نوشته شده توسط : مجله دلتا
با رعایت نکردن اصول صحیح خانه تکانی ناچار می‌شوید زمان طولانی‌تری را به نظافت اختصاص دهید و نتیجه مطلوب را هم نگیرید و زحمات شما هدر رود.
اشتباهات خانه تکانی

این روزها با نزدیک شدن به نوروز، زمان شست‌و‌شو و خانه تکانی است؛ اما پیش از آنکه خانه تکانی را شروع کنید یک سوال از خودتان بپرسید! آیا روش نظافت من درست است؟ مهم نیست شما چقدر وقت برای نظافت خانه خود می‌گذارید یا چند بار در هفته خانه خود را نظافت می‌کنید؛ گاهی چند اشتباه کوچک باعث می‌شود که رضایت کافی از خانه تکانی نداشته باشید و زحمت‌های شما به هدر رود. با این مطلب مجله دلتا همراه باشید تا شما را با برخی از رایج‌ترین اشتباهات خانه تکانی آشنا کنیم.

اشتباهات رایج خانه تکانی

استفاده از تهویه مناسب هنگام نظافت

محصولات پاک کننده‌ای که برای نظافت استفاده می‌شوند، اغلب گازهای زیان آوری تولید می‌کنند که ممکن است حالت غش و سرگیجه را در شما ایجاد کند و یا چشم‌ها و ریه‌های شما را آزار دهد. به یاد داشته باشید هنگام نظافت با مواد شیمیایی، همیشه پنجره ها را باز بگذارید یا تهویه را روشن کنید.

رعایت زمان کافی برای تاثیر مواد شوینده

یکی از رایج‌ترین اشتباهات خانه تکانی این است که سریع‌تر از زمانی که باید مواد شوینده را از روی سطوح پاک کنید. هر کدام از مواد شوینده و پاک کننده، به مدت زمانی نیاز دارند تا جرم‌ها را از بین ببرند؛ بنابراین اگر ماده را اسپری کرده و به سرعت آن را پاک کنید، تمام جرم‌ها از بین نخواهند رفت. پس حتما دستورالعمل روی برچسب ماده پاک کننده را بخوانید و مدت زمان ذکر شده را رعایت و سپس جرم و لکه‌ها را از روی سطح مورد نظر پاک کنید.

تمیز کردن سرامیک

ترکیب چند ماده شوینده و پاک کننده

بیشتر پاک کننده‌ها هنگامیبی خطر است که دستورالعمل آن‌ها رعایت شود. وقتی که دو یا چند محصول مختلف را با هم ترکیب می کنید، ممکن است محصول جدید خطرناک باشد و گازهای سمی تولید کند. این یکی از بدترین اشتباهات خانه تکانی است که می‌توانید مرتکب شوید. حتی اگر ماده پاک کننده کم است، از مخلوط کردن آن با پاک کننده‌های مشابه خودداری کنید.

استفاده از دستکش هنگام نظافت

مواد پاک کننده‌ای که قدرت کافی برای از بین بردن گل، گریس، جرم‌ها و لکه‌ها را دارند، قدرت آسیب‌رسانی به پوست شما را هم دارند. هنگام تمیز کردن با پوشیدن دستکش‌های لاستیکی یا لاتکس از دستان خود محافظت کنید.

تمیز کردن گاز

سرکه و آبلیمو بر هر درد بی‌درمان دوا نیست

هرچند این دو ماده تاثیر خارق‌العاده‌ای دارند و پاک کننده‌های طبیعی و ماندگار محسوب می شوند؛ اما سرکه و لیمو انتخابی درست برای پاک کردن تمام لکه‌ها نیست. پاک کردن لکه‌ها با سرکه و لیمو ممکن است به سطوح مرمر، تراورتن و آهکی آسیب برساند.

اسپری کردن مواد شوینده روی سطوح

برای پاک کردن سطوح، وسایل چوپی و شیشه‌ها، پاک کننده‌ها و مواد شوینده را به صورت مستقیم اسپری نکنید. با این کار در واقع ذرات گرد و غبار با آن‌ها ترکیب و در نتیجه پس از پاک کردن، سطوح کثیف‌تر می‌شوند. باید محلول تمیز کننده را ابتدا روی پارچه و یا حوله‌های کاغذی اسپری و بعد سطوح را پاک کنید.

خانه تکانی عید

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات خانه تکانی، “برق انداختن گاز شیشه ای” را مطالعه کنید.

رعایت اصول صحیح خانه تکانی کمک می‌کند راحت‌تر و با خیال آسوده خانه خود را نظافت کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تلویزیون و قرار گرفتن درست آن در اتاق نشیمن، یکی از عناصر مهم در دکوراسیون منزل محسوب می‌شود. در ادامه مطلب چند نکته مهم درباره نحوه قرارگیری اصولی تلویزیون را شرح می‌دهیم.
چیدمان تلویزیون

محل قرار دادن تلویزیون و انتخاب بهترین مکان برای آن در فضای داخلی منزل، نکته ای مهم است که باید به آن توجه شود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا اصول و نکات مهم برای چیدمان تلویزیون را شرح می‌دهیم.

تلویزیون را در  محل های پر رفت و آمد قرار ندهید

از قرار دادن تلویزیون در مکان هایی شلوغ و پر رفت و آمد پرهیز کنید.

مبلمان را  روبه روی تلویزیون قرار دهید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، تلویزیون یکی از نقاط کانونی نشیمن به حساب می‌آید؛ بنابراین یکی از جاهایی که می توان مبلمان را گذاشت روبه روی تلویزیون است .

جانمایی تلویزیون در منزل

توصیه می شود فاصله مناسب تلویزیون تا مبلمان را رعایت کنید، به این دلیل که نزدیک بودن بیش از حد به تلویزیون برای سلامت چشم ها مضر است، از این رو محل قرار دادن مبل را می‌توانید نسبت به بزرگی صفحه نمایش تلویزیون تنظیم کنید.

تلویزیون را پشت یا نزدیک به پنجره قرار ندهید

سعی کنید تلویزیون را پشت به پنجره یا در نزدیکی آن قرار ندهید، چراکه با این کار هر نوع منبع نور طبیعی یا مصنوعی در پشت تلویزیون برای شما مشکل ایجاد کرده و تابش نور از پشت پنجره به چشم‌های شما آسیب وارد می‌کند.

تلویزیون را کنار بخاری یا شومینه نگذارید

توجه کنید در فصل سرما که از وسایل گرمایشی استفاده می‌شود و استراحت و تماشای تلویزیون در کنار شومینه لذت بخش است تلویزیون را کنار وسایل گرما زا مثل شومینه قرار ندهید.

چیدمان تلویزیون دیواری

بهترین مکان برای تلویزیون

احتمالا بهترین مکان برای تلویزیون در اتاق نشیمن  نصب آن روی دیوار است. در ضمن می‌توانید روی دیوار اطراف تلویزیون با نصب شلف هایی قاب عکس ها و لوازم تزیینی را قرار دهید  یا از قفسه هایی برای گذاشتن کتاب روی آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر درباره چیدمان تلویزیون ” ۴ ایده برای تزیین دیوار پشت تلویزیون ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از زیباترین کارهایی که برای تزیین و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه می‌توان انجام داد، آویختن وسایل هنری خاص و شیک بجای آویزان کردن قاب عکس و نقاشی به دیوار اتاق‌های خانه است. درادامه مطلب به چند مورد اشاره می‌‎کنیم.
تزیین دیوار منزل

در دکوراسیون منزل، دیوار فضاهای مختلف و تزیین آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مطلب سعی کرده ایم راهکارهایی ساده و کم‌هزینه و در عین حال هنری و زیبا را در تزیین دیوار منزل به خوانندگان مجله دلتا معرفی کنیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آینه های کوچک و زیبا

همانطور که می‌دانید آینه یکی از المان‌های موثر در بزرگنمایی فضا به حساب می‌آید بنابراین حتما آینه‌هایی با سایزهای متمایز و قاب‌های مختلف را برای تزیین دیوار خانه به کار برید و زیبایی و جذابیت آن را ببینید.

تزیین دیوار پذیرایی

فرش و گلیم کوچک

یکی دیگر از ایده های جذاب ما برای دیوارهای اتاق، آویزان کردن فرش‌هایی با سایز کوچک روی دیوار است. اگر این فرش‌ها و گلیم‌ها دست بافت باشد، بی تردید دیواری زیبا و دیدنی خواهید داشت.

دکوراسیون دیوار خانه

بشقاب‌های سفالی، سرامیکی و چینی

قدرت و زیبایی هنر را به هیچ عنوان در دکوراسیون منزل و تزیین دیوار اتاق دست کم نگیرید. بشقاب‌ها یکی از پرطرفدارترین تزییناتی است که برای تزیین دیوار پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. از بشقاب‌های کوچک و بزرگ زیبا به سلیقه خود استفاده کنید و گالری هنری با هارمونی جذابی در منزل ایجاد کنید.

دکوراسیون دیواری

کلاه‌های زیبای حصیری

از انواع کلاه ها با سایزهای مختلف استفاده و دیوار جذاب و خلاقانه‌ای خلق کنید. این کلاه‌ها، دیوار جذاب و هنری را برای دیوار خانه شما ایجاد می‌کنند.

تزیین دیوار خانه

گل‌ها و گیاهان زیبا

یکی از راه حل های همیشه موثر و جذاب برای تزیین و دکوراسیون منزل، استفاده از گیاهان و گل‌های شاداب است. عنصری که هیچگاه تاثیر بسیار زیادش را در زیبایی خانه نمی‌توان نادیده گرفت. از انواع باکس‌های چوبی یا سرامیکی با سایزهای مختلف استفاده کنید و به دیوار خانه بیاویزید و از جذابیت آن بهره ببرید.

دکوراسیون دیوار منزل

سبدهای حصیری

از سبدهای حصیری رنگارنگ و زیبا در تزیین دیوار منزل خود بهره بگیرید و دیواری خلاقانه و هنری خلق کنید. ترکیب زیبا و متمایز این سبدها کنار هم جلوه بصری بی نظیری به دیوار اتاق پذیرایی می بخشد.

دکوراسیون دیوار پذیرایی

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر درباره تزیین دیوار ” تزیین دیوار پذیرایی با ایده های خلاقانه ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برخی افراد در خانه خود حیاط خلوت کوچک و کم‌جایی دارند. در این مطلب ایده های جذابی برای داشتن حیاط خلوت دنج و جذاب را به شما ارائه می کنیم.
حیاط خلوت کوچک

بسیاری از صاحبخانه‌های با سلیقه و خوش ذوق ایرانی نمی‌دانند چگونه ایده‌هایشان را برای طراحی یک حیاط خلوت دنج و زیبا پیاده کنند. در این مطلب ایده های جالب و جذابی را برای داشتن فضایی دلنشین و باصفا در حیاط خلوت کوچک به خوانندگان مجله دلتا معرفی می‌کنیم.

حیاط خلوتی کوچک با گل‌های معطر

حیاط خلوت کوچک خود را با انواع گل‌ها و گیاهان معطر بپوشانید و فضای دنج و آرامش بخشی را خلق کنید. گل های میخک، بوته یاسمن و.. مناسب کاشت در حیاط خلوت کوچک است.

حیاط خلوت کوچک و زیبا

یک باغچه رویایی خلق کنید

باغچه‌ای به شکل جزیره طراحی کنید و در آن از انواع رنگ‌های جسورانه و زیبا برای گلدان‌هایتان استفاده کنید. گل و گیاهان بلند را در مرکز باغچه بکارید و سایز گلدان‌ها را هم بزرگ در نظر بگیرید که کاملا از هر طرف، زیبایی باغچه‌ای که خلق کرده‌اید به نظر برسد

باغچه کوچک

میوه های آبدار و خوشمزه پرورش دهید

میوه‌های خوشمزه ای مثل سیب، هلو، گلابی و آلو  روی حصار حیاط خود پرورش دهید و از زیبایی ایجاد شده لذت ببرید.

طراحی حیاط خلوت زیبا و باصفا

سبزی‌های معطر بکارید

یک باغچه کوچک با حصار چوبی درست و قسمت آفتابگیر آن را انتخاب کنید و سبزیجات معطری مثل نعنا و سبزی خوردن و ..  در آن بکارید. سبزیجاتی که همیشه در دسترس شما و زینت بخش حیاط خانه است.

حیاط خلوت ایرانی

حیاط کوچک خود را چراغانی کنید

خیلی راحت می‌توانید با وسایل دور ریختنی مثل قوطی‌های شیشه‌ای و با استفاده از چراغ های ال ای دی آویز زیبایی درست و شب‌های خاطره انگیزی در حیاط خلوت کوچک خود خلق کنید. از ریسه‌های نوری هم در میان شاخه‌های درختان می‌توانید به زیبایی استفاده کنید.

تزیین حیاط خلوت با وسایل دور ریختنی

در گلدان مرکبات بکارید

با کاشت هسته مرکباتی مثل لیمو یا پرتقال در گلدان‌های کوچک و سفالی زیبا، حتی فضای کمتری را در حیاط خلوت خود اشغال کنید. هسته پرتغال، گریپ فروت و لیمو در گلدان و در فضای باز خنک خوب رشد می‌کنند.

گلدان سفالی شیک

نردبان چوبی و منظره‌ای بی‌نظیر

از یک نردبان چوبی برای نگهداشتن گلدان‌های زیبای خود در گوشه ای از حیاط خلوت بهره ببرید. حتی می‌توانید این نردبان را با رنگ‌های شاد و روشن رنگ کرده و زیبایی منظره‌ای را که ایجاد کرده‌اید دوچندان کنید.

ایده هایی برای حیاط خلوت خیلی کوچک

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر درباره طراحی حیاط خلوت “ حیاط خلوت ؛ شادابی فراموش شده خانه های ایرانی ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در بین انواع مبلمان راحتی مبل‌های ال از مدل‌هایی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده‌ و در بسیاری از خانه‌های ایرانی به خصوص خانه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه مطلب انواع مبل ال را با ابعاد مختلف شرح می‌دهیم.
مبل ال راحتی

مبلمان ال علاوه بر این که فضای کمتری اشغال می‌کند، جای بیشتری برای نشستن در اختیار شما قرار می‌دهد، این نوع مبلمان بسیار با صرفه است، اما ابعاد استاندارد مبل ال برای بسیاری از افراد مشخص نیست و و نمی توانند ابعاد استاندارد مبلمان ال را اندازه گیری کنند. در ادامه مطلب از مجله دلتا ابعاد و انواع مبل ال راحتی را شرح می‌دهیم.

ابعاد و اندازه استاندارد مبل ال

پیش از هر کاری باید طول و عرض و ارتفاع فضای اتاق نشیمن خود را اندازه گیری کنید تا بتوانید به راحتی مبلمان مناسب اتاق نشیمن را انتخاب و خریداری کنید. مبلمان ال بیشتر مورد توجه افرادی است که اتاق نشیمن کوچکی دارند. این مبلمان علاوه بر راحتی و زیبایی منحصر به فرد خود، اندازه مناسبی دارند.

ابعاد استاندارد مبل ال سه نفره

رایج‌ترین سایز، برای مبل ال سه نفره شامل طول ۱۹۸ سانتی‌متر تا ۲۲۳ سانتی‌متر است. این نوع مبل ال که سه جا برای نشستن دارد، فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند؛ بنابراین برای اتاق‌های نشیمن کوچک بسیار مناسب است.

مبلمان ال راحتی

ابعاد و اندازه استاندارد مبل ال ۵ نفره

ابعاد هر دو قسمت چپ و راست این نوع مبل ال با هم برابر و یکسان است. اکثر مبل‌های ال ۵ نفره دارای طول ۲۴۱ یا ۲۴۸ سانتی‌متر  و عمق ۹۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر است. این نوع مبل ال می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که فضای اتاق نشیمن آن‌ها کوچک است اما مایل به داشتن مبلمانی ۵ نفره هستند.

مبلمان ال شیک

ابعاد و اندازه استاندارد مبل ال ۷ نفره با یک صندلی کشیده

این نوع مبل ال راحتی دارای ۷ صندلی و نیز یک صندلی شزلون برای نشستن است. ابعاد این مبل ال ۷ نفره به صورت ۲۴۰ × ۳۰۰ × ۱۵۰ سانتی متر است. این نوع مبل ال مناسب اتاق نشیمن با فضایی بزرگ است، اما در عین حال می‌توان آن را برای اتاق نشیمن کوچک‌تر نیز استفاده کرد. صندلی‌های این نوع مبل ال از یکدیگر جدا ست و در صورت لزوم می شود مبل را کوچکتر کرد.

مبلمان ال مدرن

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر درباره مبلمان ال ” استفاده از کوسن برای مبلمان ال ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
امروزه دغدغه بسیاری از افراد داشتن چیدمان مناسب و شیک در آپارتمان‌های کوچک است. در این مطلب با ترفندهایی ساده، اصول چیدمان در آپارتمان‌های کوچک را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.
دکوراسیون آپارتمان کوچک

در فضای کوچک آپارتمان‌های امروزی، چیدمان درست و اصولی وسایل و مبلمان نقش زیادی در بزرگنمایی فضای داخلی دارد. در این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید تا ترفندهای ساده و تاثیرگذاری را برای دکوراسیون آپارتمان کوچک به شما معرفی کنیم.

مبلمان راحتی

بطور کلی پیشنهاد می‌شود، اگر در آپارتمان کوچک سکونت دارید از مبل‌های استیل کلاسیک در فضا استفاده نکنید. زیرا این مدل مبلمان  برای  فضاهای کوچک مناسب نیست و  فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد، از این رو استفاده از مدل مبلمان راحتی، مبل تاشو و مبل راحتی ال برای آپارتمان‌های کوچک پیشنهاد می‌شود.

دکوراسیون منزل کوچک

نورپردازی مناسب

نورپردازی تاثیر بسیار زیادی در بزرگنمایی فضای داخلی منازل کوچک دارد. بنابراین در صورتی که امکان استفاده از نور طبیعی وجود ندارد، می‌توانید با استفاده از چراغ‌ها و نورهای مصنوعی مختلف، روشنایی بیشتری در خانه ایجاد کنید. ضمن اینکه رنگ دیوار چنین منازلی بهتر است، حتما سفید باشد.

فرش‌های کوچک

انتخاب فرش‌های بزرگ برای منازل کوچک توصیه نمی‌شود و با وجود اینکه دراغلب آپارتمان‌های امروزی و مدرن کفپوش نصب شده است، پس می‌توان از فرش‌های کوچک برای پوشاندن قسمتی از کف استفاده کرد. در صورتی که کف خانه شما با موزاییک پوشانده شده، می‌توانید از فرش‌ها و موکت‌های بدون طرح که دارای بافت عمودی و رنگ خنثی است، استفاده کنید.

پرده‌های بلند

در خانه‌هایی که سقف بلند دارند، به راحتی می‌توان با استفاده از کاغذ دیواری و نصب پرده های بلند، فضا را دلبازتر و بزرگ نشان داد. همچنین به کار بردن پرده‌های بلند برای خانه‌های کوچک آپارتمانی با سقف کوتاه نیز انتخاب مناسب برای بزرگ جلوه دادن دکوراسیون داخلی است.

رنگ‌های خنثی

یکی از نکات مهم دیگر که در چیدمان منازل کوچک  باید به آن توجه کنید، پرهیز از شلوغی و استفاده از طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی مثل طوسی و سفید و.. است.

چیدمان خانه های معمولی

فضاهای عمودی منزل

در منازل کوچک می‌توانید از فضاهای عمودی به خوبی استفاده کنید. علاوه بر این با نصب انواع شلف و قفسه‌های دیواری و استفاده کارآمد از آن‌ها، به وسایل و لوازم موجود در منزل کوچک خود نظم دهید.

آینه در دکوراسیون داخلی

یکی از ترفندهای پر استفاده و مؤثر برای بزرگنمایی دکوراسیون آپارتمان کوچک، استفاده از آینه است؛ ضمن اینکه باید به ابعاد آن توجه کنیدزیرا آینه‌های کوچک نه فقط فضا را کوچکتر نشان می‌دهند، بلکه منظره ناهمگون و نازیبایی را ایجاد خواهند کرد.

ایده هایی برای خانه های کوچک

در این مطلب بطور مختصر ترفندهایی برای چیدمان اصولی آپارتمان‌های کوچک شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر از دکوراسیون منازل کوچک ” ایده هایی برای دکوراسیون آپارتمان های کوچک ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
همه ما به محض اینکه وارد اتاق پذیرایی می‌شویم سریعا نظرمان به المانی جذاب و خیره کننده جلب می‌شود که به آن نقطه کانونی فضای پذیرایی می‌گوییم. در این مطلب از نقطه های کانونی در دکوراسیون سخن می‌گوییم .
طراحی داخلی پذیرایی

در این مطلب قصد داریم شما را با انواع نقاط کانونی در طراحی داخلی پذیرایی آشنا کنیم. اگر می پرسید نقطه کانونی چیست؟ در جواب باید بگوییم نقطه کانونی پذیرایی  اولین چیزی است که به محض ورود به فضا نظر شما را به خود جلب می‌کند و در فضاهای مختلف این کانون‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید.

نقاط جذاب اتاق پذیرایی

در دکوراسیون داخلی پذیرایی تصویر زیر، سه نقطه کانونی وجود دارد. سقف چوبی روستیک (محلی و قدیمی) فضای اتاق را بزرگتر از آن چه هست نشان می‌دهد  و از همان اول چشم‌ها را به سمت خود جلب می‌کند.  همچنین شومینه سنگی که در مرکز اتاق به عنوان المانی جذاب قرار گرفته، به راحتی هویت اتاق را به عنوان فضایی مستقل مشخص می‌کند. دیوار شاخص آجری اتاق نیز، حس گرمی و صمیمت را به فضای مدرن اتاق می‌بخشد.

اصول طراحی اتاق پذیرایی

ایجاد نقطه کانونی اطراف یک دیوار نافرم

اگر ابعاد دیوار فضا به اندازه کافی بزرگ و یا متناسب با چیدمان پذیرایی نبود؛ مطابق شکل زیر از ترکیب المان‌های تاثیرگذار و کاربردی مثل یک آینه طلایی دایره‌ای همراه یک آباژور ایستاده خیره کننده و یک میز بار جذاب استفاده کنید. این اجزا کنار یکدیگر قرینه نیستند و همین ویژگی تعادل متناسبی را در فضای اتاق پذیرایی بوجود می‌آورد.

دکوراسیون نشیمن کوچک

کاغذ دیواری

با انتخاب یک مدل کاغذ دیواری زیبا و جسورانه که کاملا به چشم بیاید، تمام حواس افراد را به محض ورود، به فضای پذیرایی خود جلب کنید. برای دیوار پذیرایی شکل زیر، یک مدل زیبای کاغذ دیواری با طرح گل به همراه یک آینه بزرگ دیواری استفاده شده که ترکیب هردوی این المان‌ها با هم، نقطه کانونی مشخصی را برای اتاق پذیرایی ایجاد کرده‌ است.

طراحی داخلی نشیمن مدرن

پنجره شاخص

از پنجره های بزرگ یا تمام قد به عنوان نقطه کانونی چیدمان وسایل در فضای پذیرایی، به راحتی می‌توان کمک گرفت. همانطور که در دکوراسیون پذیرایی تصویر زیر می‌بینید اولین چیزی که با ورود به فضای پذیرایی توجه شما را به خود جلب می‌کند، پنجره اتاق و قرار گرفتن وسایل، حول این نقطه کانونی است.

زیباترین دکوراسیون پذیرایی

لوستر بزرگ

در طراحی دکوراسیون پذیرایی شکل زیر تنها چیزی که ابتدا نظر افراد را به خود جلب می‌کند، لوستربزرگی است که از سقف آویزان است. در واقع لوستر بزرگ این اتاق به عنوان یک نقطه کانونی موثر در فضا جلب توجه کرده است.

دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل

دیوارپوش چوبی

از  دیوارپوش های زیبای چوبی به عنوان نقطه مرکزی پذیرایی به راحتی می‌توان بهره گرفت و دکوراسیون تلفیقی روستیک (محلی ) و مدرنی در فضا بوجود آورد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن

دیوار گالری

در تصویر زیر دیواری طراحی شده با تابلوها و قاب‌های حیرت انگیز که بدون شک نظر هرکسی را به محض ورود به این فضا به خود جلب خواهد کرد . دیوار گالری یکی از نقاط کانونی موثر در دکوراسیون پذیرایی به حساب می‌آید.

طراحی داخلی پذیرایی کوچک

دیوار آجری قرمز

در دکوراسیون داخلی پذیرایی تصویر زیر، دیوار آجری قرمز رنگ سمت راست نقطه کانونی پذیرایی به حساب می‌آید؛ همچنین دیوار سفید رنگ سمت چپ و مبل راحتی زرد رنگ، در چشمگیر شدن این دیوار تا حد زیادی موثر بوده است.

دکوراسیون داخلی پذیرایی

در این مطلب چندین المان را برای پیدا کردن نقاط کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی به شما معرفی کردیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره دکوراسیون پذیرایی ” ایده‌هایی برای دکوراسیون هال و پذیرایی ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کاغذ دیواری‌ سه بعدی از جمله ایده‌های نو و جذاب در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود و برای آپارتمان‌های کوچک امروزی گزینه مناسبی است و به شما کمک می‌کند فشار محیط‌های بسته‌ای مثل آپارتمان را کم‌تر حس کنید. با ما همراه باشید.
مدل کاغذ دیواری سه بعدی

تصویر سه بعدی این احساس را به شما می‌دهد که با لمس کاغذ چیزی فراتر از یک‌ تصویر و کاغذ معمولی را احساس کنید. کاغذ دیواری سه بعدی از نظر جنس با انواع کاغذ دیواری‌های معمولی فرقی ندارد اما طراحی آن به گونه‌ای است که به دلیل سایه‌هایی که دارد، طرح آن در فاصله حدود سه متری برجسته یا فرو رفته به نظر می‌رسد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا شما را با انواع کاغذ دیواری سه بعدی آشنا خواهیم کرد.

انواع  کاغذ دیواری سه بعدی

تقریبا تصویرهای با کیفیت بالا را می‌توان روی این کاغذ دیواری‌ها به راحتی چاپ کرد. قیمت آن‌ها بسته به طرح و جنس کاغذ متغیر است. کاغذ دیواری‌های سه بعدی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

دسته اول

این دسته از کاغذ دیواری‌ها به صورت رولی با متراژ مختلف عرضه می‌شود و دارای طرح‌های سه بعدی مانند انواع سنگ و یا اشکال هندسی است. این کاغذ دیواری‌های رولی مانند همه کاغذ دیواری‌ها طرح‌های کوچکی دارد که در طول کاغذ دیواری تکرار می‌شود و طرح‌ها به صورت سه بعدی است.

دکوراسیون پذیرایی

دسته دوم

این دسته در واقع پوستر دیواری یا کاغذ دیواری پوستری است که دارای تصاویر بزرگ  مانند ساحل، جنگل، گل، احجام هندسی و غیره است.

کاغذ دیواری سه بعدی مناسب پذیرایی

پوستر دیواری سه بعدی

این دسته از کاغذ دیواری‌ها به دو دسته پوستر دیواری آماده و پوستر دیواری سفارشی تقسیم می‌شوند و در واقع از تکه‌های عمودی تشکیل شده‌اند که در کنار هم قرار گرفته و شکل واحد را تشکیل می‌دهند.

پوستر دیواری آماده

این نوع پوستر دارای اندازه‌های استانداردی است که به صورت یک تکه، دو تکه، چهار تکه و هشت تکه عرضه می‌شوند و بر اساس ابعاد دیوار یکی از این محصولات را که هم‌اندازه یا بزرگ‌تر از دیوار است تهیه و موقع نصب مقدار اضافه آن بریده می‌شود.

پوستر دیواری سفارشی

در این مدل پوستر دیواری بر اساس اندازه دیوار شما چاپ و تهیه می‌شود که اصولا روی کاغذ دیواری قابل شستشو با عرض یک متر توسط دستگاه تخصصی چاپ شده و طول و عرض آن دقیقا به اندازه دیوار شما خواهد بود. همچنین هیچ قسمتی از طرح بریده و ناقص نمی‌شود. نکته قابل توجه در مورد پوستر دیواری سه بعدی این است که هر دو گروه قابل شستشو بوده و روی دیوار نصب می‌شوند.

کاغذ دیواری سه بعدی نقره ای

نکات مهم در استفاده از کاغذ دیواری‌ها و پوسترهای سه بعدی

  • تصاویری که استفاده می‌کنید باید با سبک دکوراسیون شما هم‌خوانی داشته باشند. مثلا نباید در منزلی که طرح کلاسیک کار شده از کاغذ دیواری سه بعدی با طرح مدرن و اشکال هندسی استفاده کرد.
  • نوع کاغذ و چاپ آن نیز اهمیت دارد. عکس هایی برای چاپ استفاده می شوند باید دارای کیفیت بالا باشند. معمولاً عکس های بالای ۱۰۰ دی پی آی می توانند تصویر خوبی را روی یک دیوار معمولی ارائه دهند
  • از آن جا که در این مدل کاغذ دیواری‌ها، طرح روی دیوار تکرار نمی شود؛ نباید ساعت و تابلو و تلویزیون روی آن دیوار نصب شود. اگر خواستید مبلمان را جلوی آن دیوار قرار دهید باید این نکته را در نظر داشته باشید که جلوی طرح پوستر را نگیرد.

در این مطلب انواع کاغذ و پوسترهای دیواری را شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر ” کاغذ دیواری های خیره کننده ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
احتمالا شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید زیباترین و شادترین دکوراسیون را در اتاق خواب خود داشته باشید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا ایده‌هایی برای داشتن اتاق خوابی خلاقانه و فانتزی به شما ارائه دهیم.
اتاق خواب فانتزی

امروزه بسیاری از افراد بدنبال داشتن دکوراسیونی خلاقانه و بی‌نظیر برای اتاق خواب خود هستند. از آن جهت که هرکس بیشتر وقت خود را در اتاق خواب می گذراند؛ دکوراسیون آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با همراه باشید تا ایده‌هایی برای داشتن یک اتاق خواب فانتزی و ایده‌آل به شما ارائه کنیم.

 طراحی داخلی اتاق خواب فانتزی

اتاق خواب‌هایی که به سبک خلاقانه و فانتزی طراحی می‌شوند، حس آرامشی دلچسب را به فضا منتقل می‌کنند در طراحی دکوراسیون اتاق به سبک فانتزی از عناصر و رنگ های ملایم و آرامش‌ دهنده‌ای استفاده می‌شود؛همچنین المان‌هایی مثل تابلوهای نقاشی یا عکس، انواع ریسه های نور و هر وسیله دکوری که راحتی و آرامش را در ذهن افراد تداعی کند.

اتاق خواب طوسی صورتی

تزیینات دیواری

در دیزاین داخلی یک اتاق خواب فانتزی زیبا از کاغذ دیواری‌هایی با طرح های خاص و متفاوت استفاده کنید. تزیین دیوار پشت تخت‌خواب یکی از ایده‌های کاربردی برای طراحی داخلی اتاق خواب فانتزی می‌باشد. همچنین برای طراحی دکوراسیون اتاق خود می‌توانید سقف را به صورت خلاقانه و کاربردی تزیین و از چراغ‌های رنگی و جذاب برای زیباسازی سقف استفاده کنید.

اتاق خواب فانتزی عروس

پرده‌های فانتزی

پرده ها با انواع مدل‌ها و رنگ‌ها نقش زیادی در زیبایی و آرامش‌بخش بودن فضای اتاق خواب ایفا می‌کنند و امروزه پرده‌ها در انواع مدل‌های مختلف و مدرن تولید می‌شوند؛ مدل پرده فانتزی یکی از مدل‌های پرطرفدار و شیک می‌باشد که استفاده از آن در دکوراسیون اتاق خواب می‌تواند زیبایی و جذابیت اتاق را دو چندان کند.

نورپردازی

به کمک آباژورها، چراغ‌های دیواری و همچنین ریسه‌های نوری با طرح فانتزی می‌توانید انواع ایده‌های خلاقانه و کاربردی را برای طراحی داخلی اتاق خواب پیاده کنید و مکانی رویایی برای خود بسازید.

اتاق خواب فانتزی دخترانه

رنگ ها

در این سبک دکوراسیون از رنگ‌های سفید، صورتی یا بنفش برای ایجاد فضای شاد و پر انرژی بیشتر استفاده می شود. همچنین این رنگ‌ها می‌تواند محیط دلچسب و دوست داشتنی برای شما ایجاد کند. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید از ترکیب رنگ سفید و یاسی در رنگ دیوارها و سرویس تخت خواب و همچنین پرده ای  زیبا استفاده شده است.

دکوراسیون اتاق خواب

یکی دیگر از انواع ایده‌های جذاب برای طراحی به صورت خلاقانه و فانتزی، ترکیب رنگ‌های روشن و تیره با هم است. این ترکیب رنگی می‌تواند فضایی متفاوت را در اتاق خواب‌های بزرگ و کوچک ایجاد کند. همچنین می‌توانید از ترکیب رنگ‌های روشن با یکدیگر استفاده  و فضایی آرامش بخش را برای خود ایجاد کنید و لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر ” چند ایده جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اغلب دیده می‌شود که افراد از روشنایی خانه خود راضی نیستند و فضای خانه برایشان دلگیر و تاریک است. در این مطلب با چند ایده ساده و اصولی برای نورپردازی درست در فضای خانه آشنا می‌شویم.
روشنایی خانه

نورپردازی و روشنایی مناسب برای هر خانه‌ای ضروری و لازم است؛ از آن جهت که روشنایی خانه یک رکن اساسی در دلباز کردن فضا و همچنین دیده شدن لوازم در دکوراسیون خانه محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا شما را با چندین روش درست برای نورپردازی در منزل آشنا می‌کنیم.

ابعاد فضا

گاهی در فضاهایی با ابعاد مختلف، برای استفاده از لوازم نورپردازی مثل لوستر با محدودیت مواجه می‌شویم مثلا برای دکوراسیون فضای ناهارخوری یک لوستر سقفی باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می‌شود. در این موارد بجای لوستر از منابع نورهای نقطه‌ای، به منظور بهتر دیده شدن وسایل و لوازم خود استفاده کنید.

نورپردازی اتاق ناهارخوری

دیوارهای پرنور

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید برای دیوارهایی که به آن ها تابلو یا اثر هنری آویخته‌اید، از چراغ‌های هالوژن با نور ملایم در قسمت طاق سقف بهره بگیرید. نورهای تاکیدی سقف کاذب نیز گرمای خوبی به فضای داخلی منتقل می‌کنند.

نورپردازی سقف با هالوژن

مقیاس بزرگ

برای تاثیر نورپردازی در فضاهای داخلی از لوسترهایی با کلاهک بزرگ، بالای میز ناهارخوری‌ کوچک استفاده کنید تا با ایجاد روشنایی بیشتر ؛ ظاهری متفاوت و زیبا در فضا ایجاد کنید.

لوازم روشنایی منزل

 روشنایی متنوع برای فضا

برای نورپردازی فضاهایی مثل آشپزخانه از لامپ های هالوژن‌، زیر کابینت، و چراغ‌های سقفی استفاده و یک ترکیب نوری متفاوت ایجاد کنید.

نورپردازی داخلی

چراغ‌های دکوراتیو دیواری

لامپ‌های دیواری ابزاری بسیار شیک برای دکوراسیون خانه خواهند بود. چنین لامپ‌هایی فضای خانه را درخشان و پر زرق و برق نشان می‌دهند. کارایی آن دقیقا مثل لامپ رومیزی است اما با این تفاوت که روی دیوار قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های مثبت این چراغ‌های دکوری این است که هیچ فضایی را روی میز یا زمین اشغال نمی‌کند.

چراغ دکوراتیو نما

روشنایی محوطه

برای طراحی محوطه منزل از نورپردازی روی دیوار و ارتفاع بیشتر استفاده کنید. به راحتی می‌توانید عناصری مثل حوض یا درخت‌های خاصی که در محوطه وجود دارد  با استفاده از نورپردازی درست،جذاب تر کنید. برای قسمت‌های ورودی، مسیرها، نرده‌ها و اطراف سکوها از چراغ‌های پایه‌دار استفاده کنید و همچنین برای جلوه دادن عناصری مثل درختچه‌ها و گل‌ها از چراغ‌هایی با نور رو به بالا بهره بگیرید.

نورپردازی محوطه

لامپ‌های سقفی

انعطاف در سیستم‌های روشنایی امروزی، باعث شده است فرصت‌های متنوع‌تری در طراحی فضاها ایجاد شود. در راهرویی که مشاهده می‌کنید از یک ترفند ساده و مدرن نورپردازی، برای نمایش آثار هنری استفاده شده است. با این روش می‌توانید عکس‌های خانوادگی یا آثار هنری را به  در دکوراسیون خانه به نمایش گذارید

نورپردازی راهرو

در این مطلب ایده هایی برای روشنایی اصولی خانه پیشنهاد کردیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر ” نورپردازی با لوستر ؛ کدام نور برای خانه مناسب تر است؟ ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بالکن های کوچک و بزرگ خانه به سادگی این امکان را به شما می‌دهد که با تزیینات ساده گل و گیاهان طبیعت را به خانه دعوت کنید و فضایی کوچک و دنج برای هم نشینی با اعضای خانواده فراهم کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
دکوراسیون محوطه

در تصور بسیاری از ما بالکن خانه فضایی برای انبار کردن وسایل غیر ضروری است در حالیکه با به کارگیری ایده های زیبا و دیدنی در تزیین بالکن آن را به مکان دنج برای رفع خستگی و رسیدن به آرامش تبدیل می کنیم. در ادامه مطلب با مجله دلتا همراه باشید تا این ایده‌های جذاب را به شما معرفی کنیم.

 بالکن‌های شمالی

بالکن های شمالی در روز حدود ۲ ساعت نور مستقیم خورشید را دریافت می‌کنند و باقی ساعات در سایه بوده و نور پراکنده اطراف را می‌گیرد. برای تزیین این بالکن‌ها از گل‌های سایه دوست استفاده کنید و از زیبایی آن‌ها در بالکن خود لذت ببرید.

تزیین بالکن با وسایل ساده

گل‌های سایه دوست

گل‌های زیر در تمام فصول طراوت و سرسبزی خود را حفظ کرده و به بالکن خانه جلوه ای خاص می دهند.

  • بگونیا
  • حنا
  • گل گوشواره ای
  • زبان در قفا
  • گل تورنیا

گیاهان زینتی

در این مورد هم از گیاهان سایه دوست استفاده کنید. گیاهانی مانند فیل گوش و نعنا که هر دو بسیار زیبا است؛ به خصوص نعنا که رنگ و بوی آن جذابیت خاصی به بالکن خانه شما می‌دهد. فیل گوش یا کالادیوم برگ های بزرگی دارد که عمدتا به رنگ سفید یا قرمز است. این گیاه به نور متوسط نیاز دارد و رطوبت هوای ۷۰ درصد برای آن مناسب است.

بالکن‌های کوچک

اگر فضای بالکن شما کوچک است می‌توانید از یک یا دو صندلی همراه یک میز ناهارخوری کوچک و کم‌جا و همچنین برای جلوگیری از شلوغی  فضا، از گیاهانی که به صورت عمودی روی دیوار رشد می‌کنند، استفاده کنید. برای زیباتر کردن فضای بالکن‌های کوچک، گلدان‌هایی را به سقف یا دیوار و یا نرده‌های بالکن نصب و منظره ای زیبا برای بالکن خود درست کنید.

گلکاری در تراس

بالکن‌های بزرگ

اگربالکن شما به اندازه کافی بزرگ است، می توانید از یک آبنما در بالکن استفاده کنید.
گیاهان رونده برای فضای بالکن و تراس انتخابی مناسب و ایده‌آل است. همچنین می‌توانید حصاری چوبی یا فلزی در کنار دیوار و گیاهان رونده قرار دهید که به تدریج با رشد آن ها پوشش سبز و زیبایی روی حصار و نرده های بالکن ایجاد می‌شود.

نمای بالکن خانه

نورپردازی

طراحی نورپردازی مناسب یکی دیگر از المان‌های جذاب و بسیار تاثیرگذار در زیبایی دکوراسیون بالکن شما است. می‌توانید برای نورپردازی این قسمت از منزل، از چراغ‌های دیوارکوب و چراغ‌های آویز و … استفاده کنید.

طراحی تراس و بالکن کوچک

در این مطلب چندین ایده جذاب و ساده را برای تزیین بالکن‌های منزل شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر ” نمای جذاب ساختمان با نرده بالکن ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پنجره یک رکن اساسی در خانه محسوب می‌شود، پس مهم است که چگونه آن را دکوراسیون و تزیین می‌کنید. رنگ پرده تاثیر بسیاری در خلق و خو و احساسات افراد خانه می‌گذارد؛ در نتیجه در انتخاب رنگ مناسب برای پرده باید دقت کافی را داشت. با مجله دلتا همراه باشید.
رنگ پرده پذیرایی

انتخاب پرده مناسب و زیبا برای دکوراسیون هر خانه‌ای ضروری است. هربار که شما وارد خانه‌ای می شوید، اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند پرده پذیرایی و به خصوص رنگ آن است. اگرچه هنگام انتخاب پرده باید به مواردی مثل جنس، بافت، طول و اندازه نیز توجه شود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا  ویژگی‌های رنگ مناسب در پرده پذیرایی را بیان می‌کنیم.

ویژگی‌ رنگ پرده پذیرایی

  • متناسب با سبک اتاق ( رنگ دیوارها، کف، فرش و مبلمان )
  • استفاده از رنگ‌های خنثی برای پرده در صورت مشخص بودن یک رنگ خاص در وسایل مثل مبلمان و فضا
  • استفاده از رنگ‌های جذاب برای پرده در صورت خنثی بودن دیگر رنگ‌های اتاق
  • هماهنگی پرده پذیرایی با رنگ مبلمان (اگر رنگ مبلمان ساده‌ است از پرده‌های طرح دار استفاده کنید و برعکس)

ست کردن رنگ پرده با فرش و مبلمان

در هماهنگ کردن وسایل پذیرایی این نکته را در نظر بگیرید که تمام وسایل یک رنگ نباشند. بعد از اینکه مبلمان خود را انتخاب کردید، رنگ پرده پذیرایی و فرش خود را با مبلمان و کوسن‌ها هماهنگ کنید. به عنوان مثال اگر مبلمان شما سفید و آبی است باید پرده سفید با والان‌های آبی انتخاب کنید، فرش هم باید یک رنگ روشن بداشته اشد؛ مثلا کرم با مقدار بسیار کمی رنگ آبی.

دکوراسیون داخلی

رنگ‌های گرم

رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی، جز رنگ‌های گرم محسوب می‌شوند که به گرمی محیط کمک می کنند.

قهوه ای روشن

  • باعث ایجاد یک فضای گرم و صمیمی می‌شود.
  • به افزایش تمرکز کمک می‌کند.
  • احتیاج به داشتن درجات روشنی از وسایل پذیرایی تا فضا را کسل کننده جلوه ندهد.

مدل پرده های ساده حریر

قرمز

  • باعث افزایش انرژی در فضا می‌شود.
  • افراد را فعال تر می‌کند.
  • به بیان احساسات کمک می‌کند.

دکوراسیون پذیرایی

رنگ نارنجی

  • احساس راحتی ایجاد می‌کند.
  • انرژی زیادی به فضا منتقل می‌کند.

پرده های ساده و شیک پذیرایی

زرد

  • احساس صمیمانه و دوستانه‌ای در فضا ایجاد می‌کند.
  • احساس راحتی و آرامش را برای مهمانان فراهم می‌کند.

دکوراسیون پذیرایی

رنگ‌های سرد

رنگ‌های آبی و بنفش جز رنگ‌های سرد به شمار می روند. این رنگ‌ها به کاهش ضربان قلب و دمای بدن کمک می کنند و احساس سردی را در فرد به وجود می‌آورند.

آبی فیروزه‌ای

  • به هماهنگی درونی اتاق پذیرایی کمک و حس آرامش را تلقین می‌کند.
  • اگر می‌خواهید زمان زیادی را در اتاق پذیرایی بگذارنید، مناسب‌ترین رنگ است.

رنگ پردهای جدید

بنفش

  • نوری به رنگ یاسی در فضای اتاق پذیرایی ایجاد می کند.
  • رنگی بیدار و پرانرژی است و در سرزنده بودن فضا تاثیر دارد.

عکس مدل پرده های جدید پذیرایی

در این مطلب ویژگی رنگ‌های مختلف پرده را در دکوراسیون پذیرایی خانه شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر “ انواع مدل پرده در دکوراسیون داخلی خانه ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ایرانی ها دوست دارند دکوراسیون خانه خود را زیبا و جذاب کرده تا بیشتر جلب توجه کند . در ادامه این مطلب از مجله دلتا المان‌های موثر در طراحی دکوراسیون خانه ایرانی را با شما مطرح می‌کنیم.
دکوراسیون خانه ایرانی

دکوراسیون خانه ایرانی بیشتر به سبک کلاسیک و سنتی گرایش دارد و در عین سادگی و زیبایی جلوه‌ای با شکوه از خود به نمایش می‌گذارد. بیشتر افراد که به فکر زیبا تر کردن دکوراسیون خانه خود هستند از همان سبک‌های سنتی یا کلاسیک استفاده می‌کنند. برای مطالعه این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید.

فرش ایرانی

فرش‌ها در زیبا دیده‌ شدن هر چه تمام‌تر خانه نقش مهم و کلیدی را بازی می‌کنند. پس در انتخاب فرش مناسب و زیبا باید بیشتر دقت کرد.

فرش دست باف

یکی از مهم‌ترین صنایع دستی ایران فرش دست‌باف است که در زیبایی دکوراسیون خانه‌‌های ایرانی، بسیار تاثیرگذار است. فرش دست‌باف انواع بسیار مختلفی دارد.

دکوراسیون منزل ایرانی ساده

فرش ماشینی

در خانه‌های ایرانی می‌توان نمونه‌های فراوان فرش ماشینی را در فضاهای مختلف مشاهده کرد؛ البته طرح و رنگ این فرش‌ها با فرش‌ها و قالی‌های اصیل دست بافت فرق دارد. توصیه می‌شود هنگام انتخاب این فرش‌ها حتما طرح و رنگ آن‌ها و هماهنگی آن با رنگ فرش و مبلمان را با دقت در نظر بگیرید.

فرش در دکوراسیون داخلی

مبلمان سنتی و کلاسیک

استفاده از مبلمان چوبی منبت کاری شده با رنگ‌های کرم، قهوه‌ای و تیره و همچنین استفاده از لوازم دکوری لوکس و مبلمان استیل از بارزترین خصوصیات سبک کلاسیک در دکوراسیون منزل است.

نورپردازی

ترکیب وسایلی مانند مبلمان سلطنتی و کلاسیک در کنار انواع فرش زیبا می‌تواند همان دکوراسیون خانه ایرانی ناب و بی‌نظیری باشد که هر طراح خلاق و ایده‌پردازی در ذهن خود دارد. در کنار این دکوراسیون زیبا، نورپردازی مناسب و به دور اغراق را هم باید در نظر گرفت. دقت در نورپردازی صحیح و مناسب، می‌تواند زیبایی دکوراسیون منزل ایرانی شما را تکمیل کند.

دکوراسیون منزل

پرده کلاسیک

این مدل پرده‌ها به صورت والان‌دار یا کتیبه دار دوخته می‌شوند که  طرحی لوکس و لاکچری دارند. برای دوخت پرده‌های کلاسیک اغلب از پارچه‌های طرح‌دار استفاده می‌شود. در هنگام نصب پرده برای سالن پذیرایی بهتر است زیر پرده از آستری استفاده کنید که جلوی دید و ورود نور به سالن پذیرایی گرفته شود.

بوفه دکوری

بسیاری از افراد در دکوراسیون کلاسیک منزل خود از بوفه‌های بزرگ و کوچک برای قراردادن وسایل دکوری و تزیینی در فضای پذیرایی کنار مبلمان خود استفاده می‌کنند. استفاده از وسایل آنتیک و قدیمی مثل گرامافون و آباژورهای کلاسیک نیز جلوه نوستالژیک و زیبایی به فضا می‌بخشد.

مدل بوفه کلاسیک

در این مطلب بطور مختصر عوامل موثر در دکوراسیون شیک و کلاسیک منزل ایرانی را شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر ” ویژگی های دکوراسیون فرانسوی ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این مطلب شما را با اصول اولیه دکوراسیون نشیمن و همچنین المان‌های کاربردی و زیبا در آن آشنا می‌کنیم، تا فضای نشیمن زیباتری داشته باشید. با مجله دلتا همراه شوید.
طراحی نشیمن

اتاق نشیمن، فضایی برای ایجاد تعامل و صمیمیت میان اعضای خانواده است. همچنین فضایی دعوت‌کننده برای مهمان‌های ما نیز تلقی می‌شود. از این جهت نحوه چیدمان وسایل در این فضا نقش پررنگی را در ایجاد حس مثبت برای ما و دیگران ایفا می‌کند. در این مطلب تکنیک‌های اصولی با استفاده از المان‌های مناسب را برای طراحی اتاق نشیمن با خوانندگان مجله دلتا در میان می گذاریم.

تعامل و هم‌نشینی

به راحتی می‌توانید با چیدمان درست مبلمان خود فضایی گرم و صمیمانه در خانه ایجاد کنید. فضایی که اعضای خانواده را به صحبت و هم‌نشینی با یکدیگر دعوت می‌کند.

دکوراسیون نشیمن کوچک

مرکز جاذبه

این مرکز جاذبه نوعی تعادل و هارمونی ایجاد کرده و احساس استحکام و قوت به فضا می‌بخشد و آرامش بیشتری برای اطرافیان فراهم می‌کند. می‌توانید بزرگ‌ترین اسباب نشیمن خود را مانند مبلمان، به عنوان مرکز جاذبه آن تعیین کنید. غالبا این المان می‌تواند در مقابل و تضاد با شومینه، میز آینه یا پنجره قرار بگیرد.

دکوراسیون نشیمن مدرن

شومینه و تلویزیون

شومینه یک کانون توجه برای نشیمن محسوب می‌شود که امروزه جایش را تلویزیون‌هایی با صفحه بزرگ گرفته است. می‌توانید تلویزیون را نزدیک شومینه قرار دهید؛ یا اینکه آن را روی میزهای چرخ دار بگذارید که در صورت لزوم بتوان آن را جابه جا کرد.

آباژورهای ایستاده

از این آباژورها به عنوان یک منبع نوری ایستاده و دکوری در گوشه اتاق نشیمن خود، جهت روشنایی و ایجاد یک حس گرم و مثبت در فضا استفاده کنید.

چیدمان نشیمن و پذیرایی

میز قهوه خوری

از یک میز قهوه‌خوری کوچک و مدرن با ارتفاع نصف مبل در فضا، جهت گفت و گو و یا مطالعه شخصی استفاده کنید. سعی کنید اندازه میز را متناسب با اندازه فرش و مبلمان خود در نظر بگیرید.

دکوراسیون نشیمن مستطیلی

استفاده از آثار هنری

از آثار هنری زیبا و لوازم خاص مطابق سلیقه خودتان در فضای نشیمن استفاده کنید و فضا را هنری جلوه دهید. برای این کار یک نقطه مشخص روی دیوار اتاق نشیمن در نظر بگیرید و آثار و لوازمی را که بیشتر جلب توجه می‌کنند به دیوار نصب کنید.

دکوراسیون نشیمن کوچک

فرش

از قدرت گردش رنگ، میان فرش و مبلمان خود هرگز غافل نشوید. انتخاب یک فرش مناسب برای فضای نشیمن به تنهایی جلوه بصری بی‌نظیری به فضای شما هدیه می‌دهد. در این مورد به شکل فرش و اندازه آن و همچنین ترتیب قرار گرفتن مبلمان دور آن دقت کنید.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

شلف‌های دیواری

می‌توانید از شلف‌های دیواری برای قرار دادن گلدان، وسایل تزیینی و دکوری و … در اتاق نشیمن به خوبی استفاده کنید. امروزه شلف و باکس‌های دیواری جایگزین طاقچه‌ها شده‌اند که به کمک این عناصر تزیینی می‌توانید دیوار اتاق نشیمن خود را به زیبایی تزیین کنید.

انواع شلف دیواری

استفاده از گلدان

در گوشه‌های پرت اتاق نشیمن از گلدان‌های گیاهان زیبا و با طراوت استفاده و طبیعت را به خانه دعوت کنید.

گلدان کنار مبل

کوسن مبلمان

از انواع کوسن‌ها متناسب با سبک دکوراسیون و هماهنگ با مبلمان نشیمن خود بهره بگیرید و جذابیت فضا را دوچندان کنید.

دکوراسیون نشیمن خانه

نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر “ اتاق نشیمن را با این ایده ها دلنشین کنید ” را مطالعه کنید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آشپزخانه یکی از فضاهای کلیدی در خانه است و اشتباه در طراحی فضای آن، آرامش و رضایت را از کدبانوی خانه سلب می‌کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اشتباهات رایج در طراحی آشپزخانه را باهم مرور کنیم.
طراحی داخلی آشپزخانه

امروزه طراحی داخلی فضای آشپزخانه اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است؛ از آن لحاظ که دیگر دیواری بین آشپزخانه‌ و سایر اتاق ها وجود ندارد و کوچکترین اشتباه در طراحی، هزینه‌های زیادی برای تعمیر و مرمت آن خواهد داشت. در این مطلب به چند اشتباه رایج که در طراحی آشپزخانه  ممکن است صورت گیرد، اشاره می کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

نبود نور کافی

نور یکی از آیتم‌های مهم در آشپزخانه، به خصوص هنگام آماده سازی غذاست. واضح است که کار در یک آشپزخانه کم‌نور برای کدبانوی خانه سخت خواهد بود؛ پس در آشپزخانه از منابع نور مناسب و کافی برای فضاهای موردنیاز حتما استفاده کنید.

چیدمان آشپزخانه ایرانی

کاشی طرحدار

سعی کنید از کاشی‌های طرحدار بین کابینتی استفاده نکنید؛ این کاشی‌ها به مرور زمان جذابیت و تازگی خود را از دست می‌دهند و به قولی از مد می‌افتند و بازسازی و تعمیر آن‌ها هم سخت است. از کاشی‌های معمولی و ساده استفاده کنید و از شیک بودن آن‌ها در عین سادگی لذت ببرید.

طراحی داخلی آشپزخانه مدرن

فضای خالی بالای کابینت

در طراحی داخلی آشپزخانه، خالی گذاشتن فضای زیاد بالای کابینت‌ها مناسب نیست و تمیز کردن این فضا هم بسیار سخت است. بنابراین در طراحی آشپزخانه خود فضایی بین سقف و کابینت‌ها ایجاد نکنید .

طراحی داخلی آشپزخانه ایرانی

کابینت‌های سفید هایگلاس

درحالیکه این مدل کابینت‌ها ظاهر آشپزخانه را شیک و مدرن می‌کنند اما ایرادهایی نیز دارند مثلا در اثر تماس دست یا هر چیزی با کابینت، لکه‌های ایجاد شده به خوبی دیده می‌شوند و این کابینت‌ها لبه‌های تیزی هم دارند.

کابینت هایگلاس سفید

مثلث یخچال، گاز و سینک

وجود هر سه این وسایل در آشپزخانه ضروری و ایجاد فضایی مناسب بین آن‌ها، برای دسترسی راحت‌تر لازم است .

طراحی داخلی خانه

وسایل برقی

وسال برقی را تا حد امکان روی کانترهای آشپزخانه نگذارید و بهتر است آن‌ها را داخل کابینت‌ها بگذارید. برای وسایلی مثل مایکروفر هم می‌توان با ساختن یک کمد دیواری مشکل را حل کرد.

دکوراسیون آشپزخانه

کیفیت کابینت‌ها

از آنجا که تعویض کابینت‌ها پرهزینه‌ است باید در انتخاب رنگ و کیفیت جنس آن‌ها دقت کرد. بهتر است کابینت‌هایی انتخاب کنید که با سایر المان‌های دیگر به راحتی متناسب و جنس و ضخامت خوبی داشته باشند.

کابینت های زیاد

زیاد بودن کابینت‌ها در هر آشپزخانه‌ای یک امتیاز به حساب می‌آید اما باید اجازه داد در بین کابینت‌ها فضای خالی هم وجود داشته باشد. چیدن کابینت‌ها در کنار هم بدون اینکه فضایی برای طاقچه‌ها یا باقی لوازم آشپزخانه وجود داشته باشد، باعث می‌شود سقف آشپزخانه پایین‌تر از حد معمول دیده شود. این‌جور مواقع آشپزخانه هرقدر هم که بزرگ و مرتب باشد، باز هم شلوغ، به هم ریخته و کوچک‌تر از اندازه واقعی‌اش به نظر می‌رسد.

طراحی داخلی آشپزخانه های کوچک

نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

منبع: insider.com

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر ” اشتباهات دکوراسیون خانه از دیدگاه یک طراح ” را مطالعه کنید.

 

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله دکوراسیون دلتا دیدن نمایید



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طراحی فضای ورودی خانه‌های کوچک به دلیل کمبود جای کافی برای قرار دادن وسایلی مثل جاکفشی و جالباسی کمی مشکل و سخت به نظر می‌رسد. در این مطلب ما به شما راهکار می‌دهیم.
ورودی خانه

انتخاب جای مناسب، برای قرار دادن و محافظت از کفش‌ها و لباس‌ها برای بعضی از افراد در فضای ورودی خانه‌ یک معضل به حساب می‌آید؛ با توجه به اینکه در بسیاری از خانه‌های کوچک فضای مناسبی برای این وسایل تدارک دیده نشده‌است. از طرفی بهترین مکان برای جاکفشی، ورودی خانه محسوب می‌شود، که دسترسی راحت به کفش‌ها موقع ورود و خروج به خانه را داشته باشیم. در ادامه این مطلب با مجله دلتا همراه باشید تا المان‌های مهم در دیزاین ورودی خانه‌های کوچک را با هم مرور کنیم.

جاکفشی دیواری

اگر پیدا کردن جای مناسب برایتان سخت است، دیوار مناسب در قسمت ورودی انتخاب کرده و از یک متخصص  بخواهید  روی آن یک جاکفشی مناسب طراحی کند.

جای جاکفشی در آپارتمان

استفاده از باکس چوبی

از باکس‌های چوبی طبقه‌ای شبیه سینی‌های دسته دار با ریختن سنگریزه‌های کوچک یک جاکفشی کم‌جا و جمع و جور برای قسمت ورودی خانه درست کنید.

طراحی راهرو ورودی آپارتمان

نکات مهم برای انتخاب جاکفشی

  • استفاده از جاکفشی‌های در دار برای جریان داشتن هوا و جلوگیری از پراکنده شدن گرد و غبار در خانه
  • هماهنگی رنگ و سبک جاکفشی با سایر عناصر و المان‌های دکوراسیون

جالباسی

بعد از کفش‌ها، پوشش بعد، لباس‌های مربوط به بیرون است که این روزها شامل پالتو، کت، بارانی، کاپشن و .. بوده و نه تنها به خاطر ابعاد بزرگ‌تر آن‌ها نسبت به لباس‌های تابستانی بلکه به جهت اینکه احتمال خیس بودن آن‌ها در فصول بارندگی وجود دارد، معمولا به محض ورود در کمد لباس‌های معمولی قرار نمی‌گیرند؛ بنابراین وجود یک رخت‌آویز در ورودی خانه نیازی ضروری می‌باشد، زیرا در صورت نبودن آن، لباس‌ها  روی دسته‌های صندلی، پشت مبل‌ها، دستگیره‌های در اتاق‌ها و کمدها آویزان می‌مانند تا خشک شوند.

رخت آویز های دیواری

رخت‌آویزهای دیواری شامل تعدادی گیره‌آویز است که به صورت چندتایی، جدا از هم یا در یک قالب ترکیبی به یکی از دیوارهای ورودی نصب شده و لباس‌ها را به آن می‌آویزند. مهم‌ترین مزیت آن‌ها کم‌جا بودنشان است؛ یعنی هیچ فضایی را روی زمین اشغال نمی‌کنند.

چوب لباسی چوبی

چوب‌لباسی‌‌های پایه‌دار ایستاده فلزی یا چوبی

این چوب‌لباسی‌‌ها را معمولا به صورت مجزا در گوشه‌‌ای از ورودی یا اتاق خواب قرار داده و لباس‌ها را روی آن می‌آویزند. اگرچه جای کمی اشغال می کند ولی با انبوهی از لباس‌های آویزان در مقابل چشم ، مواجه خواهیم شد و ظاهر ورودی را هم نامناسب می‌کند؛ مگر آنکه از آن فقط  برای آویزان کردن شال‌گردن، کلاه و چتر استفاده کنیم و لباس‌ها در جایی دیگر دور از دید، آویزان شوند.

چوب لباسی ایستاده مدرن

پادری

پادری برای فضای بیرون و داخل به لحاظ جنس و فرم باید متفاوت باشند؛  پادری بیرون باید از جنس ضخیم‌تر و مقاوم‌تری باشد ولی برای فضای  ورودی، پادری معمولی و پرزداری انتخاب کنید که باقیمانده گل و لای و رطوبت جذب پادری شده وفضای ورودی را کثیف نکند.

پادری جلوی درب ورودی

در این مطلب المان‌های موثر در تزیین ورودی خانه‌های کوچک را شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره دکوراسیون فضاهای کوچک ” دکوراسیون منزل کوچک ایرانی ” را مطالعه کنید.

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رنگ سفید یکی از رنگ های پرطرفدار در دکوراسیون منزل است. اما گاهی نیاز است رنگی شبیه به سفید را برای فضای دکوراسیون خود انتخاب کنید تا جلوه ای دو چندان داشته باشد و از بی‌روحی در بیاید. با ما همراه باشید.
دکوراسیون سفید

رنگ سفید یک رنگ دلنشین و پرطرفدار است و قانونی برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون وجود ندارد. اما چون اتاق خواب‌های سفید ممکن است بی‌‎روح به نظر برسند، می‌توان طیف‌های گرم‌تری از رنگ سفید مانند شیری را بکار برد. رنگ شیری به دیوارها روشنی و گرما می‌بخشد. در اتاق‌هایی که سفید رنگ هستند می توان با بکار بردن ظروف شیشه ای و نقره، به سادگی تضاد و جذابیت ایجاد کرد. دکوراسیون رنگ سفید به عنوان عاملی برای بزرگ کردن و روشن کردن فضا شناخته شده‌است. با مجله دلتا همراه باشید تا جایگزین‌هایی برای رنگ سفید را به شما معرفی کنیم.

سفید گچی

این رنگ از نوع رنگ سفید خالص می‌باشد و می‌تواند جایگزین رنگ سفید ساده در فضای دکوراسیون شما باشد. بهتر است این رنگ را در ترکیب با رنگ‌های نسبتا تیره مثل قهوه‌ای قرار دهید.

رنگ گچی

سفید عاجی

رنگ سفید عاجی تقریبا ترکیب رنگ سفید استخوانی با صورتی خیلی ملایم است. به لحاظ زیبایی، این رنگ را می‌توان بالاتر از رنگ سفید استخوانی دانست. پرده‌های گل گلی و یا دکوراسیون پاستلی گزینه‌ی مناسب و زیبایی برای این رنگ محسوب می‌شود.

رنگ سفید عاجی

سفید استخوانی

این رنگ ماهیتی نزدیک به رنگ سفید و تناژی از رنگ زرد خیلی کم‌رنگ دارد که مناسب دیوارها است و به خوبی با رنگ‌های محبوب و پرطرفدار فضای نشیمن هماهنگ می‌شود.

رنگ استخوانی مبل

سفید مرمری

این رنگ رگه‌های خاصی از خاکستری دارد. از این رنگ بیشتر برای لوازم دکوراتیو یا بخش هایی از فضای داخلی مثل کانتر آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود. انتخاب آن برای دیوارهای دکوراسیون منزل شما توصیه نمی‌شود.

سفید مرمری

سفید صدفی

رنگ سفید صدفی از آن رنگ‌هایی است که در دکوراسیون پاستلی درخشان است.  کمی صورتی را با سفید ترکیب کنید و چهره‌ای خاص به فضای دکوراسیون خود ببخشید. توجه داشته باشید که در تمام این ترکیب‌ها رنگ ترکیب شده با سفید بسیار کم‌رنگ است.

رنگ سفید صدفی چیست

سفید کاپوچینویی

این رنگ ترکیبی از سفید خالص با مقدار اندکی قهوه‌ای است. برای داشتن فضایی نسبتا گرم و دلنشین بهترین گزینه محسوب می‌شود.

ترکیب رنگ سفید کاپوچینویی

فیلی ملایم

این رنگ در بازه‌ی تنالیته‌ی رنگی میان سفید تا سیاه قرار دارد. منظور از رنگ فیلی در واقع همان خاکستری بسیار روشن است که می‌تواند چهره‌ دکوراسیون خانه شما را خاص و متمایز کند؛ اما توجه داشته باشید این تمایز برای گرما بخشیدن به محیط نیست و فضای شما را سرد‌تر نشان می‌دهد؛ پس انتخاب آن برای فضاهایی مثل اتاق خواب چندان مناسب نیست.

رنگ فیلی دیوار

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره رنگ سفید در فضاهای مختلف خانه “ رنگ سفید در دکوراسیون داخلی ” را مطالعه کنید.

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این مطلب نحوه انتخاب رنگ مناسب برای روتختی اتاق خواب را با توجه به سلایق شخصی و فاکتورهای حائز اهمیت در هماهنگی رنگ‌ها در دکوراسیون اتاق خواب شرح می‌دهیم.
 

یکی از آیتم‌های مهم در دکوراسیون اتاق خواب، انتخاب یک روتختی مناسب و ست کردن رنگ آن با رنگ و بافت پرده و فرش و سایر اکسسوری‌های موجود است. در این مطلب نکات مهمی که در انتخاب رنگ روتختی مناسب باید به یاد داشته باشید را مطرح می‌کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

هماهنگی با رنگ اتاق خواب

در این مورد باید رنگ مورد علاقه خود و استایل رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید. تلفیق رنگ‌های ملایم انتخاب مناسب‌تری برای روتختی هستند و توجه کنید برای اتاق خواب‌های کوچک از رنگ‌های تند استفاده نکنید چرا که باعث دلگیر شدن فضای اتاق شما می‌شوند.

 

یک پلت رنگی برای اتاق خود در نظر بگیرید؛ اگر به رنگ خاصی علاقه دارید به ترکیب آن با رنگ سایر اکسسوری‌های اتاق، تخت و دیوار توجه کنید. از سایت های مختلف مثل پینترست، داتیس و color generator برای انتخاب و تفکیک رنگ روتختی با سایر اجزا کمک بگیرید.

رنگ‌های مکمل

از رنگ‌های هم‌تناژ سایر عناصر روتختی، مثل کوسن‌های تک رنگ یا طرح دار، پارچه‌های بافت دار مخصوص دور تخت و بقیه موارد، برای بیشتر نشان دادن یک رنگ خاص، یا تندتر و ملایم کردن رنگ اتاق استفاده کنید.

 

روتختی تک رنگ

روتختی تک رنگ می‌تواند اتاق شما را ساده و شیک نشان دهد. همچنین رنگ‌های ساده و خنثی می‌توانند اتاق خواب شما را به مکانی آرامش‌بخش تبدیل کنند. اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب رنگ اصلی است. حالا رنگ اصلی خود را با سایه‌ای تیره‌تر و روشن‌تر از همین رنگ بپوشانید و در روبالشی‌ها و کوسن‌های روتختی خود استفاده کنید.

 

روتختی طرح دار

از رنگ‌های متنوع آن‌ها می‌توانید برای هماهنگی روتختی خود با دکور اتاق‌خواب خود استفاده کنید. برای روتختی طرح دار سعی کنید اگر رنگ‌های خیلی تند انتخاب می‌کنید، برای جلوگیری از خسته شدن چشم آن را با کوسن‌های تک رنگی ساده و مات ست کنید.

 

جنس روتختی

روتختی‌های براق معمولاً رسمی‌تر هستند و می‌توانند در تاریکی بدرخشند و زرق و برق بیشتری به اتاق خواب ببخشند. اما روتختی‌های کتان و نخی ساده‌تر هستند. مخمل، انتخابی مجللی است که برای اتاق‌هایی با فضای تیره توصیه می‌شود و با جذب نور اضافی، اتاق را تاریک‌تر می‌کند. از روتختی‌های بافته‌شده در یک رنگ استفاده کنید و رنگ های تیره‌تر و روشن‌تر را با روبالشی و کوسن به آن اضافه کنید.

رو تختی‌های دو رو

اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام در حال تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود هستید؛ بهترین و کم هزینه‌ترین انتخاب برای شما رو تختی های دو رو می‌باشد، رو تختی ها ی دو رو معمولا به دو رنگ و یا دو طرح مختلف عرضه می‌شود که می‌توانید مناسب‌ترین آن‌ها را با توجه به نکات گفته شده برای دکوراسیون خود انتخاب کنید و از زیبایی آن بهره ببرید.

در این مطلب بطور مختصر نحوه انتخاب رنگ مناسب برای روتختی اتاق خواب را توضیح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر از روتختی‌ها ” مدل روتختی ، تعیین کننده هویت دکوراسیون ” را مطالعه کنید.

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
احتمالا شما هم از وسایل کهنه چوبی خود مثل صندلی‌ها و دراور و .. خسته شده‌اید و ظاهر این وسایل در دکور خانه، دلتان را زده‌است و فکری برای نو کردن آن‌ها دارید؛ در ادامه مطلب روش درست رنگ کردن این وسایل را با هم مرور می‌کنیم.
 

رنگ کردن یکی از راه‌حل‌های کارآمد برای نو کردن وسایل چوبی است. اغلب پیشنهاد می‌شود از  رنگ اسپری داخل خانه، به دلیل بسته بودن فضای داخل خانه و گران‌تر بودن آن نسبت به رنگ‌های قوطی، استفاده نشود. در این مطلب روش  رنگ کردن چوب با رنگ‌های لاتکس را به صورت مختصر و بدون اشتباه در منزل، با خوانندگان مجله دلتا در میان می‌گذاریم.

رنگ کردن وسایل چوبی

وسایل مورد نیاز:

  • سنباده
  • دستمال پارچه‌ای تمیز
  • قلم‌مو یا غلطک فومی
  • رنگ لاتکس (رنگ با پایه آب)
  • کاردک فلزی
  • بتونه چوب

تمیز کردن چوب

برای رنگ کردن سطوح چوب ابتدا، رنگ‌ها و لکه‌های از قبل مانده روی وسیله چوبی را با کاردک فلزی از بین ببرید و روی قسمت‌هایی که نمی‌خواهید رنگ شود نوار چسب بزنید.

سنباده زدن

برای داشتن سطحی صاف برای پوشش رنگ، تمام سطوح وسیله چوبی مورد نظر را سنباده بکشید.( برای وسایل بزرگ‌تر از سنباده برقی استفاه کنید) مواظب باشید به ساختار اصلی آن صدمه وارد نشود.

 

تمیز کردن ذرات باقی مانده

سطحی را که سنباده‌کشیده اید با دستمال پارچه‌ای تمیز کنید تا ذرات اضافی از روی آن پاک شوند.

 

بتونه زدن

طبق دستورالعمل روی ظرف بتونه، مواد را آماده کنید و مدت زمان مشخص شده را صبر کنید تا بتونه خشک شود. بعد از خشک شدن کامل بتونه، قطره‌های خشک شده اضافی و جا مانده را مجدد سنباده کشیده و با پارچه تمیز کنید.

 

رنگ کردن چوب

رنگ لاتکس را با استفاده از غلطک فومی یا قلم‌مو به صورت لایه ای نازک روی سطح وسیله چوبی بکشید وسه بار رنگ کردن را تکرار و بین هر لایه بین ۶ تا ۸ ساعت صبر کنید. بعد از خشک شدن هر لایه، اگر قطره و یا ذرات اضافی مشاهده کردید، حتما آن را سنباده بزنید و با یک دستمال نو تمیز کنید. قبل از رنگ کردن لایه نهایی چوب و محافظ، حتما تمام ذرات گرد و غبار و پرزها را از روی وسیله رنگ شده پاک کنید.

 

طرز کار با قلم‌مو

حدود یک سوم قلم مو را در رنگ فرو کنید و ابتدا در یک جهت روی سطح مورد نظر کشیده و سپس به صورت متقاطع با جهت قبلی آن را پخش کنید. شروع هر قسمت از بالا به پایین و خاتمه آن نیز از پایین به بالا باشد.

لایه محافظ

در آخر، از یک قلم‌مو جدید استفاده کنید و یک لایه نازک محافظ و براق را به آرامی و با دقت روی وسیله بکشید تا از حباب ایجاد نکند. ۷۲ ساعت صبر کنید تا وسیله کاملا خشک شود در غیر این صورت سطح آن چسبناک می‌شود.

در این مطلب روش ساده رنگ کردن وسایل چوبی منزل را شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این مطلب ایده‌های ساده و کم‌ هزینه‌ای را برای بازسازی سرویس بهداشتی منزل شرح می‌دهیم. این ایده‌ها برای افرادی که به خانه‌های قدیمی نقل مکان کرده‌اند، به خصوص مستاجرها، مفید و کارآمد است. با مجله دلتا همراه باشید.
سرویس بهداشتی

اگر از فضای داخل سرویس بهداشتی منزل خود خسته شده‌اید و آن را نمی‌‌پسندید و به تجهیزات و فضایی مناسب و زیبا احتیاج دارید؛ این مطلب مجله دلتا را هرگز از دست ندهید.

کفپوش

کفپوش‌های بتنی، سنگی، سه بعدی، چوبی ضدآب و کفپوش‌های سرامیکی از کفپوش‌های متداول در سرویس‌های بهداشتی هستند. در انتخاب سرامیک به موارد زیر توجه کنید:

  •  ابعاد متداول‌تر سرامیک‌های مربعی ۲۵×۲۵ و ۳۰×۳۰ و در ابعاد مستطیل ۳۰×۶۰ و ۳۰×۹۰ها، معمولا محبوب‌‌ترند.
  • محدوده‌قیمت سرامیک کف، از ۲۵ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان برای هر مترمربع، بسته به کیفیت و برند آن متغیر است.
  •  از تایل‌های سرامیکی با ابعاد بزرگ‌تر برای سرویس بهداشتی کوچک ( به منظور بزرگ‌تر نشان دادن سرویس ) استفاده کنید.
  • میزان لغزندگی (هرچه کمتر، بهتر) و مقاومت رطوبتی (هرچه بیشتر، بهتر) است.
  • از رنگ‌های روشن‌ برای فضای کوچک‌تر استفاده کنید.
  • اگر محدودیت مالی دارید، سرامیک‌های ایرانی انتخاب مناسب‌تری است.

تعمیر کف سرویس بهداشتی

دیوارپوش

برای دیوار سرویس بهداشتی، از متریال‌هایی مثل تایل‌های سنگی، لمینیت،PVC، شیشه و پرطرفدارترین و ارزان‌ترین آن‌ها، کاشی می‌توان استفاده کرد.

کاشی

بازه‌ی بسیار متنوع قیمت این کاشی‌های دیواری، از متر مربعی ۱۵ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان می‌باشد.
همانند سرامیک‌ها بهتر است برای سرویس‌های بهداشتی کوچک، از کاشی‌های با ابعاد کوچک استفاده نکنید.
کاشی‌های دیواری از ابعاد مینیاتوری و ریز( cm ۲*۲)  تا ابعاد بزرگ( cm100*100) تولید می‌شوند.

استیکر کاشی ضدآب

اگر کاشی‌های قدیمی هنوز در دیوار باقی مانده، می‌توانید از استیکرهای ضدآب با ابعادهای مختلف، پشت آینه‌ی دستشویی یا قسمتی از دیوار این قسمت استفاده کنید. این استیکرها در بسته‌های ده تایی و در بازه قیمتی ۲۵هزار تا ۵۰هزارتومان به فروش می‌رسند.

استیکر کاشی چیست

تجهیزات سرویس بهداشتی

روشویی‌های کابینتی انواع مختلفی دارند. مناسب‌ترین قیمت را در میان روشویی‌های کابینت دار، مدل‌های ترکیبی سرامیک با ام دی اف یا پی وی سی دارند که قیمت آن‌ها از ۳۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و یک انتخاب مناسب و مقرون به صرفه، به خصوص برای مستاجرها است.

شیرآلات سرویس بهداشتی

شیرآلات استیل، به صورت پکیج‌های ۴ عددی، قیمتی در بازه ی ۴۵۰ هزار تا ۹۵۰ هزار تومان دارند.

شیرآلات سفید، در مدل‌های سفید – کروم و سفید – طلایی قیمتی در بازه  ۷۰۰ هزار تا۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارند.

بهترین شیرآلات ایرانی

توالت ایرانی و فرنگی برای سرویس بهداشتی

خرید توالت فرنگی از برندهای ایرانی بین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰هزار تومان برای مدل‌هایی از جنس فایبرگلاس و از ۳۰۰ هزار تا سه میلیون تومان برای جنس سرامیک و چینی، برای شما هزینه خواهد داشت. قیمت توالت های ایرانی هم از ۶۰ هزار تومان تا ۳۰۰هزار تومان برآورد می شود.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره دکوراسیون سرویس بهداشتی “ ۵ روش برای دکوراسیون سرویس بهداشتی ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این مطلب شما را با چیدمان یک میز زیبا که در آن همه وسایل و تزیینات به صورت اصولی و شیک کنار هم چیده شده‌اند تا به میز جلوه ای خاص بدهند، آشنا می کنیم.
چیدمان قاشق و چنگال روی میز

چیدمان میز غذاخوری در ضیافت‌ها یا مهمانی‌های رسمی، فقط مربوط به تزیین غذاها و خوراکی‌های روی میز نمی‌باشد. کدبانوها معمولا به سلیقه خود و با به کارگیری چند وسیله دکوری میز را تزیین می‌کنند. اما در این مطلب، قصد داریم روش‌ها و تکنیک‌های اصولی چیدمان میز غذاخوری برای مهمانی‌های رسمی را برای خوانندگان مجله دلتا مطرح کنیم. با ما همراه باشید.

رومیزی

یک رومیزی شیک و به روز، هماهنگ مهمانی رسمی روی میز پهن کنید تا جلوه بصری فوق العاده بی‌نظیری روی میز ایجاد شود. برای مهمانی‌های رسمی‌تر از رنگ‌های براق مثل طلایی یا نقره‌ای استفاده کنید. از رومیزی‌های ساده و مدرن با رنگ‌های خنثی مثل کرم و سفید و طوسی هم کمک بگیرید.

میز ناهارخوری

محور اصلی میز غذاخوری

محور اصلی میز خود را پیدا کنید و وسیله‌های دیگر را با توجه به مرکزهای این محور بچینید. از شمع های‌ بلند و تزیینی استفاده کنید. فضایی که این وسایل در وسط میز اشغال می‌کنند، نباید بیشتر از یک دوم سطح وسط میز باشد؛ زیرا مهمان شما به فضایی برای قرار دادن دست‌ها، در وسط میز، به فضایی کافی احتیاج دارد. اگر میزتان دایره‌ ایست از خوشه‌های تزیینی بزرگ و کوچک وسط میز استفاده کنید.

تزیین میز ناهارخوری مستطیل

بشقاب، کارد و چنگال

جلوی هر مهمان یک سفره مخصوص برای قرار دادن بشقاب‌ها پهن کنید. همچنین برای یک مهمانی رسمی از براق‌ترین و بهترین بشقاب‌هایی را که دارید به کار بندید.

به نکات زیر توجه کنید:

  • بشقاب، کارد، چنگال و قاشق باید ۲ تا ۵/۲ سانتی‌متر از لبه میز فاصله داشته باشد.
  • کارد را در طرف راست بشقاب، طوری قرار دهید که لبه تیز آن رو به بشقاب واقع شود.
  • قاشق را در همان طرفی که کارد هست و در سمت راست آن بگذارید. چنگال را باید سمت چپ بشقاب گذاشت.
  • اگر غذای مورد نظر به کارد نیاز نداشت، آن را روی میز نگذارید و چنگال را به طرف راست بشقاب بگذارید.

دکوراسیون پذیرایی

در صورتی که چند نوع کارد و چنگال و قاشق مورد نیاز باشد، باید آن‌ها را به ترتیب استفاده، به طرف بشقاب چید. از شکل زیر کمک بگیرید.

قاشق و چنگال غذاخوری

 دستمال سفره

می توانید انواع مدل ها با استفاده از خلاقیت‌های خود را در تزیین دستمال سفره و قاشق و چنگال‌ها به کار گیرید. سعی کنید از وسایل بافت‌دار، مانند الیاف نخل یا پارچه کرباسی، استفاده کنید. با کاهش تعداد کاردها و چنگال‌ها و همچنین بشقاب‌ها، کارها راحت‌تر انجام می‌شوند و مهمانی شما حس و حالی صمیمی‌تر به خود می‌گیرد.

دستمال سفره پارچه ای

در این مطلب روش ها و اصول اولیه و ساده‌ای را برای چیدمان یک میز غذاخوری رسمی بیان کردیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره تزیین میز ناهارخوری ” تزیین میز ناهار خوری با ایده های جالب ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
امروزه طراحی حیاط ویلاها از قرار دادن یک میز و چند صندلی و یک باربیکیو فراتر رفته و موارد بیشتری را شامل می‌شود. در این مطلب اصول اولیه طراحی محوطه ویلا را شرح می‌دهیم.
طراحی حیاط ویلا

داشتن یک حیاط بزرگ و دلباز، آرزوی هر صاحبخانه ایست. ممکن است حیاط ویلای شما همین الان هم زیبا و خاص باشد اما با راهکارهایی درست، پتانسیل تبدیل شدن به جذاب‌ترین بخش ویلا را پیدا می‌کند. اگر طراحی حیاط ویلا درست انجام شده باشد، با توجه به نیازهای شما می‌تواند مکانی برای استراحت شما، دور هم جمع شدن اعضای خانواده، محیطی برای پذیرایی از مهمان‌ها، و حتی یک استخر کوچک با سونا و جکوزی باشد و به راحتی می توانید فضایی زیبا و آرامش بخش بسازید. در ادامه این مطلب با مجله دلتا همراه باشید.

ایده هایتان را روی کاغذ بیاورید

هرآنچه که از حیاط خانه خود انتظار دارید را روی کاغذ بیاورید. انتظارات خود را از داشتن یک حیاط ایده آل و آرامش بخش بنویسید. خودتان را درون آن فضا تصور کنید و به حیاط سر بزنید تا نمای بهتری از طرح خود در ذهنتان ایجاد شود. آیا آرزوی داشتن یک استخر با سونا و جکوزی در  حیاط ویلا شما را به رویا میبرد؟

حیاط ویلایی کوچک

آیا به دنبال محیطی آرام برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت کردن هستید. یا می‌خواهید محیطی ایجاد کنید تا در آنجا  دور هم جمع شوید؟ شاید هم یک باغچه زیبا می‌خواهید که گیاهان و سبزی‌های خودتان را در آن پرورش دهید؟ در ادامه مطلب نکاتی را برای طراحی اولیه حیاط ویلا شرح می دهیم.

طراحی حیاط

بررسی متراژ حیاط

در حیاط خانه بچرخید و خوب متراژ آن را بررسی کنید. ببینید متراژ مفید حیاط چقدر است و در حال حاضر چه امکاناتی دارد؟ برآورد کنید که به چه وسایلی نیاز دارید. آیا اتصالات برق و لوله‌های آب در حیاط سالم هستند؟ حیاط ویلا چه امکاناتی را می‌تواند در خود جای دهد؟ چند مورد از ایده های شما در حیاط ویلا امکان پیاده‌سازی دارند؟ خاک حیاط شما امکان کشت چه گیاهانی را به شما می‌دهد؟ همه این‌ها موارد مهمی هستند که بر نقشه و طرح شما برای طراحی حیاط ویلا تاثیر می‌گذارند.

اصول طراحی فضای سبز

طرح هوایی حیاط

یک طرح هوایی و از زاویه بالا از حیاط ویلا بکشید و به صورت حدودی متراژ و محدوده‌ها را در حیاط خود مشخص کنید. بعد شروع به طراحی موارد مورد نظر خود کنید. هر کدام از عناصری را که می‌خواهید اضافه کنید در جای مناسب بکشید. خودتان را درون آن فضا تصور کنید و به حیاط سر بزنید تا نمای بهتری از طرح خود در ذهنتان ایجاد شود. برای این کار می‌توانید از یک کارشناس در زمینه طراحی فضای سبز و ساختمان کمک بگیرید.

فضاسازی ویلا

کمبود بودجه

اگر با مشکل کمبود بودجه مواجه هستید، می‌توانید هر ماه مقداری بودجه کنار بگذارید و هر قسمت از طرح را در یک مرحله پیاده‌سازی کنید. به عنوان مثال ماه اول را به ساختن آلاچیق اختصاص دهید و ماه بعدی را به ساختن باربیکیو بپردازید. یا اینکه در ماه اول زیرسازی و پاسیوی حیاط را بسازید و ماه دوم به کاشتن گیاهان در همه جای حیاط بپردازید و همین طور به مرور طرح هایتان را پیاده کنید.

در این مطلب اصول اولیه برای طراحی حیاط در ویلاها را شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره طراحی محوطه ” ایده هایی برای ساخت و دکوراسیون حیاط خلوت ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ویلاها معمولا در متراژهای بزرگ ساخته می‌شوند و همین ویژگی دست طراحان داخلی را برای طراحی یک دکوراسیون شیک و لوکس، حسابی باز می‌گذارد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا، دکوراسیون داخلی چند ویلای مدرن را باهم می‌بینیم.
 

ویلاهای مدرن اغلب به صورت دوبلکس ساخته می‌شوند و دارای فضاهای مجزایی برای خواب و استراحت و انجام فعالیت‌های مختلف می‌باشند. امروزه اغلب ویلاها دارای دکوراسیون های ساده و مدرن هستند. ایده های بسیاری برای دکوراسیون داخلی ویلا مدرن وجود دارد، اما معمولا اجرای این ایده ها نیاز به هزینه بالایی دارد. ویلا باید دارای تمام امکانات رفاهی باشد تا علاوه بر زیبایی و لوکس بودن، موجبات آرامش و راحتی افراد را فراهم سازد. نحوه چیدمان وسایل یکی دیگر از فاکتورهای مهم در طراحی داخلی ویلاها می‌باشد. با مجله دلتا همراه باشید.

نشیمن ویلا

اتاق نشیمن مهم‌ترین بخش در ویلاهای بزرگ و کوچک محسوب می‌شود. در این بخش از مبلمان راحتی و مناسبی استفاده نمایید و همچنین می توانید تلویزیون را در نقطه مقابل مبلمان قرار دهید و فضایی ایده آل را برای استراحت فراهم آورید. برای تزیین اتاق نشیمن ویلاهای لوکس از پرده های شیک و وسایل تزیینی مختلف استفاده می‌شود. همچنین بهتر است بخشی از کفپوش اتاق نشیمن را به وسیله فرش فانتزی و شیکی بپوشانید.

 

ناهارخوری

اگر اتاق نشیمن دارای فضای بزرگی است، می توانید بخشی از آن را به اتاق غذاخوری اختصاص دهید و میز ناهارخوری ۸ نفره یا ۶ نفره شیک و مدرنی را در این قسمت قرار دهید.

 

اتاق خواب

برای فضای اتاق خواب، بهتر است از سرویس خواب مدرن و شیکی استفاده کنید و با طراحی نورپردازی مناسب، احساس آرامش و امنیت را در اتاق خواب ویلا به‌وجود آورید. از آن جایی که طراحی ویلاها براساس نیاز و کاربردهای افراد صورت میگیرد، پنجره های از کف به سقف اتاق در هر زمان فضای روشن و مطبوعی را در اتاق خواب ایجاد می‌کنند.

 

آشپزخانه

برای جلوگیری از شلوغ شدن آشپزخانه ویلا، وسایل را درون قفسه و کابینت‌ها بچینید. برای مرتب‌تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه می‌توانید گاز و یخچال را در فضایی مناسب قرار دهید.

 

نورپردازی

نورپردازی مناسب یکی از فاکتورهایی است که در طراحی داخلی ویلاهای لوکس اهمیت دارد. استفاده از پنجره ها با اندازه های مختلف، استفاده مناسب از روشنایی های مصنوعی و طراحی داخلی ویلا با رنگ های روشن و شیک می تواند علاوه بر القای حس آرامش موجب زیبایی و روشن شدن دکوارسیون داخلی ویلا شود.

 

تفکیک فضا

با استفاده از عناصری مانند کفپوش‌ها و شومینه ای زیبا، فضاهای داخلی ویلا را به راحتی از هم تفکیک کنید و محیط را دلبازتر جلوه دهید.

 

حیاط پشتی

در حیاط پشتی این ویلا یک وان آب گرم چوبی جذاب با قاب سنگی دورش، جلوه ای شیک و منحصر به فرد را به محیط حیاط بخشیده است.

 

در این مطلب سعی کردیم دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف ویلا را به تصویر بکشیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر از ویلاهای مدرن ” ساخت ویلای مدرن روی ویرانه های سنگی ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از دغدغه‌ های اصلی افراد در دکوراسیون داخلی، انتخاب یک فرش مناسب و زیبا برای فضای منزل است. همچنین رنگ فرش، تاثیر بسیار زیادی در روحیات و خلق و خوی افراد دارد. در ادامه این مطلب، بهترین رنگ فرش برای پذیرایی با دکوراسیون های مختلف را شرح می دهیم.
رنگ فرش

گردش رنگ در کل فضای خانه یک رکن اساسی برای دکوراسیون داخلی محسوب می­ شود که به سادگی قابل اجراست. انتخاب رنگ فرش مناسب در دکوراسیون منزل، تاثیر به سزایی در تکمیل شدن فضای داخلی دارد. می ­توانید از یک یا چند رنگ، فرش­تان را انتخاب کرده و از آن رنگ‌ها در سایر قسمت ­های خانه نیز استفاده کنید یا فرشتان را با توجه به رنگ غالب خانه تهیه کنید. در ادامه این مطلب از مجله دلتا فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ فرش مناسب برای پذیرایی را مطرح می‌کنیم.

پذیرایی با یک رنگ مشخص

اگر یک رنگ در مبلمان و ترکیب رنگی دکوراسیون خانه شما وجود دارد، می توانید از رنگ مکمل آن برای فرش استفاده کنید. توجه کنید؛ اگر رنگ دکوراسیون پذیرایی، یک رنگ واحد و در درجه های رنگی مختلف است، برای انتخاب رنگ فرش، سراغ رنگ مشابه نروید. این کار فضا را یکنواخت و کسل کننده جلوه می‌دهد.

دکوراسیون پذیرایی

پذیرایی با رنگ‌های متنوع

اگر تعداد رنگ های زیادی در دکوراسیون پذیرایی شما به چشم می خورد، بهتر است برای جلوگیری از شلوغ شدن و ناهماهنگی فضا، رنگ فرش را از همان رنگ های موجود در دکوراسیون خود انتخاب کنید. سعی کنید فرشی را انتخاب کنید که حداقل دارای یک یا دو رنگ از رنگ‌های دکوراسیون شما باشد. در این مورد از رنگ‌های خنثی بهترین کمک را می‌توان گرفت.

دکوراسیون منزل

پذیرایی کوچک

اگر در انتخاب رنگ فرش پذیرایی خود محدودیت ندارید مجله دلتا به شما توصیه می‌کند در  فضاهای کوچک حتما از رنگ‌های روشن و براق استفاده کنید. همانطور که می‌دانید رنگ‌های روشن، فضای داخلی را بزرگتر و دلبازتر نشان می‌دهند.

بهترین رنگ فرش ماشینی

رنگ‌های تیره

این رنگ‌ها قابلیت این را دارند که لکه‌ها و آلودگی‌های فرش را کمتر و فضا را صمیمی‌تر نشان می‌دهند. استفاده از این رنگ‌ها در فضاهای رو به شمال که آفتاب گیر نیستند، بسیار موثر و مناسب می‌باشد.

انتخاب رنگ فرش

رنگ‌های خنثی

رنگ های سفید، طوسی، کرم و .. در هر فضا و هر سبکی کاربرد دارند و به راحتی با رنگ وسایل دیگر هماهنگ می‌شوند. برای اینکه فضای پذیرایی یکنواخت و کسل کننده نشود از رنگ‌های گرم‌تر در کنار رنگ‌های خنثی، بهترین استفاده را ببرید. این رنگ‌ها احساس راحتی و آرامش را به فضا منتقل می‌کنند.

فرش رنگ روشن

فرش با رنگ‌های متنوع

فرش‌های ایرانی نمونه بارز فرش با رنگ های زیاد و متنوع می‌باشد. اما به این نکته توجه کنید؛ اگر در فضای پذیرایی خود از مبلمان طرح دار و انواع رنگ‌ها در سایر اکسسوری‌های خود استفاده کرده اید، انتخاب فرش با رنگ‌های متنوع به ضرر شما تمام می‌شود. شلوغ شدن بیش از حد از انرژی فضا می‌کاهد و آرامش شما را مختل می‌کند.

انواع رنگ فرش

در این مطلب سعی کردیم بطور مختصر، در انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی منزل به شما کمک کرده باشیم. نظرات خود را در این زمینه با خوانندگان همیشگی مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر از انتخاب فرش مناسب ” ۷ قانون مهم در انتخاب و استفاده از فرش ایرانی ” را مطالعه کنید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون، دلتا، مجله دلتا، مجله دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()