انتخاب رنگ اتاق همیشه یک دغدغه اساسی است . قطعاً هر رنگی تأثیر متفاوتی بر فضای خانه و روحیه شما می‌گذارد.

انتخاب رنگ اتاق خواب

یکی از مهم‎‌ترین بخش‎‌های دکوراسیون  اتاق‌خواب مربوط به انتخاب رنگ آن می‌باشد. از نظر روانشناسی رنگ‎‌ها ابزار  ارتباطی قدرتمندی می‌باشند و تاثیرات چشمگیری روی رفتار، خلق‎‌وخو و  احساسات ما می‌گذارند. رنگ‎‌ها می‌توانند اتاق خواب را به فضای آرامش‌بخشی  برای استراحت‌تان تبدیل کنند و خواب شما را بهبود ببخشند. در این نوشتار از  مجله دلتا به موضوع انتخاب رنگ اتاق‌خواب پرداخته می‌شود.

رنگ آبی

بیشتر افراد معتقدند آبی رنگ مورد علاقه  آنهاست. این رنگ یکی از متداول‌ترین رنگ‌های مورد استفاده برای محیط اتاق  خواب است. علت این امر حس متانت و آرامشی است که در این رنگ نهفته است و  بعلاوه می‌توان از قابلیت انطباق و ست کردن این رنگ با سایر رنگ‌ها نیز به  همین نتیجه رسید. از رنگ آبی می‌توانید در کنار هر رنگ دیگری استفاده کنید و  رنگ آبی مکمل آن رنگ‌ها خواهد شد. استفاده از رنگ آبی در کنار سایر  رنگ‌ها، آن‌ها را درخشان‌تر کرده و بعلاوه در مورد رنگ‌های جیغ، می‌تواند  این رنگ‌ها را تحت کنترل خود در بیاورد. اگر به دنبال یک سبک نسبتا شیک و  پیچیده هستید، از پرده‌های سرمه ای و آبی کاربنی می‌توانید استفاده کنید.

رنگ خاکستری

اگرچه این رنگ شاید برای فضای اتاق خواب خیلی دلگیر به نظر برسد اما  امروز به عنوان یکی از کلیدی‌ترین رنگ‌های سبک‌های روز شناخته می شود. رنگ  خاکستری آرام و مطیع است اما در عین حال پیچیده نیز می باشد. یک اتاق کاملا  خاکستری نمی‌تواند آرامش بخش باشد اما شما می‌توانید کماکان به عنوان رنگ  اصلی فضای اتاق خود از رنگ خاکستری با موفقیت بهره ببرید. نکته کار این است  که در کنار این رنگ به عنوان رنگ اصلی، در بخش‌هایی از فضا از یک رنگ خنثی  دیگر یا یک رنگ خالص و یا شاید حتی سفید استفاده کنید.

انتخاب رنگ اتاق خواب

رنگ سبز

رنگ سبز که همیشه سرزندگی و تازگی را با خود همراه دارد، خود عین حیات و رشد است و  حس سرزندگی و سلامت همیشه با آن عجین است. این رنگ می‌تواند انتخاب مناسب  دیگری برای فضای اتاق شما باشد. استفاده از پرده‌های روشن‌تر این رنگ مانند  لیمویی می‌تواند به خوبی با سایر رنگ‌ها ست شود و یک پالت رنگی مناسب به  دست دهد.

رنگ بنفش

از رنگ بنفش تیره مثل رنگ بادمجانی برای  ایجاد چند نقطه تمرکز در اتاق خود می توانید استفاده کنید. پرده‌های  ملایم‌تر از رنگ بنفش، مانند سوسنی نیز می‌توانند هم آرامش بخش باشند هم  فضایی زنانه تر و شاداب تر خلق کنند. پرده‌های درخشان‌تر و جیغ‌تر از رنگ  بنفش برای اتاق کودکان مناسب هستند و یا اگر به دنبال ایجاد فضایی دراماتیک  هستید، می توانید از این طیف رنگ به عنوان چاشنی فضا و ایجاد نقاط تاکید  استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : اگر به دنبال ایده‌های بیشتری برای دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، به مطلب طراحی دکوراسیون اتاق های مستطیلی و باریک سر بزنید.

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .