نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر فرزندان کوچک دارید، برای طراحی دکوراسیون اتاق آن‌ها از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید. دیوارها را می‌توانید با کاغذدیواری‌های کودکانه تزیین یا از استیکرهای دیواری استفاده کنید. استفاده از رنگ‌هایی مثل آبی و قرمز، انتخاب‌هایی کلاسیک هستند. از اینکه از رنگ‌های جدید و روشن استفاده کنید، نترسید و از دکوراسیونی متفاوت لذت ببرید.
دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

معمولا طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه و  دخترانه نیاز به خلاقیت زیادی دارد. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی درباره‌ دکوراسیون اتاق خواب پسرانه مطرح می‌کنیم. این عکس‌ها و ایده‌ها می‌تواند جرقه‌ای باشد که ایده‌های جدیدتر و بهتری به ذهن‌تان برسد.

استفاده از رنگ‌ها و تم‌های خنثی برای اتاق پسرانه انتخاب بهتری است. برای اینکه حال ‌وهوای دیگری به اتاق اضافه کنید می‌توانید پرده‌های چاپی با طرح‌های جذاب کودکانه به کار برید.

اگر فرزند شما از طرفداران تیم‌های ورزشی است، می‌توانید اتاق را با تم‌های قدیمی فوتبالی یا پوسترهای مرتبط تزیین کنید.

یکی دیگر از بخش‌های اتاق که می‌توانید روی آن تمرکز کنید، کفپوش‌های مدرن یا فرش اتاق است. فرقی نمی‌کند که چه سبکی برای دکور اتاق در نظر بگیرید یا فرزندتان چند ساله باشد، در هر صورت باید به کمد و جایی برای نگهداری وسایل توجه ویژه‌ای داشته باشید.

تخت‌های دوطبقه یا تخت‌هایی که کمد و کشو دارند برای اتاق‌های کوچک مناسب است. می‌توانید طبق نقشه‌ اتاق از فضاهای خالی استفاده کنید و تخت و کمد اختصاصی سفارش دهید تا از فضای اتاق به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

دو نکته‌ی مهم که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه باید در نظر بگیرید عبارتست از:

استفاده از تخت‌های تاشو یا دوطبقه

این مدل تخت‌ها جای کمی می‌گیرند و درعین‌حال که فضای کمی اشغال می‌کنند، جاداراست. درواقع غیر از تخت، بخش‌های دیگری مانند کشو دارند که برای نگهداری وسایل بچه‌ها ضروری است. بعضی از آن‌ها از زمین ارتفاع دارند و زیر آن می‌توانید چندین سبد قرار دهید تا وسایل و خرده‌ریز بچه‌ها را در آن‌ها جمع‌آوری کنید.

برای تخت‌ها، می‌توانید رنگ‌های متمایز و خاص را انتخاب کنید که از سایر بخش‌های اتاق متمایز باشد و جذابیت خاصی به اتاق بدهد. دراین‌صورت می‌توانید دیوارها و کفپوش‌های ساده‌تری در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که رنگ‌های روشن و شاد، همیشه جذابیت خاصی به اتاق بچه‌ها می‌‌دهد ولی باید در حد معقول استفاده شود.

 دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

دکوراسیون تک‌رنگ

همیشه لازم نیست که از رنگ‌های متنوع و متعدد برای تزیین اتاق استفاده کنید. اگر اتاق‌های تک ‌رنگ را ترجیح می‌دهید، می‌توانید با اضافه کردن بافت‌ها و طرح‌های متنوع، آن را از سادگی خارج کنید. همچنین از آثار هنری فرزندان‌تان برای تزیین اتاق‌‌شان بهره ببرید.

اتاق خواب پسرانه

طرح‌های جدید برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

اگر درپی ایده‌های بیشتری برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه هستید، طرح‌های زیر را دنبال کنید.

اتاق پسرانه با کاغذ دیواری طرح‌دار

این اتاق با کاغذدیواریِ طرح سرباز تزیین شده که رنگ آن با رنگ سایر وسایل اتاق هماهنگ است.

اتاق خواب پسرانه

اتاق پسرانه با کفپوش راه‌راه

این کفپوش‌های راه‌راه و چندرنگ، فضای جذابی ایجاد می‌کند. برای رنگ کردن کفپوش‌ها می‌توانید از طیف‌های رنگی استفاده کنید یا ایده‌های ترکیب رنگ را مدنظر داشته باشید.

 دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

اتاق قرمز و آبی، به‌سبک کلاسیک

رنگ‌های قرمز و آبی جزو رنگ‌های کلاسیک برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه است. در این اتاق، بالای تخت با رنگ آبی و نیمی از دیوار با قرمز رنگ‌آمیزی شده که گرمابخش دکوراسیون است. قابی با جملات الهام‌بخش و نور ملایم، جذابیت خاصی به این اتاق داده است.

اتاق خواب پسرانه

اتاق ساده‌ پسرانه

اگر فرزند شما اتاق ساده را بیشتر می‌پسندد، برای دکوراسیون اتاق، وسایل ساده و بدون زرق‌و‌برق را در نظر بگیرید. رنگ ملایم سبز در این اتاق، بدون اینکه چشمگیر و اذیت‌کننده باشد، حال‌و‌هوای خاصی به اتاق داده است.

تزیین اتاق با کاغذ دیواری طرح‌دار

برای تزیین اتاق خواب پسرانه می‌توانید از کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های جذاب کودکانه استفاده کنید. در این تصویر، از موتیف روباه برای تزیین دیوار استفاده شده است. بالش با طرح روباه و رنگ نارنجی چراغ مطالعه، هماهنگ با طرح کاغذ دیواری انتخاب شده است.

 دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

 



:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای طراحی و تغییر دکوراسیون اتاق خواب باید به نورپردازی فضا اهمیت دهید و وسایلی مانند لوستر، صندلی و آینه را به اتاق اضافه کنید. استفاده از موارد گفته شده نقش مهمی در لوکس شدن فضای داخلی اتاق خواب دارد.
طراحی دکوراسیون اتاق خواب

تزیین اتاق خواب لوکس شاید در نگاه اول کمی پرهزینه به نظر برسد و نیازمند خرید لوازم و وسایلی گران قیمت با طرح‌های خاص باشد، اما باید بدانید که تمام طراحی‌های ژورنالی و خاص هم لزوما پر هزینه نیست و با کمی دانش در رابطه با چگونگی انتخاب وسایل مناسب و ست کردن جزییات موجود در فضای خود می‌توانید اصول طراحی دکوراسیون اتاق خواب را رعایت کرده و آن را به یکی از لوکس‌ترین اتاق خواب‌ها تبدیل کنید. با صفحه دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید.

به نورپردازی دیوار‌ها اهمیت دهید

یکی از راه‌های ایجاد ظاهری لوکس برای فضای داخلی طراحی نورپردازی مناسب است. با انتخاب منابع نور نقطه‌ای و یا استفاده از نورپردازی‌های مخفی که معمولا در سقف های  کاذب‌ ایجاد می‌شوند، می‌توانید علاوه بر نورپردازی سقف و ایجاد فضایی روشن‌تر، اتاق خواب را گرم‌تر و زیبا‌تر نشان دهید.

سرتخت مناسبی انتخاب کنید

انتخاب یک سر تخت جذاب برای تخت خواب می‌تواند دکوراسیون اتاق خواب را تا حد زیادی از حالت معمولی خارج کند و شخصیت ویژه‌ای به آن ببخشد. می‌توانید با توجه به لوازم و وسایل موجود در اتاق خواب، جنس سر تخت را انتخاب کنید و یا از سر تخت‌هایی با پارچه‌های فاخر مثل مخمل و چرم کمک بگیرید.

طراحی دکواسیون

از لوستر‌های پر زرق و برق استفاده کنید

یکی از راه‌های لوکس نمایی فضای داخلی استفاده از مبلمان پر زرق و برق است! لوستر‌ها یکی از پر زرق و برق‌ترین وسایل فضای داخلی است که می‌توانید برای اتاق خواب تهیه کنید. هنگام انتخاب لوستر حتما به ارتفاع سقف توجه کنید، اگر سقف کوتاهی دارید از انتخاب لوستر‌های پر شاخه بپرهیزید چرا که فضای شما را گرفته خواهد کرد.

در اتاق خواب‌های کوچک جایگزین لوستر‌های بزرگ و پر شاخه می‌توانید از چراغ خواب‌ها و یا آباژور‌های ایستاده با ظاهری براق استفاده کنید، آباژور‌هایی با بدنه‌های رزگلد و یا نقره‌ای برای این منظور بسیار مناسب است.

اتاق خواب لوکس

به اتاق خواب صندلی اضافه کنید

انتخاب یک صندلی شیک مثل صندلی راک یا مبل تابی، هر چند کوچک برای فضای اتاق خواب تا حد زیادی در ایجاد ظاهری منحصر فرد و لوکس موثر است. شما می‌توانید این صندلی را در کنار پنجره و یا در نزدیکی تخت قرار دهید و از آن برای مطالعه و یا حتی قرار دادن موقت لباس های خود استفاده کنید.
اگر فضای اتاق خواب نسبتا بزرگ است، استفاده از مبل‌های پای تختی را فراموش نکنید. این نوع از مبلمان در دکوراسیون‌های اشرافی گذشته به وفور یافت می‌شوند و می‌توانند در لوکس نمایی فضای اتاق خواب شما نیز موثر باشند.
توجه داشته باشید که این نوع از مبلمان را با شزلون‌ها اشتباه نگیرید. شزلون‌ها به گونه‌ای از مبلمان گفته می‌شود که به صورت مبل تک در فضای دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرد و معمولا دارای یک دسته قوس دار است، اما مبلمان پای تختی صرفا پای تخت قرار می‌گیرند و الزاما دسته دار نیستند.

از آینه‌ها استفاده کنید

استفاده از آینه‌هایی با قاب‌هایی پر زرق و برق یکی از ساده‌ترین و البته موثرترین روش برای ایجاد فضایی لوکس است.  می‌توانید با کمک آینه‌ها فضای داخلی را هم بزرگتر نشان دهید، پس اگر قصد دارید دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود را لوکس جلوه دهید حتما آینه‌هایی با قاب‌های خاص و رنگ‌هایی مثل طلایی را در فضای اتاق قرار دهید، حتی اگر آینه  موجود رنگ دلچسبی ندارد خودتان دست به کار شوید و با یک اسپری رنگ آن را لوکس کنید!

دکوراسیون اتاق خواب

 تخت خواب مناسب بخرید

اولین و مهمترین عنصر موجود در دکوراسیون اتاق خواب شما تخت خواب است، پس در انتخاب تخت مناسب باید بیشتر دقت کنید. حتی اگر تخت انتخابی شما ظاهر چندان لوکسی نداشت با انتخاب یک رو تختی طرح دار و کوسن‌های متنوع می‌توانید به سادگی ظاهر تخت خواب را باشکوه‌تر جلوه دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون اتاق کودک را بهتر است متناسب با سن و علاقه شخصی او طراحی کنید. در سنین پایین‌تر تغییر دکور راحت‌تر است، چراکه سلیقه شخصی شما حرف اول را می‌زند. اما با بالارفتن سن کودک باید از ایده‌‌های جدید و جذابی برای طراحی اتاق کمک بگیرید.
دکوراسیون اتاق کودک

آیا اتاق خواب کودک شما همانطور است که انتظار دارید؟ آیا او نسبت به اتاقش احساس حریم شخصی دارد یا هم چنان آن را فضای خاصی برای خود نمی‌داند؟ دکوراسیون اتاق کودک بر خلاف آن چه تصور می‌کنید، نیازمند رعایت نکات بسیاری است. فضای اتاق خواب کودک باید به گونه‌ای طراحی شود که کودک در آن احساس امنیت، آرامش و از همه مهم‌تر احساس تعلق خاطر کند. با صفحه دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید.

دکوراسیون اتاق پسرانه

دکوراسیون اتاق پسرانه

معمولا رنگ‌های انتخابی برای اتاق خواب کودکان پسر رنگ‌های آبی، سفید، طوسی، رنگ چوب و … است. اما اگر کودکتان رنگ دیگری را می‌پسندد طبق سلیقه‌ او پیش روید. در کنار ترکیب رنگ، به المان‌ها و عناصر دکوری و زینت بخش اتاق خواب او نیز بیندیشید.

برای مثال اگر فرزندتان علاقه‌ زیادی به نجوم دارد، سعی کنید این مورد را وارد طراحی و دکوراسیون داخلی کرده و حتما آن را در نظر بگیرید. می‌توانید به آن در طرح روی دیوار، پوستر و یا تابلو، روتختی، کوسن و … اشاره کنید.

فرش انتخابی برای اتاق خواب کودکتان نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین باید فرش و یا به طور کلی پوشش کف مناسب سن و علاقه فرزندتان باشد.شایان ذکر است سعی کنید در طراحی فضای اتاق کودکتان حتما رنگ سفید را به عنوان یک رنگ مکمل و دلخواه به کار برید.

دکوراسیون اتاق دخترانه

دکوراسیون اتاق دخترانه

به تصویر بالا نگاه کنید. به نظرتان بی نظیر نیست؟ یک طراحی ایده آل برای زینت بخشیدن به اتاق خواب دخترتان.

به چراغ ابر شکل قرار گرفته روی دیوار بنگرید که چگونه با طرح ابر روی دیوار هماهنگ است. هم چنین به بستنی دکوری موجود بر قفسه و تخت. طراح آن توانسته است فضایی خلق کند که حتی باب میل بزرگسالان است.

به ترکیب رنگ صورتی و سبز نگاه کنید. یک ترکیب شاد و دوست داشتنی. در حقیقت این تصویر، یک نمونه‌ ایده آل از یک طراحی هماهنگ و یکپارچه است. نکته‌ قابل توجه در این تصویر در نظر گرفتن قفسه برای چیدن اسباب بازی‌ها و وسایل دکوری است. ایده‌ای که هم ارزان قیمت است و هم کاربردی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم به این تصویر به خوبی دقت کرده و از آن ایده بگیرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آشنایی با تاثیر رنگ‌‌ها و استفاده از آن‌ از اصلی‌ترین نکات دکوراسیون داخلی خانه است. چه رنگی برای دکوراسیون داخلی خانه من مناسب است؟
بهترین رنگ برای دکوراسیون

یکی از نکات مهم هنگام اجرای دکوراسیون، توجه به رنگ‌هایی است که می‌خواهید از آن استفاده کنید. در این مطلب از مجله دلتا شما را با بهترین رنگ برای دکوراسیون و تاثیری که این رنگ‌ها بر روحیه‎تان می‌گذارد، بیشتر آشنا خواهیم کرد.

دکوراسیون داخلی با رنگ آبی، آرامش در منزل

رنگ آبی موجب کاهش فشار خون، کاهش میزان تنفس، حفظ تعادل و ایجاد محیطی بی‌سروصدا، می‌شود و وفاداری، حس محافظه‌کارانه و مسئولیت را افزایش می‌دهد.

نکته جالب در رابطه با این رنگ این است که باعث احساس رفاه، تازگی، زیبایی و شادابی بیشتر در افراد می‌شود زیرا این رنگ تداعی‌کننده آب و آسمان است و آب و آسمان بیشترین تاثیر را در رابطه با آرامش افراد در بردارد.

شاید دلیل بیشتر افراد برای انتخاب آن احساس صلح و آرامشی است که در خانه خود پس از سپری کردن یک روز طولانی دارند. رنگ آبی از آن دسته از رنگ‌هایی است که علاوه بر آرامش اعتمادبه خود در فرد را افزایش می‌دهد و فرد با اعتماد به نفس بیشتری اوقات خود را سپری می‌کند.

دکوراسیون داخلی با رنگ سبز، آسایش در خانه

بر اساس تحقیقات متداول روی انسان‌های مختلف،کسانی رنگ سبز را برای دکوراسیون اتاق خواب یا منزل خود استفاده می‌کنند که از ارتباطات اجتماعی و معاشرت‌های اجتماعی سالم لذت می‌برند. اغلب این افراد شاد و سرزنده به فعالیت می‌پردازند و با آرامش خاصی روز خود را سپری می‌کنند چون رنگ سبز تضمین آرامش، آسایش، خنکی، رفع خستگی، اعتدال، احتیاط، امنیت، هماهنگی، تعادل و آرامش اعصاب را به همراه دارد.

بیشتر افراد مشهور و سرمایه دار معاصر از این رنگ استفاده می‌کنند زیرا اعتقاد دارند که این رنگ باعث ثروت، رشد، تولد و تجدید حیات بیشتری در آن‌ها می‌شود و اعتماد به نفس خاصی برای امور روزمره به آن‌ها می‌دهد. علاوه بر این‌ها رنگ سبز اجتماعی بودن، مرسوم بودن، ظرافت، پیچیدگی، سنت، عادی و گران بودن را می‌رساند.

دکوراسیون داخلی با رنگ قرمز، شادابی و نشاط در خانه

اگر به دنبال رنگی مدرن با چیدمانی خاص از طیف رنگ‌ها هستید قطعا قرمز مناسب‌ترین رنگ برای این کار است. جذابیت و نشاطی که در رنگ قرمز وجود دارد در هیچ رنگ دیگری دیده نمی‌شود. از جمله ویژگی‌های این رنگ این است که خود یک سبک را ایجاد می‌کند و داشتن اعتماد به نفس را به فرد می‌رساند.

قرمز موجب افزایش فشار خون، بالا رفتن تنفس و افزایش مقاومت می‌شود و رنگ جسم را خوب منعکس می‌کند.

همیشه لازم نیست برای استفاده از این رنگ در منزل اغراق کنید، می‌توانید با ترکیب کمی از رنگ سفید همراه با آن جلوه‌ای مدرن و شیک به منزل خود بدهید.

روانشناسی رنگ

دکوراسیون داخلی با رنگ نارنجی، سرزندگی و هیجان

نیازی به توضیح زیادی نیست وقتی شما به این رنگ علاقه دارید قطعا انتخاب مناسبی برای شما است زیرا روانشناسی این رنگ قدمتی دیرینه دارد و فیثاغورس از سالن‌های نارنجی رنگ‌ برای درمان در چین قدیم، مصر باستان و هند استفاده می‌کرد

این ها نمونه‌های بارزی است که ثابت کند بهترین رنگ برای محیط از جمله سالن‌ها، از زمان قدیم تا به حال نارنجی است. علاوه بر این‌ها از بین رنگ‌ها، نارنجی رنگ مناسبی برای اجتماعات است. تحریک‌پذیری، زودرنجی، کج‌خلقی و خصومت بین افراد را کاهش می‌دهد و به بهبود رفتارهای اجتماعی کمک می‌کند.

به گفته «کریس ایزیکووسکی»، متخصص خواب مرکز خواب ادینبورگ، گیرنده‌های ویژه‌ای به نام سلول‌های گانگلیونی در شبکیه چشم وجود دارند که به رنگ نارنجی بسیار حساس‌ اند.

 تاثیر رنگ در دکوراسیون

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق نشیمن یکی از اتاق‌های مهم خانه است. اعضای خانواده در اتاق نشیمن دور هم جمع می‌شوند و گفتگو می‌کنند و و از صحبت های یکدیگر استفاده می کنند.
ست مبل با پرده

برای اینکه اتاق نشیمن خانه شما دلنشین و دکوراسیونی متوازن داشته باشد، باید از نحوه انتخاب ست مبل با پرده آگاهی کامل داشته باشید. هم پرده و هم مبل، دو وسیله بزرگ دراتاق نشیمن و دیگر اتاق‌های خانه اند و رنگ و طرح آن‌ها تاثیر بسیار مهم و تعیین کننده‌ای بر کلیت فضای خانه شما دارد. ما در این بخش از مجله دلتا با توجه به رنگ‌های احتمالی و پرطرفدار مبل، چند مثال ست مبل با پرده را مطرح می‌کنیم.

ست کردن پرده با مبل قرمز

هر رنگ غالبی، زیرطیف‌های رنگی خودش را دارد. قرمز هم همین‌طور است. اگر مبل قرمز دارید، بهتر است که دیوارهای اتاق شما سفید نباشند. در عوض دیوارها را به رنگ عاجی یا یک رنگ خنثی خیلی روشن رنگ آمیزی کنید تا با رنگ قرمز مبل به توازن برسند.

رنگ پرده‌ها را نیز دقیقا با توناژ و طیف رنگی مبل هماهنگ کرده و رنگ قرمز پرده را مشابه قرمزی مبلتان انتخاب کنید. اگر قرمزی پرده‌ها کمی نارنجی‌تر یا زرد‌تر از رنگ قرمز مبلتان بشود، ست مبل با پرده اتاق شما متوازن نخواهد شد. همین‌طور اگر قرمزی پرده کمی صورتی‌تر یا قرمز‌تر از قرمزی مبلتان بشود، باز هم به مشکل برخواهید خورد.

اگر دلتان نمی‌خواهد که اتاق بیش از حد قرمز شود، می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای پرده‌ها استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های خنثی برای تمام ست‌ها، در تمام زمینه‌ها جواب می‌دهد!

طیف رنگی

مبل طوسی و پرده مناسب برای آن

رنگ طوسی هم یکی از پرطرفدار‌ترین رنگ‌ها برای مبلمان است. می‌توانید مبل طوسی را با پرده‌های نوک مدادی یا مشکی ست کنید.

مبل طوسی همچنین با پرده‌های آبی و طوسی بسیار روشن هم ست می‌شود و فضا را به تعادل و زیبایی می‌رساند. استفاده از کفپوش‌های طرح چوب، سردی رنگ طوسی را می‌گیرد و فضا را صمیمی و گرم جلوه می‌دهد. یادتان باشد در استفاده از مبل و پرده طوسی دیوارها را خیلی سفید نکنید تا توازن فضا به هم نریزد. در عوض می‌توانید از رنگ‌های طوسی روشن یا انواع کرم‌ها استفاده کنید.

در استفاده از رنگ طوسی برای ست مبل با پرده، اگر می‌خواهید کمی رنگ به فضا اضافه شود، می‌توانید اندکی رنگ یاسی به فضا اضافه کنید. کوسن‌ها، شال مبل، پرده، و دیگر لوازم تزیینی می‌توانند مقدار بسیار کمی از رنگ یاسی داشته باشند تا فضا رنگین‌تر شود.

رنگ‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانند به فضای طوسی رنگ و روح دهند، مثل زرد و قرمز؛ ولی هیچ کدام آرامش رنگ یاسی را ندارند و با رنگ طوسی به خوبی ست نمی‌شوند.

ست مبلمان

مبل قهوه ای و سیاه

مبل قهوه‌ای تیره و سیاه، از آن انتخاب‌های خاص است که هر اتاق نشیمنی را بسیار شیک و منحصر به فرد می‌کند. ولی اگر اتاق نشیمن کوچک باشد، انتخاب این رنگ‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. ولی با انتخاب پرده‌هایی با رنگ مناسب می‌توانید این احساس خفگی فضای کوچک را از بین ببرید.

استفاده از پرده‌های حریر و روشن، تیرگی مبل سیاه یا قهوه‌ای تیره را خنثی می‌کند و احساس دلباز بودن را به فضا می‌دهد. همچنین ترکیب سیاه و قهوه‌ای تیره با آبی، حسی دلنشین و صمیمی را القا  و فضا را بسیار زیبا و متوازن می‌کند.

مبل مشکی همچنین به خوبی با پرده قرمز و سفید هماهنگ می‎شود و فضایی بسیار زیبا و دلپسند به وجود می‌‌آورد.

انواع مبلمان

 



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید برای شما هم تغییر پرده یکی از اصلی ترین انتخاب ها در تغییر دکوراسیون منزلتان باشد؟ زمانی که می خواهیم تغییر و تحولی در منزل ایجاد کنیم پرده می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. عوض کردن پرده‌ها به تغییر نمای کلی دکوراسیون داخلی خانه کمک می کند. از بهترین نمونه پرده های شیک و مدرن و جذاب ، پرده شید است.
پرده شید

یکی بهترین گزینه‌ها برای زیبا سازی فضای دکوراسیون داخلی منازل و اماکن تجاری و اداری استفاده از انواع پرده شید است. کلمه شید در زبان انگلیسی به معنای سایه است؛ در واقع می‌توان گفت این نوع پرده‌ها در ابتدا به منظور ایجاد سایه در پنجره ها به کار برده می‌شدند. در این بخش از صفحه دکوراسیون مجله دلتا درباره پرده شید و مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

پرده شید رول از یک لایه پارچه که حول یک محور می‌چرخد تشکیل شده است. برای تنظیم نور، می‌توان پرده را حول محوری که در بالای آن نصب شده است، بالا یا پایین کشید. این پرده‌ها کاملا در قاب پنجره قرار می‌گیرند. پرده شید که در گذشته مرسوم بوده، عموما از یک پارچه تک رنگ ساده ساخته می‌شده. اما امروزه این پرده‌ها در جنس‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند. به ین ترتیب گزینه‌های بی‌شماری مقابل مشتری وجود دارد. بعنوان مثال امروزه پرده شید تصویری طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

پرده شید چیست

مزایا و ویژگی‌ها

  • پرده‌های شید دارای جنس‌های متنوعی است از جمله: پنبه، کتان، پلی استر، بامبو، سولیت (پارچه از جنس pvc)
    و همچنین این پرده‌ها با شفافیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. در صورتی که ضخامت آن کم باشد پرده شفاف‌تر بوده و زمانی که پرده پایین است نور تا حدودی از آن عبور کرده و زیبایی خاصی را به فضای داخلی می‌دهد.
  • مزیت دیگری که در این نوع پرده وجود دارد، چاپ تصاویر دلخواه روی این نوع پرده‌ها است، که در صورت شفاف بودن مانند یک قاب عکس نمایان می‌شود. همچنین روی پرده‌های شید از جنس بامبو نیز می‌توان تصاویر مورد نظر را چاپ کرد.
  • در دو طرف این پرده‌ها می‌توان تصاویر را چاپ و همچنین از این پرده در اُپن آشپزخانه یا ویترین مغازه استفاده کرد.
  • مزیت دیگر این نوع پرده‌ها در نحوه کنترل کردن آن است که به دوصورت دستی و کنترل ازراه دور انجام می‌شود.

انواع پرده شید

  • این پرده‌ها را می‌توان به تنهایی یا ترکیب نمودن با سایر پرده‌ها به کار برد.
  • پرده شید از نوع (پشت فوم دار) مانع از عبور نور به فضای داخلی می‌شود.
  • این نوع پرده‌ها بسته به ضخامتشان می‌توانند مانع اتلاف انرژی شوند.
  • مهمترین مزیت آن نصب آسان و سریع آن است.
  • مزیت دیگر راحتی در شستشوی این نوع پرده‌ها می باشد.
  • پرده‌های شید در مقابل تابش نور خورشید دارای مقاومت و طول عمر بیشتری می‌باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق خواب‌ها همیشه قسمتی از خانه‌ها بودند که توجه زیادی به آن‌ها می شود و برای خرید وسایلی که در این اتاق به کار می‌رود معمولا هزینه و وقت زیادی صرف می ‌شود
تزیین دیوار بالای تخت خواب

وسایل اتاق خواب اهمیت زیادی دارند این موضوع که این وسایل به چه صورت چیدمان و طراحی کلی دکوراسیون اتاق خواب به چه نحوی انجام شود نیز حائز اهمیت است زیرا هرچه این اتاق جذاب‌تر و دلنشین‌تر باشد حسی که در افراد منزل به وجود می‌آورد قطعاً بیشتر و باعث زیباتر شدن فضا نیز خواهد شد. در این مقاله از مجله دلتا سعی داریم تا شما را با راهکارهای تزیین دیوار بالای تخت خواب آشنا کنیم .

تزیین پشت تخت خواب به کمک کاغذ دیواری

دیوار پشت تخت خواب شما می‌تواند جایگاهی باشد که با استفاده از کاغذ دیواری طرح‌دار و متنوع تزیین  و باعث زیباتر شدن فضای اتاق خواب شما شود. با تزیین کردن دیوار پشت تخت خواب می‌توانید باعث جلب توجه بیشتری به سمت تخت خواب اتاق هم بشوید. با ترکیب رنگ‌های متنوع در کاغذ دیواری اتاق خواب و روتختی می‌توانید ظاهر اتاق را زیباتر و دلنشین تر کنید.

اتاق خواب

تزیین پشت تخت خواب به کمک رنگ ها

اگر شما جزء افرادی هستید که روح شاعرانه و هنرمندانه‌ای دارید می‌توانید در دیوار پشت تخت خواب خود از یک سری طرح‌های هنری و زیبا همراه با نقش و نگارهای متنوع که با استفاده از رنگ های گوناگون اتاق تان را زیباتر می کند استفاده کنید. تاثیر گذار ترین وسیله ای که در اتاق خواب شما وجود دارد تخت خواب است. با تزیین دیوار‌های پشت تخت خواب می‌توانید باعث شوید که تخت بیشتر به چشم بیاید. به طور مثال شما می توانید دیوار پشتی تخت را یک دست مشکی کنید و پشتی تخت خواب را رنگ سفید و طرح‌های کوچک مشکی بزنید و با این کار باعث می‌شوید که ظاهر بسیار جذابی در اتاق حاکم شود .

تزیین پشت تخت خواب به کمک قاب‌های زیبا

در صورتی که جزو آن دسته از افرادی هستید که به سبک روستیک علاقه خیلی زیادی دارید و جز طرفداران آن محسوب می شوید می‌توانید یک قاب چوبی زیبا روی دیواری که پشت تخت خواب شما قرار دارد نصب کنید.

قاب‌های چوبی می‌توانند با دست‌ها و طبق خلاقیت و سلیقه خود شما هم ساخته شوند. اگر نگران این هستید که ساختن این طور قطعات چوبی از عهده شما بر نمی‌آید می‌توانید طرح خود را به یک نجار بدهید و از او بخواهید که برای شما قاب عکس چوبی مورد نظرتان را بسازد. افرادی که طرفدار سبک کلاسیک هستند و سعی دارند در دکوراسیون اتاق خواب خود این سبک را پیاده کنند  از رنگ‌های معمول در سبک کلاسیک می‌توانند برای دیوار پشت تخت خواب خودشان استفاده کنند .

دکوراسیون اتاق خواب

یکی دیگر از کارهایی که برای تزیین دیوار پشت تخت خواب می توانید انجام دهید قرار دادن تابلوها و قاب عکس هایی است که با ست و دکوراسیون کلی اتاق شما هم خوانی داشته باشد. به طور مثال اگر تم اصلی اتاق خواب شما رنگ‌های روشن است می‌توانید از رنگ‌های سفید و صورتی و طلایی برای تابلوها و دیوار پوش‌ها استفاده کنید که باعث زیباتر شدن اتاق خواهد شد.

تزیین پشت تخت خواب به کمک آینه

یکی دیگر از روش هایی که اخیراً باب شده است و بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند استفاده از آینه های هندسی است که در دکوراسیون‌های مدرن می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.به علت استقبال مردم، این آیینه‌ها در طرح‌ها و سبک‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند که متناسب با اتاق خواب‌های کوچک تا بزرگ است.

طراحی اتاق خواب

در نظر داشته باشید که استفاده از آینه این حس را به مخاطب منتقل می‌کند که اندازه اتاق شما بزرگتر است و بازتاب تصویر فضا در آینه همه چیز را بزرگتر نشان می‌دهد اگر اتاق شما مرتب باشد تمیزی و جذابیت دوبرابر شده و در عین حال اگر اتاق نامرتبی داشته باشید وجود این آینه‌ها باعث می‌شود اتاق را آشفته‌تر از چیزی که واقعاً هست نشان دهد.

پیشنهاد مطالعه: قبل از خرید پرده اتاق خواب مطلب “انتخاب بهترین پرده اتاق خواب” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تزیین اتاق نوزاد بر اساس جنسیت مدت هاست از مد افتاده. می‌توانید با انتخاب تم جداب و پالت رنگی متنوع، فضایی جذاب و مدرن برای نوزادتان طراحی کنید
تزیین اتاق نوزاد

تزیین اتاق نوزاد برای پدر و مادر جذاب و سرگرم کننده است. اما اگر ندانید از کجا باید شروع کنید، ممکن است شما را گیج و سر در گم کند. این نکات کلیدی به شما کمک می‌کند تا اتاق نوزادتان را با ایده‌های جذاب و شیک تزیین کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

یک سبک یا تم خاص انتخاب کنید

اگرچه محدود کردن دکوراسیون اتاق نوزاد به یک مفهوم خیلی ضروری نیست، اما انتخاب تم به شما کمک می‌کند تا روی محدوده مشخصی تمرکز کنید و طراحی منسجم تری داشته باشید.

قبل از رنگ آمیزی دیوارها، روتختی و پرده‌ها را انتخاب کنید

بهتر است ابتدا روتختی و پرده مورد علاقه تان را انتخاب کنید، سپس با توجه به آن‌ها دیوار‌ها را رنگ کنید. به این ترتیب احتمال بروز ناهماهنگی در چیدمان اتاق را به حداقل می‌رسانید. از آنجا که دست‎تان در انتخاب رنگ دیوار باز است، می‌توانید با خیال راحت پارچه‌های پرده و روتختی مورد علاقه تان را انتخاب کنید.
در انتخاب مبلمان (گهواره، میز تعویض، دراور و کمد) لازم نیست همه یک شکل و یک رنگ باشند، گاهی ترکیبی از طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت در کنار هم (بر اساس پالت رنگی مورد نظرتان) فضای جذابی خلق می‌کند.

 دکوراسیون اتاق نوزاد

نقطه کانونی اتاق را مشخص کنید

معمولا در اتاق نوزاد، گهواره در مرکز توجه قرار دارد. گهواره در کنار دیواری که تزیینات یا رنگ جذابی دارد قرار می گیرد. همچنین می‌توانید گزینه‌های دیگری مانند یک پنجره بزرگ، کمد رنگی یا اسباب بازی بزرگ را به عنوان نقطه کانونی اتاق در نظر بگیرید.

تزئین سقف را فراموش نکنید

نوزادان بیشتر وقت خود را به پشت می‌خوابند و به بالا نگاه می‌کنند. رنگ آمیزی سقف با یک رنگ آرامش بخش و قرار دادن المان‌هایی که برای نوزاد جلب توجه کند، موجب سرگرمی او می‌شود.

تزیین دیوار‌ها به اتاق جان می‌دهد

طراحی اسم نوزاد روی دیوار، نقاشی دیواری، تابلو‌هایی با رنگ‌های متضاد برای جلب توجه نوزاد، یا عکس‌هایی از دوران بارداری و تولد نوزاد، ایده‌هایی برای جذاب کردن دیوار‌های اتاق است. چیدمان اتاق

فرش را فراموش نکنید

فرش، اتاق نوزاد را گرم و دلپذیر نشان می‌دهد. می‌توانید فرشی با الیاف ضد حساسیت و مطابق با پالت رنگی برای تزیین اتاق نوزاد انتخاب کنید.

 فضایی برای تعویض پوشک نوزاد آماده کنید

یکی از ضروریات اتاق نوزاد، فضایی برای تعویض پوشک است. برای حفظ بهداشت و جلوگیری از آلودگی سطوح، روی میز تعویض ژل آنتی باکتریال و حوله‌های کاغذی قرار دهید. بایستی روزانه سطح میز تعویض را با دستمال‌های آنتی باکتریال، ضدعفونی کنید. همچنین محلی برای دفع پوشک‌های کثیف و لباس‌های آلوده نوزاد در نظر بگیرید، به گونه‌ای که فضای اتاق آلوده نشود.

دور اندیشی کنید

هنگام انتخاب مبلمان و اثاثیه اتاق نوزاد، دور اندیشی کنید. تختخواب نوزاد هرچند زیبا و جذاب به نظر می‌رسد، اما یک سال بعد دیگر کاربردی ندارد و نیاز به تخت بزرگتری برای کودک نوپایتان خواهید داشت. یک تختخواب قابل تبدیل گزینه مناسبی است. میز تعویض نیز می‌تواند یک دراور با کشو‌هایی بزرگ و کاربردی باشد. به این ترتیب در آینده استفاده بیشتری برایتان خواهد داشت. دور اندیشی موجب می‌شود که از بودجه و فضایتان بهترین استفاده را داشته باشید.

از پنجره‌ها غافل نشوید

پرده‌های اتاق نوزاد، فقط جنبه زیبایی ندارد، بلکه برای حفظ سلامت و ایمنی نوزاد ضروری است.
پرده‌هایی نصب کنید که توانایی تاریک کردن فضای اتاق را داشته باشد. می‌توانید از زیر پرده‌ای برای این منظور استفاده کنید. تاریکی اتاق به کودک کمک می‌کند تا طولانی‌تر و راحت‌تر بخوابد. مهمتر از همه، باعث می‌شود اتاق در طول روز بیش از حد گرم نشود

تزیین دیوار

فضای اتاق نوزاد را کاملا ایمن کنید

نوزاد در ماه‌های اولیه، حرکت نمی‌کند، اما این زمان زود می‌گذرد و در مدت کوتاهی راه می‌افتد و اگر محیط ایمن نباشد، فاجعه به بار می‌آید. بهتر است از همین حالا پریز‌های برق را بپوشانید، کابل‌ها را از روی زمین جمع کنید. کمد‌ها را به دیوار و میز‌ها را به زمین ثابت کنید تا خطر لغزش آن‌ها وجود نداشته باشد. مراقب خطرات احتمالی باشید. نوزادان در سال اول زندگی همه چیز را در دهانشان می‌گذارند. اسباب بازی‌ها، وسایل کوچک، دارو‌ها، پماد‌ها و دیگر موارد خطرناک را از دسترس کودک خارج کنید.

سخن آخر

تنوع طراحی و تزیین اتاق نوزاد دست شما را برای ایجاد سبک مورد علاقه تان کاملا باز می‌گذارد. به این ترتیب لازم نیست خود را به رنگ های صورتی و آبی محدود کنید. کلیشه ها را فراموش و دنیایی از طرح و رنگ را به نوزادتان هدیه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خیلی از خانه‌ها مشکل ستون‌های بد جا دارند ، ستون‌هایی که درست در وسط فضاهای داخلی خانه پدید آمده‌ و باعث شده‌اند که دید خانه کمی مختل شود
تزیین ستون وسط خانه

وجود ستون‌ در وسط خانه جلوه زیبایی ندارد و اکثرا افرادی که با این مشکل روبرو هستند درپی راهکار هایی برای تزیین ستون وسط خانه هستند. ما در مجله دلتا تعدادی از این ایده ها را برای شما مطرح می‌کنیم.

 استفاده از گیاهان

این ستون‌ها می‌توانند بستر مناسبی برای دیوارهای سبز در دکوراسیون داخلی خانه باشند. مطمئنا شما هم می‌دانید که می‌توانید با دیوار سبز طراوت و شادابی را به دکوراسیون منزل خود هدیه کنید، پس چه ایده‌ای بهتر از تزیین ستون وسط خانه به وسیله گیاهان؟ در ضمن این گیاهان می‌توانند از انواع رونده یا همان پیچکی باشند که جذابیت و خاصیت بیشتری هم دارند.

ستون وسط خانه

سنگ های آنتیک و طبیعی

ترفند دکوراسیون دیگری که برای تزیین ستون وسط خانه می‌توانید به کار برید، پوشاندن آن‌ با سنگ‌های طبیعی و آنتیک است. جلوه خیره کننده سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل غیر قابل انکار است.

تخته‌های چوبی

 می‌توانید برای پوشاندن ستون از پوشش های چوبی استفاده کنید، تخته چوبی‌هایی که کمی از اندازه ستون‌ها بزرگ‌تر هستند، می‌توانند با الگوی چینش خاص و مورد علاقه شما کنار هم قرار گیرند و پوشش خوبی را برای ستون‌های وسط خانه پدید آورند. ضمن آن که می‌توان از آن‌ها به عنوان یک المان دکوری در دکوراسیون داخلی خانه نیز بهره برد.

تزیین هنرمندانه ستون وسط خانه

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، می‌توانید ستون وسط خانه را تبدیل به ستون چشمگیر کنید. ستون‌هایی شبیه ستون‌های یونانی. برای ستون‌ها پایه درست کنید. حتی می‌توانید با استفاده از مواد و مصالحی مانند سیمان و بتون در ضخامت ستون‌ها تغییر ایجاد کنید، به همین سادگی.

تزیین با استیل

پوشش استیل هم می‌تواند راهی باشد برای تزیین ستون وسط خانه. اگر به سبک صنعتی علاقه دارید این ورقه‌های استیل بهترین گزینه است. استیل‌ می‌تواند دارای رنگ‌های مختلفی باشد. یعنی این که دیگر احتیاجی نیست که نگران ست شدن رنگ این ورقه‌ها با دکوراسیون داخلی باشید.

طراحی ستون وسط خانه

چوب های حکاکی شده

اگر دوست ندارید که ستون وسط خانه‌تان ساده و بدون تزیینات باشد، به جای الوار‌های طبیعی و ساده از چوب‌های حکاکی شده استفاده کنید. این چوب‌ها می‌تواند طرح‌های مینیاتوری داشته  یا این که شبیه مجسمه‌های آفریقایی حکاکی شده باشد، تصمیم در این مورد با شما است.

ستون‌های وسط خانه را طناب پیچ کنید

اگر می‌بینید که دیگر کاری از دستتان بر نمی‌آید که با آن این ستون‌های وسط خانه را بپوشانید، آن‌ها را طناب پیچ کنید تا دست کم شبیه یک اثر هنری به نظر برسند. این ایده هم مقرون به صرفه است و هم بامزه و توجه همه را هم به خود جلب می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با راه‌های تزیین میزناهارخوری مطلب “تزیین میز ناهار خوری، ایده‌هایی برای افراد باسلیقه” را مطالعه کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
قرار نیست، چون خانه‌مان کوچک است تسلیم کوچکی شویم و نتوانیم دکوراسیون دلخواهمان را در آن پیاده کنیم. در این مقاله نکاتی را خواهید خواند که به شما در دکوراسیون پذیرایی کوچک کمک می‌کند.
دکوراسیون پذیرایی کوچک

دکوراسیون پذیرایی بزرگ کمی راحت‌تر است تا دکوراسیون پذیرایی کوچک اما با راهکارهایی می‌توان یک پذیرایی کوچک را بهتر به نمایش بگذارید. داشتن یک اتاق پذیرایی کوچک به این معنا نیست که نمی‌توانید دکوراسیون و سبک خودتان را اجرا کنید. به خانه تان تنها به چشم یک فضای کوچک که باید با آن سر کنید نگاه نکنید. فکرتان را باز کنید چرا که چندین روش وجود داد که می‌توانید این نکته‌ی منفی را به یک مزیت تبدیل کنید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

میز بزرگ ممنوع

به جای یک میز عسلی بزرگ به دنبال چند عسلی کوچک باشید. از میز‌های غول پیکر که فقط و فقط فضا را اشغال می‌کنند و جای رفت و آمد را تنگ، دوری کنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

کف را روشن کنید

اگر کف سازی شما تیره رنگ است، با افزودن یک قالیچه‌ی رنگ روشن رنگ‌ها را باهم ترکیب کنید. هرچه از رنگ‌های روشن بیشتر استفاده کنید، احساس دلبازی بیشتری به خانه‌تان می‌دهید.

یکی برای همه

به دنبال اسباب و اثاثیه‌ای باشید که با داشتنشان با یک تیر چند نشان بزنید!

چیدمان پذیرایی

رنگ‌های خنثی و هماهنگ کارساز هستند

اگر می‌خواهید ریسک نکنید، به سراغ رنگ‌های خنثی بروید که بر فضای اتاق چیره نشوند، مثل سفید. سپس یک ترکیب همانگ از آن بیرون بکشید و در همه جای خانه از آن پیروی کنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

جسارت داشته باشید

با اینکه فضای پذیرایی شما ممکن است کوچک باشد، اما مجبور نیستید حتما از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. رنگ‌های بولد و تیره هم می‌توانند فضا را دلباز نشان دهند، پس نگران نباشید و اجازه دهید خلاقیتتان شکوفا شود. اما اگر تصمیم به این کار گرفتید، از رنگی استفاده کنید که براق و صیقلی باشد تا نور را به خوبی بازتاب دهد. درست مثل رنگ‌های خنثی یا آیینه، اینکار هم فضای بزرگتری ایجاد می‌کند.

پرده‌ها را بالا نصب کنید

به جای نصب پرده‌ها درست در بالای پنچره آن‌ها را در نزدیکی سقف نصب کنید. این کار باعث می‌شود حس ارتفاع بیشتری در اتاق ایجاد شود و آنگاه فضا بزرگتر به نظر می‌رسد.

چیدمان پذیرایی

مبلمان با پایه‌های باریک

از مبلمان اثاثیه‌ی حجیم دوری کنید و لوازمی را انتخاب کنید که پایه‌های باریک و با فاصله کمی از سطح زمین دارند. این امر به جریان هوا، فضا و انرژی کمک می‌کند و از شلوغی فضا می‌کاهد.

نور طبیعی را به خانه بیاورید

حتی اگر پرده در خانه دارید، بازهم جلوی ورود نور خورشید به خانه را نگیرید. نور یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در دکوراسیون پذیرای کوچک به حساب می‌آید؛ بنابراین با دریافت نور به حداکثر توان حس کوچکی فضا را به کل فراموش کنید.

نورپردازی پذیرایی

با استفاده از آینه تصور فضای بیشتر ایجاد کنید

آینه‌ها همیشه یک راه کلاسیک برای دکوراسیون پذیرایی کوچک بوده‌اند. آینه علاوه بر بازتاب نور با منعکس کردن تصویری از فضا به ذهن شما و میهمانان شما حقه می‌زنند تا تصور کنید که در فضای بزرگتری هستید.

 



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا روشنایی خانه اهمیت زیادی دارد؟ شما طرفدار کدام هستید؟ خانه‌ای روشن و پر نور یا خانه‌ای با نور کم؟ تحقیقات نشان داده است اشخاصی که اهمیت بیشتری به نور و روشنایی می‌دهند و برای افزایش نور در خانه خود تلاش می‌کنند، افراد باانگیزه و شادتری هستند.
افزایش نور خانه

وجود روشنایی و نور کافی، به خانه جلوه درخشانی می‌دهد و منزل شما را دلباز می‌کند. ترفندهایی برای افزایش نور خانه را در این مطلب از مجله دلتا بخوانید.

نور خورشید را به خانه خود دعوت کنید

مهم نیست تا چه اندازه نور خورشید به درون خانه شما می‌تابد، فقط اجازه دهید نور به داخل فضا وارد شود. به جای استفاده از پرده‌های رنگ تیره و ضخیم، از پرده‌هایی که رنگ روشن و جنس لطیف و نازک دارند استفاده کنید. پرده‌هایی مانند حریر یا تور که رنگ‌های روشن دارند به راحتی نور را به داخل خانه هدایت می‌کنند. همچنین می‌توانید از آینه‌های دیواری دکوراتیو استفاده کنید. آینه یک وسیله بسیار خوب برای بازتاب نور و رنگ در فضای خانه است.

نورپردازی خانه

رنگ سفید مساوی با روشنایی است

یکی از بهترین ترفندهای افزایش نور در خانه استفاده از رنگ سفید در دکور و طراحی داخلی منزل است. حتی اگر شما به میزان کمی رنگ سفید را وارد یک فضای بسیار تاریک کنید باز هم به بهبود روشنایی اتاق کمک کرده‌اید و می‌توانید تاثیر آن را به خوبی مشاهده کنید.

یکی از ترفندهای استفاده از رنگ سفید در خانه، استفاده از قاب عکس‌های سفید یا قفسه و کتابخانه به رنگ سفید است. با وجود این که این وسایل، تزیینی و دکوراتیو هستند، باز هم تاثیر به‌سزایی روی افزایش نور در خانه می‌گذارند.

استفاده از رنگ سفید برای دیوار نیز به عنوان یکی از ترفندهای بهبود نورپردازی خانه، می‌تواند گزینه خوبی باشد. برای این کار کافی است یک دیوار از خانه یا حتی یک در را انتخاب و آن را سفید کنید. اگر دوست دارید به جای رنگ سفید از کاغذ دیواری برای پوشش دیوار‌ها استفاده کنید، هیچ اشکالی ندارد. می‌توانید کاغذ دیواری‌های سفید با طرح خیلی کم یا ساده را جایگزین رنگ سفید کنید.

همچنین خالی از لطف نیست که به لامپ‌های فلورسنت سفید اشاره کنیم. استفاده از این مدل لامپ، نور سفید ملایم و طبیعی را در خانه ایجاد می‌کند. پس اگر خانه شما نورگیری خوبی ندارد، این مدل نور مصنوعی می‌تواند به بهبود روشنایی خانه شما کمک کند.

تاثیر نور در دکوراسیون

توجه به جزئیات کوچک برای بهبود روشنایی خانه

فراموش نکنید که گاهی کوچک‌ترین جزئیات و وسایل خانه می‌تواند تاثیر به‌سزایی در شرایط جوی خانه بگذارد. برای ایجاد تغییرات لازم و افزایش نور در خانه می‌توانید از وسایل دکوری کمک بگیرید.

اولین و بهترین پیشنهاد برای شما استفاده از رنگ‌های متنوع و روشن است. لازم نیست برای بهبود روشنایی اتاق، فقط از رنگ سفید استفاده کنید؛ بلکه یک قالیچه رنگی وسط پذیرایی خانه یا بالشت‌هایی با پارچه رنگی روی تخت می‌تواند فضای خانه و اتاق شما را دلبازتر و روشن‌تر جلوه دهد.

یک پیشنهاد هیجان انگیز دیگر برای بازتاب نور بیشتر در فضای خانه، این است که چندین گلدان شیشه‌ای رنگی را پر از آب کنید و پشت پنجره قرار دهید. شنیده‌اید که از قدیم می‌گویند آب روشنایی می‌آورد؟ حال می‌توانید این کار را انجام دهید و از تلفیق نوری که از آب و شیشه رنگی عبور کرده و وارد فضای خانه شده لذت ببرید. تلفیق آب و نور همیشه در بهبود نورپردازی خانه نقش به‌سزایی داشته است. یکی از روش‌های دیگر برای ایجاد این تلفیق، استفاده از آکواریم در فضای خانه است. آکواریوم نه تنها کمک به روشنایی بیشتر خانه می‌کند، بلکه موجب آرامش نیز می‌شود.

نورپردازی خانه

به بی نظمی‌ها نظم دهید

تا به حال توجه کرده‌اید هر چه فضای خانه یا اتاق شلوغ‌تر و نامنظم‌تر باشد، فضا تیره‌تر به نظر می‌رسد؟ اگر تا کنون به این نکته توجه نکرده‌اید، برای مدتی همیشه فضای خانه و اتاق خود را مرتب نگه دارید تا حضور نور و روشنایی بیشتر در خانه را احساس کنید.

از تابلوهای بزرگ و شلوغ برای تزیین دیوار استفاده نکنید. این دسته از تابلوها، به‌خصوص برای خانه یا اتاقی با فضای کم، باعث شلوغ جلوه دادن خانه و تیرگی فضا نیز می‌شود.

تاثیر نور در دکوراسیون

بیش از حد از مبلمان استفاده نکنید. قرار نیست تمام فضای خانه یا اتاق مبلمان شود، گاهی یک فضا با وجود خالی بودن زیباتر جلوه می‌کند. پس به اندازه از مبلمان استفاده کنید تا خانه روشن‌تر نیز به نظر برسد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با تاثیر رنگ در دکوراسیون مطلب “دکوراسیون منزل با رنگ های شاد” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای طراحی دکوراسیون پذیرایی بزرگ می‌توانید به سلیقه شخصی، استفاده از قفسه‌های دکوری، تغییر مبلمان، انتخاب لوستر مناسب و ... رجوع کنید.
دکوراسیون پذیرایی بزرگ

حتما تا به حال شنیده اید که می‌گویند هر چه فضا بزرگتر باشد دردسر چیدمان و دکوراسیون آن سخت‌تر است؟! اکنون می‌خواهیم اشتباه بودن این نظر را اثبات کنیم. در این مطلب از مجله دلتا ما نیز به سراغ بررسی ایده‌ها و نکات کارآمد در  مورد  دکوراسیون پذیرایی بزرگ می‌رویم.

دکوراسیون و طراحی داخلی در صورت اجرا به روش درست و اصولی کاری دلنشین و دوست داشتنی خواهد بود. چیدمان منزل بر خلاف تصور عده‌ای، نیاز به تخصص و مطالعه دارد و باید با دانستن نکات و رعایت اصول انجام شود. در غیر این صورت نتیجه‌ای نامناسب  خواهد داشت. در صورت داشتن فضایی بزرگ، امکان پیاده کردن طرح‌های بسیاری را بدون محدودیت در اختیار خواهید داشت. اما فراموش نکنید بزرگی فضا به آن معنا نیست که با شلوغ کردن آن نوعی اغتشاش بصری در فضا ایجاد کنید. بلکه محیط باید تعادل را در بهترین حالت خود داشته تا طراحی دکوراسیونی هال و پذیرایی شما زیبا باشد.

دکوراسیون پذیرایی

تزیین پذیرایی بزرگ با تصاویر خانوادگی

یکی از بهترین و دوست داشتنی‌ترین ایده‌ها در خصوص دکوراسیون پذیرایی بزرگ استفاده از تصاویر خانوادگی و آلبوم هایتان است. این ایده به جز پر کردن دیواره‌های خالی باعث می‌شود فضا صمیمی‌تر و گرم‌تر به نظر برسد.

همه افراد علاقه‌ زیادی به تماشای عکس و یادآوری خاطرات گذشته دارند بنابراین این ایده نوعی سرگرمی به حساب آمده و سبب گذراندن وقت افراد می‌شود. برای اجرای آن کافی است عکس‌های مورد علاقه‌ خود را قاب گرفته و در جای مناسب به کار برید. می‌توانید بسته به سلیقه و خلاقیت خود در مورد ابعاد عکس‌ها تصمیم گیری کرده و از اندازه‌های مختلف بهره برید. نکته‌ی مهم استفاده از عکس‌ها در جای مناسب است که باید تناسب و تعادل محیط را بهبود بخشد.

استفاده از قفسه برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ

نصب قفسه در فضا را هیچ گاه فراموش نکنید. قفسه علاوه بر پر کردن دیوار‌های خالی ، تناسبات بصری محیط را بهبود می‌بخشد. از طرفی نصب قفسه هزینه‌ چندانی برایتان نداشته و اجرای راحتی نیز دارد.

دکوری‌های مورد استفاده روی قفسه‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای دارند. سعی کنید از وسایلی استفاده کنید که بر زیبایی فضایتان بیفزاید و یا سبک و سیاقی را که به دنبال آن هستید در انتخاب وسایل خود رعایت کنید. درحقیقت قفسه جایگزین بوفه‌های سنتی در سبک مدرن است و طرفداران بسیاری نسبت به بوفه پیدا کرده است.

دکوراسیون پذیرایی

استفاده از مبلمان مناسب برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ

‌می‌توان گفت که مبل، قلب فضای پذیرایی است یا به عبارتی نقطه‌ی کانونی این فضا به حساب می‌آید؛ بنابراین انتخاب مبلمان به عنوان چشم گیرترین عنصر پذیرایی باید با وسواس بیشتری انجام شود. با توجه به سبک طراحی داخلی و سلیقه‌ خود نسبت به انتخاب مدل مبلمان‎تان اقدام کنید.

 نکته‌ی مهم رنگ مبلمان شما است که باید در هماهنگی و یا ارتقا کیفیت محیط باشد.شایان ذکر است که راحتی مبلمان مهم‌ترین ویژگی آن است، بنابراین راحتی را هیچ گاه فدای زیبایی نکنید.

دکوراسیون داخلی

انتخاب درست لوستر برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ

لوستر نیز جزیی از نقاط کانونی فضای پذیرایی به حساب می آید و باید در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید. به لطف طراحان و تولیدکنندگان طیف گسترده‌ای از طرح‌ها و سبک‌ها در رنگ‌های مختلف در بازار عرضه شده است که می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی فضای پذیرایی خود دست به انتخاب بزنید.

لوستر پذیرایی

استفاده از گیاهان سبز برای دکوراسیون پذیرایی

گیاهان سبز به جز پر کردن فضا باعث تزریق شادابی و نشاط به محیط زندگی شما می‌شود؛ بنابراین می‌توان ویژگی مثبت آن‌ها را نحوه‌ تاثیر گذاری بر روحیه ساکنان دانست. با توجه به زندگی آپارتمانی این روز‌ها می‌توان خلا فضای سبز رو به طور کامل در خانه‌ها احساس کرد. در این صورت استفاده از گیاهان سبز را نه فقط به دلیل زیبایی بلکه می‌توان به سبب ضرورت به کارگیری شان یک الزام دانست. نوع و نحوه‌ آراستگی گیاه سبز نیز می‌تواند بر ارتقای کیفی فضا تاثیر گذار باشد. مکان قرارگیری این گیاهان نیز از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکوراسیون داخلی

 استفاده از پارتیشن در دکوراسیون پذیرایی بزرگ

اگر فضای پذیرایی تان بزرگ بوده و نیاز به بخش بندی برای هویت بخشی بهتر به آن دارید، می‌توانید از پارتیشن‌هایی مانند پاراوان برای رسیدن به این هدف بهره بگیرید. امروزه پارتیشن‌ها دنیایی از رنگ و طرح‌ها را داراست بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید که با توجه به هر سلیقه و سبکی که دارید نمونه‌ مورد نظر خود را خواهید یافت. البته اگر نمونه‌ی بسیار خاصی مد نظرتان است می‌توانید آن پارتیشن را سفارش دهید تا به طور اختصاصی برایتان تولید کنند.

دکوراسیون داخلی

 



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بسیاری از خانم‌ها هنگام تزیین میز ناهارخوری بسیار سردرگم می‌شوند زیرا می‌خواهند چیدمان طوری باشد که خیلی شلوغ نشود و در عین حال جذاب و شیک باشد.
تزیین میز ناهارخوری

تصمیم گرفتن در مورد ابزار و وسایلی که قرار است بر روی میز نهارخوری قرار گیرد کار ساده ای نیست زیرا این میز مانند میز جلو مبلی نیست که بخواهید بر روی آن ابزار تزئینی و چیزهایی از این قبیل قرار دهید. در این بخش از مجله دلتا ایده هایی برای تزیین میز ناهارخوری را مطرح می‌کنیم.

رو میزی

برای اینکه بتوانید میزناهارخوری زیبایی را تزیین کنید باید قبل از همه یک رومیزی نخی تهیه کنید و بر روی میز قرار دهید و بعد از آن زیر بشقابی رانر که این رانر پارچه ای است که عرض ۶۰ سانتیمتر دارد و وسط میز ناهارخوری قرار می‌گیرد و از دو طرف آویزان میشود بعد از اینکه رومیزی نخی و رانر را بر روی میز گذاشتید باید قاشق، چنگال و بشقاب و سایر لوازم دیگر را بر روی میز قرار دهید.

 میز ناهارخوری

تزیین میز ناهار خوری

شما می‌توانید از وسایل تزئینی کوچک و گل ها بر روی میز غذاخوری استفاده کنید تا حس بهتری را به میهمانان بدهید، ظاهر میز ناهارخوری شما و تزئینی که دارد نماینده سلیقه و خلاقیت شما است و باعث می‌شود که فضای پذیرایی شما حس بهتری به افرادی که در آن هستند انتقال بدهد.

میز ناهار خوری نیمکت دار

دکورهایی که بر روی میز ناهارخوری قرار می‌گیرد با چیدمان مبل‌های راحتی و میز جلو مبلی بسیار متفاوت خواهد بود. میزهای ناهارخوری با مدل‌ها و سبک‌های جدید، مخصوص میزهایی از جنس چوب طبیعی شبیه نیمکت هستند و سبک خاصی را به محیط می دهند.

انواع میز ناهارخوری

خیلی از خانواده ها فکر می‌کنند که مدل‌های نیمکت دار برای خانه آن‌ها مناسب نیست و از زیبایی محیط آنها کم می‌کند اما باید بدانید که میزهای چوبی در این سبک مزایا و ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

اگر بخواهیم با یک مثال برای شما مطلب را روشن‌تر کنیم باید بدانید که نیمکت‌ها وقتی به جای صندلی استفاده می‌شوند باعث می‌شوند که فضا راحت‌تر و صمیمی‌تر به حساب می‌آید و دلیل اصلی آن هم ساده بودن این وسیله است.

وقتی که شما به جای صندلی، نیمکت در محیط قرار می‌دهید باعث می‌شود که افراد در آن محیط به همدیگر نزدیک‌تر شوند و در کنار هم بنشینند و این باعث می‌شود که صمیمیت بیشتری بین اعضای خانواده و مهمانان برقرار شود.

خرید میز ناهارخوری

همیشه در نظر داشته باشید که علاوه بر زیبایی و سبک میزناهارخوری مناسب منزل شما چیزی که مدنظر است چیدمان و تزئین آن است که باید طوری انجام شود که علاوه بر زیبایی مرتب و منظم به نظر برسد.

پیشنهاد مطالعه: قبل از خرید میز ناهار خوری مطلب “راهنمای خرید میز ناهار خوری” را مطالعه کنید.

منبع: آف دکور

 



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گاهی در فضای خانه با وجود چینش مناسب تمام اثاثیه‌ها، هنوز احساس می‌کنید که چیزی کم است؟ آیا خانه‌‌ای بزرگ با دیوارهای وسیع دارید که هیچ‌چیز آن را پر نمی‌کند؟ آیا برای انتخاب نوع و اندازهٔ دکور مناسب برای دیوارهایتان دچار سردرگمی شده‌اید؟
دکوراسیون دیوار

برای داشتن دیوار زیبا پیش از هر چیز، به دیوار مورد نظر نگاه کنید و تصمیم بگیرید اثر هنری را در چه اندازه‌ای انتخاب کنید. راه‌های مختلفی برای اندازه‌گیری وجود دارد. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در رابطه با دکوراسیون دیوار مطرح می‌کنیم

برای نصب تابلو بالای مبل، تخت یا میز چه کنیم؟

دنبال تابلو (یا مجموعه چندتایی) باشید که هم‌اندازه‌ یا کوچک‌تر از مبلمان موردنظر باشد. از انتخاب تابلوهایی بلندتر از مبلمان‌تان پرهیز کنید؛ چون چندان خوشایند نخواهد بود.

اگر دیوار خیلی بزرگ داشتیم چه کنیم؟

آثار هنری بزرگ بسیار گران است. حتی حمل‌ونقل آن‌ها نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد. در عوض، با انتخاب آثار کوچک‌تر می‌توانید آنها را در چند ردیف به‌صورت کلاژ روی دیوار نصب کنید. با این کار دکوراسیون دیواری امروزی خواهید داشت.

تابلوها را طبق یک الگوی چندتایی و به‌صورت دو لت یا سه لت به دیوار نصب کنید. فراموش نکنید که بین هر تابلو حدود ۵ سانتی‌متر فاصله بگذارید. اگر دیوار بزرگ‌تری دارید، می‌توانید این فاصله را بیشتر کنید. فقط فراموش نکنید که همه تابلوها را به‌صورت یک‌پارچه فاصله‌گذاری کنید.

تابلو دیواری

گزینه دیگر برای دکوراسیون دیوار استفاده از دیوارنماهای قابل‌جابه‌جایی است. با استفاده از این دیوارنماها، می‌توانید یک نقطه کانونی هیجان‌انگیز به‌دست آورید.

نکته آخر، برای دکوراسیون دیوار بزرگ این است که به‌دنبال یک اثر پرطراوت و قدرتمند باشید.

چگونه تابلوها را به دیوار آویزان کنیم؟

نکتهٔ بعدی درباره فاصله اثر هنری از زمین است. ارتفاع تابلو مسئله‌ای است که در اکثر مواقع ‌اشتباه انتخاب می‌شود. قاعده عمومی این است که تابلو را در خط دید (sight line) بیاویزید تا برای تماشای آن زیادی به بالا یا پایین نگاه نکنید. طبق این قاعده، فاصله مرکز تابلو تا زمین چیزی حدود یک متر و نیم خواهد بود.

اگر تابلو را بالای یک مبل یا میز نصب کرده‌اید چطور؟ برای دکوراسیون دیوار در چنین حالتی، قسمت پایین تابلو را با فاصلهٔ ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متری از اثاثیه به دیوار نصب کنید.

زمانی که نقطه‌ای خاص از دیوار را برای نصب تابلو مد نظر قرار دادید، با استفاده از چسب کاغذی، دورتادور تابلوی فرضی را روی دیوار علامت‌گذاری کنید. حالا می‌توانید محل قرارگیری تابلو را راحت‌تر مجسم کنید. کمی به عقب بروید و ببینید آیا محل قرارگیری تابلوی فرضی روی دیوار مناسب است یا خیر. کمی خلاقیت به‌خرج دهید؛ ممکن است به‌دلیل وجود گلدان یا صندلی در گوشه اتاق، بخواهید تابلو را کمی خارج از مرکز قرار دهید تا از پوشیده ماندن بخشی از اثر هنری در پشت وسایل جلوگیری کنید.

راه‌های مختلفی برای نصب وسایل دکوری روی دیوار وجود دارد که بسته به وزن تابلو، می‌توانید بدون سوراخ کردن دیوار و با استفاده از چسب خمیری، تابلو را به دیوار نصب کنید.

تزیین دیوار

ایده‌های برای دکوراسیون دیوار

تابلوهای مناسب برای دکوراسیون دیوار در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف موجود است؛ تابلوهایی به‌شکل سنتی، سبک، بدون قاب، کلاژ اشیاء، مجسمه‌های فلزی دیواری و… . از این نمونه‌ها برای گرفتن ایده کمک بگیرید:

  • مجسمه و دکورهای فلزی
  • پنل‌های دیواری
  • نمایش متقارن تابلوها به‌شیوه‌ گالری‌ها
  • دکوراسیون دیوار به‌سبک خلاقانه و بدیع
  • تابلوهای رنگی شلوغ و زنده

حالا شما نیز مثل یک فرد حرفه‌ای برای انتخاب تابلو مناسب و دکوراسیون دیوار خانه‌تان آماده هستید. دیوارهای سفید و بی‌روح خانه را با تابلوهای بزرگ، رنگارنگ یا بافت‌دار زنده کنید و از محیط جدیدتان لذت ببرید.

تابلو فرش

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دکوراسیون اتاق کودک مطلب “ایده هایی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه” را مطالعه کنید.

منبع: چطور

 



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون منزل با رنگ های شاد کار بسیار ساده‌ای است اگر قدری با رنگ شناسی در چیدمان آشنایی داشته باشید. برای این منظور باید از عناصر رنگی با تناژ رنگی روشن بهره بگیرد.
دکوراسیون منزل با رنگ های شاد

برای آشنایی با تم‌های رنگ شاد در منزل نیاز است از رنگ‌های بنفش، زرد، سفید، صورتی، قرمز و امثال این سری از رنگ‌ها بهره گرفته شود. در این بخش از مجله دلتا سعی بر آن داریم تا شما را با ایده پردازی دکوراسیون منزل با رنگ های شاد آشنا کنیم.

زیبا سازی منزل با تم رنگی آبی روشن

رنگ هایی که با تم آبی در فضای منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد باید با رنگ زرد و مشکی ترکیب تا ایده پردازی زیباتری برای شما به تصویر کشیده شود. استفاده کردن از رنگ‌ها را با کمی تیزبینی به انجام برسانید تا فضای منزل شما کودکانه جلوه نکند.

دکوراسیون منزل

رنگ آمیزی شاد با یک تم رنگی

برای رسیدن به یک تم رنگی شاد در منزل می‌توانید فقط از یک رنگ روشن استفاده کنید. برای این منظور  هر رنگی را که دوست دارید در لیست علاقه مندی های خود قرار دهید.

در کنار وسایل رنگی خود می‎توانید از وسایل دکوری متفاوت نیز بهره بگیرید تا طراحی شما به سبک مدرن نیز دنبال شود.

زیبا سازی منزل

ایده پردازی با تم شاد با ترکیب رنگ‌ها

اگر می خواهید از رنگ های متنوع در زمان چیدمان استفاده کنید به شما توصیه می‎کنیم رنگ های تیره را در کنار رنگ های بسیار شاد مورد استفاده قرار دهید. همان طور که در این ایده پردازی مشاهده می کنید از رنگ سبز تیره و مشکی در کنار پاف که به عنوان صندلی مهمان مورد استفاده قرار گرفته است به خوبی به تصویر کشیده شده است.

با توجه به اینکه رنگ پاف بسیار شاد و چشم گیر است و هیچ تناسبی با هارمونی رنگ حاکم در فضا ندارد اما به درستی در این تصویر سازی و ترکیب رنگ ها مورد استفاده قرار گرفته است.  می توانید از فرشی با همین تم رنگی صورتی کمک بگیرید تا ایده رنگی شما بیشتر مشهود باشد.

رنگ شناسی

رنگ‌های شاد و کلام آخر برای منزلی شاد‌تر

اگر می خواهید منزل‎تان بسیار شاد جلوه کند به شما بهره گرفتن از رنگ های شاد را توصیه می کنیم. همان طور که در طی این مقاله مطالعه شد شما می توانید با استفاده از رنگ گلبهی، آبی آسمانی، صورتی ملایم و سفید به یک تصویر سازی بسیار شاد دست پیدا کنید.

البته این مهم را نیز نباید از قلم انداخت که رنگ‌های تیره سبب جلوه دادن بیشتر به ایده پردازی رنگ شاد چیدمان شما می‌شود. با رنگ‌های طوسی روشن و سیر به همراه رنگ مشکی می‌توانید تصویر سازی بهتری داشته باشید.

 کافی است دیوار پوش و کف پوش را با این تم رنگی هماهنگ شود تا تصویر ارائه شده شبیه به یک کودکستان نمود پیدا نکند. در کنار تمام رنگ‌های اشاره شده، رنگ طلایی و استفاده از آن را نیز توصیه می‌کنیم. این تم رنگی سبب مدرن‌تر جلوه دادن چیدمان شما می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای خرید پرده برای اتاق خواب مطلب “انتخاب بهترین پرده اتاق خواب” را مطالعه کنید.

 منبع: مبل و میز

 



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
این تفاوت که کودک شما دختر است یا پسر در چیدمان اتاق کودک شما نقش به سزایی دارد. به‌ عنوان‌ مثال اگر کودک شما دختر باشد نیاز است از رنگ‌های روشن و شاد بیشتر بهره گرفته شود. چیدمان اتاق کودک با توجه به اینکه سال‌های اولیه عمر خود را در آن سپری می‌کند نقش به سزایی در رشد و تربیت وی دارد.
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون و دیزاین همه اتاق‌های منزل اهمیت خاص خود را دارند، اما در این میان، دکوراسیون اتاق خواب کودکان و مخصوصا دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر قصد طراحی یک دکوراسیون دخترانه برای اتاق کودک خود را دارید، با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

شما برای چیدمان اتاق کودک خود، در ابتدا نیاز به یک‌ تخت مناسب برای او دارید. در سنین پایین با توجه به شرایط جسمانی کودک باید از تخت‌های مناسب او استفاده شود. تخت‌های با اندازه کوچک گزینه مناسبی به شمار می‌رود. می‌توانید از یک صندلی برای زمان‌های که نیاز است کودک خود را در آغوش بگیرید برای اتاق او استفاده کنید و این لوازم را با طراحی رنگ روشن و تیره بیشتر به چشم آورید. همچنین می‌توانید از تشک و بالشت رنگی برای زیباسازی فضا در یک دکوراسیون سفید رنگ استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق کودک دخترانه ساده

برای چیدمان اتاق خواب دخترانه نیازی نیست از رنگ‌های زیادی استفاده شود. وسایل نوزاد شما خود با رنگ‌های متنوع آماده‌ شده‌اند و از همین رو می‌توانید از فرش ساده برای دیزاین بهتر فضا بهره بگیرد. می‌توانید از کاغذهای رنگی برای رنگ‌آمیزی دیوار استفاده کنید. ریسه‌های کاغذی برای دکوراسیون اتاق کودک شما نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

دکوراسیون اتاق خواب

صورتی ملایم و سفید برای اتاق کودک دخترانه

به منظور رسیدن به این ایده پردازی شیک می‌توانید برای فضا از رنگ طوسی استفاده کنید و از سوی دیگر تمامی لوازم را به رنگ سفید مهیا سازید. استفاده از رنگ سفید در زمان چیدمان به شما این امکان را می‌دهد که به‌ راحتی از هر تلفیق رنگی برای دکوراسیون بهره ببرید. مبل سفید کوسن صورتی، فرش سفید پاف صورتی، تخت سفید رختخواب صورتی نمونه‌هایی از این ترکیب رنگ بی‌نظیر به شمار می‌روند.

رنگ زرد در دکوراسیون دخترانه

یکی دیگر از رنگ‌هایی که با رنگ زرد به‌ خوبی ترکیب می‌شود رنگ طوسی است. برای این منظور از وسایل طوسی و لوازم جانبی زرد بهره ببرید. یک لوستر زرد نیز نقطه مرکزی این ایده پردازی برای شما به شمار می‌رود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با چیدمان مبل راحتی مطلب “مبل راحتی و ویژگی‌های آن” را مطالعه کنید.

منبع : توکامارت

 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وجود گل در محیط داخلی منزل باعث ایجاد روحیه و انرژی بیشتر در اعضای خانواده می شود و علاوه بر این داشتن گل های رنگارنگ شادابی خاصی را به فضای خانه می بخشد.
باغچه دیواری

امروزه خانه‌ها در ابعاد کوچک و به صورت آپارتمانی ساخته می‌شوند، بنابراین اگر شما فضایی کافی برای ایجاد باغچه در تراس یا بالکن ندارید می‌توانید باغچه دیواری با طرحی کاربردی و مناسب را برای بخش‌های مختلف خانه خود طراحی کنید. در این قسمت از مجله دلتا چند ایده برای طراحی باغچه دیواری را مطرح می‌کنیم.

باغچه‌هایی که روی دیوار ساخته می‌شوند در ابعاد بزرگ و کوچک موجود است و می‌توانید با توجه به ابعاد فضایی که قرار است باغچه را در آنجا بسازید اندازه باغچه مورد نظر خود را انتخاب  و از گیاهان مناسب دیوار سبز برای کاشت در باغچه‌هایی که روی دیوار ساخته می‌شوند استفاده کنید.

تزیین باغچه

دیزاین باغچه روی دیوار

برای طراحی باغچه روی دیوار بهتر است از گلدان‌های کوچک استفاده کرده و در گلدان‌ها گیاهان مورد نظر خود را بکارید سپس آن‌ها را به راحتی روی دیوار نصب و به این ترتیب دیوار سبز باطراوتی را در بخش‌های مختلف منزل خود ایجاد کنید.

اگر تمایل دارید فضای آشپزخانه‌تان را سرسبز و شاداب کنید، می‌توانید درون تجهیزاتی که برای نگهداری وسایل آشپزخانه به کار برده می‌شوند گل‌ها و گیاهان رنگارنگ و زیبایی را بکارید، توجه داشته باشید ظروفی را که برای این منظور انتخاب می‌کنید باید در برابر آب و زنگ زدگی مقاومت لازم را داشته باشند.

به راحتی می‌توانید به کمک چند ظرف شیشه‌ای و تخته کهنه یک تابلوی سرسبز و زیبا را روی دیوار بخش‌های مختلف منزل خود نظیر آشپزخانه و اتاق نشیمن و … بسازید همچنین در این شیشه‌ها بهتر است سبزی خوردن بکارید و هر روز سبزی ها را آبیاری و از سبزی‌هایی استفاده کنید که برای رشد نیازی به نور مستقیم خورشید ندارند.

دیزاین باغچه

اگر شما تمایل دارید باغچه‌ای که روی دیوار طراحی می‌کنید زیبا و خاص باشد بهتر است گل‌های رنگارنگ و زیبایی را درون باغچه بکارید همچنین می‌توانید از باغچه‌هایی که روی دیوار ساخته می‌شوند برای تزیین دیوار پشت مبلمان و دیوار پشت تخت خواب و … استفاده کنید.

برای تزیین باغچه روی دیوار ایده‌های خلاقانه‌ای وجود دارد و شما می‌توانید این طرح باغچه‌ها را به کمک گل‌های رونده و رنگارنگ به زیبایی تزیین کنید همچنین اگر باغچه‌ای که روی دیوار طراحی کرده‌اید به صورت طبقه‌ای است،نورپردازی فضای خالی بین قفسه‌ها، جلوه طراحی شما را دوچندان خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با روف گاردن مطلب “روف گاردن، مزایا و معایب” را مطالعه فرمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
از سال 1800 میلادی در ایالات متحده آمریکا مبل های راحتی ساخته می‌شدند و می توان گفت که این مبل ها بیش از 200 سال قدمت دارند و در قالب های دو نفره، سه نفره و یا یک نفره تولید می شوند.
مبل راحتی

مبلمان راحتی، کلمه‌ای که به طور عادی در میان مردم جا افتاده و در خرید وسایل و لوازم دکوری هر خانوار یکی از گزینه‌ها، خرید مبلمان راحتی محسوب می‌شود. اما آیا تا کنون در مورد این که مبل راحتی چیست و اینکه مبلمان راحتی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا به این اسم نامیده شود فکر کرده‌اید؟ اگر نه، پیشنهاد می‌کنیم با مجله دلتا همراه باشید.

انواع مدل مبل راحتی 

  • لاوسیت (لاوسِت)
  • فوتُن یا تخت خوابشو ( فوتُن که از اسامی ژاپنی بر گرفته شده، به معنی رخت خواب است)
  • مبل‌های اِل (L )شکل
  • مبل‌های مدرن و فانتزی

خرید مبل راحتی

در مبلمان راحتی بالشت‌های نشیمن به دو صورت پیوسته و جدا برای مبل ساخته می‌شوند. از مزایای نشیمن پیوسته می‌توان به استحکام و ثبات بخش زیرین و عدم تحرک و همچنین دفرمه نشدن آن اشاره کرد، اما در مبلمان راحتی با نشیمن جدا شونده این موارد وجود ندارد. ولی در عوض امکان تعویض فوم قسمت نشیمن که پس از مدتی حالت اصلی خود را از دست می‌دهد وجود دارد.

ویژگی دیگر نشیمن جدا شونده امکان شستشوی این بخش از مبل‌های راحتی است که با خارج کردن رویه این امکان میسر می‌گردد.

مبل راحتی که بیشتر مورد توجه جوان‌ها بوده و سبک زندگی مدرن را به نمایش می‌گذارد در کنار خود راحتی و احساس آرامش را نیز به ارمغان می‌آورد. اما هستند بسیاری از خانواده‌ها که علاوه بر مبل‌های کلاسیک و یا استیل به دلیل اینکه فضای خانه این اجازه را به آن‌ها می‌هد، از مبل‌های راحتی برای اتاق نشیمن یا فضای استراحت خانه بهره می‌برند.

ویژگی های مبل راحتی

همچنین موضوعی که باعث شده این مبل‌ها در صدر انتخاب خانوارها قرار گیرد، هزینه مناسب آن‌هاست.

در صورتی که تصمیم نهایی برای خرید مبلمان راحتی برای منزل خود را گرفته‌اید، این نکات را، در خاطر داشته باشید:

  • همان طور که اشاره شد، قیمت مبلمان راحتی نسبت به مبلمان استیل و کلاسیک ارزان تر است. چرا که مبلمان کلاسیک و استیل دارای نقش و نگار و منبت کاری بر روی خود هستند، اما مدل های مبل راحتی ساده بوده و فاقد هرگونه نقش و نگار اضافی‌اند
  • تنوع رنگ و طرح پارچه مبلمان راحتی نسبت به سایر مبلمان بیشتر است و تقریبا می‌توان گفت که مبل راحتی را با هر نوع پارچه ای، با رنگ و طرح های مختلف و قیمت مناسب و پایین، می‌توان خریداری کرد
  • مبل های راحتی مدل های مختلفی مانند مدل مبل راحتی ساده، مبلمان راحتی ال شکل (L) و یا یو شکل (U) دارند
  • مبلمان راحتی اغلب به صورت ست ۷ نفره به فروش می‌رسند. یعنی به صورت یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه ۲ نفره و دو عدد مبل تکی راحتی
  • انواع مبل

پیشنهاد مطالعه: قبل از خرید موکت مطلب “راهنمای خرید موکت” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
این روز‌ها کفپوش‌های مدرن و متنوعی برای پوشاندن کف خانه وجود دارند، اما هنوز هم بعضی از مردم دوست دارند در بخش‌هایی از خانه و به ویژه اتاق خواب موکت داشته باشند.
خرید موکت

۱وقتی نوبت به انتخاب موکت می‌رسد، باید همه جوانب را در نظر بگیرید و هوشمندانه انتخاب کنید تا از نتیجه نهایی راضی باشید. در این بخش از مجله دلتا، به بررسی چند نکته برای خرید موکت می‌پردازیم.

خرید موکت بادوام

خرید موکت بادوام و ضخیم برای مسیرهای پرتردد

در اولین قدم به فضایی که می‌خواهید آن را با موکت، فرش کنید دقت کنید. میزان تردد یکی از عوامل مهم در انتخاب موکت است. اگر برای فضا‌هایی مانند راهرو یا فضای نشیمن به دنبال موکت مناسب می‌گردید، از موکت‌هایی با دوام بالا، محکم و ضخیم استفاده کنید.

تردد در فضا‌هایی مانند راهرو، ورودی و فضای نشیمن بالا است و اگر موکتی نرم و پرز بلند برای این فضا‌ها انتخاب کنید، خیلی زود زیبایی و شکل اولیه خود را از دست می‌دهند و زیبایی دکوراسیون منزل شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

رنگ موکت

خرید موکت‌های روشن برای فضاهای کوچک

حال که نوع و جنس موکت خود را انتخاب کرده‌اید، نوبت به انتخاب رنگ می‌رسد. متراژ فضا را در نظر بگیرید و با توجه به آن محدوده رنگی خود را مشخص کنید. به طور کلی کفپوش‌هایی با رنگ روشن فضا را بزرگ و دلباز نشان می‌دهند و کفپوش‌های تیره باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می‌شوند.

اگر مبلمان و وسایل منزل شما عموما تک رنگ و با رنگ‌های خنثی هستند، دست شما برای برای انتخاب کفپوش باز است. می‌توانید جسورانه عمل کنید و موکتی با رنگی خیره‌کننده یا طرح‌دار برای منزل انتخاب کنید. اگر طرفدار سادگی هستید می‌توانید رنگی خنثی و مدلی بدون طرح یا با طرحی ساده را برای منزل خود انتخاب کنید. اما اگر مبلمان و وسایل منزل شما از رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی برخوردار است، باید در انتخاب مدل موکت بیشتر دقت کنید.

راهنمای خرید موکت

موکت‌های ساده با رنگ‌های خنثی به راحتی با وسایل منزل شما هماهنگ می‌شوند، اما موکت‌هایی با رنگ‌های پر رنگ و طرح‌های شلوغ ممکن است باعث آشفتگی بصری فضا شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد هماهنگی بهتر، از موکت‌های ساده و با رنگ‌های خثنی برای دکوراسیون رنگارنگ منزل خود استفاده کنید، ولی اگر طرفدار سبک‌های شلوغ دکوراسیون هستید، حتما قبل از خرید نهایی، مقداری از موکت انتخابی خود را به منزل بیاورید و مطمئن شوید از وجود آن در کنار سایر وسایل لذت خواهید برد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دکوراسیون ورودی منزل مطلب “دکوراسیون ورودی منزل” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از تاثیرگذارترین عناصری که نقش موثری در زیبایی دکوراسیون داخلی دارد پرده است. حضور پرده در دکوراسیون اتاق خواب باعث زیبایی اتاق می‌شود.
پرده اتاق خواب

همه می‌دانیم خواب خوب شبانه اهمیت زیادی دارد. بنابراین طراحی اتاق خواب به‌شکلی که مایه آرامش باشد، مهم است. در این بین طرح پرده اتاق خواب به دلیل نقشی که در کنترل نور ورودی از پنجره‌ها دارد، اهمیت زیادی دارد. این مطلب از مجله دلتا، به شما در انتخاب بهترین پرده اتاق خواب کمک می‌کند.

بهترین پرده اتاق خواب

بهترین پارچه برای پرده اتاق خواب چیست؟

جنس پارچه نقشی کلیدی دارد. پارچه‌های سبک و نازک چشم‌نوازند و از فضای خصوصی شما محافظت می‌کنند، اما اگر به‌دنبال تاریکی مطلق در هنگام خواب هستید، چندان به کارتان نمی‌آیند. اگر تاریکی اتاق برایتان مهم است، پرده‌ٔ بلک‌اوت (پارچه‌ای ضدنور و فوم‌دار که کاملا مانع گذر نور می‌شود) گزینه مناسب شماست. پارچه‌های سنگین‌تر مانند پنبهٔ ضخیم، لنین و مخمل به ‌ویژه اگر با لایه‌ پارچه بلک‌اوت همراه شوند، گزینه‌های خوبی برای جلوگیری از ورود نور به اتاق هستند.

پارچه پرده

با پارچه‌های چندلایه طرح‌های متنوع و سازگارپذیر ایجاد ‌کنید

پرده‌های چندلایه جلوه‌ای لوکس به اتاق می‌دهند، درحالی‌که لزوما خرج زیادی روی دست‌تان نمی‌گذارند. دو نوع پارچه انتخاب کنید؛ یکی ضخیم و دیگری نازک و شفاف. از ۲ چوب‌پرده برای آویزان کردن آنها استفاده کنید. در پایان به طرحی زیبا می‌رسید که هم نور را عبور می‌دهد و هم از فضای خصوصی‌تان محافظت می‌کند.

با پارچه‌های کم‌رنگ فضایی آرامش‌بخش ایجاد کنید

اتاق خواب مکان آرامش و استراحت است. بنابراین از رنگ‌ها و بافت‌هایی استفاده کنید که فضایی آرامش‌بخش ایجاد می‌کنند. نگران انتخاب پارچه‌های نازک و نمایان نباشید؛ می‌توانید پرده‌ای دیگر را از میان پارچه‌های کلفت، پارچه‌های بلک‌اوت و همچنین زیرپرده انتخاب کنید.

رنگ پرده

بهتر است پرده سقف تا کف را بپوشاند

اندازهٔ پرده در نمای اتاق نقش مهمی دارد. هرچند از نظر کارکردی، کافی‌ست پرده فقط پنجره را بپوشاند، اما مماس شدن پرده با کف، نمایی باشکوه ایجاد می‌کند.

از پرده‌ برای ترکیب رنگ‌ها استفاده کنید

پرده‌ نقطهٔ شروع خوبی برای رنگ‌ دادن به اتاق خواب و ترکیب رنگ‌هاست. رنگی را برای پرده‌ها انتخاب کنید که جلوهٔ برخی رنگ‌ها را در اتاق خواب دوچندان کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دکوراسیون سنتی مطلب “دکوراسیون سنتی و ویژگی‌های آن” را مطالعه کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اولین مکان در هر خانه ای که می‌تواند توجه افراد را در هنگام وارد شدن به منزل به سوی خود جلب کند راهرو ورودی است بنابراین بهتر است برای این قسمت از منزل دکوراسیون زیبایی را طراحی کنید.
دکوراسیون ورودی منزل

دکوراسیون راهرو ورودی می‌تواند بیانگر سلیقه و ذهنیت شما باشد بنابراین بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی ورودی منزل خود کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دهید تا بتوانید این فضا از منزل تان را به محیطی دلباز و با نشاط تبدیل کنید. در ادامه مجله دلتا ایده هایی برای طراحی دکوراسیون ورودی منزل را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

برای اینکه فضای ورودی دلباز و بزرگتر به نظر برسد بهتر است از آینه با قاب برنجی و یا هر نوع قاب دلخواه خود استفاده کنید. آینه‌ها با قاب برنجی باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضای ورودی منزل می‌شوند.

دکوراسیون راهرو ورودی

یکی از مهم‌ترین وسایل و تجهیزات در راهرو ورودی جاکفشی و رخت آویز است.  بهتر است برای جلوگیری از بهم ریختگی فضای ورودی و رعایت بهداشت در هنگام ورود به منزل کفش‌هایتان را در جاکفشی قرار دهید. برای نصب رخت آویز در فضای ورودی بهتر است ابتدا با استفاده از برچسب‌های دیواری طرح دلخواه خود را روی دیوار طراحی کنید و سپس اقدام به نصب رخت آویز روی دیوار نمایید.

اگر می‌خواهید دکوراسیون ورودی منزل شما شیک و بی‌نظیر باشد، می‌توانید فرشی رنگارنگ و زیبا را در این بخش از منزل پهن کنید، توجه داشته باشید که رنگ‌های موجود در فرش باید با سایر رنگ‌هایی که در دکوراسیون منزل خود استفاده کرده‌اید مطابقت و همخوانی داشته باشد.

دکوراسیون منزل

برای اینکه در هنگام وارد شدن به منزل حس خوبی داشته باشید بهتر است از گلدان‌های رنگارنگ در این بخش از خانه خود استفاده کنید. گیاهان رنگارنگ و زیبا باعث ایجاد حس طراوت و شادابی در راهرو ورودی منزل می‌شوند و می‌توانند انرژی مثبت زیادی را به این بخش از منزل تزریق نمایند.

در اغلب خانه‌ها فضای ورودی از فضای کل منزل تفکیک نشده است که در این صورت بهتر است با استفاده از پارتیشن‌ها راهرو ورودی را از سایر بخش‌های منزل تفکیک کنید. همچنین می‌توانید برای این قسمت از منزل از کاغذ دیواری با طرح‌های متفاوت‌تری استفاده کنید.

ورودی منزل
تزیین دیوار راهرو ورودی یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برای تزیین کردن دیوار ورودی می‌توانید از قاب عکس‌ها و تابلو‌های کوچک و فانتزی استفاده کنید.

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام طراحی دکوراسیون ورودی منزل باید مورد توجه قرار بگیرد نورپردازی راهرو ورودی است که برای طراحی نورپردازی در این بخش از منزل می‌توانید از لوسترهای سقفی با طرح فانتزی استفاده کنید. اگر تمایل دارید که از نورپردازی مدرن‌تری برای راهرو منزلتان استفاده نمایید، نورپردازی‌های هالوژنی و نقطه‌ای می تواند برای شما ایده مناسبی باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی بیشتر با دکوراسیون سنتی مطلب “دکوراسیون سنتی و ویژگی‌های آن” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پای دکوراسیون که به میان می‌آید همه ذهن‌ها معطوف به تغییرات خاص و عجیب و غریبی می‌افتد که رنگ و‌بوی دکوراسیون‌های خارجی می‌دهد.
دکوراسیون سنتی

دکوراسیون سنتی به چه دکوراسیونی گفته می‌شود؟ آیا دکوراسیون سنتی فقط مربوط به خانه‌های ایرانی است یا در سایر کشورها نیز وجود دارد؟ چگونه یک دکوراسیون سنتی در خانه به وجود بیاوریم؟ در این مطلب از مجله دلتا به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آیا هر دکوراسیون قدیمی را می‌توان یک دکور سنتی نامید؟ پاسخ این سؤال منفی است. با تعریف ساده‌ی دکوراسیون سنتی پی خواهیم برد که چه نوع دکورهایی از گذشته سنتی به حساب آمده و کدام یک قدیمی، تاریخی محسوب می‌شوند.

به زبان ساده دکوراسیونی که از ویژگی‌های زمانی قبل از خود (دوره‌های کوتاه و یا حتی بلند مدت پیش از خود) استفاده می‌کند، بر اساس ویژگی‌های بومی و منطقه‌ای ساخته یا سازگار شده است و تمام المان‌ها و قواعد هنری و طراحی دوره خود را رعایت می‌کند، دکوراسیون سنتی گفته می‌شود. با این تعریف کاملاً مشخص است که دکوراسیون ماقبل میلاد مسیح سنتی نبوده بلکه یک دکور یا مدل تاریخی است.

دکوراسیون قدیمی

در کشورهای توسعه یافته به دلیل علاقه فراوان جوانان به سبک‌های خاص و نو، دکورهای به سبک امروزی یا همان معاصر و مدرن مورد توجه قرار دارد اما با گذشت زمان و احساس خلأ در طرح، رنگ و لوازم این سبک‌ها، آن‌ها نیز کم کم به سمت دکورهای سنتی و قدیمی روی گردان شده‌ که همین موضوع رشد سریعی را در زمینه گرایش به سمت دکوراسیون سنتی نشان می‌دهد.

از ویژگی‌هایی که جوامع در دکور و طراحی منزل در پی آن هستند مواردی مانند آرام بخشی، منظم بودن و همین‌طور قابل پیش بینی بودن است که قدرت جذبه‌ این سبک از دکوراسیون را افزایش داده است. آن‌ها از پی هرج و مرج به دنبال سکون و سادگی هستند و انتخاب اصلیشان را دکوراسیون سنتی قرار داده‌اند.

در زمینه طرح و رنگ  اعتقاد بر این است که یک اتاق با دکوراسیون سنتی نه پر از رنگ‌های جیغ و رام نشدنی است و نه مانند سبک‌های دیگر رنگ و رو رفته و بی روح. گل‌های روی پارچه‌ها با رنگ‌های ساده و ملایم آراسته شده‌اند، رنگ دیوارها یا کاغذهای دیواری به دور از هیاهوی امروزی ساده و ظریف می‌نمایاند. اشکال هندسی منظم و در راستای چیدمان اتاق بوده و همه وسایل اتاق به سبک کلاسیک انتخاب می‌شود. نور اتاق‌ها هرگز نئونی یا فلت نبوده و از لوسترها و لامپ‌های عادی استفاده می‌شود.

تغییر دکوراسیون

در مورد چیدمان اتاقی مانند نشیمن در سبک سنتی، درست مانند اتاقی که به صورت رسمی چیده می‌شود، مبلمان در مرکزیت توجهات قرار می‌گیرد و نزدیک‌ترین موقعیت برای کاناپه به شومینه مورد تأیید واقع می‌شود. در اتاق‌های سنتی یا همان تردیشنال رنگ‌ها هرگز باعث جلب توجه نخواهند شد؛ بلکه خود مجموعه اتاق هوش از سر بیینده می‌برد. اغلب مبل‌ها در دکوراسیون سنتی، از نوع مبل کلاسیک بوده و با پایه‌ها و دسته‌های چوبی کار شده به اتاق راه می‌یابند.

 به هیچ وجه از لوازمی مانند فولاد آب دیده ضد زنگ یا پلاستیک‌ها یا مواردی مانند آن‌ها در اتاق استفاده نشده و نمی‌شود؛ چرا که جای این لوازم در دکوراسیون سنتی نیست. پنجره‌ها با پرده‌های والون دار بزرگ و چین دار که تا پایین و روی زمین کشیده می‌شوند پوشانده شده‌اند و در زیر پرده‌ها نیز پارچه‌های سفیدی به منظور جلوگیری از تابش مستقیم نور به اتاق نصب گردیده است.

 قاب‌های عکس، آینه‌ها و حتی آباژورها نیز در راستای ساختن یک فضای سنتی انتخاب و نصب گردیده‌اند، و در انتها فرش‌های گران‌بها، تک و خاص بر روی کفپوش‌هایی از چوب‌های با کیفیت پهن شده‌اند تا این نمایش خیره کننده به بهترین نحو ممکن به پایان خود نزدیک شود. در سایر اتاق‌ها و اماکن دیگر خانه مانند پذیرایی یا اتاق میهمان نیز از همین الگو استفاده می‌شود. در بخش ناهارخوری و نشیمن لوازمی وجود دارند که مختصراً از وجود آن‌ها نام برده می‌شود.

دکوراسیون مدرن

بلوریجات، قاشق‌های نقره یا استیل جلا خورده، ظروف چینی و همین طور لوازم مطبخ که از آلیاژهای آبکاری شده و ناب استفاده می‌شوند و بر روی میزهای تماماً چوب در فضایی دلنشین چیده شده‌اند. رو میزی‌ها دست دوز و کاملاً اعلا بوده و در مواردی حتی پارچه‌های ابریشمی نیز به چشم می‌خورد و با طراحی یکپارچه صندلی‌ها و میز، هارمونی الهام بخشی بر سر میز ناهار خوری پدید می‌آید.

این دکوراسیون سنتی که در بالا با عنوان دکور سنتی غیر ایرانی تشریح شد مربوط به کشورهای غربی بوده و کشورهای آفریقایی، و آسیای شرقی دکوراسیون سنتی و خاص خود را دارا می باشنند. هر چند که دکور مذکور در کشورهای نام برده شده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما اولویت اصلی استفاده از دکوراسیون سنتی بومی در هر کشوری است.

پیشنهاد مطالعه: برای تغییر در دکوراسیون مطلب “تغییر دکوراسیون با ۴ نکته ساده” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چگونه و چطور تغییر دکوراسیون بدهیم؟ سوالی که شاید تا کنون بارها برای بسیاری از ما پیش آمده اما به دلیل آشنا نبودن با اصول آن، از تغییر دکوراسیون منصرف شده و یا این کار را صحیح انجام نداده‌ایم
تغییر دکوراسیون

همه می‌دانیم که تغییر دکوراسیون هزینه زیادی دارد و زمان زیادی هم از ما می‌گیرد. حتی اگر بخواهید دکوراسیون یک اتاق کوچک را تغییر دهید، باز هم گران تمام می‌شود. احتمالا می‌خواهید رنگ یا کاغذ دیواری دیوارها را تغییر دهید و کف‌پوشی جدید نصب کنید. تغییر مبلمان هم در برنامه‌تان هست؟ تغییر نورپردازی چطور؟ بله، هزینه‌ای که روی دوشتان سنگینی خواهد کرد، احتمالا خیال تغییر دکوراسیون را از ذهنتان بیرون کرده است. ولی نگران نباشید. ما در این قسمت از مجله دلتا ۴ روش بسیار کم خرج و مهم را برایتان شرح خواهیم داد تا یاد بگیرید که با کمترین هزینه چطور تغییر دکوراسیون بدهید. با ما همراه باشید.

برنامه تغییر دکوراسیون

قبل از شروع برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی برای طراحی دکوراسیون داخلی و تغییر آن بسیار مهم است، خصوصا اگر بخواهید هزینه‌ها را تا جای ممکن پایین بیاورید. اینکه بعد از مدت‌ها جستجو در بازار و فروشگاه‌های اینترنتی مبلمان، وسایل مناسب و دلخواهتان را پیدا کرده باشید و بعد تازه بفهمید بودجه خرید آن را ندارید، واقعا ناراحت کننده است.

پس بهتر است قبل از هر اقدامی، حتما ارزیابی‌ها و برنامه‌ریزی‌های اولیه را در مورد بودجه و ویژگی‌های خانه‌تان انجام دهید تا بعدا به مشکل برنخورید. برای این کار، ابتدا خوب فکر کنید و ببینید که از چه سبکی خوشتان می‌آید. مجله‌ها و سایت‌های اینترنتی را بالا و پایین کنید و با انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

نو کردن وسایل

در مرحله دوم، پروژه تغییر دکوراسیون را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. مثلا بخش‌ها و مرحله‌هایی نظیر کفپوش، سقف، دیوارها، مبلمان، وسائل تزئینی، و دکور. بعد فروشگاه‌های اینترنتی را بالا و پایین کنید تا ببینید هر کدام از این بخش‌ها، با توجه به مواد و لوازم مورد نیاز شما، به صورت تقریبی، چقدر هزینه برمی‌دارد.

کارایی وسایلی که دارید را تغییر بدهید

البته که خریدن وسایل جدید خیلی هیجان‌انگیزتر از تغییر کارایی وسایل قدیمی است، ولی با کمی کار دستی و کمی صرف اوقات فراغت روی این کار، می‌توان ظاهر هر چیزی را به کل تغییر داده و بدین ترتیب ظاهر خانه را نیز در مدت زمان کمی تغییر داد. به علاوه این امر کمک می‌کند پول بیشتری را صرفه جویی کنید.

به اطراف خانه نگاه کنید و ببینید از چه وسیله‌هایی می‌توان استفاده‌ای نو کرد. آیا واقعا به کابینت‌های جدید نیاز دارید، یا اینکه اگر ظاهر کابینت‌های قدیمی را تغییر دهید، هدفتان محقق می‌شود؟ می‌توانید روکش تختتان را عوض کنید؟

خرید دست دوم

خرید یا تغییر مبلمان را در اولویت قرار دهید

پایبند بودن به یک بودجه خاص همیشه کار را دشوار می‌کند. وقتی کار را با منابع محدود شروع می‌کنید، همیشه باید در نظر بگیرید که پولتان را ابتدا باید برای چه عناصری خرج کنید. باید این عناصر را اولویت‌بندی کنید و تاثیرگذارترین آن‌ها را ابتدا تغییر دهید.

مبلمان یکی از مهمترین و بزرگترین عناصر یک دکوراسیون است. تغییر کل مبلمان یا روکش و چیدمان آن، فضای خانه‌تان را به کلی دگرگون میکند. بعد از خرید مبلمان یا روکش مبلمان جدید، می‌توانید با صرف کمی هزینه، باقی عناصر را برای هماهنگ شدن با مبلمانتان تغییر دهید.

خرید مبلمان

لوازم دست دوم بخرید

بهتر است به دنبال خرید لوازم چوبی و یا غیر چوبی دست دوم باشید. می‌توانید آن‌ها را از آشنایان و دوستانتان بخرید. این افراد کسانی هستند که می‌دانید چگونه از لوازمشان نگهداری می‌کنند و می‌توانید با خیال راحت از ایشان خریداری کنید و تخفیف هم بگیرید.

بعد از خرید مبلمان دست دوم تمیز و با قیمتی مناسب، حالا می‌توانید دست به کار شوید و تغییراتی در آن ایجاد کنید. مثلا می‌توانید روکش صندلی و مبل‌ها را عوض کنید یا بالشتک‌های نو برایش بدوزید. البته در هنگام خرید اجناس دست دوم، همه جای کار را به دقت بررسی کنید تا عیب بزرگی در کار نباشد.

پیشنهاد مطالعه: برای اینکه بدانید چه کوسنی را با چه مبلی ست کنید، مطلب “ست کردن کوسن با مبل” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
این که از چه کوسنی برای چه چیدمانی استفاده کنیم، به نوع سبک دکوراسیون داخلی خانه شما مربوط می‌شود. به عنوان مثال اگر چیدمان منزل شما سنتی است استفاده از کوسن‌های گلدوزی شده و زر‌دوزی شده می‌تواند برای شما انتخاب ایده آلی باشد.
ست کردن کوسن با مبل

مبل‌ها را بسته به سلیقه خود می‌توانید با کوسن‌های متفاوت دیزاین کنید. این امر بسته به سلیقه و چیدمان داخلی شما دارد. با مجله دلتا و معرفی بهترین راه‌های ست کردن کوسن با مبل همراه باشید تا کوسن‌های مطابق با هارمونی رنگ منزل خود را راحت‌تر انتخاب کنید.

ست کردن کوسن رنگی با مبل خنثی

برای مبل‌ با رنگ خنثی، دست شما برای انتخاب رنگ کوسن باز است. برای این منظور شما به راحتی می‌توانید از کوسن‌های رنگی با هر جنس پارچه‌ای بهره ببرید. به عنوان مثال اگر مبل شما خاکستری است، می‌توانید از کوسن پشمی یا کوسن ساده استفاده کنید. این سبک چیدمان برای علاقه‌مندان به دکوراسیون‌های مدرن بهترین گزینه انتخابی به شمار می‌رود.

مبل ساده

 

ست کردن کوسن با مبل زرد

اگر مبل شما تناژ رنگی روشن دارد، می‌توانید از کوسن‌هایی با رنگ شاد استفاده کنید. استفاده از کوسن‌های صورتی، سفید، صدفی، قرمز و تناژ رنگی مشابه می‌تواند انتخاب مطلوبی برای شما به شمار آید. از این ایده پردازی برای اتاق نشیمن خود استفاده کنید تا انرژی رنگ‌ها روز شما را شادتر و پرانرژی‌تر جلوه دهد.

کوسن‌های رنگی برای دکوراسیون‌های رنگی

اگر تمایل به استفاده از رنگ‌ها را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از کوسن‌های رنگی برای این منظور استفاده کنید. این امر نشان از این نیست که وقتی مبل شما رنگی است، اجازه استفاده از کوسن‌های رنگی را ندارید. شما به راحتی می‌توانید متضاد با هارمونی رنگ فضا و مبلمان خود از کوسن‌های با رنگ مترادف و متضاد استفاده کنید.

کوسن رنگی

کوسن برای مبل‌های گل‌دار

اگر مبل‌های شما گل‌دار است، می‌توانید از دو ایده پردازی بهره بگیرید. در ابتدا به شما پیشنهاد می‌کنیم از کوسن‌های ترکیبی استفاده کنید. به این صورت که کوسن مبل گل‌دار را با گل مبل و کوسن ساده ترکیب کنید. انتخاب دیگر استفاده از کوسن‌های رنگی ساده به صورت ترکیبی و تک رنگ است.

همه این عوامل به سلیقه شما و محیط اطرافتان بستگی دارد. به عنوان مثال اگر علاقه‌مند به دکوراسیون شلوغ نیستید می‌توانید از کوسن‌های که هارمونی رنگ آن با مبل هماهنگ بوده و به صورت ساده طراحی شده، استفاده کنید.

دکوراسیون رنکی

کوسن‌های رنگی برای مبل‌های ساده

برای مبل‌های ساده به شما استفاده از کوسن‌های رنگی را توصیه می‌کنیم. اگر مبل شما رنگ ساده و روشنی دارد، انتخاب ما برای شما کوسن‌هایی با رنگ جیغ است. بدون تردید کوسن‌های رنگ روشن در  دکوراسیون بسیار مشهود است. از همین رو می‌توانید چیدمان داخلی خود را نیز با این سبک چیدمان تلفیق کنید.

کوسن سفید و مبل سفید

شاید تمایل به استفاده از رنگ‌ها نداشته باشید و استفاده از مبل سفید را به هر مبل دیگری ترجیح دهید. برای اینکه سادگی فضای شما به خوبی حفظ شود به شما استفاده از کوسن‌های مترداف با مبل و فضا را پیشنهاد می‌کنیم. این امر سبب می‌شود هارمونی رنگ موجود در فضا به هم نخورد و آرامشی که مد نظر شما است در چیدمان منزل شما به‌خوبی حفظ شود.

خرید کوسن مبل

انتخاب و خرید انواع کوسن مبل

کوسن‌های مبل انواع مختلفی دارند. شما می‌توانید از کوسن‌های گرد، مربعی، متکایی و یا هر شکل هندسی دیگری در زمان چیدمان بهره بگیرید. این ایده پردازی با تناژ رنگی فضای داخلی شما، می‌تواند هارمونی رنگ خود را حفظ کند.

جنس کوسن‌ها نیز بسیار متفاوت بوده و از پارچه تا پشم می‌توانند انتخاب‌های مد نظر شما برای کوسن‌های مورد نظرتان باشند. به طور کلی می‌توان گفت در ایده پردازی کوسن‌های مبل به راحتی می‌توان با تناژ رنگی متفاوت و گسترده انتخاب‌های متفاوت داشت.

پشنهاد مطالعه: برای آگاهی با چیدمان مبل ال مطلب “نحوه چیدمان مبل ال” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
این که از چه کوسنی برای چه چیدمانی استفاده کنیم، به نوع سبک دکوراسیون داخلی خانه شما مربوط می‌شود. به عنوان مثال اگر چیدمان منزل شما سنتی است استفاده از کوسن‌های گلدوزی شده و زر‌دوزی شده می‌تواند برای شما انتخاب ایده آلی باشد.
ست کردن کوسن با مبل

مبل‌ها را بسته به سلیقه خود می‌توانید با کوسن‌های متفاوت دیزاین کنید. این امر بسته به سلیقه و چیدمان داخلی شما دارد. با مجله دلتا و معرفی بهترین راه‌های ست کردن کوسن با مبل همراه باشید تا کوسن‌های مطابق با هارمونی رنگ منزل خود را راحت‌تر انتخاب کنید.

ست کردن کوسن رنگی با مبل خنثی

برای مبل‌ با رنگ خنثی، دست شما برای انتخاب رنگ کوسن باز است. برای این منظور شما به راحتی می‌توانید از کوسن‌های رنگی با هر جنس پارچه‌ای بهره ببرید. به عنوان مثال اگر مبل شما خاکستری است، می‌توانید از کوسن پشمی یا کوسن ساده استفاده کنید. این سبک چیدمان برای علاقه‌مندان به دکوراسیون‌های مدرن بهترین گزینه انتخابی به شمار می‌رود.

مبل ساده

 

ست کردن کوسن با مبل زرد

اگر مبل شما تناژ رنگی روشن دارد، می‌توانید از کوسن‌هایی با رنگ شاد استفاده کنید. استفاده از کوسن‌های صورتی، سفید، صدفی، قرمز و تناژ رنگی مشابه می‌تواند انتخاب مطلوبی برای شما به شمار آید. از این ایده پردازی برای اتاق نشیمن خود استفاده کنید تا انرژی رنگ‌ها روز شما را شادتر و پرانرژی‌تر جلوه دهد.

کوسن‌های رنگی برای دکوراسیون‌های رنگی

اگر تمایل به استفاده از رنگ‌ها را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از کوسن‌های رنگی برای این منظور استفاده کنید. این امر نشان از این نیست که وقتی مبل شما رنگی است، اجازه استفاده از کوسن‌های رنگی را ندارید. شما به راحتی می‌توانید متضاد با هارمونی رنگ فضا و مبلمان خود از کوسن‌های با رنگ مترادف و متضاد استفاده کنید.

کوسن رنگی

کوسن برای مبل‌های گل‌دار

اگر مبل‌های شما گل‌دار است، می‌توانید از دو ایده پردازی بهره بگیرید. در ابتدا به شما پیشنهاد می‌کنیم از کوسن‌های ترکیبی استفاده کنید. به این صورت که کوسن مبل گل‌دار را با گل مبل و کوسن ساده ترکیب کنید. انتخاب دیگر استفاده از کوسن‌های رنگی ساده به صورت ترکیبی و تک رنگ است.

همه این عوامل به سلیقه شما و محیط اطرافتان بستگی دارد. به عنوان مثال اگر علاقه‌مند به دکوراسیون شلوغ نیستید می‌توانید از کوسن‌های که هارمونی رنگ آن با مبل هماهنگ بوده و به صورت ساده طراحی شده، استفاده کنید.

دکوراسیون رنکی

کوسن‌های رنگی برای مبل‌های ساده

برای مبل‌های ساده به شما استفاده از کوسن‌های رنگی را توصیه می‌کنیم. اگر مبل شما رنگ ساده و روشنی دارد، انتخاب ما برای شما کوسن‌هایی با رنگ جیغ است. بدون تردید کوسن‌های رنگ روشن در  دکوراسیون بسیار مشهود است. از همین رو می‌توانید چیدمان داخلی خود را نیز با این سبک چیدمان تلفیق کنید.

کوسن سفید و مبل سفید

شاید تمایل به استفاده از رنگ‌ها نداشته باشید و استفاده از مبل سفید را به هر مبل دیگری ترجیح دهید. برای اینکه سادگی فضای شما به خوبی حفظ شود به شما استفاده از کوسن‌های مترداف با مبل و فضا را پیشنهاد می‌کنیم. این امر سبب می‌شود هارمونی رنگ موجود در فضا به هم نخورد و آرامشی که مد نظر شما است در چیدمان منزل شما به‌خوبی حفظ شود.

خرید کوسن مبل

انتخاب و خرید انواع کوسن مبل

کوسن‌های مبل انواع مختلفی دارند. شما می‌توانید از کوسن‌های گرد، مربعی، متکایی و یا هر شکل هندسی دیگری در زمان چیدمان بهره بگیرید. این ایده پردازی با تناژ رنگی فضای داخلی شما، می‌تواند هارمونی رنگ خود را حفظ کند.

جنس کوسن‌ها نیز بسیار متفاوت بوده و از پارچه تا پشم می‌توانند انتخاب‌های مد نظر شما برای کوسن‌های مورد نظرتان باشند. به طور کلی می‌توان گفت در ایده پردازی کوسن‌های مبل به راحتی می‌توان با تناژ رنگی متفاوت و گسترده انتخاب‌های متفاوت داشت.

پشنهاد مطالعه: برای آگاهی با چیدمان مبل ال مطلب “نحوه چیدمان مبل ال” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پارتیشن متحرک که به عنوان جدا کننده فضا نیز معروف است می‌تواند راه حل مناسبی برای جداسازی قسمت‌های مختلف منزل از یکدیگر باشد همچنین از این نوع پارتیشن به عنوان عنصری دکوراتیو استفاده می‌شود.
پارتیشن متحرک

پارتیشن متحرک یا پاراوان در انواع طرح‌های مختلف ساخته می‌شود و شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه شخصی از بین آن‌ها، مدلی مناسب را انتخاب نمایید. در ادامه مجله دلتا با انواع مدل پاراوان آشنا خواهید شد.

پاراوان‌ها دارای دیزاین و طراحی متنوعی هستند و شما می‌توانید از این طرح‌ها در قسمت‌های مختلف منزل خود استفاده نمایید.

انواع پارتیشن
پاراوان برای منازل مسکونی با متراژ کوچک انتخابی مناسب و ایده آل است و شما می‌توانید قسمت نشیمن و پذیرایی را در سالن پذیرایی منزل‌تان به کمک این نوع پارتیشن به راحتی از یکدیگر جدا کنید همچنین اگر منزل‌تان  فاقد اتاق خواب است می‌توانید به کمک پارتیشن فضای بین اتاق خواب و اتاق نشیمن را از یکدیگر جدا نمایید. از پاراوان برای جداسازی اتاق غذاخوری و سایر بخش‌های منزل نیز استفاده می‌شود.

برای ساخت پارتیشن متحرک از متریال‌های مختلف نظیر فلز و چوب و ام دی اف و … استفاده می‌شود که پارتیشن‌های چوبی و ام دی اف توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده‌اند، همچنین برخی از طرح‌های این نوع پارتیشن به صورت اشکال هندسی مختلف ساخته می‌شوند.

پارتیشن متحرک
اگر شما تمایل دارید نور از پارتیشن عبور کند و فضایی را که جدا کرده‌اید روشن‌تر به نظر برسد بهتر است مدل‌هایی را انتخاب نمایید که دارای سوراخ‌های ریز هستند.

روی سطح برخی از پاراوان‌ها تصاویر منظره و گل و … طراحی شده است که این مدل‌ها زیبایی و جذابیت خاصی دارند و برای مکان‌های بزرگ انتخابی مناسب و ایده آل هستند.
پاراوان‌ها در انواع رنگ‌های روشن و تیره طراحی می‌شوند، همچنین در برخی از طرح‌های این مدل پارتیشن از ترکیب دو رنگ استفاده می‌شود که هر یک از آن‌ها زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند.

پارتیشن تزیینی

اگر فضای مورد نظر شما کوچک است بهتر است از پارتیشن‌های ساده و رنگ روشن استفاده نمایید و اگر فضای مورد نظر شما دارای متراژ بزرگ و مناسبی است در هنگام انتخاب طرح و رنگ پارتیشن محدودیتی نخواهید داشت.

توجه داشته باشید که از پاراوان‌ها علاوه بر منزل مسکونی می‌توانید در شرکت‌ها و ساختمان‌های اداری برای جداسازی فضا استفاده نمایید و این طرح پارتیشن‌ها در مکان‌های اداری دارای کاربردی بی‌نظیر هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از نوع دکوراسیون خانه افراد مسن، مطلب“دکوراسیون مناسب برای افراد مسن” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در گذشته خانه‌های ایرانی به سبک سنتی با یک فرش و چندین پشتی در کناره‌های دیوار چیده می‌شدند. چندی بعد با الهام گرفتن از صنعت مد کشورهای اروپایی، مبلمان راه خود را به خانه‌های ایرانی پیدا کرد.
چیدمان مبل سلطنتی

مبل سلطنتی یا همان استیل، یکی از انواع مبل‌های محبوب در دکوراسیون خانه‌های ایرانی است که نحوه چیدمان مناسب آن در خانه یکی از چالش‌های مربوط به مبل استیل است. اگر شما هم جزء افرادی هستید که به دنبال خرید مبل سلطنتی هستید، اما با نحوه چیدمان آن آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با مجله دلتا و راهنمای چیدمان مبل سلطنتی در منزل همراه باشید.

برخی از نکات کلیدی که در زمان چیدمان مبل سلطنتی باید به آن توجه شود:

اندازه فضای داخلی

اولین موردی که در زمان چیدمان مبل های سلطنتی باید به آن توجه شود محیطی است که مبل باید در آن قرار بگیرد. به عنوان مثال شما اگر در خانه یا آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنید، مبل سلطنتی شاید گزینه مناسبی برای خانه شما نباشد. چرا که مبل‌های سلطنتی در مقایسه با مبل‌های راحتی ارتفاع بلندتری دارند از همین رو چیدمان آن در خانه‌های کوچک توصیه نمی‌شود.

چیدمان مبل استیل

اولویت‌بندی در ایجاد فاصله مبل‌های سلطنتی

در زمان چیدمان مبل‌های سلطنتی، که اغلب در پذیرایی از آن‌ها استفاده می‌شود، توصیه می‌کنیم فاصله بین آن‌ها به خوبی رعایت شود. فضای خانه شما اگر جای خالی زیاد دارد چند نکته را در نظر بگیرید. ابتدا اینکه مبل‌ها را به دیوار مثل پشتی به سبک قدیم تیکه ندهید. از مبل به عنوان کانون توجه اتاق استفاده کنید. یعنی با کمی فاصله از دیوار سعی کنید آن‌ها را در اطراف یک میز بچینید.

چیدمان متقارن مبل‌های سلطنتی

چیدمان متقارن و قرینه در مبل‌های سلطنتی توصیه می‌شود. چرا که این امر سبب می‌شود جنبه تشریفاتی در فضای خانه بیشتر حکم فرما شود. توصیه ما این است که دو مبل مشابه به هیچ عنوان در کنار هم چیده نشود. به عنوان مثال مبل‌های هفت نفره دارای دو کاناپه سه نفره و دو نفره هستند که این دو کاناپه در کنار یکدیگر جلوه‌ای زیبا به فضای خانه شما نمی‌دهند.

مبل استیل

 نوع چیدمان خانه با مبل‌های سلطنتی

چیدمان مبل‌های سلطنتی به مراتب از مبل‌های راحتی به سلیقه بیشتری نیازمند است. شما می‌توانید از قالی‌های خوش رنگ و نگار خود در مرکز چیدمان استفاده کنید. همچنین می‌توانید در کنار مبل‌های سلطنتی به جای استفاده از عسلی از یک میز شطرنج کمک بگیرید. این امر علاوه بر اینکه به زیباتر شدن فضا کمک می‌کند، برای مدتی مهمان‌های شما را نیز سرگرم خواهد کرد.

رنگ بندی مبل سلطنتی

اغلب افراد به منظور جلا دادن و پر زرق و برق نشان دادن فضا از مبل‌های استیل و سلطنتی استفاده می‌کنند. حال اگر به چیدمان تشریفاتی علاقمند هستید، توصیه می‌شود به رنگ‌بندی طلایی مشکی، طلایی قرمز، طلایی سفید و هر تمی که رنگ طلایی چاشنی خود دارد بیشتر توجه کنید. رنگ طلایی به لوکس بودن فضا بسیار بیشتر کمک می‌کند.

مبل سلطنتی

چیدمان اداری در دکوراسیون مبل های سلطنتی ممنوع!

اغلب ما عادت داریم مبل‌های سلطنتی را به صورت ردیفی در کنار هم بچینیم. به شما توصیه می‌کنیم دور این کار را یک خط قرمز بزرگ بکشید. چیدمان ردیفی شما را به دکوراسیون سالن‌های انتظار بیمارستان نزدیک می‌کند و یا چیدمان مستطیلی شکل شما را به سبک سالن‌های باشگاه می‌رساند! به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم قدری مبل‌های سلطنتی را با بی‌نظمی خاص شکل و حالت دهید. این امر علاوه بر جلوه دادن بیشتر مبل‌های سلطنتی به زیباتر شدن فضای خانه شما نیز کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با چیدمان مناسب منزل سالمندان، مطلب“دکوراسیون مناسب برای افراد مسن” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
افراد زیادی هستند که بعد از یک روز شلوغ کاری زمان این را ندارند که برای استراحت و تازه کردن روحیه خود به پارک بروند و حال و هوایی تازه کنند، و شاید هم در نزدیکی محل زندگی خود این فضا را در اختیار ندارند.
چمن مصنوعی

شما می‌توانید فضای سبز را به خانه خود بیاورد، چمن مصنوعی را مهمان همیشگی خانه خود کنید و هر روز با داشتن و دیدن این فضای سبز کوچک خانگی، شادی و طراوت را به خود و خانواده هدیه دهید. پس با مجله دلتا همراه باشید که در این مطلب می‌خواهیم با ویژگی‌ها، مزایا، معایب و تفاوت چمن طبیعی و مصنوعی آشنا شویم.

مزایای چمن مصنوعی

مزایای چمن مصنوعی

  1. همیشه سبز و زیبا است.
  2. متراکم‌تر و مقاوم‌تر از چمن طبیعی است.
  3. در مساحت‌های کم مانند بالکن هم قابل استفاده است.
  4. در برابر سرما و گرما مقاوم‌تر از چمن طبیعی عمل می‌کند.
  5. قابل استفاده در مکان‌هایی است که امکان رشد چمن در آن میسر نیست مانند زمین فوتبال و …

انواع چمن مصنوعی

۱_چمن مصنوعی تزیینی، همان طور که از اسمش پیداست برای زیبایی در مکان‌های مختلف به کار می‌رود.

۲_چمن مصنوعی ورزشی برای سالن و مکان‌های ورزشی استفاده می‌شود.

چمن مصنوعی ورزشی

معایب چمن مصنوعی

  1. در صورت آسیب، تعمیر و نگهداری آن بالاتر است.
  2. همچون چمن طبیعی امکان کاهش دما را نداشته و زمانی که در دمای بالا گرم می‌شوند باعث گرمای بیشتر آن فضا خواهد شد.
  3. خاصیت جذب آب را ندارد، در زمان بارش باران، آب در سطح آن جمع می‌شود.
  4. چمن طبیعی مانند دیگر گیاهان طبیعی قابلیت تولید اکسیژن را دارد در صورتی که چمن مصنوعی چنین قابلیتی را ندارد.

معایب چمن مصنوعی

چند نکته برای افزایش طول عمر چمن مصنوعی

بهتر است که اجسام و اشیای تیز و برنده بر روی سطح چمن کشیده نشود، چون باعث  پارگی و جدا شدن چمن می‌شود.

برای محیط‌هایی که رفت و آمد زیاد است، برس زدن  باعث می‌شود چمن ایستاده و حالت شاداب‌تری داشته باشد و از گره خوردن و کوبیده شدن چمن جلوگیری می‌کند.

از تماس مستقیم آتش با چمن خود داری نمایید زیرا باعث سوختن و ذوب شدن بافت پلیمری چمن می‌شود، البته که به دلیل رعایت استاندارد‌های ایمنی بالا، آتش گسترش نمی‌یابد و در همان نقطه خاموش می‌شود اما آن قسمت چمن خواهد سوخت.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از مشخصات سرامیک کف مناسب ، مطلب “سرامیک کف مناسب خانه شما” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وقتی در خانه و خانواد‌ه‌ای فرد یا افراد سالمندی زندگی کنند باید آن خانه را دستخوش تغییراتی کرد که شرایط زندگی برای آن عزیزان راحت تر باشد.
منزل سالمندان

با افزایش سن، مسلما لازم است تغییراتی در دکوراسیون منزل انجام شود. ایمن سازی دکوراسیون از جمله اقدامات اولیه برای افزایش کیفیت زندگی در سنین بالا می‌باشد، برای اینکار بهتر است از شلوغی و نا به سامانی‌ها و اقلام دکوری یا مبلمان اضافه بپرهیزید تا از آسیب‌های احتمالی ناشی از برخورد با اشیاء منزل جلوگیری شود در ادامه مجله دلتا با راهکارهای اصلی برای دکوراسیون منزل سالمندان همراه باشید.

از آن جا که سالمندان خانه خود را برای زندگی ترجیح می‌دهند، برای سنین بالا بهتر است از مکان‌های بدون پله یا طبقات اول استفاده کنید زیرا  رفت و آمد برای آن‌ها آسانتر بوده و همینطور در هنگام بروز مشکل خارج شدن آن‌ها از خانه آسانتر می‌باشد. در صورت عدم امکان این مورد می‌توانید از صندلی‌های برقی که در پله‌ها نصب می‌شوند برای سالمندان استفاده کنید.

دکوراسیون منزل سالمندان

بعد از انتخاب مکان مناسب برای زندگی، اولین ضرورت برای خانه فرد سالمند نورپردازی و تقویت نور می‌باشد زیرا با افزایش سن دید فرد کمتر شده و و برای ارتقاء دید و جلوگیری از برخورد با اجسام لازم است که نور به میزان بیشتر و به میزان مساوی در فضا توزیع شود.

نکته مهم در نورپردازی برای منزل سالمند، غیرمستقیم بودن نور و در نظر گرفتن نور مناسب برای حوزه‌های ویژه مثل راه پله، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام است زیرا در این حوزه‌ها احتمال آسیب بر اثر دید کم، بیشتر است علاوه بر تقویت نور در همه قسمت‌های منزل مطمئن شوید که برق منزل به برق اضطراری متصل است و برای اطمینان در زمان قطعی برق در قسمت‌های مختلف چراغ قوه‌هایی را در دسترس برای جلوگیری از آسیب قرار دهید.

نکته بعدی ایمن سازی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام است. فراموش نکنید این حوزه به دلیل لغزنده بودن و رطوبت می‌تواند آسیب‌های احتمالی زیاد و جبران ناپذیری ایجاد کند، برای جلوگیری از لغزش و سر خوردن باید ارتفاع دوش مناسب و به صورت دستی قابل تنظیم باشد.

خانه سالمندان

در حمام از پدهای ضد سُر‌خوردگی مخصوص سالمندان استفاده کنید و برای دور تا دور حمام از دستگیره‌هایی برای حفظ تعادل سالمند استفاده کنید. نصب توالت فرنگی از اولویت‌های طراحی سرویس برای سالمند می‌باشد. بهتر است در فضای داخلی پله یا شیب زیادی وجود نداشته باشد و دو طرف توالت فرنگی دستگیره برای حفظ تعادل و کمک برای نشست و برخواست استفاده شود.

از دیگر فضاهای مهم، آشپزخانه است که فرد سالمند به دلیل ضعف بیشتر فیزیکی بایستی بتواند به راحتی و  با فشار بسیار کم از درب‌ها و کابینت‌ها استفاده کند همینطور با استفاده از ویلچر نیز بتواند به نیازهای روزانه خود، در صورت نبودن شخص دیگر برسد. بنابراین استفاده از ارتفاع مناسب برای کانتر و کابینت‌ها، دستگیره‌های مناسب و درب‌های آسان بازشو، همینطور استفاده از متریال مناسب در کف برای جلوگیری از سُر خوردن و در دسترس قرار دادن همه وسایل  در سطح دید بسیار مهم است.

در دکوراسیون نشیمن فراموش نکنید نور و هوای کافی را برای ایجاد شادابی و جلوگیری از ایجاد افسردگی وارد فضا نمایید گیاهان را فراموش نکنید از گیاهان مقاوم که نیاز به مراقبت کمتری دارند استفاده کنید و از معجزه رنگ‌ها برای شادابی و احساس آرامش و جلوگیری از بیماری‌ها غافل نشوید.در قسمت نشیمن قسمتی را برای سرگرمی و علایق سالمند در نظر بگیرید زیرا او را از افسردگی خارج کرده و سرزندگی را برایش به ارمغان می ‌آورد.

نورپردازی

سالمندی دلیل برای ضعف افراد محسوب نمی‌شود و بسیاری از افراد در سالمندی نیز می‌توانند سبک زندگی فعالی داشته باشند، اما به دلیل ایجاد محدودیت‌ها و برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بهتر است در دکوراسیون و در عادت‌های افراد تغییراتی با افزایش سن برای افزایش کیفیت زندگی و سلامتی بیشتر صورت گیرد.

پیشنهاد مطالعه: قبل از خرید میزناهارخوری، مطلب “راهنمای خرید میز ناهار خوری” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بدون شک مبلمان ال یکی از مبل‌های پرطرفدار در چیدمان داخلی به شمار می‌رود که با توجه به کوچک‌تر شدن روز به روز خانه‌ها استفاده از آن‌ها نیز بیشتر شده است.
چیدمان مبل ال

برای چیدمان مبل ال در منزل باید نکات مهمی را در نظر بگیرید و آن گاه با تکیه بر این نکات به طرز هوشمندانه دکوراسیون خود را ترتیب دهید. معمولاً بیشترین زحمت زمانی نصیب شما می‌گردد که فضای کافی برای مبلمان در منزل وجود ندارد. در ادامه مجله دلتا ایده‌هایی از دکوراسیون مبل ال را برای شما علاقه مندان گردآوری کرده‌ایم.

قبل از اقدام به چیدمان مبل ال, بُعد مساحتی منزل را در نظر بگیرید. این مبلمان برای منازل کوچک بهتر جواب می دهد. برای چیدن این مبل از الگوهای خاصی استفاده می شود.

مبلمان ال

الگوهای چیدمان مبل ال

مبل ال

مبلمان ال طبیعتاً از نظر ظاهری شبیه به حرف انگلیسی L می باشد. این حرف در بسیاری از مکان‌ها و وسایل منشأ طراحی شده است. یعنی مبل‌ها به صورت افقی در کنار هم چیده می‌شوند و با یکدیگر زاویه ای ۹۰ درجه را شکل می‌دهند.

مبل ال دارای دو ضلع است که یکی از اضلاع از دیگری طویل است. گاهی این دو اضلاع به یکدیگر متصل می‌باشند و گاهی نیز به مجزا هستند، اما در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در هر دو حالت نماد حرف ال می باشند.

دکوراسیون مبل ال

مبل ال با کاناپه دو نفره

در طراحی مدل مبل ال با این الگو، فضای کمی برای تعداد افراد وجود دارد. از این رو بهتر است در خانه‌های با جمعیت کم مورد استفاده قرار گیرد. در این چیدمان، قسمت کوچک مبل به کاناپه متصل می‌شود. در روبروی مبل ال از مبل‌های تک نفره استفاده کنید تا دکوراسیون مربعی شکل در منزل به وجود آمده و در فضای اختیاری شما صرفه جویی شود. استفاده از میز عسلی در مقابل چیدمان مبل ال بسیار زیباست.

مبل ال با کاناپه دو نفره قرینه

در این حالت، دکوراسیون مبلمان ال با اضلاع برابر شکل می‌گیرد. احتمالاً فضای اختصاصی شما باید از مورد اول بزرگتر باشد. قرینه سازی کاناپه ممکن است فضا را کمی یکنواخت سازد. برای شکستن این یکنواختی باید از یک جلو مبلی نسبتاً بزرگ بهره مند شوید.

کاناپه

 

مبل ال جدا شونده

این وضعیت تمام مدل‌های بالا را در بر می‌گیرد. در این مواقع می‌توانید با استفاده از قسمت‌های تشکیل دهنده مبل ال، از مهمانان پذیرایی کنید و این قسمت‌ها را گاهی به شکل متصل و گاهی به شکل جدا قرار دهید. اضلاع مبل در این چیدمان با یک میز عسلی متصل می‌شود و دیگر نیازی نیست محیط داخلی خانه را با جلو مبلی و … اشغال سازید. این نوع مبلمان برای خانه‌های کم جمعیت استفاده می‌شود. در چنین چیدمانی می‌توان فضا را به دلخواه کم یا زیاد کرد. از این رو این وضعیت مناسب‌ترین حالت برای چیدمان مبل ال شناخته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: قبل از خرید میز ناهار خوری مطلب “راهنمای خرید میز ناهار خوری” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زیبایی، استحکام و قیمت مناسب از ویژگی‌هایی است که کاشی و سرامیک را به یکی از محبوبترین مصالح مصرفی برای ساختمان کرده است. در سال‌های اخیر با پیشرفت فناوری مدرن و تغییر در مراحل تولید کاشی، سرامیک باکیفیت‌تری تولید شده است.
سرامیک کف

اگر شما هم این روزها درگیر خرید و انتخاب انواع سرامیک کف برای خانه، سرامیک آشپزخانه، سرامیک برای کف مغازه، سرامیک برای کف تراس، سرامیک برای کف حیاط، سرامیک سرویس بهداشتی و یا سرامیک برای کف پارکینگ هستید حتما با مجله دلتا همراه باشید.

بهترین رنگ سرامیک کف پذیرایی

برای انتخاب رنگ سرامیک پذیرایی توجه به متراژ و میزان کوچکی یا بزرگی فضا بسیار مهم است. چرا که رنگ سرامیک خانه نقش تعیین‌کننده‌ای در بزرگنمایی یا کوچک‌نمایی آن دارد. به طور کلی بهتر است که برای فضاهای کوچک از انواع سرامیک رنگ روشن استفاده کنید.

سرامیک کف پذیرایی

طیف‌های مختلف رنگ قهوه‌ای از جمله رایج‌ترین رنگ‌ها برای سرامیک است. سرامیک طرح پارکت را نیز می‌توان در این دسته قرار داد. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این طرح و رنگ این است که به راحتی می‌توان وسایل مختلف خانه را در کنارآن ست نمود. همچنین رنگ‌های کرم، نخودی و سفید نیز به همین دلیل از جمله رنگ‌های پر طرفدار در انتخاب سرامیک است.

اگر به دنبال رنگ‌های متفاوت‌تر و جسورانه‌تری هستید، سرامیک‌هایی به رنگ خاک رس (سرخ رنگ)، طوسی،مشکی، آبی و یا سرامیک‌های یشمی رنگ نیز می‌توانند انتخاب‌های جذابی برای سرامیک پذیرایی یا سرامیک آشپزخانه باشند.

سرامیک کف مات بهتر است یا براق؟

امروزه استفاده از سرامیک‌های مات نیز به اندازه استفاده از سرامیک‌های براق در طراحی و دکوراسیون مدرن برای فضاهای داخلی بسیار رایج شده است. ما فکر می‌کنیم که در محیط‌های پر رفت و آمد که امکان تمیز نمودن مداوم سرامیک وجود ندارد، بهتر این است که از انواع مدل سرامیک مات به جای براق استفاده کنید تا لکه‌ها و آلودگی‌ها را کمتر انعکاس دهد و در مقابل رفت و آمد زیبایی آن دوام بیشتری داشته باشد.

سرامیک مات

 انواع چیدمان کاشی‌های سرامیکی

کاشی‌های سرامیکی را به صورت‌های متفاوتی می‌توان در کنار یکدیگر نصب کرد. در ادامه ۴ مدل از رایج‌ترین مدل‌های چیدمان کاشی را آورده‌ایم:

  1. چیدمان ساده و راست که از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین چیدمان‌ها است. در این روش با استفاده از خلاقیت می‌توان طرح‌های زیبا و جذابی را ایجاد نمود.
  2. نوع دیگر چیدمان کاشی‌ها به صورت شطرنجی است که استفاده از این نوع چیدمان کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.
  3. استفاده از سیستم چیدمان زیگزاگ نیز بسیار خلاقانه و خاص بوده و موجب می‌شود بسیاری از فضاهای خالی خانه به چشم نیاید. این نوع چیدمان موجب می‌شود چشم مخاطبان به سمت کف فضای خانه‌ها هدایت شود و برای بیننده خسته‌کننده نباشد.
  4. چیدمان عمودبرهم نیز همانند چیدمان زیگزاگ است با این تفاوت که حرکت چشم بیننده از بالا به پایین و مستقیم است. در حالی که حرکت چشم بیننده در چیدمان قطری به صورت مورب است.

سرامیک براق

تفاوت انواع سرامیک کف با سرامیک دیوار چیست؟

پر واضح است که راز این تفاوت در کاربرد هر کدام نهفته است. برای انواع سرامیک کف به دلیل کاربری‌اش، استحکام و مقاومت در برابر فشار و سایش یک ضرورت است و این ضرورت در مورد سرامیک دیوار وجود ندارد. به همین دلیل نیز سرامیک های کف نسبت به سرامیک‌های دیواری ضخامت بیشتری دارند. این سرامیک‌ها همچنین به گونه‌ای ساخته می‌شوند که در نهایت استحکام مکانیکی و مقاومت سایشی بیشتر و جذب آب کم‌تری داشته باشند.

انواع سرامیک کف نیز خودشان از نظر مقاومت و استحکام دسته‌بندی دارند. بدون شک استحکامی که برای سرامیک پارکینگ لازم است، قابل مقایسه با سرامیک کف تراس یا بالکن نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: قبل از خرید لوستر آشپزخانه مطلب “لوستر آشپزخانه مدرن” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بهترین خرید میز ناهار خوری زمانی خواهد بود که متناسب با بودجه ، فضای منزل شما و دارای طرح و سبکی زیبا باشد تا آن را سال‌ها دوست داشته باشید. برای خرید عواملی وجود دارد که باید در هنگام انتخاب آن‌ها را مد نظر بگیرید.
میز ناهار خوری

یک میز ناهارخوری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ میزناهار خوری جدید این روز‌ها کدامند؟ تنوع میزها و ترفند‌هایی که می‌توانید برای شناخت یک میز استاندارد به کار بگیرید، کدام هستند و… در این بخش از مجله دلتا پاسخ تمام این سوالات را خواهیم داد.

اندازه

هنگامی که شما مبل و میز ناهار خوری انتخاب می‌کنید، باید فضای موجود را مورد بررسی قرار دهید. قبل از خرید ناهار خوری حتما اندازه آشپزخانه را بررسی کنید. اگر آشپزخانه شما فضای زیادی ندارد یک میز ناهار خوری کوچک دونفره خریداری کنید.

میز ناهار خوری استاندارد

برای اینکه بتوانید یک میز استاندارد را از غیر استاندارد تشخیص بدهید از این روش‌ها استفاده کنید. برای تشخیص میز ناهار خوری استاندارد اول روی صندلی آن بنشینید اگر بلندی میز تا قسمت پایین قفسه سینه شما بود و اینکه فاصله آرنج تا بدن بیش تر از ۴۰ سانتی متر باشد میز ناهار خوری استاندارد است. در غیر این صورت میز استاندارد نبوده. حتما به این نکته توجه کنید چرا که در میزهای ناهار خوری غیر استاندارد بدن شما هنگام غذا خوردن راحت نخواهد بود.

خرید میز ناهار خوری

 صندلی ها

صندلی میز ناهار خوری استاندارد باید دارای زاویه ۹۰ درجه بین تشک زیرین با تکیه گاه باشد چرا که به هضم بهتر غذای شما کمک می‌کند. صندلی میز باید حالتی نرم و راحت داشته باشد. سعی کنید که صندلی میز خود را بدون دسته انتخاب کنید تا هنگام غذا خوردن راحت باشید.

 جنس میز ناهار خوری

  • شخصی که قصد خرید میز ناهارخوری دارد، می‌خواهد میزی باکیفیت خریداری کند تا سال‌ها قابلیت استفاده داشته باشد. پس کیفیت ساخت میز و چوب استفاده شده در آن بسیار مهم است.
    در بازار چهار نوع میز نهار خوری وجود دارد:
    نهار خوری چوبی
    نهار خوری فلزی
    نهار خوری mdf
    نهار خوری ملامینه

اگر می خواهید یک میز تا سالها برای شما کار کند یک میز ساخته شده از یک چوب سخت مانند چوب ماهون، گردو، افرا، بلوط و ساج انتخاب کنید.

میز ناهار خوری

 طراحی میز

اگر قرار است میز و صندلی را جداگانه خریداری کنید، حتما به اندازه و شکل و طرح آن‌ها توجه داشته باشید تا با هم جور در بیایند. اگر صندلی‌های دسته دار می خرید، مطمئن شوید که زیر میز جا می گیرند و ارتفاع آن‌ها با هم تضاد ندارد. روی صندلی در پشت میز بنشینید و فاصله پا و میز را اندازه کنید تا کوتاه یا زیادی بلند نباشد. همچنین، زیر میز را نیز کنترل کنید تا پایه های صندلی ها و میز با هم تداخل نداشته باشند.

میز ناهارخوری

میز ناهار خوری چند نفره بخرم ؟

اندازه میز و صندلی‌های غذاخوری مانند تمام لوازم پذیرایی دیگر نسبت به تعداد افراد خانواده و رفت‌وآمد مهمان بالا و پایین می‌رود. پرفروش‌ترین و زیباترین مدل‌های روز معمولا ۶نفره و ۸ نفره‌ها هستند. اکثرا میزهای جمع‌وجور و کوچک برای صرف صبحانه و عصرانه در آشپزخانه قرار می‌گیرد و میزهای بزرگتر در سالن پذیرایی و برای میهمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه: اگر برای تزیین گوشه پذیرایی به دنبال ایده هستید، مطلب “راه‌های تزیین گوشه پذیرایی” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
داشتن فضای سبز با گیاهان و گل های زیبا در تصورات و رویاهای همه ما وجود دارد. هر چقدر هم که خانه مان کوچک باشد، با گذاشتن یک گلدان کوچک در اتاق یا بالکن، این نیاز و علاقه را پاسخ می‌گوییم.
محوطه سازی حیاط

با وجود لوازم و امکانات امروزی، همچنین تنوع زیادی که در گیاهان خانگی وجود دارد، محوطه سازی حیاط را به امری شدنی و ممکن تبدیل کرده است. در این بخش از مجله دلتا پیشنهاداتی برای داشتن فضای سبزی زیبا در خانه به شما ارائه می‌دهیم که باعث می‌شود به بهترین شکل و مناسب‌ترین هزینه آن را در منزل خود به مرحله اجرا برسانید.

فضای سبز در محوطه سازی حیاط

فضای سبز و محوطه، مانند هر کار دیگری در معماری و مسائل مربوط به ساختمان، به طراحی نیاز دارد. این طراحی شامل مواردی مانند: مشخص کردن مسیر رفت و آمد، انتخاب نوع کف سازی، انتخاب نوع گیاهان، نورپردازی و مشخص نمودن محل کاشت هر گیاه را شامل می‌شود.

بنابراین شما قبل از انجام هر کاری، باید ابتدا مشخص کنید در نظر دارید شکل محوطه یا حیاط خانه به چه صورتی باشد و چه وسایلی در آن قرار بگیرد. نکته مهم دیگر در طراحی محوطه و فضای سبز این است که مشخص کنید بیشتر در چه زمان‌هایی قصد استفاده از آن را دارید. به طور مثال فقط از گیاهان و وجود آن‌ها بهره می‌برید یا فضایی می‌خواهید برای دورهمی و جمع خانوادگی و دوستانه.

فضای سبز

مبلمان برای محوطه سازی حیاط

مبلمان یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین وسایل مورد نیاز در محوطه شما است. زیرا علاوه بر زیباتر نشان دادن فضا، آن را به یک فضای کاربردی و مفید تبدیل می‌کند.

میز و صندلی

معمولا برای دورهمی و جمع های دوستانه، میز و صندلی مهم و ضروری است. البته مسلما باید فضای کافی برای قرار دادن میز و صندلی داشته باشید اما می‌توانید از نمونه‌های ساده‌تر و کم جا استفاده نمایید. این کار باعث می‌شود جنبه کاربردی فضای شما افزایش یابد.

صندلی تابی

از نمونه‌های پر طرفدار و جذاب مبلمان فضای سبز شرکت، می‌توان صندلی‌های تابی را نام برد. این صندلی‌ها همان قدر که برای فضای کوچک کاربردی هستند، برای فضاهای بزرگ ایجاد جذابیت می کنند. رنگ و طرح آن را می‌توانید متناسب با کف سازی و سایر وسایل فضای سبز خود در نظر بگیرید.

صندلی تابی

محوطه سازی حیاط با آبنمای خانگی 

آب همیشه نماد آرامش، طراوت و سرزندگی بوده و هست. مسلما برای تکمیل یک محوطه و فضای سبز زیبا نباید از آن چشم پوشید. امروزه برکه‌ها،حوضچه‌ها و آب نماهای مصنوعی متنوعی ساخته و اجرا می‌شوند که این خلا خانه‌های ما را به راحتی پر می‌کنند.

آبنمای خانگی

گیاهان و محوطه سازی حیاط

مهم ترین اصل برای طراحی محوطه و فضای سبز، انتخاب مناسب و به جای گیاهان است. این که شما بدانید در کدام فصل و حتی در کدام قسمت محوطه خود، باید از کدام گیاه استفاده نمایید، تاثیر به سزایی در فضای سبز شما خواهد گذاشت.

باربیکیو در محوطه سازی حیاط

وجود محلی برای کباب کردن و داشتن یک دورهمی صمیمی جز علایق همه ما ایرانی‌ها است. پس برای آخرین قدم در طراحی فضای سبز خود این گزینه را حتما در نظر گرفته و متناسب با سبک طراحی خود بهترین نمونه را انتخاب نمایید.

باربیکیو

پیشنهاد مطالعه: قبل از خرید فرش اتاق کودک مطلب “انتخاب فرش اتاق کودک” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نشیمن، یکی از پر‌رفت وآمدترین قسمت‌های خانه است و نیازمند داشتن یک طراحی دکوراسیون مناسب است، چیزی که باید بر اساس اصول و شرایط موجود در خانه انتخاب و پیش برده شود.
دکوراسیون اتاق نشیمن

اتاق نشیمن همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه شناخته می‌شود، قسمتی که تمامی اعضای خانواده و البته مهمان‌ها در آن جمع می‌شوند و زمان نسبتاً زیادی را به گفتگو و تماشای تلویزیون می‌پردازند. در این مطلب همراه مجله دلتا باشید تا با هم مروری داشته باشیم بر چگونگی چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن!

توجه به سلیقه و علایق شخصی

اولین چیزی که باید در زمان چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن خود رعایت کنید، حفظ سلیقه و علایق خودتان است. هر چقدر هم که بخواهید اصول دکوراسیونی را در جای‌جای خانه رعایت کنید، اگر قلباً آن را دوست نداشته باشید قطعاً هیچ حس خوبی از خانه خود دریافت نخواهید کرد و نتیجه آن نیز هزینه‌هایی است که صرف آن کرده‌اید و دکوراسیونی که چنگی بر دلتان نمی‌زند! پس در وهله اول باید ببینید که اولویت‌های خودتان در رابطه با چیدمان و دکوراسیون نشیمن خانه چیست. بعد از آن کم‌کم از اصول دکوراسیونی کمک بگیرید و اتاق نشیمن را چیدمان کنید.

دکوراسیون اتاق نشیمن

مبلمان در دکوراسیون نشیمن

یکی از مهم‌ترین اصول در دکوراسیون اتاق نشیمن نحوه چیدمان مبلمان است. باید مبل و صندلی خود را به گونه‌ای قرار دهید که تا حدودی روبه‌روی هم قرار بگیرند، نه فقط رو به تلویزیون! بسیاری از افراد، مبلمان را به شکل ردیفی و چسبیده به دیوار قرار می‌دهند، در صورتی که باید در وهله اول میان دیوار و مبل فاصله‌ای قائل شد و بعد هم مبلمان را به شکل یکپارچه و با رعایت فاصله چیدمان کرد.

برای بهتر شدن این فرآیند بهتر است که از وسیله‌ای به عنوان نقطه کانونی استفاده کرده و بعد مبلمان را بر اساس و با مرکزیت آن چیدمان نمایید. این نقطه کانونی می‌تواند یک تلویزیون، تابلو یا حتی یکی از خود مبل‌ها و… باشد. پس با برنامه دقیق، زمینه‌ای برای مبلمانتان تعیین کرده و بعد آن‌ها را چیدمان کنید.

مبلمان نشیمن

فرش در اتاق نشیمن

برای انتخاب فرش نشیمن باید معیار‌هایی را در نظر داشته باشید. از آنجایی که رفت‌و‌آمد در اتاق نشیمن زیاد است بهتر است که برای این بخش از خانه به سراغ فرش‌های بیش از حد گران قیمت و یا لطیف و حساس نروید. علاوه بر این داشتن فرش‌هایی که ریشه‌ها و بافت آن‌ها بسیار بلند هستند نیز توصیه نمی‌شود، چراکه این نوع از فرش‌ها آلودگی و خرده‌ریزه‌های بسیاری را به خود می‌گیرند و باعث کثیف‌تر شدن فرش می‌شوند.

اتاق نشیمن

نورپردازی دکوراسیون نشیمن

اگر آن‌قدر خوش‌شانس هستید که خانه‌تان نورگیری طبیعی خوبی دارد باید بدانید که چندین قدم جلو هستید. در این شرایط با انتخاب یک پرده نازک، آن هم در صورت مشرف نبودن خانه می‌توانید پذیرای نور طبیعی خورشید به داخل خانه‌تان باشید، اما اگر منزل شما به نسبت تاریک است، باید با انتخاب نورپردازی مدرن، جایگزین نسبتاً خوبی برای آن پیدا کنید. بنا بر اینکه شما چه نوع نورپردازی را دوست دارید انتخاب‌های مختلفی پیش رویتان قرار دارد.

نورپردازی نشیمن

استفاده از گیاهان آپارتمانی در نشیمن

وجود گل و گیاه آپارتمانی در اتاق نشیمن مزایای بسیاری دارد، البته این موضوع صرفاً به اتاق نشیمن خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید از گیاهان آپارتمانی در جای‌جای خانه نیز بهره بگیرید. شما می‌توانید با توجه به شرایط خانه خود و همین‌طور حوصله‌تان در نگهداری از گیاهان، دست به انتخاب گلدان و گیاهان آپارتمانی بزنید. وجود گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون نشیمن شما در کنار افزایش زیبایی فضا می‌تواند علاوه بر طراوت و تصفیه هوا، انرژی مثبت بسیاری را نیز در خانه به گردش درآورد و جانی دوباره به محیط ببخشید.

گیاهان آپارتمانی

وسایل تزیینی در دکوراسیون نشیمن

بخش جذاب و هیجان‌انگیز ماجرا استفاده از وسایل تزئینی در دکوراسیون نشیمن است. شما می‌توانید با تهیه وسایل تزئینی متفاوتی از قبیل مجسمه، گلدان، تابلو و… دکوراسیون نشیمن خود را زیباتر و کامل‌تر کنید. برای این کار نیز راه حل‌های بسیاری وجود دارد. شما می‌توانید با نصب تابلو‌هایی مکمل و یکپارچه بر روی دیوار و یا قرارگیری آن‌ها بر روی یک شلف به این هدف برسید.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از رنگ‌ها در دکوراسیون، مطلب “رنگ چاشنی در دکوراسیون” را مطالعه کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
داشتن یک فضای شاد و کودکانه از الزامات اصلی محیط رشد و زندگی کودک است که در شکل‌گیری شخصیت و نوع رفتار اجتماعی آن‌ها تأثیرگذار است. این موضوع یکی از نکات پراهمیت است که در کنار حفظ سلامتی و ایمنی اتاق کودک باید در نظر گرفته شود.
فرش اتاق کودک

کف‌پوش‌ها قسمت اصلی اتاق به شمار می‌روند که هم می‌توانند نقش ایمنی بالایی داشته باشند و هم از نظر زیبایی به تکمیل دکوراسیون کمک کنند که از بین انواع کفپوش برای اتاق کودک، فرش ماشینی یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود چون در حالی که خطر برخورد با زمین را کاهش می‌دهد حس گرمای بیشتری نیز ایجاد می‌کند. در این بخش از مجله دلتا نکاتی درباره خرید فرش اتاق کودک را مطرح می‌کنیم.

خرید فرش اتاق کودک

چه نوع فرشی برای اتاق کودک مناسب است؟

در زمینه خرید فرش کودک تولیدکنندگان فرش ماشینی، فرش‌هایی با طرح‌های اختصاصی برای کودکان در نظر گرفته‌اند از جمله این فرش‌ها می‌توان به فرش کودک فانتزی اشاره کرد. این فرش با نخ‌های پلی‌استر بافته می‌شود و نخ‌های آن برای این‌که پرزدهی نداشته باشند حتماً طی فرآیندی به نام هیت ست مقاوم می‌شوند.

اما این فرش تنها نمونه فرش اتاق کودک نیست و نمونه دیگری به نام فرش کلاریس کودک در بازار تولید می‌شود. در بافت فرش کلاریس کودک از نخ‌های اکرولیک استفاده می‌شود که تمام آن‌ها نیز هیت ست شده هستند و از کیفیت عالی برخوردارند اما مزیت اصلی این فرش‌ها انتخاب طرح دلخواه برای بافت فرش است که حتی می‌توان از عکس‌های خانوادگی نیز برای طرح روی فرش استفاده کرد.

دکوراسیون اتاق کودکفرش‌های دیگری که برای اتاق کودک استفاده می‌شود فرش مدرن شگی است. این فرش شکل و شمایل متفاوت‌تری دارد چون ارتفاع نخ خاب آن بسیار بلندتر بوده و نخ‌های این فرش از بافتی پیچیده و ضخیم‌تر تشکیل شده‌اند به همین دلیل حس نرمی زیادی دارد، تنها باید به این نکته دقت کنید که فرش به دلیل نخ‌های بلند ممکن است گرد و خاک بیشتری را در خود نگه دارد و به نظافت بیشتری احتیاج داشته باشد.

نقش فرش در دکوراسیون اتاق کودک

انتخاب فرش مناسب برای اتاق کودک خیلی کار سخت و پیچیده‌ای نیست؛ چون اکثر فرش‌ها ویژگی‌های استاندارد لازم برای قرار گرفتن در اتاق کودک را دارند تنها باید با توجه به دکوراسیون و تِم رنگی اتاق، سبک مناسبی از فرش را انتخاب کنید.

اتاق کودک

بهتر است ابعاد فرش را نه بیش از اندازه بزرگ انتخاب کنید که تمام سطح اتاق را بپوشاند و نه به قدری کوچک باشد که فضای خالی زیادی داشته باشد. از طرفی طرح‌هایی آموزشی با مفاهیم ابتدایی مانند شمارش اعداد، رنگ‌ها، اشکال هندسی و … در نمونه‌هایی از فرش کودک وجود دارد که می‌تواند قدرت فکر و تخیل کودکان را برانگیزد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با چیدمان اتانشیمن مطلب ” طراحی و چیدمان اتاق نشیمن “ را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تزیین فضاهای کنج خانه یکی از مواردی است که اغلب به آن توجهی نمی‌شود اما می‌توان با چند راهکار ساده بهترین استفاده را از آن قسمت‌ها برد.
تزیین گوشه پذیرایی

تا به حال به این فکر کرده‌اید که با فضاهای کنج خانه چه باید کرد؟ فضاهایی که نه وسایل بزرگ در آن جا می‌گیرند و نه می‌توان کاربرد خاصی از آن‌ها انتظار داشت. در این مطلب از مجله دلتا با شما هستیم تا به سراغ راه‌های تزیین گوشه پذیرایی برویم. پس این مطلب را از دست ندهید.

استفاده از گیاهان آپارتمانی برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی از بهترین ایده‌ها برای تزیین گوشه پذیرایی استفاده از گیاهان آپارتمانی است. همه ما دوست داریم که با کمک گل و گلدان‌های متنوع، فضای خانه خود را زیباتر و گرم‌تر کنیم. برای آن که بتوانید گل و گیاه آپارتمانی خود را در سلامت و طراوت کامل نگه دارید، باید اصول و نکاتی را رعایت کند. نور مناسب، خاک خوب، آب و هوای ایده آل و البته آبیاری درست برخی از معیارهای اصلی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی هستند.

نکته ای باید در این باره ذکر کنیم این است که احتمالا در بسیاری از شرایط، گوشه پذیرایی از نور چندان خوبی برخوردار نیست، در نتیجه می‌توانید برای این قسمت از گیاهانی که به نور کمی نیازمند هستند استفاده کنید.

برای استفاده از گیاهان آپارتمانی در گوشه پذیرایی می توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. چیدمان چند گلدان بزرگ و کوچک در کنار هم، استفاده از استند گل برای قرارگیری چند نوع گلدان متفاوت، استفاده از چند گلدان در کنار وسایل تزیینی مثل مجسمه و… تعدادی از راه‌های استفاده از گیاهان آپارتمانی برای تزیین گوشه پذیرایی هستند.

گیاهان آپارتمانی

استفاده از وسایل دکوری برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی دیگر از راه های تزیین گوشه پذیرایی این است که به سراغ وسایل دکوری و تزیینی بروید و آن‌ها را در گوشه پذیرایی چیدمان کنید. برای این کار هم راه‌های بسیار متنوعی وجود دارد که کاملا به سلیقه شما بستگی خواهد داشت. برای مثال قرار دادن تعدادی فانوس نسبتا بزرگ در گوشه نشیمن باعث می‌شود که فضای بدون استفاده پذیرایی به بهترین شکل طراحی شود.

یکی دیگر از راه‌های استفاده از وسایل دکوری برای تزیین گوشه پذیرایی استفاده از یک میز عسلی در این قسمت از خانه است. با این کار می‌توانید وسایل مختلفی مثل آباژور، گلدان، مجسمه و… را بر روی میز قرار دهید و به بهترین شکل ممکن بتوانید از گوشه بدون استفاده پذیرایی خود بهره بگیرید. برای این کار بهتر است به سراغ میز‌هایی بروید که یا با مبلمان شما ست هستند و یا آنکه از نظر سبک و رنگ با بدنه مبل تناسب دارند.

استفاده از کتابخانه برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی از راه‌های هوشمندانه و مناسبی که می‌توانید برای تزیین گوشه پذیرایی خود انجام دهید استفاده از یک کتابخانه است. شما می‌توانید به تناسب ابعادی که در گوشه پذیرایی‌تان دارید دست به انتخاب مدل کتابخانه بزنید.

یکی از مدل‌های ساده و ارزان تر، همان شلف‌های دیواری هستند که بر روی دو دیوار کنج نصب می‌شوند. با این کار می‌توانید فرصت مطالعه را نیز برای خودتان افزایش دهید. وقتی که در نشیمن  یا پذیرایی می‌نشینید می‌توانید به راحتی به کتاب‌های مورد علاقه‌تان دسترسی داشته باشید و شروع به خواندن آن‌ها کنید.

کتابخانه

استفاده از آباژور برای تزیین گوشه پذیرایی

اگر خانه‌تان نورپردازی کافی ندارد، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و با قرار دادن یک آباژور در گوشه پذیرایی، هم فضا را روشن‌تر کنید و هم استفاده مفیدی از گوشه پذیرایی داشته باشید. برای این کار بهتر است به سراغ آباژور‌هایی بروید که هم از نظر ظاهری و سبکی وهم از نظر ابعاد با سایر فضاهای موجود در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی هماهنگ باشد.

 آباژور

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با تاثیر رنگ در دکوراسیون، مطلب “تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی” را بخوانید

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نورپردازی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موارد در زیبایی فضاهای مختلف می‌باشد و یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های هر خانه آشپزخانه‌ است که نورپردازی آن‌ می‌تواند در فضای کلی منزل جلوه‌گری کند.
لوستر آشپزخانه 

نورپردازی می‌تواند با استفاده از لوستر آشپزخانه یا چراغ‌های هالوژنی و غیره انجام شود. در صورتیکه شما برای نورپردازی از لوستر در آشپزخانه خود استفاده کرده باشید، باید قبل از خرید آن موارد مختلفی را مد نظر قرار دهید تا فضای مورد نظر به بهترین حالت ممکن تبدیل شود .در این بخش از مجله دلتا بیشتر درباره مدل لوستر آشپزخانه صحبت می‌کنیم.

ابعاد لوستر

یکی از این موارد ابعاد لوستر آشپزخانه می‌باشد و باید اندازه و سایز لوستر را متناسب با متراژ محیط و حتی طول سقف انتخاب کنید. به طور مثال قرار دادن لوسترهای خیلی بزرگ و مجلل در آشپزخانه خانه‌های کوچک و آپارتمانی نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. حتی در میزان نور آشپزخانه باید توجه داشته باشید که نورپردازی در قسمت‌های مختلف به گونه‌ای انجام شود که کنتراست نور در فضا کاهش پیدا کند و آرامش بیشتری در فضا برقرار باشد.

نورپردازی آشپزخانه

هرچه لامپ‌ها بیشتر باشند روشنایی بیشتر خواهد بود و شما می‌توانید در بالای کابینت‌ها و در کناف‌کاری سقف آشپزخانه از نور پردازی‌های ریز هالوژنی استفاده کنید و یا در صورتی که در آشپزخانه خود کابینت‌های گلاس دارید، به علت براق بودن سطح این کابینت‌ها نوری که در فضا پخش می‌شود منعکس شده و چند برابر می‌شود. پس بهتر است کنترل نور فضا را در این موارد در نظر بگیرید و سپس لوستر آشپزخانه را متناسب با سلیقه و نیاز خود خریداری نمایید.

انتخاب لوستر مناسب برای آشپزخانه

در صورتی که شما لوستر آشپزخانه خود را به درستی و با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای لازم خریداری کنید، نه تنها نور پردازی فضا به خوبی انجام می‌شود، بلکه آشپزخانه شما به عنوان یک نقطه کانونی در خانه به حساب می‌آید. لوستر حکم یک وسیله دکوری و تزیینی را در خانه خواهد داشت.

دکوراسیون آشپزخانه

بهتر است در آشپزخانه از لوسترهایی استفاده کنید که ارتفاع آن ها قابل تنظیم باشد و همچنین میزان نور آنها قابل کنترل باشد. به طور مثال در مهمانی ها بتوانید از تمام میزان روشنایی استفاده کنید و هنگامی که یک فضای تاریک تر و رمانتیک نیاز دارید میزان نور را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید.

جایگاه نصب لوستر آشپزخانه

در صورتی که تصمیم دارید میز ناهار خوری را در آشپزخانه بگذارید بهتر است لوستر در بالای میز ناهارخوری باشد و ارتفاع آن قابل کنترل باشد.

لوستر آشپزخانه

انتخاب لوستر مناسب سبک دکوراسیون منزل

چنانچه در خانه خود و در قسمت آشپزخانه از سبک مدرن استفاده کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به جای لوسترهای مجلل و پر زرق و برق از لوسترهای فلزی ساده و یا چوبی استفاده کنید. در صورتیکه سبک کلاسیک و سنتی را انتخاب کرده‌اید، لوسترهایی با آویزهای کریستال و پرنور گزینه مناسب تری برای شما خواهند بود.

در آشپزخانه هایی که از طراحی‌های مختلف در تزیین دکوراسیون استفاده می‌شود می‌توانید لوسترهای تک رنگ استفاده نمایید.

نورپردازی آشپزخانه

چنانچه سبک کلاسیک را برای خانه خود انتخاب کرده و بین دوراهی لوستر های پر زرق و برق و لوسترهای ساده گیر کرده‌اید، بهتر است از لوسترهایی استفاده کنید که نه آنقدر ساده باشند که با سبک مدرن مطابقت داشته باشند و نه آنقدر پر زرق و برق و کریستالی که برای سبک کلاسیک سنگین به نظر برسند .

اگر فضای آشپزخانه شما به گونه‌ای کوچک و با سقف کوتاه هست که نمی‌توانید از لوسترها استفاده کنید، می‌توانید به صورت پراکنده و در فواصل مشخص از لامپ‌های تو کار استفاده کنید تا نورپردازی به میزان دلخواه شما در بیاید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با انواع فرش، مطلب “فرش فانتزی در دکوراسیون” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گاهی اوقات فکر می‌کنیم که دکوراسیون منزلمان بی عیب و نقص است ولی دقیقا زمانی که حس می‌کنیم همه چیز در جای خود قرار گرفته تازه یادمان به دیوارها می‌افتد! انگار بی روح و بی معناست و رنگ یک دست و یکنواختش طراحی‌مان را خراب کرده است.
طراحی دیوار

یکی از راه های داشتن دکوراسیون زیبا، رسیدگی به جزییات دیوارهای خانه است. در این بخش از مجله دلتا ۶ ایده مطرح می‌کنیم که بتوانید طراحی دیوار خانه‌تان را انجام دهید.

استفاده از چوب

اولین سوالی که در زمینه طراحی دیوار مطرح می‌شود این است که هدفتان از این طراحی و دیزاین چیست؟ آیا می خواهید صرفا جنبه زیبایی و دکور داشته باشد و یا نیاز دیگری را در منزل شما برطرف نماید.

چوب یکی از ایده هایی است که می تواند هم زمان هر دوی این کارها را برای شما انجام دهد. هم می‌تواند در اتاق نشیمن و پذیرایی دیده شود و هم در اتاق خواب و این به سلیقه شما بستگی دارد. از چوب برای پوشاندن سطح بزرگی از دیوار هم می‌توانید استفاده کنید. نکته قابل توجه در مورد چوب عایق صدا بودن آن است.

دیزاین دیوار

 استفاده از صفحات آکوستیکی

مشکلی که در خانه‌های امروزی ما بسیار دیده می‌شود، فقدان عایق صوتی و شنیدن صداهای اتاق کناری و یا همسایه است. پیشنهاد ما به شما پنل‌های آکوستیک می‌باشد که علاوه بر بحث عایق صدا بودن، در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون وجود دارند و می‌توانند هم زمان حکم یک طرح زیبا را هم روی دیوار شما داشته باشند.

استفاده از نورپردازی

در خانه خود با نور بازی کنید و به شگفتی آن پی ببرید. شما با این کار علاوه بر این که نور فضای خود را تامین می‌کنید یک طرح جذاب و خاص را نیز به وجود می‌آورید. ایجاد این طرح هم می‌تواند با استفاده از منبع نوری خاص و طرح دار باشد و هم می‌تواند با چیدمان‌های مختلف چند منبع نوری ساده، به وجود بیاید. ترکیب چوب و نورپردازی هم یک ترفند زیرکانه است.

تزیین دیوار

رنگ آمیزی خلاقانه

می‌خواهیم کمی پا را فراتر از رنگ معمولی دیوار بگذاریم. بیایید کمی ریسک پذیر باشیم و یک دیوار را به خلاقیت خود بسپاریم. می توانید از طرح‌های خیلی ساده، محدود و فانتزی مانند استیکرهای دکوری، استفاده کنید و یا کل دیوار را با حروف اسامی اعضای خانواده بپوشانید! روش دیگر این است که خودتان شابلونی از طرح مورد علاقه تان درست کرده و سپس با آن قسمتی از دیوار را رنگ کنید.

استفاده از ظروف خاص

استفاده از ظروف از جمله ایده‌هایی است که جدیدا طرفداران زیادی پیدا کرده است. ظروف سفالی، کاشی، حصیرهای تزیینی و حتی ظروف خاص شیشه‌ای می‌توانند در این دسته قرار بگیرند. در چیدمان این ظروف هم مانند قاب عکس لازم نیست که حتما مرتب و با نظم خاصی آن‌ها را روی دیوار نصب کنید، می‌توانید به صورت نامنظم و حتی از یک دیوار به دیوار دیگر بچینید.

نقاشی دیوار

استفاده از دکوری های کوچک

با استفاده از طرح‌های دکوری کوچک، می توانید دیوارتان را از خالی بودن در بیاورید. با توجه به رنگ دیوارتان، آن‌ها را رنگ کنید و یا از نمونه  آماده استفاده نمایید. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با طراحی حیاط خلوت مطلب “طراحی حیات خلوت مدرن و زیبا” را مطالعه فرمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق نشیمن یکی از قسمت‌های مهم در حانه است و همین موضوع هم باعث می‌شود توجه به دکوراسیون آن، از توجه ویژه‌ای برخوردار شود.
چیدمان اتاق نشیمن

برای اینکه بتوانید خانه‌ای زیبا داشته باشید باید به تمام نکات و الزامات در طراحی منزل خود دقت کنید. چیدمان اتاق نشیمن یکی از موارد حائز اهمیت است که باید تمام دقت و امکانات به کار گرفته شود تا حساس‌ترین نقطه خانه که مرکز اصلی توجهات است به بهترین نحو ممکن ساخته و پرداخته شود. در ادامه با این بخش از مجله دلتا همراه باشید.

۱-اتاق‌های کوچک و کم جا باید پرنور و دلباز باشند. اگر حس می‌کنید که دیوارهای اتاق نشیمن شما هر لحظه دارند به شما نزدیک‌تر می‌شوند، برای دکوراسیون آن باید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. چیدمان اتاق باید دلباز باشد و اغلب قطعات مبلمان تقریبا همرنگ دیوارها باشند. با این کار نشیمن شما بزرگ‌تر به نظر رسیده و آن احساس خفگی از بین می‌رود.

طراحی اتاق نشیمن

۲- در طراحی و چیدمان اتاق نشیمن، سالن یکسره خانه خود را با کمک کابینت و کمد، به بخش‌های مختلف تقسیم کنید. نقشه کشی یکسره مزایای فراوانی دارد اما همه دوست دارند بین اتاق‌های مختلف خانه مرزبندی بصری و فیزیکی وجود داشته باشد. هیچکس دوست ندارد حس کند که در اتاق نشیمن غذا می‌خورد. یکی از راهکارهای ساده برای این مشکل، قرار دادن کمد یا کابینت پشت کاناپه نشیمن است. این وسیله به عنوان یک خط مرزی عمل کرده و فضاهای مختلف را از هم جدا می کند.

۳- از زیاد شدن وسایل و مبلمان نترسید. به ماهیت و کاربری نشیمن خود اجازه دهید چیدمان و مبلمان اتاق را تعیین کند. در این طراحی و چیدمان اتاق نشیمن ، نشیمنی را می‌بینید که محل میزبانی از مهمانان و گپ و گفت دوستانه است. به همین دلیل انواع و اقسام مبل و صندلی و کاناپه دور تا دور اتاق چیده شده و همگی رو به مرکز اتاق قرار گرفته اند.

۴- پس زمینه تلویزیون باید همرنگ خود تلویزیون باشد. کسی هست که از تماشای برنامه محبوبش در یک تلویزیون بزرگ در اتاق نشیمن لذت نبرد؟ اما وقتی این صفحه نمایش خاموش باشد، وسیله ای کاملا بیهوده محسوب می‌شود. در واقع اگر پس زمینه آن تیره و همرنگ تلویزیون نباشد، برای بسیاری از افراد یک مستطیل سیاه و آزاردهنده به شمار می‌رود که بقیه دکوراسیون اتاق را تحت الشعاع قرار میدهد. در این طراحی و چیدمان اتاق نشیمن پس سطح پشت تلویزیون را به رنگ تیره دربیاورید تا با هم ادغام شوند.

دکوراسیون اتاق نشیمن

۵- در این طراحی و چیدمان اتاق نشیمن با رنگ زدن قرنیز بالای دیوار، از مرتفع بودن سقف خانه تان نهایت استفاده را ببرید. دیوارهای بلند مزایا، و البته دردسرهای خود را هم دارند. فضا را بزرگ و دلباز می‌کنند اما بعضی اوقات به نظر میرسد که این ارتفاع تمامی ندارد و خانه شبیه غار می‌شود. در تصویر بعدی شاهد استفاده از یک حقه زیرکانه طراحی داخلی هستیم. همانطور که می‌بینید قرنیز بالای دیوار به رنگ آبی نفتی درآمده. با این کار نه تنها ارتفاع اضافی دیوار به یک ویژگی جذاب در دکوراسیون تبدیل شده، بلکه کمی گرما و حرارت هم به فضای خانه اضافه شده.

۶- برای جلوگیری از محدود شدن فضای نشیمن، از مبلمان و اثاثیه متنوع و گوناگون استفاده کنید. کاناپه‌های تاشو و بزرگ هم اتاق را پر می‌کنند و هم جای زیادی برای نشستن دارند. اما در هر نشیمنی قابل استفاده نیستند. افرادی که اغلب اوقات مهمان دارند، باید نشیمن خود را تا حد ممکن به یک فضای منعطف و راحت تبدیل کنند. صندلی دسته دار تاشو، صندلی پایه بلند، و باقی صندلی‌هایی که در این نشیمن به کار رفته اند در صورت نیاز جابجا شده و ابزار آسایش و راحتی مهمانان را فراهم می‌کنند.

چیدمان اتاق نشیمن
۷- می‌خواهید تلویزیون را بالای شومینه نصب کنید؟ هیچ ایرادی ندارد. این موضوع همیشه بحث داغی در دنیای دکوراسیون داخلی بوده. شخصا عقیده دارم که هر خانه و اتاقی باید نسبت به شرایط خاص خودش دکور شود. به نظر من درخصوص این نشیمن بزرگ و یکسره، تصمیم درستی گرفته شده.
مبلمان و کاناپه ها به قدری با تلویزیون فاصله دارند که موقع تماشای آن، گردن بیننده اذیت نشود. نکته دوم اینکه تلویزیون از هر نقطه و موقعیتی در اتاق قابل رویت است. مواقعی که افراد برای تماشای بازی ورزشی دور هم جمع می‌شوند این نکته اهمیت دارد چون بعضی بعضی ها روی کاناپه نشسته و چشم از تلویزیون برنمی‌دارند و بعضی دیگر سرپا ایستاده و از فاصله دورتر تماشا می‌کنند. علاوه بر همه این موارد، صاحبخانه می‌تواند هر موقع که بخواهد تلویزیون را از زندگی خود حذف کرده و آن را داخل تورفتگی سمت چپ شومینه قرار بدهد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع کابینت مطلب ” کابینت کلاسیک چیست”را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی بر هیچکس پوشیده نیست. رنگ‌ها به سه دسته اصلی، تابع و چاشنی دسته‌بندی می‌شوند و اینکه بدانیم کدام رنگ‌ها را باهم ترکیب کنیم تا دکوراسیون زیباتری داشته باشیم یک مهارت است.
رنگ چاشنی

تاثیر رنگ‌ها نه تنها بر دکوراسیون داخلی فضا، بلکه بر احساسات کاربران فضا امری اثبات شده است. برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشیم، شناخت رنگ‌ها، دانستن ترفندها و مبانی چرخه رنگ کمک بسیاری به ما می‌کند. در این قسمت از مجله دلتا بیشتر درباره رنگ‌ها به‌ویژه رنگ چاشنی صحبت می‌کنیم.

اینکه بدانیم چه رنگی را به چه میزانی در دکوراسیون استفاده کنیم، مهم است. بنابراین باید قوانین چرخه رنگ را برای تعادل بصری بیاموزیم و رنگ‌ها را اصولی کنار هم قرار دهیم تا تاثیر مثبت خود را بر زیبایی دکوراسیون بگذارد.

رنگ دکوراسیون

دسته بندی رنگ‌ها

 طبق اصول رنگ‌ها، رنگی که به نسبت بیشتری در دکوراسیون به کار می‌بریم رنگ اصلی نامیده می‌شود و رنگی که کمتر از رنگ اصلی به کار برده شده را رنگ تابع می‌نامیم. اما بعضی رنگ‌ها را در دکور می‌بینیم که نه رنگ اصلی هستند و نه جز رنگ های تابع حساب می‌شوند این رنگ‌ها رنگ‌ چاشنی هستند .

رنگ‌های چاشنی، رنگ‌‌هایی هستند که به مقادیر کمی در دکور به کار می‌روند، اما به دلیل تضادی که با رنگ اصلی ایجاد می‌کنند جلوه بصری را به نحوی متفاوت تغییر می‌دهند.
برای افزودن رنگ چاشنی به دکوراسیون باید در دسته‌بندی رنگ‌های متضاد به دنبال آن بگردید یعنی دردایره رنگ، رنگ‌های روبروی رنگ اصلی به کار رفته در دکوراسیون، برای مثال رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی و نارنجی به عنوان چاشنی، سبز به عنوان رنگ اصلی و قرمز به عنوان چاشنی کاربرد دارد.

رنگ اصلی

در اتاقی که رنگ اصلی سفید است هر رنگی را می‌توانید به عنوان چاشنی به کار ببرید فقط فراموش نکنید از این نوع رنگ در دکوری‌ها و اکسسوری‌ها استفاده کنید .

راه دیگر برای افزودن رنگ چاشنی استفاده از تنالیته‌های رنگی از یک طیف رنگ است که این کار تاکید بیشتری برای رنگ اصلی ایجاد می‌کند. برای مثال رنگ زرد به عنوان رنگ اصلی و به کار بردن تناژهای نارنجی-قرمز به عنوان چاشنی، رنگ زرد را بیشتر جلوه‌گر می‌کند. با انتخاب رنگ چاشنی و افزودن رنگ مناسب می‌توانید تعادل بصری و تاثیر زیادی بر دکوراسیون گذاشته و فضایی زیباتر داشته باشید.

 تاثیر رنگ

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با تاثیر رنگ‌، مطلب “تاثیر رنگ در دکوراسیون خانگی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()