نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید فکر کنید که در خانه‌های کوچک نمی‌شود میز ناهارخوری داشت. ولی باید بگوییم که اینطور نیست.
میز ناهارخوری کوچک

میز ناهارخوری خانه‌های کوچک

در این نوشتار از مجله دلتا به معرفی ایده‌هایی برای مدل میز ناهارخوری مناسب منزل‌های کوچک می‌پردازیم و اینکه چگونه قسمتی از منزل خود را مناسب فضای ناهارخوری کنید.

میزهای گرد

مدل میز ناهارخوری برای خانه کوچک، مدل گرد است. یک میز گرد جمع و جور معمولا می‌تواند افراد بیشتری را نسبت به میز مستطیلی دور خود جای دهد. علاوه بر این در گوشه‌های خانه هم می‌تواند قرار بگیرد.

میز ناهارخوری گرد

از فضاها استفاده‌های چندگانه کنید

می‌توانید به گونه‌ای از میز ناهارخوری استفاده کنید که هم به عنوان فضای اضافی در کابینت استفاده شود و هم به عنوان میز ناهارخوری.

میز ناهارخوری

از میزهای تاشو استفاده کنید

اگر فکر می‌کنید به فضای بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از میزهای تاشو استفاده کنید، تا زمانی که به آن نیازی ندارید آن را در گوشه از منزل قرار دهید.

علاوه بر این برخی از میزها می‌توانند به دیوار لولا شده و در مواقع نیاز باز شوند تا مورد استفاده قرار گیرند. در صورتی که فضای منزل مناسب چنین میزهایی است می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید.

میز ناهارخوری تاشو

از میزهای گسترده شونده استفاده کنید

برخی از میزها قابلیت این را دارند که بزرگ‌تر شوند. در مواقعی که قرار است به عنوان میز تزیینی مورد استفاده قرار گیرند به صورت کوچک و جمع و جورند و در زمانی که قرار است به عنوان میز ناهارخوری مورد استفاده باشند، فضایشان بزرگ‌تر می‌شود و می‌تواند تعداد افراد بیشتری را گرد خود جمع کند. این مدل میز ناهارخوری برای مهمانی‌های پر جمعیت در خانه‌های کوچک کاربرد دارد.

میزهای نشستنی

در صورتی که می‌خواهید مدرنیته و سنت را با هم ترکیب کنید می‌توانید از میزهای نشستنی استفاده کنید. این میزها قابلیت تنظیم ارتفاع پایه را دارند. علاوه بر این می‌توانند گسترده شوند و برای تعداد افراد بیشتر هم مورد استفاده قرار گیرند.

میز ناهارخوری نشستنی

دکوری که میز می‌شود!

این مدل میز ناهارخوری زمانیکه به عنوان دکور مورد استفاده قرار گیرد در گوشه‌ای از منزل حضور دارد و در زمانی که باید به عنوان میز ناهارخوری استفاده شود، قابلیت این را دارد که ۱۰ تا ۱۲ نفر را دور خود جای دهد.

میزهای چندکاره

این میزها معمولا میزهایی هستند که برای زمان چای‌خوری و قهوه مناسب هستند. اگر معمولا عادت دارید که روی کاناپه استراحت کنید، می‌توانید از این مدل میز ناهارخوری استفاده کنید. قابلیتی که در چنین میزهایی مشاهده می‌شود این است که می‌توان آن را تا کرد یا گسترده کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “انواع رومیزی برای میز ناهارخوری” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آسان‌ترین راه برای تغییر دکوراسیون فضای منزل و ایجاد حال و هوای تازه، تغییر پرده و فرش است.
ست کردن پرده و فرش

ست کردن پرده و فرش

نگران صرف هزینه و زمان برای تغییرات کلی دکوراسیون نباشید. در این نوشتار گزینه‌هایی بسیار کاربردی برای تغییرات و ست کردن پرده و فرش مناسب و در هارمونی با فضا آورده شده است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید و متناسب با علایق و سبک دکوراسیون موجود منزل از آن‌ها استفاده کنید.

رنگ‌های خنثی

استفاده از رنگ‌های خنثی روشی عالی برای داشتن دکوراسیونی دائمی است. با کاربرد رنگ‌های بژ، مشکی، قهوه‌ای یا سفید همیشه خیالتان راحت خواهد بود. علاوه براین، رنگ‌های خنثی می‌توانند بسیار آرام‌بخش و متناسب با هر اتاقی باشند.

ست پرده و فرش در دکوراسیون

تک رنگ

نیازی نیست که فرش و پرده دقیقا با هم همخوانی داشته باشند. فقط باید باهم خوب ترکیب شوند و هارمونی در فضا را افزایش دهند. اگر فرش سبز ملایم است، پرده با رنگ سبز آهکی مناسب است. زمانی هر دو از یک خانواده رنگ باشند، اشتباه کمتری پیش خواهد آمد و در حین سادگی  دکوراسیونی متعادل خواهید داشت.

طرح‌های مشابه

بسیاری از فرش‌ها در طرح‌های مختلف و با پترن‌های متفاوت ارائه می‌شوند که بتوان به راحتی آن‌ها را با پرده هماهنگ کرد. هماهنگی طرح  یا پترن فرش و پرده در منزل امکان هماهنگی بدون تغییر کلی دکوراسیون را داده و در یک نگاه بسیار هماهنگ به نظر میرسد.

بافت

این گزینه راه حلی مفید برای هماهنگ کردن پرده و فرش بدون نیاز به تغییر کلی دکوراسیون در منزل است. فرش کرکی را با پرده کرکی هماهنگ کنید. به‌خاطر داشته باشید این موضوع از این جهت که نمود خیلی واضحی در دکوراسیون ندارد ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. اما برای کسانی که به جزییات اهمیت می‌دهند و به نکات ریز در دکوراسیون بها می‌دهند می‌تواند راهکار خوبی باشد.

ست پرده و فرش

رنگ سوم و رنگ‌های مکمل

به خاطر داشته باشید که ایجاد هماهنگی فقط از طریق ترکیب و استفاده از دو رنگ حاصل نمی‌شود. می‌توانید از چند رنگ و همینطور رنگ‌های مکمل در دایره رنگ که روشی عالی برای هماهنگ کردن فرش و پرده است، استفاده کنید و حتی می‌توانید از اقلام دکوری و کوسن‌ها نیز کمک گرفته و فضا را با رنگهای مشابه دکور و هماهنگ کنید.

نقطه کانونی

اگر نمی‌توانید بین فرش و پرده موجود در دکوراسیون خود هماهنگی ایجاد کنید بهتر است از یک نقطه کانونی استفاده کنید. برداشتن تمرکز از فرش و پرده باعث می‌شود که توجه به الگوهای مختلف و اقلام موجود در فضا متمرکز شوند و عدم هماهنگی در فضا کمرنگ‌تر به چشم آید.

پرده و فرش در دکوراسیون

حتما لزومی به هماهنگی نیست!

آخرین بخش از این گزینه‌ها توجه به این نکته است که می‌تواند در دکوراسیون منزل هیچگونه هماهنگی بین فرش و پرده وجود نداشته باشد و در واقع بعضی اوقات ناهماهنگی بین اجزای مختلف دکوراسیون در منزل به خودی خود می‌تواند یک ترکیب زیبا ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات چیدمان و دکوراسیون مطلب “ست کردن رنگ پرده با مبلمان” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
براي اينکه خانه‌هاي کوچک فضايي دلباز داشته باشند و بتوانيد بهترين استفاده را از آن ببريد، بايد اين نکات هوشمندانه را رعايت کنيد.
بزرگتر نشان دادن خانه

خانه کوچک خود را بزرگ جلوه دهيد

اگر خانه‌ کوچکي داريد از شلوغ‌کردن محيط پرهيز کنيد و از کوچک‌ترين فضا، بهترين استفاده‌ کاربردي را ببريد. در اين نوشتار از مجله دلتا چند راهکار براي بزرگتر نشان دادن خانه را با هم مرور مي‌کنيم.

از رنگ روشن و مونوکروم استفاده کنيد

رنگ تيره باعث کوچک ديده‌شدن فضا مي‌شود، در حالي که رنگ‌هاي روشن به بزرگتر نشان دادن خانه کمک مي‌کند. براي اين کار مي‌توانيد از طيف رنگ کرم استفاده کنيد تا فضا را روشن‌تر نشان بدهد. سعي کنيد رنگ اثاث خانه را نزديک به رنگ باقي وسايل‌ها و ديوار يا حداقل در يک طيف رنگي انتخاب کنيد. تشابه رنگ باعث يکدست ديده‌شدن وسايل‌ها و در نتيجه بزرگ ديده‌شدن فضا مي‌شود.

خانه بزرگتر

آينه را فراموش نکنيد

استفاده از آينه روش بي‌نظيري است که به‌وسيله آن مي‌توان حتي کوچک‌ترين فضا‌ها را بزرگ نشان داد. آينه به‌وسيله انعکاس نور، چه نور طبيعي خورشيد يا نور مصنوعي، فضا را روشن‌تر نشان مي‌دهد. آينه را در راستاي نقطه تمرکز اتاق قرار دهيد. در برابر ديوار اصلي اتاق آينه‌اي بزرگ قرار دهيد. اين کار باعث دراز و بلند ديده‌شدن اتاق مي‌شود. اگر آينه را روي ديوار مقابل پنجره نصب کنيد، اتاق را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان مي‌دهد.

آينه در خانه

از فضاي ديوار استفاده کنيد

اگر فضاي کوچکي در اختيار داريد، مهم‌ترين نکته اين است که از شلوغ‌کردن بي‌دليل خودداري کنيد و فقط لوازمي را که مورد نياز است، داشته باشيد. اگر وسيله‌اي داريد که سالهاست از آن استفاده نکرده‌ايد، از شرش خلاص شويد. شلف و رخت‌آويز را درون کمد نصب کنيد. لوازم ريز درون کمد را داخل يک قفسه قرار داده و روي شلف‌ها بگذاريد. تخت خود را کشودار انتخاب کنيد.

بزرگ جلوه دادن خانه

از اثاث خود چندمنظوره استفاده کنيد

مي‌توانيد ميز کار خود را کنار تختخواب قرار دهيد و شب، از آن به‌عنوان پاتختي استفاده کنيد. براي ميز اتاق پذيرايي از گنجه و صندوق استفاده کنيد. اولا سطح کافي براي گذاشتن وسايل را در اختيارتان قرار مي‌دهد. دوما از فضاي داخل آن مي‌توانيد به‌راحتي استفاده کنيد.

فضا را شلوغ نکنيد

هرچقدر که در اتاق لوازم بيشتري قرار دهيد، کوچک‌تر به نظر مي‎رسد؛ بنابراين از خريدن لوازمي که کاربرد ندارند، خودداري کنيد. ابتدا لوازمي که مورد نيازتان است را بچينيد، مانند تخت و مبلمان. اگر فضاي کوچکي داريد، به خريدن يک دست کامل مبلمان فکر نکنيد و تنها به تعدادي که نيازتان است، بخريد. از گذاشتن صندلي و ميز اضافه خودداري کنيد. ديوار فضا کوچک را با آويزان‌کردن تابلو و نقاشي زياد شلوغ نکنيد. ديوار شلوغ، اتاق را شلوغ و کوچک‌تر نشان مي‌دهد.

بزرگتر جلوه دادن خانه

در چيدمان اثاثيه بازنگري کنيد

وقتي فضاي کوچکي داريد، کوچک‌ترين تغيير‌ها هم بزرگ به چشم مي‌آيند. لوازم را نزديک‌تر به ديوار‌ها قرار دهيد و در وسط اتاق نچينيد. حتما تخت‌خواب را گوشه اتاق قرار دهيد. از مشخصه‌هاي اتاق بزرگ اين است که بتوانيد به‌راحتي در آن حرکت کنيد و اثاثيه را طوري قرار دهيد که مانع رفت‌وآمد نشوند.

حواستان به ارتفاع لوازم روي ديوار باشد

فرقي نمي‌کند قفسه باشد يا يک تابلو. اگر آن‌ها را در نصف ارتفاع ديوار نصب کنيد، باعث کوتاه ديده‌شدن آن مي‌شوند. اگر اين لوازم را نزديک‌تر به کف اتاق آويزان کنيد، باعث بلند ديده‌شدن سقف مي‌شوند.

پيشنهاد مطالعه: براي آشنايي با نکات دکوراسيون مطلب “دکوراسيوني براي بلند جلوه دادن سقف کوتاه” را بخوانيد.



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای اینکه خانه‌های کوچک فضایی دلباز داشته باشند و بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید، باید این نکات هوشمندانه را رعایت کنید.
بزرگتر نشان دادن خانه

خانه کوچک خود را بزرگ جلوه دهید

اگر خانه‌ کوچکی دارید از شلوغ‌کردن محیط پرهیز کنید و از کوچک‌ترین فضا، بهترین استفاده‌ کاربردی را ببرید. در این نوشتار از مجله دلتا چند راهکار برای بزرگتر نشان دادن خانه را با هم مرور می‌کنیم.

از رنگ روشن و مونوکروم استفاده کنید

رنگ تیره باعث کوچک دیده‌شدن فضا می‌شود، در حالی که رنگ‌های روشن به بزرگتر نشان دادن خانه کمک می‌کند. برای این کار می‌توانید از طیف رنگ کرم استفاده کنید تا فضا را روشن‌تر نشان بدهد. سعی کنید رنگ اثاث خانه را نزدیک به رنگ باقی وسایل‌ها و دیوار یا حداقل در یک طیف رنگی انتخاب کنید. تشابه رنگ باعث یکدست دیده‌شدن وسایل‌ها و در نتیجه بزرگ دیده‌شدن فضا می‌شود.

خانه بزرگتر

آینه را فراموش نکنید

استفاده از آینه روش بی‌نظیری است که به‌وسیله آن می‌توان حتی کوچک‌ترین فضا‌ها را بزرگ نشان داد. آینه به‌وسیله انعکاس نور، چه نور طبیعی خورشید یا نور مصنوعی، فضا را روشن‌تر نشان می‌دهد. آینه را در راستای نقطه تمرکز اتاق قرار دهید. در برابر دیوار اصلی اتاق آینه‌ای بزرگ قرار دهید. این کار باعث دراز و بلند دیده‌شدن اتاق می‌شود. اگر آینه را روی دیوار مقابل پنجره نصب کنید، اتاق را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد.

آینه در خانه

از فضای دیوار استفاده کنید

اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، مهم‌ترین نکته این است که از شلوغ‌کردن بی‌دلیل خودداری کنید و فقط لوازمی را که مورد نیاز است، داشته باشید. اگر وسیله‌ای دارید که سالهاست از آن استفاده نکرده‌اید، از شرش خلاص شوید. شلف و رخت‌آویز را درون کمد نصب کنید. لوازم ریز درون کمد را داخل یک قفسه قرار داده و روی شلف‌ها بگذارید. تخت خود را کشودار انتخاب کنید.

بزرگ جلوه دادن خانه

از اثاث خود چندمنظوره استفاده کنید

می‌توانید میز کار خود را کنار تختخواب قرار دهید و شب، از آن به‌عنوان پاتختی استفاده کنید. برای میز اتاق پذیرایی از گنجه و صندوق استفاده کنید. اولا سطح کافی برای گذاشتن وسایل را در اختیارتان قرار می‌دهد. دوما از فضای داخل آن می‌توانید به‌راحتی استفاده کنید.

فضا را شلوغ نکنید

هرچقدر که در اتاق لوازم بیشتری قرار دهید، کوچک‌تر به نظر می‎رسد؛ بنابراین از خریدن لوازمی که کاربرد ندارند، خودداری کنید. ابتدا لوازمی که مورد نیازتان است را بچینید، مانند تخت و مبلمان. اگر فضای کوچکی دارید، به خریدن یک دست کامل مبلمان فکر نکنید و تنها به تعدادی که نیازتان است، بخرید. از گذاشتن صندلی و میز اضافه خودداری کنید. دیوار فضا کوچک را با آویزان‌کردن تابلو و نقاشی زیاد شلوغ نکنید. دیوار شلوغ، اتاق را شلوغ و کوچک‌تر نشان می‌دهد.

بزرگتر جلوه دادن خانه

در چیدمان اثاثیه بازنگری کنید

وقتی فضای کوچکی دارید، کوچک‌ترین تغییر‌ها هم بزرگ به چشم می‌آیند. لوازم را نزدیک‌تر به دیوار‌ها قرار دهید و در وسط اتاق نچینید. حتما تخت‌خواب را گوشه اتاق قرار دهید. از مشخصه‌های اتاق بزرگ این است که بتوانید به‌راحتی در آن حرکت کنید و اثاثیه را طوری قرار دهید که مانع رفت‌وآمد نشوند.

حواستان به ارتفاع لوازم روی دیوار باشد

فرقی نمی‌کند قفسه باشد یا یک تابلو. اگر آن‌ها را در نصف ارتفاع دیوار نصب کنید، باعث کوتاه دیده‌شدن آن می‌شوند. اگر این لوازم را نزدیک‌تر به کف اتاق آویزان کنید، باعث بلند دیده‌شدن سقف می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “دکوراسیونی برای بلند جلوه دادن سقف کوتاه” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پذیرایی نقش بسیار مهمی را در منزل دارد به خاطر اهمیت این اتاق باید مبلمانی که در آن میگذاریم یک فضای صمیمانه، زیبا و منعطف را داشته باشد.
چیدمان مبلمان راحتی

چیدمان مبلمان راحتی

با توجه به معماری مشخصی که منازل دارند بیشتر اتاق‌های پذیرایی و نشیمن مستطیل شکل‌اند و چیدمانی که در این اتاق‌ها داریم بستگی به نقطه کانونی فضای اتاق دارد به این صورت که در بعضی از اتاق‌ها معماری اتاق جوری است که قسمت مورد توجه به مرکز اتاق شومینه یا پنجره‌ها یا حتی تلویزیون است. وقتی که مرکز کانونی اتاق مشخص باشد چیدمان هم طبق آن مشخص می‌شود. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌های مختلف برای چیدمان مبلمان راحتی بررسی خواهیم کرد.

تنوع در چیدمان مبل

اینکه مبلمان را در منزل به چه صورت بچینید کاملاً بستگی به سلیقه دارد. بیشتر افراد برای اتاق پذیرایی خود یک مبل سه نفره و یک نفره و دو نفره و گاهی چند مبل یک نفره انتخاب می‌کنند. برای اینکه این مبل‌ها را در سالن پذیرایی بچینیم باید فضای کافی بین دیوار و مبلمان و گوشه‌های اتاق قرار دهید و به این نکته توجه داشته باشید که افراد بتوانند به راحتی در اتاق پذیرایی جابجا شوند و برای تردد افراد مشکلی پیش نیاید. برای چیدمان میزهای جلو مبلی هم طوری عمل کنید که همه افراد بتوانند به میز جلومبلی دسترسی داشته باشند و همچنین همیشه آن را طوری بچینید که بتوانید وسایل را جابه‌جا کنید و دکوراسیون انعطاف‌پذیر باشد.

مبلمان راحتی

هنگام چیدمان به نقطه کانونی توجه کنید

نقطه کانونی فضای اتاق نقش بسیار مهم و چشمگیری در چیدمان مبلمان در محیط دارد و مبل‌ها با توجه به اینکه قسمت کانونی فضا چه باشد دیده می‌شود. زیرا این نحوه چیدمان موجب می‌شود که افرادی که در جای جای منزل نشسته‌اند، دید خوبی را نسبت به دکوراسیون داشته باشند. مثلا همه بتوانند به شومینه یا تلویزیون دید داشته باشند و دسترسی داشته باشند.

چیدمان مبل راحتی

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی‌های کوچک و با چند در ورودی

اگر فضای منزل به گونه‌ای است که دارای چند در ورودی است، اول یک خط فرضی از یکی از درها به در دیگر رسم کنید و فکر کنید که مبلمان را به چه صورت بچینید که حرکت و جابه‌جا شدن بین درها راحت باشد و بتوانید به راحتی از دری به در دیگر رفت و آمد کنید. حتی در این نوع خاص چیدمان هم باید به مرکز کانونی اتاق توجه داشته باشید.

چیدمان مبلمان

تقسیم بندی خانه با مبلمان

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که خوشبختانه منزل بزرگ دارید یا اتاق نشیمن بزرگ است می‌توانید با استفاده از مبلمان و چیدمان خاص آن اتاق را قسمت‌بندی کنید. در صورتی که این کار را انجام دهید علاوه بر اینکه فضای نشیمن دورهمی را در دست دارید، می‌توانید فضای اتاق را هم تقسیم‌بندی کنید که از آن استفاده‌های دیگری هم بتوانید بکنید.

چیدمان متقارن مبلمان در پذیرایی

از جذاب‌ترین مدل چیدمانی که در اتاق‌ نشیمن می‌تواند وجود داشته باشد و باعث شود که افراد در روبروی یکدیگر قرار بگیرند این است که مبلمان را به صورت متقارن بچینید. در این چیدمان افراد می‌توانند روبروی هم قرار بگیرند و با هم ارتباط تاثیرگذارتری داشته باشند.

چیدن مبلمان راحتی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “اصولی برای چیدمان مبلمان کلاسیک” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دیوارها بزرگترین قسمت‌های قابل مشاهده در هر منزلی هستند و تزیین دیوار بیشترین تاثیر و جذابیت را در دکوراسیون داخلی منزل می‌گذارد.
دکور دیوار اتاق

تزیین دیوار اتاق

گزینه‌ها و انتخاب‌های زیادی برای دکور دیوار اتاق‌ها وجود دارند که همین می‌تواند تزیین دکوراسیون خانه را مشکل کند. هر ایده‌ای مطمئنا مزایا و معایب خود را دارد اما همه‌ی آن‌ها در نوع خود جالب و زیبا هستند. دکور دیوار اتاق به اولویت‌های شخصی، سلیقه، تم و سبک طراحی داخلی و عملکرد اتاق بستگی دارد. در ادامهاین نوشتار از مجله دلتا روش‌های جذابی را برای دکور دیوار اتاق‌ خواب، پذیرایی و نشیمن‌ ارائه خواهیم داد.

نقاشی‌های دیواری

نقاشی‌های دیواری اولین پیشنهاد برای دکوراسیون است. مطمئنا این ایده فضای اتاق را تغییر خواهد داد. می‌توانید از این روش برای طراحی کل دیوار یا قسمتی از آن استفاده کنید و این کاملا به سلیقه و فضای زندگی‌ بستگی دارد. اگر این نوع تزیین دیوار را انتخاب می‌کنید، باید اندازه، سبک، تم و رنگ آن را در نظر بگیرید تا بتوانید فضای یکپارچه و مسنجمی را بسازید.

نقاشی دیواری

روشنایی

همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که روشنایی بخش مهمی از تزیین و طراحی داخلی هر خانه‌ به شمار می‎آید. روشنایی می‌تواند ایده‌ی متفاوت دیگری برای تزیین دیوار و برجسته کردن آن در فضای خانه باشد. از لامپ‌های دیواری، LEDs و انواع گزینه‌های دیگر برای ایجاد فضایی برجسته و خاص در خانه‌ استفاده کنید.

چوب

اگر به دنبال ظاهر سنتی و روستایی برای دکوراسیون خانه‌ هستید، می‌توانید از چوب برای تزیین دیوار اتاق‌ کمک بگیرید. چوب از ساده‌ترین وسایلی است که همیشه وجود دارد و هزینه‌ی بالایی را نمی‌طلبد. با طراحی‌های چوبی می‌توانید فضای گرم و راحتی را در محل زندگی‌ ایجاد کنید.

تزیین دیوار با چوب

آثار هنری مدرن

دکور دیواری مدرن بیشتر روی سادگی، رنگ‌های جسورانه و عناصر خاص تمرکز دارد. در مورد انتخاب تابلو‌های هنری برای خانه‌های مدرن حتما این نکات را رعایت کنید. اول از همه باید به دیواری که تصمیم به تزیین آن دارید، نگاهی بیندازید و اندازه‌ی اثر هنری مناسب آن را تعیین کنید. در مورد دیوارهای پشت مبل، میز یا تخت‌خواب از آثار هنری هم اندازه با مبلمان یا کوچکتر از آن استفاده کنید. از آثار هنری با عرض بیشتر نسبت به مبلمان خودداری کنید چرا که ظاهر ناخوشایندی را ایجاد خواهند کرد.

تزیین دیوار مدرن

آثار هنری سنتی

اگر به دنبال دکوراسیون اصیل ایرانی هستید، پس باید برای دکور دیوار اتاق‌ نیز از آثار هنری سنتی و قدیمی استفاده کنید. فرش، قالیچه و گلیم که در کل دنیا شناخته شده است، می‌تواند زینت‌بخش دیوار اتاق‌ باشد.

آثار هنری کلاسیک

در مورد این ایده می‌توانید از طراحی‌های دوره‌ی باروک و رنسانس برای دکور دیوار اتاق استفاده کنید. انواع آینه‌های منبت‌کاری شده و الگوهای پیچیده نمادی از هنر و زندگی اروپایی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “چند ایده برای تزیین پشت مبل” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
از بوفه‌ها معمولا برای به نمایش گذاشتن ظروف‌چینی و کریستال شیک و گران قیمت در سالن غذاخوری یا اتاق‌پذیرایی استفاده می‌کنند.
بوفه در دکوراسیون

 جای مناسب قرارگرفتن بوفه

بوفه‌ها و ویترین‌ها در چند سال گذشته جزو جدانشدنی خانه‌های ایرانی محسوب می‌شدند، اما با رشد جمعیت و کوچک‌تر شدن فضاهای مسکونی کم کم جای خود را به شلف‌های دیواری دادند. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی مناسب‌ترین مکان برای قرار دادن بوفه در دکوراسیون می‌پردازیم.

پیش از بررسی مکان مناسب قرارگیری ویترین‌ها و بوفه‌ها آنچه که اهمیت دارد نوع ویترین‌هاست که باید با سایر لوازم هماهنگی داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر از ویترین‌هایی که سبک کلاسیک دارند استفاده می‌کنید پس برای آن که به خوبی در دکوراسیون بدرخشند، باید با مبلمان کلاسیک هماهنگ شوند و همین‌طور بلعکس برای مبلمان مدرن ویترینی به سبک مدرن هم در نظر بگیرید.

فضای مناسب بوفه

بوفه‌ها و ویترین‌ها که غالبا برای قرار‌گیری ظروف مورد استفاده قرار می‌گیرند بهتر است در محلی نزدیک به غذاخوری قرار گیرند، تا دسترسی به آن‌ها برای استفاده ساده‌تر باشد. اگر فضای کوچکی دارید به خوبی می‌توانید توسط یک ویترین آینه‌دار فضای داخلی خود را دو برابر کنید. فقط توجه داشته باشید که داخل ویترین را با کریستال‌های زیاد پر نکنید چرا که این کار فضا را شلوغ‌تر و در نتیجه گرفته‌تر می‌کند.

جای مناسب بوفه

به خوبی می‌توانید تم بوفه یا ویترین خود را با ست غذاخوری خود هماهنگ کنید و جلوه خاصی به فضای غذاخوری خود ببخشید، حتی می‌توانید به سادگی ترکیب رنگی‌های خاصی را برای هماهنگی بیشتر ویترین و میز غذاخوری خود ایجاد کنید.

جای مناسب ویترین

کنج دنج کنار دیوارها معمولا بهترین گزینه برای قرار دادن ویترین‌ها محسوب می‌شوند، از ویترین‌های خود به شیوه متفاوت استفاده کنید، کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و به جای ظروف دکوری از گلدان‌ها برای قرارگیری در ویترین‌ها استفاده کنید.

چیدمان بوفه

ویترین‌های امروزی را می‌توانید با کمی تغییر در هر بخش از دکوراسیون منزل قرار دهید، اما بهترین فضا برای قرارگیری ویترین‌ها قراردادن آن‌ها مابین مثلث نشیمن، غذاخوری وآشپزخانه است.

اگر قصد قرار دادن ویترین و بوفه را در نشیمن دارید توجه داشته باشید فضایی را که برای آن در نظر می‌گیرید به نسبت کنج باشد و دید نسبی داشته باشد، توجه داشته باشید که مبلمان باید نقطه کانونی دکوراسیون داخلی قرار گیرند و ویترین‌های دکوری در فضای پشتی آن‌ها قرار گیرد.

چیدمان بوفه در دکوراسیون

ویترین‌ها می‌توانند حتی بخشی از دیوارنشیمن یا غذاخوری را اشغال کنند، نیازی نیست حتما کنجی از فضا را در برگیرند. اگر تمایل دارید می‌توانید از آن‌ها حتی در غالب کتابخانه نیز استفاده کند، هیچ قاعده و قانونی در این باره وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “آینه کنسول‌؛ نکاتی برای خرید آن” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب چراغ‌خواب مناسب از جمله دغدغه‌های مهم در دکوراسیون اتاق‌خواب محسوب می‌شود.
چراغ خواب مناسب

بهترین چراغ‌خواب برای کنار تخت‌خواب

این چراغ‌ها دو کار اصلی در دکوراسیون اتاق‌خواب انجام می‌دهند، یکی تامین نور کافی جهت خوابیدن، مطالعه و فعالیت‌های دیگر در اتاق‌خواب و دیگری ایجاد زیبایی و جذابیت به عنوان یک عنصر تزیینی. بنابراین انتخاب آن نباید از روی ظاهر و زیبایی صورت پذیرد بلکه کاربرد هم نقش مهمی را ایفا می‌کند. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا اصول انتخاب چراغ خواب مناسب را توضیح خواهیم داد.

چراغ خواب

تعداد چراغ‌خواب در دکوراسیون

ممکن است در بعضی از تصاویر اتاق‌خواب‌ها دو چراغ در دو طرف تخت دیده باشید، اما در برخی دیگر تنها یک عدد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر اتاق‌خواب یک نفره است به یک چراغ کنار تخت نیاز دارید، اما اتاق‌خواب دو نفره تعداد دو چراغ احتیاج دارد. البته این تعداد به غیر از مورد گفته شده، به ابعاد و اندازه اتاق نیز بستگی دارد. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که چراغ‌خواب به عنوان منبع اصلی روشنایی در اتاق محسوب نمی‌شود، بنابراین نباید انتظار روشنایی زیادی را از آن داشته باشید.

چراغ خواب تکی

انتخاب اندازه چراغ‌خواب مناسب

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در دکوراسیون اتاق‌خواب انتخاب لامپ کنار تخت در اندازه نادرست است. گاهی این چراغ‌ها برای تخت‌خواب بسیار کوچک است و گاهی بسیار بزرگ. معمولا اندازه صحیح یک چراغ‌خواب با استفاده از عرض تخت‌خواب به دست می‌آید. به این ترتیب که عرض کلاهک چراغ‌خواب باید تقریبا یک سوم عرض تخت‌خواب باشد. به این نکته خیلی توجه داشته باشید که هر چراغ‌خواب از یک پایه و یک کلاهک تشکیل شده که سنجش در اندازه‌گیری ابعاد کلاهک است.

انواع چراغ خواب

 

ارتفاع مناسب چراغ‌خواب

ارتفاع نباید به گونه‌ای باشد که چشم را آزار دهد یا هنگام مطالعه سایه‌اندازی کند. بنابراین برای پاسخ به این سوال که چه ارتفاعی مناسب خواهد بود دوباره به ابعاد تخت‌خواب نیاز داریم. ارتفاع چراغ خواب باید به اندازه ارتفاع‌تخت و نهایتا ۵ تا ۷ سانتی‌متر بلندتر باشد.

مدلهای چراغ خواب

انتخاب کلاهک چراغ‌خواب

چراغ‌خواب‌ها، طرح‌های متنوعی دارند. برخی دارای کلاهک‌اند و برخی بدون آن. از آن جایی که کلاهک چراغ کمک زیادی به پخش نور در فضا و متعادل کردن آن می‌نماید، بهتر است از همین مدل استفاده کنید.

کلاهک چراغ خواب

اما نکته اصلی ارتفاع مناسب برای کلاهک است. در حالت کلی ارتفاع کلاهک باید حدود دو سوم ارتفاع بدنه اصلی باشد. عرض کلاهک نیز بهتر است دو برابر پهن‌ترین قسمت بدنه چراغ‌خواب در نظر گرفته شود.

پیشنهاد مطالعه: بای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “چراغ دیواری، عنصر تزیینی درخشان” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فضای خالی پشت مبل ممکن است حس تهی و خالی بودن را به دکوراسیون القا کند.
تزیین پشت مبل

دکوراسیون پشت مبل

این روزها آپارتمان‌های محدود و بسته جای خود را به فضاهای باز و بدون مرزبندی داده‌اند. این امر باعث شده است که برخی از جنبه‌های دکوراسیون بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. دکوراسیون پشت مبل یکی از مواردی است که شاید کمتر به آن پرداخته شده است. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌‌های منحصربه‌فردی را برای تزیین پشت مبل ارائه داده‌ایم، از آن‌‌ها الهام بگیرید و به این فکر کنید که کدام یکی از این ایده‌ها برای دکوراسیون شما مناسب‌تر است.

میز کنسول پشت مبل

تزیین پشت مبل با میز کنسول

میز کنسول به خوبی می‌تواند پشت مبل را پوشش دهد و فضای خالی پشت مبل را تزیین کند. با این ایده‌ ساده به راحتی می‌توانید فضای پرت و غیرقابل استفاده پشت مبل را به محیطی جذاب در اتاق تبدیل کنید.

برای فضاهای کوچک سعی کنید میزهای کنسول با قفسه‌های باز را انتخاب کنید تا فضا دلبازتر به نظر برسد. علاوه بر این میزهای کنسول با قفسه‌های باز گزینه عالی برای نمایش لوازم تزیینی است.

کنسول پشت مبل

اگر فضای اتاق نشیمن بزرگ است، یا تزیین میز کنسول با قفسه‌های باز کار مشکلی است، می‌توانید میزهای کنسول با قفسه‌های در بسته را انتخاب کنید.

  •  سعی کنید میز کنسولی را انتخاب کنید که ارتفاع آن کمی از ارتفاع مبل کوتاه‌تر و عرض آن ۲/۳ عرض مبل باشد. با این کار ظاهر متعادلی در دکوراسیون‌تان می‌سازید.

دکور پشت مبل با صندلی نیمکتی

با این ایده می‌‌توانید فضای اضافی را به محل نشیمن اضافه کنید و در عین حال دکوراسیون اتاق‌ را تکمیل کنید. اگر پشت مبل به سمت ورودی خانه یا در نزدیکی آن است، این ایده برای پیاد‌ه‌سازی در فضای خانه‌ عالی است. در واقع صندلی نیکمتی بهترین ایده برای این موقعیت است. می‌توانید از صندلی نیمکتی پشت مبل به عنوان محلی برای نشستن در راهرو و ورودی خانه استفاده کنید.

نیمکت پشت مبل

دکوراسیون پشت مبل با مبل تک

اگر فضای پشت مبل به‌گونه‌ای است که امکان قرارگیری دو مبل تک در آن وجود دارد، می‌توانید این فضای پرت را به گوشه‌ای دنج برای خود تبدیل کنید. برای پیاده‌سازی این ایده به دو صندلی و یک میز کنار مبلی نیاز دارید تا گوشه‌ای دنج را برای مطالعه‌ یا گفتگو دو نفره خود بسازید. به این ترتیب به راحتی می‌توانید دو فضای نشیمن متفاوت را یکجا ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

 

چیدمان پشت مبل

تزیین پشت مبل با میز تحریر

اگر به دنبال گزینه‌ای هستید که کمی از میز کنسول کاربردی‌تر باشد، می‌توانید از میز تحریر برای دکوراسیون پشت مبل استفاده کنید. با این کار به راحتی توانسته‌اید پشت مبل خود را تزیین کنید و علاوه‌ بر این به راحتی و بدون اشغال فضای اضافی برای خود دفتر کار ایجاد کرده‌اید. پس اگر اتاق اضافی برای تبدیل شدن به دفترکار را ندارید، این ایده راه‌حل خوبی است.

میز کار پشت مبل

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “دیوار پشت مبل را چگونه تزیین کنیم؟” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فضای خالی پشت مبل ممکن است حس تهی و خالی بودن را به دکوراسیون القا کند.
تزیین پشت مبل

دکوراسیون پشت مبل

این روزها آپارتمان‌های محدود و بسته جای خود را به فضاهای باز و بدون مرزبندی داده‌اند. این امر باعث شده است که برخی از جنبه‌های دکوراسیون بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. دکوراسیون پشت مبل یکی از مواردی است که شاید کمتر به آن پرداخته شده است. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌‌های منحصربه‌فردی را برای تزیین پشت مبل ارائه داده‌ایم، از آن‌‌ها الهام بگیرید و به این فکر کنید که کدام یکی از این ایده‌ها برای دکوراسیون شما مناسب‌تر است.

میز کنسول پشت مبل

تزیین پشت مبل با میز کنسول

میز کنسول به خوبی می‌تواند پشت مبل را پوشش دهد و فضای خالی پشت مبل را تزیین کند. با این ایده‌ ساده به راحتی می‌توانید فضای پرت و غیرقابل استفاده پشت مبل را به محیطی جذاب در اتاق تبدیل کنید.

برای فضاهای کوچک سعی کنید میزهای کنسول با قفسه‌های باز را انتخاب کنید تا فضا دلبازتر به نظر برسد. علاوه بر این میزهای کنسول با قفسه‌های باز گزینه عالی برای نمایش لوازم تزیینی است.

کنسول پشت مبل

اگر فضای اتاق نشیمن بزرگ است، یا تزیین میز کنسول با قفسه‌های باز کار مشکلی است، می‌توانید میزهای کنسول با قفسه‌های در بسته را انتخاب کنید.

  •  سعی کنید میز کنسولی را انتخاب کنید که ارتفاع آن کمی از ارتفاع مبل کوتاه‌تر و عرض آن ۲/۳ عرض مبل باشد. با این کار ظاهر متعادلی در دکوراسیون‌تان می‌سازید.

دکور پشت مبل با صندلی نیمکتی

با این ایده می‌‌توانید فضای اضافی را به محل نشیمن اضافه کنید و در عین حال دکوراسیون اتاق‌ را تکمیل کنید. اگر پشت مبل به سمت ورودی خانه یا در نزدیکی آن است، این ایده برای پیاد‌ه‌سازی در فضای خانه‌ عالی است. در واقع صندلی نیکمتی بهترین ایده برای این موقعیت است. می‌توانید از صندلی نیمکتی پشت مبل به عنوان محلی برای نشستن در راهرو و ورودی خانه استفاده کنید.

نیمکت پشت مبل

دکوراسیون پشت مبل با مبل تک

اگر فضای پشت مبل به‌گونه‌ای است که امکان قرارگیری دو مبل تک در آن وجود دارد، می‌توانید این فضای پرت را به گوشه‌ای دنج برای خود تبدیل کنید. برای پیاده‌سازی این ایده به دو صندلی و یک میز کنار مبلی نیاز دارید تا گوشه‌ای دنج را برای مطالعه‌ یا گفتگو دو نفره خود بسازید. به این ترتیب به راحتی می‌توانید دو فضای نشیمن متفاوت را یکجا ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

 

چیدمان پشت مبل

تزیین پشت مبل با میز تحریر

اگر به دنبال گزینه‌ای هستید که کمی از میز کنسول کاربردی‌تر باشد، می‌توانید از میز تحریر برای دکوراسیون پشت مبل استفاده کنید. با این کار به راحتی توانسته‌اید پشت مبل خود را تزیین کنید و علاوه‌ بر این به راحتی و بدون اشغال فضای اضافی برای خود دفتر کار ایجاد کرده‌اید. پس اگر اتاق اضافی برای تبدیل شدن به دفترکار را ندارید، این ایده راه‌حل خوبی است.

میز کار پشت مبل

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “دیوار پشت مبل را چگونه تزیین کنیم؟” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اتاق خواب‌ها همیشه قسمتی از خانه‌ها بودند که توجه زیادی به آن‌ها می شود و برای خرید وسایلی که در این اتاق به کار می‌رود معمولا هزینه و وقت زیادی صرف می ‌شود
تزیین دیوار بالای تخت خواب

تزیین پشت تخت خواب

وسایل اتاق خواب اهمیت زیادی دارند این موضوع که این وسایل به چه صورت چیدمان و طراحی کلی دکوراسیون اتاق خواب به چه نحوی انجام شود نیز حائز اهمیت است زیرا هرچه این اتاق جذاب‌تر و دلنشین‌تر باشد حسی که در افراد منزل به وجود می‌آورد قطعاً بیشتر و باعث زیباتر شدن فضا نیز خواهد شد. در این مقاله از مجله دلتا سعی داریم تا شما را با راهکارهای تزیین دیوار بالای تخت خواب آشنا کنیم .

تزیین پشت تخت خواب به کمک کاغذ دیواری

دیوار پشت تخت خواب شما می‌تواند جایگاهی باشد که با استفاده از کاغذ دیواری طرح‌دار و متنوع تزیین  و باعث زیباتر شدن فضای اتاق خواب شما شود. با تزیین کردن دیوار پشت تخت خواب می‌توانید باعث جلب توجه بیشتری به سمت تخت خواب اتاق هم بشوید. با ترکیب رنگ‌های متنوع در کاغذ دیواری اتاق خواب و روتختی می‌توانید ظاهر اتاق را زیباتر و دلنشین تر کنید.

اتاق خواب

تزیین پشت تخت خواب به کمک رنگ ها

اگر شما جزء افرادی هستید که روح شاعرانه و هنرمندانه‌ای دارید می‌توانید در دیوار پشت تخت خواب خود از یک سری طرح‌های هنری و زیبا همراه با نقش و نگارهای متنوع که با استفاده از رنگ های گوناگون اتاق تان را زیباتر می کند استفاده کنید. تاثیر گذار ترین وسیله ای که در اتاق خواب شما وجود دارد تخت خواب است. با تزیین دیوار‌های پشت تخت خواب می‌توانید باعث شوید که تخت بیشتر به چشم بیاید. به طور مثال شما می توانید دیوار پشتی تخت را یک دست مشکی کنید و پشتی تخت خواب را رنگ سفید و طرح‌های کوچک مشکی بزنید و با این کار باعث می‌شوید که ظاهر بسیار جذابی در اتاق حاکم شود .

تزیین پشت تخت خواب به کمک قاب‌های زیبا

در صورتی که جزو آن دسته از افرادی هستید که به سبک روستیک علاقه خیلی زیادی دارید و جز طرفداران آن محسوب می شوید می‌توانید یک قاب چوبی زیبا روی دیواری که پشت تخت خواب شما قرار دارد نصب کنید.

قاب‌های چوبی می‌توانند با دست‌ها و طبق خلاقیت و سلیقه خود شما هم ساخته شوند. اگر نگران این هستید که ساختن این طور قطعات چوبی از عهده شما بر نمی‌آید می‌توانید طرح خود را به یک نجار بدهید و از او بخواهید که برای شما قاب عکس چوبی مورد نظرتان را بسازد. افرادی که طرفدار سبک کلاسیک هستند و سعی دارند در دکوراسیون اتاق خواب خود این سبک را پیاده کنند  از رنگ‌های معمول در سبک کلاسیک می‌توانند برای دیوار پشت تخت خواب خودشان استفاده کنند .

دکوراسیون اتاق خواب

یکی دیگر از کارهایی که برای تزیین دیوار پشت تخت خواب می توانید انجام دهید قرار دادن تابلوها و قاب عکس هایی است که با ست و دکوراسیون کلی اتاق شما هم خوانی داشته باشد. به طور مثال اگر تم اصلی اتاق خواب شما رنگ‌های روشن است می‌توانید از رنگ‌های سفید و صورتی و طلایی برای تابلوها و دیوار پوش‌ها استفاده کنید که باعث زیباتر شدن اتاق خواهد شد.

تزیین پشت تخت خواب به کمک آینه

یکی دیگر از روش هایی که اخیراً باب شده است و بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند استفاده از آینه های هندسی است که در دکوراسیون‌های مدرن می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.به علت استقبال مردم، این آیینه‌ها در طرح‌ها و سبک‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند که متناسب با اتاق خواب‌های کوچک تا بزرگ است.

طراحی اتاق خواب

در نظر داشته باشید که استفاده از آینه این حس را به مخاطب منتقل می‌کند که اندازه اتاق شما بزرگتر است و بازتاب تصویر فضا در آینه همه چیز را بزرگتر نشان می‌دهد اگر اتاق شما مرتب باشد تمیزی و جذابیت دوبرابر شده و در عین حال اگر اتاق نامرتبی داشته باشید وجود این آینه‌ها باعث می‌شود اتاق را آشفته‌تر از چیزی که واقعاً هست نشان دهد.

پیشنهاد مطالعه: قبل از خرید پرده اتاق خواب مطلب “انتخاب بهترین پرده اتاق خواب” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
این رنگ‎‌ها برای هر دو سبک کلاسیک و معاصر مناسب بوده و می‌تواند طراحی جالبی را برای فضا رقم بزند.
رنگ خنثی در دکوراسیون

رنگ‌های خنثی در دکوراسیون داخلی کدامند؟

رنگ خنثی در دکوراسیون پس‌زمینه‎‌ عالی را برای تمامی رنگ‎‌های سرد و گرم فراهم می‌‎کنند و با خیال راحت می‌توانید با توجه به سبک طراحی دکوراسیون خود از آن‎ها استفاده کنید. این رنگ‌های همه‎‌کاره از گذشته تا به امروز در دکوراسیون‌ خانه‌ها وجود داشته‌اند و با نگاهی به دیزاین خانه‎‌های ایرانی متوجه حضور آن‌ها در دکوراسیون ایرانی خواهید شد. اما با همه‎‌ی این‌ها اگر نتوانید رنگ‎‌های خنثی را به درستی در دکوراسیون‌ استفاده کنید، فضای زندگی می‌تواند کسل‌کننده شود. در این نوشتار از مجله دلتا راهنمای جامعی را برای استفاده از رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی ارائه می‌دهیم تا بتوانید طراحی داخلی‌ را جذاب، گرم و دوست‌داشتنی از آب در آورید.

رنگ خنثی

رنگ‌های خنثی در فضا

رنگ‎های خنثی گزینه‌ امنی برای طراحی داخلی اتاق‌های نشیمن و پذیرایی است. اگر از این می‌ترسید که استفاده‌‎ بیش از حد از رنگ‎های خنثی باعث شود محیط‌ اتاق‌، خسته‌کننده به نظر برسد، بهتر است که برای‎ پرده‌ها و کوسن‌ها از رنگ‌‎های متفاوتی استفاده کنید و به این ترتیب روح و جان تازه‎ای به فضای زندگی‌ ببخشید.

دکوراسیون رنگ خنثی

به هنگام دکوراسیون خانه با رنگ‎های خنثی، حتی تغییرات جزئی نیز می‌تواند فضا را زیباتر کند. می‌توانید رنگ‎‌های خنثی را برای دیوارها، پرده‎‌ها، مبلمان و کفپوش خانه استفاده کنید اما باید به یاد داشته باشید که برای لوازم تزیینی مثل کوسن‌ها یا میزهای جلو مبلی و کنار مبلی، رنگ‎ و الگوهای بولد را به کار ببرید تا جذابیت بصری اتاق حفظ شود.

طرح رنگی خنثی در اتاق می‌تواند به خوبی روی ویژگی‌‎های خاصی از اتاق تاکید کند. اگر اتاق نشیمن نیز یکی از این موارد را دارد، می‌توانید با کمک رنگ‎‌های خنثی آن را در فضای اتاق برجسته کنید. همین‌طور نورپردازی مناسب در اتاق باعث می‌شود که فضا ظریف و پیچیده به نظر برسد.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات دکوراسیون مطلب “چیدمانی برای استفاده از مبل‌های رنگ روشن” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ترکیب این دو در کنار هم کار دشوار و پیچیده‌ای نیست و تنها به ذوق و سلیقه بستگی دارد.
چیدمان مبل و میز ناهارخوری

مبلمان و میز ناهارخوری در اتاق نشیمن

در خانه‎های بزرگ، مخصوصا در دکوراسیون خانه‌های قدیمی، فضاهای غذاخوری به صورت اتاق‌های جداگانه در نظر گرفته می‎شوند. اما امروزه در خانه‎هایی با متراژهای کوچک، معمولا همگی این فضاها در اتاق نشیمن جای داده می‌شوند. چیدمان مبلمان و میز ناهارخوری در چنین فضاهایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا هر گونه اشتباه دکوراسیونی می‌تواند اتاق را شلوغ و تنگ‌تر نشان دهد. باید بتوانید با انتخاب هوشمندانه‌ محل قرارگیری مبلمان و اندازه‎ی مناسب آن‎ تعادلی را در اتاق‌نشیمن پلان باز خود برقرار کرده و هر فضا و عملکرد آن را به خوبی تعریف کنید. در این نوشتار از مجله دلتا روش‌های مفیدی را برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری و تعریف این فضاها معرفی می‌کنیم.

مبل و ناهارخوری

تردد در اتاق

اولین چیزی که باید قبل چیدمان مبلمان و میز ناهارخوری باید انجام دهید، اندازه‌ دقیق اتاق‌ را داشته باشید تا به کمک آن بتوانید مسیرهای رفت‌وآمد آسانی در اتاق ایجاد کنید. درست است که اندازه‌گیری فضا و توجه به کاربردی که این فضا دارد، برای چیدمان مبلمان ضروری است اما کافی نیست. باید به هنگام چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن به تردد راحت، محل قرارگیری در و پنجره‌ها و منابع روشنایی توجه کنید.

مبلمان و میز ناهارخوری

چیدمان مبلمان و میز ناهارخوری

برای شروع، می‌توانید فضای خود را با استفاده از مبل و قرار دادن آن در مرکز اتاق تعریف کنید. پشت مبل باید به طرف فضای ناهارخوری باشد تا بتوانید این دو فضا را از هم جدا کنید. چیدمان مبلمان در اطراف میز مرکزی نباید از شکل U یا L دور شود. چنین چیدمانی به خوبی می‌تواند فضای نشیمن را تعریف کند و محیط مستقلی را تشکیل دهد.

تفکیک نشیمن و ناهارخوری

اگر فضای خانه‌ کوچک است، پیشنهاد می‌کنیم که برای دکوراسیون آن به سمت مبل مدل مبل ال راحتی بروید. مبل ال با اشغال فضای کمتر تعداد نشیمن بیشتری را فراهم می‌کند. برای چنین دکوراسیونی سعی کنید که از میزهای ناهارخوری گرد استفاده کنید.

نکات پایانی

  • میز و صندلی‌های طویل و همین‌طور میز‌های گرد کوچک از لحاظ بصری فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.
  • می‌توانید برای تعریف فضاهای جداگانه ارتفاع سقف یا کفپوش را در سمت ناهارخوری تغییر دهید.
  • برای فضاهای کوچک می‌توانید از مبلمان‌های چندمنظوره استفاده کنید. با یک جستجوی کوچک در اینترنت می‌توانید مدل‌های بسیار جذاب را پیدا کرده و از آن‌ها الهام بگیرید.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “اصول چیدمان مبلمان نشیمن مربع شکل” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تزیین فضاهای کنج خانه یکی از مواردی است که اغلب به آن توجهی نمی‌شود اما می‌توان با چند راهکار ساده بهترین استفاده را از آن قسمت‌ها برد.
تزیین گوشه پذیرایی

چیدمان گوشه پذیرایی

تا به حال به این فکر کرده‌اید که با فضاهای کنج خانه چه باید کرد؟ فضاهایی که نه وسایل بزرگ در آن جا می‌گیرند و نه می‌توان کاربرد خاصی از آن‌ها انتظار داشت. در این مطلب از مجله دلتا با شما هستیم تا به سراغ راه‌های تزیین گوشه پذیرایی برویم. پس این مطلب را از دست ندهید.

استفاده از گیاهان آپارتمانی برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی از بهترین ایده‌ها برای تزیین گوشه پذیرایی استفاده از گیاهان آپارتمانی است. همه ما دوست داریم که با کمک گل و گلدان‌های متنوع، فضای خانه خود را زیباتر و گرم‌تر کنیم. برای آن که بتوانید گل و گیاه آپارتمانی خود را در سلامت و طراوت کامل نگه دارید، باید اصول و نکاتی را رعایت کند. نور مناسب، خاک خوب، آب و هوای ایده آل و البته آبیاری درست برخی از معیارهای اصلی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی هستند.

نکته ای باید در این باره ذکر کنیم این است که احتمالا در بسیاری از شرایط، گوشه پذیرایی از نور چندان خوبی برخوردار نیست، در نتیجه می‌توانید برای این قسمت از گیاهانی که به نور کمی نیازمند هستند استفاده کنید.

برای استفاده از گیاهان آپارتمانی در گوشه پذیرایی می توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. چیدمان چند گلدان بزرگ و کوچک در کنار هم، استفاده از استند گل برای قرارگیری چند نوع گلدان متفاوت، استفاده از چند گلدان در کنار وسایل تزیینی مثل مجسمه و… تعدادی از راه‌های استفاده از گیاهان آپارتمانی برای تزیین گوشه پذیرایی هستند.

گیاهان آپارتمانی

استفاده از وسایل دکوری برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی دیگر از راه های تزیین گوشه پذیرایی این است که به سراغ وسایل دکوری و تزیینی بروید و آن‌ها را در گوشه پذیرایی چیدمان کنید. برای این کار هم راه‌های بسیار متنوعی وجود دارد که کاملا به سلیقه شما بستگی خواهد داشت. برای مثال قرار دادن تعدادی فانوس نسبتا بزرگ در گوشه نشیمن باعث می‌شود که فضای بدون استفاده پذیرایی به بهترین شکل طراحی شود.

یکی دیگر از راه‌های استفاده از وسایل دکوری برای تزیین گوشه پذیرایی استفاده از یک میز عسلی در این قسمت از خانه است. با این کار می‌توانید وسایل مختلفی مثل آباژور، گلدان، مجسمه و… را بر روی میز قرار دهید و به بهترین شکل ممکن بتوانید از گوشه بدون استفاده پذیرایی خود بهره بگیرید. برای این کار بهتر است به سراغ میز‌هایی بروید که یا با مبلمان شما ست هستند و یا آنکه از نظر سبک و رنگ با بدنه مبل تناسب دارند.

استفاده از کتابخانه برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی از راه‌های هوشمندانه و مناسبی که می‌توانید برای تزیین گوشه پذیرایی خود انجام دهید استفاده از یک کتابخانه است. شما می‌توانید به تناسب ابعادی که در گوشه پذیرایی‌تان دارید دست به انتخاب مدل کتابخانه بزنید.

یکی از مدل‌های ساده و ارزان تر، همان شلف‌های دیواری هستند که بر روی دو دیوار کنج نصب می‌شوند. با این کار می‌توانید فرصت مطالعه را نیز برای خودتان افزایش دهید. وقتی که در نشیمن  یا پذیرایی می‌نشینید می‌توانید به راحتی به کتاب‌های مورد علاقه‌تان دسترسی داشته باشید و شروع به خواندن آن‌ها کنید.

کتابخانه

استفاده از آباژور برای تزیین گوشه پذیرایی

اگر خانه‌تان نورپردازی کافی ندارد، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و با قرار دادن یک آباژور در گوشه پذیرایی، هم فضا را روشن‌تر کنید و هم استفاده مفیدی از گوشه پذیرایی داشته باشید. برای این کار بهتر است به سراغ آباژور‌هایی بروید که هم از نظر ظاهری و سبکی وهم از نظر ابعاد با سایر فضاهای موجود در دکوراسیون نشیمن و پذیرایی هماهنگ باشد.

 آباژور

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با تاثیر رنگ در دکوراسیون، مطلب “تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی” را بخوانید



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تابلوهای بزرگ دیواری برای تمامی فضاهای کوچک و بزرگ مناسب بوده و می‌توانند حس و حال جدیدی به فضای زندگی‌ بدهند.
تابلو بزرگ

تابلوهای بزرگ در دکوراسیون

تابلوهای بزرگ سبک منحصربه فردی دارند که باعث می‎شوند اتاق جذاب به‌نظر برسد. علاوه بر این به کمک این آثار هنری می‌توانید روی سبک دکوراسیون داخلی خود تاکید کنید. این تابلوها با تمرکز روی چند عنصر بزرگ،‎ فضاهای کوچک را بهینه کرده و آن‌ها را بزرگ‌تر از اندازه‎ واقعی خود نشان می‌دهند. بر عکس این قضیه می‌تواند فضا را شلوغ و تنگ و در نتیجه کوچک‌تر از آنچه هست، بنظر برساند. در این نوشتار از مجله دلتا نکاتی مفید برای استفاده از تابلو بزرگ در دکوراسیون‌ ارائه می‎دهیم که می‌توانند در تزیین خانه‌ کمک کنند.

چیدمان تابلو

تابلوهای بزرگ دیواری را از کجا آویزان کنیم؟

بهتر است که کار را با انتخاب اثر هنری موردعلاقه‌ و جایی که می‎خواهید آن را آویزان کنید، شروع کنید. استفاده از تابلوهای بزرگ در فضای خانواده می‎تواند دلهره‎آور باشد ولی نباید نگران این موضوع باشید. آن‎ها می‌توانند حس دراماتیکی را به دیوارهای کوچک اضافه کرده و نقطه کانونی ورودی‌های بزرگ را تشکیل دهند. اگر فضاهایی با ظاهر قدرتمند و جذاب را دوست دارید، مطمئن باشید که تابلوهای بزرگ دیواری می‌توانند انتخاب خوبی باشند. دیوارهای اتاق‌خواب، نشیمن، بالای طاقچه، فضای بین پنجره‎ها یا ورودی خانه می‌توانند گزینه‎های آیده‌آلی برای این منظور باشند.

تابلو بزرگ در دکواسیون

نحوه استفاده از تابلوهای بزرگ دیواری

با کمک چیدمان مبلمان در اطراف تابلو بزرگ خود، آن را به نقطه کانونی اتاق تبدیل کنید. این ایده مخصوصا برای فضاهایی که تابلو روی شومینه نصب می‎شود، به خوبی کار می‎کند. این چیدمان به خوبی می‌تواند نگاه‌ها را به سمت تابلو دیواری‌ بکشد و باعث درخشش آن در فضای اتاق شود.

 همینطور می‌توانید مبل یا صندلی‎های خود را روبه‌رو با تابلو یا پشت به آن‎ها قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید مبل و صندلی‎ها را با کمک دیواری از تابلوهای بزرگ از هم جدا کنید. در مورد اتاق خواب می‎توانید تابلوهای بزرگ را بالای تخت یا روبه‌رو با آن قرار دهید.

تابلو در دکوراسیون

  • به یاد داشته باشید که هر چقدر فضای اطراف تابلو ساده‎تر باشد، تابلو بیشتر به چشم آمده و مرکز توجه قرار می‌گیرد.

همین‌طور قرار نیست که تابلو یکپارچه باشد. می‎توانید از تابلو‌های چند تکه‌ای بزرگ برای اتاق‌ استفاده کنید. این سبک طراحی برای دیوارهای بزرگ بسیار مناسب و جذاب بوده و می‌تواند دیوار را به خوبی پوشش دهد. علاوه بر این حمل و نقل این تابلوها راحت‎تر بوده و احتمال اینکه مشکلی پیش بیاید، بسیار کم است.

اگر می‌خواهید که تابلو به نقطه کانونی دکوراسیون تبدیل شود، بهتر است که به دنبال طراحی خاصی از آن باشید که در همان نگاه اول هر کسی را به خود جذب کند. می‎توانید از تابلوهایی با طرح‎های هندسی، طبیعت یا هر چیزی که شما را به خیال‌پردازی می‎کشاند، استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: بدای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “دیوارکوب تزیینی برای زیبایی دیوارها” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

ایده‌هایی برای ایجاد دیوار گالری در خانه

نکات دکوراسیون رنگی

کاغذ دیواری هندسی، طرحی که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود!

طراحی دکوراسیون داخلی منزل را از کجا شروع کنیم؟



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در انتخاب رنگ مناسب پرده‎ اتاق پذیرایی‌ به یاد داشته باشید که فقط یک عنصر می‌تواند در اتاق مثل یک ستاره بدرخشد.
رنگ پرده

رنگ مناسب پرده خانه

عموما اولین چیزی که به هنگام ورود به یک اتاق متوجه آن می‎شوید، رنگ غالب دکوراسیون و میزان نور دریافتی از پنجره‌ها است. پنجره دقیقا مانند چشم‌ خانه است و خانه‎ بدون پنجره مانند خانه‌ای است که زندگی در آن جریان ندارد. برای همین نحوه‎ی تزیین و دکوراسیون پنجره‌ها از اهمیت بالایی در طراحی‌داخلی برخوردار است. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی مدل‌های رنگ پرده برای خانه می‎پردازیم که هر کدام از آن‌ها می‌توانند الهام‌بخش باشند.

نگ پرده در دکوراسیون

متداول‌ترین پردهای رنگی

البته توصیه می‌شود که اگر رنگ‌های پرجنب‌وجوشی را برای دیوارها، فرش و سایر لوازم اتاق را بکار برده‌اید، بهتر است که برای رنگ پرده به سمت رنگ‌های خنثی بروید. یا در مقابل، اگر کل اتاق و مبلمان دارای تونالیته رنگ‎های خنثی است، پرده‎های رنگارنگ می‌توانند سرزندگی و نشاط را به اتاق آورند.

رنگ قرمز

قرمز رنگ بسیار محرکی بوده و می‌تواند انرژی را افزایش داده و اشتها را بالا ببرید. به همین خاطر پرده‌های قرمز رنگ برای آشپزخانه‌ها و اتاق‌های ناهارخوری بسیار مناسبند. اما با این حال می‌توانید از آن‌ها برای اتاق نشیمن‌ نیز استفاده کنید. این رنگ به عنوان رنگ پرده‌های اتاق خواب اصلا توصیه نمی‎شود.

پرده قرمز

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی به خوبی می‌تواند تغییرات را بپذیرد، حس راحتی ایجاد کرده و انرژی را بالا ببرد. پرده‌های نارنجی برای فضاهای نشیمن و دورهمی‌ها می‌تواند بسیار مناسب باشد. این رنگ برای پرده‌های آشپزخانه‌ها بسیار مناسب است و باعث می‎شود که غذا راحت‌تر هضم شود. با این وجود نارنجی بسیار مهیج بوده و بهتر است که برای اتاق خواب از این رنگ استفاده نکنید.

پرده نارنجی

رنگ زرد

رنگ زرد نیز دقیقا شبیه به نارنجی است و به عنوان رنگ محبت و دوستی شناخته می‎شود. اگر می‌خواهید که مهمانان شما احساس آرامش بیشتری داشته و راحت‎ باشند، اتاق نشیمن خود را با پرده‌های زرد رنگ تزیین کنید.

پرده زرد

رنگ سبز

پرده‌های سبز برای اتاق‌خواب بسیار مناسب است و می‌توانند فضای آرامی را برای خواب شبانه‎ فراهم کنند. علاوه بر این پرده‌هایی به رنگ سبز باعث می‎شوند که اتاق بزرگ‌تر بنظر برسد. با این حال این رنگ برای همه مناسب نیست و می‎تواند باعث عصبانیت و ناراحتی شود.

پرده رنگ سبز

رنگ فیروزه‌ای

رنگ فیروزه‌‌ای یکی از رنگ‎های مورد علاقه‎ی بسیاری از مردم است چرا که حس آرامش و خونسردی را با خود به همراه دارد. بنابراین این رنگ از پرده‌ها برای هر اتاقی که می‌خواهید بعد از یک روز سخت‌ کاری در آن استراحت کنید، مناسب است. علاوه بر این رنگ فیروزه‌ای می‌تواند با بی‌خوابی و اضطراب مقابله کرده و به تمرکز کمک کند.

پرده فیروزه‌ای

رنگ بنفش

اگر به دنبال یک فضای پرانرژی و آرامش‎بخش هستید، پرده‌هایی به رنگ بنفش را پیشنهاد می‌کنیم. رنگ بنفش و صورتی می‌توانند احساسات عاشقانه و محبت را افزایش داده و تاثیر خوبی در روابط بگذارند. بنابراین این پرده‌ها برای اتاق‌خواب بسیار مناسبند.

پرده بنفش

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “انواع پرده در دکوراسیون داخلیرا بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از سخت‌ترین انتخاب‌های دکوراسیون، انتخاب رنگ حمام خواهد بود.

انواع رنگ حمام و سرویس بهداشتی

وقتی نوبت به بررسی بهترین رنگ حمام برای خانه می‌رسد، یکی از سخت‌ترین انتخاب‌های دکوراسیون خواهد بود. متاسفانه این فضا، جایی است که اغلب از نظر طراحی داخلی، به آن توجهی نمی‌شود. با این وجود، این تصور باید تغییر کند و ایده‌های طراحی رنگ حمام باید به شکل جدی‌تری مورد توجه قرار گیرند. با این حال، هر تنالیته تاثیرات روحی خاص خودش را دارد که بسیار با اهمیت است. به همین دلیل در این نوشتار از مجله دلتا تعدادی از این تنالیته‌ها را بررسی خواهیم کرد.

دارچینی

رنگ حمام را با سایه‌های پرطراوت دارچینی زنده کرده و آن را به یک ویژگی برجسته در خانه تبدیل کنید که در طولانی مدت، از نظر جذابیت بی‌انتها بماند. نکته مهم‌تر درباره تنالیته دارچینی این واقعیت است که، تقریبا به عنوان یک رنگ خنثی عمل می‌کند؛ زیرا با انواع عناصر طراحی حمام بسیار خوب هماهنگ می‌شود.

 

رنگ دارچینی

سبز سیج

درست مانند خاکستری مفرغی، رنگ حمام سبز سیج، تقریبا با هر سبک طراحی و تمام عناصر به کار رفته در حمام هماهنگ می‌شود و هرگز از مد نمی‌افتد. به علاوه، این تنالیته برای پنهان کردن لکه‌های ایجاد شده روی دیوار، بسیار مناسب است؛ بدون اینکه انتخابی برجسته و چشم‌گیر باشد.

سبز سیج در حمام

قرمز گوجه‌ای

برای ایجاد انرژی در حمام، از قرمز پر جنب و جوش گوجه‌ای، روی دیوار تاکیدی استفاده کنید تا عمق بیشتری داشته باشد و حس نشاط و زندگی را بسازد. گرچه تعداد زیادی ایده تنالیته قرمز برای انتخاب وجود دارد، اما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال رنگی باشید که کمی تم نارنجی درون خودش داشته باشد. در این حالت برای سال‌های آینده نیز تازه خواهد بود.

حمام قرمز گوجه ای

آبی سلطنتی

آبی سلطنتی گزینه غنی و بسیار مجللی را ایجاد می‌کند و از آنجا که بسیار قدرتمند است، در حمام‌های بزرگتر، بهترین عملکرد را خواهد داشت. به علاوه، تقریبا با هر رنگ به راحتی هماهنگ می‌شود.

حمام آبی

یاسی

تنالیته آرام و ملایم یاسی، هرگز از مد نمی‌افتد و جنسیت خنثی و تنالیته غیر منتظره‌ای دارد؛ زیرا در خانه‌های مدرن آن را زیاد نمی‌بینید. برای داشتن ظاهری مناسب و نگه داشتن آن به صورت بی‌انتها، به سراغ سایه‌های یاسی آبرنگی و ظریفی بروید که با وسایل سفید و عناصر تزیینی هماهنگ شده باشند.

رنگ حمام یاسی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات دکوراسیون مطلب “راه هایی آسان برای تغییر دکور سرویس بهداشتی” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بهترین مبلمان، انتخابی است که تلفیقی از ویژگی‌های کاربردی و ظاهری در یک مبلمان باشد.
مبل مدرن

ویژگی مبلمان مدرن

به طور کلی می‌توان گفت که تنوع در سبک مبل مدرن آنقدر زیاد است که گاه بدون راهنمایی برای خرید مبل دچار مشکل خواهید شد. مبلمان گرد، ال، مستطیلی و … در سبک مدرن را می‌توان خیلی ساده در دکوراسیون داخلی به کار برد. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی ویژگی‌های مبلمان مدرن ونکاتی که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کرد، پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

مبلمان دکوراسیون مدرن

جنس مبلمان مدرن

مبلمان مدرن را در زیر مجموعه مبلمان راحتی و نیمه راحتی می‌توانید پیدا کنید. در ساختار این مبل‌ها پارچه زیادی استفاده می‌شود، حتی برای راحتی بیشتر استفاده کنندگان در طی روز، روی دسته‌های مبل نیز پارچه کار شده است. به علت استفاده زیاد پارچه در این مبلمان، زمان خرید حتما به جنس پارچه دقت کنید تا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

دکوراسیون مدرن

ویژگی‌های اصلی

در سبک مبلمان مدرن هیچ نوع تزیینات اضافه‌ای وجود ندارد. هر چه مبلمان و صندلی‌ها ساده‌تر باشند، جلوه و زیبایی دکوراسیون مدرن افزایش پیدا می‌کند. برای این که مبلمان مدرن را در منزل به زیبایی بچینید به نکاتی که در ادامه ارائه شده است توجه کنید.
مبل مدرن در دکوراسیون

توجه به سادگی مبلمان

همان طور که بالاتر اشاره کردیم این اصل یکی از مهمترین جلوه‌های مبلمان مدرن است. در این سبک حتما توجه کنید که باید جزییات غیرضروری را حذف کنید. خطوط صاف را جدی بگیرید، چون یکی از کلیدی‌ترین عنصر‌های یک مبل مدرن است. می‌توانید با کمک گرفتن از سایر وسایل موجود در دکوراسیون سادگی در چیدمان را تقویت کنید و جلوه بصری سبک مبل مدرن را دو چندان کنید.
مبلمان مدرن

کاربردی بودن

ویژگی دومی که در این سبک وجود دارد کاربرد وسایل است. هر چه وسایل کاربرد بیشتری داشته باشند بیشتر به سبک مدرن نزدیک می‌شوند. همیشه به یاد داشته باشید استفاده از وسایلی که کاربردی فراتر از کاربرد اصلی داشته باشند بهترین وسایل در قبال سایر وسایل مشابه است. برای مثال میزی که بتواند علاوه‌بر کاربرد، در قسمت زیرین یک گنجه برای نگهداری داشته باشد بیشتر از سایر میز‌ها به سبک مدرن شبیه است.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “تضاد رنگی، راه حلی برای دیزاین مدرن منزل را بخوانید.


:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مهم‌ترین نکته که در طراحی اتاق‌پذیرایی در نظر گرفته می‌شود این است که بدون اینکه فضا را شلوغ و به هم ریخته کنید، از تمام قسمت‌های فضا استفاده کنید.
دکوراسیون نشیمن بزرگ

دکوراسیون خانه‌های بزرگ

یک اتاق نشیمن بزرگ می‌تواند چندین کاربری را با هم داشته باشد، بدون این که احتیاجی باشد برای هر کاربری، یک اتاق جداگانه را در نظر گرفت. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی نکاتی پیرامون این موضوع می‌پردازیم تا راحت‌تر بتوانید دکوراسیون خود را بچینید.

دکوراسیون پذیرایی بزرگ

فضاهای مجزا تعریف کنید

در مورد دکوراسیون نشیمن بزرگ باید خلاقیت خود را بکار گیرید و با توجه به اندازه و شکل اتاق استفاده‌های متنوعی از فضا داشته باشید. اتاق نشیمن می‌تواند به بخش‌های مختلفی تقسیم شود که هر کدام کاربردهای منحصربه فرد خود را دارند. مثلا می‌توانید بخشی از اتاق را به دورهمی و گفتگو، بخشی را به تماشای تلویزیون، میز ناهارخوری، مطالعه‎ کتاب و سرگرمی و بازی اختصاص دهید. حتما قبل از هر چیزی در مورد چگونگی استفاده از فضای خود فکر کنید و سپس اقدام کنید.

تفکیک نشیمن بزرگ

فضا را از لحاظ بصری تقسیم‌بندی کنید

می‌‌توانید از فرش، پرده‌ها، کاغذدیواری یا مبلمان بدین منظور استفاده کنید. می‌توانید از ایده‌های متنوعی برای تقسیم فضای نشیمن استفاده کنید. مبل شزلون به خوبی می‌تواند به عنوان پارتیشن عمل کرده و فضای نشیمن را به بخش‌های مختلف تقسیم کند. همینطور می‌توانید از مبل ال به عنوان تقسیم‌کننده‎ فضا استفاده کنید. مبل ال می‎تواند به راحتی فضای نشیمن و ناهارخوری را از هم جدا کند. استفاده از یک میز کنسول برای جداسازی فضای اتاق نشیمن‌ نیز می‌تواند ایده‎ی بسیار جالبی باشد. می‌توانید مبل را در وسط اتاق و میز کنسول را پشت سر آن قرار دهید.

نشیمن بزرگ

مقیاس در دکوراسیون خانه‌های بزرگ بسیار مهم است

اتاق‎های نشیمن بزرگ با مبلمان‌هایی با سایزهای کوچک می‌توانند فضای ناخوشایندی را بسازند. مبل ال بهترین انتخاب برای اتاق‌های نشیمن بزرگ است زیرا که به راحتی می‌تواند فضای بزرگ را پر کند. سعی کنید از کاناپه و میزهای جلومبلی با اندازه‎های بزرگ استفاده کنید.

پذیرایی بزرگ

از رنگ‌ها استفاده کنید

تونالیته رنگ‌های روشن نور را منعکس کرده و باعث می‎شوند فضا بزرگ‌تر به نظر برسند. این در حالی است که رنگ‌های تیره فضای اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهند. پس بهتر است برای دیوارهای فضاهای بزرگ از تونالیته رنگ‎های گرم و تیره مثل سبز تیره، قهوه‌ای ملایم و آبی سیر استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “نکاتی برای مدرن‌تر دیده شدن اتاق‌نشیمن” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای پوشاندن رادیاتورهای نصب شده در اتاق پذیرایی می‌توانید از ایده‌های ساده الهام گرفته و تغییراتی ایجاد کنید.
کاور شوفاژ

ایده‌هایی برای پنهان‌کردن شوفاژ 

برای شما هم پیش آمده است که در گوشه و کنار فضای منزل با عناصری کاربردی مواجه شوید که چهره نازیبایی دارند اما به دلیل عملکرد و کاربردشان امکان حذف آن‌ها از فضای داخلی موجود نیست. روش‌های زیادی برای پنهان کردن و تزیین رادیاتور وجود دارد که می‌توانید با ایده گرفتن از آن‌ها به زیباسازی این وسیله کاربردی بپردازید و جذابیت دکوراسیون داخلی منزل را تکمیل کنید. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌هایی برای کاور شوفاژ را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

روش‌هایی برای مخفی سازی شوفاژ

  • در صورت تمایل می‌توانید شوفاژ را تبدیل به نیمکتی مناسب کنید و میز ناهارخوری را روبروی شوفاژ قرار دهید تا فضای ناهارخوری صمیمی ایجاد شود. همچنین برای راحتی بیشتر می‌توانید تشک و کوسن‌هایی نرم را روی سطح نیمکت قرار دهید.

کاور کاربردی شوفاژ

  • اگر شوفاژ منزل بزرگ است می‌توانید قفسه‌ای بزرگ را روی آن قرار دهید، سپس روی قفسه اشیا تزیینی و چشم‌نوازی را قرار دهید.

پوشاندن شوفاژ با کاور

  • در صورت تمایل می‌توانید برای کاور شوفاژ به کمک الوارها قاب بسازید سپس الوارها را رنگ کنید و طاقچه‌ای برای پنجره‌ها بسازید.
  • اگر شوفاژ یا رادیاتور در زیر پنجره قرار ندارد می‌توانید با تبدیل آن به عنوان میز ، فضایی بی‌نظیر را در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد کنید.

کاور رادیاتور

  • اگر شوفاژ در فرورفتگی دیوار قرار دارد می‌توانید به سادگی آن را بپوشانید و از شر قناسی و چهره زشت شوفاژ خلاص شوید. توجه داشته باشید که قناسی شوفاژ را می‌توانید به کمک شلف و یک درب بپوشانید.

قاب شوفاژ

  • می‌توانید برای شوفاژ یک قاب بسازید و یک دست آینه و شمعدان روی سطح آن قرار دهید و شوفاژ را به همین سادگی تبدیل به کنسول کنید.

پوشاندن شوفاژ

  • یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پوشاندن هر چیز برجسته‌سازی آن است. می‌توانید شوفاژ یا رادیاتور را یک رنگ جذاب بزنید و بدین ترتیب دکوراسیون بی‌نظیری را در فضای منزل ایجاد کنید و علاوه بر این شوفاژ را تبدیل به نقطه کانونی کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات و ترفندهای دکوراسیون مطلب “از دیوارها ساده نگذرید!” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
منظور از دیوار گالری، یک یا تعدادی از دیوارهای منزل که برای زدن تابلوهای دکوراتیو یا نقاشی و عناصر جذاب دیگر در نظر گرفته می‌شود.
دیوار گالری

دیوار گالری؛ طراحی جدید خانه‌ها

دیوار گالری مجموعه‌ای از گروه‌های عکس و کاغذهای چاپ شده و عجیب و غریب است که می‌تواند به شخصیت و کارکتر یک خانه بیفزایند. هر نوع از این طراحی‌های گالری، برای خالق آن منحصر به فرد و خاص است. اندازه این تصاویر می‌تواند کوچک یا بزرگ باشد، اما هر اندازه‌ای که باشد، همیشه به اتاق جذابیت و مکانی برای خیره شدن چشم‌ها می‌دهد. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا ایده‌هایی برای دیوار گالری گفته شده است. با ما همراه باشید.

چیدمان دیوار گالری

تعدای آینه به دیوار گالری اضافه کنید

آینه‌ها می‌توانند به بزرگ‌تر شدن فضا کمک کنند. تعدادی آینه به دیوار گالری بیفزایید و آن وقت می‌بینید که این کار یک اثر هنری به شما می‌دهد که با نور تغییر می‌کند.

طرح‌های سیاه و سفید

مجموعه تصاویر سیاه و سفید مطمئنا احساسی را به دیوار می‌دهد که شیک و مدرن باشد. اما به هیچ وجه گزینه‌های گالری را محدود نمی‌کند.

دیوار گالری سیاه سفید

عکس‌های خانوادگی قدیمی

برخی از تصاویر خانوادگی قدیمی خود را به دیوار گالری اضافه کنید. مطمئنا به واسطه این عکس‌های قدیمی تعدادی داستان‌های مختلف به مکالمه‌ با دوستانتان اضافه خواهد شد.

دیوار گالری در خانه

مجموعه نقشه‌های قدیمی

اگر اهل سفر و مسافرت هستید برای تزیین دیوار اتاق خود از نقشه‌های قدیمی به جای تصاویر استفاده کنید. حتی می‌توانید از این نقشه‌ها به شیوه‌ای استفاده کنید تا مکان‌هایی را که در آن بوده‌اید علامت گذاری کنید!

طرح های رنگی رنگی

هرچه رنگ بیشتری به گالری اضافه کنید، جذابیت بیشتری به دیوار خود اضافه کرده‌اید. از به کار بردن رنگ‌هایی مانند زرد و صورتی نیز نترسید.

دیوار گالری رنگی

استفاده از فریم و قاب تنها

چه کسی می‌گوید که باید قاب‌ها را پر کنید؟ بگذارید آن‌ها با انتخاب چند الگوی جالب و لایه‌بندی گوشه‌ها، خودشان را همان طور روی دیوار نشان دهند.

ایجاد گالری روی قفسه ها

اگر تردید دارید که تعداد زیادی سوراخ را در درون دیوار خود به وجود آورید، یک قفسه قرار داده و تصاویر خود را روی آن‌ها ترتیب دهید.

گالری در خانه

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “فضاهای پرت خانه را رها نکنید!” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
رنگ روشن، بهترین انتخاب برای آشپزخانه به شمار می‌رود، زیرا باعث می‌شود تا فضا از آن چه که هست دلبازتر احساس شود.
رنگ آشپزخانه

چرا رنگ‌های روشن برای آشپزخانه مناسبند؟

در طراحی داخلی آشپزخانه، رنگ کابینت‌ها، کاشی‌ها، مبلمان، اکسسوارها، کفپوش و دیوارپوش‌ها، یک پالت رنگی را تشکیل می‌دهند. برای ایجاد چنین پالت رنگی‌ای، تنالیته‌های رنگ روشن برای آشپزخانه، رنگ ایده‌آلی به شمار می‌رود. در این نوشتار از مجله دلتا به ۷ دلیل برای استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

ایجاد عمق در مکان

در آشپزخانه مدرن با ترکیب رنگ‌های سفید و طوسی، می‌توانید آشپزخانه‌ای دلباز و چشم‌نواز را طراحی کنید. این را نیز در نظر داشته باشید که ترکیب رنگ‌های طوسی و سفید، سایه روشن‌هایی را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود مکان عمق بیشتری یافته و بزرگ‌تر از آن چه که هست جلوه کند.

دکوراسیون آشپزخانه

ایجاد فضایی فرح‌بخش

با تنالیته‌های مختلف رنگ مورد نظر خود، می‌توانید یک هماهنگی ایجاد کرده و به نتیجه‌ای قابل توجه دست پیدا کنید. برای مثال برای ایجاد فضایی فرح بخش، تنالیته‌های روشن رنگ آبی با رنگ روشن چوب هماهنگی و فضایی زیبا ایجاد می‌کنند.

زمینه‌ای برای کاربرد رنگ‌های دیگر

برای ایجاد کنتراست در آشپزخانه می‌توان کاشی‌ دیوارها را به رنگ تیره انتخاب کرده و با انتخاب رنگ سفید برای کابینت‌ها، به فضا کنتراست و تحرک بخشید. رنگ‌های روشنی مانند سفید، زمینه مناسبی را برای استفاده از رنگ‌های زنده و متضاد ایجاد می‌کنند.

آشپزخانه دلباز

نمایان کردن بافت‌های طبیعی

رنگ‌های قهوه‌ای، بژ یا کرم، در میان رنگ‌های طبیعی قرار دارند. اگر به دنبال فضایی آرام‌بخش در آشپزخانه هستید، می‌توانید رنگ‌ها و تنالیته‌های طبیعی را در این مکان به کار ببرید. ترکیب بافت چوب با رنگ‌های روشن، باعث می‌شود تا ظاهر طبیعی چوب بیشتر نمایان شده و فضایی طبیعی و دلنشین در آشپزخانه ایجاد شود.

ایجاد فضایی درخشان

لوستر و سیستم روشنایی یکی از عناصر مهم در طراحی آشپزخانه به شمار می‌روند. استفاده از رنگ روشن روی دیوارها، کابینت‌ها، زمین و تمام سطوح موجود در این مکان، باعث می‌شود تا سیستم نورپردازی آشپزخانه تاثیر بیشتری یافته و فضایی روشن و دلباز‌تر در آن ایجاد شود.

طراحی آشپزخانه

ایجاد فضایی آرام

می‌توان کابینت‌های پایینی و زیر صفحه کابینت را در رنگ‌های تیره‌تر انتخاب کرد، اما اگر کابینت‌هایی که در ارتفاع دید انسان قرار دارند در رنگ‌های روشن انتخاب شوند، ظاهری زیبا و دلنشین در آشپزخانه ایجاد خواهد شد. استفاده از رنگ‌های روشن نسبت به سایر رنگ‌های دیگر، فضای آرام‌تری به آشپزخانه می‌بخشند.

چیدمان آشپزخانه

عنصری تعادل‌بخش در مکان

در استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه اگر می‌خواهید از رنگ‌های گرم و زنده استفاده کنید، ترکیب آن‌ها با رنگ‌هایی مانند سفید و طوسی، می‌تواند در فضا تعادل ایجاد کند. در حالی که استفاده از رنگ‌های گرم به تنهایی می‌تواند فضایی خسته کننده به آشپزخانه ببخشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب”ایده‌هایی برای طراحی دیوار آشپزخانه” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چیدمان مبلمان منزل بیشتر از هر چیزی هنر و ظرافت را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ نشان می‌دهد.
نشیمن مربع شکل

چیدمان اتاق‌ نشیمن مربع شکل

یکی از مهم‌ترین مواردی که به هنگام چیدمان اهمیت می‌یابد، شکل فضای نشیمن است. بیشتر اتاق‌های نشیمن و پذیرایی، شکل مربع یا مستطیل دارند که هر کدام از آن‌ها چالش‌های خاصی را به هنگام چیدمان ایجاد می‌کنند. مثلا چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی شکل نیاز به دقت و توجه ویژه‌ای دارد. چرا که هر گونه سهل‌انگاری می‌تواند اتاق‌ را به راهرو یا فضای عریض غیر‌کاربردی تبدیل کند. در این نوشتار از مجله دلتا سعی می‌کنیم راهنمایی‌های کاربردی را برای چیدمان منزل مربع شکل ارائه دهیم.

پذیرایی مربع شکل

نقطه کانونی اتاق‌ کجاست؟

اولین نکته‌ای که باید در طراحی داخلی اتاق مدنظر قرار دهید، یافتن نقطه کانونی اتاق است. معمولا نقطه کانونی مهم‌ترین بخش هر اتاق است و اولین چیزی است که مردم هنگام ورود به اتاق آن را می‌بینند. شومینه یا پنجره‌ی بزرگ از جمله نقاط کانونی است که معمولا با توجه به معماری اتاق در برخی فضاها قرار دارند. اما می‌توانید خود نقطه کانونی اتاق‌ را تعیین کنید. تلویزیون، تابلوی نقاشی بزرگ یا تخت‌خواب می‌توانند به عنوان نقطه کانونی اتاق بکار برده شوند.

چیدمان نشیمن مربع

تعادل بین بخش‌ها

پلان را با یک خط افقی و عمودی از مرکز به چهار بخش مساوی تقسیم کنید. به مقدار مبلمان در هر ربع نگاه کنید، به طوری که هر ربع از لحاظ بصری دارای وزن یکسانی باشد. وزن بصری از طریق حس قابل قیاس است و آن به سبک، طرح و رنگ مبلمان بستگی دارد. مثلا رنگ‌های تیره‌تر وزن بصری بیشتری نسبت به رنگ‎های روشن‌تر دارند. تعادل را در تمامی چهار ربع پلان رعایت کنید. در یک اتاق مربعی شکل این تعادل بسیار مهم است. زیرا اتاق متقارن است و اگر هر کدام از ربع‌ها وزن بصری متقارنی نداشته باشند، اتاق از لحاظ تعادل بهم خواهد ریخت.

چیدمان پذیرایی مربع شکل

می‌توانید قوانین دکوراسیون را نادیده بگیرید

با اینکه در بالا روی قوانین دکوراسیون اتاق‌های مربعی شکل تاکید کردیم، اما می‎توانید آن‌ها را نادیده بگیرید. اگر شما می‌خواهید شومینه را در گوشه‌ی اتاق قرار دهید، نقطه مقابل آن را چیدمان مبل در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید  تخت‌خواب‌ را در گوشه‌ی اتاق قرار دهید، بهتر است که آن را در گوشه‌ی کناری درب بگذارید. در هر دو این طرح دکوراسیون، شکل مربعی اتاق کمی نادیده گرفته شده و اولویت‌های شما ترجیح داده شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “۷ پیشنهاد برای ترکیب رنگ اتاق نشیمن” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با انتخاب مبلمان اصلی در رنگ‌های روشن می‌توان فضایی ظریف و زیبا و هم‌چنین دکوراسیونی دلباز و فرح‌بخش را به نمایش گذاشت.

روش‌های ست کردن مبلمان روشن در دکوراسیون

تقریبا در تمام خانه‌ها اتاق‌نشیمن مرکز خانه به‌شمار می‌رود، زیرا نشیمن دارای کاربردهای متفاوتی است که عادت‌های زندگی را شکل می‌دهد. یکی از مهم‌ترین لوازم در نشیمن مبل‌ است. مبل رنگ روشن از محبوب‌ترین‌ها به‌شمار می‌روند، اما چگونه می‌توان مبل‌های با رنگ روشن را در دکوراسیون به کار برد؟ برای پاسخ به این سوال با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید.

استفاده از مدل‌های رنگی و قابل توجه

زمانی که صحبت از مبل رنگ روشن می‌شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند مبل‌هایی به رنگ‌های سفید، کرم یا بژ است. اما رنگ‌های دیگر نیز دارای طیف‌های روشن بوده و با استفاده از این مبل رنگ روشن می‌توان اتاق نشیمنی منحصر به فرد را به نمایش گذاشت.

رنگ مبل

نمایان شدن بافت‌های طبیعی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ‌ روشن مانند سفید، کرم و طوسی این است که با بافت‌های طبیعی که در سال‌های اخیر به یک ترند در طراحی داخلی تبدیل شده‌اند، هماهنگی بی‌نظیری را ایجاد می‌کنند. بهترین راه برای به نمایش گذاشتن بافت مصالحی مانند سنگ و چوب، این است که رنگ‌هایی را به کار ببرید که پس زمینه‌ای مناسب را برای این بافت‌ها ایجاد کنند.

رنگ مناسب مبل

ترکیب رنگ‌های متفاوت با یکدیگر

یکی از ترندهای جدید طراحی داخلی، استفاده از رنگ‌های متفاوت برای یک ست مبلمان است. از آن جایی که یکی از ریسک‌های استفاده از مبل‌های رنگ روشن امکان ایجاد فضایی کسل‌کننده است، ترکیب رنگ‌های دیگر با مبل‌های روشن می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

انتخاب رنگ مبل

ترکیب مبل رنگ روشن و کاغذدیواری

زمانی که مبل رنگ روشن را در طراحی داخلی انتخاب می‌کنید، برای این که بتوانید فضایی پویا را به نمایش بگذارید، روش‌های متنوعی وجود دارد و یکی از تاثیر گذارترین این راه‌ها استفاده از دیوارها است. اگر تصور می‌کنید که با استفاده از مبلمانی با رنگ‌های خنثی فضای قابل توجهی در اتاق‌نشیمن ایجاد نخواهد شد، می‌توانید از کاغذدیواری برای تزیین دیوارها استفاده کنید.

مبل رنگ روشن و سبک کلاسیک

مبل رنگ روشن تنها متعلق به سبک‌های مدرن نیستند، بلکه برای سبک‌های مجلل‌تر و کلاسیک نیز می‌توانند زمینه مناسبی را ایجاد کنند. به خصوص در مکان‌هایی که از اکسسوار متعددی استفاده می‌شود، برای جلوگیری از ایجاد فضایی شلوغ، بهتر است که برای مبل‌ها از رنگ‌های روشن استفاده شود.

مبل کلاسیک رنگ روشن

ترکیب طرح و رنگ در مبل‌های روشن

رنگ روشن، پس‌زمینه مناسبی را برای طرح‌های مختلف ایجاد می‌کند. به همین دلیل افرادی که دوست دارند از پارچه‌های طرح‌دار برای مبل‌ها استفاده کنند، با انتخاب رنگ روشن برای پس‌زمینه می‌توانند جلوه طرح‌ها را بیشتر کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “نکاتی برای انتخاب رنگ مبلمان” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کف‌پوش‌ها دارای انواع متفاوتی است اما سرویس بهداشتی و حمام به دلیل آن که رطوبت بالایی دارند نوعی خاص از کف‌پوش‌ها را می‌طلبند.
کفپوش حمام

کف‌پوش حمام و سرویس بهداشتی

کفپوش سرویس بهداشتی و حمام باید در برابر رطوبت دائم مقاوم بوده و نظافت و تمیز کردن آن راحت باشد، بعلاوه زیبا نیز دیده شود. با توجه به این پیش نیازها، خیلی سریع متوجه خواهید شد که گزینه‌های چندان زیادی پیش‌رو قرار نمی‌گیرند. در این نوشتار از مجله دلتا با انواع جدید کفپوش حمام و سرویس بهداشتی آشنا خواهید شد، که تمام ویژگی‌های گفته شده را در خود دارند.

کفپوش مرمر

برای ظاهری لوکس قطعا هیچ سنگی یارای رقابت با مرمر را ندارد. اما وقتی برای کفپوش سرویس بهداشتی و حمام بخواهیم از آن استفاده کنیم باید اشکالات آن را هم درنظر بگیریم. مرمر نسبت به سنگ‌های دیگر راحت‌تر خط و خش و پریدگی برمی‌دارد. بعلاوه ماده‌ای متخلخل بوده و برخی مواد تمیزکننده ممکن است به داخل سنگ نفوذ کرده و آن را خراب کنند. در نتیجه باید مواد تمیزکننده را با احتیاط انتخاب کنید. علاوه بر موارد ذکر شده ممکن است برخی مدل‌های سنگ مرمر پس از استفاده به عنوان کفپوش سرویس بهداشتی سبب سرخوردن شوند!

کفپوش حمام مرمری

کفپوش چوبی

چوب مانند سایر مواد درجه‌بندی دارد و برخی بهتر از بقیه در برابر آب مقاومت می‌کنند. البته در هر صورت باید سیستم تخیله آب کف حمام طوری باشد که تمام آب تا قطره آخر از کف حمام خارج شود تا میزان صدمات احتمالی به حداقل برسد. حال تصور کنید تخلیه درست آب کف حمام، استفاده از سیستم گرمایش از کف برای زودتر خشک شدن چوب های کف فراهم باشد، قاعدتاً با چنین شرایطی می‌توان از چوب‌ها به‌عنوان یکی از زیباترین انواع کفپوش سرویس بهداشتی استفاده کرد.

کفپوش چوبی حمام

کفپوش سنگ‌ریزه‌ای

یکی از مدل هایی که احتمالا تابه‌حال مشاهده نکردید، کفپوش‌های سنگریزه‌ای است. درست مانند چوب، سنگریزه هم گزینه‌ای بسیار عالی برای افرادی است که خواستار ایجاد فضایی آرام در دکوراسیون حمام و دستشویی هستند. به علاوه مزیت‌هایی دارند که سایر کفپوش‌ها ندارند، مثل ضد لغزش بودن و اینکه زیر پای انسان حس خوبی ایجاد می‌کنند.

کفپوش سرویس و حمام

کفپوش کاشی

محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع کفپوش سرویس بهداشتی و حمام، کاشی است. کاشی‌ها مزیت‌های زیادی دارند. اول اینکه کاشی‌ها مقاوم بوده و صد در صد ضدآب‌اند. همین دو عامل کافی است تا به انتخابی ایده‌آل برای بسیاری از فضاها تبدیل شوند. تنوع زیاد کاشی‌ها در شکل‌، اندازه‌، رنگ و سبک‌های گوناگون مزیت بزرگ دیگر است که همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند.

کفپوش سرویس بهداشتی

البته اگر سطح کاشی صاف و ساده باشد شدیدا لیز است. همیشه به‌دنبال مدل‌های بافت‌دار و ناهموار بروید. در کنار این موارد می‌توان به استفاده از انواع لعاب روی سطح بیرونی کاشی‌ها اشاره کرد که سبب عدم نفوذ آب، مقاومت، طول عمر و ماندگاری کاشی‌ها می‌شوند.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “راه هایی آسان برای تغییر دکور سرویس بهداشتی” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شاید رومیزی از کوچک‌ترین انتخاب‌ها باشد، اما این از میزان اهمیتی که در دکوراسیون منزل دارد، چیزی کم نمی‌کند.
رومیزی ناهار خوری

رومیزی مناسب برای میز ناهارخوری

یکی از مهم‌‌ترین بخش‌های دکوراسیون ناهارخوری که می‌تواند در زیبایی دکوراسیون این فضا نقش به‌سزایی داشته باشد رومیزی ناهارخوری است. برای آن که بتوانید رومیزی مناسبی را انتخاب کنید باید نکاتی را در نظر بگیرید. این نکات عبارتند از: اندازه، شکل، رنگ. در این نوشتار از مجله دلتا تصمیم داریم به این موضوع بپردازیم و با انواع رومیزی برای میز ناهارخوری آشنا شویم.

رومیزی طرح دار

اندازه و شکل رومیزی

قبل از هر چیز باید اندازه و شکل میز ناهارخوری را به طور دقیق در نظر بگیرید. معمولا میزهای ناهارخوری در قالب یکی از شکل‌های مستطیل، بیضی، دایره و مربع است. این مسئله تاثیر بسیار زیادی در انتخاب رومیزی ناهار خوری مناسب دارد. برای اولین مرحله در انتخاب رومیزی باید میز ناهارخوری خود را اندازه بگیرید. معمولا استانداردی که برای رومیزی‌ها در نظر گرفته می‌شود به گونه‌ای است که از هر طرف میز حدودا ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر آویزان باشد تا نمای کلی میز و رومیزی بسیار زیباتر شود.

رومیزی نخی

جنس مناسب برای رومیزی میز ناهارخوری

از آن جایی که رومیزی ناهار خوری در معرض لکه‌های بسیاری قرار می‌گیرد باید در انتخاب جنس رومیزی دقت بالایی را به کار ببرید، چرا که ماندگاری بعضی از لکه‌ها روی پارچه یا شست‌وشو و پاکسازی سخت آنها باعث می‌شود تا عمر مفید رومیزی خیلی زود به پایان برسد.

رومیزی

پارچه لینن برای رومیزی

طبیعتا می‌توان گفت که هیچ پارچه‌ای به اندازه پارچه‌های لینن نمی‌تواند برای مهمانی‌ها مناسب باشد. این نوع پارچه‌ها از الیاف درخت کتان تهیه می‌شوند و الیاف بلندتری نسبت به پارچه‌های پنبه‌ای دارند که به همین دلیل است که مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهند.

پارچه نخی برای رومیزی

پارچه‌های نخی می‌توانند به راحتی تنوع رنگی بالایی را به وجود آورند. این نوع پارچه‌ها نگهداری و مراقبت بسیار ساده‌ای دارند و می‌توانید آنها را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

رومیزی غذاخوری

رومیزی با پارچه پلی‌استر

در نهایت می‌توان به پارچه‌های ترکیبی نخ و پلی‌استر اشاره کرد که دوام و مقاومت بالایی دارند و در عین حال می‌توانند ظاهری مشابه با پارچه‌های نخی داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “اتاق غذاخوری لوکس و پرجلوه” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وجود نور در هر فضایی از خانه ضروری است و هرچه استفاده از نور در خانه بیشتر باشد آرامش و زیبایی بیشتری به خانه می‌بخشد.
لوستر پذیرایی

لوستر پذیرایی

از مهم‌ترین وسایل منزل که تاثیر فوق‌العاده‌ای در دکوراسیون‌داخلی دارد لوستر است. لوسترها در سال‌های اخیر از نظر طراحی تنوع زیادی پیدا کرده‌اند. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا نکاتی در ارتباط با انتخاب مناسب‌ترین لوستر برای پذیرایی را بررسی خواهیم کرد.

حباب لوستر

در مورد حباب لوستر باید توجه داشته باشید که حباب شفاف چراغ‌ها از جنس شیشه، روشنایی بیشتری را ایجاد می‌کند. در مقابل حباب‌هایی با شیشه‌های کدر روشنایی دلپذیرتری را به وجود می‌آورند.

لوستر کریستالی

مدل لوستر پذیرایی

پذیرایی یکی از مکان‌های مهم در هر منزل است و طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی از اهمیت زیادی برخوردار است. توجه داشته باشید که هر مدلی برای پذیرایی مناسب نیست و لوستری که استفاده می‌شود باید کاملا متناسب با دکوراسیون خانه باشد.

پذیرایی با ابعاد کوچک

اگر فضای پذیرایی کوچک است بهتر است لوسترهایی را انتخاب کنید که شاخه‌ها و چراغ‌های کمتری دارند. ممکن است لوستری با شاخه زیاد را انتخاب کنید و بعد به خاطر کوچک بودن فضای پذیرایی‌ مجبور شوید برخی از چراغ‌ها یا شاخه‌ها را باز کنید در این صورت نمای لوستر پذیرایی نامطلوب می‌شود.

لوستر مدرن

انتخاب لوستری متناسب با ارتفاع سقف

اگر سقف پذیرایی بلند نیست بهتر است که از انتخاب مدل لوستر بلند صرف نظر کنید. این لوسترها اگر در سقف‌های کوتاه نصب شوند سقف را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. می‌توایند از انواع لوسترهای سقفی و کم‌ارتفاع برای سقف‌های کوتاه استفاده کنید و در فضای دیگری از پذیرایی‌ یک چراغ دیوارکوب یا آباژور هماهنگ با طراحی لوستر قرار دهید. اما اگر سقف پذیرایی بلند است می‌توانید سراغ لوسترهای آویز چند طبقه و بلند بروید.

لوستر پذیرایی مدرن

مدل لوستر متناسب با دکوراسیون داخلی

اگر دکوراسیون داخلی پذیرایی کلاسیک است، بهترین ایده برای انتخاب لوسترهای کریستالی با طرح‌های کلاسیک است. این مدل لوسترها قطعه‌های مبلمان کلاسیک را به یک میزان روشن نشان می‌دهند. لوسترهایی که روی میز ناهارخوری نصب می‌شوند بهتر است آویز و بلند باشند تا همه فضای میز را روشن کنند.

انتخاب رنگ لوستر

علاوه بر مدل رنگ لوستر نیز در زیبایی و جذابیت دکوراسیون پذیرایی تاثیرگذار است. انتخاب رنگ‌های جدید که با چند نوع دکوراسیون داخلی مختلف مطابقت دارند می‌توانند بهترین ایده برای انتخاب لوستر باشند.

رنگ لوستر

همچنین رنگ چراغ‌های موجود و نحوه نورپردازی لوستر از اهمیت زیادی برخوردار است. چراغ‌های آفتابی و مهتابی با رنگ‌های متفاوت بهترین مدل‌ها به شمار می‌روند. این چراغ‌ها با رنگ‌های متنوعی که دارند چشم را اذیت نمی‌کنند و دکوراسیون پذیرایی را شیک و زیبا می‌سازند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “نورپردازی سالن پذیرایی” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ساعت‌ یکی از عناصر جدانشدنی در هر خانه است که انتخاب درست آن می‌تواند یک جذابیت ویژه در دکوراسیون خانه به وجود آورد.
ساعت دیواری

ساعت دیواری

سالهاست که ساعت‌های دیواری با کارکردی غیر از یادآوری زمان در خانه جا باز کرده‌اند. آن‌ها در انواع رومیزی یا دیواری، به عنوان گونه‌ای از لوازم دکوری نقش زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل به عهده دارند. در این نوشتار از مجله دلتا به بایدها و نبایدهای انتخاب و نصب ساعت دیواری در منزل بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ساعت دیواری مناسب کدام است؟

قبل از خرید ساعت‌دیواری برای منزل، به چند نکته باید توجه داشته باشیم. انتخاب ساعت به عنوان یک وسیله کاربردی و در عین حال دکوری، همانطور که می‌تواند به فضا زیبایی ببخشد، اگر اصولی انتخاب نشود ممکن است باعث بی‌نظم به نظر رسیدن آن نیز بشود. اولین و مهم‌ترین نکته، سبک دکوراسیون داخلی منزل است.

ساعت دیواری مناسب

نکته بعدی رنگ دکوراسیون و دیوار مورد نظر است. بدیهی است ساعت‌دیواری که برای نصب روی دیوار منزل انتخاب می‌کنید، از لحاظ رنگ و جنس باید با سایر وسایل دکوراسیون و مبلمان همسو باشد. یک نکته مهم دیگر ابعاد آن است که باید با در نظر گرفتن متراژ منزل و ابعاد دیواری که قصد دارید ساعت را روی آن نصب کنید، انتخاب شود.

ساعت دیواری، یک اثر هنری

یکی از نکات استفاده از ساعت‌دیواری به عنوان یک اثر هنری است. درست به همان اندازه که یک تابلو دیواری زیبایی را به دیوارها و فضای منزل هدیه می‌دهد، ساعت هم در زیبا کردن دکوراسیون داخلی نقش دارد. 

ساعت دیواری مدرن

چند نکته مهم در خرید ساعت دیواری

حتما قبل از اینکه به خرید ساعت اقدام کنید، یک بار دیگر محل و ابعاد دیواری که قرار است ساعت روی آن نصب شود را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید ساعتی که انتخاب می‌کنید از نظر اندازه متناسب با فضای مورد نظر باشد. علاوه بر آن دقت کنید که در کنار ساعت چه عناصر دیگری قرار است نصب شود، مثل قاب عکس یا تابلو هنری.

ساعت دیواری چوبی

اگر قرار است ساعت‌دیواری را در کنار یکی از این موارد نصب کنید، سعی کنید ابعاد و رنگ آنها را به خاطر داشته باشید تا ساعت‌دیواری متناسب با آن تهیه کنید.

ساعت‌دیواری را کجا نصب کنیم؟

برای انتخاب بهترین فضا چند نکته را باید در نظر داشت. مهم‌ترین نکته که نباید فراموش کرد، انتخاب فضایی است که از تمام بخش‌های منزل به راحتی دیده شود. یکی از بهترین فضاها برای نصب ساعت، دیوار پشت کاناپه است. گزینه دیگر، استفاده از یک ساعت‌دیواری منحصر به‌فرد به عنوان یک اثر هنری است. اگر  به این منظور ساعت دیواری را روی دیوارهای نزدیک میز غذاخوری نصب کنید هم ایده جالبی است.

ساعت در پذیرایی

یکی دیگر از راه‌ها، نصب ساعت دیواری بالای کنسول یا شومینه است. اما فضایی که ممکن است خیلی مورد توجه قرار نگیرد، فضاهای اضافی مثل راهرو یا ستون‌ها است. 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “دکوراتیوهای ارزشمند نوستالژیک” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
میز ناهارخوری و چیدمان صندلی‌های آن یکی از مهم‌ترین عناصر در چیدمان خانه است.
میز غذا خوری

 میز ناهارخوری گرد یا مستطیل

تمامی وسایلی که در خانه و محیط کار خود می‌بینیم تماما اشکال مختلف و مدل‌های جور و واجور دارند. به همین دلیل سوالی که پیش می‌آید این است که میز ناهارخوری گرد بهتر است یا مستطیل؟ وقتی تصمیم می‌گیریم که چه نوع میز غذا خوری‌ انتخاب کنیم بخاطر وجود مدل‌های مختلف از انتخاب‌های اساسی غافل می‌شویم. در این نوشته از مجله دلتا می‌خواهیم که میز غذا خوری گرد و مستطیلی را با هم مقایسه و ویژگی‌های هر یک را بررسی کنیم.

ویژگی‌های میز ناهارخوری گرد:

میز غذاخوری گرد

مزایا:

  • مساوی بودن فاصله افراد تا مرکز میز برای دسترسی راحت‌تر به مواد خوراکی
  • به راحتی می‌توان میز را ترک کرد
  • ایجاد محیطی صمیمی
  • همچنین می‌توان از میز‌های گرد برای بازی‌های گروهی استفاده کرد
  • به دلیل وجود لبه‌های گرد و نداشتن لبه‌های تیز و گوشه‌دار بهترین انتخاب برای خانواده‌هایی است که بچه‌های خردسال دارند.

از میان دیگر مزایای میزهای ناهارخوری گرد می‌توان به راحتی قرار گرفتن آن در اشپزخانه اشاره کرد؛ میز‌های مستطیلی در آشپزخانه احساس شلوغی را ایجاد می‌کنند.

معایب:

  • میز غذا خوری گرد را نمی‌توان در گوشه‌های حال و پذیرایی قرار داد چرا که فضای زیادی از محیط خانه را اشغال میکنند.
  • از میزهای ناهارخوری گرد نمی‌توان در میهمانی‌ها استفاده کرد و افراد زیادی نمی‌توانند بر سر میز نهارخوری گرد بنشینند.
  • یکی دیگر از معایب میز غذاخوری گرد کم‌جا بودن و محدود شدن جا برای چیدمان غذا سر میز است.

ویژگی‌های میز ناهارخوری مستطیل:

میز غذاخوری مستطیل

مزایا:

  • به راحتی می‌توان در گوشه‌های خانه قرار داد.
  • میز غذا خوری مستطیل فضای پرتی ندارد و می‌توان از فضا‌های گوشه‌دار بهترین استفاده را کرد، ولی میز‌های گرد فضای زیادی را اشغال می‌کنند و همه چیز را در اطراف خود می‌چرخاند.
  • تعداد کاربران حاضر در میزهای ناهارخوری مستطیل بیشتر از میز ناهارخوری گرد است.
  • برای میهمانی‌ها مناسب‌تر است.
  • اگر فضای کمی در خانه داشته باشیم می‌توانیم یک طرف آن را به دیوار بچسبانیم تا فضا باز شود.

معایب:

  • داشتن گوشه و خطر آسیب رساندن به کاربر.
  • راحت نبودن پاها در زیر میز.
  • دسترسی سخت کاربران به مخلفات و خوراکی.
  • دید نسبتا کمتر کاربران به یک دیگر نسبت به میز‌های گرد.
  • داشتن محیط صمیمانه کم‌تر نسبت به میزهای گرد

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات و ترفندهای دکوراسیون مطلب “لوستر مناسب میز ناهارخوری” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مبلمان کلاسیک زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارد و یکی از بهترین انتخاب‌ها جهت چیدمان منزل و دکور داخلی آن بشمار می‌آید.
مبلمان کلاسیک

نحوه چیدمان مبل کلاسیک

اگر جزو افرادی هستید که به مبل‌های کلاسیک علاقه‌مندید باید بدانید اگر چیدمان مبل کلاسیک طبق اصول آن انجام نشود، چیزی جز یک خانه شلوغ و کلافه‌کننده به وجود نخواهد آمد. در این نوشتار از مجله دلتا با نحوه چیدمان مبل کلاسیک و اصول چیدمان آن آشنا خواهیم شد.

اصول چیدمان مبل کلاسیک

  • در قدم اول بهتر است برای استفاده از مبلمان کلاسیک، از متراژ پذیرایی خود و ابعاد مبل اطلاع پیدا کنید.
  • یک سرویس از این مبل‌ها را در خانه استفاده کنید. استفاده از دو دست مبل در خانه‌هایی با متراژ زیر ۱۰۰متر، حتی زمانی که تمام اصول چیدمان مبل کلاسیک رعایت شده باشد، باز هم نه تنها به زیبایی خانه کمک نمی‌کند بلکه احساس کلافگی را در خانه به وجود می‌آورد.

چیدمان مبل کلاسیک

  • برای چیدمان مبلمان کلاسیک، نقطه‌کانونی و مرکزی پذیرایی را پیدا کنید. به طور مثال می‌توانید چیدمان مبل کلاسیک را بر اساس شومینه طراحی کنید. اما توجه داشته باشید که فاصله خیلی کم با شومینه در طولانی مدت می‌تواند به مبل‌ها آسیب وارد کند.
  • حد قانونی را در چیدمان مبل درنظر بگیرید. به بیان ساده‌تر، اگر خانه خیلی بزرگ است نباید فاصله بین مبل‌ها را زیاد کنید؛ زیرا مکالمه میان افراد و احساس صمیمیت میان آنها از بین می‌رود یا کمرنگ می‌شود. از طرفی مانند خانه‌های قدیمی مبل‌ها را کاملا به دیوارها نچسبانید و کمی آنها را از دیوار فاصله دهید.

مبل کلاسیک

  • یکی از اصول چیدمان مبل کلاسیک، وجود تقارن در چیدمان است. این مبل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر مطابق با اصول و متقارن چیده نشوند فضای اشغال شده در خانه را بیشتر می‌کنند و موجب کوچک شدن فضای پذیرایی می‌شوند. همچنین استفاده از تقارن در چیدمان مبل کلاسیک، به شیک و تشریفاتی بودن دکوراسیون پذیرایی خانه کمک می‌کند.
  • در چیدمان مبلمان کلاسیک ، باید آن را به گونه‌ای بچینید. که بتواند به راحتی فضاها را تفکیک شده نشان دهد.
  • یکی از نکات مهم در چیدمان مبل این است که از چیدن مبل‌ها به صورت اداری و همه کنار هم جدا خودداری کنید. این کار بیشتر باعث از بین رفتن احساس راحتی و صمیمیت می‌شود.
  • بهتر است در چیدمان مبل، آنها را تلفیقی بچینید. یعنی تمام یک نفره‌ها کنار هم تمام دو نفره‌ها کنار هم نباشد.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “مبل راحتی و ویژگی‌های آن” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از این مبل‌ها انتخابی بسیار جسورانه است که هر خانواده‌ای نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. 
مبل رنگی

مبل رنگارنگ در دکوراسیون

استفاده از مبل رنگی در دکوراسیون داخلی مدرن می‌تواند بسیار جذاب و چشم‌نواز باشد. اما استفاده از مبل رنگی، باید با توجه به اصول کلی خود مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا راجع به ترکیب‌های رنگی مناسب و هماهنگ در مبل رنگارنگ، آشنا خواهیم شد.

اصول‌های رنگی در مبل رنگارنگ

یکی از مواردی که در استفاده از مبل رنگی، باید به آن توجه ویژه داشت، نحوه هماهنگی رنگ‌ها در کنار هم است. از آنجایی که مبل رنگارنگ کاملا از مبل‌های معمولی و رنگ‌های آنها متفاوت است، استفاده و دکوراسیون‌های داخلی با استفاده از مبل رنگارنگ نیز کاملا متفاوت است.

مبل‌های رنگارنگ به معنای مبل‌هایی است که در نگاه اول به آن‌ها چندین رنگ را مشاهده کنید. به همین دلیل است که هماهنگی پرده، فرش، آباژور، تابلوها و تمامی عناصر به کار رفته در دکوراسیون داخلی پذیرایی باید با دقت و هماهنگ با مبل‌ها انتخاب شوند.

چیدمان مبل رنگی

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به مبل‌هایی با رنگ‌های خنثی علاقه‌مندید می‌توانید از مبل‌های سفید یا تک رنگ در کنار کوسن‌های رنگی، استفاده کنید.

در استفاده از مبل‌های رنگارنگ اگر مایل به استفاده از مبل‌های رنگی نیستید می‌توانید از مبل‌هایی با دو رنگ اصلی استفاده کنید و المان‌های اطراف آن را مانند فرش، آباژور، پرده و … را رنگی انتخاب کنید.

مبلمان سبز

سبز یکی از رنگ‌های محدود در مبل رنگی است. زیرا افراد بخصوصی به این رنگ در مبلمان علاقه نشان می‌دهند. استفاده از این رنگ محدودیت‌هایی را برای دکوراسیون و المان‌های اطراف مبلمان در فضای پذیرایی به وجود می‌آورد.

 

مبل سبز در دکوراسیون

مبلمان قرمز

اگر از مبل‌های قرمز به تنهایی استفاده کنید بعد از مدت زمان کوتاهی از رنگ آن خسته خواهید شد و ممکن است دچار استرس‌های شدید شوید. بنابراین بهتر است، اگر قصد استفاده از مبل رنگارنگ در دکوراسیون داخلی خانه را دارید از مبل‌های قرمز استفاده نکنید. استفاده از  این مبل‌ها زمانی مناسب است که خانه دارای یک فضای پذیرایی با متراژ بالا باشد و قسمت کوچکی از آن را با مبل‌های قرمز دکوراسیون کنید.

مبلمان رنگی

مبلمان زرد

یکی دیگر از رنگ‌های زیبا در مبل رنگی، استفاده از رنگ زرد یا لیمویی است. که موجب نشاط و انرژی بالا در فضا می‌شود. این مبل‌ها می‌توانند به صورت سه نفره در کنار مبل‌های تک نفره کرمی، رنگ زیبایی به فضای پذیرایی بدهد.

چیدمان مبلمان رنگی

مبلمان آبی

آبی یکی از رنگ‌های بسیار پرطرفدار در مبل رنگارنگ است. این رنگ را معمولا می‌توان با تمامی رنگ‌های اطراف ست کرد. اگر به دنبال فضای آرام‌بخش در اتاق پذیرایی خانه‌اید، می‌توانید از مبل‌های آبی در کنار کوسن‌های رنگارنگ استفاده کنید.

مبلمان رنگی در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “روانشناسی رنگ‎ها در دکوراسیون داخلی” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هنگام تزیین اتاق خواب پرده‌ها علاوه بر ایجاد چشم‌انداز، ورود نور به اتاق را کنترل کرده و فضای خصوصی اتاق را تامین می‌کنند.
پرده مناسب اتاق خواب

انواع طرح پرده مناسب اتاق‌خواب

یکی از لوازم تزیین اتاق‌خواب, پرده است. در انتخاب پرده مناسب اتاق خواب ، سلیقه افراد بسیار اهمیت دارد. طرح‌های متنوعی از پرده اتاق‌خواب موجود است که با توجه به سلیقه افراد و تناسب آن با دیگر وسایل اتاق‌خواب می‌توانند انتخاب شوند. در ادامه این نوشتار از مجله دلتا انواع طرح و الگوهای پرده را معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که بهتر است این الگوها را با توجه سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید تا محیطی هماهنگ و متناسب داشته باشید.

انواع پرده‌های ساده و بدون طرح برای اتاق‌خواب

پرده‌های ساده و بدون طرح اغلب برای سبک دکوراسیون مدرن و امروزی مناسبند که جلوه‌ای ساده به اتاق‌خواب می‌دهند. البته اگر اتاق خواب با عناصر زیاد دکوری طرح و نقش‌دار دیزاین شده است، پیشنهاد می‌کنیم از پرده بدون طرح استفاده کنید تا محیط شلوغ نشود.

پرده ساده

طرح گلدار پرده اتاق‌خواب

طرح‌های گلدار پرده که شامل شکل‌های گل، شاخه، برگ و درختان است، رنگ‌های متنوع و جلوه‌ای جذاب به اتاق خواب می‌دهند و فضای باظرافت در آن ایجاد می‌کند. به یاد داشته باشید که این نوع طرح اغلب مناسب دکوراسیون کلاسیک و تلفیقی است.

پرده گلدار

طرح هندسی اتاق‌خواب

از پرده‌هایی که دارای شکل هندسی‌اند، بهتر است در اتاق خواب‌هایی که به سبک مدرن و امروزی دکور شده‌اند، استفاده کنید.

پرده طرح هندسی

طرح راه راه پرده اتاق‌خواب

طرح راه راه پرده‌ها را می‌توان در هر سبک دکوراسیونی استفاده کرد. تنها توجه داشته باشید که طرح راه راه افقی، پنجره را عریض‌تر و طرح راه راه عمودی، پنجره را بلندتر نشان خواهد داد.

پرده طرح راه راه

طرح داماس پرده اتاق‌خواب

پرده‌هایی که دارای طرح داماس است، جلوه لوکس و تجملی به اتاق‌خواب خواهند داد و بهتر است که از آن در دکوراسیون کلاسیک استفاده کنید. توجه داشته باشید که طبق اصول دکوراسیون اتاق‌خواب، می‌توانید رنگ پرده را با رنگ یکی دیگر از وسایل و دکوریجات اتاق یکی کنید تا محیطی منسجم داشته باشید.

طرح داماس

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “انواع پرده در دکوراسیون داخلی” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دکوراسیون و تزیین میز تلویزیون و اطراف آن می‌تواند نقش زیادی در چیدمان منزل ایفا نماید.
تزیین میز تلویزیون

وسایل تزیینی کنار تلویزیون

یکی از عناصر مهم در دکوراسیون نشیمن، تلویزیون و میز تلویزیون است. برای قرارگیری تلویزیون در دکوراسیون نشیمن معمولا از میز تلویزیون استفاده می‌شود، با این حال تلویزیون‌هایی که روی دیوار نصب می‌شوند یا روی زمین قرار می‌گیرند نیز از انواع رایج چیدمان تلویزیون در دکوراسیون منزل است. در این نوشتار از مجله دلتا تصمیم داریم  وسایلی برای تزیین میز تلویزیون را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

گیاهان

یکی از بهترین فضاها برای قرارگیری گل و گیاه آپارتمانی، کنار تلویزیون است. البته باید یادآوری کرد که انتخاب گل و گیاه آپارتمانی مناسب برای این فضا به میزان تابش نور خورشید بستگی دارد. برای اینکه بتوانید از گیاهان آپارتمانی به عنوان وسایل تزیینی کنار تلویزیون استفاده کنید می‌توانید از گلدان‌های بزرگی استفاده کنید که روی زمین قرار می‌گیرند و ارتفاع نسبتا بلندی دارند یا حتی می‌توانید از گلدان‌های کوچک نیز روی میز تلویزیون استفاده کنید.

گیاه در دکوراسیون

کتاب

به طور کلی وجود کتاب در دکوراسیون منزل می‌تواند موج مثبت و آرامش بسیاری را در محیط پراکنده کند. یکی از بهترین فضاها برای قرارگیری کتاب، کنار تلویزیون است. کتاب‌ها می‌توانند به خوبی نقش وسایل تزیینی کنار تلویزیون را ایفا کنند. برای این کار بهتر است که از تعداد بسیار زیادی کتاب استفاده نکنید، چرا که فضا را شلوغ می‌کند.

کتاب در دکور

مجسمه

یکی از بهترین قسمت‌ها برای استفاده از مجسمه، کنار تلویزیون است. برای آنکه از مجسمه به عنوان وسایل تزیینی کنار تلویزیون استفاده کنید راه‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید مجسمه‌های نسبتا کوچک را روی میز تلویزیون یا درون قفسه‌های آن قرار دهید.

وسایل آنتیک

اگر در خانه خود وسیله‌های آنیتک جذاب و زیبایی دارید بهتر است آنها را از گنجه درآورده و در کنار تلویزیون خود قرار دهید. قطعا حواس مهمان‌ها در زمان تماشای تلویزیون به آنها جلب خواهد شد.

وسایل آنتیک

تابلوهای دیواری

یکی از رایج ترین راه‌ها برای تزیین میز تلویزیون استفاده از قاب عکس یا تابلوهای هنری است. می‌توانید قاب عکس یا تابلوهای مورد علاقه خود را با هر مضمونی که دوست دارید روی دیوار کنار یا بالای تلویزیون نصب کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “جای مناسب تلویزیون در دکوراسیون” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
از خصوصیات رنگ سفید این است که باعث می‌شود نور در فضا منعکس شده و محیط زندگی را روشن و دلبازتر کند.
رنگ سفید در دکوراسیون

ترکیب رنگ‌ها با سفید

رنگ سفید برای دکوراسیون، رنگی خنثی، روشن و از محبوب‌ترین رنگ‌ها در طراحی داخلی است. این رنگ در همه منازل به چشم می‌خورد و معمولا غالب است. البته باید توجه کرد که استفاده بیش از حد از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی و ترکیب آن با رنگ‌های بسیار روشن می‌تواند سبب بی‌روح شدن فضا شود. به همین خاطر بهتر است در انتخاب خود دقت داشته باشید. رنگ‌های متنوعی را می‌توان در کنار سفید برای طراحی داخلی منزل به کار برد، اما برخی از این رنگ‌ها جذاب‌ترند. در این نوشتار از مجله دلتا بهترین پالت‌های رنگی در ترکیب با سفید را معرفی خواهیم کرد.

سفید و کرمی

برای کسانی که دوست دارند فضایی سرشار از آرامش را در منزل خود تجربه کنند، رنگ کرمی می‌تواند گزینه مناسبی در کنار سفید باشد. سفید، رنگی روشن است و استفاده از آن در مجاورت یک رنگ روشن دیگر مثل کرمی باعث می‌شود فضایی پرنور و آرام‌بخش داشته باشید.

ترکیب سفید و کرم در دکوراسیون

سفید و طلایی

اگر بپرسید چه رنگی برای ترکیب با رنگ‌های متالیک بهتر است، بدون شک خواهیم گفت سفید. رنگ‌های متالیک که طلایی، نقره‌ای و مسی هستند، درخششی دارند که در کنار سادگی رنگ سفید خیلی بیشتر به چشم می‌آید.

ترکیب سفید و طلایی در دکوراسیون

سفید و بنفش

بنفش را می‌توان از آن دسته رنگ‌ها دانست که هر کسی برای انتخاب آن شجاعت کافی ندارد. حتی کسانی که رنگ بنفش را دوست دارند هم در استفاده از این رنگ در طراحی داخلی منزل خود دچار تردید هستند. اما اگر این رنگ را دوست دارید، نگران نباشید، زیرا رنگ سفید چاره مشکل است. سفید در ترکیب با بنفش، فوق‌العاده خواهد بود و اگر کمی بیش‌تر به قضیه فکر کنید، متوجه خواهید شد که تقریبا تنها انتخاب معقولانه است.

ترکیب سفید و بنفش در دکوراسیون

سفید و آبی

آبی، خصوصا آبی آسمانی از رنگ‌های آرام‌بخش و دوست داشتنی است و بدون شک از زیباترین رنگ‌هایی است که در ترکیب با سفید به کار می‌رود. به کار بردن رنگ آبی روشن در کنار سفید می‌تواند این خصوصیت را بیشتر نمود دهد.

ترکیب سفید و آبی در دکوراسیون

سفید و سبز

اگر رنگ سبز را در کنار رنگ سفید قرار دهید، می‌توانید طراوت و شادابی برگرفته شده از طبیعت را در کنار آرامش و روشنایی رنگ سفید داشته باشید که بی‌نظیر است. یک خانه که با رنگ‌های سفید و سبز دکوراسیون شده است، فضایی خواهد بود که خستگی‌ها و تنش‌های روزمره را از شما می‌گیرد و به جای آن، حس خوب سرزندگی و نشاط را هدیه می‌دهد.

ترکیب سفید وسبز در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “رنگ بژ در طراحی داخلی را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فرش اتاق خواب معمولا بعنوان یک عنصر حیاتی و البته دکوری استفاده می‌شود.
فرش اتاق خواب

انتخاب فرش اتاق‌خواب

یکی از سخت‌ترین کارها، انتخاب فرش اتاق خواب است. به دلیل قرارگرفتن تخت‌خواب در اتاق، بسیاری از افراد قالیچه را انتخاب می‌کنند. طرح‌های مدرن و فانتزی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فرش اتاق‌خواب باشد. برای خرید قالیچه باید دقت داشته باشید که طرح و رنگ آن با دیگر وسایل اتاق‌خواب هماهنگی داشته باشد و با هم ست باشند. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی نکات انتخاب فرش اتاق‌خواب می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

رنگ فرش اتاق خواب

رنگ قالیچه از مهمترین موارد است. در ابتدا باید بیان کنیم که رنگ قالیچه باید با رنگ دیگر وسایل هماهنگی داشته باشد. رنگ‌های روشن می‌تواند انتخاب درستی برای اتاق‌خواب باشد زیرا در اتاق‌خواب نه غذایی خورده می‌شود و نه در ورودی خانه است که احتمال کثیف شدنش زیاد باشد. رنگ‌های جیغ و تند نیز می‌تواند به فضا هیجان بدهد. در نتیجه انتخاب رنگ کاملا سلیقه‌ای است.

رنگ فرش

چیدمان قالیچه اتاق خواب

یکی از مهمترین مسایل در خرید فرش اتاق‌‌خواب، سلیقه مبنی بر نحوه چیدمان فرش است. قبل از خرید فرش و فرش برای اتاق خواب، اندازه اتاق‌خواب را در نظر بگیرید. چیدمان فرش می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • قالیچه در تمام اتاق خواب

بسیاری از افراد علاقه دارند که تمام اتاق را با فرش بپوشانند. این ایده برای اتاق‌خواب‌های کوچک مناسب‌تر از اتاق‌خواب‌های بزرگ است. قالیچه اتاق‌خواب کوچک برای زیبایی بیشتر باید با دیوار فاصله داشته باشد. این کار برای اتاق‌خواب‌هایی مناسب است که کفپوش زیبا و مناسبی ندارند.

پهن کردن فرش

  • قالیچه زیر تخت‌خواب

یکی از رایج‌ترین نحوه چیدمان فرش و قالیچه در اتاق خواب، پهن کردن آن زیر تخت‌خواب است. در این چیدمان فرش کاملا زیر تخت‌خواب قرار می‌گیرد و حدود ۳۰ سانتی‌متر از اطراف تخت‌خواب دیده می‌شود. برخی از افراد ترجیح می‌دهند نصف تخت‌خواب یا تمام آن را پوشش دهد. این امر کاملا سلیقه‌ای است. اما برای زیبا‌تر شدن اتاق‌خواب، قالیچه باید از کنار و اطراف تخت بیرون بزند.

فرش مناسب اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “فرش را اشتباه پهن نکنید!” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یک آباژور باید با مکان و موقعیت متناسب بوده و بدون اشغال کردن فضای زیاد، دکوراسیون داخلی خانه را تکمیل کند.
آباژور در دکوراسیون

انتخاب آباژور

آباژورها هرگز از کار نمی‌افتند، به خاطر اینکه هم شید و هم لامپ آن‌ها قابل تعویض است. از آن‌جایی که انتخاب آباژور در دکوراسیون از بین این همه تنوع، کار سختی است به همین جهت در این نوشتار از مجله دلتا سعی شده است تا پروسه انتخاب آباژور نه تنها ساده شود، بلکه جذابیت بیشتری هم داشته باشد.

آباژور مناسب دکوراسیون

در انتخاب آباژور باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

مهمترین نکته در انتخاب آباژور در دکوراسیون ، سبک شخصی ، هدف از خرید آن، کاربرد آباژور و محل قرار گیری آن در منزل است. برای اینکه بهتر این موضوع را متوجه شوید، قبل از اقدام به خرید این سوالات را از خود بپرسید؛

آیا به سبک مینیمال علاقه دارید یا سنتی یا تلفیقی؟ آیا آباژور قرار است نقطه کانونی برای جلب توجه باشد؟ یا قرار است فقط یک عنصر زیبا مثل تابلوی نقاشی باشد؟ آیا آباژور را برای نورپردازی خریداری می‌کنید یا صرفاً جنبه دکوراتیو دارد؟

  • برای دریافت روشنایی بیشتر از آباژور باید شید آن، حدالامکان شفاف با دهانه‌های بزرگ باشد.
  • برای استفاده تزیینی، بیشتر از آباژورهایی با شیدهای رنگی و جنس مات استفاده کنید.

انتخاب آباژور

 

هنگام انتخاب آباژور به سه مورد شکل، سایز و جنس، به صورت زیر دقت کنید:

  • برای آباژورهای رومیزی، ارتفاع شید باید دو سوم ارتفاع پایه باشد و عرض آن باید ۱.۲ برابر از هر طرف، بزرگتر از بزرگترین قسمت پایه باشد.
  • اگر هدف از خرید آباژور، ایجاد یک جلوه‌ خاص و زیبا با نور و سایه در محیط‌ است و به روشنایی خیلی احتیاج ندارید، استفاده از یک متریال متراکم و تیره که باعث می‌شود نور از شید رد نشود و فقط از بالا و پایین بتابد مناسب است.
  • اگر هدف از آباژور تامین روشنایی و نور زیاد در محیط است باید از یک پارچه شفاف و غیر متراکم که معمولا از الیاف طبیعی و فیبر است، استفاده کنید.

انتخاب شید آباژور

به طور کلی اینکه چه متریالی مناسب شید آباژور است، به نوع استفاده و همچنین دکوراسیون اسباب و اثاثیه، رنگ دیوار، رنگ کاغذدیواری، نحوه قرارگیری پنجره‌ها برای تامین روشنایی و رنگ کف مرتبط است.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب”چراغ دیواری، عنصر تزیینی درخشان” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کوتاه بودن سقف، مشکلی است که در برخی از منازل وجود دارد. این مشکل نسبتا بزرگی برای طراحی‌داخلی است.
بلند نشان دادن سقف

ترفندهای بلند نشان‌دادن سقف

سقف‌هایی که ارتفاعشان از کف در مقایسه با اندازه استاندارد کمتر است، فضای زندگی را خفه می‌کنند. خوشبختانه برای بلند نشان دادن سقف ، ترفندهای دکوراسیون مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این نوشتار از مجله دلتا، این عناصر را تک به تک بررسی کرده و ترفندهای کارا برای بلند نشان دادن سقف را بیان خواهیم کرد.

آینه قدی

یکی از ترفندها استفاده از آینه‌های قدی در دکوراسیون است. آینه‌ها همیشه در طراحی‌داخلی به صورت معجزه عمل می‌کنند. از قابلیت‌ آینه‌های قدی می‌توان به قدرت بلند نشان دادن سقف اشاره کرد. آینه قدی می‌تواند دیوار پشت خود را مرتفع نشان دهد. از این راه، کوتاه بودن سقف به چشم نمی‌آید.

آینه قدی

لوستر

نصب لوسترهای سنگین و کشیده در فضاهایی که سقف کوتاهی دارند، یک اشتباه بزرگ است. لوسترهایی که تزیینات زیادی دارند و از سقف فاصله می‌گیرند، سقف را به کف نزدیک‌تر می‌کنند. بهتر است به جای این لوسترها از انواع ساده و مینیمال استفاده کنید.

لوستر مینیمال

لوازم بلند

از دیگر ترفندهای دکوراتیو به کار بردن لوازم دکوری بلند است. لوازم دکوری کشیده و بلند باعث ایجاد تصور قرار گرفتن در فضایی با دیوارهای مرتفع می‌شوند. گلدان‌های بلند، آباژورهای پایه بلند، مجسمه‌ها و المان‌های کشیده و تابلوهایی که ارتفاع زیادی دارند از این لوازم دکوری به شمار می‌روند.

تابلو

یکی از روش‌های ساده برای بلند نشان دادن سقف ، نصب تابلوها در ارتفاع زیادتر نسبت به حالت عادی است. به طور کلی، هر تابلو یا وسیله دکوری دیگری که روی سطح دیوار قرار می‌گیرد، اگر از کف فضا فاصله گرفته و به سقف نزدیک‌تر شود، این حس را ایجاد می‌کند که فضا دارای سقف بلندتر و دیوارهای کشیده‌تری است.

نصب تابلو

رنگ سقف

رنگ‌ها همیشه جزو تاثیرگذارترین عناصر در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آیند. از رنگ می‌توان به عنوان یک راه حل برای بلند نشان دادن سقف استفاده کرد. اگر از یک رنگ روشن برای رنگ‌آمیزی سقف استفاده کنید، می‌توانید آن را بلندتر جلوه دهید.

رنگ سقف

رنگ کف

انتخاب رنگ مناسب برای کف کمک زیادی در این راستا می‌کند. قانون انتخاب رنگ در رابطه با کف فضا این گونه می‌گوید که اگر در کنار انتخاب یک رنگ روشن برای سقف از یک رنگ تیره برای کف استفاده کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

کفپوش

شلف‌ها

به هر میزان که شلف‌ها را از کف دورتر کنید و به سقف نزدیک‌تر کنید، ارتفاع سقف از کف را بیش‌تر نشان می‌دهید. حتی پیشنهاد می‌شود شلف‌ها و کابینت‌های آشپزخانه را تا زیر سقف امتداد دهید. با این کار باعث می‌شوید دیوارها کشیده‌تر شوند و سقف فضا بلندتر جلوه کند.

نصب پرده

یکی از تکنیک‌های موثر در طراحی داخلی، نصب میل پرده در ارتفاع است. محل مناسب برای نصب میل پرده در فضایی که سقف کوتاهی دارد، نزدیک سقف است. هر چقدر میل پرده را به سقف نزدیک‌تر کنید، پرده‌ها بلندتر به نظر می‌رسند و این به بلند نشان دادن سقف کمک می‎کند. بهتر است پرده‌ها را نیز بلند در نظر بگیرید، زیرا هر چه پرده‌ها به زمین نزدیک‌تر شوند، دیوارها کشیده‌تر می‌شوند.

نصب پرده به سقف

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “خانه خود را دلبازتر کنید” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

انواع لوستر، کدام مناسب منزل شماست؟

نورپردازی سقف در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون پذیرایی کوچک، استفاده‌ بهتر از فضا

لوستر مناسب میز ناهارخوری



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یک وسیله تزیینی کوچک می‌تواند طراحی داخلی یک مکان را به طور کامل تحت تاثیرات مثبت یا منفی قرار دهد.
وسایل تزیینی

وسایل تزیینی در دکوراسیون داخلی

مشاهده این که چگونه وسایل تزیینی کوچک می‌توانند تاثیرات بزرگ و قابل توجهی در طراحی داخلی فضای اتاق ایجاد کنند، همیشه باعث تعجب می‌شود. اما اگر به برخی نکات کلیدی در این مورد توجه نشود، یک اکسسوار کوچک می‌تواند طراحی داخلی یک مکان را به طور کامل تحت تاثیرات منفی قرار دهد. در این نوشتار از مجله دلتا به نکات استفاده از اکسسوارهای متنوع خواهیم پرداخت که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در طراحی محیط اطراف خود تغییرات قابل توجهی ایجاد کنید.

  • اشیا با کیفیت را انتخاب کنید

محصولاتی که به صورت عمده تولید می‌شوند ارزان قیمت بوده و به راحتی در تمام فروشگاه‌های لوازم‌خانگی پیدا می‌شوند. اما قبل از خرید این محصولات اطمینان پیدا کنید که آیا واقعا می‌خواهید خانه خود را با این نوع اشیا پر کنید؟! زمانی که صحبت از اکسسوارهای تزیینی می‌شود، یک وسیله با کیفیت و خاص نتیجه بسیار قابل توجه و تاثیرگذارتری از یک شی تزیینی که فراتر از قیمت خود ارزشی ندارد، خواهد داشت.

اکسسوری در دکوراسیون

  • اکسسوارهایی با ابعاد مناسب را انتخاب کنید

گاهی اوقات در برخی از خانه‌ها تزیینات عجیبی مانند قرار دادن یک تابلوی بزرگ روی یک دیوار کوچک را مشاهده می‌کنیم. توجه به ابعاد و تناسبات، در ایجاد یک خانه راحت تاثیرگذار بوده و جلوه زیباتری به محیط زندگی خواهد بخشید.

تابلو در دکوراسیون

  • بافت‌ها و رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید.

رنگ‌های خنثی برای مبلمان بزرگ انتخاب مناسبی به شمار می‌روند، اما اگر نمی‌خواهید فضایی تک رنگ و خسته‌کننده در خانه ایجاد کنید، کمی رنگ به این طراحی اضافه کنید. انتخاب اکسسوارهای رنگی با بافت‌های متنوع روشی کاربردی و تاثیرگذار در ایجاد رنگ در دکوراسیون‌داخلی به شمار می‌رود. هم چنین می‌توانید از اکسسوارها برای ایجاد کنتراست در طراحی خانه استفاده کنید.

وسایل دکوری

  • اکسسوارها را به صورت لایه‌ای به کار ببرید!

ابتدا وسایل تزیینی بزرگ را در تعداد کم به کار برده و سپس وسایل تزیینی متوسط و کوچک‌تر به کار برده شده و سعی شود تا تعادل موجود در فضا حفظ شود. گاهی قرار دادن چندین وسیله تزیینی کوچک در یک نقطه می‌تواند حس یک وسیله بزرگ را القا کند، اما فراموش نکنید که کمی فضای خالی برای تنفس در نظر بگیرید. نیازی نیست که تمام گوشه و کنارهای یک اتاق با اشیا پر شود.

وسایل تزیینی در دکوراسیون

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب”میز جلو مبل و نکاتی برای تزیین آن” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زمانی که می‌خواهید یک مکان را طراحی کنید، نکته اساسی که باید در نظر داشته باشید، استفاده درست از رنگ‌ها است.
رنگ بژ در دکوراسیون

استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون

در پالت‌های رنگی، بژ رنگی بسیار انعطاف‌پذیر است. رنگ بژ به عنوان رنگی مابین کرم و قهوه‌ای روشن شناخته می‌شود. از آن جایی که بژ رنگی خنثی و آرام است، در طراحی‌داخلی انتخابی مطمئن به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید از رنگ بژ در دکوراسیون استفاده کنید، با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید، تا با روش‌های استفاده از رنگ بژ در طراحی داخلی آشنا شوید.

استفاده از رنگ بژ در دکوراسیون

  • رنگ بژ در اتاق‌نشیمن

برای ایجاد فضایی مدرن در اتاق‌نشیمن می‌توانید رنگ بژ را با چوب ترکیب کنید. استفاده از رنگ بژ به عنوان رنگی خنثی باعث می‌شود تا فضا روشن‌تر و دلبازتر دیده شود. اما اگر نمی‌خواهید تنها با استفاده از رنگ بژ مکانی یک دست و ساده ایجاد کنید، می‌توانید یک عنصر تاثیرگذار و قابل توجه مانند یک مبل در رنگ‌های تیره و در کنار رنگ بژ به کار برده و یک نقطه تمرکز زیبا ایجاد کنید.

رنگ بژ در اتاق‌نشیمن

معمولا رنگ بژ با رنگ‌های ملایم ترکیب می‌شود، اما در واقع این رنگ قابلیت هماهنگی با رنگ‌های قدرتمند و درخشان را نیز دارد. برای مثال در مکانی که رنگ بژ در آن غالب است، با قرار دادن مبل یا اکسسواری به رنگ نارنجی می‌توانید جذابیت مکان را افزایش داده و از هماهنگی رنگ بژ با رنگ‌های دیگر استفاده کنید.

  • رنگ بژ در طراحی داخلی سرویس بهداشتی

اگر می‌خواهید این مکان ظاهری شیک و خاص داشته باشد، از رنگ بژ استفاده کنید. رنگ بژ در ترکیب با عناصر طبیعی جلوه خاص ایجاد می‌کند. سرویس بهداشتی از جمله مکان‌هایی است که سنگ مرمر در آن بیشترین استفاده و کاربرد را دارد. اگر سنگ مرمر را با دیواری به رنگ بژ و سطوح چوبی ترکیب کنید، می‌توانید به سرویس بهداشتی آرام و زیبا دست پیدا کنید.

رنگ بژ در سرویس بهداشتی

  • رنگ بژ در آشپزخانه

در طراحی آشپزخانه‌ها، رنگ روشن الویت بیشتری دارد. دلیل این موضوع این است که معمولا آشپزخانه‌ها فضایی محدود و کوچک دارند و با استفاده از رنگ روشن، این مکان بزرگ‌تر احساس می‌شود. اما به جای یک رنگ سفید درخشان می‌توانید از رنگ خنثی‌تری مانند بژ استفاده کرده و فضای زیباتری را در آشپزخانه ایجاد کنید.

رنگ بژ در آشپزخانه

  • رنگ بژ در طراحی داخلی اتاق‌خواب

امروزه می‌توان تمام رنگ‌ها را در طراحی اتاق‌خواب مشاهده کرد. رنگ بژ یکی از مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق‌خواب به شمار می‌رود. زیرا فضایی آرام و راحت به آن می‌بخشد. از آن جایی که رنگ بژ نیز با چوب ترکیبی زیبا ایجاد می‌کند، می‌توانید در اتاق‌خواب مبلمان چوبی خود را با دیوارهایی به رنگ بژ ترکیب کرده و از آن‌ لذت ببرید.

رنگ بژ در اتاق‌خواب

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب”استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون را بخوانید.

همچنین بخوانید:

نکات دکوراسیون رنگی

ایده‌های تزیین اپن آشپزخانه

استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون

ایده‌هایی برای جدا کردن آشپزخانه از پذیرایی



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
معمولا مبل و کاناپه اصلی جلوی بزرگ‌ترین دیوار قرار میگیرد که بیشترین مساحت عمودی سالن را به خود اختصاص میدهد.
دیوار پشت مبل

دیوار پشت کاناپه

یکی از مهمترین دیوارهای خانه که تزیین آن بر طراحی فضا بسیار تاثیرگذار خواهد بود، دیوار پشت مبل است. زیرا این دیوار بسیار در معرض دید بوده و تزیین آن می‌تواند سلیقه شخصی را به نمایش گذاشته و حتی به یک نقطه‌کانونی در طراحی‌داخلی تبدیل شود. پس اگر می‌‌خواهید دیوار پشت کاناپه را به زیبایی طراحی کنید با این بخش از مجله دلتا همراه باشید.

رنگ تیره

اگر مبل دارای رنگ روشن است، برای آن که جلوه بیشتری به آن بدهید، بهترین راه این است که دیوار پشت آن را به یک رنگ تیره رنگ‌آمیزی کنید.

رنگ دیوار پشت مبل

شلف یا طاقچه

نصب چندین تابلو متعدد در شکل‌ها، فرم‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های متفاوت و ترکیب‌بندی آن‌ها با یکدیگر نیز از جمله روش‌های کلاسیک تزیین این ‌دیوار به شمار می‌رود. برای استفاده از تابلوها در پشت کاناپه می‌توانید از شلف‌ها و طاقچه‌های دیواری استفاده کنید و تابلوها را روی آن قرار دهید. این روش علاوه بر این که مانع از سوراخ شدن بیش از اندازه دیوار می‌شود، این امکان را می‌دهد تا هر وقت که خواستید چیدمان تابلو‌ها را تغییر داده یا حتی آن‌ها را تعویض کنید.

دکوراسیون پشت مبل

چراغ دیواری

اگر دیوار پشت کاناپه بزرگ‌ترین دیوار خانه است، با تزیین آن می‌توانید وسعت بیشتری به خانه ببخشید. به همین دلیل یک تابلوی بزرگ یا یک آینه بزرگ انتخاب مناسبی خواهند بود، اما بهتر است که در کنار این تابلو یا آینه و در دو طرف آن چراغ‌های دیواری نصب کرده یا دو عدد آباژور قرار دهید. این چراغ‌ها می‌توانند هم این دیوار را تبدیل به یک نقطه‌کانونی کرده و هم روشنایی مکان را افزایش دهند و جلوه زیباتری به محیط زندگی خواهند بخشید.

تزیین دیوار

آینه

یکی از روش‌های استفاده از آینه به جای آینه‌‌های کوچک این است که دیوار پشت کاناپه را به طور کامل با آینه بپوشانید. این روش علاوه بر این که جلوه زیبایی به دیوار می‌‎بخشد، باعث می‌شود تا مکان حس دلبازتری یافته و روشنایی موجود در آن افزایش یابد.

تزیین دیوار پشت مبل

چیدمان افقی و عمودی

این موضوع را در نظر داشته باشید که هر عنصری که برای تزیین دیوار پشت کاناپه مورد استفاده قرار می‌دهید، اگر به شکل افقی چیدمان شده باشند باعث می‌شوند دیوار وسعت بیشتری یافته و اگر به صورت عمودی قرار داده شوند، باعث می‌شوند تا ارتفاع دیوار بیشتر احساس شود. با توجه به این موارد می‌توانید فضایی را که به دنبال آن هستید روی دیوار ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب”نکاتی برای مدرن‌تر دیده شدن اتاق‌نشیمن” را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()