نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای خرید یک میز ناهارخوری که علاوه بر زیبایی بتواند رضایت شما را پس از خرید جلب کند، نیاز است به چند نکته توجه کنید و میز ناهارخوری دلخواه تان را به خانه بیاورید.
خرید میز ناهارخوری

در گذشته میزناهارخوری یک کالای لوکس و غیرضروری شناخته می‌شد. گرچه نشستن پای سفره هایی که روی زمین پهن می‌شود صفای خاصی دارد اما نمی‌توان لزوم وجود میز ناهارخوری و رفاهی که به زندگی ما افزوده را نادیده گرفت، بنابراین نیاز به وجود میز ناهارخوری در هر خانه ای حس می‌شود. با نبود میز ناهارخوری، گویی چیزی در خانه کم است. در این بخش از مجله دلتا هر آن چه را برای خرید میز ناهارخوری مناسب نیاز دارید به شما می‌گوییم.

میز ناهارخوری

میز ناهارخوری در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می‌شود و می‌توان در هر خانه ای هرچند کوچک یک میز ناهارخوری داشت. طراحی های خلاقانه و مینیمالیستی امکان انتخاب میزهای تاشو و دیواری را نیز برای ما فراهم کرده اند تا  در آشپزخانه های کوچک نیز یک میز ناهارخوری داشته باشیم. برای خرید میز ناهارخوری نکاتی وجود دارد که با دانستن آن ها می‌توانید بهتر انتخاب کنید و از خرید خود رضایت داشته باشید. میز ناهارخوری از جمله لوازمی نیست که هرروز نیاز به خرید آن داشته باشید و فقط یک بار برای آن هزینه پرداخت می‌کنید.

خرید میز ناهارخوری پلاستیکی

چند نکته

برای خرید میز استاندارد اولین چیزی که اولویت دارد راحتی افراد است. مشخصات فیزیکی ساکنان خانه را در نظر بگیرید. برای مثال اگر متوسط قدتان بلند است می‎توانید میزهایی بلندتر و برای بچه ها چارپایه های کوچک تهیه کنید تا  هنگام نشستن آن را زیر پای خود قرار دهند.

ویژگی میز استاندارد

یک میز خوب یعنی میزی که استاندارد های تعریف شده از لحاظ جنس، ارتفاع، فرم و اسکلت را داشته باشد. برای اینکه از خرید خود پشیمان نشوید و علاوه بر داشتن میز مورد علاقه خود بتوانید از آن به راحتی استفاده کنید چند نکته را به شما یادآور می‌شویم.

خرید میز ناهارخوری کم جا

ارتفاع

همان طور که بالاتر اشاره شد میز ناهارخوری شما باید راحتی را تضمین کند. با قرار دادن دست ها روی میز حداکثر فاصله آرنج تا بدن از چهل سانتی متر بیش‎تر نشود تا از بروز آسیب های جدی در طولانی مدت جلوگیری شود. ارتفاع میز باید تا زیر قفسه سینه باشد، به گونه ای که بتوانید به راحتی به محتویات روی میز دسترسی و آزادی حرکت داشته باشید. اگر میزی با ارتفاع کم تر از استاندارد انتخاب کنید، به هنگام صرف غذا باید خم شوید که سبب آسیب رسیدن به ستون فقرات خواهد شد.

خرید میز ناهارخوری مدرن

صندلی

یک صندلی با ارتفاع مناسب انتخاب کنید که هنگام نشستن پاها روی زمین قرار بگیرد و نشیمن نرم و راحتی داشته باشد. زاویه تکیه گاه نسبت به زمین نود درجه باشد تا بتوان به راحتی به آن تکیه داد و در زمان استفاده صاف پشت میز نشست.

تعداد نفرات

تعداد ساکنان و مهمانان خانه در انتخاب تعداد مبلمان و میز ناهارخوری موثر است. پر طرفدار ترین میز ناهارخوری، نوع شش و هشت نفره است. می توانید یک میز جمع و جور و کوچک برای صرف چای و صبحانه در آشپزخانه قرار دهید و با توجه به نیاز، میز ناهارخوری بزرگ‎تر را گوشه پذیرایی بگذارید.

خرید میز ناهارخوری کلاسیک

پایه ها

ممکن است میزی در نگاه اول زیبا به نظر برسد اما اگر پشت آن بنشینید متوجه خواهید شد که میز ایستایی بالایی ندارد. میزی انتخاب کنید که دارای چهار پایه با ارتفاع مساوی باشد. اگر میز مورد علاقه تان تک پایه است، میزی که پایه پهن تری دارد یا در انتها به چند شاخه تبدیل شده است خریداری کنید. در حالتی که پایه های میز ثابت نیست، مطمئن شوید که  هنگام نصب پایه های به درستی در جای خود قرار بگیرند و میز واژگون نشود. اگر پایه ها به سمت بیرون متمایل باشند ممکن است مانع رفت و آمد شده و مشکل ساز شود.

خرید میز ناهارخوری چوبی

سبک

با سلیقه های مختلف، سبک های مختلف نیز به وجود آمده است. تولید کنندگان میز ناهارخوری نیز در این مسیر با نیاز و خواست مشتری همراه شده اند. با توجه به سبک دکوراسیون داخلی خانه می‌توانید میز و صندلی هایی با فرم ها مختلف تهیه کنید. اگر به چوب علاقه دارید میزهای چوبی را انتخاب و برای تکمیل آن صندلی هایی با روکش های رنگی تهیه کنید. اگر نمی‌دانید چه میزی را با چه صندلی هایی خریداری کنید، بیش تر فروشندگان میزناهارخوری را با صندلی مناسب ست می‌کنند و سرویس کامل را به شما پیشنهاد می‌دهند.

خرید میز ناهارخوری کم جا

فرم

میزهای ناهارخوری به اشکال مختلفی تولید می‌شوند؛ گرد، مربع، انواع اشکال هندسی و مدرن. با پیچیده شدن طراحی و پیشرفت نرم افزارهای طراحی، میزهایی طراحی و ساخته شده اند که به هنگام نیاز می‌توان آن ها را باز و سپس آن را جمع کرد، بنابراین فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

خرید میز ناهارخوری خاص

جنس

میزهایی به جنس چوب بامبو و درخت سیاه از مرغوب ترین میزها به حساب می‌آیند. چوب سیاه در برابر رطوبت، سرما و گرما مقاوم است. بعد از ساخت این میز آن را در دمای بالا و پایین مورد آزمایش قرار می‌دهند. این چوب استحکام زیادی دارد، بنابراین گران قیمت است.

چوب راش نیز استفاده زیادی در صنعت مبلمان دارد، قیمت آن به نسبت چوب سیاه کم تر و کیفیت مناسب تری از چوب های دیگر دارد. رنگ این چوب از کرم تا قهوه ای مایل به قرمز متغییر است. به دلیل تراکم بالای بافت چوب راش، مقاومت این چوب در برابر قارچ و حشرات زیاد است. در ساخت میز ناهارخوری علاوه بر چوب از متریال های مختلفی از جمله پلاستیک، شیشه و فلز نیز استفاده می‌شود.

با توجه به نیاز خود، سایر لوازم موجود در خانه و سبک چیدمان می‌توانید میز خود را از میان جنس های مختلف انتخاب کنید. برای مثال یک میز ناهارخوری چوبی در سبک دکوراسیون وینتج ترکیب جذابی تشکیل می‌دهد، و یا انتخاب میز شیشه ای می‌تواند در بزرگ تر دیده شدن خانه کمک کند. امیدواریم مطالب گفته شده مفید باشد و سعی خواهیم کرد در مطالب بعدی به چیدمان میز ناهارخوری در دکوراسیون منزل بپردازیم.

همچنین بخوانید:

دکوراسیون حصیری ؛ تلفیق مدرنیته و طبیعت

دکوراسیون پاییزی را به خانه خود مهمان کنید

روانشناسی رنگ در دکوراسیون



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مبل استیل یا همان سلطنتی در میان ایرانیان طرفداران زیادی دارد. ابعاد این مبل نسبت به سایر انواع مبلمان بزرگ‎تر و چیدمان آن در منزل سخت تر است. اما با در نظر گرفتن چند نکته می‌توان دکوراسیون داخلی زیبایی داشت.
مبلمان استیل

از مبل استیل در دکوراسیون پذیرایی و خانه های بزرگ استفاده می‌شود. اتاق پذیرایی در اغلب خانه های ایرانی به فرم مستطیل است و مبلمان دور تا دور اتاق چیده می‌شود. مبل استیل ابعاد بزرگ تری از سایر انواع مبلمان دارد با کم شدن فضای خانه ها دیگر نمی‌توان مبلمان استیل را به صورت ردیفی کنار هم قرار داد. اما همچنان گرایش و علاقه به مبل استیل در بین ایرانیان وجود دارد. در سبک های جدید دکوراسیون، چیدمان مبلمان به فرم منحنی و روبروی هم پیشنهاد می‌شود. در این بخش از مجله دلتا شما را با مبل استیل آشنا می‌کنیم و در مقالات بعدی توصیه هایی برای استفاده از مبلمان استیل در چیدمان خواهیم نوشت.

مبل استیل

این مبل با نام مبل سلطنتی نیز شناخته می‌شود. در واقع  مبل استیل شباهت زیادی به مبلمان کلاسیک دارد. با این تفاوت که ارتفاع آن بیش تر است. در ساخت مبل استیل از چوب های مرغوب تری استفاده می‌شود بنابراین عمر و قیمت آن نسبت به مبل کلاسیک بیش‎تر است. معمولا قسمت تکیه گاه مبل استیل دارای یک تاج بلند با کنده کاری زیبا است. در اکثر مدل ها قسمت چوبی پایه و دسته با رنگ طلایی رنگ آمیزی می‌شود. تعداد نشیمن در مبلمان سلطنتی به نه نفر می‌رسد؛ کاناپه سه نفره، دو مبل دو نفره و دو صندلی میزبان یا تک نفره.

مبلمان استیل در دکوراسیون داخلی

مبلمان استیل در دکوراسیون داخلی

 مبلمان استیل دارای طراحی خاص و چشم نواز است، بنابراین می‌توانید آن را با ترکیب رنگهای مختلف در دکوراسیون داخلی استفاده کنید. این مبل از غرب به  کشور ما آمده و با استفاده از هنر دست ایرانی روی پارچه و کنده کاری های چوبی به محصولی مطابق سلیقه خانواده های ایرانی تبدیل شده است. استفاده از مبل استیل یا سلطنتی در دکوراسیون رسمی و تشریفاتی توصیه می‌شود.

خرید

پیش از خرید، نمونه های مختلف چیدمان مبل استیل در اتاق پذیرایی را نگاه کنید و الهام بگیرید. در ذهن تان جای هر یک از اجزا را تصور کنید. میز جلو مبلی، آباژور و سایر لوازم را از قلم نیندازید. سپس با توجه به فضای منزل، سرویس نه یا هفت نفره را انتخاب کنید. می‌توانید بسته به دکوراسیون خانه و نیاز خود تعداد کاناپه، مبل و صندلی را تغییر دهید. همانطور که گفته شد در حالت استاندارد و معمول تعداد نشیمن در مبل سلطنتی به نه نفر می‌رسد اما اگر خانه کوچکی دارید، می‌توانید مبل استیل مورد علاقه خود را از انواع هفت نفره خریداری کنید. چیدمان مبل استیل دشوار است از همین رو چندین توصیه برای شما داریم تا بتوانید مبل استیل مورد نظرتان را به خانه بیاورید و آن را در فضای اتاق جای دهید.

نکات خرید مبلمان استیل

سبک کلاسیک

مبلمان استیل انتخاب مناسبی برای دکوراسیون کلاسیک به حساب می‌آید. هنگام انتخاب مبل، به قرینگی چیدمان توجه داشته باشید و تعداد نشیمن را به گونه ای انتخاب کنید که بتوانید آن گونه که تمایل دارید آن را چیدمان کنید. به دلیل کنده کاری روی نمای مبل و هم چنین به کار بردن پارچه های طرح دار در مبلمان استیل سعی کنید از لوازم تزیینی کم‎تری استفاده کنید تا دچار شلوغی فضا نشوید.

نقطه کانونی

برای چیدمان مبل استیل، وسط اتاق پذیرایی را در نظر بگیرید، کاناپه سه نفره را با فاصله یکسان از دیوار های اطراف قرار دهید و سایر اجزا را به صورت قرینه در اطراف کاناپه بگذارید. چیدمان متقارن به القای تم رسمی و سلطنتی کمک می‌کند. به این صورت نقطه ای کانونی ایجاد و دکوراسیون را با توجه به مکان قرارگیری کاناپه تکمیل کرده اید. سعی کنید مبل و صندلی ها را روی یک خط فرضی منحنی قرار دهید. به گونه ای که افراد هنگام نشستن روبروی هم و رو به مرکز کانونی قرار گیرند.

چیدمان مبلمان استیل

فاصله

همانطور که در اصول چیدمان مبلمان اشاره کردیم برای دسترسی افراد محل رفت و آمد مشخصی به صورت فرضی در نظر داشته باشید و در آن مسیر لوازم اضافه و بزرگ قرار ندهید.

مبلمان را به دیوار تکیه ندهید و فاصله کمی بین دیوار و تکیه گاه مبلمان ایجاد کنید. مبلمان را با فاصله ای یکسان و نزدیک به هم در اتاق پذیرایی بگذارید. به گونه ای که هنگام نشستن دست و پای افراد آزاد باشد ولی آن قدر دور نباشد که برای ارتباط برقرار کردن دچار مشکل شوند. اگر فضای بزرگی در اختیار دارید فاصله بین مبل ها را زیاد نکنید. بخشی از اتاق را به محل چیدمان مبلمان اختصاص دهید و فضای خالی را با گلدان، کنسول و وسایل تزیینی پر کنید.

فاصله مبلمان تا تلویزیون به اندازه ای باشد که مشاهده آن راحت بوده و به چشم آسیب نزند. در مورد تمام سبک های دکوراسیون، و انواع مبلمان رعایت این نکته ضروری است. اگر در پذیرایی شومینه یا بخاری دارید، مبلمان را با فاصله از آن ها قرار دهید، زیرا در فصل زمستان، مجاورت مبل در کنار این لوازم گرمایشی از عمر آن می‌کاهد.

فاصله مبلمان استیل در چیدمان

خانه ایرانی

فرش در دکوراسیون خانه های ایرانی نقش پررنگی بازی می‌کند. حتی اگر کفپوش های سرامیکی، سنگی یا لمینیت را انتخاب کرده باشید، باز هم انداختن فرش روی سطح زمین فضا را دلنشین تر می‌کند. از فرش هایی هم رنگ با طرح مبل در وسط چیدمان استفاده و فرشی انتخاب کنید که پایه های جلویی کاناپه روی آن قرار گیرد و میز جلومبلی را در وسط سرویس مبلمان قرار دهید.

مبلمان استیل در خانه ایرانی

میز عسلی و جلو مبلی

میزهای چوبی و کنده کاری شده، با صفحه شیشه ای و به فرم مربع یا بیضی در کنار مبلمان استیل نقش تکمیل کننده دکوراسیون را دارند. میز را با رومیزی نپوشانید. یادتان نرود تقارن باید در فضا جریان داشته باشد، میز های عسلی را به شکلی متقارن بین مبل ها قرار دهید و روی میز جلومبلی را با چیدن ظروف پذیرایی کلاسیک و یا سینی قدیمی تزیین کنید. طرز چینش را به گونه ای انتخاب کنید که ظروف بزرگ‎تر در وسط و ظروف کوچک‎تر در گوشه های میز قرار گیرند.

انواع مبل

در دنیای دکوراسیون و به ویژه مبلمان، نمی‌توان دسته بندی خاصی برای وسایل تعریف کرد. اما در حالت کلی می‌توان گفت مبلمان به سه دسته تقسیم می‌شوند: مبل استیل، مبلمان کلاسیک و مبل راحتی. در مطالب بعدی به مبلمان راحتی، کلاسیک و زیر دسته های آن ها می‌پردازیم. در این جا شرحی مختصری از مبل راحتی و کلاسیک را مطالعه بفرمایید.

مبل راحتی

تقریبا در هر خانه ای یافت می‌شود. مبلی با دسته های پهن و پایه های کوتاه که در اسکلت آن از چوب استفاده نشده اما ممکن است چوب در نمای مبل به کار رفته باشد. در ساخت مبلمان راحتی از پارچه، چرم و فوم استفاده می‌شود. مبل راحتی از لحاظ اندازه کوچک تر از مبلمان استیل است. مبل راحتی به انواع مختلفی از جمله ال، ال‌یو و شانو تقسیم و معمولا در قالب دو نفره و سه نفره تولید می‌شود.

مبلمان استیل و مبل راحتی

مبل کلاسیک

در قسمت های چوبی دسته و پایه های مبل کلاسیک کنده کاری های ظریف، منبت کاری و هنر دست دیده می‌شود. در ساخت اسکلت مبلمان از چوب های راش، روس، گردو، بلوط و یا چنار استفاده می‌شود. چوب به کار رفته در مبل کلاسیک از مبلمان استیل کم‎تر، در نتیجه وزن آن سبک تر است.

مبلمان استیل و مبل کلاسیک

همچنین بخوانید:

دکوراسیون حصیری ؛ تلفیق مدرنیته و طبیعت

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

دیوار آکسان در دکوراسیون منزل



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر علاقه دارید از رنگ آبی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید، آن را با رنگ مکمل، نارنجی ست کنید و فضایی آرامش بخش و شادی بخش را در خانه ایجاد کنید.
مکمل رنگ آبی در دکوراسیون

آبی یکی از سه رنگ اصلی به حساب می‌آید با توجه به روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی، استفاده از این رنگ فضایی آرامش بخش در خانه به وجود می‌آورد و فضا را بزرگ تر نشان می‌دهد. استفاده از یک رنگ در دکوراسیون را سبک مونوکروم می‌گویند. در سبک مونوکروم فقط به سراغ آبی و سایه های آن می‌روید. اما اگر سبک مونوکروم را دوست ندارید یا نگران یکنواختی و سرد شدن محیط هستید باید از ترکیب یک یا چند رنگ دیگر در دکوراسیون داخلیِ آبی رنگ استفاده کنید. با خلاقیت خود می‌توانید هر رنگی را در کنار آبی به کار گیرید. در این بخش از مجله دلتا به ترکیب مکمل رنگی آبی در دکوراسیون، و در آینده به ترکیب رنگ آبی با سایر رنگ ها می‌پردازیم.

رنگ مکمل

رنگ قرمز، زرد و آبی رنگ های اصلی یا اولیه شناخته می‌شوند. این سه رنگ از ترکیب هیچ رنگی به دست نمی‌آیند. ولی با هم ترکیب می‌شوند و از ترکیب دو رنگ اصلی به مقدار مساوی، رنگ های ثانویه به وجود می‌آید؛ نارنجی، سبز و بنفش. رنگ های ثانویه، مکمل رنگ های اصلی هستند؛ یعنی از ترکیب دو رنگ ثانویه، رنگ طوسی به دست می‌آید. رنگ های مکمل یکدیگر را کامل می‌کنند و در چرخه رنگ مقابل هم قرار دارند. استفاده از رنگ های مکمل در کنار یکدیگر سبب برجسته تر دیده شدن هر دو رنگ خواهد شد. رنگ نارنجی از ترکیب زرد و قرمز به دست می‌آید و مقابل رنگ آبی قرار گرفته است. بنابراین رنگ نارنجی، به عنوان مکمل آبی شناخته می‌شود. با تغییر درجه هر رنگ، رنگ مکمل نیز به یکی از رنگ های اصلی خود نزدیک می‌شود.

ترکیب رنگ نارنجی و آبی در دکوراسیون

مکمل رنگی آبی در دکوراسیون؛ نارنجی

تلفیق رنگ گرم نارنجی و رنگ سرد آبی در دکوراسیون داخلی، تضادی زیبا در نمای داخلی خانه برقرار می‌کند. این تضاد به معنای ایجاد حس تشویش برای ساکنان نیست. بلکه از ویژگی های رنگ آبی آرامش بخشی و سکون است. آبی یادآور آسمان و نارنجی پرتوهای خورشید به هنگام غروب را در ذهن تداعی می‌کند. با انتخاب رنگ آبی و مکمل آن، یعنی نارنجی، تصویر آسمان غروب را در ناخودآگاه تشکیل می‌دهید.

رنگ آبی و مکمل آن در دکوراسیون

شادی آفرینی در ذات رنگ نارنجی نهفته است. با وجود نارنجی در دکوراسیون داخلی به جنگ افسردگی و کرختی بروید. نارنجی به رنگ خوشبختی معروف است. سردیِ آبی و گرمیِ نارنجی تعادل دمای بصری را در خانه پدید می‌آورد و چیدمان خانه شما خیره کننده خواهد بود. در کنار ترکیب آبی و نارنجی، رنگ های خنثی مثل سفید و طوسی را به جزئیات و لوازم اضافه کنید. رنگ سفید تنوع دیداری ایجاد کرده و فضا را روشن تر نشان می‌دهد. مبل سفید و کوسن طلایی در کنار تابلوهای نارنجی و رنگ آبی در لوازم، مکانی روشن و هیجان انگیز به وجود آورده است. استفاده از طرح بزرگ فیل، عمق زیادی به اتاق بخشیده است.

نارنجی مکمل رنگ آبی در دکوراسیون

ترکیب رنگ و استفاده از عناصر طراحی داخلی

الگو

سعی کنید برای اتاق خواب نارنجی پر رنگ را انتخاب نکنید و از نارنجی کم رنگ بهره بگیرید. سایه های مختلف نارنجی، نارنجی مایل به قهوه ای، در کنار آبی روشن برای دکوراسیون اتاق خواب بهتر است. رنگ های ملایم برای استفاده در دکوراسیون مدرن مناسب هستند. اگر آبی رنگ غالب دکوراسیون است، دیواری را به عنوان دیوار آکسان انتخاب و آن را نارنجی رنگ کنید. یا مانند این اتاق از کوسن و آباژور نارنجی کمک بگیرید. الگوهای آبی هندسی روی زمینه طوسی، یکنواختی را از بین برده و اتاق خوابی آرامش بخش به وجود آورده است.

الگور در در دکوراسیون آبی و نارنجی

خطوط

یکی دیگر از عناصر طراحی داخلی که نباید از آن غافل شد استفاده از خط برای رسیدن به چیدمان دلخواه است. از رنگ آبی به شکل خط در محیط استفاده کنید. در این اتاق خط حاکم است، خط های شکسته ی فرش، حرکت را تداعی و خطوط منحنی تابلوی دیواری با القای حس انعطاف و آرامش تناسب بصری ایجاد می‎کنند.

مبل نارنجی و خط آبی در دکوراسیون

نورپردازی

استفاده از نارنجی در رستوران، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری پیشنهاد می‌شود. رنگ آبی و خطوط عمودی در این آشپزخانه فضایی کشیده و بزرگ به وجود آورده است. از عوامل دیگری که در زیبا به نظر رسیدن این آشپزخانه موثر است نورپردازی غیر مستقیم زیر کابینت است.

نورپردازی آشپزخانه در دکوراسیون داخلی به رنگ آبی

فرم

نیازی نیست از آبی و نارنجی به یک اندازه استفاده کنید، افزودن یک المان به رنگ نارنجی کافی است. این میز نارنجی به شکل دایره در فرم با آینه های دکوراتیو بالای شومینه هماهنگی دارد. لوازم چوبی با رنگ قهوه ای، تنالیته ای از رنگ نارنجی و قرمز محسوب می‌شود. در این اتاق استفاده از چار پایه چوبی و کفپوش قهوه ای رنگ در کنار این ترکیب دکوراسیون را کامل کرده است.

فرم نارنجی در دکوراسیون آبی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نور، سایه و نیم سایه، هر کدام حس متفاوتی را در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کنند. با استفاده خلاقانه از نور طبیعی و مصنوعی، در کنار رنگ و بافت، محیطی آرامش بخش با طراحی داخلی جذاب خواهید داشت.
نورپردازی در دکوراسیون داخلی

با نورپردازی در دکوراسیون داخلی به روش صحیح، می‌توان جلوه های دیداری متفاوتی در فضای اتاق به وجود آورد. نور همان پرتو یا اشعه خورشید است که سبب دیده شدن اطراف می‌شود. کوچک ترین تغییر در نور از جمله زاویه تابش، رنگ و شدت نور تاثیر مستقیم بر فضای اطراف خواهد داشت. بدون وجود نور و بازتاب آن از اجسام به سمت چشم، تمام المان های فیزیکی غیر قابل مشاهده خواهند بود. برای آشنایی با مفهوم کلی نورپردازی با مجله دلتا همراه باشید.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی

در زندگی مدرن، نور چیزی فراتر از رفع نیازهای اولیه و روشنایی است. بهره گیری فکورانه از انواع نور بر حال روحی و شادابی انسان ها تاثیرگذار می‌گذارد. با توجه به اهمیت نور در عکاسی، نقاشی و دکوراسیون داخلی، نورپردازی به هنر تبدیل شده است. بدون نور عناصر طراحی داخلی فاقد معنا خواهند بود. رنگ، الگو، فرم، خط، بافت و حتی فضا به تعاریفی انتزاعی تبدیل خواهند شد. نورِ کم در دکوراسیون داخلی احساس غم و رنج را افزایش می‌دهد. حس ترس، از ناشناخته بودنِ محیط و عدم تسلط بر اطراف نشات گرفته و در صورت کمبود روشنایی و نداشتن دید کافی، حس ترس و ابهام در ناخودآگاه شکل می‌گیرد.

با توجه به نیت ساکنان محیط و حسی که از محیط اطراف انتظار دارند، می‌توان احساسات مختلفی را در محیط به جریان انداخت. برای مثال با استفاده از نورپردازی به رنگ قرمز و با شدت کم، می‌توان اضطراب و هیجان را در صحنه نمایش تئاتر القا کرد. برای زدودن حس ترس در کودکان، چند منبع نور در دکوراسیون داخلی اتاق کودک به کار گرفته می‌شود. برای هدایت افراد، در پیاده روها، نورپردازی صحیح حائز اهمیت است. با نورپردازی خلاقانه بدون استفاده از پارتیشن می‌شود محیط را به دو قسمت تقسیم کرد.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی

نمایش بزرگ تر فضا

اگر شدت نوری که از گوشه های اتاق به چشم می‌رسد و همچنین نور بازتاب شده از لبه های اجسام، مناسب باشد و به خوبی صورت گرفته باشد در بزرگ دیده شدن محیط تاثیر بسزایی دارد. هر چه فرد دامنه دید بیش تری داشته باشد، فضا را بزرگ تر تصور می‌کند.

کوچک تر دیده شدن اتاق

اگر فقط یک منبع نوری، مثلا چراغ آویز، داشته باشیم کنج و فضاهای خالیِ زیر وسایل و مبلمان روشن نمی‌شود. دامنه دید کم باعث می‌شود آن مکان در ذهن کوچک به نظر برسد.

انواع نور

دو نوع نور داریم، نور طبیعی که از خورشید ساطع می‌شود، و نور مصنوعی که منبع نور آن دستگاه های الکترونیکی است.

1.نور طبیعی

نور خورشید منبعی رایگان و دوست داشتنی در دکوراسیون داخلی و همچنین زندگی بشر به حساب می‌آید. نور ماه نیز به عنوان نور طبیعی شناخته می‌شود. منبع نور ماه، پرتو خورشید است که آن را بازتاب می‌دهد و خودِ ماه منبع به حساب نمی‌آید. باید در نظر داشت نور خورشید علاوه بر روشنایی بر دمای محیط نیز می‌افزاید. پس برای به کارگیری از نور خورشید در محیط داخلی، موقعیت جغرافیایی بنا باید در نظر گرفته شود.

هر چه به دو قطب کره زمین نزدیک می‌شویم تمایل به ساخت خانه هایی رو به خط استوا افزایش می‌یابد تا علاوه بر استفاده از نور، از ویژگی گرما بخشی نور بهره جویند. در نواحی گرم و استوایی، که خورشید تقریبا در تمام طول سال عمود می‌تابد، پنجره و نورگیرها زوایای متفاوتی خواهند داشت.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی

2. نور مصنوعی

به نوری جز نور خورشید و ماه که توسط بشر و دستگاه های الکترونیکی تولید شده است، نور مصنوعی می‌گویند.

2. 1 منابع نورپردازی

منبع نور طبیعی، خورشید است. اما برای نور مصنوعی منابع مختلفی وجود دارد. منابع نوری با توجه به شدت، کیفیت و کاربرد نور ویژگی های مختلفی دارند. با توجه به نیاز می‌توان از منبع نور خطی، مسطح، نقطه ای، کروی یا گسترده در دکوراسیون داخلی استفاده کرد. هر یک از این منابع ابزار خاصی دارند، مثلا ابزار مورد نیاز در نورپردازی مسطح، پنل سقفی است. برای نورپردازی به شیوه کروی، لامپ های کروی که با لوستر تزیین می‌شوند، گزینه مناسبی هستند.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی

سایه

با اینکه از نور زیاد گفته شد اما نباید سایه را فراموش کرد. سایه، ناحیه تاریکی است که از قرار گرفتن یک مانع بین منبع نور و پس زمینه ایجاد می‌شود. سایه علاوه بر دکوراسیون داخلی در معماری نیز نقش دارد. فرم اشکال با ایجاد سایه، جذابیت خواهد داشت. با بهره گیری از سایه عمق به فضا افزوده می‌شود. حتی با به کار گرفتن خلاقیت در استفاده از نور و سایه می‌توان سایه هایی با ابعاد غیرمتعارف از اجسام تولید کرد. نور در کنار تاریکی معنا می‌یابد. در واقع بهترین روش برای برجسته شدن و روشن تر دیده شدن اجسام، استفاده از سایه است. با نورپردازی از بالا، زیر قاب عکس و تابلوهای نقاشی سایه ایجاد می‌شود و برجستگی در آن قسمت به وجود می‌آید.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی

نیم سایه

با وجود چندین منبع نور، همپوشانی در قسمت سایه ها رخ می‌دهد و تعداد سایه ها افزایش می‌یابد. به این شکل علاوه بر ناحیه تاریک، نقطه ای نیمه تاریک نیز به دست می‌آید. رنگ ها، با قرار گرفتن در سایه، نیم سایه و نور کامل، حس و جلوه متفاوتی خواهند داشت. نیم سایه بیشتر در فضاهای مناسب استراحت و آرامش، کاربرد دارد. آباژوری که کنار صندلی راحتی اتاق خواب قرار گرفته و به سمت بالا و پایین نور می‌تابد، سبب ایجاد نیم سایه در اتاق و محیطی آرامش بخش می‌شود.

رنگ

 

نور به سطوح رنگی تابش کرده، به سمت چشم منعکس و در چشم پردازش می‌شود. تفاوت شدت نور دریافتی مفهوم رنگ های اصلی را در مغز تعریف می‌کند. پس می‌توان بیان کرد که رنگ از امواج نور ناشی می‌شود. همانطور که می‌دانید با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون، می‌توان هویت و احساسات متعددی در فضا پدید آورد. برای دریافت رنگ و پردازش صحیح در چشم، نور عنصر حیاتی است. با توجه به تعریفی که از رنگ بیان شد، با تغییر شدت، زاویه تابش و کیفیت نور، رنگ یک جسم ممکن است با فام های متفاوتی به نظر برسد.

برای مثال شما یک کوسن به رنگ قهوه ای خریداری کردید، هنگامی که به خانه می‌رسید و به آن نگاه می‌کنید با کوسن یشمی روبرو می‌شوید؛ این همان تاثیر نورپردازی در تغییر ماهیت رنگ است. بنابراین در دکوراسیون داخلی زاویه تابش نور مصنوعی و شدت ورود نور طبیعی در طول روز باید بررسی شود. با در نظر گرفتن رنگ هایی که در طراحی داخلی استفاده خواهد شد، نورپردازی محیط را با شیوه های علمی طراحی می‌کنند. در آینده به اصول نورپردازی در دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ممکن است مبلی بسیار گران قیمت خریداری کنید و آن را به منزل بیاورید، اما وقتی به چیدمان خانه نگاه می‌کنید زیبا به نظر نرسد. در حالیکه دکوراسیون داخلی خانه ای با مبلی ارزان تر بسیار دلنشین است. نکته کلیدی رعایت اصول چیدمان مبلمان است که باید به آن دقت کنید.
اصول چیدمان مبلمان

رعایت اصول چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی خانه تاثیر مهمی در بزرگ تر یا کوچک تر دیده شدن اتاق دارد. در مجله دلتا نکات مهم و اصول چیدمان مبلمان را به شما می‌گوییم. با ما همراه باشید.

قدم اول در اصول چیدمان مبلمان

سرویس مبلمان شامل مبل تکنفره، مبل دو نفره، کاناپه، میز جلومبلی و میز عسلی است. هر کدام از این تکه ها، در راحتی و جلوه اتاق نقش مهمی ایفا می‎کند. در اصول چیدمان مبلمان، نکاتی برای طرز قرارگیری تمام این اجزا در کنار هم بیان می‌کنیم. در آینده به بررسی جداگانه هریک از این المان ها خواهیم پرداخت.

به امکاناتی که در دست دارید توجه کنید. مبلمان شما چند نفره است؟ چه تعداد صندلی دارید؟ میز جلومبلی شما چه ابعادی دارد؟ از فضای مورد نظر به چه قصدی استفاده می‌کنید؟ در نظر دارید افراد رو به روی تلویزیون باشند یا مقابل هم قرار گیرند؟

انواع مبلمان

در انتخاب نوع چیدمان توجه به نوع مبلمانی که در دکوراسیون قرار می‌دهید اهمیت ویژه ای دارد. در واقع نمی‌توانید در یک پذیرایی کوچک با مبلمان مدل ال چینشی پراکنده در نظر داشته باشید. مبل ها بر اساس اندازه، رنگ و متریالی که در ساخت آن ها به کار رفته است سبک های مختلفی دارند. برای مثال مبل راحتی با نشیمن عریض برای جمع دوستانه و استراحت کردن مناسب است، پس این مبلمان در اتاق پذیرایی قرار می‌گیرد. اما مبل کلاسیک ارتفاعی بیشتر دارند و دارای نشیمن سخت تری هستند، در چیدمان دفاتر رسمی و اتاق مهمان از این مبل استفاده کنید. برای مبل های دسته دار در اتاق های کوچک به سختی ترکیب چیدمان مناسب میتوان در نظر گرفت، از مبل های دسته دار در فضاهای باز تر استفاده کنید. در آینده انواع مبلمان را به شما معرفی خواهیم کرد.

مسیر رفت و آمد

یک مسیر مشخص را در قسمت از خانه برای رفت و آمد مشخص کنید. این مسیر را به گونه ای انتخاب کنید که به هنگام عبور مزاحمتی برای افرادی که روی مبلمان نشسته اند، نباشد. از قرار دادن گلدان های بزرگ، میز و آباژور در این مسیر خودداری کنید.

اصول چیدمان مبلمان

فاصله

کانون توجه

تابلویی هنری، تلویزیون و یا پنجره را به عنوان مرکز توجه انتخاب و طبق آن ترکیب مبلمان را تنظیم کنید. اگر می‌خواهید رو به تلویزیون بنشینید، فاصله مناسب را در نظر بگیرید.

اصول چیدمان مبلمان

محیط دوستانه

چنانچه می‌خواهید محیطی دوستانه و دنج داشته باشید، باید مبلمان را روبروی یکدیگر قرار دهید. حواستان باشد فاصله از دو متر بیش تر نشود تا برای گفتگو و ارتباط، مجبور به بلند شدن از جا یا فریاد زدن نشوید.

تنوع

ممکن است دل تان بخواهد مبلمانی با اندازه های متفاوت داشته باشید. مبل بزرگ را در یک ضلع گذاشته و چندین مبل دیگر را در جاهای دیگر بگذارید. به این شکل هم تنوع ایجاد کرده‌اید و هم تناسب در فضا جریان یافته است.

اصول چیدمان مبلمان

کنتراست

توجه به نقش عناصر طراحی داخلی در چیدمان کمک زیادی به ما می‌کند. برای جلوگیری از به وجود آمدن نمایی کسل کننده و یکنواخت از کنتراست و خطوط در چیدمان بهره گیرید. مبلمان مربعی شکل را به دور میزی به فرم دایره قرار دهید یا میز جلومبلی مثلثی را برای مبلمان منحنی انتخاب کنید.

تقارن

حفظ تقارن در چیدمان خانه به کلاسیک و مکان های رسمی اهمیت ویژه ای دارید. کاناپه را در وسط و مبل های تکنفره را در کنار آن قرار دهید. بر هم زدن تقارن ایرادی ندارد، به شرطی که محیط غیر رسمی باشد و به سبکی که برای دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنید بستگی دارد.

اصول چیدمان مبلمان

کاربرد

مهم ترین اصل در طراحی داخلی در نظر گرفتن راحتی و کاربردپذیری است. ارتفاع مبلمان، میز جلومبلی و میز عسلی را متناسب با فیزیک بدنی افراد خانواده انتخاب کنید. اگر فرزند کوچک دارید، یک میز با ارتفاع کم برای او در کنار مبل قرار دهید. فاصله ی میز عسلی و مبل را به اندازه ای تنظیم کنید که بتوانید به راحتی پاهای خود را روی زمین بگذارید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
به جز کفپوش های سنگی، پارکت، لمینیت و فرش می‌توانید کفپوش های وینیل، چوب پنبه و مشمع را در دکوراسیون آشپزخانه به کار ببرید.
بهترین کفپوش آشپزخانه

در انتخاب بهترین کفپوش آشپزخانه گزینه های زیادی پیش رو دارید. سرامیک، لمینیت، پارکت، کاشی، سرامیک و فرش کفپوش هایی هستند که می‌توانید برای این مکان استفاده کنید. اما چند گزینه مناسب تر به شما پیشنهاد می‌دهیم. با مجله دلتا همراه باشید.

فرش

با وجود اینکه فرش در دکوراسیون داخلی ایرانی دارای اهمیت زیادی است و با طرح های زیبا طرفداران پر و پا قرصی دارد، اما انتخاب آن برای کف آشپزخانه مناسب نیست. ممکن است برای پوشاندن کف آشپزخانه که با کفپوش نامناسب پوشانده شده است از فرش استفاده شود. اکثر آشپزخانه های ایرانی با سنگ، کاشی یا سرامیک پوشش داده شده اند. آشپزخانه محل استراحت و نشستن نیست. موقع کار نیاز به راه رفتن و ایستادن دارید، سطح سخت این سه کفپوش باعث اذیت و آسیب زدن به کمر و کف پا می‌شود. برای حل این مشکل تمایل به پهن کردن فرش در کف آشپزخانه افزایش می‌یابد. با اینکه محل رفت و آمد و ایستادن نرم می‌شود اما مشکلاتی را نیز به همراه دارد.

روشن است که فرش داخل آشپزخانه در معرض آلودگی ها و رطوبت فراوان قرار می‌گیرد. چنانچه ظرف روغن از دستتان رها شود و روی فرش بریزد، شستن آن به راحتی صورت نمی‌گیرد و با هربار شستن کیفیت فرش پایین می‌آید. اگر فرش را نشویید و فقط با دستمال آن را پاک کنید تا مدت ها بوی نامطبوع در فضای آشپزخانه می‌پیچد. به این شکل خطر بروز بیماری های پوستی را به جان خریده اید.

به دلیل وجود آب، روغن و سایر مایعات در این محیط، استفاده از پارکت و لمینیت انتخاب درستی نیست. علاوه بر صرف هزینه زیاد، کفپوش چوبی و پارکت نیازمند مراقبت خاص است. در بعضی از مواقع حتی کاری از دست شما برنمی‌آید. خالی شدن کتری آب جوش روی پارکت راه بازگشتی ندارد.

چوب پنبه، دوست محیط زیست

شاید تا کنون نمی‌دانستید به جز سرامیک، پارکت، فرش و سنگ گزینه دیگری پیش رو دارید؛ کفپوش چوب پنبه ای. این کفپوش، از انجام عملیات مختلف روی پوسته درخت بلوط به دست می‌آید. پس از آسیاب شدن این ماده را به صورت ورقه درآورده و در کوره می‌پزند. کفپوش تولید شده از این روش، برای استفاده در خانه ها و اماکن کم تردد مناسب است.

برداشت پوسته از درختان بالای 25 سال عمر و طی یک دهه صورت می‌گیرد. در فرآیند تولید هیچ آسیبی به درختان جوان و نورس وارد نمی‌شود. چوب درختان پس از تراشیدن پوسته توسط دست، دوباره رشد می‌کند و درخت به حیات خود ادامه می‌دهد. بنابراین چوب پنبه را دوست محیط زیست می‌شناسند. کفپوش چوب پنبه ای سطحی لطیف و صاف دارد و دارای رنگ و الگوهای متنوعی است. اگر از کفپوش چوب پنبه ای استفاده می‌کنید باید مراقب آن باشید و وسایل را روی آن نکشید. مراقب چنگال حیوانات خانگی باشید و ظروف داغ را روی آن قرار ندهید.

بهترین کفپوش آشپزخانه

وینیل

کفپوش وینیل (PVC) یکی از بهترین انتخاب ها در دکوراسیون داخلی کل خانه و به ویژه آشپزخانه است. در روند ساخت این کفپوش از ماده ای پلاستیکی به نام پلی وینیل، پی وی سی و فیبر استفاده می‌شود که انعطاف و مقاومت بالایی دارند. اگر زیرکاری کفپوش وینیل به خوبی صورت گرفته باشد، نتیجه کار داشتن سطحی راحت است.

کفپوش PVC را می‌توان به راحتی تعمیر کرد. تایل های آسیب دیده را جدا و بدون آسیب به سایر بخش ها آن را تعویض می‌کنند. اگر کفپوش وینیل را برای آشپزخانه انتخاب کردید، از سایش وسایل پلاستیکی با آن خودداری کنید، زیرا در دراز مدت سبب تغییر رنگ آن خواهد شد.

بهترین کفپوش آشپزخانه

کفپوش مشمع

از جمله شایع ترین کفپوش هایی که در آشپزخانه ها استفاده می‌شود، کفپوش مشمع است. اگر در منزل خود پذیرای کودک و یا سالمندان هستید استفاده از این کفپوش در سراسر خانه توصیه می‌شود. این کفپوش سطحی بسیار نرم دارد و قابل بازیافت است. کفپوش مشمع از اکسیده شدن روغن کتان و سرد شدن با رزین و آرد چوب ساخته می‌شود. تنوع رنگ بالایی دارد و به هنگام تجزیه شدن آلودگی تولید نمی‌کند. این کفپوش به راحتی، با چسب به کف زمین چسبانده می‌شود. اگر کفپوش را در خانه استفاده می‌کنید، مراقب پاره شدن آن باشید.

بهترین کفپوش آشپزخانه



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دیوار آکسان دیواری است که با توجه به سلیقه و آن چه از چیدمان اتاق می‌خواهید می‌توانید آن را انتخاب کنید. فرق دیوار آکسان با سایر دیوار ها در رنگ، طرح و یا متریال مورد استفاده در ظاهر است.
دیوار آکسان در دکوراسیون منزل

برای ایجاد زیبایی در چیدمان داخلی خانه باید از تنوع و خلاقیت استفاده کرد. وسیله ای را با طرحی غیر از الگوی غالب در دکوراسیون به اتاق اضافه کرد یا رنگی متفاوت با رنگ های موجود به دکوراسیون افزود. یکی از این تغییرات در رنگ آمیزی دیوارها صورت می‌پذیرد. یک دیوار را انتخاب و آن را دگرگون کنید. دیوار منتخب شما دیوار آکسان در دکوراسیون منزل نام دارد. برای اینکه بدانید کدام دیوار را انتخاب و با آن چه کنید تا به خوبی توجه را جلب کند برای شما چندین توصیه داریم. در مورد دیوار آکسان در مجله دلتا بیشتر بخوانید.

دیوار آکسان

دیوار آکسان، دیواری است که رنگ یا طرح آن با سایر دیوارهای خانه فرق دارد و توسط شما یا طراح داخلی انتخاب می‌شود. حتی می‌توان در طراحی آن از مواد متمایزی استفاده کرد. برای ایجاد جلوه بصری زیبا در دکوراسیون داخلی، دیوار آکسان را می‌توان با کاغذ دیواری، سنگ، کاشی، چوب و غیره پوشش داد. این دیوار برای ایجاد تضاد بصری در میان سایر دیوارها با ظاهر یکسان مناسب است، برای مثال یک دیوارِ تک رنگ، میان دیوارهای کاغذ دیواری شده به عنوان دیوار آکسان شناخته می‌شود.

دیوار آکسان در دکوراسیون منزل

رنگ

دیوار آکسان مانند نقطه کانونی و نبض فضا به حساب می‌آید. به دلیل انعطاف بالا در طراحی های مدرن، توجه به دیوار آکسان افزایش یافته است. بی نهایت رنگ، طرح و مواد در دست دارید. انتخاب جای این دیوار نیز سلیقه ای است. در تمام اتاق ها و حتی آشپزخانه می‌توان دیواری را به عنوان دیوار آکسان برگزید. با رعایت بایدها و نبایدها در انتخاب دیوار آکسان، می‌توانید بدون نگرانی نمایی جذاب در طراحی داخلی منزل ایجاد کنید. در این جا به دیوارهای آکسان در دکوراسیون پذیرایی می‌پردازیم. از انتخاب رنگ های پر رنگ و جیغ نترسید. در مرحله اول دیوار را به درستی شناسایی ، تا بتوانید هر رنگی که تمایل دارید برای آن انتخاب کنید.

دیوار آکسان در دکوراسیون منزل

رنگ های گرم

نارنجی، زرد و قرمز تمایل دارند دیوار را به سوی چشم بکشانند، این موضوع سبب می‌شود فضا کوچکتر به نظر برسد. اگر انتخابتان رنگ گرم باشد، باید دیواری را انتخاب کنید که حجم فضا را آن گونه که می‌خواهید نشان دهد. اتاق های دراز و باریک جای خوبی برای دیوارهای آکسان به رنگ گرم هستند. دیوار انتهایی را رنگ کنید تا تعادل در فضا بر قرار شود.

دیوار آکسان در دکوراسیون پذیرایی

رنگ های سرد

دیوارهای به رنگ سبز، آبی و بنفش در چشم دورتر به نظر می‌رسند، که طبیعتا فضا را بزرگ تر نشان خواهند داد. دیوار های کناری یا دیوارهای کوچک را به رنگ سرد درآورید تا فضا در نظرتان بزرگ تر شود. دیوار آکسان می‌تواند سقف باشد؛ سقف های کوتاه را با رنگ سرد نقاشی کنید تا حس بلندتر بودن را به محیط القا کنید. برای عریض تر نشان دادن فضاهای باریک مثل راهرو نیز استفاده از رنگ های سرد توصیه می‌شود. در این اتاق علاوه بر استفاده از رنگ آبی، خطوط عمودی به عریض بودن و بزرگ تر دیده شدن کمک کرده اند.

دیوار آکسان در دکوراسیون منزل

دمای بصری

نکته دیگری که باید در انتخاب دیوار آکسان و رنگ مطلوب آن توجه کنید تنظیم دمای بصری دکوراسیون منزل است. منظور از دمای بصری، درجه حرارت هوای اتاق نیست، بلکه تاثیر نور طبیعی در دکوراسیون منزل مد نظر است.

اگر نمی‌دانید دکوراسیون منزل شما فضایی سرد را تداعی می‌کند یا گرم، راهنمایی های زیر را در ذهن داشته باشید.

اتاق پذیرایی شرقی یا شمالی

اتاقی که پنجره هایی به سمت شمال یا شرق داشته باشد خنک تر به نظر می‌رسد؛ بنابراین استفاده از رنگ های گرم، به محیط گرما خواهد بخشید.

اتاق پذیرایی غربی یا جنوبی

استفاده از رنگ سرد در دکوراسیون داخلیِ خانه هایی که پنجره ای به جنوب یا غرب دارند، دمای بصری را متعادل می‌سازد. به دلیل موقعیت چنین منازلی دمای رنگ این خانه ها گرم است.

دو مورد بالا در مورد نیمکره شمالی زمین صادق است و این قوانین در نیمکره جنوبی برعکس خواهد بود.

دیوار آکسان در دکوراسیون منزل

دیوار برجسته

برجسته ترین دیوار، بهترین گزینه برای انتخاب دیوار آکسان است. معمولا در اتاق خواب، دیوار بالای تخت، دیوار آکسان است. دیواری که هنگام ورود نگاه تان به سمت آن کشیده می‌شود.

دیوار آکسان در دکوراسیون پذیرایی

دیوارهای پنهان و پیدا

برای داشتن فضایی متعادل باید مبلمان را اطراف دیوار آکسان قرار دهید. در اکثر مواقع تاج تخت را به دیوار آکسان تکیه می‌دهند، اما اگر جز این بود مراقب باشید دیواری را انتخاب کنید که با لوازم پر حجم مانند کتابخانه های بلند، دیوار را به طور کامل پنهان نکنید. در آخر نیز حواس تان باشد فقط تغییر رنگ و طرح دیوار آکسان کافی نیست، آن را زیادی خالی و در معرض دید نگذارید، چرا که تعادل بصری را از بین می‌برد.

دیوار آکسان در دکوراسیون منزل



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
لوسترها علاوه بر نقش نورپردازی در دکوراسیون داخلی ساختمان، با فرم و رنگ خاص در زیبایی و سبک چیدمان منزل نیز تاثیر بسزایی دارند. لوستر ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند.
لوستر در دکوراسیون داخلی

از عناصر طراحی داخلی می‌توان به نقش نورپردازی اشاره کرد. علاوه بر بعد زیباشناسی، نورپردازی بر جلوه لوازم و دید کلی افراد تاثیرگذار است. لوستر از مهم ترین ابزارهای نورپردازی به حساب می‌آید. در انتخاب آن باید بسیار دقت کرد زیرا تنها یک بار خریده می‌شود. نکات مختلفی از جمله توان مصرفی، رنگ، فرم، مواد و اندازه در خرید لوستر اهمیت دارد. برای آشنایی با چند مدل لوستر در دکوراسیون داخلی با این بخش از مجله دلتا همراه شوید.

لوستر برنز

لوستر کلاسیک چند شعله با لامپ های شمعی انتخابی مناسب برای خانه هایی با دکوراسیون رسمی و کلاسیک است. انحنای شاخه های لوستر نگاه را به رقص می‌آورد. رنگ براق و طلایی این لوستر توجه را به خود جلب کرده و نور را در کانون توجه قرار می‌دهد.

لوستر برنز در دکوراسیون داخلی

لوستر مستطیلی

لوسترهای سقفی مدرن و امروزی از فرم ثابت و کلاسیک فاصله گرفته و اشکال متنوعی را شامل می‌شوند. به کار گیری فلز در لوازم دکوری به دلیل مقاومت زیاد و تنوع در رنگ رو به فزونی است. لوستر مینیمال و مستطیلی زیر با داشتن پنج شعله و فرمی تو خالی می‌تواند فضا را کاملا روشن سازد. این لوستر در دکوراسیون مدرن و اسپرت ترکیب زیبایی خواهد ساخت. از مدل های مستطیلی با شعله کمتر برای نورپردازی اتاق و راهرو استفاده کنید.

لوستر مستطیل در دکوراسیون داخلی

لوستر مدرن

به دلیل بی رنگ بودن حباب ها می‌توان از این لوستر مدرن در انواع دکوراسیون استفاده کرد. انتخاب آن برای روشن کردن میز ناهارخوری، به دلیل عرض زیاد و داشتن هشت شعله بسیار مناسب است. داشتن فرم دایره ای جذابیت خاصی به این لوستر بخشیده است. به دلیل شیشه ای بودن حباب می‌توان آن را در دکوراسیون های با رنگ تیره و یا روشن هماهنگ کرد.

لوستر مدرن در دکوراسیون داخلی

لوستر چوبی

لوستر چوبی به فرم کندو بیشتر برای نصب در بالای میزناهارخوری، کانتر آشپزخانه و رستوران ها مناسب است. استفاده از چوب در نمای این لوستر حسی از وجود طبیعت در دکوراسیون داخلی خانه به وجود می‌آورد. جای خالی در بعضی از خانه های این کندو سبب ایجاد تنوع بصری شده است. می‌توانید یکی در میان از نور سفید و زرد برای ایجاد تعادل دمای بصری به کار گیرید.

لوستر چوبی در طراحی داخلی

لوستر کنفی

چوب و کنف در کنار یکدیگر با رنگ های گرم ترکیب زیبایی را می‌سازند. با استفاده از لامپ زرد رنگ، گرمای دیداری را به نمای اتاق بیافزایید. توجه داشته باشید این لوستر با سایر اجزای دکوراسیون هم خوانی داشته باشد. لوستر کنفی برای اتاق خواب، کافی شاپ، آشپزخانه و راهرو مناسب است.

لوستر منفی در دکوراسیون داخلی

چراغ آویز

استفاده از چراغ آویزهای ساده ولی جذاب که به چراغ آویز ادیسونی هم معروف هستند، به تازگی رواج پیدا کرده است. طول سیم این چراغ آویزها معمولا طول زیاد و قابلیت تنظیم دارند. به دلیل داشتن سرپیچ های متعدد روشنایی خانه را به خوبی تامین می‌کند. برای فضای اتاق پذیرایی، آشپزخانه و سالن های انتظار مناسب است.

لوستر آویز در دکوراسیون داخلی

لوستر شیشه ای

این لوستر شیشه ای کوچک برای استفاده در اتاق خواب، آشپزخانه و ورودی منازل مناسب است. برای بزرگ تر نشان دادن اتاق های کوچک می‌توانید آن را به چیدمان اضافه کنید. به دلیل بازتاب نور به جهت های مختلف از لابلای گوی های شیشه ای، به بزرگ تر دیدن شدن فضا کمک می‌کند. ترکیب فرم لوزی و دایروی گوی ها کنتراست جذابی در ظاهر این لوستر به وجود آورده است.

لوستر شیشه ای در دکوراسیون داخلی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اسباب بازی و لوازم آموزشی کودکان می‌‌تواند هم به آموزش کودک کمک کند و هم جنبه تزیینی در چیدمان اتاق کودک داشته باشد. عروسک و ماشین های رنگی را روی قفسه ها قرار دهید و فضایی سرگرم کننده بسازید.
چیدمان اتاق کودک

یکی از مواردی که در دکوراسیون داخلی اتاق کودک با سایر بخش های خانه فرق می‌کند، ویژگی سرگرم کننده بودن فضا است. با استفاده از رنگ های شاد، تصاویر متنوع رنگی، پرده های جذاب و روتختی زیبا چیدمان اتاق کودک را شاد می‌سازد. نکته مهم در چیدمان اتاق کودک توجه به عناصر طراحی داخلی و چیدمان لوازم در جای مناسب است. از ایده های مجله دلتا الهام بگیرید.

چیدمان اتاق کودک

چیدمان اتاق کودک کاری هیجان انگیز و لذت بخش است. از لوازم بازی و آموزشی کودکان کمک بگیرید؛ مثل کره زمین و تخته سیاه. خواسته های کودک را در اولویت بگذارید. از کوسن های رنگی با طرح انیمیشن های مورد علاقه کودک استفاده کنید. می‌توانید یک تم کلی در نظر بگیرید و آن را در کل محیط به اجرا گذارید. عروسک های شخصیت مورد علاقه داستانی آن ها را به دیوار نصب کنید و یا استیکر شخصیت های کارتونی را به در بچسبانید، به همین سادگی.

استقلال

اگر کودکان در یک اتاق مشترک هستند، استقلال  آن ها را در نظر بگیرید و فضایی مجزا در اتاق ایجاد کرده و تا جایی که می‌توانید سعی کنید چیدمان اتاق کودک را به گونه ای شکل دهید که او بتواند تا دوران نوجوانی در آن زندگی و نیازهایش را رفع کند.

رنگ سفید در چیدمان اتاق کودک

اسباب بازی

از وسایل مخصوص کودکان، مانند چادرهای رنگی، تور بالای تخت و عروسک استفاده کنید. بهترین انتخاب که کاربردی و زیبا است، می‎تواند استفاده از اسباب بازی به عنوان اکسسوری باشد. عروسک و ماشین های اسباب بازی را داخل قفسه هایی با ارتفاع کم قرار دهید تا هم کودک به راحتی دسترسی داشته باشد و هم اسباب بازی کودکان جلوه زیبایی به اتاق بدهد.

چیدمان شیک اتاق کودک

ریسه ال ای دی

از ریسه های ال ای دی با رنگ های مختلف در نورپردازی استفاده کنید. اگر سن کودک تان کم است، ریسه را دور از دسترس نصب کنید.  هنگام خواب، ریسه ها را روشن بگذارید تا کودک از تاریکی نترسد و با خیالبافی به خواب برود.

کفپوش

سعی کنید کف اتاق کودک را با فرش رنگی بپوشانید. از رنگ های گرم و تیره استفاده کنید تا آلودگی ها را نشان ندهد. فرش کمک می‌کند به هنگام نشستن روی زمین و بازی کردن دست و پای کودکان زخم نشود.

چیدمان اتاق کودک با چادر تزئینی

تور بالای تخت

تور بالای تخت نمای منحصر به فردی به دکوراسیون داخلی اتاق کودک می‌بخشد. تور را به گونه ای نصب کنید که بشود آن را جمع کرد و یا  هنگام بازی آن را دور تخت پهن کرد. به این صورت حس کنجکاوی و قایم موشک در کودک ایجاد می‌شود.

گیاه

بین کودک و طبیعت دوستی ایجاد کنید. دانه های لوبیا و عدس را با کمک کودک سبز کرده و در گلدانی که با بطری های پلاستیکی درست شده  بکارید. گلدان را در اتاق کودک بگذارید و به او آموزش دهید از آن مراقبت کند.

گلدان دست ساز چیدمان اتاق کودک

ایمنی و سلامت

از لوازم با لبه های منحنی استفاده کنید. وسایل اتاق با لبه های تیز برای کودکان خطرناک است. در انتخاب پرده و روتختی سراغ پارچه های ضدباکتری و ضدآلرژی بروید. در نهایت توجه داشته باشید، شادی و سلامت کودک در گرو محبت و عشق است. با صرف زمان، بازی با کودک و توجه به او، کودکی سالم و شاد تربیت کنید.

همچنین بخوانید:

دکوراسیون حصیری ؛ تلفیق مدرنیته و طبیعت

پرده شید و مزایای استفاده از آن در خانه

طرز صحیح چیدمان سرویس خواب به چه شکل است؟



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با ایده هایی از جمله استفاده از سبک مونوکروم در دکوراسیون داخلی و استفاده از لوازم تک رنگ می‌توانید خانه های کوچک را بزرگ تر نشان دهید.
دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

در قرن حاضر با افزایش روز افزون جمعیت و نیاز به مسکن‌های بیشتر، ابعاد خانه‌ها کوچک‌تر شده است. یکی از مشکلات سر راه طراحان داخلی و هم‌چنین ساکنان، چیدمان خانه به شکلی زیبا و کاربردی است. با در نظر گرفتن چندین عامل و تغییرات هوشمندانه در دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک می‌توان اتاق را به مکانی دل‌نشین و دوست‌داشتنی تبدیل کرد. با مجله دلتا همراه شما هستیم.

انباری جای لوازم اضافه است

حتی یک پذیرایی بزرگ که با وسایل زیاد و غیرضروری پرشده باشد بی‌نظم و کوچک به چشم می‌آید. در اتاق شلوغ نقش عناصر طراحی داخلی تحت تأثیر به‌ هم‌ ریختگی قرار خواهد گرفت. اتاق پذیرایی مکانی برای استراحت، تماشای تلویزیون و گفتگوهای دوستانه است، برای نگهداری لوازم اضافی از انباری استفاده کنید. اگر وسایلی دارید که ممکن است هرچند وقت یکبار به آن‌ها نیاز پیدا کنید از فضاهای پنهانی مثل کاناپه صندوقی، کابینت، کشو، کمد و یا کنسول در دار استفاده کنید. استفاده از شلف و کتابخانه  فضا را زیبا می‌کند، و برای قرار دادن لوازم تزیینی  مختلف و وسایل، مناسب است. با انجام این کار بدون صرف هزینه فضا را بزرگ تر کرده اید.

الگوهای سرگرم کننده

پس از اینکه لوازم غیرضروری را که سهمی در زیبایی پذیرایی نداشته‎اند کاهش دادید، لوازم تزیینی و وسایل دلخواه را با الگوهای جذاب و چشمگیر به دکوراسیون پذیرایی اضافه کنید. الگوهای ریز فضا را کوچک تر نشان می‌دهد و چشم ها را به گردش وامی‌دارند. دیواری را به عنوان دیوار آکسان انتخاب کنید و آن را با کاغذ دیواری طرح دار بپوشانید.

خطوط

برای مانور دادن روی خط، جایی بهتر از اتاق های کوچک نیست. با توجه به ویژگی خط در عناصر طراحی داخلی، هر جا که نیاز بود کشیده تر شود از خطوط عمودی استفاده کنید. در مقابل نیز خط افقی برای ایجاد تعادل و عریض تر کردن به کمک شما می‌آید.

مبلمان

از مبلمان ال و بزرگ بهره ببرید، در این صورت جای کافی برای نشستن افراد ایجاد می‌کنید. سعی کنید به هنگام چیدمان آن را به دیوار بچسبانید تا حداکثر استفاده را از فضا ببرید. رنگ های سفید و خنثی، به ویژه رنگ سفید در دکوراسیون داخلی فضا را بزرگ تر از آن چه هست جلو می‌دهند، مبلمان طوسی یا آبی روشن با کوسن های سفید و سایه های آن را انتخاب کنید.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

پایه را حذف کنید

در نگاهی کلی به اتاق، لبه های دیوار و اشیا در بزگ یا کوچک دیده شدن فضا نقش مهمی دارد. به همین دلیل توجه به نور پردازی روی لبه ها توصیه می‌شود. از میزهای دیواری بدون پایه استفاده کنید، با نوار ال ای دی از نور سرد زیر میز استفاده کنید و با روشن کردن فضای خالی زیر میز فضا را بزرگتر نشان دهید. این توصیه را در دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک خود عملی کنید.

سبک مونوکروم

از وسایل تک در فرم های واحد استفاده کنید. بازیِ نگاه در این فضای هماهنگ و چرخش بین لوازم دکوری، باعث می‌شود کوچک بودن پذیرایی را حتی خودتان هم فراموش کنید.

زاویه های تند

دیوارهایی با عرض بسیار کم یا نامتقارن معمولا بی استفاده می‌مانند و ایده ای برای زیبا شدن آن به ذهن‎مان نمی‌رسد. با استفاده از نورپردازی تاکیدی، انتخاب رنگی گرم روی یک دیوار یا نصب آثار هنری زیبا در بخشی دیگر از اتاق پذیرایی توجه را از آن دیوار برداشته و به نقطه ای دیگر معطوف کنید.

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
از ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی اتاق خواب استفاده و جلوه زیبایی در خانه ایجاد کنید. برای مثال آبی انتخاب مناسبی برای انتخاب به عنوان رنگ غالب است، در کنار آن میتوان از زرد و صورتی برای ایجاد کنتراست بهره گرفت.
ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

با شناخت عناصر طراحی داخلی و خلاقیت خود بدون نیاز به صرف هزینه های زیاد و با تکیه بر سلیقه خود منزلی خاص و شیک داشته باشید. این بار در مجله دلتا سراغ طراحی داخلی اتاق خواب رفته‌ایم. برای داشتن اتاق خوابی آرامش بخش و زیبا از ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب های زیر الهام بگیرید. با ما همراه شوید.

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب و الگوهای مدرن

سفید رنگی خنثی و انتخاب مناسبی برای ترکیب با رنگ های زرد و صورتی است. یک روتختی به رنگ آبی مایل به نقره ای، دمای اتاق را با طبع سردش متعادل می‌کند. سایه های آبی، مکملِ رنگ های زرد است. با شناخت رنگ ها، رنگ مکمل را به درستی انتخاب و کنتراست را به فضا اضافه کنید. صورتی گچیِ به کار برده شده در این اتاق با ویژگی تسکین دهندگی، تحرکات دیداری ایجاد شده از رنگ های دیگر را آرام می‌سازد. نکته کلیدی و جذاب استفاده از الگو و فرم مدرن روی کوسن و دیوار است که یکنواختی را از بین می‌برد.

رنگ زرد و آبی در دکوراسیون اتاق خواب

اتاق دنج

ایجاد کنتراست روی دیوار با استفاده از الگوهایی به رنگ های روشن و کم رنگ دکوراسیون داخلی اتاق خواب را به فضایی آرامش بخش درمی‌آورد. سعی کنید در چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق خواب از رنگ مشکی در ابعاد بزرگ استفاده نکنید و با توجه به اثر روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی، فقط برای ایجاد تضاد آن را به کار ببرید. به چراغ های دیواری کوچکِ مشکی رنگ در این اتاق توجه کنید، علاوه بر کاربرد نورپردازی وظیفه ای و با توجه به حاکمیت کنتراست در کل فضای اتاق، از این چراغ ها برای افزودن تضاد بصری نیز بهره گرفته شده است.

رنگ سرد و گرم در دکوراسیون اتاق خواب

استوا در اتاق خواب

در صورت علاقه به استفاده از طرح های پر گل و سبک استوایی در دکوراسیون اتاق خواب از ترکیب رنگ های طلایی، زرشکی و بنفش غافل نشوید. سنگ مرمر و پارچه های مخملی المان های تکمیل کننده این مجموعه هستند. ببینید چطور این کاغذ دیواری بهاری در کنار رنگ های گرم و فقط وجود یک میز مرمری با پایه های طلایی جلوه ای برجسته در دکوراسیون داخلی این اتاق خواب به وجود آورده است. نکته ظریفی که در دیزاین این اتاق وجود دارد انعکاس الگو روی یکی از کوسن ها و قرار دادن آن روی زمینه ای به رنگ ساده و بدون طرح است.

ترکیب رنگ بهاری در دکوراسیون اتاق خواب

تاجِ تخت ، پادشاه توجه

از تاج تخت به جای بوم نقاشی و الگوهای مورد علاقه تان استفاده کنید. رنگ آبی آرامش بخش است، آن را به عنوان رنگ غالب دکوراسیون داخلی اتاق خواب برگزینید. برای ایجاد کنتراست از سایه های مکمل آبی، یعنی خانواده نارنجی استفاده کنید. فرم های دایره ای گل های نارنجی روی تاج این تخت، توجه را به خود جلب و با به حرکت درآوردنِ نگاه، فضا را از کسالت آور بودن خارج می‌کند. نارنجی اشتیاق به زندگی را در وجود افراد افزایش می‌دهد. به دلیل وجود رنگ نارنجی در کانون توجه، برخلاف حجم کم، وزن سنگینی را بر دوش می‌کشد و می‌تواند دمای بصری را به تعادل برساند.

تاج تخت در دکوراسیون اتاق خواب

سرما و آتش

در این اتاق باز هم پادشاه کمک ویژه ای به ایجاد کنتراست در این اتاق کرده است. با اینکه استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی، اتاق را روشن تر و بزرگ تر نشان می‌دهد، اما احتمال بی روح بودن فضای اتاق نیز افزایش پیدا می‌کند. وجود کنتراست، یکی از راه های فرار از این معضل است. با انتخاب الگویی به رنگ سفید و سایه های مایل به طوسی، کنتراستِ مد نظر در قسمت تاج تخت به وجود آمده است. مهره اصلی آرامش و سردی در دکوراسیون داخلی این اتاق انتخاب ترکیب رنگ طوسی و آبی است. برای شکستن خط فرضیِ سکون از رنگ زرشکی برای ایجاد حرکت و کنتراست استفاده شده است که نگاه را به خوبی به خود جلب می‌کند.

آرامش در دکوراسیون اتاق خواب



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از رنگ سفید علاوه بر زیبایی احساس امنیت و آرامش در فضا ایجاد می‌کند. برای تعادل بخشیدن به محیط و ایجاد جذابیت، از کنتراست و رنگ هایی مانند مشکی در یک یا دو وسیله تزیینی استفاده کنید.
رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

اتاقی با دیوار کاملا سفید، مانند بوم خالی برای نقاشی است. پس زمینه سفید توانایی بالایی برای انجام دادن تغییرات هیجان انگیز دارد و در مقابل انتظارات را بالا می‌برد. با الهام از ایده هایی که در این بخش از مجله دلتا گردآوری کرده ایم، مانند یک طراح حرفه ای از وجود رنگ سفید در دکوراسیون داخلی خانه لذت ببرید.

انتخاب رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

برخلاف آنچه به نظر می‌رسد به کاربردنِ رنگ سفید در دکوراسیون آسان نیست. استفاده از پالت رنگی سفید و خالی از سایر رنگ ها، زشتی و خطاها را به راحتی نشان نمی‌دهد، فضا را بزرگ تر و روشن تر جلوه می‌دهد اما احتمالِ دیزاین کردن اتاقی بی روح و معمولی را در پی دارد. سایه های مختلفی از رنگ سفید وجود دارد؛ سفید مایل به نارنجی روشن (ناواجو)، سفید مرواریدی، سفید مایل به نقره ای، سفید مایل به فیروزه ای و … .

دکوراسیون آشپزخانه

برای شروع سراغ دکوراسیون آشپزخانه می‌رویم. آشپزخانه قلب خانه محسوب می‌شود. سایه های گرمِ رنگ سفید را در نظر داشته باشید و از آن  در کنار رنگ غالب استفاده کنید، تا فضا حال و هوای دوستانه خود را حفظ کند و محیط سردی نداشته باشید. اگر نمی‌خواهید سایه های سفید را وارد کنید، نورپردازی زیر کابینت با نورهای گرم انتخابی مناسب است.

عناصر طراحی داخلی در دکوراسیون داخلی

شلف

شلف (قفسه) سفید با پس زمینه سفید هماهنگ می‌شود و نگاه را به سمت خود منحرف نمی‌کند. لوازم تزیینی با رنگ های تند و الگوهای مورد علاقه خود را روی قفسه قرار دهید. تضاد سفید و رنگ لوازم کنتراست بصری ایجاد کرده و لوازم تزیینی جلوه پیدا می‌کنند.

قفسه در دکوراسیون داخلی

سبک خودتان را ایجاد کنید

دیوار سفید جان می‌دهد برای تابلوهای هنری و قاب عکس. عکس های خانوادگی، آثار هنری و یا حتی نقاشی های خود را در قاب های سفید به دیوار بیاوزید و سبک منحصر به فرد خودتان را در دکوراسیون داخلی ایجاد کنید.

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

عناصر هفتگانه

طراحی داخلی به معنای تلفیقِ دانش و هنر است. با خلاقیت و به کارگیری هوشمندانه از عناصر طراحی داخلی، بدون نگرانی از سفید استفاده کنید و از نتیجه لذت ببرید.

فرم

اگر به درستی از فرم کمک بگیرید دیگر به سایر رنگ ها نیاز ندارید. یک فرم واحد را به فضا اضافه کنید و آن ها را در جا های گوناگون قرار دهید. یک میز جلو مبلی گرد، چراغ آویزهای گرد، لامپ های حبابی و یا آینه ای با قاب دایره شکل هماهنگی دکوراسیون را جذاب می‌کند.

فرم در دکوراسیون داخلی

الگو

همان طور که در عکس زیر می‌بینید الگو هایی که با طوسی روشن روی سنگ مرمر نقش بسته، با اینکه در زمینه ای کاملا سفید قرار دارد جذابیت و تنوع دیداری در دکوراسیون ایجاد کرده است.

الگو در دکوراسیون داخلی

کنتراست

یک یا دو وسیله را از رنگ های تیره و یا مشکی انتخاب کنید. درون خانه گیاهانی با برگ های بزرگ و سبز رنگ پرورش دهید. وجود سایر رنگ ها کنار سفید، کنتراستی جذاب ایجاد می‌کند.

رنگ سفید در طراحی داخلی

گرما ببخشید

از تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون بر روان و احساسات غافل نشوید. سفید، رنگی خنثی محسوب می‌شود اما استفاده از آن در ابعاد بزرگ و عدمِ وجود رنگ گرم، حس سرما را به محیط القا می‌کند. برای جلوگیری از سرد شدن فضا به دلیل وجود حجم زیاد سفید می‌توانید چند ترفند را به کار گیرید. برای کف خانه کفپوش های چوبی انتخاب کنید. مبلمانی که پایه های چوبی دارند و کوسن هایی به رنگ شاد شما را در گرما بخشیدن به خانه یاری خواهند کرد.

رنگ گرم در طراحی داخلی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون داخلی مجموعه ای تلفیقی از فعالیت های مختلف است. طراحی داخلی از قرون وسطی در زندگی بشر جایگاه ویژه ای داشته و در عصر حاضر به حرفه ای تخصصی تبدیل شده است.
دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی در واقع علمِ معماری فضای داخلی ساختمان است. در بسیاری از مواقع دکوراسیون داخلی با معماری اشتباه گرفته می‌شود. در این بخش از مجله دلتا به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی تلفیقی از هنر و علم در غالب یک پروژه است که برای بهبود فضای داخلی به منظور دستیابی به مکانی ایمن و زیبا برای ساکنان یا مراجعان است. یک طراح داخلی کسی است که وظیفه تحقیق، نقشه کشی، هماهنگی و مدیریت پروژه ها را بر عهده دارد. دکوراسیون داخلی حرفه ای چند وجهی است که شامل پیشرفت مفهومی، نقشه کشی فضا، بازدید از محل، برنامه ریزی، تحقیق، ارتباط با سهامداران، مدیریت ساخت و ساز و اجرای طرح است. گرچه طراحی داخلی مستلزم وجود معمار داخلی است. در دکوراسیون داخلی عناصر طراحی داخلی طبق قواعدی خاص و هوشمندانه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و سبک های دکوراسیون را تشکیل می‌دهند.

تاریخچه و شرایط فعلی

در گذشته، طراحی داخلی به طور طبیعی به عنوان بخشی از روند ساخت و ساز ساختمان قرار می‌گرفت. حرفه طراحی داخلی در نتیجه پیشرفت و توسعه جامعه و پیچیدگی معماری به وجود آمد. برای دستیابی به استفاده حداکثری از محیط، طراحی کاربردی و در نظر گرفتن رفاه افراد، نیاز به ایجاد شغل طراح داخلی احساس می‌شد.

در هند باستان، معماران به عنوان طراحان داخلی نیز شناخته می‌شدند. با استناد به مجسمه هایی که در نمای ساختمان های قرن هفدهم در هند به کار رفته یا متونی که در مقبره ها پیدا شده است می‌توان این مورد را اثبات کرد. نقاشی دیواری یکی از مهم ترین ویژگی های کاخ های قرون وسطی به حساب می‌آید. عمارت های مذکور به نام هادیلیس شناخته می‌شوند. معماری بناهای سنتی تفاوت زیادی با معماری مدرن دارد.

دکوراسیون

در دوران مصر باستان، قطعاتی سفالی بر مقبره ها برای سکونت یا به عنوان مخزن غذای ارواح قرار داده می‌شد. با توجه به این موارد می‌توان جزئیات طراحی داخلی اقامتگاه های مختلف را طی سلسله های مختلف مصریان بررسی کرد. از جمله تغییرات در سیستم تهویه هوا، رواق، ستون، آرماتور، پنجره و درها.

طی قرن های هفدهم و هجدم تا اوایل قرن نوزده، دکوراسیون داخلی بر عهده صاحبان بنا، صنعتگران و تولیدکنندگان لوازم خانگی بود. این اشخاص توصیه های خود را پیرامون طراحی داخلی به ساکنان بیان می‌کردند.

مدیریت و طراحی داخلی به عنوان حرفه

در اوایل قرن نوزده، طراحی داخلی به صورت صعودی گسترش و با رشد جمعیت طبقه متوسط در کشورهای صنعتی و تمایل به تجملات داخلی افزایش یافت. شرکت های تولید مبلمان به شاخه های مدیریت و طراحی داخلی تقسیم شدند. تبلیغات برای مبله کردن تمام خانه در سبک های مختلف شروع شد. تا اواسط قرن نوزدهم این روند ادامه پیدا کرد.

تاریخچه دکوراسیون داخلی

گرایش به طراحی داخلی حرفه ای

در پی افزایش نیاز به دکوراسیون داخلی، وجود طراحان داخلی در قرن بیستم تبدیل به ضرورت شد. طراحان آماتور با شرکت های طراحی انحصاری وارد رقابت شدند. مری الیزابت هاویس، در کتاب خود در مورد اشتیاق اشخاص به استفاده از مبلمان بدون پیروی از سبکی خاص توضیح می‎دهد. هاویس معتقد بود طراحان باید متناسب با نیاز افراد و سلیقه مشتری سبکی از دکوراسیون داخلی را اتخاذ کرد. هاویس می‌نویسد:

«یکی ازعقاید و قانون کلی من در داشتن سلیقه خوب این است که خانه های ما همانند صدف و لانه پرنده است. باید سبک منحصر به فرد و خلق و خوی ما را نشان دهد.»

دکوراسیون داخلی چیست

دکوراسیون داخل مجموعی از فعالیت ها از جمله استفاده صحیح از عناصر طراحی داخلی است. این عناصر هفتگانه اصلی فضا، خطوط، فرم، نور، رنگ، بافت و الگو را شامل می‌شود. هر یک از این المان ها تاثیر روانشناسی متفاوتی بر افراد می‌گذارند. انتخاب هوشمندانه هر عنصر حس متفاوتی در فضا القا می‌کند. دکوراسیون داخلی فقط یک حرفه نیست. هر شخصی با داشتن خلاقیت می‌تواند مکانی را که در آن قرار گرفته زیبا کند. شاید جالب باشد که به بیان ساده دکوراسیون داخلی را این گونه تعریف کنیم: “هنر زیباسازی فضا با استفاده از ذوق و سلیقه به منظور ارتقا رفاه و کارکرد”.

از دکوراسیون داخلی کجا استفاده کنیم؟

هیچ محدودیتی وجود ندارد. حتی اگر تاکنون نمی‌دانستید دکوراسیون داخلی چیست، اما به طور غریزی از آن در ترکیب دکوراسیون اتاق خواب، آشپزخانه، پذیرایی و به طور کل دکوراسیون منزل استفاده کرده اید.

با قرار دادن گلدان کوچک گیاه با برگ های سبز روی میز محل کارتان ناخودآگاه از رنگ سبز و تاثیر آرامش بخش آن بهره و بعد علمی آن را به  کارگرفته اید و با زیبا تر کردن محیط کار به  بعد هنری دکوراسیون داخلی معنا بخشیده اید.

انتخاب کاغذدیواری هایی به رنگ شاد در دکوراسیون اتاق کودک به معنای استفاده از دکوراسیون داخلی است. حال با دانستن نکات کلیدی و اصول طراحی که ما در مجله دلتا ارائه می‌کنیم، می‌توانید خانه و محل کار خود را به طور حرفه ای دکوراسیون کنید.

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی

دکوراسیون شامل سبک های مختلفی است که با توجه به موقعیت و سلیقه کاربران از هر کدام استفاده می‌شود. سبک ها با توجه به نوع چیدمان، انتخاب عناصر طراحی داخلی و کاربرد پذیری نام گذاری شده است.

سبک های مدرن، کلاسیک، روستیک، وینتج، گوتیک، بوهمی، روکوکو، هندی، ویکتوریایی، ارت نوو، آرت دکو، مونوکروماتیک، اوریگامی،رمانتیک، شابی شیک، باروک، صنایع دستی و هنر، روستیک، مینیمال، ایرانی، معاصر و ماوریک، از نمونه های مختلف سبک دکوراسیون داخلی است

در آینده به معرفی سبک های مختلف خواهیم پرداخت.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وجود انواع رنگ در دکوراسیون احساسات مختلفی را به وجود می‌آورد. معماران داخلی، طراحان دکوراسیون و حتی ساکنان هر ساختمان برای طراحی و داشتن فضایی مطلوب نیاز به دانش کافی و به روز در زمینه رنگ ها دارند.
رنگ در دکوراسیون

آشنایی با نقش رنگ در دکوراسیون، به عنوان یکی از عناصر طراحی داخلی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این بخش از مجله دلتا به تاثیر رنگ و معرفی سه رنگ اصلی پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

رنگ ها در زندگی واقعی وجود ندارند و فقط همان چیزی است که مغز و چشم در اثر حرکت امواج الکترومغناطیس ثبت می‌کنند. با این وجود نمی‌توان از نقش پر اهمیت آن در زندگی روزانه چشم پوشی کرد. وجود انواع رنگ در دکوراسیون داخلی احساسات مختلفی را به وجود می‌آورد. معماران داخلی، طراحان دکوراسیون و حتی ساکنان هر ساختمان برای طراحی و داشتن فضایی مطلوب نیاز به دانش کافی و به روز در زمینه رنگ ها دارند.

تاثیرات رنگ بر ذهن بیننده

رنگ یکی از عناصر مرتبط با نور است. رنگ های مختلف حس و حال متفاوتی از جمله شادی، شور و هیجان، آرامش و … در خانه ایجاد خواهند کرد. با شناخت رنگ فضای مطلوب و مورد نظرتان را به خانه اضافه کنید. عوامل متعددی مانند سن، نژاد و تجربیات زندگی در افراد مختلف تاثیر متفاوتی ایجاد می‌کند. در هر صورت افراد به هر رنگ در دکوراسیون واکنش نشان می‌دهند. برای مثال رنگ خاصی برای شما یادآور خاطره ای نشاط برانگیز است در حالیکه همان رنگ چنین حسی را برای شخص دیگری نخواهد داشت.

انتخاب رنگ

هنگام انتخاب رنگ به این سه توصیه توجه کنید:

  • مدت زمانی که افراد (با در نظر گرفتن سن، موقعیت شغلی، نژاد و… ) در آن مکان حضور خواهند داشت. بخش مورد نظر چه زمانی از روز پذیرای ساکنان است. فعالیت هایی که در آن اتاق رخ خواهد داد. حالی که می‌خواهیم به افراد منتقل کنیم.
  • آیا نور خورشید به درون می‌تابد؟ از کدام جهت و چه ساعتی از روز؟ با توجه به موقعیت اتاق تمام مدت روز نور طبیعی را در فضا داریم یا اصلا نور وارد مکان نمی‌شود؟
  • برای انتخاب رنگ، ابعاد فضا و سطح روشنایی سنجیده شود. رنگ روشن فضا را بزرگ تر و رنگ های گرم یا تیره فضا را تاریک و کوچک تر نشان می‌دهند.

برای آشنایی بیشتر، به بررسی اجمالی سه رنگ اصلی در تئوری سنتی و رنگ های سفید و سیاه می‌پردازیم. در بخش های آینده در مورد رنگ های فرعی، مکمل و چرخه رنگ خواهیم نوشت.

سفید

سفید مقابل سیاهی و تاریکی قرار دارد، بنابراین به عنوان رنگ صلح شناخته می‎شود. این رنگِ خنثی به طور گسترده در طراحی های داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. سفید در القای حس جوانی، معصومیت، پاکی، اعتماد به نفس بالا و امنیت به خوبی عمل می‌کند. برای روشن تر و بزرگ تر دیده شدن فضا این رنگ به کار گرفته می‌شود. حسی که افراد از سفید دریافت می‌کنند، حس سرزندگی، نشاط، خنکی و شیرینی است. چون ممکن است فضای سفید بی روح به نظر برسد با بکار بردن الگوهایی به رنگ گرم، کنتراست و جذابیت به دکوراسیون اضافه می‌شود.

رنگ سفید در دکوراسیون و طراحی

مشکی

مشکی، رنگی است که هیچ طیفی را بازتاب نمی‌کند و نور را به خود جذب می‌کند، در نتیجه فضا کوچک تر به نظر خواهد رسید. سیاه یا مشکی با غم، فقدان و اندوه درآمیخته است. این رنگ دراماتیک از اولین رنگ هایی بود که در نقاشی های داخل غار ها یافت شد. از طرفی دیگر به عنوان رنگ خِرد و معرفت نیز شناخته می‌شود. در تئوری طراحی داخلی از مشکی به همراه رنگ های مکمل برای ایجاد تضاد روی لوازم دکوری با ابعاد کوچک استفاده می‌شود. استفاده از مشکی، نمایی لوکس به دکوراسیون می‌بخشد. برای ایجاد عمق میدان در محیط باید از این رنگ در جای مناسب استفاده شود. به کار بردن مشکی در ابعاد بزرگ، حس غم را در ناخودآگاه تولید می‌کند.

رنگ مشکی در دکوراسیون

زرد

زرد یکی از رنگ های اصلی و گرم در چرخه رنگ است . گرما، کامیابی، دلسوزی، علاقه، همدردی و ترس احساساتی هستند که با قرار گرفتن در دکوراسیون به رنگ زرد در فرد به وجود می‌آید. در گذشته دریانوردان برای ارسال پیام کمک و به نشانه بیماری از پرچم زرد استفاده می‌کردند. اتاق زرد رنگ فضایی مسرت بخش، با روح و دوستانه خواهد بود. به کاربردن این رنگ در ابعاد بزرگ باید با احتیاط و درایت استفاده شود، زیرا این رنگ تحریک کننده است.

نقش رنگ زرد در دکوراسیون

قرمز

 در کنار آبی و زرد، سه عنصر ترکیب اصلی رنگ های اصلی را تشکیل می‌دهد. قرمز رنگ آتش، پویایی، عشق، شجاعت، خطر و قدرت است. این رنگ خشن و سرزنده احساسات را برانگیخته، توجه بیننده ها را جلب می‌کند. قرمز از دسته رنگ های گرم بوده، اشتها و  تپش قلب را افزایش می‌دهد. قرمز در آشپزخانه و رستوران ها کاربرد گسترده ای دارد. به دلیل ویژگی محرک آمیز این رنگ در طراحی خانه و به خصوص اتاق خواب کم تر استفاده می‌شود.

رنگ قرمز در دکوراسیون

آبی

یکی دیگر از رنگ های تاثیرگذار در طراحی داخلی آبی است. آبی با یادآوری آسمان و دریا تاثیری عمیق در ذهن می‌گذارد. به همین سبب رنگ آبی که از رنگ های سرد محسوب می‌شود، انتخاب مناسبی برای دکوراسیون اتاق خواب است. به نظر می‌رسد صلح و آرامش درون رنگ آبی حل شده اند. در طراحی سرویس بهداشتی، حمام و استخر، آبی انتخاب معقولی برای ایجاد احساس آسودگی و سکون خواهد بود. استفاده از این رنگ سرد در مکان های رسمی و تشریفاتی توصیه می‌شود. رنگ های مکمل، زرد و سفید در ترکیب با این رنگ جلوه ای جذاب خواهد داشت. استفاده بیش از حدِ رنگ آبی باعث ایجاد افسردگی می‌شود.

رنگ آبی در طراحی داخلی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طراحی داخلی به عنوان یک علم شناخته می‌شود و قواعد خاصی دارد. در این بخش از مجله دلتا عناصر طراحی داخلی را به همراه عکس مورد بررسی قرار داده ایم.
عناصر طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی چینش و گزینش تصادفی المان ها کنار یکدیگر نیست. طراحی داخلی به عنوان یک علم معرفی می‌شود که اصول مشخصی دارد. در این مقاله از مجله دلتا، عناصر طراحی داخلی را که شامل هفت مورد است همراه عکس مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1. فضا

فضا یکی از مهم ترین المان های طراحی داخلی به حساب می‌آید. فضا به عنوان یک پی عمل می‌کند که تمام طراحی های داخلی روی آن ساخته می‌شوند. از این نظر یک طراح باید با مساحت، ابعاد زیر بنا و کاربرد آن به طور کامل آشنا باشد. فضا به دو نوع بخش تقسیم می‌شود. یک بخش فضای دو بعدی که سطح زمین را می‌پوشاند؛ طول و عرض. بخش دیگر فضای سه بعدی که محل سکونت را شکل می‌دهد؛ طول، عرض و ارتفاع. مکانی که با مبلمان و لوازم تزیینی پر شده، فضای مثبت و جاهای خالی به عنوان فضای منفی شناخته می‌شوند. در طراحی داخلی باید تعادل بین این دو فضای مثبت و منفی حفظ شود. شلوغی بیش ازحد یا خالی گذاشتن بخش بزرگی از فضا این موازنه را برهم خواهد زد.

فضا در طراحی داخلی

2. خطوط

خط به فرم و اشکال جان می‌دهد. ایجاد هارمونی، کنتراست و هم چنین تعادل در طراحی داخلی از جمله وظایف خطوط به شمار می‎رود. خط معرف اشکال است و به عنوان راهنمای بصری عمل می‌کند. خطوط به سه دسته تقسیم می‌شوند، افقی، عمودی و مورب. خط افقی ساختار اجسامی از جمله میز، صندلی و تختخواب را تشکیل می‌دهد. خط عمودی نیز پنجره، در ورودی و کمد را در ذهن تداعی می‌کند. خطوط مورب که در پله ها دیده می‌شوند نشانی از تحرک و پویایی است. در طراحی داخلی ترکیب و توجه به مفاهیم پنهان خطوط اهمیت ویژه ای دارد.

خط در طراحی داخلی

خط افقی

اگر بخواهید دریا، غروب خورشید، دشت، تختخواب و یا انسانی در حالت استراحت را نقاشی کنید از خط افقی استفاده خواهید کرد. بنابراین خط افقی، با توجه به تجربه بصری نسل بشر بیان کننده پایداری و آرامش است.

 خط عمودی

خط های عمودی به سادگی رشد و ثبات را در ذهن یادآور می‌شوند. برای مثال در ترسیم ساده  درخت و انسان از خطوط عمودی استفاده می‌کنیم و برای بیان رشد خطوط عمودی را کشیده تر انتخاب می‌کنیم.

خطوط مورب

در نگاه اول به نظر می‌رسد این خط در حال حرکت به سمت افقی یا عمودی شدن است. نیروی گرانش زمین و قوانین فیزیکی در کنار دانشی که داریم حسی از تعلیق به ما می‌دهد. خطوط مورب جنبش و حرکت را در ناخودآگاه افراد به تصویر می‌کشند.

3. فرم

فرم به معنای شکل است. طرح بیرونی که مساحت اجسام را در فضای سه بعدی احاطه کرده است، فرم نامیده می‌‌شود. با استفاده از دو یا چند خط فرم ساخته و با استفاده از سایر المان ها مانند بافت، نقش و رنگ برجسته می‌شود. فرمی که به خوبی شکل گرفته باشد هارمونی و تعادل را در فضا ایجاد می‌کند. فرم به دو نوع تقسیم می‌شود؛ فرم هندسی که ساخته دست بشر است و فرم طبیعی، که در طبیعت یافت می‌شود. دسته بندی دیگری که برای فرم ها وجود دارد شامل اشکال بسته و باز می‌شود. امکان نگاه کردن به درون اشکال باز وجود دارد، در حالیکه اشکال بسته توسط یک سطح محصور شده اند. برای داشتن فرم مناسب، نیاز به تسلط کامل بر خط و فضا داریم.

فرم در طراحی داخلی

4. نور

نور یکی از مهم ترین عناصر طراحی داخلی است. بدون وجود نور، طبیعی یا مصنوعی، سایر المان ها اهمیتی ندارند و آن طور که باید به چشم نخواهند آمد. طرح، فرم و بافت لوازم دکوری، با تاثیر پذیری از نور جلوه خواهند داشت. وجود نور فضا را به مکانی دلچسب برای زندگی تبدیل و سایر عناصر طراحی را برجسته می‌کند. در حالیکه معماران داخلی مکان قرار گرفتن در و پنجره ها را با توجه به جهت تابش نور خورشید هوشمندانه انتخاب می‌کنند، استفاده از نورهای مصنوعی نیز باید در نظر گرفته شود. نورپردازی به سه نوع دسته بندی می‌شود؛ عمومی، تاکیدی و وظیفه ای.

روشنایی کلی فضا

معمول ترین نوع نورپردازی، نور عمومی است. این نور با تابش غیرمستقیم، یکسان و ملایم کل فضا را پوشش می‌دهد. پراکندگی این نور در تمام فضا به یک اندازه است. وجود این نور برای انجام فعالیت و حرکت ضروری است. انواع لوستر، چلچراغ و لامپ های رشته ای برای نورپردازی عمومی استفاده می‌شود.

نورپردازی تاکیدی

همان طور که از نام این نوع نور مشخص است، این نور برای تاکید روی شی یا موردی خاص در طراحی اضافه می‌شود. نور تاکیدی، نگاه را به نقطه کانونی هدایت می‌کند. نور تاکیدی را در تقابل با نقاط تاریک تر قرار می‌دهند. ابزار نورپردازی تاکیدی، چراغ های هالوژن، نورپردازی های توکار، چراغ های سقفی یا پنل های روشنایی هستند.

نورپردازی وظیفه ای

نوعی از نورپردازی که برای نیاز مشخصی تعبیه می‌شود و با ایجاد تضاد بصری و روشن کردن سطح کار توجه اشخاص را به نقطه ای خاص جلب می‌کند. نمونه بارز این نور در گالری و موزه که نور را بر جزئیات متمرکز می‌کند دیده می‌شود. نورافکن، لوسترهایی با طول زیاد، چراغ مطالعه، چراغ دیوارکوب و یا لامپ های رنگی با توان پایین نمونه هایی از ابزارهای مختص نورپردازی تاکیدی هستند.

نورپردازی در طراحی داخلی

5. رنگ

رنگ ها به تعریف خاصی نیاز ندارند. رنگ ها ارتباطی زیباشناسانه بین اشیا ایجاد می‌کنند. با وجود رنگ فضا حس و حالی معنادار پیدا می‌کند. رنگ ها باید بر اساس تاثیرات روانشناسی و طرز فکر ساکنان انتخاب شوند. برای مثال، قرمز اشتها را تحریک می‌کند، بنابراین یکی از بهترین انتخاب ها برای اتاق ناهارخوری است. سبز سمبلی از سلامتی و سکون است، پس برای اتاق خواب مناسب است. هر رنگ سه مشخصه مجزا دارد؛ فام، روشنایی و اشباع رنگ. این سه ویژگی، عامل تمایز رنگ ها هستند. در طراحی داخلی باید با این مشخصات به طور کامل آشنا بود. رنگ ها به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ اولیه، ثانویه و فرعی. همچنین در سه زیر شاخه مکمل، مشابه و مونوکروم (تک رنگ) قرار می‌گیرند.

رنگ در طراحی داخلی

6. بافت

به طور عمده بافت با سطوح سر و کار دارد. بافت چگونگی به نظر رسیدن و حس اشیا را مشخص می‌کند. بافت به فضا عمق و جذابیت می‌بخشد. استحکام و احساسی که سطوح در ذهن تداعی می‌کنند با مفهوم بافت تعریف و به دو دسته تقسیم می‌شود؛ بافت بصری که فقط قابل دیدن است، و بافت لامسه ای که دیده و قابل لمس است. از چیزهایی که به بافت ارتباط پیدا می‌کنند می‌توان به کوسن، روتختی، پرده، کاغذدیواری و هرچیز پوششی اشاره کرد. در طراحی باید از یک بافت غالب استفاده کرد. در انتخاب بافت باید تضاد را در نظر گرفت تا دچار یکنواختی و عدم توازن نشویم.

بافت در طراحی داخلی

7. الگو

الگوها به طراحی داخلی روح و جذابیت می‌دهند. جلوه الگو در کنار رنگ ها نمایان می‌شود. در واقع نمی‌توان عناصر طراحی داخلی را جدا از یکدیگر به کار برد. الگوها، داستان های خود را بیان و اصل پیوستگی را وارد طراحی می‌کنند. الگو می‌تواند هر شکلی به خود بگیرد و شامل طرح های تکراری و جذاب باشند. برای مثل طرح بته جقه یکی از نمونه های معروف الگو  روی کوسن، سطوح لوازم دکوری و دیوارپوش ها هستند.

الگو در طراحی داخلی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون,معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای حل مشکل کم نور بودن اتاق های تاریک پنج ایده دکوراسیون برای روشن کردن اتاق در مجله دلتا برای شما گردآوری کردیم.
ترفند دکوراسیون

اگر نور طبیعی ورودی به خانه کم است، به این معنا نیست که باید در فضایی تاریک زندگی کنید. شاید باورتان نشود که مشکل کمبود نور طبیعی یکی از مشکلات بزرگ طراحان داخلی است که همیشه در تلاش حل آن هستند. در این بخش از مجله دلتا پنج ایده دکوراسیون را که به روشن شدن فضا کمک می‌کند، بخوانید.

قطعا بازسازی بنا راه حل کلی و اصولی در این مورد است. ایده هایی هستند که با انجام آن ها می‌شود دکوراسیون اتاق های تیره را تغییر داد. فضایی که به خوبی نورپردازی شده علاوه بر خواستنی بودن بر سلامت روحی ساکنین تاثیر مثبتی دارد. خانه روشن با تهویه مناسب هوا، سطح استرس را کاهش داده و حال خوبی به افراد می‌دهد.

با سفید شروع کنید

در تلاش برای روشن ساختن فضا اغلب افراد استفاده از آینه برای بازتاب نور به اطراف را بهترین گزینه می‌دانند. این فکر کاملا صحیح نیست. در واقع اولین چیزی که در روشن شدن فضا کمک شایانی می‌کند استفاده زیاد از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی است. بهترین روش پراکندن نور در فضای اتاق، وجود رنگ سفید در سرتاسر محیط است. سفید بر خلاف اجسام بی رنگ، قابلیت انعکاس و بازتاب رنگ در فضا را دارد. بنابراین اگر به بازتاب نور و روشن شدن فضا نیاز دارید در قدم اول دیوار و سقف را به رنگ سفید درآورید. اگر از این تغییرات راضی نبودید به سراغ لوازم بروید. قاب عکس، مبلمان، پرده و ملحفه سفید را به فضا اضافه کنید.

ترفند استفاده از رنگ سفید

چراغ های دیواری

استفاده از نورهای مصنوعی که به دیوار نصب می‌شوند لبه اشیا را روشن تر نشان خواهد داد. حتی اگر از چراغ آویز و نورهای سقفی زیادی در دکوراسیون استفاده شده است از چراغ های دیواری غافل نشوید. چراغی را انتخاب کنید که نور را به سمت پایین و بالا هدایت می‌کند. با چنین ایده ای اتاق های بدون پنجره هم روشن خواهند بود. اگر در نظر دارید پنل های روشنایی به سقف اضافه کنید، تعدادی از آن ها را نزدیک به دیوار نصب کنید تا نور به دیوار ها بتابد و کاغذ دیواری و کابینت ها برجسته به نظر برسد.

طراحی دکوراسیون داخلی با نور

نور پردازی کابینت

نور یکی از مهم ترین عناصر طراحی داخلی است که می‌‌توان از آن بهره برد. نورپردازی زیر کابینت و کانتر ایده مناسبی است. درخششی که از زیر بازتاب می‌شود، آثار سایه را تعدیل می‌بخشد. این نوع نورپردازی بعد از اتمام ساخت و ساز خانه با استفاده از نوارهای ال ای دی ممکن است.
برای روشن کردن سقف در اتاقی تاریک مثل حمام یا انباری، از چراغ هایی استفاده کنید که با فاصله کمی از سقف آویزان می‌شوند. به این صورت نور ورودی از نورگیر را شبیه سازی خواهید کرد.
به عنوان یک انتخاب خلاقانه، از تابلوهای نورانی بهره گیرید. علاوه بر افزایش نور، اثری هنری را در مرکز توجه قرار می‌دهید. آباژور رومیزی در کنار مبلمان انتخاب مناسبی برای بازتاب نور بر دیوار است. چراغ های رومیزی برای حذف سایه های بالا و پایین وسایل انتخاب مناسبی هستند.

خنک سازی دکوراسیون با رنگ آبی یخی

نور طبیعی در قیاس با نور زرد لامپ های رشته ای، دمای کم تری دارد. بنابراین با استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون رنگ آسمان را در زندگی تداعی کنید و دمای رنگ محیط را به تعادل برسانید. آبی یخی تا حد زیادی به رنگ های خنثی نزدیک است و به همین دلیل می‌توانید در کنار انواع رنگ های مدنظرتان از آن استفاده کنید.

ترفند طراحی دکوراسیون داخلی

به استقبال مشکی بروید

ممکن است متناقض به نظر برسد، اما استفاده از رگه هایی مشکی و زغالی رنگ با ایجاد کنتراست سبب برجسته شده نقاط روشن خواهد شد. در خطوط ضخیم پایه های آباژور، صندلی، قاب های عکس، طرح مبلمان یا فرش از مشکی یا آبی تیره استفاده کنید.

ترفند دکوراسیون داخلی

لامپ های حبابی را تعویض کنید

در کنار افزودن آبی یخی به دکوراسیون داخلی برای ایجاد تعادل می‌توانید از لامپ هایی با توان بالاتر و رنگ مهتابی استفاده کنید. لامپ های زرد و خورشیدی، در ذهن نور خورشید را تداعی می‌کنند. اما اگر فضایی روشن و بزرگ تر می‌خواهید لامپ های سفید را انتخاب کنید.

توصیه های دکوراسیون

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
معماری مدارس و محل تحصیل بر روند رشد خلاقیت کودکان موثر است. در این بخش از مجله دلتا در مورد طراحی داخلی مهدکودک بیشتر بخوانید.
طراحی داخلی مهدکودک

با نگاهی دقیق می‌توان گفت آموزش و پرورش در ارتباط مستقیم با معماری محل تحصیل است. با قرار گرفتن در فضایی که هوشمندانه و اختصاصی برای کودکان طراحی شده است، روند رشد و تحصیل آنان به گونه ای مطلوب پیش خواهد رفت. در این بخش از مجله دلتا به طراحی داخلی مهدکودک طراحی شده توسط استودیو طراحی Vudafieri-Saverino در چین پرداخته ایم.

معماری برای کودکان

 فضای مدارس در عصر حاضر نقش حیاتی در تحصیل کودکان دارد و در آموزش و سلامت روحیه کودکان بسیار موثر است. این اصول در طراحی های استودیو Vudafieri-Saverino حائز اهمیت است. این استودیو تاکنون هفتصد مرکز و در بیش از چهل کشور در سراسر دنیا طراحی کرده است. به عنوان نمونه ای از تلفیق این فلسفه با معماری به ایده طراحی چهار کودکستان در چین می‌پردازیم؛ دو مرکز در شنزن و دو مورد دیگر در سوجو.

شنزن با مساحت 2000 متر مربع کلاس ها و دفتر کارمندان را در خود جای داده است. طبقه های بالایی مختص بخش اداری، اتاق ملاقات، محل های آموزش و رستوران و همچنین کلاس آشپزی و ژیمناستیک که پذیرای افراد خانواده است. والدین می‌توانند شاهد بازی و آموزش کودکان باشند. امکان بازی در فضای آزاد برای کودکان فراهم شده است. نمای خارجی ساختمان با لوگوی نارنجی رنگ آن از دور نمایان است.

طراحی داخلی مهد

مهدکودک ویژه بازی و موسیقی

مهدکودکی که می‌خواهیم به آن بپردازیم به نام  Gymboree Play and Music در شهر میلان ایتالیا  و شانگهای چین واقع شده است. این مرکز دوره هایی برای نوزادان و کودکان زیر هفت سال برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این دوره ها افزایش مهارت های شناختی و ارتباطی در دوران طفولیت است. درجریان بازی های مختلف که بر پایه گوش دادن به موسیقی، کلاس هنر، فعالیت های هنری و بازی های حل مساله است، هوش اجتماعی کودکان رشد خواهد کرد. طراحی مکان هایی با قابلیت افزایش کنجکاوی کودکان و همچنین تشویق آنان به آموزش مد نظر قرار گرفته است. این بنا بر اساس موضوع “سفر” از میان اشکالی با فرم، رنگ و مواد مختلف طراحی شد.

محیط های مختلفی از جمله اقیانوس، جنگل، کویر، قطب شمال، دره و فضا در این ساختمان بازآفرینی شد. با طراحی زمینه ای رویایی و جادویی، خیال پردازی در زندگی را برای کودکان شبیه سازی می‌کند. قرار گرفتن در موقعیت های مختلفی که این ساختمان ارائه می‌دهد، مانند تجربه زندگی کردن در دنیایی ناشناخته است.

معماری داخلی کودکستان

بدون ترک محیط کلاس های آموزشی، بچه ها نشستن زیر سایه درخت را در جنگل تجربه می‌کنند. زیر آب غوطه ور می‌شوند. از اقیانوس می‌گذرند و بر بلندی تپه و کوه می‌دوند. در ادامه به کویر خشک و برهوت می‌رسند. تنها قهرمانان این ماجراجویی ها کودکان نیستند، والدین نیز در گشت و گزارها شریکند. ذوق و شوق کودکی در بزرگسالان نیز زنده می‌شود. به همراه فرزندان پتانسیل خلاقیت را در خود افزایش می‌دهند.

طرح اولیه

طرح اولیه این مهدکودک از خود کودکان الهام گرفته شده است. انتخاب رنگ های جسورانه در دکوراسیون داخلی، اشکال هندسی ساده و استفاده از مواد مختلف نشات گرفته از افکار کودکان است. طراحان این اثر می‌گویند: “سعی کردیم فضا را از چشم کودکان تعریف کنیم. محیطی که به جای تصویر احساس آن ها را به چالش بکشد به کودکان آزادی عمل دادیم تا بر بال تخیلات خود پرواز کنند. رویای کودکان ناب و بکر است. دنیا را مستقل از واقعیات، با توجه به خلاقیت و علایق خود تصور می‌کنند. فانتزی های ذهنی مهم تر از دانش است، چرا که دانش محدود است اما دنیای تخیل انتها ندارد. تخیل همان نیروی نامرئی و قدرتمندی که انسان را به حرکت وا می‌دارد.”

طراحی داخلی کودکستان

 



:: برچسب‌ها: معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
به دلیل افزایش جمعیت و تراکم زیاد خانه ها در ژاپن، خانه های کوچک زیادی با معماری خاص در این کشور به چشم می‌خورد. در این بخش از مجله دلتا به خانه چندضلعی واقع در توکیو پرداختیم.
خانه چندضلعی

توکیو به دلیل ازدحام جمعیت و تراکم زیاد ساختمان ها، پر از خانه های کوچک با معماری خاص است. این بار سراغ خانه “بازتابش و کانی” در توکیو رفتیم. در این بخش از مجله دلتا در مورد این خانه چندضلعی بیشتر بخوانید.

خواست ساکنان خانه چندضلعی

این ساختمان در نزدیکی مرکز توکیو با زاویه ای تند، بین دو خیابان واقع شده است. این بنا، یک خانه کوچک جذابی به مساحت 44 متر مربع بین می‌باشد. مطابق قوانین طراحی و خواست مشتری برای داشتن فضای سبز دیوارهای خانه از چندین جهت برش داده شد. از این کاهش حجم به عنوان یک  نکته مثبت در طراحی استفاده شده است. خواست مشتری از یاماشیتا شامل سه مورد بود: محیطی سبز و هیجان برانگیز، حداکثر استفاده از زیربنا، پارکینگ سرپوشیده.

ساختار خانه چندضلعی

عنصر معدنی؛ کانی

در ساخت این خانه از مواد معدنی به عنوان مصالح ساختمانی استفاده شده است. کانی استفاده شده در نما، خصوصیات انتزاعی را با نیازمندی های بنا مرتبط ساخته است. مواد به کار برده شده در پنجره ها با توجه به نیاز قابلیت تغییر از حالت شفاف با مات را دارا می‌باشند. بدین گونه امکان عبور نور را فراهم می‌کنند. نمای ساختمان را نمی‌توان فقط یک سازه ساده در نظر گرفت. برش زدن دیوارهای خانه، مانند برش زدن الماس، با دقت تمام صورت گرفته است. بنا همانند ماده ای ارزشمند که از دل زمین بیرون کشیده، و حالا روی زمین به شکل بنایی چند ضلعی در آمده است.

خانه چندوجهی

بازتابش

با تابش نور از زوایای مختلف نمای دورنی دچار تغییرات بصری می‌شود. حرکت نور و سایه سبب به وجود آمدن فضایی پویا می‌شود. ساختار ساده آشپزخانه، کانتر، پله ها، زمین و سرویس بهداشتی با بخشی از ایده “بازتابش و کانی” خانه چندضلعی در تضاد است. سرویس بهداشتی، در طبقه سوم شامل آینه ای است که هدف اصلی را در بخش “بازتابش” و “کانی”، از لحاظ فرم و متریال پشتیبانی می‌کند.

مینیمالیسم

جمله “کمتر، بیشتر است” تعریف دقیقی از خانه چندضلعی است. اسم این خانه “بازتابش و  کانی” گذاشته شد. بنایی در پایین شهر ناکانو، بخشی در توکیو که به سختی به 480 فوت می‌رسد. یاسوهیرو یاماشیتا، طراح خلاق این خانه، در استفاده از مواد مدرن صنعتی و حفظ کارایی فضا موفق بوده است.
به دلیل مساحت کم زیر بنا از تمام وجوه خانه بهره گرفته شده است. برای طراحی داخلی این خانه باید از سبک مینیمال بهره برد. خانه با امکانات مورد نیاز برای سکونت و زندگی یک خانواده مجهز شده است. لوازم خانه و مبلمان با توجه به در نظر گرفتن فضاهای خالی ساخته شده اند. بدین صورت با طراحی داخلی هوشمندانه خانه بزرگ تر از آن چه هست به نظر می‌رسد.

خانه چندوجهی

طراحی این خانه بسیار تحسین شده و طراح نیز جوایزی برای این خانه چندضلعی دریافت کرده است. مجلات برجسته به بررسی معماری خاص این خانه پرداختند. استفاده از مواد معدنی و سنگ های ارزشمند نقطه عطفی در معماری مدرن محسوب می‌شود. بازتابش و کانی نه فقط برای زندگی یک شخص که برای خانواده نیز مناسب است.

زندگی در فضاهای کوچک به معنای قربانی کردن خوشی و تحت فشار بودن نیست. می‌توان از کیفیت لذت برد و کمیت را اولویت قرار نداد.



:: برچسب‌ها: معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اگر می‌خواهید با استفاده از رنگ های گرم و طرح های پاییزی دکوراسیون منزل تان را به سبک پاییز درآورید، این بخش از مجله دلتا را مطالعه بفرمایید.
پاییز

با استفاده از عناصر پاییزی و رنگ های گرم، پاییز را به خانه بیاورید. ایده های ما را در مجله دلتا بخوانید و الهام بگیرید.

رنگ های پاییزی

زرد، طلایی، کرم، نارنجی، سایه های نارنجی و تناژهای قهوه ای، پالت رنگی پاییزی را تشکیل می‌دهند. با استفاده از این رنگ ها پاییز را به خانه بیاورید. طرح روکش مبلمان، نقاشی یک دیوار از اتاق، به کار بردن کاغذدیواری و کفپوش چوبی المان هایی هستند که می‌توانند شما را در رسیدن به مقصودتان یاری کنند.

در دکوراسیون داخلی اتاق از مبلمان چوبی و اشیائی که در طبیعت پیدا می‌کنید استفاده کنید. دیوارها را با رنگ های گرم نقاشی کنید. کرم و زرد روشن که یادآور روزهای تابستان هستند، انتخابی مناسب برای اتاق پذیرایی محسوب می‎شوند. اگر فعلا” نمی توانید مبلمان خود را تعویض کنید، کاناپه را با روکش هایی به رنگ پاییزی بپوشانید. با الهام از برگ های پاییزی که رنگ های مختلفی دارند، از پارچه های چهل تکه استفاده و کوسن هایی با رگه های طلایی و آجری را به مبلمان اضافه کنید.

رنگ های پاییزی در دکوراسیون منزل

تغییرات کوچک

اگر نمی‌خواهید تغییر بزرگی در طراحی داخلی ایجاد کنید، از طبیعت کمک بخواهید. پاییز با برگ های خشک و نارنجی رنگ در دکوراسیون در ذهن تداعی می‌شود. از برگ های خشک، چوب های دارچین و میوه درخت کاج در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید. روی قفسه های دیواری و کتابخانه ها جایی مناسب برای قرار دادن میوه کاج و بلوط است.

رنگ های پاییزی در دکوراسیون داخلی

افزودن فقط یک المان با رنگ های پاییزی کافی است. یک نقاشی زیبا از درختان و نقش های پاییزی به دیوار بیاویزید. یک ظرف سفالی قهوه ای رنگ را با میوه های این فصل در کنار کدو تنبل هایی با سایزهای مختلف پر کنید. ظرف را در کنار چندین شمع روی میز ناهارخوری قرار دهید. برگ های خشک را به خانه بیاورید. برای تزیین قاب و شومینه از آن ها استفاده کنید. لوازم تزیینی مختلف را با توجه به رنگ های موجود در پالت پاییزی انتخاب و از سبدهای حصیری بافته به عنوان گلدان استفاده کنید. گل خشک شده، ساقه های طلایی گندم و شاخه های ظریف درخت را درون گلدان قرار دهید.

استفاده از رنگ های پاییزی

پاییز را به درون بیاورید

به زودی زمستان فرا خواهد رسید. با سرد شدن هوا و ماندن در منزل با طبیعت ارتباط کم تری خواهید داشت. از پاییز بهره ببرید و المان های چوبی را در دکوراسیون اضافه کنید. سایه های قهوه ای حسی از خانه های چوبی به شما خواهد داد. از پارتیشن های قهوه ای برای جدا کردن بخشی از اتاق استفاده کنید. با سرد شدن تدریجی هوا، باید به فکر گرم کردن خودتان باشید. پتوهای پشمی به رنگ بادمجانی و زرشکی را روی دسته های مبل قرار دهید. با ایده گرفتن از توصیه های ما و کمی خلاقیت، خانه خود را به سبک پاییزی درآورید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در این بخش از مجله دلتا می‌پردازیم به موزه مارپیچی در نروژ که مانند پلی دو حاشیه رودخانه را به هم متصل می‌کند.
موزه مارپیچی

موزه مارپیچی در نروژ، طراحی شده توسط شرکت بیگ، دارای معماری مدرن است. در این بخش از مجله دلتا، شما را بیشتر با این موزه آشنا می‌کنیم.

هیپنوتیزم می شوید

طراحی این موزه به صورت پیچشی، طرحی عجیب است بین انواع طراحی های مارپیچی و هندسی که در نروژ یافت می‌شود. در سال 2011 گروه طراحی بیارکه اینگلس، که با نام بیگ نیز شناخته می‌شود، پیشنهاد تلفیق یک پل پیچشی با موزه هنری را در اطراف اسلو  واقع در نروژ مطرح کرد. این پل برای دسترسی از یک سوی رودخانه پر پیچ و خم راندسلوا به سمت حاشیه دیگر طراحی شد.

اکنون پس از گذشت هشت سال، ساخت این سازه به اتمام رسیده است. این پل به عنوان اثری با معماری خاص و یک موزه گالری هنری محسوب می‌شود. این پروژه “تابیده” نامیده شد؛ موزه تابیده. پل مارپیچی مذکور در جوناکر، منطقه ایی جنگلی حدود 43 مایل دورتر از پایتخت واقع شده است. فضای اشغالی تخمین زده شده 1000 متر مربع است. بازدیدکنندگان برای عبور از عرض رودخانه امکان قدم زدن بر روی این زیرساخت کاربردی را دارند. همچنین می‌توانند از داخل پارک، به عنوان یک مجسمه ی عظیم، این سازه را تحسین کنند.

 

موزه مارپیچی در نروژ

پل هیبریدی و موزه مارپیچی

بیارکه اینگلس میگوید این پل  یک پل هیبریدی یا پیوندی است. ترکیبی از معماری های سنتی در کنار یکدیگر؛ موزه، پل و مجسمه بزرگ قابل سکونت. اگر به این اثر به عنوان یک پل نگاه کنیم، دو حاشیه ی رودخانه را با چرخش نود درجه به هم مرتبط کرده است. رودخانه از میان بزرگ ترین پارک مجسمه اروپا می‌گذرد. اما چنانچه آن را یک موزه در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که دو فضای متمایز را به هم متصل کرده است؛ یک گالری عمودی درونی و یک گالری افقی از نمای پانورامای سراسر رودخانه در بخش خارجی. هم چنین فضای سومی نیز از تلفیق این دو گالری ایجاد شده است، که تفسیری آشکار از اسم انتخاب شده است. فضای سوم در واقع همان نمای تابیده بیرونی است. پل همانند مجسمه ای بین سایر مجسمه های موجود در پارک است.

در قسمت میانی سازه شاهد پیچش نود درجه هستیم. این چرخش ساختاری باعث به وجود آمدن منظره ای دو گانه در داخل موزه شده است. با این چرخش ساده در ساختمان موزه عابران از سطح پایینی یک سمت رودخانه به تپه هایی در بخش شمالی پارک هدایت می‌شوند.

موزه مارپیچی در نروژ

 

ساختمان موزه

این سازه از پنل های آلومینیومی چهل سانتیمتری و ترکیب بندی کرکره ای تشکیل شده است. پنل ها به گونه پشت هم ردیف شده اند تا بتوانند پیچش مدنظر را ایجاد کنند. ورودی جنوبی موزه، با آلومینیوم های شانزده میلیمتری شکل گرفته است. ساختمان به گونه ای احداث شده است که فضای اطراف را بازتاب دهد. زمانی که به قسمت خمیدگی نگاه می‌کنید، بازتاب طبیعت را روی پنل های آلومینیومی مشاهد می‌کنید. بازتاب درختان بر ساختمان این موزه، و همچنین انعکاس جریان رودخانه در قسمت تحتانی جلوه کاملی از هم رنگ شدن با طبیعت در این سازه است.

اینجا مکانی خاص برای ارائه و نمایش هنر است. دیوارهای موزه از کف تا سقف شیشه ای هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند جنگل روبرو را بدون مزاحمت های بصری تماشا کنند. نوری که بی واسطه از بیرون به درون بازتاب می‌شود، با توجه به زمان های مختلف روز، تجربه متفاوتی را برای تماشاگران آثار هنری داخل گالری ایجاد می‌کند.

 

 

 

موزه مارپیچی در نروژ



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خانه های کوچک روز به روز طرفداران بیشتری پیدا میکنند. در این بخش از مجله دلتا شش توصیه مفید و کاربردی در تزیین اتاق خواب کوچک را مطالعه بفرمایید.
تزیین اتاق خواب

در این مطلب با شش توصیه کاربردی برای تزیین اتاق خواب آشنا می‎شوید.تمایل به داشتن خانه های بزرگ رو به کاهش است. تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان به جای بناهای بزرگ، سکونت در خانه های جمع و جور را ترجیح می‌دهند. نگه داری، گرمایش و سرمایش خانه های کوچک راحت تر است. گرچه مساحت کمتر به معنای فضای کمتر برای زندگی نیز می‌باشد. اگر شما هم از آن دسته اشخاصی هستید که اتاق خواب کوچکی دارید این بخش از مجله دلتا را مطالعه کنید.

افزایش نور

اتاق های تاریک، کوچک تر به نظر می‌رسند. در مقابل نیز فضاهای نورانی بزرگ به چشم می‌آیند. هر گونه پوششی روی پنجره ها هست را حذف کنید. شیشه ها را مات نکنید، پرده های ضخیم استفاده نکنید و به هنگام روز پرده ها را کنار بزنید. اجازه دهید نور داخل اتاق شود. به جای استفاده از آباژورهای رومیزی روی میز و کنار تخت، از چراغ های دیواری استفاده کنید. هم فضای کمتر اشغال می‌شود و هم نور مانند پنجره از پهلو می‌تابد. برای داشتن نور بیشتر از لوزام صیقلی و براق استفاده کنید. برای مثال آینه با بازتاب نور فضا را بزرگ تر نشان خواهد داد.

تزیین اتاق خواب ساده

حذف درهم ریختگی

بزرگ ترین و راحت ترین کاری که می‌توانید در دکوراسیون داخلی انجام دهید تا اتاق تان بزرگ به نظر برسد حذف آشفتگی ها و بی نظمی ها است. هرچه اقلام بیش تری در فضا وجود داشته باشد، احساس خفه گی بیش تری به شما دست می‌دهد. فقط لوازم ضروری را نگه دارید. کلکسیون کتاب های مورد علاقه تان را جای دیگری از خانه قرار دهید. میز آرایش را به حمام انتقال دهید. ارزان ترین تغییر در تزیین اتاق خواب، کم کردن وسیله های اضافی است.

تزیین اتاق خواب شیک

استفاده از دیوار

از آنجایی که فضای افقی محدود است، ناچار هستید از فضای عمودی استفاده کنید. در اکثر مواقع افراد دیوار را به محل نصب آثار هنری اختصاص می‌دهند. دیوار را برای جای دادن قفسه های بلندی که از زمین تا سقف ارتفاع دارند خالی بگذارید. کمدهای بلند و در بسته انتخاب مناسبی برای نگهداری لباس ها هستند. علاوه بر تمیز ماندن لباس ها، ظاهر مرتب تری به اتاق بخشیده اید. طبقات و کمدهای بدون در برای اتاق کودکان مناسب است تا هر زمان به لوازم تحریر و اسباب بازی هایشان دسترسی داشته باشند. میتوانید برای تزیین اتاق خواب از اکسسوری های جذاب در طبقات استفاده نمایید.

تزیین دیوار اتاق خواب

استفاده خلاقانه از فضای خالی

بعد از اینکه لوازم غیر ضروری را از اتاق خارج کردید به فکر راهی خلاقانه برای نگهداری وسایل مورد نیازتان باشد. قسمت پشتی کمد ها و در اتاق جای خوبی برای نصب اورگانایزرهای کم عمق است. آویزهای مختلفی برای آویختن کمربند، شال، کلاه و حتی جواهرات در نظر بگیرید. درون کمد از نگهدارنده های طبقاتی برای قرار دادن وسیله های کوچک استفاده کنید.

تزیین اتاق خواب زیبا

تخت دو طبقه

چنانچه ارتفاع کف تا سقف خانه زیاد باشد، تخت دو طبقه انتخاب مناسبی برای اتاق های کوچک است. با انتقال تخت به بالا، یک فضای آزاددر اختیار قرار می‌دهد. با توجه به نیاز خودتان می‌توانید از این جای خالی برای قرار دادن میز مطالعه، کاناپه و یا میز تلویزیون استفاده کنید. اگر ارتفاع کافی را برای استفاده از تخت های دو طبقه ندارید، از تخت هایی با فاصله کم تر استفاده کنید. در قسمت پایینی برای نگهداری لوازم و کمد های کوچک استفاده کنید. همچنین تخت هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع موجود هستند که میتوانند جوابگوی نیاز شما باشند.

تخت دو طبقه در تزیین اتاق خواب

انتخاب هوشمندانه رنگ

در هنگام تزیین اتاق خواب، به رنگ های روشن و محدود بسنده کنید. بهتر است یک یا دو رنگ در دکوراسیون استفاده کنید. برای شروع سفید می‌تواند انتخاب به جایی باشد. اگر سفید را دوست ندارید از رنگ های روشن و سرد استفاده کنید. رنگ سرد فاصله دیوار ها از یکدیگر را بیش تر نشان می‌دهد. با انتخاب رنگ های گرم اتاق، راحت تر و کوچک تر به نظر می‌رسد.

تزیین اتاق خواب کوچک



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گرایش معماران به طراحی خانه های کوچک در حال افزایش است. خانه قیفی در توکیو، دارای معماری خاص و جذابی است که در این بخش از مجله دلتا به آن پرداخته ایم.
توکیو

ژاپن پر از ساختمان هایی با معماری خاص است. افزایش جمعیت و شهرنشینی نیاز به آپارتمان نشینی را در مناطق شهری افزایش می‌دهد. به دلیل محدودیت فضا، معماران به سمت طراحی خانه های کوچک گرایش پیدا کردند. این بار در مجله دلتا به خانه قیفی در شهر توکیو می‌پردازیم.

خانه عشق شماره دو

“خانه عشق شماره دو”، اسم کلبه ای جمع و جور به مساحت 19 متر مربع است. این خانه توسط تاکشی هوساکا طراحی شد. به دلیل فرم قیف مانند سقف بنا، آن را به نام “خانه قیفی” نیز می‌شناسند. این ساختمان متناسب با نیازهای یک زوج طراحی شده است. این محل اقامتی بتونی شامل یک چارچوب اصلی است که به نورگیر گرد متصل شده است. نورگیر تعبیه شده در تمام طول سال نور خانه  را تامین می‌کند. به بیان تاکشی هوساکا، در طراحی این خانه اصول پنج گانه رومی که برای زندگی ایده‌آل در ویلا لازم است، بهره گرفته شده: اتاق مطالعه، سرویس بهداشتی، تماشاخانه، مکان سرو  و پخت و پز غذا و جایی برای گوش دادن به موسیقی.

خانه کوچک در توکیو

خانه عشق در توکیو

هوساکا 10 سال در خانه ی قبلی خود به اسم “خانه عشق” زندگی کرد. در سال 2015، استاد دانشگاه هنر و معماری واسدا شد. مسافت چهل کیلومتری را از خانه تا دانشکده هر روز با قطار، حدود سه ساعت، سفر می‌کرد. بنابراین به فکر ساخت “خانه عشق شماره دو” در توکیو افتاد. وی صاحب زمینی کوچک در توکیو بود، لذا فورا دست به کار شد و طراحی خانه ای دو طبقه را آغاز کرد.

 “همسرم در آن زمان مشغول خواندن کتابی پیرامون “دوران ادو” بود. در این کتاب به خانواده ای اشاره می‌شود که در خانه ای 9.6 متر مربعی به نام “ناگایا” زندگی می‌کنند. بعد از خواندن کتاب، همسرم معتقد بود 18 متر مربع برای ما دو نفر فضای زیادی است. بنابراین نظرم عوض شد، و خانه ای یک طبقه طراحی کردم.” تمام اجزای کره زمین ، برای مثال نور خورشید، باران، برف، حیوانات، گیاهان و انسان ها در این خانه جایی دارند. سکونت در چنین منزلی به معنای تمرکز بر اشغال فضای کم اما ارتباط ابدی با تمام دنیا در درون خانه است.

خانه کوچک در توکیو

لذت 19 متری

هوساکا این خانه را برای خود و همسرش ساخته است. او میگوید هرروز به حمام در فضای باز می‌رود، با کیفیت بالایی به موسیقی مورد علاقه ش گوش می‌دهد، در ظروف سفالی غذا می‌خورد و کتاب می‌خواند. تمامی لذت های زندگی روزمره را در این خانه تجربه می‌کند. در شبیه سازی ها مشخص شد که سه ماه زمستان خورشید به صورت مستقیم به درون این خانه نمی‌تابد. هوساکا در ابتدا نا امید شد. اما اندکی بعد با دقت به بناهای مناطق اسکاندیناوی تلاش کرد تا دیوارهای منحنی برای سقف طراحی کند و پنجره های سقفی در آن جای دهد. در طرح نهایی سقف به فرم قیفی شکل با منفذی دایروی و متحرک طراحی شد. بخش متحرک تعبیه شده در قسمت نورگیر نور کافی را به داخل هدایت می‌کند. در فصل تابستان، نور خورشید به طور مستقیم به دورن می‌تابد و حس دلپذیری در ساکنین ایجاد می‌کند.

خانه کوچک در توکیو

خانه کوچک در توکیو

فرم در خدمت نیاز

دیوارهایی که به سقف می‌رسند، شامل دو بدنه به شکل هایپربولیک هستند. این دیوارها در اندازه های متفاوت تولید شده اند و فرم سهموی آن ها کمتر شده است. بیش تر قوس دیوارها در قسمت های بالایی، نزدیک به سقف وجود دارد. برآمدگی های سقف، تا حد ممکن هموار شده است تا ظاهر خانه به یک ساختمان معمولی  شبیه شود و ناهماهنگی در نمای ساختمان های منطقه ایجاد نشود.  هفت دیوار کوتاه در اسکلت اصلی ضد زلزله، وجود دارد که خانه را به سه قسمت تقسیم می‌کند.

بخش های خانه شامل اتاق پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب هستند. ضخامت دیوارهای بتی در نواحی انتهایی و پایینی دیوار تا پانزده میلی متر مربع کاهش داده شدند. این کاهش ضخامت صورت گرفته است تا بتوان در آشپزخانه قفسه و کانتر قرار داد. اسکلت خانه در کنار کارکرد خود، به شکل نیمکت فرم دهی شده است.

خانه کوچک در توکیو

ارتباط مستقیم با توکیو و طبیعت

“وقتی پنجره جلویی را باز می‌کنیم با خیابان روبرو می‌شویم. رهگذران با ما صحبت می‌کنند. کودکان دست هایشان را روی زمین می‌گذارند و داخل را نگاه می‌کنند. سر میز شام سگ هایی که در حال رد شدن هستند را نوازش می‌کنیم. با نگاه به پیاده روی سرسبز و پر گل روبرویی، تصور می‌کنیم یه باغچه در حیاط خانه داریم. در این خانه قیفی، توکیو را از نزدیک لمس می‌کنیم.” زمانی که این ساختمان احداث شد، خانه عشق قبلی به آتلیه طراحی و ویلای تفریحی این زوج تبدیل شد. خانه عشق مسکنی دوست داشتنی برای هوساکا و همسرش بود. در ابتدا از نقل مکان احساس ناراحتی می‌کردند، اما پس از گذراندن وقت در خانه قیفی، شادی و لذت جای دلتنگی را پر کرد.

خانه کوچک در توکیو

 



:: برچسب‌ها: معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خانه درختی با عایق صوتی، مشهور به خانه آرامش در ژاپن واقع شده است. برای آشنایی بیشتر با این خانه درختی این مقاله از مجله دلتا را مطالعه بفرمایید.
خانه درختی

خانه درختی، مشهور به خانه آرامش در ژاپن طراحی و پیاده سازی شده است. این سازه عایق صدا بوده و طرحی شبیه بیشه دارد. در مجله دلتا شرحی مختصری از این خانه درختی را بخوانید تا بیشتر با این کلبه آرامش آشنا شوید.

انقلاب آرامش

خانه درختی بی صدا و آرام توسط جان لویس و شرکت Quiet Mark طراحی شده است. جان لویس در سال 2014 در پروژه “انقلاب آرامش” همکاری خود را با Quiet Mark آغاز نمود. هدف از این پروژه افزایش آگاهی مصرف کنندگان در رابطه با کیفیت صدای خوب بود. آن ها در تلاش برای ایجاد عصری جدید در تکنولوژی اندازه گیری صدا در بازار بودند.

خانه درختی در ژاپن

خانه درختی ایده آل

جان لویس به همکاری شرکت مذکور خانه ای را تحت عنوان “خانه درختی آرامش” طرح ریزی کرد. از این طرح با نام “خانه ایده‌آل” پرده برداری شد. نمایش خانه ایده‌آل بزرگترین و طولانی ترین رویداد در بریتانیا است. این رویداد شامل شرکت های بزرگ و جوایز متعددی است. این خانه بلوطی وقف آسایشگاه کودکان به منطقه ای در جنوب شرقی انگلستان شد.

خانه درختی در ژاپن

این آسایشگاه مکانی است برای تسکین دادن به کودکان و نوجوانانی که دچار بیماری های لاعلاج هستند. آسایشگاه خانه درختی پذیرای 280 کودک و نوجوان زیر 25 سال است. تمام اعضای خانواده افراد بیمار می‌توانند از محیط خانه استفاده کنند. فضای درونی خانه محیطی مهیج و آرام برای خانواده ها و کودکان است. امکان بازی، گذران وقت و استراحت در این مکان فراهم شده است. حتی در شرایط نمایشگاهی هم، درون این خانه حس آرامش جریان داشت. درست مانند خانه های درختی دوران کودکی، گویی در نقطه ای خلوت گوشه انباری یا بالای درختی بزرگ پنهان شده ایم.

خانه درختی در ژاپن

یکی از دلایل شهرت این خانه ساختار الوارهای چوبی منحنی شکل آن است. طراحی سازه بازتابی از محیط طبیعی است. استفاده از چوب و گیاه در نما، افراد را به ارتباط بیشتر با فضای بیرونی ترغیب می‌کند.

خانه درختی یا درخت بلوط

فرم خانه به عنوان نمادی از یک بیشه است. تنه های بزرگ درخت مانند پیله شاخه های کوچک و ظریف را در بر گرفته اند. سطح بنا از زمین فاصله دارد. خانه و زمین به وسیله راه پله به یکدیگر مرتبط شده اند. تراش پایه های چوبی خانه به صورت منحنی مقعر  است. به همین دلیل زمانی که از داخل به پایین نگاه کنید مانند این است که در یک پوشش گیاهی پر از برگ و شاخه ها غوطه ور هستید.

خانه درختی در ژاپن

به خاطر موقعیت قرارگیری خانه که در قلب جنگل است، بازدیدکنندگان سکوت عمیقی را تجربه خواهند کرد. محیط بیرون خانه به عنوان آرشیوی از صدای حیوانات و حیات وحش عمل می‌کند. پس از قرار گرفتن در این خانه درختی افراد متوجه حجم بالای نویز در زندگی شهری و پر سر و صدای روزمره خواهند شد.

مقابله با آلودگی صوتی

هرروز به شیوه های مختلفی در معرض آلودگی های صوتی قرار داریم. نویزها به طور ناخودآگاه اثرات منفی بر جسم و روح می‌گذارند. وقتی صحبت از لوازم الکتریکی پیش می‌آید همگی بر این باور هستیم که توجه به کاهش مصرف باید در اولویت قرار گیرد. چنانچه راه گریزی از خرید برخی لوازم نداریم، بهتر آن است که هنگام تصمیم گیری محصولی کم خطرتر را خریداری نماییم. جان لویس و Quiet Mark تلاش کردند افراد را در مورد خطرات آلودگی صوتی آگاه سازند. در راس دغدغه های آن ها طراحی خانه ای بود که از ورود نویز به داخل جلوگیری کند.

خانه درختی در ژاپن

مهم ترین ویژگی که در طراحی این خانه درختی در نظر گرفته شده است عایق بودن آن در برابر صوت است. برای کاهش نفوذ صدای خارجی در ساختار دیوارها، کف و سقف از بلوک های آکوستیک استفاده شده است. بیش از 80 درصد از مواد به کار رفته در این بنا از مواد قابل بازیافت و ارگانیک است.

خانه درختی در ژاپن

بسیاری از سازه های نمایشی در پروژه های مختلف به گونه ای طراحی می‌شوند که برای همان پروژه ی خاص قابل استفاده هستند.  پس از اتمام نمایش سازه ها برچیده می‌شوند. بنابراین در عمل بی مصرف خواهند بود. در پروژه های نمایشی مواد و مصالح زیادی دور ریخته خواهند شد. یکی از چالش ها در طراحی این خانه درختی، استفاده از موادی بود که طی هفت روز نصب شوند. همچنین موادی بادوام و با عمر طولانی نیاز باشند.



:: برچسب‌ها: دیزاین , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از شیشه های رنگی در طراحی نمای خارجی ساختمان، جلوه بصری بسیار دلنشینی دارد. برای شما چندین نمونه معماری مدرن با استفاده از شیشه های رنگی را در مجله دلتا گلچین کرده ایم.
نما

استفاده از شیشه های رنگی در نمای خارجی ساختمان، نه فقط بیرون ساختمان ها را زیبا بلکه  هنگام تابش پرتو خورشید، زیبایی چشم نوازی در داخل عمارت ایجاد می‌کند. بازی نور، رنگ و فرم در نمای این بنا ها، ببیننده را برای لحظاتی به سوی خود می‎کشاند. در آلودگی های بصری زندگی شهری، بناهایی که از شیشه های رنگی در نما بهره گرفته‎اند بسیار کم دیده می‌شوند. ما برای شما چندین نمونه از طراحی های جذاب را در مجله دلتا گلچین کرده‎ایم تا ببینید و تحسین کنید.

خانه سیار

به این خانه ی سیار شیشه ای نگاه کنید. این سازه از هزاران پلکسی رنگی ساخته شده است. هر کدام از این تکه ها با دست برش داده شده‎اند. این خانه کوچک روی پلی در پارک بروکلین قرار دارد. فرم ساده این بنا مانند خانه هایی است که در نقاشی های دوران کودکی  می‌کشیدیم، این ارتباط ناخودآگاه با گذشته کشش بیشتری برای ما ایجاد می‌کند و با استفاده از نور مصنوعی حتی هنگام شب نمای جذابی دارد.

شیشه در نما

نما

شیشه در نما

مستطیل های رنگین

این بنا در سال های 1950 ساخته و پس از بازسازی و مرمت به کلیسا تبدیل شد. هنگام عبور نور خورشید از شیشه های مستطیل شکل، باریکه های رنگی نور تشکیل می‌شوند.این کلیسای مدرن در سیاتل واقع شده است.

شیشه در نما

شیشه در نما

شیشه های موزاییکی

طراحی هوشمندانه ی پنجره های این ساختمان که با شیشه های هم اندازه و یکسان، به فرم موزاییک ساخته شده است، حسی از همبستگی و تفاهم را در بیننده ایجاد می‌کند. با وجود شکل یکسان، هر یک از مربع ها دارای رنگ و جایگاه مستقلی هستند، و این می‌تواند به عنوان نمادی از استقلال افراد در جامعه بشری باشد. این عکس متعلق به کلیسای جامع کلن است که در سال 2007 ساخت آن به پایان رسید.

شیشه در نما

بازی بچه ها یا بازی نور

دنیل بورن یکی از طراحان مشهوری است که گرایش شدیدی به استفاده از شیشه های رنگی در طراحی های خود دارد. بورن در طراحی های خاص سرآمد است. یکی از پروژه های وی به اسم “مثل بازی کودک” دارای تعداد زیادی شیشه های رنگی و بی رنگ در نما است.

استفاده از شیشه بی رنگ در نما به روشن شدن فضا کمک می‌کند. ارتفاع این پنجره ها تا حدود 25 متر می‌رسد. با حرکت خورشید و تغییر زوایای تابش، بازدیدکنندگان در فضایی با نورهای لرزان و متحرک قرار دارند که گویی هر لحظه در حال حرکت است. شب ها نیز با نورپردازی های داخلی بیننده ها نمای جذابی را مشاهده می‌کنند. شیشه های رنگی با ترتیب مشخصی در چند ردیف قرار گرفته‎اند. اگر از ساختمان فاصله بگیرید و از دور به آن نگاه کنید شبیه به یک پازل بزرگ به نظر می‌رسد.

شیشه در نما

شیشه در نما

شیشه در نما

شیشه در نما

باز هم دنیل بورن و شیشه های رنگی در نمای خارجی ساختمان

به یکی دیگر از طراحی های معروف این طراح بزرگ به اسم “چشم طوفان” اشاره می‌کنیم. چشم طوفان در ساختمانی از موزه گوگنهایم واقع در منهتن  قرار دارد. بورن به جای دیوار و پنجره های خنثی و بی روح از شیشه های رنگی در نما استفاده کرده است. در هر طبقه فرم مرزبندی رنگ ها با سایر طبقات متفاوت است.

شیشه در نما

ایستگاه لگو

این ایستگاه اتوبوس فرانسوی، از دور مانند تکه های بزرگ لگو به نظر می‌رسد. روی بتن بکار گرفته شده در نمای خارجی ساختمان، تعدادی نقطه قرار داده‎اند. به همین دلیل عابران از دور ایستگاه را مانند فلز سوراخ شده می‌بینند. شیشه های رنگی در کنار رنگ طوسی بتن تضادی خاص و جذاب ایجاد کرده است.

شیشه در نما

شیشه در نما

شیشه در نما

خانه صدفی

خانه صدفی از جمله طراحی های خاویر سنوزیان است که از شیشه های رنگی دایره‎ای شکل استفاده کرده است. هنگام غروب رنگین کمانی در خانه ایجاد می‌شود.

شیشه در نما

معماری ایرانی

شیشه های رنگی و رنگ در دکوراسیون و معماری ایرانی هم جایگاه ویژه ای دارد. خانه های قدیمی با درهای چوبی کنده کاری شده و شیشه های رنگی در فیلم های قدیمی را حتما دیده اید.تصویر زیر نمای داخلی مسجد زیبای نصیر الملک شیراز است .

شیشه در نما

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
به مناسبت روز جهانی کودک در مجله دلتا ایده های جذابی از کوسن، پادری و پتوهای بافتنی برای دکوراسیون داخلی اتاق کودک گردآوری کردیم.
بافتنی

امروز به مناسبت روز جهانی کودک، تصمیم گرفته‎ایم ایده هایی برای اتاق کودک در مجله دلتا به شما ارائه کنیم. بافتنی های شیک و ارزانی که خودتان می‌توانید با کمی حوصله برای کوچولوهای دوست داشتنی آماده کنید. با توجه به هزینه پایین، می‌توانید برای ایجاد تنوع  هر چند وقت یکبار با استفاده از عناصر طراحی داخلی، دکوراسیون اتاق کوک‎تان را تغییر دهید. دوران شکل گیری شخصیت افراد در همان کودکی است. هر تلاش کوچکی برای زیبا ساختن دنیای آن ها به نتیجه ای بزرگ خواهد رسید.

انتخاب با کودک است

سلیقه کودک را اولویت قرار دهید. قرار نیست دنیای بزرگسالان را به آنها تحمیل کنیم. اگر کودک در اتاق خودش که حریم شخصی او به حساب می‌آید چیزی را دوست دارد که مورد پسند شما نیست، مخالفت نکنید. احترام به نظر و سلیقه دیگران را به او آموزش دهید. با این کار عزت نفس کودک را افزایش می‌دهید. از او بپرسید چه حیوانی را دوست دارد و یک پادری کوچک شبیه حیوانی که مورد علاقه اوست برای وسط اتاق، یا جلوی تخت به وی هدیه دهید.

ماهی

بافتنی

فرشته آرزوها باشید

اجازه دهید خلاقیت کودک، راهنمای شما باشد. اگر دلش می‌خواهد بالشت زیر سرش دخترکی با صورت مربعی باشد یا یک ابری که پا دارد، به او نگویید این افکار اشتباه است. با او همگام شوید، ایده بگیرید و نظراتش را بپذیرید. فورا میل بافتنی و کاموا را به دست بگیرید و همان ایده را پیاده کنید.

کوسن

ابر

دوستان تخیلی بافتنی بسازید

دنیای اطراف کودک‎تان را هدفمند شکل دهید. تمام دنیای بچه ها همان اتاق چند متری اطراف‎شان است که در آن بازی می‌کنند، می‌خوابند، می‌خندند و تخیل می‌کنند. کوسن هایی به شکل آدمک ببافید و برایش اسم انتخاب کنید. علاوه بر اینکه فضا را زیباتر کرده‎اید، یک دوست مشترکی خیالی با فرزندتان دارید. این موجود غیر واقعی می‌تواند به رشد توانایی های اجتماعی کودک در سنین بالاتر کمک کند.

بافتنی

کوسن

عروسک

نقاشی کودک همان الگوی بافتنی است

از کودک بخواهید هرچه در ذهن دارد برای‎تان نقاشی کند، همان را به عنوان الگوی کار استفاده کنید. حتی برای ایجاد هماهنگی در دکوراسیون داخلی اتاق کودک، می‌توانید در پایان، نقاشی را قاب گرفته و به دیوار نصب کنید.

بافتنی

بافتنی

رنگین کمان را به اتاق کودک بیاورید

روانشناسان بارها بر تاثیر رنگ ها بر جسم و روح انسان ها تاکید کرده‎اند. کودکان به رنگ در دکوراسیون های مختلف واکنش هایی متفاوت نشان می‌دهند. رنگ های مختلف را به کار گیرید، با استفاده از تاثیر رنگ های گرم و سرد در فصول مختلف، دیزاین اتاق را تغییر دهید. حتی اگر کودک شما می‌خواهد یک خورشید سبز یا یک فیل آبی داشته باشد!

بافتنی

قلب

سبک زندگی در دنیای معاصر به گونه‎ای است که فرزندان کمتر با طبیعت و عناصر طبیعی در ارتباطند. تعدادی گنجشک و پرنده،گل و ستاره بافتنی روی تختخواب او قرار دهید.

ماه بافتنی

گل بافتنی

ابر بافتنی

ستاره بافتنی

ستاره بافتنی

سایرطرح های بافتنی

طرح های زیادی وجود دارد که می‌توانید با ذوق و خلاقیت خود در بافتن پتو، رو تختی، دیوارکوب و هر چیزی که به ذهن‎تان می‌رسد از آن ها استفاده کنید.

فلامینگو بافتنی

روتختی بافتنی

اگر از آن دسته والدینی هستید که کودکان‎تان به سختی سر سفره غذا می‌آیند و میلی به خوردن ندارند بشقابی و زیر لیوانی های رنگارنگ کودکان را به غذا خوردن ترغیب می‌کند.

زیر بشقابی بافتنی

سن کودک را در نظر بگیرید

در آخر توصیه مهمی که نباید از آن غافل شد سلامت کودکان دلبندتان است. هنگام انتخاب نخ و کاموا حواستان باشد از چه جنسی استفاده می‌کنید. برای نوزادان بهتر است کاموایی انتخاب کنید که خیلی نرم و ضد باکتری باشد. رنگ روشن را به عنوان پس زمینه انتخاب کنید تا آلودگی ها را زود تشخیص دهید. به علت حساسیت بالای نوزادان، از نخ هایی که پرز زیادی دارند صرف نظر کنید. برای بالشت و پتو از کاموای پشمی یا پنبه ای استفاده کنید.

نوزاد

کودک



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون اتاق خواب , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون داخلی در سبک های مختلفی وجود که هر شخص با توجه به روحیات و علایقش یک سبک را انتخاب می‌کند. در این بخش از مجله دلتا دکوراسیون داخلی منزل به سبک وینتج را برای شما شرح می‌دهیم.
دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

برای داشتن دکوراسیون داخلی زیبا که احساس خوبی به شما بدهد باید با یک سری از اصول طراحی داخلی آشنا باشید. مثلا آشنایی با هارمونی رنگ ها، چگونگی قرار گیری مبلمان و یا زوایای مناسب برای استفاده از ظروف تزئینی ضروری است. اجرای هر یک از این اصول و ایجاد محیط گرم و صمیمی با المان های خاص ، فضایی دلنشین را ایجاد می‌کند. در این بخش از مجله دلتا با دکوراسیون داخلی به سبک وینتج آشنا می‎شوید.

قانون بی قانونی

یکی از مواردی که در مورد سبک وینتج به عنوان نقطه قوت محسوب میشود نداشتن قانون خاص برای انتخاب طرح و یا رنگ در دکوراسیون است. هر چیزی را که فکر می‎کنید حس خوبی به شما می‌دهد و از دیدتان زیباست انتخاب کنید. سراغ طرح هالی اسلیمی، گلدار و هندسی بروید. لوازم قدیمی و نوستالوژیک، هنرهای دستی ایرانی و حتی لوازم دست دوم کنار یکدیگر نقشی پررنگ در طراحی به سبک وینتیج ایفا می‌کنند. رنگ های سبز تیره، نارنجی مایل به قهوه ای، زرشکی، سفید و کرم در این سبک بیشتر استفاده می‌شوند، زیرا بر حس نوستالژیک فضا تاکید می‌کنند. همان‎طور که در عکس های زیر می‌بینید.

دکوراسیون داخلی در سبک وینتج

دکوراسیون خانه به سبک وینتج

راحت باشید

اینجا خانه ی شماست، جایی که باید در آن احساس آرامش کنید. از افزودن کوسن و بالش های نرم به مبلمان نترسید. تعدادی پتو در رنگ و طرح دلخواه‎تان در گوشه و کنا صندلی های اتاق قرار دهید. پتو و بالش با راحتی گره خورده‎اند. هرچه ست نشیمن نرم تر باشد بهتر است. برای راحتی بیشتر یک یا چند فرش با طرح های دلخواه خریداری و به محیط داخلی اضافه کنید.

دکوراسیون منزل به سبک وینتج

مبل راحتی در دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

تناسب را فراموش نکنید

هر چند که می‎توانید هر چه را که بخواهید به فضا اضافه کنید، اما قرار نیست با افزایش المان ها ذهن را مشغول کنید. رعایت تناسب لازم است، یعنی سعی کنید لوازم تزئینی را در نقاط مختلف خانه به طور پراکنده بچینید. زیبایی را حفظ کنید. از گلدان، نورپردازی های غیر مستقیم، کنسول، تابلوهای هنری قدیمی و قاب عکس های خانوادگی سیاه و سفید غافل نشوید.

دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

قاب عکس در دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

کفپوش های رنگی

از سرامیک های سفید و تک رنگ فاصله بگیرید، سنگ های رنگی، قهوه ای، کرم و انواع چوب ها را امتحان و از کفپوش چوبی استفاده کنید. رنگ ها را درهم بیامیزید، مثلا کفپوش قهوه ای، دیوار زرشکی و پرده ای یشمی نمای حیرت انگیزی به اتاق پذیرایی می‌دهد.

کفپوش در دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

وسایل رنگ و رو رفته ؛ مناسب دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

اگر وسیله‎ای ارزشمند دارید اما زنگ زده یا رنگ‎و‎رو رفته است، آن را در دکوراسیون داخلی منزل خود به کار ببرید. مثلا کمد قدیمی مادربزرگ را از انباری بیرون بیاورید، آن را رنگ کنید و در گوشه نشمین جای دهید. گرامافون زنگ زده را گردگیری کنید و روی میز کنسول بگذارید.

کنسول در دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

گرامافون در دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

مبلمان وینتج

 در بسیاری از دکوراسیون های داخلی به سبک وینتج مبلمان راحتی قرار داده می‌شود. اگر می‌خواهید بخشی از اتاق پذیرایی را کمی رسمی تر چیدمان کنید از مبلمان هایی که در نمای آنها چوب هایی به رنگ سفید و یا قهوه ای سوخته به کار رفته بهره بگیرید. مبلمان وینتج معمولا در قسمت چوبی دسته، پایه و تاج مبل دارای کنده کاری های ظریف هستند. روکش صندلی ها دارای طرح های برجسته و یا گلدار است.

طراحی داخلی به سبک وینتج

طبیعت را به خانه بیاورید

از انواع متریال طبیعی در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. گلدان های زیاد، قاب های چوبی، آینه های دورکاری شده، میزهای چوبی رنگ نخورده، درختچه های کوچک خشک شده نمونه هایی از مواد طبیعی هستند.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک وینتج

پرده های نوستالژیک

پرده های بلند و طرح دار یا پارچه های توری گلدار به سبک قدیمی انتخابی مناسب است.

پرده در دکوراسیون داخلی به سبک وینتج

 



:: برچسب‌ها: دکوراسیون داخلی , دکوراسیون منزل , دیزاین ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پنج ساختمان با معماری مدرن و خاص که طراحان حرفه ای در سراسر جهان طراحی کرده اند در مجله دلتا به شما معرفی کردیم.
معماری مدرن

­­­وقتی به معماری مدرن فکر می‌‎کنید چه چیزی به ذهنتان می‌رسد؟ احتمالا خطوط درهم، تیز و طولانی یا ساختاری دور از ذهن، استفاده از مواد صنعتی جدید و چیزهایی شبیه به این موارد. اما این موارد برای تمام سازه های با معماری خاص صدق نمی‌کند. مثلا مرکز زرافه ای مراقبت از کودکان، بنای یادبود ایلیندن، خانه شفاف، خانه مکعبی و خانه صدفی که ما در این مقاله از مجله دلتا به شما معرفی می‌کنیم، با تصور عموم از معماری مدرن فرق می‌‎کند.

1. مرکز زرافه ای مراقبت از کودکان – فرانسه

ساخت این سازه فرانسوی در سال 2012 به پایان رسید. این ساختمان مرکز نگهداری از کودکان که شامل مجسمه هایی از حیوانات مختلف، از جمله یک زرافه غول آسا است. این زرافه به گونه ای طراحی شده که انگار ساختمان از وسط بدنش رد شده است. هدف از این طراحی تلقین حس حرکت و ایجاد خلاقیت در ذهن کودکان بوده است. در بخشی های دیگر ساختمان نیز مجسمه ای از خرس و کفشدوزک وجود دارد.

فرانسه

فرانسه

فرانسه

2. بنای یادبود ایلیندن – کروشفو، مقدونیه

ایلیندن بنای یادبودی ساخته شده در سال 1974 است که به انقلابیون و رزمنده های ایلیندن در شورش سال 1903 تقدیم شد. قسمتی از محوطه این ساختمان شامل مجسمه هایی استوانه ای به اسم “شکستن زنجیر” وجود دارد. این استوانه ها به صورت ردیفی و پشت سر هم به شکلی یکسان قرار گرفته اند و نمادی از آزادی بشریت و رها شدن از بند می‌باشد. درون سازه، مقبره‌ی نیکولا کارف، رئیس جمهور کروشفو و مجسمه ای از توزه پروسکی خواننده، قرار دارد.

معماری مدرن

معماری مدرن

3. خانه شفاف – توکیو، ژاپن

این خانه‌ی شفاف ژاپنی نور طبیعی را در تمام روز به ساکنان می‌دهد اما از حریم شخصی خبری نیست. بخش های مختلف این خانه درختی شفاف نه فقط از یکدیگر جدا نشده اند، بلکه به طرزی خاص با یکدیگر در ارتباطند. افراد می‌توانند صدای یکدیگر را از پایین و بالا و هر جای خانه بشنوند. پله ها متحرک و از جنس چوب است. اسکلت استیل و سفید رنگ ساختمان شباهتی به درخت ندارد اما تجربه زندگی در این خانه و ارتباط عمیقی که بین ساکنان ایجاد می‌شود الگوبرداری شده از جنس ارتباطی است که بدون وجود معماری های مدرن و مهندسی شده، گذشتگان ما با یکدیگر داشته اند.

ژاپن

ژاپن

ژاپن

ژاپن

خانه مکعبی – روتردام ، هلند

این سی و هشت خانه، توسط پیت بلوم طراحی شده اند. خانه های مکعبی شکل، چهل و پنج درجه کج شده اند و روی تیرک هایی به فرم شش ضلعی قرار دارند. هدف از این طراحی بهینه سازی فضا و توزیع بهتر اتاق ها بوده است. اما در واقع حدود یک چهارم از این فضای صد متری به دلیل موقعیت قرار گرفتن خانه بدون استفاده می‌ماند. این ساختار به عنوان نمادی از درختان و جنگل در سال 1984 احداث شد.

خانه مکعبی هلند

خانه مکعبی هلند

خانه مکعبی هلند

خانه مکعبی هلند

خانه صدفی – مکزیکو

خانه صدفی توسط خاویر سنوزیان با الهام از گائودی و فرانک لیود رایت، طراحی و در سال 2006 احداث شد. سنوزیان اسم این طراحی را “بیو آرشیتکت” گذاشته است. بنای مذکور دارای ظاهری نرم است که به موزاییک های شیشه ای رنگی منتهی می‌شود. این شیشه های رنگین با برخورد نور خورشید در اتاق پذیرایی رنگین کمانی زیبا می‌آفرینند.

مکزیکو سیتی

مکزیکو سیتی

مکزیکو سیتی

مکزیکو سیتی



:: برچسب‌ها: دیزاین , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()