافت و تدارک وسایل پذیرایی هستید که انرژی و تمرکز لازم این فعالیت‌ها را لامپ‌هایی با نور سفید، برای شما ایجاد می‌کنند.

ترکیب نور زرد و سفید

از دکوریجات و وسایل تزیینی زیبا در پذیرایی خانه خود استفاده کنید

شما می‌توانید به سلیقه خودتان، هر یک از وسایل دکوری که در ادامه معرفی کرده‌ایم را در دکوراسیون داخلی پذیرایی منزل خود استفاده کنید. اگر به دنبال وسایل دکوری برای مجلل کردن خانه خود هستید به مطلب ۷ وسیله ضروری برای مجلل و شیک کردن خانه سر بزنید.

ظروف آنتیک و تابلوهای دکوری

یکی از روش‌های رایج برای دکور و تزیین سالن پذیرایی، استفاده از تابلوهای دکوراتیو و ظروف آنتیک و عتیقه جات در آن است. بنابراین اگر علاقه دارید، آن‌ها را در بخشی از پذیرایی منزل خود قرار دهید.

ظروف آنتیک و تابلوهای دکوری

گلدان گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه در فضای پذیرایی شما روح و طراوت ایجاد می‌کند و حس خوبی را به مهمانان شما انتقال می‌دهد.

کنسول و آینه

اگر پذیرایی بزرگی دارید و وسایل و مبلمان آن را کلاسیک انتخاب کرده‌اید، می‌توانید مانند عکس زیر، کنسول و آینه‌ای را در آن قرار دهید.

کنسول و آینه

پیشنهاد مطالعه: مطلب شیک‌ترین پرده‌های فانتزی برای منزل شما را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

انواع مختلف مدل پرده فانتزی را می‌توان از جمله جذاب‌ترین مدل پرده‌ها برای دکوراسیون‌های مدرن و جدید دانست.

پرده های فانتزی در دکوراسیون منزل

این روزها همه جا صحبت از پرده‌ های فانتزی است. همه از واژه فانتزی استفاده می‌کنند اما کمتر کسی معنای واقعی آن را می‌داند. پرده های فانتزی در دکوراسیون منزل به کدام نوع از پرده‌ها گفته می‌شود؟ پرده های فانتزی چه کاربردهایی دارند؟ برای پاسخ به این سولات با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

انواع پرده فانتزی در دکوراسیون

عجیب و غیرمعمول بودن مدل پرده های فانتزی در دکوراسیون منزل باعث شده تا تنوع طرح و نقش زیادی به‌وجود آمده و بتوان آن‌ها را در فضاهای مختلف دکوراسیون مانند نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و حتی راهروها به‌کار برد. در ادامه به معرفی انواع پرده های فانتزی در دکوراسیون می‌پردازیم.

پرده های فانتزی در دکوراسیون منزل

پرده های توری فانتزی

وقتی از پارچه‌های توری فانتزی صحبت می‌کنیم، منظورمان نوع خاصی از بافت است که به پارچه مدل می‌دهد. پرده‌های توری فانتزی برای جداسازی فضاها نیز به‌کار رفته و در واقع تنها مرزی بین دو فضا مشخص می‌کنند. بنابراین نیازی نیست نگران تاریک شدن فضای دوم شوید.

با وجود این ویژگی‌ها می‌توان گفت که چون پرده‌های توری نور خورشید را از خود عبور می‌دهند، برای فضاهایی مناسب خواهند بود که شدت نور زیادی ندارند. در ضمن می‌توانید از بازی نور و سایه در منزل خود لذت ببرید.

پرده های فانتزی در دکوراسیون منزل

پرده های پوستری فانتزی

پرده‌های پوستری چند سالی می‌شود که به خانه‌های ایرانی پا گذاشته‌اند. فارغ از طرح، این پرده‌ها به اندازه کافی متفاوت و خاص هستند که در دسته پرده‌های فانتزی در دکوراسیون منزل جای گیرند. پرده‌های پوستری رویای شما را به خانه می‌آورند.

پرده های پوستری فانتزی

پرده‌های رنگی فانتزی

نیازی نیست پرده دارای طرح یا مدل خاصی باشد، استفاده از یک رنگ شاخص می‌تواند آن را متفاوت و خاص کند. با وجود این که در مدل پرده‌های رنگی فانتزی، رنگ بیشتر از طرح جلوه می‌کند، می‌توانید پرده ساده و طرح‌دار را در کنار هم به‌کار ببرید.

پرده‌های دکوراتیو فانتزی

پرده‌های دکوراتیو، طرح‌های خاص و کاملا متفاوت دارند. شما روی این پرده‌ها تصویر گل و شکوفه نمی‌بینید. طرح پرده‌های دکوراتیو، معمولا ترکیبی از تایپوگرافی و نقاشی است. در طراحی این پرده‌ها به بعد هنری بیشتر توجه شده و می‌تواند شامل نقوش و طرح‌های سنتی اما به شکلی امروزی‌تر باشند.

این پرده‌ها برای فضاهای مختلف مانند اتاق خواب، نشیمن و پذیرایی مناسب هستند. فقط به این نکته مهم دقت داشته باشید که طرح و نقش انتخابی شما بیش از اندازه شلوغ نبوده و رنگ زیاد را وارد فضا نکنید.

پرده‌های دکوراتیو فانتزی

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ترفندها خانه‌ای مجلل خواهید داشت را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر ظرافت، کمال و اشرافیت مواردی هستند که شما به آن‌ها علاقه دارید، پس باید بگوییم که اجرای سبک فرانسوی در فضای داخلی شما کاملا مناسب خواهد بود.

معرفی سبک فرانسوی در دکوراسیون

اگر شما دوست دارید که دکوراسیون منزل شما علاوه بر ظرافت و زیبایی، جلوه‌ای لوکس و مجلل نیز داشته باشد، دکوراسیون فرانسوی برای شما مناسب خواهد بود. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

ویژگی‌های دکوراسیون فرانسوی

یکی از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون فرانسوی، هزینه بالای طراحی داخلی خانه است. همچنین اثاثیه، از مبلمان تا کوچک‌ترین عنصر دکوری نیز بسیار لوکس و گران هستند. توجه داشته باشید در دکوراسیون فرانسوی، از تعداد زیاد و متنوعی پارچه استفاده می‌شود. به عنوان مثال والان‌های گران قیمت مخملی و گل برجسته در کنار پرده‌های ابریشمی سبک و شفاف، برای دکور پنجره‌ها کاربرد دارد. از دیگر ویژگی‌های دکوراسیون فرانسوی می‌توان به استفاده از گچبری و کتیبه برای تزیین دیوارها اشاره کرد و جزو جدایی ناپذیر این سبک دکوراسیون، آینه‌هایی با قاب حکاکی شده طلایی و یا نقره‌ای رنگ است. به علاوه از دکوریجات چینی و کریستالی زیادی در دکوراسیون فرانسوی استفاده می‌شود.

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

منابع روشنایی مختلف

در سبک دکوراسیون فرانسوی از وسایل متنوعی مانند شمعدان‌های دیوارکوب و آباژورهای ایستاده کریستالی برای روشنایی استفاده می‌شود. در کنار همه این نکاتی که اشاره کردیم، بسیار مهم است که منزل شما دارای سقف بلند و پنجره‌های بزرگ باشد تا در طول روز، نور طبیعی روشنایی خانه را تامین کند. اگر می‌خواهید سقف خانه را بلندتر نشان دهید به مطلب راهکارهایی که سقف خانه را بلندتر نشان می‌دهند سر بزنید.

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون دیوار به سبک فرانسوی

دیوارها در دکوراسیون فرانسوی فضای ویژه و منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کنند. در این سبک، دیوارها را با رنگ‌های مات و نیمه مات نقاشی کنید. همچنین می‌توانید از کاغذ دیواری در دکوراسیون فرانسوی استفاده کنید. ناگفته نماند که اغلب دکوراتورهای داخلی، بخشی از دیوارها را با استفاده از نقاشی‌های هنری، آباژورها و آینه تزیین می‌کنند که فضایی بسیار زیبا ایجاد کنند.

مبلمان مخصوص

مبلمان در دکوراسیون فرانسوی باید مخصوص باشند. صندلی‌هایی چوبی و فولادی با پایه و پشتی منحنی شکل، میزهایی با پایه‌های گرد و نازک و همچنین مبل‌های راحتی با پارچه‌های گران‌قیمت در این سبک کاربرد دارند. این را باید بدانید که لازم نیست که همه مبلمان خانه را به یک رنگ انتخاب کنید، فقط دقت کنید که رنگ‌های آن‌ها با یکدیگر هماهنگ باشد. برای انتخاب ترکیب رنگی مناسب منزل به مطلب انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه سر بزنید.

مبلمان مخصوص

رنگ در دکوراسیون فرانسوی

رنگ‌ها در دکوراسیون فرانسوی باید به صورت کنترل شده انتخاب شوند و باید بگوییم که گزینه‌های انتخابی شما محدود هستند. اولویت این است که در این سبک از رنگ‌های پاستلی استفاده کنید. ولی اگر مانند اغلب مردم به رنگ سفید علاقه دارید، حتما رنگ سفید عاجی را انتخاب کنید. شما نیز می‌توانید از رنگ‌های یاسی، سبز زمردی، خاکستری مایل به سبز، آبی ملایم، آبی و نقره‌ای نیز در خانه‌ خود استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که در ترکیب رنگ‌های خانه، ظرافت و وقار فضا را حفظ کنید.

رنگ در دکوراسیون فرانسوی

وسایل دکوری در دکوراسیون فرانسوی

برای معرفی سبک فرانسوی در دکوراسیون می‌توان به وسایل دکوری و لوازم تزیینی خانه  اشاره کنید. می‌توانید از انواع مجسمه‌های چینی و شیشه‌ای، جعبه جواهرات فلزی حکاکی شده و رومیزی‌های قلاب بافی شده استفاده کنید. قفسه‌های باز نیز در این سبک دکوراسیون بسیار پرطرفدار هستند. می‌توانید ظروف چینی را در آن بچینید. یکی دیگر از عناصر فوق العاده برای دکوراسیون فرانسوی کوسن‌های دکوری با نوارهای قلاب‌بافی شده هستند که به خانه شما جلوه زیبا و ظریفی می‌دهند.

وسایل دکوری در چیدمان منزل

پیشنهاد مطالعه: مطلب تاثیرات بی‌نظیر گیاهان آپارتمانی دردکور منزل را بخوانید.

 

 


:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

نقش گیاهان آپارتمانی برای ایجاد محیطی سالم در فضای داخلی خانه شما غیر قابل چشم‌پوشی است.

تاثیر گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی

وجود گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون منزل فضایی زنده را در خانه ایجاد کرده و آن را به محیطی سبز تبدیل می‌کند. آیا شما هم گیاهان آپارتمانی زیبا در منزل خود دارید؟ در این مطلب از مجله دلتا به موضوع تاثیر گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

تمیز شدن هوای خانه و جلوگیری از آلودگی

از تاثیر گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی می‌توان به تصفیه هوای آلوده اشاره کرد. همانطور که می‌دانید گیاهان هوای آلوده را تصفیه می‌کنند. چنانچه از هوای ناسالم مکدر شده‌اید، یکی از بهترین راه‌ها برای پاکیزه کردن هوای خانه با توجه به شرایط بد آلودگی هوا در روزهایی از سال، استفاده از گیاهان آپارتمانی در منزل است. گیاهان، مواد آلاینده و کربن دی اکسید را جذب کرده و در نتیجه هوایی سالم و پاکیزه را برای شما به ارمغان می‌آورند. شما می‌توانید قسمتی از خانه را به گیاهان اختصاص دهید و طبیعت را به خانه بیاورید.

تاثیر گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی

جلوگیری از ورود سرو صدا به منزل

یکی از تاثیرات استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی منزل جلوگیری از ورود سرو صدا به خانه است. گیاهان نقش مهمی در ممانعت از ورود صداهای مزاحم به داخل خانه دارند و تا حد قابل توجهی آن را کاهش می‌دهند. این امتیاز برای خانه‌های آپارتمانی بسیار مهم و ضروری است.

تاثیر گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی

ایجاد حس خوب و طراوت و تازگی

از تاثیر گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی می‌توان به ایجاد حس طراوت و تازگی اشاره کرد. شاید هنگام تماشای خانه احساس کمبود چیزی را برای بهتر شدن فضای خانه داشته باشید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما این کمبود را با استفاده از گیاهان و جای دادن آن‌ها در دکوراسیون منزل برطرف کنید. شما می‌توانید از انواع گیاهان آپارتمانی که در طیف رنگی متنوع و اندازه و شکل‌های گوناگونی هستند، بهره بگیرید. اگر برای گیاهانی که در منزل دارید گلدان‌های زیبا و پایه‌هایی مناسب انتخاب کنید، قطعا رنگ و بوی تازه و بهتری به منزل خود خواهید داد.

ایجاد حس خوب و طراوت و تازگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۹ راهکار ساده برای افزایش طول عمر مبل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

امروزه به دلیل قیمت بالای مبلمان، اصولا ما به سرعت آن‌ها را تعویض نمی‌کنیم و به همین دلیل در هنگام خرید افزایش طول عمر مبل را مد نظر قرار می‌دهیم.

راهکارهای افزایش طول عمر مبل

در هنگام خرید مبلمان ما به کیفیت چوب و پارچه توجه می‌کنیم اما بعد از خرید نیز باید مراقبت و نظافت‌های لازم را داشته باشیم تا کارایی مبلمان افزایش یابد. در این مطلب از مجله دلتا راهکارهایی برای افزایش طول عمر مبل را در اختیار شما می‌گذاریم.

عملکرد مبل

هر چقدر هم که مبل از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، اگر به شکل درست استفاده نشود دچار آسیب و خرابی خواهد شد. به‌عنوان مثال مبلمانی که برای مهمان در نظر گرفته می‌شود به این دلیل که ما از آن کمتر استفاده می‌کنیم عمر بیشتری نسبت به مبل نشیمن که مدام در دسترس است، خواهد داشت.

راهکارهای افزایش طول عمر مبل

استفاده مکرر

البته که مبل‌ها برای نشستن هستند اما مبل‌هایی که روبروی تلویزیون قرار دارند به دلیل استفاده زیاد از آن‌ها دچار فرسایش بیشتری خواهند شد و بهتر است هرازگاهی چیدمان مبل‌ها را تغییر دهیم.

تابش نور

ترجیحا مبلمان را نزدیک پنجره و در معرض نور خورشید قرار ندهید. اما اگر پنجره‌های خانه بزرگ و مشرف به مبلمان هستند بهتر است از یک رومبلی ضخیم برای پوشاندن آن‌ها استفاده کنید.

گرد و غبار

یکی از بزرگ‌ترین دشمن مبلمان گرد و غبار هستند که باعث از بین رفتن درخشندگی رنگ پارچه مبل می‌شود. اما اگر به‌صورت مداوم مبل‌ها را جارو بکشید این مشکل برطرف خواهد شد.

راهکارهای افزایش طول عمر مبل

دوری از حرارت

شومینه، شوفاژ و بخاری نیز مانند نور خورشید به دلیل حرارتی که از آن‌ها ساطع می‌شود دشمن مبلمان منزل به خصوص مبل‌های جنس چرمی است. این حرارت باعث آسیب به بافت پارچه و باز شدن چوب مبل می‌شود.در هنگام چیدن مبلمان فاصله حداقلی به اندازه یک متر را با وسایل حرارتی رعایت کنید.

نظافت مبل های چرم

مبل‌های چرم را ماهی دو بار با دستمال نم‌دار تمیز کنید. نم دستمال به حدی باشد که مبل را خیس نکند و تنها لک‌ها و گرد و غبار روی آن را پاک کند.

نظافت مبل های چرم

شستشوی صحیح

شستشوی فصلی یکی از راهکارهای افزایش طول عمر مبل است. برای این کار دو روش وجود دارد.

  • استفاده از شامپو فرش که یک پیمانه از آن را با آب ولرم ترکیب کرده و با استفاده از اسفنج یا پارچه‌ای نرم مبل را تمیز می‌کنیم
  • استفاده از بخارشور که اعتدال را در استفاده از آن باید رعایت کنیم زیرا به‌کاربردن زیاد آن باعث رخنه رطوبت در پارچه و چوب مبل شده و آن را پوسیده می‌کند.

ضربه به مبل

در هنگام تغییرات دکوراسیون و جابه‌جا کردن مبل‌ها مراقب باشید تا چوب آن آسیب نبیند زیرا در این صورت قسمتی از چوب آن از بین می‌رود.

اجتناب از رطوبت

مکانی که قرار است برای آن مبل تهیه کنید را در نظر بگیرید. اگر رطوبت در جایی که زندگی می‌کنید زیاد است، احتمالا قارچ یا موریانه به مبلمان شما نفوذ خواهد کرد پس بهتر است چوب مبل از درخت گردو یا راش باشد تا دچار آسیب نشود.

اجتناب از رطوبت

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای بی‌نظیر در چیدمان آشپزخانه که نمی‌دانید را بخوانید.

 

 


:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

چیدمان آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است که باید با استفاده از اصول دکوراسیون صورت گیرد تا اشتباهات رایج در چیدمان آشپزخانه های امروزی را از بین ببرد.

نکات اصولی در چیدمان آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین فضاها در هر خانه که مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ظاهر و زیبایی خانه‌ها نقش دارد، آشپزخانه است. چیدمان این فضا باید با استفاده از اصول و ظرافت‌های خاص انجام شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات اصولی در چیدمان آشپزخانه پرداخته می‌شود.

فاصله وسایل آشپزخانه

یکی از بیشترین اشتباهاتی که افراد انجام می‌دهند، کنار هم قرار دادن وسایل برقی در آشپزخانه است. یکی از نکات اصولی در چیدمان آشپزخانه رعایت فاصله‌ها در زیبایی و حفظ حرارت ناشی از وسایل برقی اهمیت پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌شود در چیدمان خانه به وسیله یک تکه کابینت، گاز را از یخچال جدا کنید. جدا کردن فر گاز از یخچال باعث می‌شود که حرارت ناشی از فر بر سرمای یخچال‌ها تثیر نگذارد و عمر یخچال را کوتاه نکند.

نکات اصولی در چیدمان آشپزخانه

ارتفاع کابینت‌ آشپزخانه

در بسیاری از چیدمان‌ها برای باز تر شدن فضای آشپزخانه و یا حتی اضافه کردن کابینت‌های بلند، افراد با چیدمان غیرقابل دسترس روبه‌رو می‌شوند. مرتفع بودن وسایل و کابینت‌ها باعث می‌شود که افراد در دسترسی به آن‌ها با مشکل روبه‌رو و با شکسته شدن ظرف مواجه شوند.

نکات اصولی در چیدمان آشپزخانه

جای سینک ظرفشویی در آشپزخانه

یکی دیگر از اشتباهات بسیار رایج، چیدمان اتوبوسی یخچال، فر گاز و سینک ظرف‌شویی به ویژه بدون رعایت فاصله است. این فاصله حدودا سه الی سه متر و نیم است و می‌تواند تا هفت متر هم ادامه پیدا کند. در تمامی آشپزخانه‌ها باید رعایت این قاعده در نظر گرفته شود.

نور طبیعی در آشپزخانه

بسیاری از افراد برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه با سالن از پرده استفاده می‌کنند و پوشاندن پنجره‌ها از تابش نور خورشید جلوگیری می‌کند. قرار دادن کابینت‌های بلند در آشپزخانه نیز به کاهش نور می‌انجامد و فضای خانه را دلگیر و کوچک نشان می‌دهد، بنابراین توصیه می‌شود برای چیدمان آشپزخانه از محل نورگیر به عنوان وسیله‌ای برای زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید و روی آن را با هیچ وسیله‌ای پوشش ندهید.

نور طبیعی در آشپزخانه

میز ناهارخوری آشپزخانه

یکی دیگر از اشتباهاتی که در چیدمان خانه و آشپزخانه رخ می‌دهد، خرید میزهای ناهارخوری است. در خانه‌هایی که آشپزخانه‌ کوچک است، خرید میز ناهارخوری یک اشتباه به شمار می‌آید. این خانه‌ها با جای گذاری میز، کوچک‌تر به نظر خواهند رسید بنابراین بهتر است از میزهای جزیره استفاده شود. میزهای جزیره از دسته میزهای سیار و قابل استفاده در وعده‌های مختلف غذایی محسوب می‌شوند که به جای اپن نیز عمل می‌کنند.

فرش آشپزخانه مدرن

بهتر است کف آشپزخانه‌ را با کف پوش و سرامیک، بپوشانید. استفاده از قالیچه‌ها و یا حتی پارکت‌ها از دل‌بازی فضا می‌کاهد. حتی در مدرن بودن و استفاده از چیدمان روز و رنگ‌های مربوط به آشپزخانه باید توجه داشت که رعایت حد لازم مهم است و فراتر رفتن از این حد و اندازه منجر به دلسردی فضای ایجاد شده خواهد شد.

فرش آشپزخانه مدرن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ توصیه مفید و کاربردی برای دکور خانه شما را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان آشپزخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

داشتن خانه‌ای زیبا با دکوراسیونی چشم‌نواز برای هرکدام از ما جذاب است. اگر می‌خواهید دکور خانه خود را زیبا کنید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

قوانین و اصول چیدمان منزل

با وجود اینکه خیلی از افراد اعتقاد دارند که اصول چیدمان منزل امری سلیقه‌ای بوده و با کمی تجربه قابل اکتساب است، اما بد نیست که برای طراحی دکوراسیون خانه نیم نگاهی به قوانین و اصول چیدمان منزل هم داشته باشید. با مجله دلتا همراه باشید.

از شلوغ کردن و چیدن وسایل بیش از حد و اضافه در خانه خودداری کنید

شلوغی بیش از حد فضا، زیبا به نظر نمی‌رسد. بهتر است وسایل اضافه را از دور و برتان جمع کنید. گاهی ما برای دکور کردن قسمتی از خانه به اشتباه از وسایل تزیینی زیادی استفاده می‌کنیم که این کار باعث بهم‌ریختگی و شلخته دیده شدن خانه می‌شود.

قوانین و اصول چیدمان منزل

مرکز توجه ایجاد کنید

به جای تغییرات گسترده و هزینه‌بر در کل خانه، یک قسمت را که بیشتر مورد توجه است انتخاب کرده و تغییر بدهید. چون تغییرات در بخش محدودی اتفاق می‌افتد، هم هزینه کمتری متحمل می‌شوید و هم قادر هستید از مواد با کیفیت‌تری استفاده کنید.

قوانین و اصول چیدمان منزل

دیوار را با کاغذ دیواری دلخواه بپوشانید

بهتر است رنگ و طرح کاغذ دیواری را متضاد با رنگ فعلی اتاق انتخاب کنید تا کنتراست رنگ ایجاد شده، محیط را متفاوت جلوه دهد. اگر نمی‌خواهید که هزینه‌های زیاد کاغذ دیواری را متحمل شوید، می‌توانید به‌جای آن با چند قوطی رنگ و شابلون روی دیوارهای خود را طرح‌دار کرده و جلوه زیبایی را برای خانه خود ایجاد کنید. می‌توانید با کمی خلاقیت و استفاده از رنگ‌های مختلف و چسب‌های کاغذی طرح مورد نظر خود را بر روی دیوار ایجاد کرده و سپس به رنگ‌آمیزی بپردازید.

دیوار را با کاغذ دیواری دلخواه بپوشانید

یک قسمت از خانه را به گل و گیاه اختصاص دهید

می‌توانید یک میز پشت پنجره بگذارید و روی آن را با گلدان‌هایی که دوست دارید، پر کنید. اگر در خانه خود نور کافی برای نگهداری از گل و گیاه طبیعی را ندارید، می‌توانید به‌جای آن‌ها از گلدان‌های گل مصنوعی یا حتی ریسه‌های برگ استفاده کنید تا حس زندگی را به خانه خود بیاورید.

گل و گیاه در خانه

از قاب عکس یا تابلوهای نقاشی، برای زیباتر کردن دیوار استفاده کنید

تابلو را نباید زیاد بالا نصب کنید تا در مرکز دید چشم باشد. زمانی‌که تصمیم به انتخاب تابلو برای بالای مبلمان را دارید باید به نکات مهمی مانند اندازه مبلمان، ابعاد دیوار و ابعاد تابلو توجه کنید.

بعد از بررسی دقیق همه این موارد باید در مورد نحوه چیدمان تابلوها و تعداد آن‌ها تصمیم بگیرید. بهترین ارتفاع برای نصب تابلوها از زمین از مرکز تابلوی وسطی در نظر گرفته می‌شود.

قاب عکس یا تابلوهای نقاشی

از وسایل دکوری بیش از حد استفاده نکنید

یکی از قوانین و اصول چیدمان منزل این است که از وسایل دکوری کمتر استفاده کنید. استفاده از وسایل تزیینی و دکوری، اگرچه می‌تواند اثر خوبی روی فضا بگذارد، اما استفاده بیش از حد از این وسایل، محیط را شلوغ و بهم‌ریخته می‌کند.

دکور ساده و شیک

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفند‌هایی کاربردی‌ برای فضای ورودی منزل را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در مطلب زیر چند پیشنهاد برای کاربردی کردن بیشتر ورودی خانه به شما خواهیم داد.

دکوراسیون فضای ورودی خانه

ورودی خانه از آن فضا‌هایی است که تمام اعضای خانه از آن استفاده می‌کنند و معمولا محل قرار گرفتن وسایلی، چون کلید، کفش‌ها و بقیه مواردی است که افراد در طول روز به آن احتیاج دارند. معمولا این فضا همیشه شلوغ و غیرکاربردی است. در این مطلب از مجله دلتا چند راهکار برای سازماندهی دکوراسیون فضای ورودی خانه به شما خواهیم داد.

ایجاد کمد در فضای ورودی خانه

داشتن کمد در ورودی برای کاربردی کردن فضا، حکم معجزه را دارد پس سعی کنید در ورودی خانه هر طور که شده یک کمد تعبیه کنید این کمد می‌تواند محل قرارگیری وسایل و لباس‌هایی باشد که شما در طول روز زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنید.

دکوراسیون فضای ورودی خانه

قلاب‌های جادویی

به در کمد خود چند قلاب بچسبانید و شاهد جادوی این قلاب‌ها در سازمان دهی فضا باشید. شما می‌توانید از این قلاب‌ها وسایل روزمره خود را آویزان کنید و دسترسی راحت‌تری به آن‌ها داشته باشید.

دکوراسیون فضای ورودی خانه

سبد‌های پارچه‌ای در فضای ورودی خانه

برای هر یک از اعضای خانواده، یک سبد پارچه‌ای در نظر بگیرید. می‌توانید روی هر سبد اسم فرد را بنویسید یا سبد‌هایی با رنگ‌های مختلف انتخاب کنید تا برای اعضای خانواده قابل شناسایی باشد. هر فرد می‌تواند وسایل خود را درون سبد خودش بگذارد تا وسایل افراد با هم اشتباه نشوند و راحت‌تر بتوان آن‌ها را پیدا کرد.

سبد‌های پارچه‌ای

سطل چتر‌ها

با سرد شدن هوا و احتمال بارندگی و برف، معمولا همه افراد خانواده از چتر استفاده می‌کنند، اما به محض رسیدن به خانه نمی‌دانند با چتر خود چه کنند. برای همین یکی از فضا‌های مورد نیاز برای هر خانه‌ای در فصول سرد، داشتن محلی برای قرار گیری چترهاست. به شما پیشنهاد می‌کنم، یک سطل ترجیحا فلزی برای قرار گرفتن چتر‌ها انتخاب کنید و آن را در ورودی خانه بگذارید تا اعضای خانواده برای گذاشتن چتر خود در جای مناسب گیج نشوند.

سطل چتر‌ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب راهکارهایی که سقف خانه را بلندتر نشان می‌دهند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

این روزها که بیشتر مردم در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند، با برخی مشکلات مواجه هستند که یکی از آن‌ها خانه‌های کوچک با سقف کوتاه است.

بلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه

سقف‌های کوتاه حس خستگی را در افراد چند برابر می‌کنند، حسی سرشار از خفگی که همه ساکنان خانه را در برخواهد گرفت. در این مطلب از مجله دلتا ما قصد داریم در خصوص بلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه در طراحی خانه نکاتی را برای شما عزیزان بیان کنیم.

استفاده از رنگ روشن در سقف

اولین و تاثیرگذارترین ایده برای بلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه این است که از رنگ‌های روشن مخصوصا سفید برای رنگ‌آمیزی دیوارها و سقف استفاده کنید زیرا رنگ‌های تیره سقف را کوتاه‌تر می‌کنند. به باور برخی از طراحان استفاده از رنگ‌های هایگلاس باعث بازتاب نور شده و همین امر به بلندتر نشان دادن سقف کمک می‌کند.

بلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه

طراحی پنجره‌های با ارتفاع بلند

استفاده از پنجره‌های طولی که ارتفاع آن‌ها از سقف تا کف است به بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک بسیار کمک می‌کند. در خانه‌هایی که با سقف‌های کوتاهی طراحی شده‌اند، به جای پنجره‌های کوتاه از پنجره‌های بلند و قدی با شیشه‌های ساده و بدون برش استفاده کنید. مخصوصا اگر قد پنجره شما تا نزدیکی زمین باشد خیلی می‌تواند به بلندتر نشان دادن سقف خانه شما کمک کند.

بلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه

نورپردازی در جهت رو به بالا

هر چه نور بیشتری به روی سقف خود بتابانید ارتفاع آن بلند و بلندتر به چشم می‌آید. به جای انتخاب آویزها و لوسترهایی که به سقف متصل شده و نور را به سمت پایین و دور سقف خانه می‌فرستند، تمرکز را به روی روشنایی سقف قرار دهید و اجازه دهید تا منابع نور بیشتری به روشنایی اتاق کمک رسانی کنند. توصیه می‌شود در خانه‌هایی که با سقف‌های کوتاه طراحی شده‌اند، از به‌کار بردن لوسترها و بلند و بزرگ اجتناب کنید.

نورپردازی در جهت رو به بالا

استفاده از آینه‌های بلند و قدی

آینه‌ها هم تاثیر بسیار زیادی در بلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه دارند. زیرا با انعکاس و تاباندن نور در منزل شما سقف بلندتر دیده می‌شود و اگر جای مناسبی را برای قرار دادن آینه انتخاب کنید هم در بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن فضا تاثیرگذار است.

استفاده از آینه‌های بلند و قدی

کاغذ دیواری و دیوارپوش با طراحی عمودی

استفاده از الگوهای عمودی از جمله روش‌هایی است که می‌تواند به ببلندتر نشان دادن سقف‌ های کوتاه کمک کند. با ایجاد کردن خطوط عمودی روی دیوار یا استفاده از کاغذ دیواریهایی با الگوی عمودی سبب بلندتر دیده شدن ارتفاع سقف خواهد شد. هر چقدر رنگ‌های این خطوط متضادتر باشند، سقف کوتاه را بلندتر نشان می‌دهند.

دیوارپوش با طراحی عمودی

انتخاب صحیح پرده و ارتفاع چوب پرده

انتخاب پرده مناسب و نصب آن‌ها برای خانه‌هایی با سقف‌های کوتاه از جمله عوامل تاثیرگذار در ارتفاع سقف‌ها است. پرده‌ها را نزدیک به سقف بیاویزید. طول پرده‌ها را بلند در نظر بگیرید طوری که تا زمین برسد، با این روش ارتفاع اتاق بلندتر دیده می‌شود. پارچه‌های طرح‌دار عمودی را برای پرده انتخاب کنید تا سقف کوتاه خانه را بالاتر نشان دهد.

استفاده از مبلمان با ارتفاع و پایه های کوتاه

یکی دیگر از بهترین تکنیک‌ها که سبب بلندتر نشان دادن سقف‌ کوتاه خانه شما خواهد شد، استفاده از مبلمانی است که ارتفاع کوتاه‌تری دارند و به سطح زمین نزیک‌تر هستند. این روش فاصله میان اثاثیه و سقف را بیشتر می‌کند و باعث می‌شود سقف بلندتر برسد. در حالی که مبلمان بزرگ و بلند فضا را بسته‌تر نشان می‌دهند.

مبلمان با ارتفاع و پایه های کوتاه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ایده‌های خلاقانه برای چیدمان گیاهان آپارتمانی را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های امروزی به هیچ عنوان نمی‌توان اهمیت وجود گیاهان آپارتمانی را نادیده گرفت و یا در موردش صحبتی نکرد.

چیدمان گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی

اکثر افراد به گیاهان علاقه زیادی نشان داده و نسبت به نگهداری آن‌ها اقدام کرده‌اند. بهتر است بدانید که انتخاب خود گیاهان آپارتمانی به‌ تنهایی موثر نبوده و چیدمان آن‌ها در خانه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. از این رو در ادامه این مطلب از مجله دلتا به بیان چیدمان گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی منزل می‌پردازیم.

چیدمان گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون

دیوار سبز عمودی

شما به فضایی بزرگ‌تر برای داشتن گیاهان آپارتمانی نیاز ندارید. خلاق باشید و گیاهان را به‌صورت عمودی پرورش دهید. استفاده از دیوار سبز عمودی یک روش بسیار کاربردی و مدرن برای استفاده حداکثری از فضاهای موجود است.

چیدمان گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی

استفاده از قفسه‌های دیواری

می‌توانید از قفسه‌ها برای گذاشتن گیاهان بر روی آن‌ها استفاده کنید و باغچه کوچکی در داخل منزل ایجاد کنید.

چیدمان گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی

استفاده از گلدان‌های فانتزی

از گلدان‌های جالب و زیبا برای گیاهانتان استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که زیبایی گلدان، زیبایی گیاه را هم برجسته می‌کند و باید هوشمندانه و درست انتخاب شود.

استفاده از گلدان‌ های فانتزی

استفاده از درختچه‌های آپارتمانی بلند و کاکتوس

از گیاهان بزرگ استفاده کنید. گیاهان آپارتمانی در اندازه‌های بزرگ مانند برگ انجیری، بسیار مورد علاقه طراحان دکوراسیون هستند. گیاهان آپارتمانی بزرگ و کاکتوس‌های بلند می‌توانند مناسب باشند.

درختچه‌های آپارتمانی بلند

استفاده از دیش گاردن و تراریوم

ظرفی از ساکولنت‌ها ایجاد کنید تا فضا را زیباتر کنند. انواع تراریوم و دیش گاردن ممکن است عمر کم‌تری نسبت به گیاهان آپارتمانی داشته باشند اما زیبایی منحصربه‌فردی دارند.

استفاده از دیش گاردن

استفاده از گیاهان با برگ‌های آویز

سرخس‌ها گیاهان آسانی یرای تمیز کردن و پرورش دادن هستند و می‌توانید آن‌ها را به روش‌های مختلفی بچینید.

استفاده از گیاهان با برگ‌های آویز

استفاده از استند

استفاده از استند برای گیاهان یک ویژگی منحصربه‌فرد در طراحی دکوراسیون را ایجاد می‌کند و استفاده از گیاه را در طراحی دکوراسیون به مرحله‌ای بالاتر می‌برد. می‌توانید از استندهای فلزی، چوبی یا پلاستیکی استفاده کنید. آن را با توجه به دکوراسیون خود انتخاب کنید.

استفاده از استند

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ نکته برای استفاده از سنگ نمک در دکوراسیون را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

پاکسازی فضای خانه با استفاده از بلورهای نمک و سنگ نمک بسیار توصیه می‌شود. سنگ نمک با جذب کردن انرژی‌های منفی، باعث بهبود خواب افراد ساکن در خانه می‌شود.

سنگ نمک در دکوراسیون

نمک و سنگ نمک انرژی منفی و آلودگی‌های موجود در هوا (مخصوصا در شهرهای بزرگ) را به خود جذب می‌کند و امواج ساطع شده از کامپیوتر، موبایل، لامپ‌های LED و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را خنثی می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات مهمی در مورد نحوه استفاده از سنگ نمک در دکوراسیون می‌پردازیم.

ایجاد تعادل در منزل

استفاده از سنگ‌های نمک رنگی به تنالیته و متعادل‌سازی رنگ محیط کمک می‌کند.

سنگ نمک در دکوراسیون

گوشه‌های تاریک منزل

در گوشه‌های تاریک فضا و قسمت‌های کم‌نور راهرو‌ها از سنگ نمک استفاده کنید. می‌توانید مقداری نمک در گوشه اتاق‌ها بپاشید و اجازه دهید که به مدت یک شبانه‌روز باقی بماند تا تمام انرژی منفی را جذب کند. روز بعد نمک‌ها را جمع کرده و دور بریزید.

سنگ نمک در دکوراسیون

سرویس بهداشتی و حمام

در سرویس‌های بهداشتی و حمام، بهتر است از سنگ نمک سفید استفاده شود تا تمیزی را بیشتر نشان دهد. سنگ‌ها به مرور با رطوبت و آب موجود در محیط، تغییر شکل می‌دهند و زیباتر می‌شوند. می‌توانید در کنار پنجره یا هواکش توالت و حمام یک کاسه نمک تصفیه نشده قرار بدهید و هر وقت کهنه شدند، آن‌ها را عوض کنید.

داخل گلدان‌ها

یکی از موارد استفاده از سنگ نمک در دکوراسیون داخلی گلدان‌ها است. مقداری نمک داخل گلدان‌ها بگذارید تا انرژی‌های منفی را جذب کند. فقط حواستان باشد که هر چند روز یک بار آن‌ها را عوض کنید. البته توجه داشته باشید که در محیط‌هایی با اقلیم خشک، به تعداد زیاد از سنگ نمک استفاده نکنید، چرا که باعث خشکی بیشتر فضا می‌شود.

سنگ نمک داخل گلدان‌ها

ترکیب سنگ نمک و شمع

ترکیب سنگ نمک و شمع می‌تواند در قسمت‌های شمال شرقی، جنوب غربی، مرکز و جنوب به تقویت عنصر خاک و عنصر آتش با هم کمک کند. سنگ نمک‌های کوچک را بعد از مدتی استفاده کردن دور بیندازید، ولی سنگ‌های نمک بزرگ را می‌توانید با قرار دادن در معرض تابش خورشید به مدت دو سه روز، مجددا شارژ کنید.

ترکیب سنگ نمک و شمع

بهبود خواب شبانه

قرار گرفتن بیش از حد در معرض یون‌های مثبت موجود در سرب هوا منجر به کاهش جریان خون و پایین آمدن سطح اکسیژن مغز و در نتیجه الگو‌های خواب نامنظم می‌شود. بنابراین استفاده از سنگ نمک در خانه با کاهش یون‌های مثبت موجود در هوا به بهبود کیفیت خواب شبانه کمک می‌کند.

بهبود خواب شبانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ رنگ مناسب دیوار برای خانه‌های کوچک را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,سنگ نمک ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

رنگ مناسب می‌تواند تعیین کننده میزان زیبایی و چشم‌نوازی هر اتاقی باشد و این مخصوصا هنگامی که در فضای کوچکی زندگی می‌کنید صادق است.

رنگ مناسب خانه‌ های کوچک

رنگ مناسب دیوار خانه یا اتاق کوچک می‌تواند تاثیری زیادی در بزرگ‌تر نشان دادن فضا داشته باشد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی ۵ رنگ مناسب خانه‌ های کوچک می‌پردازیم.

رنگ‌های پاستلی یا پاستیلی

اگر می‌خواهید یک اتاق را بزرگ‌تر جلوه دهید و علاقه‌ای به رنگ سفید ندارید. به جای آن از برخی ترکیب رنگ‌های پاستیلی استفاده کنید. رنگ‌های پاستلی، از جمله زردهای روشن، صورتی و آبی کودکانه و سبز مغز پسته‌ای روشن، به شما این امکان را می‌دهند فضای اتاق یا خانه‌ شما علاوه بر زیبا و متفاوت بودن به دلیل بازتاب نور بسیار بزرگ‌تر هم دیده شود. این رنگ‌ها علاوه بر به‌روز و خاص بودن، در انعکاس نور نیز موثر هستند.

رنگ مناسب خانه‌ های کوچک

تناژهای گرم از رنگ آبی، رنگ مناسب خانه‌ های کوچک

برای کسانی که واقعا سعی در بزرگ‌تر نشان دادن خانه خود دارند، یک رنگ آبی گرم می‌تواند به‌طور همزمان فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان دهد و به خانه شما رنگ پررنگ و دلخواه شما را بدهد.

وقتی خانه شما از نور طبیعی کافی برخوردار باشد، تناژهای گرم رنگ آبی، آن نور را منعکس می‌کند. این بازتاب‌ها باعث می‌شود اتاق‌های شما بزرگ‌تر به‌نظر برسند. اگر می‌خواهید یک دیوار کنتراست( متضاد) ایجاد کنید، از رنگ‌هایی مانند نارنجی یا قهوه‌ای استفاده کنید.

رنگ مناسب خانه‌ های کوچک

رنگ‌های سرد با مقدار کمی براقیت

برای بزرگ‌تر دیده شدن خانه کوچک از طریق رنگ کردن دیوارها بهتر است از مقدار کمی براق کننده در رنگ‌های سرد استفاده کنید، بازتاب انعکاس رنگ‌های سرد روشن، مانند آبی یخی یا بنفش اسطوخودوسی را به حداکثر برسانید. شما می‌خواهید که سطوح شما نور را منعکس کنند و این باعث می‌شود اتاق نیز بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

رنگ‌های سرد با مقدار کمی براقیت

رنگ‌های خنثی روشن، رنگ مناسب خانه‌ های کوچک

برای ایجاد فضای بزرگ‌تر از نظر بصری، از رنگ‌های خنثی روشن، مانند صدفی، مرمری و خاکستری با ته رنگ بژ استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های بسیار روشن یک روش مطمئن برای ایجاد فضا و بزرگ‌تر نشان دادن آن است. هرچه رنگ روشن‌تر باشد، بازتاب نور بیشتری خواهد داشت که البته همین امر باعث بزرگ‌تر به‌نظر رسیدن فضای اتاق می‌شود.

رنگ‌های خنثی روشن

رنگ‌های خنثی تیره

اگرچه ممکن است فکر کنید که رنگ‌های تیره فضای شما را کوچک می‌کنند، اما کارشناسان می‌گویند که عکس این قضیه اغلب صادق است. رنگ‌های تیره‌تر در واقع می‌توانند یک توهم نوری ایجاد کنند و چشم را فریب دهد که لبه‌های اتاق وجود ندارند. بنابراین باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

برخی از رنگ‌های تیره‌تر که می‌توانند فضای اتاق را بزرگ‌تر جلوه دهند، دو رنگ طوسی هستند. این رنگ‌های تیره در واقع گاهی توهمی ایجاد می‌کنند که برخی از لبه‌های جلو آمده دیوار دیده نمی‌شوند، و همین امر باغث بزرگ‌تر دیده شدن خانه شما می‌شود.

رنگ‌های خنثی تیره

پیشنهاد مطالعه: مطلب ترفندهای دکوری خاطره‌انگیز برای منزل شما را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

گاهی اوقات شاید بخواهید حس نوستالژیک و خوشایند خاطرات گذشته را در خانه خود ایجاد کنید؛ به راحتی می‌توانید با استفاده از یک دکوری یا قاب عکس قدیمی این حس را ایجاد کنید.

سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون وینتیج یکی از سبک‌های پرطرفدار است که با به‌کار بردن عناصر قدیمی در کنار عناصر جدید، فضایی خاطره انگیز، با ظرافت و زیبا را در خانه‌های امروزی به‌وجود می‌آورد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم ترفندهای اجرای سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کنیم.

رنگ و کاغذ دیواری مناسب

اگر رنگ را برای دکور دیوارها می‌پسندید، برای حفظ جلوه امروزی خانه، از یکی از رنگ‌های سفید، کرم، خاکستری، بژ و ماسه‌ای استفاده کنید. این رنگ‌ها زمینه بسیار مناسبی برای به نمایش گذاشتن وسایل و مبلمان قدیمی هستند.

اگر به کاغذ دیواری علاقه دارید، کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌های کمرنگ صورتی، آبی یا یاسی با طرح‌های گل‌دار پرنده و پروانه، مناسب سبک دکوراسیون وینتیج هستند.

سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی

مبلمان قدیمی یا مبلمان جدید با طراحی قدیمی

بهتر است در سبک دکوراسیون وینتج مبلمان قدیمی باشند. به‌طور معمول مبلمان قدیمی از مصالح طبیعی مانند چوب و رومبلی‌هایی با الیاف طبیعی ساخته شده‌اند و دارای پشت بلند، پایه‌های منحنی و گرد و قسمت‌های حکاکی شده هستند.

اگر دیوار تک رنگ است، از رومبلی‌های گل‌دار و اگر دیوار کاغذ دیواری شده است، از رومبلی‌های ساده استفاده کنید و به روی آن کوسن‌های تزیینی گل‌دار قرار دهید.

سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی

استفاده از کفپوش چوبی

قبلا اشاره کردیم که از ویژگی‌های سبک دکوراسیون وینتج، استفاده از مصالح طبیعی است. بنابراین بهترین گزینه برای کف خانه، استفاده از کفپوش‌های چوبی است. همچنین شما می‌توانید به روی این نوع کفپوش‌ها، فرش‌های قدیمی و دستبافت پهن کنید تا به فضای خانه شما، جلوه‌ای گرم و صمیمی انتقال داده شود.

استفاده از کفپوش چوبی

پرده‌های بلند سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی

در سبک دکوراسیون وینتج اگر دیوارها تک رنگ هستند، بهتر است که از پرده‌های طرح‌دار بلند و اگر دیوارها با کاغذ دیواری طرح‌دار تزیین شده اند، از پرده‌های بلند ساده با رنگ روشن استفاده کنید.

پرده‌های بلند سبک وینتیج

استفاده از دکوریجات قدیمی در کنار دکوریجات مدرن

برای حفظ تعادل در فضای خانه بین عناصر قدیمی و جدید، لازم است که هر دو نوع دکوریجات را در خانه استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که بیش از حد محیط را از دکوریجات پر نکنید. در ادامه دکوریجات مناسب برای سبک وینتیج را نام برده‌ایم.

استفاده از عکس‌های قدیمی

یکی از بهترین وسایل دکوری برای سبک وینتیج در دکوراسیون داخلی برای یادآوری خاطرات گذشته، عکس‌های قدیمی در قاب‌های حکاکی شده هستند.

استفاده از عکس‌های قدیمی

استفاده از گل

استفاده نکردن از گل در این نوع دکوراسیون غیر ممکن است. بنابراین گل‌ها را در گلدان‌های سرامیکی و شیشه‌ای قرار دهید و طراوت و انرژی مثبت را به خانه خود دعوت کنید.

استفاده از گل

استفاده از رومیزی توری قدیمی

یکی از عناصری که می تواند یادآور ظرافت و زیبایی زندگی دوره‌های قدیم باشد، رومیزی توری است. پس از آن‌ها غافل نشوید.

استفاده از رومیزی توری قدیمی

پیشنهاد مطالعه: مطلب رازهایی که چیدمان نشیمن شما را متحول می‌کند را بخوانید.



:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آذر 1400 | نظرات ()