نوشته شده توسط : مجله دلتا
در اولین نگاه به اتاق خواب، چیزی که برشما تاثیر گذاشته و به خود جذب می‌کند، روتختی است.
اتاق خواب عروس

روتختی

خواب راحت، علاوه بر اینکه به تشک مناسب، فضای آرام و دمای مناسب نیاز دارد، به رو انداز مناسب نیز وابسته است. در گذشته از پارچه های سفید یا پتو به عنوان رو انداز استفاده می‌شد. اما با تغییر سلیقه افراد و گرایش به داشتن دکوراسیون داخلی منحصر به فرد، تنوع در رنگ و طرح پارچه ها نیز گسترش یافته است. روتختی به عنوان مدرن ترین رو انداز شناخته می‌شود و مدل روتختی جلوه زیبایی به فضای اتاق خواب می‌بخشد. در این بخش از مجله دلتا ویژگی های روتختی مناسب را با هم مرور می‌کنیم.

کیفیت رو تختی

هرچه تار و پود روتختی بیش تر باشد، راحت تر است. اما به شرطی که در تولید آن، به جای نخ، از پلاستیک استفاده نشود. البته معمولا روتختی ها پس از شست و شو، نرم تر می‌شوند. روتختی از الیاف مختلفی از جمله کتان، ساتن، تور، پشم، نخ و پنبه تولید می‌شود. راحت ترین روتختی ها از جنس کتان هستند. جالب است بدانید جنس روتختی روی طرح آن نیز تاثیر گذار است. بعضی از پارچه ها به خوبی رنگ می‌گیرند، در حالیکه دسته ای دیگر در برابر رنگ پذیری مقاوم هستند.

اتاق خواب عروس

تغییر دکوراسیون با تعویض روتختی

نیازی به تغییر کل دکوراسیون ندارید. با انجام دادن چند حرکت ساده، نمای اتاق را تغییر دهید. اگر بخواهیم برای ایجاد تحول در دکور اتاق، فقط به یک تغییر اکتفا کنیم، به تعویض رو تختی و افزودن چند کوسن یا بالشت های روی تخت اشاره می‌کنیم. وجود رنگ، ویژگی های منحصر به فردِ آن را در فضا القا  و اتاق را دگرگون می‌کند. برای مثال افزودن یک روتختی صورتی به اتاقی سفید، بدون تغییر سایر لوازم و اجزا، یکنواختی را از بین می‌برد و به اتاق روح می‌بخشد.

علاوه بر این، وجودِ چند کوسن که با در نظر گرفتن رنگ و طرحِ دکوراسیون، به طرزی هوشمندانه روی تخت گذاشته شده اند، فضای اتاق را گرم تر نمایش می‌دهد. بالشت های کاربردی که شب ها برای خوابیدن از آن ها استفاده می‌کنید، می‌توانند به زیبایی فضا نیز کمک کنند. کوسن ها برای تزیین استفاده می‌شوند و هنگام نشستن روی تخت، به راحتیِ شما اضافه می‌کنند. برای داشتن فضایی دوستانه و گرم، کوسن های رنگی را روی تخت قرار دهید.

اگر تنوع را دوست دارید و می‌خواهید زود به زود دکوراسیون خانه را تغییر دهید، رو تختی دو رو تهیه کنید. این روتختی ها به گونه ای دوخته می‌شوند که از دو طرف آن ها می‌شود استفاده کرد و هر روی آن رنگ و طرح متفاوتی دارد.

روتختی کلاسیک

روتختی های بافت، گل دار، ساتن و گلدوزی شده برای دکوراسیون کلاسیک مناسب هستند. در این دکوراسیون روکش بالشت با روتختی همسان است. معمولا دکوراسیون اتاق خواب عروس، با روتختی های توری و دو نفره چیدمان می‌شود. چنانچه از روتختی های کلاسیک استفاده می‌کنید باید بدانید این مدل، گرما را در خود حفظ می‌کند و نسبت به سایر مدل ها سنگین تر است. بنابراین بهتر که از ملحفه یا پتو به عنوان رو انداز استفاده کنید.

اتاق خواب عروس

روتختی مدرن

طرح های ساده، اشکال هندسی، تک رنگ و کوتاه از ویژگی روتختی های مدرن است. نسبت به انواع کلاسیک، سبک تر هستند و گزینه مناسبی برای سبک های دکوراسیون گوناگون محسوب می‌شوند. رو تختی مدرن وزن سبکی دارد و ابعاد آن نسبت به انواع کلاسیک کوچک تر است. می‌توانید از روتختی مدرن به عنوان رو انداز نیز بهره ببرید.

برای القای حس آرامش در فضای اتاق خواب، رنگ روتختی باید ملایم و روشن باشد. رنگ های تند باعث تحریک اعصاب می‌شوند و بهتر است این رنگ ها را به بیرون از اتاق استراحت منتقل کنید. برای فرار از یکنواختی و کسل کنندگی، از ترکیب چند رنگ بهره ببرید.

انتخاب طرح و مدل روتختی امری کاملا سلیقه ای است. اما در نظر داشتن چند نکته به داشتن انتخابی بهتر کمک می‌کند. الگوهای بزرگ و شلوغ، فضا را کوچک تر جلوه می‌دهند. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد فضایی دلگیر و احساس خفگی، از آن ها در اتاق خواب های کوچک استفاده نکنید.

شست و شوی روتختی

برای شستن روتختی از آب داغ استفاده نکنید، زیرا سبب آسیب زدن به بافت پارچه می‌شود و کیفیت خود را از دست می‌دهد. دمای مناسب برای جلوگیری از آسیب زدن به روتختی 30 تا 40 درجه سانتی گراد است.

موارد بیان شده نکاتی کلی هستند که با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون مورد نظر خود می‌توانید این قوانینِ نانوشته را بشکنید و مدل روتختی اتاق خواب خود را آن گونه که دوست دارید انتخاب کنید.

 

با توجه به مطالب بیان شده، روتختی مناسبی تهیه و دکوراسیون اتاق خواب را متحول کنید. نظرات خود را در این مورد، با ما در میان بگذرانید.

همچنین بخوانید:

سرویس خواب مدرن در اتاق خواب ایرانی!

ایده های بافتنی برای اتاق کودک

5 ایده دکوراسیون برای روشن شدن اتاق تاریک



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
چراغ خواب وسیله ای کاربردی و دکوری است که سبب داشتن اتاقی رمانتیک و جذاب می‌شود.
چراغ خواب

چراغ خواب

نور، کلیدی ترین عنصر طراحی داخلی است که وجود آن ضروری و بدون آن، تمام لوازم موجود در دکوراسیون داخلی، هویت خود را از دست می‌دهند. هم چنین در صورت عدم وجود نور کافی، توان انجام فعالیت های روزمره از بین می‌رود. از جذاب ترین ابزارهای نورپردازی در اتاق، چراغ خواب است که علاوه بر تامین نور مصنوعی مورد نیاز، نمای اتاق خواب را زیبا می‌سازد. چراغ خواب در کنار تخت و روی میز پاتختی قرار داده می‌شود. معمولا برای مصارف خاصی استفاده می‌شود. بنابراین نباید انتظار داشت نورِ کل فضا توسط این المان تامین شود. این بخش از مجله دلتا را مطالعه کنید و با ویژگی های یک چراغ خواب مناسب آشنا شوید.

چراغ خواب در دکوراسیون اتاق خواب

چیزی که در دکوراسیون داخلی منزل باید رعایت شود، توجه به امکانات فضا است؛ یعنی وجود نور طبیعی، ابعاد محیط و کاربری مکان. سپس با توجه به این موارد تصمیم بگیرید بهترین انتخاب برای خانه شما چه چیزی است. هنگام خرید این وسیله نیز توجه به متراژ اتاق و ابعاد سایر لوازم اهمیت دارد. با افزودن چراغی بیش از اندازه بزرگ یا خیلی کوچک، توازن و تناسب را در محیط بر هم می‌زنید. در این صورت دکوراسیون داخلی خانه شما جذابیت خود را از دست می‌دهد و شاید متوجه نشوید که مشکل کار کجاست.

بهتر است اندازه کلاهک های چراغ خواب، از اندازه یک سوم تختخواب بزرگ تر نباشد و ارتفاع پایه آن کمی بالاتر از محل قرار گرفتن سر، به هنگام خوابیدن باشد. به گونه ای که چشم را اذیت نکند و صفحه کتاب یا روی میز را روشن کند. محل قرار گیری کلید چراغ خواب، باید به گونه ای طراحی شود که از دید پنهان و دسترسی به آن برای افراد آسان باشد.

در اتاق خواب های یک نفره، وجود یک عدد چراغ خواب کافی است. اما در اتاق های دو نفره برای تامین نیاز هر دو نفر، بهتر است در صورت امکان و داشتن فضای کافی، از دو چراغ خواب استفاده کنید تا نیاز هر شخص به خوبی رفع شود. وجود دو چراغ خواب، سبب قرینه بودن دکوراسیون می‌شود. می‌توانید سایر اجزای داخل چیدمان، از جمله میز پاتختی، کنسول یا دراور را نیز با توجه به چراغ خواب به شکلی همسان و قرینه قرار دهید. البته اگر نمی‌خواهید چیدمانی کلاسیک و قرینه داشته باشید، با استفاده از خلاقیت خود می‌توانید چراغ هایی متفاوت تهیه کنید و چیدمانی نامتقارن به وجود آورید. مهم ترین نکته در چینش چراغ خواب، دسترسی آسان و کاربردی بودن است.

مکمل رنگ آبی در دکوراسیون

چراغ خواب رومیزی

چراغ خواب های رومیزی طرفداران بیش تری نسبت به انواع دیگر دارند. چراغ رومیزی، نیاز به سوراخ کردن دیوار ندارد و روی میز قرار می‌گیرد. بنابراین به دیوار آسیب نمی‌زند. پایه های کوتاه آن این امکان را فراهم می‌کند که از آن روی میز پاتختی استفاده شود و نیازی به ایجاد فضای اضافی ندارد. برای تشکیل خطی فرضی و تناسب در محیط، می‌توانید فرم لوستر و چراغ آویزها را همانند چراغ خواب انتخاب کنید. به این صورت به نگاه جهت می‌دهید تا در فضای بین سقف و میز در حرکت باشد. چراغ خواب، نور را به صورت مستقیم به بالا و پایین، و هم چنین نوری ملایم را از پشت کلاهک به طور غیر مستقیم به داخل اتاق می‌تاباند. بنابراین باید از جنسی ساخته شده باشد که اجاره عبور نور را بدهد و مانع آن نشود.

آباژور ایستاده

چراغ خواب ایستاده

ارتفاع این چراغ ها بلند است و مستقیما روی زمین قرار داده می‌شود. پایه این مدل، اشکال مختلف و مدرنی دارد و کلاهک های رنگی به شما اجازه می‌دهند با توجه به دکوراسیون داخلی رنگ مناسب و متناسب با چیدمان را انتخاب کنید. از این مدل می‌توانید در دکوراسیون اتاق مطالعه و پذیرایی نیز بهره ببرید.

اگر می‌خواهید چراغ خواب، نقش دکوری در دکوراسیون داشته باشد، مدل های فانتزی و خاص مناسب شما هستند. این گونه چراغ ها معمولا نور کمی تولید می‌کنند و فرم منحصر به فرد آن ها جذابیت را در فضا به وجود می‌آورد.

نور عنصری گرما بخش است که محیط خانه را دگرگون می‌کند. با انتخاب چراغ خوابِ مناسب و زیبا، حس و حال صمیمانه ای در چیدمان خانه ایجاد کنید. منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

همچنین بخوانید:

جالباسی های خلاقانه ؛عنصری زیبا در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

ایده های باورنکردنی برای دکوراسیون پذیرایی کوچک



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پا به عنوان قلب دوم شناخته می‌شود و محافظت از آن در برابر آسیب ها، ضروری است. موکت گرما را در کف حفظ می‌کند و باعث می‌شود هنگام راه رفتن احساس خوبی داشته باشید.

موکت

یکی از کفپوش های مناسب برای پوشاندن سطح زمین در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی، موکت است. بعد از فرش، پر طرفدارترین انتخابی است که افراد می‌توانند داشته باشند. وجود موکت به فضای خانه گرما می‌بخشد. موکت به دلیل تنوع رنگ و طرح گزینه ای مناسب برای پوشش کف اتاق است. لازم است هنگام انتخاب رنگ، طرح و جنس چند نکته را مد نظر قرار دهید تا بهترین گزینه را به خانه آورید. در این بخش از مجله دلتا، شما را راهنمایی می‌کنیم.

انواع موکت

موکت ها از لحاظ پرز به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ انواع پرز بلند و کوتاه. موکت های پرز بلند، به فرش شباهت دارند، نرم و راحت هستند. گرما را در خود حفظ می‌کنند و برای پوشش کف خانه های مناطق سردسیری، اتاق خواب و اتاق کودکان استفاده می‌شود.

موکت هایی که بافتِ پرز در آن ها کوتاه است به اسم کبریتی نیز شناخته می‌شود. این نوع قیمت پایین تر اما مقاومت بالایی دارد. برای پوشش سطح زمین در منازل، مکان های عمومی مانند سینما، ورودی و لابی آپارتمان ها، کتابخانه و بخش های پر تردد به کار برده می‌شود.

انتخاب موکت

پاکیزگی و نظم در دکوراسیون داخلی منازل نسبت به زیبایی اولویت دارد. موکت مناسب برای خانه، باید به راحتی قابل شست و شو باشد و بتوان آن را جارو کشید تا گرد و خاک و انواع آلودگی ها از سطح آن زدوده شود. نظافت موکت های پرز بلند به سختی انجام می‌شود. بنابراین آن ها را در قسمتی از خانه پهن کنید که احتمال آلودگی آن کم تر است.

مقاومت و طول عمر موکت به عواملی مثل جنس، محل استفاده و ضخافت آن بستگی دارد که بر کیفیت آن تاثیر ‌گذارند. در تولید موکت از الیاف پلی استر، فیبر نایلونی و پشمی استفاده می‌شود.

کفپوش

موکت در دکوراسیون داخلی

یکی از اولین گزینه هایی که هنگام تغییر دکوراسیون داخلی به ذهن افراد می‌رسد استفاده از کفپوش یا تغییرآن است. تنوع در کیفیت، سبب  تفاوت در قیمت این محصول شده است که با توجه به بودجه خود می‌توانید موکتی مناسب تهیه کنید. کفپوش و سقف، دو بخش وسیع و سطحی افقی در خانه هستند که نقش مهمی در دکوراسیون داخلی و تاثیر مستقیم بر هویت فضا دارند. وجود طرح های برجسته در بافت موکت، باعث کوچک دیده شدن فضا می‌شود، بنابراین انواع طرح دار برای فضاهای بزرگ مناسب است.

نیازی نیست رنگ کفپوش، حتما از رنگ های موجود در دکوراسیون انتخاب شود، رنگی را به طور مستقل برای آن انتخاب و پالت رنگی چیدمان را تکمیل کنید،اما اگر هم چنان می‌خواهید پیوستگی در فضا ایجاد شود، روی یک یا دو کوسن طرح یا رنگِ موکت را انعکاس دهید.

تناسب در چیدمان

تمام لوازم منزل باید با توجه به سبک دکوراسیون و متناسب با سایر رنگ های موجود انتخاب شوند. نوع، طرح و رنگِ موکت نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای اتاق های کوچک سراغ کفپوش هایی به رنگ خنثی و روشن بروید و نمونه ساده آن را انتخاب کنید. اگر دیوارها را با کاغذ دیواری تیره پوشانده یا خانه را با رنگ های پر رنگ نقاشی کرده اید برای ایجاد تعادل، سقف و کفپوش را از میان رنگ های روشن انتخاب کنید.

چنانچه سرویس مبلمان شما از جنس استیل و کلاسیک است، یا مبلی پر طرح و نقش دارید، باید موکتی ساده، تک رنگ و پرز کوتاه انتخاب کنید تا فضا شلوغ نشود. در چیدمانی پر طرح و رنگ که تناسب رعایت نشده است، عناصر موجود در دکوراسیون هویت خود را از دست می‌دهند و محو می‌شوند. موکت های پر رنگ و پرز بلند در خانه هایی به سبک مینیمال یا تک رنگ (مونوکروم) به کمک شما می‌آید و فضا را از یکنواختی و سردی خارج می‌کند.

با امید به اینکه این مطلب در انتخاب موکت مناسب به شما کمک کرده باشد. بخش دکوراسیون مجله دلتا را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

جالباسی های خلاقانه ؛عنصری زیبا در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

ایده های باورنکردنی برای دکوراسیون پذیرایی کوچک



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وجود جزیره آشپزخانه در خانه های نقلی، فضا را کوچک تر نخواهد کرد. بلکه با کاربری چند منظوره، سبب بزرگ شدن فضا و رفع بی نظمی خواهد شد.
جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و افراد ساعت های زیادی را در این بخش از خانه می‌گذرانند. دکوراسیون داخلی آن بر کل فضا تاثیر می‌گذارد. وجود این عنصر نمایی مدرن و جذاب در دکوراسیون به وجود می‌آورد. وجود جزیره آشپزخانه دلایل متفاوتی دارد. ممکن است بخواهید برای طبخ غذا و انجام کارهای روزانه فضای بیش تری در اختیار داشته باشید یا بخواهید از جزیره به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید. در این بخش از مجله دلتا جزیره در فضاهای کوچک را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه چیست؟

جزیره آشپزخانه به کابینتی گفته می‌شود که به طور مستقل به موازات کابینت ها، در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد. جزیره ها متحرک هستند و قابلیت جا به جایی دارند، و در فضا های کوچک، به گونه ای قرار داده می‌شود که به عنوان مرز بین آشپزخانه و پذیرایی باشد. بعضی از مدل های جزیره، سینک، گاز یا فر را شامل نمی‌شوند، بلکه مانند کمد، محفظه ای برای نگهداری لوازم در قسمت پایینی آن ها طراحی می‌شود. به این صورت، لوازم اضافی دور از دسترس قرار  می‌گیرند و با مرتب شدن محیط، آشپزخانه بزرگ تر دیده می‌شود.

یکی دیگر از راه های بزرگ نشان دادن فضای کوچکِ آشپزخانه نورپردازی مناسب بالای جزیره است. سعی کنید روکشی براق برای سطح بالای آن انتخاب کنید تا با انعکاس نور، مکان را روشن تر و بزرگ تر جلوه دهد.

جزیره آشپزخانه

مدل جزیره آشپزخانه

جزیره عنصری کاربردی، بسیار منعطف و دارای تنوع در مدل است. با توجه به کاربرد، فرم های مختلفی از جمله مستطیل، اِل و مربع را برای آن در نظر می‌گیرند. می‌توانید سینک ظرفشویی یا گاز را داخل آن تعبیه یا به گونه ای آن را طراحی کنید که به شما امکان قرار دادن صندلی را بدهد. برای داشتن جزیره ای کاربردی، پیشنهاد می‌کنیم چندین کمد و کشو داخل آن طراحی کنید.

جزیره، در منازل کوچک به صورت توکار طراحی می‌شود. توجه به نوع کاربری آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طور کلی در آشپزخانه های کوچک حداقل فاصله ای که بین کابینت و جزیره باید وجود داشته باشد 90 و حداکثر 105 سانتی متر است. این مقدار در آشپزخانه های بزرگ تر به 120 سانتی متر افزایش می‌یابد. فاصله بیش از این مقدار دردسر آفرین خواهد بود. مسلما هیچ کس دوست ندارد هنگام آشپزی بین کابینت و جزیره قدم بزند، بلکه دسترسی آسان به تمام نقاط، مطلوبِ همه است.

هنگام طراحی، باید از بیرون به چیدمان نگاه و با توجه به ابعاد محیط، فرم مورد نظر را انتخاب کرد. اگر در انتخاب مدل و  فرم جزیره، تمام جوانب را در نظر بگیرید، می‌تواند به عنوان کانون توجه دکوراسیون داخلی خانه در نظر گرفته شود.

جزیره آشپزخانه

جنس جزیره آشپزخانه

به هر دلیل که تصمیم گرفته اید یک جزیره در خانه داشته باشید، انتخاب جنس مناسب اهمیت ویژه ای دارد. اگر هزینه آن مهم است و می‌خواهید جنسی ارزان به کار ببرید، انتخاب لمینت های پلاستیکی هزینه کم تری برای شما خواهد داشت. اما چنانچه بودجه بیش تری برای ساخت آن در نظر دارید، از سازه های بتنی و فلز استفاده کنید. از مرغوب ترین و گرانترین جنس می‌توان به گرانیت و چوب اشاره کرد.

در ساخت جزیره، استفاده از همان مصالحی که برای کانتر یا کابینت به کار رفته است، سبب ایجاد تناسب و هماهنگی در ظاهر آشپزخانه خواهد شد. با توجه به جزئیات، ایجاد توازن بین نمای آشپزخانه جزیره ای و سایر بخش ها، از جمله رنگ بدنه و دستگیره کابینت، جنس مبلمان و سایر لوازم، می‌توانید دکوراسیونی چشم‌گیر و منحصر به فرد داشته باشید.

طراحی آشپزخانه جزیره ای

یکی از اشتباهات رایج که در طراحی این وسیله رخ می‌دهد، بی‎توجهی به امکان نشستن و قرار دادن صندلی مقابل جزیره است. در خانه های کوچک که امکان قرار دادن میز ناهارخوری وجود ندارد، استفاده از این عنصر به عنوان میز، می‌تواند بسیار مفید باشد. ایجاد فاصله مناسب برای قرار گرفتن زانو ضروری است. در جزیره هایی با ارتفاع بالا، 45 تا 75 سانتی متر و در انواع کوتاه جایگاهی 30 تا 40 سانتی متر در نظر گرفته می‌شود. نادیده گرفتن این اندازه ها باعث می‌شود ستون فقرات افراد هنگام نشستن، زوایای نامناسبی به خود بگیرد و کاربران احساس راحتی نداشته باشند.

همچنین بخوانید:

چطور آشپزخانه کوچک مان را منظم کنیم؟

صندلی اپن آشپزخانه ؛ بهترین ها برای دکوراسیون داخلی

کابینت ممبران ؛ تحولی در دکوراسیون آشپزخانه



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
از آن جا که تلویزیون به عنوان کانون توجه دکوراسیون در نظر گرفته می‌شود، زیبایی این مکان بر نمای کل چیدمان داخلی تاثیر گذار است. بنابراین زیبایی دیوار پشت تلویزیون، نیاز به دقت و توجه دارد.
کاغذ دیواری پشت تلویزیون

تلویزیون، شومینه، آینه های دکوراتیو بزرگ یا پنجره، در بیش تر خانه ها به عنوان کانون توجه دکوراسیون داخلی شناخته می‌شوند. بنابراین تزیین این بخش از خانه، بسیار اهمیت دارد. پس از پرداختن به تزیین دیوار بالای شومینه و استفاده از آینه های دکوراتیو، در این بخش از مجله دلتا به سراغ دکور تلویزیون روی دیوار رفته ایم و به شما توصیه می‌کنیم از کاغذ دیواری پشت دیوار تلویزیون استفاده کنید.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون

راحت ترین راه برای تزیین دیوار پشت تلویزیون، استفاده از کاغذ دیواری های مختلف است. طرح و رنگی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون شما تناسب دارد. کاغذ دیواری تیره با الگوهای بزرگ برای دکوراسیون مینیمال و در ترکیب با رنگ های خنثی مناسب است.

هنگام انتخاب رنگ و مدل کاغذ دیواری برای دیوار پشت تلویزیون توجه به سبک دکوراسیون خانه الزامی است. از آن جا که نگاه ها زمان زیادی به سمت دیوار پشت تلویزیون است، باید طرح و رنگی را انتخاب کنید که زود از آن خسته نشوید و با توجه به نقش رنگ در مدل کاغذ دیواری، تاثیرات بلند مدت هر رنگ را در نظر بگیرید.

کاغذ دیواری سه بعدی

دیوار پشت تلویزیون می‌تواند به عنوان دیوار آکسان انتخاب شود. بنابراین می‌توانید از میان رنگ های تیره و طرح های خاص کاغذ دیواری مورد علاقه خود را انتخاب کنید. طرح این دیوار پوش ها به دو دسته، از جمله دو بعدی و سه بعدی تقسیم می‌شوند. سبک طرح های سه بعدی به گونه ای هستند که به دلیل نوع سایه و روشن، از نمای دور به شکل برجسته یا فرورفته به نظر می‌رسند.

کاغذ دیواری های سه بعدی در بیش تر مواقع، تصویر منظره طبیعی، گیاهان و حجم های هندسی را نمایش می‌دهند. استفاده از این نوع دیوار پوش برای دکور دیوار پشت تلویزیون، یعنی با یک تیر چند نشان را زده اید. از تماشای تلویزیون لذت ببرید، کانون توجه دکوراسیون را زیبا سازید و علاوه بر این شاهد یک منظره طبیعی باشید.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون

کاغذ دیواری سنگی

نکته ای که در مورد سبک های چیدمان مدرن وجود دارد این است که از هر رنگ و طرحی می‌توانید استفاده و با روش های گوناگونی آن ها را به خانه اضافه کنید. برای مثال یک دیوار فلزی، چرمی یا آجری در پشت تلویزیون می‌تواند نمایی جذاب به وجود آورد.

در خانه های سنتی، روستیک و کلاسیک، کاغذ دیواری برای دیوار پشت تلویزیون را با طرح های سنگ یا آجر انتخاب کنید. برای جلوگیری از شلوغی و حواس پرتی می‌توانید کاغذ دیواری های ساده را برای سایر دیوارها انتخاب یا دیوار را با رنگ، نقاشی کنید. برای ایجاد تناسب و هارمونی، رنگ های نخودی، کرم، طوسی و نباتی را به کار ببرید.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون

کاغذ دیواری رنگی

اگر می‌خواهید فضای خانه را برای کودکان و نوجوانان مهیج سازید، از کاغذ دیواری های تک رنگ، به رنگ های گرم، مانند بنفش، قرمز و نارنجی کمک بگیرید. تلویزیون مستطیلی و تیره رنگ، میان دیوار، در کنار رنگ کاغذ دیواری، کنتراست جذابی به وجود خواهد آورد. در این حالت، دیگر نیاز به نصب سایر دیوار آویز های تزیینی نخواهید داشت.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون

کاغذ دیواری فانتزی

اگر تلویزیون در اتاق خواب یا اتاق کودکان قرار دارد، کاغذ دیواری برای پشت دیوار تلویزیون را از رنگ های روشن با طرح فانتزی انتخاب کنید تا به اتاق هویت ببخشید. پس زمینه صورتی، آبی روشن، سفید و نباتی انتخاب های بهتری هستند. بهتر است روی دیوار چیزی آویزان نکنید، زیرا در کنار کاغذ دیواری طرح دار بر شلوغی محیط می‌افزاید می‌توانید یک میز تلویزیون یا کتابخانه به رنگ سفید مقابل دیوار قرار دهید تا نمای دیوار بیش از حد خلوت نباشد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. بخش دکوراسیون مجله دلتا را دنبال کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید:

جالباسی های خلاقانه ؛عنصری زیبا در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

ایده های باورنکردنی برای دکوراسیون پذیرایی کوچک



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
عده ای معتقدند وجود تعداد فرد از ساقه های بامبو در منزل، برای ساکنان شانس می‌آورد. شاید این یک خرافه باشد، اما قطعا با وجود بامبو در خانه حس و حال خوبی خواهید داشت.
بامبو

وجود گل های آپارتمانی در خانه به یکی از ضرورت های زندگی تبدیل شده است. گیاهان، سرسبزی و نشاط را به خانه هدیه می‌دهند و هوا را تصفیه می‌کنند. بامبو ، یکی از مقاوم ترین گل های خانگی است که به پاکسازی هوا کمک می‌کند و به مراقبت زیادی احتیاج ندارد. با مجله دلتا همراه و با این گیاه بیش تر آشنا شوید.

بامبو

بامبو با نام خیزران نیز شناخته می‌شود. ساقه های آن شبیه به درخت است و می‌تواند در زیستگاه طبیعی خود، مناطق گرمسیری، تا 1 و نیم متر رشد کند. قطر ساقه 1 الی 4 سانتی متر و برگ های آن از 15 تا 25 سانتی متر متغییر است. گیاه بامبو، گلی علفی و چوبی شناخته می‌شود. وجود ریشه های این گل در خاک، به ترمیم آن کمک می‌کند. اما بیش تر مواقع در آب به حیات خود ادامه می‌دهد.

بامبو

روش پیچاندن بامبو

ساقه های بامبو انعطاف پذیر هستند و به کمک نورپردازی های مصنوعی می‌توانید به ساقه ها شکل دهید و آن را از حالت صاف به شکل فنر در آورید. از لامپ های هالوژنی کمک بگیرید. به مدت چند روز گیاه را در مکانی تاریک قرار دهید و بدون وقفه، از یک جهت خاص به آن نور بتابانید. خواهید دید ساقه ها به سمت نور حرکت می‌کنند و شکل می‌گیرند. پس از چند روز جهت نور را تغییر دهید. زمانی که فرم دلخواه را پیدا کرد، به صورت طبیعی آن را نور دهی کنید.

بامبو

نگهداری بامبو

بامبو گیاهی سازگار است و نگهداری از آن شرایط سختی ندارد. مانند تمام گیاهان باید به شرایط دمایی، نور، آب و کود دهی آن توجه کنید تا گیاهی سرحال و شاداب داشته باشید.

نور؛ بامبو گلی سایه دوست است که در مناطقی با نور کم نیز به حیات خود ادامه می‌دهد. اما در آن صورت رشد نمی‌کند یا رشد آن بسیار ناچیز خواهد بود. نور مناسب برای این گیاه نور غیر مستقیم خورشید است. گلدان گل را 3 الی 4 متر دورتر از پنجره قرار دهید تا نور خورشید، برگ های سبز آن را نسوزاند.

آب؛ همان طور که اشاره شد این گیاه بسیار منعطف است و در خاک نیز رشد می‌یابد. اما بهترین حالت برای نگهداری از بامبو، قرار دادن آن در آب است. بهتر است 10 الی 20 سانتی متر از ساقه گیاه درون آب قرار بگیرد. آب بدون کلر و فلوراید برای بامبو مناسب است. تعویض آب، هر 2 هفته یک بار کافی است.

دما؛ این گل در دمای 18 تا 22 درجه سانتی گراد سرحال و شاداب است، دماهایی پایین تر یا بالاتر از این مقدار، موجب آسیب دیدن بافت های این گیاه می‌شود.

کود دهی؛ گیاه بامبو برای رشد و تقویت به کودهای محلول در آب نیاز دارد. کودهای قطره ای این گل در بازار موجود است.

بامبو

تکثیر بامبو

این گیاه را می‌توانید به راحتی در منزل تکثیر کنید. قسمت های بالایی ساقه را به اندازه 20 سانتی متر بدون نگرانی هرس کنید. بامبو به رشد خود ادامه خواهد داد. بخش های هرس شده را داخل آب قرار دهید و شرایط مناسب را برای آن ایجاد کنید. برای اطمینان از ریشه زایی، از محلول های مخصوص ریشه دهی استفاده کنید.

وجود این گل در دکوراسیون خانه

بامبو را به صورت تک شاخه، یا چند شاخه ای می‌توانید در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید. گلدان های بلند را برای این گیاهِ دوست داشتنی در نظر بگیرید و آن را روی کنسول یا اپن آشپزخانه قرار دهید. زمانی که بامبو رشد کرد و ارتفاع آن افزایش یافت، آن را بین مبل ها، کنار تخت یا گوشه ای از خانه که دمای مناسبی دارد قرار دهید.

گیاه بامبو با ماهی فایتر، که یک ماهی آکواریومی است، هم زیستی مسالمت آمیزی دارد. می‌توانید یک ماهی فایتر زیبا را درون گلدان شیشه ای در مجاورت این گیاه قرار دهید و از این دو موجود زنده در خانه نگهداری کنید.

  • اگر در خانه کودک دارید یا از حیوانات خانگی نگه داری می‌کنید، توجه داشته باشید برگ های بامبو سمی است. آن را در ارتفاع مناسبی قرار دهید.

امیدواریم مطلب فوق مورد پسند شما قرار گرفته باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذراید.

همچنین بخوانید:

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

انواع مدل پرده در دکوراسیون داخلی خانه

رنگ قرمز در دکوراسیون آتش به پا می کند



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در روزهایی که آلودگی هوا به اوج خود می‌رسد، با استفاده از راه کارهایی ساده، هوای محیط داخلی خانه را پاکیزه نگه دارید.
آلودگی هوا

این روزها صحبت از آلودگی هوا زیاد به میان می‌آید. با سرد شدن هوا، پدیده وارونگی دما رخ می‌دهد که در نتیجه سبب افزایش آلودگی هوا می‌شود. شاید با شنیدن اصطلاحِ “آلودگی هوا” تصویری از کوچه و خیابان در ذهن شما نقش ببندد. اما آلودگی هوا در محیط های بسته، مانند خانه و محل کار نیز وجود دارد. زمان زیادی از روز را در این محیط ها می‌گذرانیم، استراحت می‌کنیم و حتی می‌خوابیم. بنابراین برای مقابله با معضلِ آلودگی هوا، باید چاره ای اندیشید. تمیز نگه داشتن هوای داخل خانه، خودرو و محل کار برای سلامتی همه ضروری است. با هم چند روش برای پاکسازی هوای داخل ساختمان را بررسی می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت درون خانه احساس آرامش کنید. با مجله دلتا همراه شوید.

مواد شوینده خانگی

مواد شیمیایی شوینده یکی از عواملی هستند که موجب آلودگی هوا در داخل خانه می‌شوند. این مواد بخار و گاز ایجاد می‌کنند که علاوه بر پوست، روی سیستم تنفس، ریه، بینی و دهان شما نیز تاثیر منفی می‌گذارند. افرادی که ریه های حساسی دارند، مانند بیماران مبتلا به آسم یا سینوزیت، علائم وجود این گازها را حس می‌کنند. بخارات حاصل از مواد شیمیایی باعث ایجاد التهاب می‌شوند و تنفس را سخت میکنند.

به جای استفاده از این مواد که آلرژی زا نیز هستند، بهتر است برای شست و شوی کف‌پوش، دیوار و ظروف از دستمال های مرطوب یا مواد غیر اسیدی استفاده کنید.

آلودگی هوافیلتر تصفیه هوا

باز کردن در و پنجره و گردش هوا در تمام فصول سال، به خصوص روزهای آلوده، ممکن نیست و سبب بروز بیماری و آلرژی می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم از دستگاه های تصفیه هوا استفاده کنید و به طور مرتب از لحاظ سلامت دستگاه را مورد بررسی قرار دهید. با توجه به ابعاد خانه باید دستگاهی را انتخاب کنید که بتواند بخش های مورد نظر را پوشش دهد. فیلترهای کافی برای تصفیه هوا داشته باشد و رطوبت مناسب را در هوا تولید کند.

گیاهان آپارتمانی

وجود گل و گیاه علاوه بر اینکه حس خوبی در افراد به وجود می‌آورد و به فضا رنگ می‌بخشد، به تصفیه هوای آلوده نیز کمک می‌کند. گیاهانی مانند بامبو، سانسوریا، پاپیتال و گل گندمی سموم را کاهش می‌دهند و اکسیژن تولید می‌کنند. گل های آپارتمانی را در جای مناسبی قرار دهید و به خوبی از آن ها نگهداری کنید، تا سبب داشتن هوایی مطلوب در خانه شوند.

استعمال دخانیات

طبق اعلام متخصصان، استعمال دخانیات در فضاهای بسته و منازل از مهم ترین عوامل آلودگی محسوب می‌شود. گاز و ذرات باقی‌مانده حاصل از دود سیگار روی لوازم رسوب می‌کند و خطرات زیادی را برای سلامتی به وجود می‌آورد. در اتاق هایی که فرش، پارچه و مبلمان بیش تری وجود دارد، دود سیگار داخلی بافت آن ها نفوذ می‌کند. در خانه هایی که کودکان زندگی می‌کنند ریسک این خطرات بالاتر است. زیرا کودکان روی زمین می‌نشینند و بازی می‌کنند. هم چنین بیماران قلبی و ریوی نباید در معرض دود سیگار قرار بگیرند. به دودی که روی لوازم می‌نشیند، “دود دست سوم” می‌گویند. سیگار کشیدن را متوقف کنید و از افراد سیگاری بخواهید داخل منزل سیگار نکشند.

آلودگی هوا

نکات ایمن سازی

برای پایین آوردن آلودگی های داخلی اقدامات زیر به شما کمک خواهد کرد:

  • شمع های معطر را در جعبه نگه دارید.
  • مطمئن شوید هواکش سرویس بهداشتی و آشپزخانه به درستی کار می‌کند.
  • ملحفه و روکش ها را هر هفته با آب داغ بشویید.
  • کف زمین و سایر سطوح را روزانه جارو بکشید و گردگیری کنید.
  • کفش را خارج از خانه در بیاورید و پادری را به طور مرتب شست و شو دهید.
  • برای جلو گیری از نشت آفات زباله ها را در سطل مخصوص در بسته نگهداری کنید.
  • در صورت امکان موکت و فرش را جمع کنید و هر روز کف خانه را تی بکشید.

 

امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود در دوران آلودگی هوا، و آشنایی با خوراکی هایی که به حفظ سلامت شما کمک می‌کنند مطلب بهترین خوراکی های ضد آلودگی هوا  را نیز مطالعه بفرمایید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

انواع مدل پرده در دکوراسیون داخلی خانه

رنگ قرمز در دکوراسیون آتش به پا می کند



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پتینه نوعی نقاشی روی دیوار است که می‌توانید هر چند بار که دوست دارید آن را بازسازی و در نمای دیوار تغییر ایجاد کنید.
پتینه دیوار

اگر به فکر بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه هستید، اما نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید و به دنبال راهی سریع می‌گردید، پیشنهاد ما به شما، تزیین دیوار پذیرایی یا اتاق ها با  پتینه دیوار است. با مجله دلتا همراه شوید.

پتینه دیوار

پتینه یک هنر است و به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که برای ایجاد جلوه ای کهنه و فرسوده ای روی وسایل تزیینی، اجسام یا دیوار صورت می‌گیرد. در پتینه کاری با استفاده از رنگ های دکوراتیو از جمله تیره و روشن، سطح اشیا را با بافت های نازکی به شکل زنگ زده، پوسیده، مات و ترک خورده می‌پوشانند. پتینه کاری روی اجسام چوبی، فلزی، سنگی، مس و بسیاری از مواد دیگر صورت می‌گیرد. پتینه کاری در نقاشی ساختمان نیز کاربرد دارد و به دلیل نمای منحصر به فردی که در دکوراسیون خانه به وجود می‌آورد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

پتینه کاری

در پتینه کاری ساده بخش هایی از دیوار، به خصوص قسمت های گوشه و مرزهای آن با پنجره، فرسوده به نظر می‌رسد، مانند برگه های زرد و کاهی یک کتاب قدیمی. پتینه روی زمینه ای تک رنگ انجام می‌شود. رنگ های روغنی، پلاستیکی، اکریلیک و گچ زیرساخت های مناسبی برای شروع پتینه کاری می‌باشند. طرح های پتینه دارای دو حالتِ تخت یا برجسته هستند. پتینه به صورت های گوناگونی انجام می‌شود. در این جا سه صورت مورد از آن ها، که خود شما می‌توانید بدون دردسر انجام دهید، به شما معرفی می‌کنیم.

پتینه با اسفنج

در این روش دیوار با رنگ مورد نظر پوشانده می‌شود، سپس با اسفنجی آغشته به رنگی متضاد به دیوار ضربه زده می‌شود. نیازی به داشتن تخصص و ابزار حرفه ای نمی‌باشد. اما نتیجه کار، بسیار جذاب و زیبا است. هرچه اسفنج بافتی لطیف تر داشته باشد طرح شما نرم تر، و اگر اسفنجی با بافت متراکم انتخاب کنید، می‌توانید طرحی برجسته داشته باشید. با کمی خلاقیت و حوصله می‌توانید از انواع پارچه های نخی، جین و کتان نیز کمک بگیرید.

پتینه رنگارنگ

برای اجرای این تکنیک می‌توانید از پارچه، اسفنج و غلتک های برجسته کمک بگیرید. اسفنج را روی دیوارِ تازه رنگ شده بکشید و رنگ های اضافی را از روی آن پاک کنید. ابزار مورد نظر را به رنگ های مورد نظر آغشته کنید و به نقاط مختلف دیوار ضربه بزنید. اگر می‌خواهید مرز رنگ ها مشخص نباشد با اسفنج خیس آن ها را ترکیب کنید.

پتینه برجسته

خمیرهای مختلفی موجود هستند تا با کمک آن ها بتوانید جلوه های زیبا و برجسته ای در نمای دیوار به وجود آورید. این خمیرها کمک می‌کنند تا بافت های انتزاعی، ترک دیوار، اشکالی هندسی و سایر طرح ها را روی دیوار اجرا کنید. از تکنیک در اتاق های بزرگ استفاده کنید و سعی کنید برای جلوگیری از شلوغ به نظر رسیدن، از رنگ های خنثی کمک بگیرید.

پتینه دیوار

کاغذ دیواری یا پتینه

تنوع زیادی در طرح، رنگ و مدل کاغذ دیواری وجود دارد. حتی کاغذ دیواری هایی با طرح پتینه موجود است. چند تفاوت در این دو پوششِ دیوار وجود دارد که با دانستن آن ها می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید.

  • کاغذ دیواری دارای طرح های تکرار شونده است که با توجه به ابعاد طرح در فواصل مشخصی کنار هم قرار می‌گیرد. در حالیکه این مورد در پتینه وجود ندارد. بنابراین تنوع دیداری و منحصر به فرد بودن از برتری های پتینه نسبت به کاغذ دیواری است.
  • در پتینه کاری  معمولا از رنگ های روغنی استفاده می‌شود که قابلیت شست و شو و گردگیری دارد.
  • برای نصب و چسباندن کاغذ دیواری نیاز به زیرسازی مناسب، سطحی هموار و بتونه دارید. اما در هنر پتینه کاری، ناهمواری ها و حتی نواقص دیوار به چشم نمی‌آیند و حتی می‌توانند به عنوان مزیت محسوب شوند.
  • ترک خوردگی، رنگ پریدیگی و آسیب های پتینه به راحتی قابل ترمیم و در بعضی از مدل های پتینه کاری، به عنوان بخشی از طرح به نظر می‌رسد.
  • امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد و از پتینه برای زیباسازی دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده کنید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب صورتی

انواع مدل پرده در دکوراسیون داخلی خانه



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پادری های جذاب دوست داشتنی را در خانه پهن و دکوراسیون را غرق در رنگ کنید.

کف‌پوش های متنوعی در دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از این کف‌پوش ها پادری است که از جنس های مختلفی از جمله پلاستیک، پلیمر، پلی استر، پشم و نمد تولید می‌شود. در این بخش از مجله دلتا به پادری نمدی می‌پردازیم.

نمد

پارچه ای از جنس پشم که به روش سنتی تولید می‌شود. در فرآیند ساخت این بافته سه عامل رطوبت، فشار و حرارت نقش دارند. هنر نمدمالی از صنایع دستی استان های سمنان، گلستان، مازندران، خراسان و سایر مناطق ایران به شمار می‎رود. برای داشتن کیفیت بهتر در بافته های نمدی از زرده تخم مرغ و صابون استفاده می‌شود. نمد قیمت پایین و رنگ پذیری بالایی دارد.

پادری نمدی

پادری نمدی

فرش، قالیچه، موکت، گلیم و به طور کلی کف‌پوش هایی با ابعاد کوچک که مقابلِ در پهن می‌شوند، پادری نام دارند. پادری برای جلوگیری از ورود آلودگی های بیرونی به داخل و حفظ نظافت در بخش های مختلف خانه از جمله مقابل در ورودی، سرویس بهداشتی و … استفاده می‌شود. از نمد در دوخت عروسک و وسایل تزیینی مختلف نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این، در تولید پادری نیز کاربرد زیادی دارد. پادری نمدی به دلیل هزینه پایین و طرح های گوناگون بسیار پر طرفدار است.

پادری نمدی

خواص نمد

برای نمد چند خاصیتِ تجربی کشف شده است. استفاده مکرر از نمد، به عنوان پادری، در درمان رماتیسم، کمرد درد و کاهش درد مفاصل موثر است. پادری های نمدی دارای نقش های سنتی و رنگ های متنوعی هستند. نرم و راحتی این پارچه احساس آرامش را به وجود می‌آورد و حال روحی را بهبود می‌بخشد.

نمد گرما را در خود حفظ می‌کند و هنگامی که پای خود را روی آن می‌گذارید یا راه می‌روید باعث افزایش دمای کف پا و افزایش گردش خون می‌شود. بنابراین گرفتگی عضلات را رفع می‌کند و حس خوبی در افراد ایجاد می‌کند.

باکتری و قارچ در نمد رشد نمی‌کند. به همین دلیل پادری نمدی بوی بدی نمی‌گیرد.

پادری نمدی

پادری نمدی در اتاق خواب

اگر اتاق خواب به بالکن راه داشته باشد، پادری نمدی مقابل در تراس گذاشته می‌شود تا از ورود گرد و خاک به داخل اتاق جلوگیری شود. بافت نمد به گونه ای است که گرد و خاک به خوبی روی آن می‌نشیند و وارد اتاق خواب نمی‌شود. تنوع رنگ در پارچه های نمدی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با توجه به دکوراسیون داخلی، پادری مورد علاقه خود را تهیه کنید.

پادری حمام

برای سرویس های بهداشتی دو پادری در نظر گرفته می‌شود. یک پادری در داخل حمام یا دستشویی و دیگری را بیرون در می‌گذارند. نمد به دلیل قدرت جذب بالای رطوبت، انتخاب خوبی برای قرار گرفتن مقابل در دستشویی و حمام است. پادری پلاستیکی را برای داخل و پادری نمدی را بیرون سرویس بهداشتی قرار دهید تا رطوبت پا را به خود جذب کند.

پادری نمدی

پادری نمدی در ورودی خانه

پادری در بخش بیرونی خانه پهن می‌شود تا هنگام خارج شدن از خانه، پا روی زمین قرار نگیرد. قرار دادن آن در بخش داخلی برای جلوگیری از ورود آلودگی به خانه است. بهتر است پادری تیره رنگ را برای این بخش از خانه در نظر بگیرید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

ساخت کتابخانه مدرن در خانه

با مزیت های کاغذ دیواری پشت چسب دار آشنا شوید

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کاغذ های دیواری نمای جذابی به خانه می‌بخشند. با شناخت تاثیر هر رنگ، انتخابی مناسب داشته باشید و فضا را دل‌نشین کنید.
انواع کاغذ دیواری

رنگ کاغذ دیواری

در این بخش از مجله دلتا به بررسی نقش رنگ در مدل کاغذ دیواری می‌پردازیم. کاغذ دیواری یکی از جذاب ترین پوشش های دیوار است. هنگام انتخاب کاغذ دیواری، لازم است با نقش رنگ در ظاهر آن ها آشنا باشید. به طور کلی رنگ به سه دسته تقسیم می‌شود، رنگ های گرم، سرد و خنثی. انتخاب هر رنگ با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی، حس متفاوتی را در فضا به وجود می‌آورد. رنگِ غالبِ چیدمان را در نظر بگیرید، و گزینه ای که نما را کامل می‌کند، برگزینید. رنگ های گرم، سرد و خنثی را به شما معرفی می‌کنیم.

کاغذ دیواری زیبا

رنگ گرم در مدل کاغذ دیواری

قرمز، نارنجی و زرد از رنگ های گرم محسوب می‌شوند. این رنگ ها در ناخودآگاه حس گرما ایجاد می‌کند و فضا را صمیمانه نشان می‌دهد. وجود این رنگ ها، نمایی کوچک در فضا به وجود می‌آورد. اگر می‌خواهید کاغذ دیواری خود را از میان این رنگ ها انتخاب کنید، تناسب را در فضا رعایت و از لوازمی به رنگ خنثی، مانند طوسی و سفید کمک بگیرید تا خانه بیش از اندازه گرم به نظر نرسد.

چنانچه تصمیم دارید تمام دیوارها را با کاغذ دیواری بپوشانید، رنگ های گرم را از میان انواع روشن آن ها برگزینید. برای استفاده از رنگ های تند، یک دیوار را به عنوان دیوار آکسان در نظر بگیرید، رنگ پر رنگ را فقط بر روی آکسان و سایر بخش ها را با کاغذ دیواری ساده بپوشانید. کاغذ دیواری های گرم مناسبِ نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب کودک و مکان های تفریحی است. رنگ های خانواده قرمز، هیجان و نشاط را القا می‌کنند. زرد نماد خورشید و روشنی بخش است. نارنجی از تلفیق قرمز و زرد به دست می‌آید، و سرزندگی و نشاط را در خانه به وجود می‌آورد.

کاغذ دیواری شیک

رنگ های سرد

نقطه مقابل رنگ گرم، رنگ های سرد هستند که ذاتی خنک دارند و فضا را سرد جلوه می‌دهند. وجود رنگ های سرد، سبب بزرگ تر دیده شدن فضا می‌شود. آبی و سایه های مختلف آن، سبز و بنفش، رنگ های سرد محسوب می‌شوند. اگر بخواهید این رنگ را برای تمام دیوارها انتخاب کنید، بهتر است از ترکیب رنگ های گرم در کنار آن بهره ببرید تا محیط از لحاظ بصری، متعادل به نظر برسد. استفاده از کاغذ دیواری هایی به رنگ سرد، در اتاق خواب، راهروهای باریک و بخش هایی که می‌خواهید بزرگ تر به نظر برسد، توصیه می‌شود. آبی، سبز و بنفش به ترتیب آرامش، سرزندگی و شجاعت را به محیط القا می‌کنند.

کاغذ دیواری اتاق

رنگ های خنثی

طوسی، دودی، سفید، نقره ای، مشکی و ذغالی از جمله رنگ های خنثی هستند. این رنگ ها نسبت به دو گروه دیگر تاثیرات ملایم تری دارند. رنگ های خنثی با تمام رنگ ها ترکیب می‌شوند و تلفیق جذابی ایجاد می‌کنند. انتخاب مدل کاغذ دیواری از میان رنگ های خنثی، ویژگی رنگ مجاور را متعادل می‌سازد و برای ایجاد تناسب به کار می‌رود.

اگر بخواهید از کاغذ دیواری های خنثی به تنهایی استفاده کنید، انواع طرح دار آن توصیه می‌شود، تا فضا بی روح و کسل کننده نشود. سفید و مشکی دو رنگِ اصلی در این زیر شاخه هستند. سایر رنگ ها از ترکیب این دو رنگ با درجاتِ مختلف از هر کدام، به دست می‌آیند. با توجه به مقدار ترکیبِ این دو رنگ، ویژگی های رنگِ حاصل به این دو رنگ نزدیک می‌شود. سفید نماد صلحی و پاکی است و فضا را بزرگ نمایش می‌دهد. مشکی به عنوان جلوه ای از اصالت شناخته و سبب کوچک دیده شدنِ محیط می‌شود.

دیوارپوش آبی

رنگ روشن برای مدل های کاغذ دیواری

رنگ های روشن، از ترکیب سفید با سایر رنگ ها به دست می‌آیند. همان طور که اشاره شد از خصوصیات رنگ سفید، بزرگ و روشن نشان دادن فضا است، بنابراین هر چه یک رنگ به سفیدی مایل باشد، این خاصیت را بیش تر در خود دارد. کاغذ دیواری به رنگ روشن از جمله نباتی، آبی نوزادی یا صورتی فضا را دل‌باز نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید دیواری را دورتر جلوه دهید، مانند دیوار راهرو، کاغذ دیواری روشن به شما کمک می‌کند.

دیوارپوش جدید

رنگ تیره

رنگ های تیره از اشباع رنگ بیش تری برخوردارند. هر چه سایه های مشکی را به رنگ مورد نظر بیافزاییم، رنگی تیره تر خواهیم داشت. تیرگی باعث کوچک و تاریک دیده شدن مکان می‌شود. انتخاب کاغذ دیواری تیره، کار دشواری است، زیرا امکان دارد فضا دل‌گیر به نظر برسد. از ترکیب رنگ های تیره در کنار طرح های روشن استفاده کنید. وجود کف‌پوش و سقفِ روشن به ایجاد تعادل کمک می‌کند. هم چنین با نورپردازی مناسب و به کار گرفتنِ آباژورهای ایستاده یا رومیزی می‌توانید تیرگی فضا را جبران کنید.

امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد. با توجه به نقش هر یک از رنگ ها، در دکوراسیون داخلی خانه خود از آن ها بهره بگیرید و نظرات خود را با ما در میان بگذرارید.

همچنین بخوانید:

ترندهای دکوراسیون داخلی ؛ برترین های سال 2019

ساخت کتابخانه مدرن در خانه

با مزیت های کاغذ دیواری پشت چسب دار آشنا شوید



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طراحی خانه به شکل دوبلکس کم تر رواج دارد. اما آشنایی با نحوه چیدمان این منازل خالی از لطف نیست. با ما همراه شوید.
خانه دوبلکس ایرانی

خانه دوبلکس ایرانی

خانه های دوبلکس، دارای طراحی داخلی به صورت دو طبقه هستند که دو بخش به طور مستقیم، توسط راه پله به یکدیگر راه دارند. بنابراین دکوراسیون داخلی این خانه ها، کاری دشوار است و به توجه بیش تری نیاز دارد. در گذشته خانه دوبلکس، زیر بنای زیادی داشت اما به مرور، با کوچک شدن خانه ها، ابعاد خانه دوبلکس نیز کوچک تر شده و محدودیت طراحی در آن افزایش یافته است. روش های چیدمان در خانه دوبلکس ایرانی شاید برای شما هم مفید و جالب باشد. با مجله دلتا همراه شوید.

خانه دوبلکس

مدل خانه دوبلکس ایرانی

خانه دوبلکس ایرانی دارای یک طبقه ولی ساختار داخلی آن شامل دو قسمت با اختلاف سطح است. این دو سطح توسط راه پله به هم راه می‌یابند. بنابراین دکوراسیون آن ها کاملا با هم در ارتباط و ممکن است نشیمن و پذیرایی در قسمت پایینی، اتاق ها و سرویس بهداشتی در بخش بالایی قرار بگیرند. در درجه اول طراحی داخلی ساختمان در این نوع خانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در واقع به سبک دکوراسیون جهت می‌دهد.

با استفاده از پنجره های بزرگ، نور طبیعی به خوبی به داخل وارد می‌شود و خبری از تاریکی و دلگیر بودن فضا نخواهد بود. به همین دلیل معمولا اتاق خواب در طبقه بالا در نظر گرفته می‌شود تا از نور طبیعی بتوان در طول روز استفاده کرد و در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

خانه دوبلکس ایرانی

خانه دوبلکس شیک

اغلب افراد دوست دارند در خانه دوبلکس زندگی کنند. مرکز ثقل دکوراسیون و یکی از مهم ترین دلیل گرایش افراد به این سبک خانه ها، فرم راه پله است. راه پله نقش پر رنگی در نمای داخلی خانه بازی می‌کند. این عنصر نقطه اتصال دو فضا و دارای سطح وسیعی است. مصالح به کار رفته در اسکلت و ظاهر راه پله به دلیل ابعاد بزرگ آن، کاملا در معرض دید قرار دارد. راه پله ها با توجه به سبک طراحی، فرم های مدرن، کلاسیک، گرد و یا چند طرفه به خود می‌گیرند. با انتخاب نرده های زیبا و ساختار مناسب راه پله، خانه دوبلکس ظاهری شیک پیدا می‎کند.

خانه دوبلکس ایرانی

دکوراسیون خانه دوبلکس

دکوراسیون داخلی خانه دوبلکس ایرانی، ساده و مینیمال است. زیرا در بیش تر موارد، ساختار خانه طرحی پیچیده دارد. بنابراین اگر دکوراسیونی شلوغ، پر از طرح و رنگ برای آن در نظر بگیریم، حس خفگی در چیدمان ایجاد می‌شود.

آشپزخانه در خانه دوبلکس ایرانی نیز هم چنان به عنوان قلب منزل واقع شده است. پیشنهاد می‌شود رنگ کابینت آشپزخانه را در چنین ساختمانی با توجه به سایر لوازم از جمله گاز، هود و یخچال انتخاب کنید تا فضایی یکپارچه داشته باشید.

آپارتمان دوبلکس

در دکوراسیون خانه دوبلکس ایرانی وسایل تزیینی کمی به کار برده شده و اغلب از لوازم دکوری بزرگ مانند مجسمه، مبلمان راحتی، آینه های قدی برای بزرگ تر نشان دادن فضا، چراغ آویز های ساده و رنگ های روشن استفاده می‌شود. دکوراسیون مونوکروم یا تک رنگ، انتخاب مناسبی برای خانه های دوبلکس است. دقت به چند نکته در چیدمان خانه دوبلکس ایرانی اهمیت دارد. در این جا به شما سر نخ هایی می‌دهیم تا با توجه به آن ها بتوانید خانه خود را به خوبی چیدمان کنید.

فضا

هنگام طراحی دکوراسیون داخلی، سعی کنید فضا های مختلفی برای خانه در نظر بگیرید. گرچه دو بخش خانه از یکدیگر جدا هستند اما باید در ظاهر یکپارچه باشند. می‌توانید از کف‌پوش های مختلف در دو طبقه داخلی استفاده یا با رنگ ها بازی کرده، کنتراست به وجود آورید اما تناسب و هارمونی را حفظ کنید.

خانه ایرانی

مبلمان و لوازم خانگی

وجود راه پله ممکن است بخش زیادی از فضا را اشغال کند. بنابراین باید در انتخاب سرویس مبلمان هوشمندانه عمل کنید. جای مناسبی برای هر یک از اجزا در نظر بگیرید تا هر روز از پله ها بالا و پایین نروید. پشنهاد می‌شود اشیا مورد نیاز و پرکاربرد، از جمله تلویزیون، کتابخانه و مبلمان راحتی را در طبقه پایین و لوازم شخصی را در طبقه بالا بگذارید. البته این مورد بر این فرض استوار است که اتاق ها در طبقه بالا قرار داشته باشند.

وسایل دکوری

دیوارهای راه پله و ستون ها را با دیوارکوب، قاب عکس، آینه های دکوراتیو و سایر تزیینات دیواری بپوشانید. هنگام بالا رفتن از پله با نمایی هیجان انگیز روبه‎رو می‌شوید. به این بخش هویت می‌دهید و تنوع به وجود می‌آورید. برای افزودن سرسبزی و نشاط گل های آپارتمانی سایه دوست را نیز می‌توانید به دیوار آویزان کنید.

همان طور که همیشه تاکید کرده ایم، دکوراسیون داخلی تلفیقی از هنر، علم و خلاقیت است. امیدواریم با استفاده از ایده های بخش دکوراسیون مجله دلتا و با تکیه بر دانش و خلاقیت خود بتوانید از موارد یاد شده در چیدمان داخلی خانه خود بهره ببرید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

ترندهای دکوراسیون داخلی ؛ برترین های سال 2019

طراحی دکوراسیون داخلی منزل ؛5 اشتباه که نباید انجام دهید

7 اشتباه که نباید در خرید فرش مرتکب شوید!



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بطری، پارچه، چوب و پلاستیک به زمان زیادی برای تجزیه شدن نیاز دارند. این لوازم را دور نریزید و از آن ها بهتر استفاده کنید.
با وسایل دور ریختنی چه بسازیم

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم

اکنون، بیش از هر زمانی در طول تاریخ، توجه به کاهش تولید زباله و مصرف بهینه منابع انرژی ضروری است. برای تسهیل این موضوع، چند ایده هیجان انگیز برای شما داریم. با استفاده از وسایل بازیافتی و هنر دست، وسایل دکوری بسازید. وجود صنایع دستی و لوازمی که برای ساخت آن ها زحمت کشیده اید، در دکوراسیون داخلی خانه، اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. هم چنین سبب می‌شود از بودن در آن مکان احساس رضایت بیش تری داشته باشید. صدها گزینه دیگر برای افزودن به فهرست زیر وجود دارد. اما در این مطلب از مجله دلتا فقط به چند مورد می‌پردازیم تا بتوانید از آن ها الهام بگیرید. بیایید ببینیم با وسایل دور ریختنی چه بسازیم تا خانه را زیبا کنیم.

بطری شیشه ای

بطری شیشه ای

بطری های شیشه ای را دور نریزید. آن ها را شسته هر گونه برچسب را جدا و به فرم زیبای آن ها نگاه کنید. این شیشه ها را به عنوان گلدان گل مصنوعی به کار ببرید. اگر با هنر ویترای آشنا هستید، می‌توانید شیشه ها را با رنگ های مورد علاقه خود رنگ کنید، یا روی آن ها نقاشی بکشید.

بطری های شفاف و بزرگ را برای نگهداری گل خشک، صدف و تیله های رنگی استفاده کنید. برای زیبایی نمای آشپزخانه، شکلات های رنگی، کوکی، عناب و انواع خوراکی های رنگارنگ را درون بطری بریزید و آن را روی میز آشپزخانه، کانتر یا شلف قرار دهید.

راه دیگری که می‌توانید از بطری شیشه ای استفاده کنید، ساخت شمع شناور است. این شمع برای استفاده در نقاط مختلف دکوراسیون از جمله روی میز کنسول، تزیین میز ناهارخوری، سرویس بهداشتی و اتاق خواب مناسب است. علاوه بر زیبایی و افزودن رنگ به فضا، به عنوان عنصری برای نورپردازی غیر مستقیم در نظر گرفته می‌شود.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم

قوطی فلزی

یکی از وسایل بازیافتی و پر مصرف که روزانه دور ریخته می‌شود قوطی های کنسروِ فلزی است. این قوطی های فلزی را رنگ آمیزی و در جا های مختلف استفاده کنید. به عنوان شمعدان، جامدادی روی میز کار و حتی گلدان گل آن را به کار ببرید. اگر کمی بیش تر حوصله به خرج دهید، می‌توانید به پوشاندن سطح بیرونی قوطی با استفاده از گونی و ربان، آن را از حالت قوطی خارج کنید و جلوه ای جذاب به آن ببخشید. قوطی های فلزی در برابر رطوبت مقاوم هستند. بنابراین حتی اگر می‌خواهید تحولی در دکوراسیون تراس خانه ایجاد کنید، از شمعدان های فلزی دست ساز کمک بگیرید. کافی است چند سوراخ در بدنه قوطی ایجاد و یک شمع درون آن روشن کنید. به همین راحتی وسیله ای کاربردی و جذاب ساخته اید.

قاب عکس چوبی

قاب های قدیمی و تکراری را دور نریزید. آن را تغییر کاربری بدهید. با استفاده از چند میخ و کاموا آن ها را به پایه نگهداره عینک و زیورآلات تبدیل و به جای اینکه عینک های آفتابی خود را درون کشو، روی هم انبار کنید، آن ها را به صورت منظم و مرتب در استند دست ساز خود قرار دهید. برای تنوع در دکوراسیون از رنگ های چندمنظوره کمک بگیرید و قاب را رنگ بزنید. می‌توانید در هر قسمت از خانه که به رنگ و طرح نیاز دارید، این استند را به عنوان دکوری به کار بگیرید.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم

نگهدارنده کتاب

مجسمه های قدیمی، اسباب بازی قدیمی کودکان، دکوری های کوچکی که از آن ها خسته شده اید یا حتی فنجان ترک خورده را نگه دارید. از این لوازم به عنوان نگهدارنده کتاب استفاده کنید و به کتابخانه روح ببخشید. اگر ظاهر آن ها تکراری و یکنواخت شده است، با استفاده از رنگ یا کاغذ کادو، ظاهری متفاوت به این وسایل بدهید و یک دکوری جدید برای خود بسازید.

با وسایل دور ریختنی چه بسازیم

ساخت پاف

می‌رسیم به آخرین گزینه از این فهرست؛ پاف. پاف وسیله ای دوست داشتنی و کاربردی است که انواع مختلفی از آن را می‌توانید درست کنید. پارچه های اضافی، لباس های کهنه و دستمال های قدیمی به همراه یک چرخ خیاطی و روکش پارچه ای، وسایل لازم برای ساخت یه پاف جذاب را تشکیل می‌دهند. کاری ساده که نتیجه ای دوست داشتنی دارد. پاف را در هر گوشه از خانه بگذارید و از وجود آن لذت ببرید.

امیدواریم توانسته باشیم نظر شما را جلب کنیم. نظرات خود را در مورد استفاده از وسایل دور ریختنی با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب صورتی

دکور منزل با گل مصنوعی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از سقف کاذب در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن رو به افزایش و کناف سقف یکی از انواع سقف کاذب است که به دلیل داشتن مزایای فراوان در طراحی داخلی منازل به کار می‌رود.
کناف سقف

سقف

سطح پوشاننده بالایی یک مکان، سقف نام دارد. طراحان داخلی به دلیل اهمیت سقف، آن را دیوار پنجم نیز می‌نامند. برای محافظت در برابر عوامل بیرونی، مانند باران، باد، برف، نور مستقیم خورشید، جدا کردن طبقات و هم چنین حفظ حریم خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارتفاع سقف با توجه به منطقه جغرافیایی متغیر است. سقف انواع مختلفی دارد؛ از جمله سقف LCP، کامپوزیت، دال بتنی، کاذب و متحرک. در این بخش از مجله دلتا،  کناف سقف را به شما معرفی می‌کنیم.

سقف کاذب

استفاده از سقف کاذب رو به افزایش است. اجرای سقف کاذب با استفاده از گچ، فلز، آلومینیوم، چوب و کامپوزیت در شاخه های ساختمانی رو به فزونی است. سقف کاذب شامل دو بخش است؛ شبکه فلزی متصل به سقف و پنل سبکِ مجزا. سقف کاذب مصالح زیر ساخت را پوشش می‌دهد. عایق صدا و دما به حساب می‌آید. سقف های بلند را کوتاه تر نشان می‌دهد و انتخاب مناسبی برای استفاده از نور مخفی است.

سقف کاذب

کناف سقف

روکش نسل سوم از جنس گچ که برای پوشاندن سقف ساخته می‌شود. کناف روی سازه های فلزی سوار می‌شود و به آن متصل می‌گردد. از ویژگی های این سقف وزن سبک، تنوع در ظاهر و شکل پذیری آن است. وزن کم این سقف باعث می‌شود دیوارها بار کم تری حمل کنند و در هنگام زلزله ایمنی بیش تری برای ساکنان وجود دارد. برای بازسازی خانه های قدیمی می‌توان کناف سقف را به کار برد. سقف کناف در انواع بدون سازه نیز وجود دارد. این نوع به وسیله چسب به دیوارها متصل می‌شود.

کناف کاری

پیاده سازی کناف بر روی سقف به ابزار و مصالح ویژه ای نیاز دارد و در مراحل مختلفی اجرا می‌شود. کناف کاری به چهار شکل از جمله پوششی، جدا کننده، مشبک و یکپارچه صورت می‌گیرد. هر کدام از این اشکال در جای متفاوتی به کار می‌رود.

کناف کاری پوششی؛ در بازسازی ساختمان های قدیمی کاربرد و نقش ترمیم کننده دارد.

کناف کاری جدا کننده؛ همان طور که از نام آن پیدا است، برای جدا کردن بخش های مختلف به کار می‌رود.

سقف کناف مشبک؛ از ساده ترین روش های اجرای سقف کاذب است. برای زیبایی و نورپردازی به صورت مخفی در خانه استفاده می‌شود.

کناف یکپارچه؛ این مدل به صورت یکدست بر روی سازه های فلزی آماده می‌گردد و پس از خشک شدن به دیوار متصل می‌شود.

کناف سقف

کناف سقف پذیرایی مستطیلی

یکی از فضاهایی که کناف سقف در آن کاربرد زیادی دارد، اتاق پذیرایی است. فرم پذیرایی در بیش تر خانه های ایرانی به شکل مستطیل است. اگر قصد بازسازی سقف پذیرایی را دارید، برای اجرای سقف کاذب در چنین مکانی به شما پیشنهاد می‌کنیم از فرم های متنوع سازه ها بهره بگیرید و برای جذابیت بیش‌تر از نور مخفی داخل سقف استفاده کنید. به این شکل علاوه بر اینکه به زیبا شدن اتاق کمک کرده اید با نورپردازی سبب بزرگ شدن پذیرایی می‌شوید.

می‌توانید سقف کاذب را رنگ آمیزی کنید یا از گچ بری های مختلف بر روی آن بهره ببرید. کناف سقفِ پذیرایی می‌تواند به گرم ماندن خانه در زمستان و خنک نگه داشتن آن در تابستان کمک کند. اتصال و جابه جایی این سقف به آسانی صورت می‌گیرد. بنابراین برای تغییر دکوراسیون یا تعمیر آن با سرعت بالا و با پرداخت هزینه کم می‌توانید آن را بازسازی کنید.

کابل های برق و تمام اتصالات درون سقف پنهان می‌شوند و به این شکل از شلوغی نمای سقف جلوگیری می‌شود. می‌توانید با توجه به ارتفاع سقف خانه، ضخامت های مختلفی را برای آن انتخاب کنید تا سقف بیش از حد کوتاه به نظر نرسد.

امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد. ما را در بخش دکوراسیون دنبال کنید و نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید:

ترندهای دکوراسیون داخلی ؛ برترین های سال 2019

ساخت کتابخانه مدرن در خانه

با مزیت های کاغذ دیواری پشت چسب دار آشنا شوید



:: برچسب‌ها: دکوراسیون ,دکوراسیون داخلی, دیزاین, مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شلف وسیله تزیینی برای قرار دادن لوازم دکوری، کتاب و گلدان است که به زیبایی دکوراسیون داخلی خانه کمک می‌کند.
شلف دیواری

انواع شلف دیواری

شلف به معنی قفسه است و شلف دیواری انواع گوناگونی دارد؛ شلف دکوری و گلدان، استند لوازم، باکس دیواری، شلف تلویزیون یا آشپزخانه. این محصول از فلز، چوب، پلاستیک، شیشه، آینه و سایر مصالح ساخته می‌شود. انواع شلف دیواری عبارتند از: شلف کشویی، چند تکه، گوشه، باکس، هندسی و سایر اشکال. با به کار بردن آن در دکوراسیون داخلی منزل، می‌توانید نمایی جذاب و منحصر به وجود آورید. در این بخش از مجله دلتا انواع شلف دیواری را به شما معرفی می‌کنیم.

استند گلدان

شلف گلدان

بدون توجه به فصل، وجود گل در خانه ضروری است. گل های آپارتمانی نمایی رمانتیک و جذاب به خانه می‌بخشند. علاوه بر این هوا را تصفیه می‌کنند. با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی، با افزودن رنگ سبز به چیدمان خانه، آرامش و نشاط را به منزل اضافه می‌کنید. شلف گلدان با داشتن طبقه یا جای گلدان، انتخاب مناسبی برای قرار دادن گلدان است. این محصول را در قسمت ورودی، گوشه پذیرایی، تراس و پشت پنجره آشپزخانه نصب کنید.

میز دیواری تلویزیون

شلف دیواری تلویزیون

شلف دیواری تلویزیون نوعی میز مدرن برای قرار دادن تلویزیون و از محبوبیت زیادی برخوردار است. این شلف از دو بخش تشکیل می‌شود. یک بخش که روی زمین قرار می‌گیرد و بخش دوم به دیوار متصل می‌گردد. با توجه به مدل های مختلف، ممکن است یکی از دو بخش وجود نداشته باشد یا هر بخش به چند تکه مجزا تقسیم شود. تلویزیون، دیوار آکسان و شومینه در دکوراسیون بیش تر خانه های ایرانی به عنوان کانون توجه شناخته می‌شوند. مبلمان و سایر لوازم را بر اساس مرکز توجه چیدمان می‌کنند. بنابراین زیبایی این بخش به طور مستقیم بر چیدمان کل فضا موثر است.

با استفاده از وسیله های تزیینی، گل مصنوعی، کتاب، شمع و قاب عکس های کوچک شلف دیواری تلویزیون را تزیین کنید. ابعاد و رنگ شلف باید متناسب با رنگِ غالب در دکوراسیون و سرویس مبلمان باشد. ارتفاع شلف را به گونه ای قرار دهید که تلویزیون زیادی بالا یا پایین نباشد. بهتر است جای آن را به گونه ای در نظر بگیرید که موازی با  افراد قرار گیرد.

باکس دیواری

باکس دیواری

باکس دیواری در دو نوع وجود دارد؛ نوع کمد مانند و بدون در. می‌توانید برای تغییر دکوراسیون آن را جا به جا کنید و یا با پوشش های مخصوص در باکس را با طرح و رنگ بپوشانید. از باکس می‌توانید برای پوشاندن نواقص دیوار، نگهداری لوازم اضافی و تزیین دیوار استفاده کنید. تفاوت باکس و شلف در فرمِ چهارچوب آن است. شلف به شکل طاقچه، اما باکس مانند جعبه، دارای چند ضلع و محیطی بسته است. باکس های مثلثی، چند ضلعی، مربع و گرد از محبوبترین انواع باکس دیواری محسوب می‌شوند.

شلف آشپزخانه

شلف آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه و دکوراسیون این بخش از خانه بر چیدمان کل خانه تاثیر گذار است. نظم وسایل در آشپزخانه باعث برجسته شدن نمای آشزخانه می‌شود. به کمک شلف دیواری در این مکان می‌توانید وسایل را مرتب کنید. علاوه بر این با قرار دادن گل های آپارتمانی، ظروف عتیقه و اشیا جذاب جلوه زیبایی به آشپزخانه می‌بخشید.

استفاده از شلف دیواری به جای کابینت در آشپزخانه های کوچک توصیه می‌شود. زیرا کابینت از پراکنده شدن نور به کل فضا جلوگیری و به دلیل حجم بالایی که اشغال می‌کند فضا را کوچک تر نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید با نورپردازی در آشپزخانه به شیوه هوشمندانه، نمای این بخش را روشن تر سازید.

قفسه دکوری

شلف دکوری

شلف دکوری یکی از وسایل تزیینی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منازل است. بر خلاف انواع ایستاده، به دیوار نصب می‌شود. می‌توانید با قرار دادن گلدان، ساعت، ریسه ال ای دی، مجسمه، آینه های دکوراتیو کوچک، کتاب و سایر لوازم دکوری نمای جذابی در خانه به وجود آورید. شلف دیواری در فرم و رنگ های متنوعی تولید می‌شود. با توجه به سبک چیدمان خانه و فرم سایر اجزا، با انتخاب طرح های مختلف، جلوه مد نظر خود را در دکوراسیون خانه پدید آورید. اگر می‌خواهید فضا را از یکنواختی خارج کنید، فرم های مختلف و متفاوت با لوازم موجود در خانه به کار گیرید. اما اگر مایل به ایجاد هارمونی و هماهنگی هستید در انتخاب شکل تناسب را در نظر بگیرید. شلف دکوری ظاهری جذاب دارد و حتی بدون نیاز به قرار دادن اکسسوری بر روی آن، به محیط زیبایی می‌بخشد.

امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. بخش دکوراسیون را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

دیوار آکسان در دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب صورتی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گل های آپارتمانی حیات و سرسبزی را به خانه هدیه می‌دهند. با پرورش گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبایی به تصفیه هوای داخل خانه کمک کنید.
گل های آپارتمانی

گل ها آپارتمانی

در این بخش از مجله دلتا سراغ گل های آپارتمانی رفته‎ایم. گیاهان زینتی در دکوراسیون داخلی اتاق، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، محل کار، مغازه ومکان های عمومی استفاده می‌شوند. آسان ترین راه برای ایجاد فضایی رنگین، استفاده از گل های آپارتمانی است. وجود گیاهان فواید زیادی دارد؛ تصفیه هوا، ایجاد حس خوب در افراد، سرعت بخشیدن به روند بهبود روحی و افزایش راندمان کار.

گل های آپارتمانی را نه فقط برای برگ و گل، بلکه برای رنگ های طبیعی و چشم نواز آن ها پرورش می‎دهیم. با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون، با نگاه کردن به رنگِ سبزِ برگ گیاه احساس آرامش و شادی در افراد به وجود می‌آید.

افزودن زیبایی به محیط از طریق وجود انواع گل های آپارتمانی حاصل می‎شود. اگر فضای کافی برای استفاده از گل های آپارتمانی ندارید، گیاهان بزرگ گزینه مناسبی برای شما نیست. هم چنین اگر نور کافی برای تامین نور مورد نیاز گیاهان ندارید، گیاهان سایه دوست برای شما بهتر است. برای اینکه در تمام طول سال گلی سرحال داشته باشید، به گیاهان مقاوم نیاز دارید. برای داشتن اطلاعات بیش تر در مورد استفاده از گل های آپارتمانی چند نمونه را به شما معرفی می‌کنیم.

گل های آپارتمانی

زیباترین گل های اپارتمانی

به طور کلی برای داشتن گیاهی زیبا و سرزنده باید چند نیاز اساسی  آن ها را مثل نور، آب، دما، خاک و اکسیژن تامین کنید.

  • اکسیژن؛ گیاهان برای شادابی و استحکام به اکسیژن نیاز دارند. باز کردن پنجره ها و ورود هوای تازه به گیاه کمک می‌کند به خوبی رشد کند.
  • نور؛ برای ایجاد سبزینه و داشتن برگ های سبز و مقام، باید نور مورد نیاز برای هر گیاه به خوبی تامین شود.
  • آب؛ هر یک از گل های آپارتمانی با توجه به ویژگی‎شان به مقدار کافی آب نیاز دارند. آبیاری بیش از حد ریشه گیاهان را می‌پوساند و کم آبی گل را خشک می‌کند.
  • خاک؛ منبع تغذیه گل ها، خاک است. جذب مواد مغذی و معدنی، اکسیژن و آب از طریق خاک صورت می‌گیرد. هر گیاه با توجه به نیازهای خود در ترکیب های مختلفی از خاک، شن، ماسه و کود، شرایط زیستی متفاوتی را تجربه می‌کند.

گلهای آپارتمانی سایه دوست

اگر خانه ای با پنجره های کم دارید که نور کافی را برای پرورش گل و گیاه تامین نمی‌کند، نگران نباشید. بعضی از گیاهان کم تر از سایر گل های آپارتمانی به نور خورشید نیاز دارند و می‌توانید آن ها را در فضای داخل بگذارید. این گل ها به نور غیر مستقیم نیاز دارند و نور مستقیم باعث آسیب دیدن گیاه می‌شود. اگر این گل ها را برای تزیین تراس استفاده کنید، خواهند سوخت. البته نه به این معنا که گیاه را در تاریکی نگه دارید. هر چه شرایط مناسب تری برای گل های آپارتمانی ایجاد کنید بهتر و سریع تر رشد خواهند کرد. در این جا به عنوان نمونه‎ای از گل های سایه دوست، گل بامبو را به شما معرفی می‌کنیم.

گل های آپارتمانی

بامبو

بامبو که با نام خیزران نیز شناخته می‌شود، یکی از گل های آپارتمانی همیشه سبز است. گیاهی است به شکل نی که به صورت متراکم رشد می‌کند. این گل بسیار مقاوم است و به راحتی از بین نمی‌رود. در شرایط مختلف نوری دوام می‌آورد و به راحتی سازگاری پیدا می‌کند. تا ارتفاع 20 – 30 سانتی متر رشد می‌کند. رنگ برگ ها و ساقه سبز پر رنگ، زرد و یا ترکیبی از سفید و سبز است.

گل بامبو در مناطق شمالی شرایط مناسبی دارد و به خوبی رشد می‌کند. بامبو در قسمت بالای ساقه به شکل فنر پیچ خورده است. با قلمه زنی تکثیر می‌شود. بامبو در آب به حیات خود ادامه می‌دهد. اما در صورت علاقه می‌توانید آن را در خاک های مخصوص بکارید. نور غیر مستقیم یا مصنوعی، دمای داخلی خانه و آبِ بدون کلر برای بامبو شرایط مطلوبی پدید می‌آورد.

گل آپارتمانی مقاوم

اگر نگهداری از گل های آپارتمانی برای شما کاری دشوار به نظر می‌رسد، پیشنهاد می‌کنیم از گیاهان مقاوم استفاده کنید. این گیاهان در تمام طول سال سبز هستند و اگر برای چند روز آبیاری آن ها را فراموش کنید، نور کافی به آن ها نرسد یا دما به طور ناگهانی تغییر پیدا کند، سرسبزی خود را حفظ می‌کنند. پتوس، سانسوریا، پاپیتا، آگلونما و آلوئه ورا چند نمونه از گل های آپارتمانی مقاوم هستند که در این جا به معرفی سانسوریا می‌پردازیم و در مقاله های بعدی سراغ سایر گل های مقاوم خواهیم رفت.

گل های آپارتمانی

سانسوریا

گل سانسوریا از گل های آپارتمانی بسیار مقاوم است که در رستوارن، بیمارستان، منازل، اماکن تفریحی و تجاری به رشد خود ادامه می‌دهد. برگ ها بلند، کشیده و شمشیری دارد. هوا را به خوبی تصفیه می‌کند. در اوایل بهار شکوفه می‌دهد. میزان رشد آن با توجه به گونه های مختلف، متفاوت و از 3 تا 70 سانتی متر متغیر است. این گل در دوران خشکسالی رشد نمی‌کند اما به حیات خود ادامه می‌دهد. شرایط مطلوب برای گل سانسوریا یک بار آبیاری در هفته، رطوبت 70 درجه و نور کم است.

گیاهان آپارتمانی گلدار

گیاهان گلدار و رنگارنگ از قدیم در گوشه حیاط خانه های ایرانی وجود داشته است. اما با افزایش جمعیت و کوچک شدن منازل، زندگی در خانه های آپارتمانی گسترش یافته و پرورش گیاهان گلدار کاهش پیدا کرده است. شاید فکر کنید از داشتن گیاهان گلدار در آپارتمان و خانه های کوچک محروم هستید اما این طور نیست، گیاهان آپارتمانی زیادی وجود دارد که گل می‌دهند. گل شمعدانی، ارکیده، آنتوریوم، آزالیا و بگونیا از دسته گیاهان گلدار هستند که جذابیت و زیبایی را به خانه اضافه می‌کنند.

گل های آپارتمانی

گل ارکیده

ارکیده یک بار در سال گل می‌دهد. رنگ گلبرگ های آن بنفش، ارغوانی، صورتی، زرد و سفید است. این گل علاوه بر اینکه سایه را دوست دارد، به آبیاری زیادی نیاز ندارد. برای گل دادن، پس از افتادن غنچه ها نوک ساقه را هرس می‌کنند تا گیاه دوباره گل دهد. تکثیر این گیاه کمی دشوار است و باید توسط افراد ماهر صورت گیرد. این گل آپارتمانی در دمای بین 12 تا 28 درجه سانتی گراد رشد خوبی خواهد داشت. برای داشتن گیاهی سرحال و سبز هر دو سال یک بار گلدان آن را تعویض کنید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. ما را در بخش دکوراسیون همراهی کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب صورتی

انواع مدل پرده در دکوراسیون داخلی خانه



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مجسمه ها انعکاسی از افکار هنرمند هستند که با انتخاب آن ها می‌توانید سلیقه و تفکر خود را در دکوراسیون داخلی بازتاب دهید.
مجسمه

مجسمه

مجسمه یکی از وسایل تزیینی پرکاربرد هنرهای تجسمی در دکوراسیون داخلی است. معمولا اشکالی به فرم انسان، گیاه، ساختمان و حیوان دارد. نمونه های مدرن آن به شکل هندسی و اشکال انتزاعی نیز تولید می‌شود. باید اشاره کرد که تمام اشکال سه بعدی، مجسمه نیستند. برای اینکه سازه ای به این عنوان شناخته شود باید نوآوری، مفهوم یا علتی برای ساخت آن وجود داشته باشد. پیکر تراش به شخصی گفته می‌شود که با هنر دست خود این وسیله را می‌سازد. البته مجسمه به صورت عمده توسط دستگاه نیز تولید می‌شود که آن را در زمره صنایع دستی قرار نمی‌دهند.

مجسمه صورتک

مجسمه صورتک

مجسمه ها از مصالح مختلفی از جمله انواع فلزات، گچ، سرامیک، چوب، فایبرگلاس و سنگ ساخته می‌شوند. مجسمه را با توجه به کیفیت و مواد به کار برده شده در ساختار، می‌توان در فضای باز نیز قرار داد، و برای تزیین تراس، کنار استخر، باغچه و ورودی خانه از آن استفاده کرد.

تندیس به مجسمه هایی گفته می‌شود که فرمی از نیم تنه داشته باشد و اگر فقط شکل سر را نمایش دهد نام مجسمه صورتک یا سردیس را به آن اختصاص می‌دهند. مجسمه صورتک را بر دیوار نصب کنید تا نمایی زنده به اتاق ببخشید. مجسمه صورتک می‌تواند جاذب نگاه و کانون توجه دکوراسیون باشد. اگر می‌خواهید همان لحظه اول مهمانان را شگفت زده کنید، سردیس را در قسمت ورودی خانه روی دیوار بیاویزید.

مجسمه کوچک

مجسمه کوچک

وقتی خانه را با مجسمه های دکوری چیدمان می‌کنید با استفاده از این وسیله تزیینی در قسمتی از خانه، بُعد سومی به مکان اضافه می‎کنید. می‌توانید برای هر کدام از بخش های خانه چینش متفاوتی در نظر بگیرید. ابعاد، سبک دکوراسیون و بودجه مد نظر شما در این جا نقشی ندارد. مجسمه خود را در بهترین جای خانه قرار دهید تا تاثیر آن را بر روح ساکنان مشاهده کنید.

برای استفاده از این اثر در دکوراسیون داخلی منزل، از آن ها بین کتاب های کتابخانه، روی قفسه و یا روی میز کنسول استفاده کنید. وجود مجسمه ای با شکل مورد نظرِ شما در میان کتاب ها، جذابیت و کنتراست را به فضا اضافه و محیط را از یکنواختی خارج می‌کند.

تندیس چوبی

مجسمه چوبی

در پیکرتراشی می‌توان قوانین فیزیک را شکست و از عالم واقعی فراتر رفت. طراحی های سورئال یا فرا واقعی، ریشه در قدرت تخیل انسان دارد. اشکال هندسی فضا را از نظر فرم به تعادل می‌رسانند. مجسمه چوبی، عنصری از طبیعت را در خود دارد که با توجه به فرم و مکان قرار گیری، مانند موجودی زنده حال و هوای خانه را متغیر می‌سازد. با استفاده از قابلیت های مواد طبیعی می‌توان به همه چیز دست یافت. برای مثال با استفاده از چوب، پیکره هایی به شکل صخره طراحی می‌شود که با وزن سبک تر، ظاهری مانند سنگ خواهد داشت. یک فیل عظیم جثه، اسب وحشی یا هر موجود متحرکی را روی میز خانه بیاورید. “مالو پالمکویست”طراح سوئدی، درباره مجسمه‌ سازی می‌گوید:

قوانین بنیادین طبیعت من را شگفت زده می‌کند. وقتی موادِ سفت و سخت، به نظر بی وزن می‌رسند، و انگار در فضا معلق هستند، به وجد می‌آیم.

تندیس فایبرگلاس

مجسمه فایبرگلاس

فایبرگلاس ترکیبی از پلیمر و شیشه است که نسبت به سایر مواد چندین حُسن دارد؛ وزن سبک، نقل و انتقال آسان، سطح براق و کیفیت بالا. از این ماده بیش تر برای ساخت مجسمه های بزرگ استفاده می‌شود و مناسب فضای باز است. اگر نمای اتاق تکراری شده است و نمی‌خواهید تغییر دکوراسیون کلی ایجاد کنید، از مجسمه های فایبر گلاس در ابعاد بزرگ کمک بگیرید. طرح و فرم را به اتاق بیفزایید و دیوارهای خالی را پوشش دهید. می‌توانید آن را بین مبل ها قرار دهید و تنوع ارتفاع را بین لوازم موجود ایجاد کنید. به این صورت نمای جدیدی در دکوراسیون به وجود می‎آید.

تندیس سنگی

مجسمه سنگی

به عنوان انسان باید بپذیریم که جهان دارای طبیعتی پویا و متحرک است. برای دوام آوردن ناچاریم در زندگی منعطف و چابک عمل کنیم. سازگاری با محیط فقط در هماهنگی فیزیکی خلاصه نمی‌شود، بلکه به فرآیندهای ذهنی، روح و روان نیز مرتبط است. ساخت مجسمه سنگی و کوچک راهی برای ثبت وقایع مختلف زندگی است. برای مثال ذاتِ سنگ، جامد، مات و سخت است. یک هنرمند با پیاده سازی مفاهیم معمول بر پیکر مجسمه، زندگی منعطف روزمره را بر سنگِ سخت نقش بندی می‌کند. آن ها نمادی از رفتار و حرکات ما هستند. ارتباط، گفت و گو، بیان رنج یا شادی و سایر احساسات در این وسیله نمایان می‌شود.

برای داشتن یک پرنده زیبا، دیدن بناهای تاریخی یا یک ورزش خاص، نیازی به سفر به دور دنیا ندارید. این لوازم دکوری نیاز شما را رفع می‌کنند و آن پدیده را با مقیاسی کوچک در خانه به نمایش می‌گذارند. گاهی یادآور خاطرات هستند و بعضی مواقع انسان را از افکار مضطرب جدا می‌سازند.

تندیس مادر و کودک

مجسمه دکوری بزرگ

مجسمه های عظیم، با اندازه ای بزرگ تر از ابعاد واقعی، مناسب فضا های بزرگ هستند. نقش تاکیدی این لوازم بسیار پررنگ است و بیش از سایر المان های موجود در دکوراسیون بر افراد تاثیر می‌گذارد.

این وسیله را در جایی قرار دهید که اطراف آن با اشیا زیادی شلوغ نشده باشد و بتواند جلوه زیبایی در دکوراسیون ایجاد کند. می‌توانید از نورپردازی برای نمایش بهتر آن استفاده کنید. پیش از تکیه بر قوانین، برای قرار دادن آن در خانه به چشم های خود اعتماد کنید. تناسب را رعایت و اندازه مناسب را به گونه ای انتخاب کنید که به زیبایی خانه کمک شود و باعث شلوغی نشود.

امیدواریم مطلب یاد شده مفید بوده باشد. بخش دکوراسیون مجله دلتا را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

مزایا و معایب سقف کناف در دکوراسیون داخلی

رنگ های ممنوعه در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون پاییزی را به خانه خود مهمان کنید



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
صنایع دستی در فرهنگ های مختلف تنوع زیادی دارد و در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی دارای جایگاهی ویژه است.
صنایع دستی

صنایع دستی

در این بخش از مجله دلتا سراغ چهار مورد از صنایع دستی می‌رویم. صنایع دستی به عنوان نمادی از فرهنگ و رسوم اقوام است. استفاده از آن در دکوراسیون داخلی، میان تمام فرهنگ ها کاری جذاب محسوب می‌شود. صنایع دستی در واقع نوعی کاردستی است که با هنر گره خورده. تفاوت صنایع دستی با کاردستی در کاربرد آن است و بر خلاف کاردستی که فعالیتی سرگرم کننده و به عنوان عنصری تزیینی به کار برده می‌شوند، صنایع دستی به طور روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این لوازم با دست ساخته می‌ شوند و به عنوان وسایل تزیینی در داخل خانه به کار می‌روند. افراد ماهر با روش های سنتی با به کاربردن ذوق و سلیقه، صنایع دستی را تولید می‌کنند. از جمله صنایع دستی معروف ایران که در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است می‌توان به مینا کاری، گلیم، سفال، خاتم کاری، منبت کاری، پته دوزی، قلم زنی، ملیله دوزی و گبه اشاره کرد. در این جا از صنایع دستی میناکاری، گلیم، سفال و خاتم کاری سخن گفته و نحوه استفاده از آن ها را در دکوراسیون داخلی با هم مرور می‌کنیم.

میناکاری

میناکاری

هر یک از شهرهای ایران سوغات خاصی مختص به منطقه خود دارند. میناکاری که با نام های میناگری و میناسازی نیز شناخته می‌شود. از پنج هزار سال پیش تا کنون توسط هنرمندان ایرانی برای زیبایی بخشیدن به ظروف، لوازم دکوری و زیورآلات استفاده می‌شده است.

در دوره معاصر، اصفهان به عنوان مهد میناگری شناخته می‌شود. ظروف میناکاری شده از اصفهان به تمام نقط ایران و جهان ارسال می‌شوند. وجود بشقاب، پیاله، گلدان و قاب های میناکاری با نقوش ظریف و زیبا طرحی خیره کننده را به فضای خانه اضافه می‌کند. در هنر میناکاری رنگ های آبی، سبز و قرمز حرف اول را می‌زنند. بنابراین ترکیب رنگ های زیادی در دست دارید که می‌توانید با انتخاب آن ها، سایر بخش های خانه را دکور کنید.

گلیم

گلیم

گلیم زیراندازی است که از پنبه، ابریشم، موی چهارپایان یا پشم بافته می‌شود. طرحِ گلیم در نقاط مختلف ایران منحصر به فرد است. در اکثر موارد، گلیم به عنوان فرش استفاده می‌شود اما با تغییر در نوع بافت به عنوان کیف و نمکدان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای افزودن خط و به کار بردن ویژگی های بصری، طرح های مختلف و متنوع گلیم، کمک زیادی به شما می‌کنند. رنگ های اصلی و فرعی به خوبی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. بنابراین اگر می‌خواهید به خانه روح ببخشید، گلیم را به عنوان کفش‌پوش یا پوشش روی مبل به کار بگیرید.

سفال

سفال

خاک یکی از چهار عنصر اصلی هستی است. ایرانیان با بهری گیری از عنصر خاک و آب، ظروف گلی را به سفال تبدیل می‌کنند. سفال در واقع همان سرامیک بدون لعاب است. کوزه و پیاله های سفالی از مشهورترین محصولات سفالی هستند. خاک رس که مقدار زیادی آهن دارد مناسب استفاده در هنر سفالگری است. از کهن ترین لوازمی که بشر در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌داد، ظروف سفالی است. باستان شناسان با مطالعه روی ظروف سفالی باقی مانده از گذشته به تفسیر شرایط زندگی، موقعیت جغرافیایی و اقتصادی تمدن های باستان می‌پردازند. سفالگری نیز هم زمان با سبک زندگی دچار تغییر شد.

شهرهای زیادی از جمله میبد، شهرضا، کلپورگان، جویبار، مند، لالجین و سیاهکل به عنوان تولدکنندگان ظروف سفالی شناخته می‌‍شوند. در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی، تابلوهای سفالی با طرح های برجسته، محبوبیت زیادی دارد. به دلیل مقاوت و چسبندگی بالای گل، فرم پذیری خوب و در دسترس بودن مصالح اولیه، علاقه به استفاده از اجسام سفالی در حال افزایش است. تابلو سفالی، مجسمه های کوچک، گلدان و ظروف پذیرایی از پر کاردبردترین لوازم سفالی است.

هنرهای دستی

خاتم کاری

یکی از معروف ترین هنرهای دستی روی چوب خاتم کاری است. اشکال هندسی، نقوش چند ضلعی و منظم با دقت و ظرافت روی سطح لوازم استخوانی کنده کاری می‌شود. در نمای لوازم خاتم کاری از مثلث های ریز استفاده شده که از جنس فلز، استخوان یا چوب هستند. سطوح این لوازم براق و در تمام قسمت ها دارای طرح و نقش قرینه است. باکس، ظرف و قاب خاتم کاری را می‌توانید در خانه استفاده کنید و چیدمانی به سبک سنتی به وجود آورید. تهران، شیراز و اصفهان از محوری ترین مراکز خاتم کاری به شمار می‌آیند. رنگ غالب در تکنیک خاتم، قهوه ای و کرم است. برای تکمیل پالت رنگی در دکوراسیون داخلی خانه از رنگ های نخودی، نباتی، شیری، زرشکی و طلایی استفاده کنید. به دلیل پر نقش و نگار بودن لوازم دکوری خاتم کاری شده، از زمینه های تک رنگ بهره ببرید.

امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید باشد. با بخش دکوراسیون مجله دلتا همراه شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب صورتی

انواع مدل پرده در دکوراسیون داخلی خانه



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دیوارهای ساده و یکنواخت افراد را کسل می‌کند. تزیین دیوار اتاق، راه حل مناسبی برای جلوگیری از این اتفاق است تا دکوراسیون داخلی را به محیطی دوستانه و گرم تبدیل کنید.
تزیین دیوار

تزیین دیوار

به دنبال راه های خلاقانه برای تزیین دیوار هستید؟ کمی طرح و رنگ دیوار اتاق را زیبا می‌کند و به خانه روح می‌بخشد. بدون توجه به سبک دکوراسیون داخلی، راه کارهایی وجود دارد که با تکیه بر سلیقه خود دیوار را تزیین کنید. اگر برای تبدیلِ نمای خشک و خالیِ دیوار به یک مرکز توجه شیک آماده هستید با این بخش از مجله دلتا همراه شوید.

تزیین دیوار

تزیین دیوار پذیرایی

شخصیت و طرز فکر خود را در خانه نمایان سازید. برای تزیین دیوار پذیرایی کوچک توصیه می‌شود یک تابلوی نقاشی بسیار بزرگ یا تصویری از یک فضای دوست داشتنی را بر دیوار آویزان کنید. طرحی سیاه و سفید در سبک مینیمال یا عکسی از دریای آبی رنگ را امتحان کنید. در این صورت با تماشای دیوار اتاق، به یک مکان دیگر پرت می‌شوید و هیچ وقت از بودن در آن مکان خسته نخواهید شد. در سایر بخش های اتاق رنگ های هم خانواده یا مکمل را به کار گیرید. برای مثال اگر نمای دریا را انتخاب می‌کنید، رنگ سفید، نارنجی، قهوه ای و سرمه ای را در نقاط مختلف به کار ببرید. اما اگر تصویر یک جنگل حال شما را بهتر می‌کند، رگه های زرد، صورتی و قرمز پالتِ رنگیِ دکوراسیون را تکمیل خواهد کرد.

تزیین دیوار

اگر رابطه خوبی با تصاویر بزرگ ندارید و نگران یکنواختی فضا هستید، یک گالری دیواری بسازید. هیچ چیز بهتر از کلکسیونی از آثار هنری مورد علاقه تان نمی‌تواند شخصیت شما را در خانه انعکاس دهد. تعدادی نقاشی، عکس و دیوارکوب را به دیوار بیاوزید. بهتر است قاب ها از لحاظ فرم و طرح با هم شباهت و ظاهری ساده داشته باشند. برای بزرگ تر نشان دادن فضا می‌توانید نصب قاب ها را تا نزدیکی سقف ادامه دهید.

تزیین دیوار آکسان

راه دیگری که برای تزیین دیوار پذیرایی وجود دارد، تغییر ظاهری خودِ دیوار است. دیوار آکسانِ مناسب را در اتاق پذیرایی شناسایی کنید. این دیوار محل مناسبی برای افزودن طرح و الگوهای جذاب به خانه است. آن را با رنگ های روشن و پر رنگ رنگ آمیزی یا از کاغذ دیواری های پر نقش و رنگ برای پوشاندن آن استفاده کنید. در صورتی که کمی علاقه و حوصله داشته باشید، می‌توانید دیوار را پتینه یا با استفاده از استنسیل روی آن نقاشی کنید. به این صورت بر قدرت تاکیدیِ دیوار آکسان نیز افزوده اید.

طرح ماندالا

تزیین دیوار اتاق

پارچه های نقش دار یا دیوارکوب های متنوع را روی دیوار بالای تخت نصب کنید. علاوه برا اینکه طرح و نقش را به اتاق آورده اید، نرمی و لطافتِ پارچه باعث می‌شود فضا گرم تر شود. نصب و برداشتن پارچه از تابلو راحت تر است. بنابراین به راحتی می‌توانید پس از مدتی پارچه ای با طرح متفاوت را جایگزین و تنوع ایجاد کنید.

آینه های دکوراتیو را از یاد نبرید. آینه عنصری است که در تمام بخش های خانه به کار می‌رود و به کمک شما می‌آید. یک آینه بزرگ یا ترکیب چندین آینه کوچک در کنار هم را امتحان کنید. آینه نور را بازتاب می‌دهد و فضا روشن تر به نظر می‌رسد. هم چنین با انعکاس فضا عمق بیش تری به اتاق می‌بخشد. بنابراین به بزرگ دیده شدن مکان کمک می‌کند.

تزیین دیوار

تزیین دیوار اتاق با کاغذ کادو

استفاده از هنرهای دستی برای دکور خانه حس خوبی به شما خواهد داد. با به کار بردن کاغذ کادو می‌توانید وسایل تزیینی ارزشمندی بسازید. با استفاده از کاغذ کادوهای رنگی و زیبا و یک قاب خالی، تابلوی نقاشی سفارشی برای خود بسازید. برای تغییر دکوراسیون با هزینه کم می‌توانید به راحتی یک کاغذ دیواری جدید را جایگزین تابلوی قبلی کنید.

تزیین دیوار اتاق با وسایل دور ریختنی

تزیین دیوار اتاق با وسایل دور ریختنی

استفاده از ظروف شکسته، ترک خورده، یک بار مصرف و یا قدیمی به عنوان دکوری در دکوراسیون داخلی منازل رو به افزایش است. بدون نیاز به یک طراح داخلی حرفه ای، با تکیه بر خلاقیت خود بشقاب های رنگی و طرح دار را بر دیوار نزدیک به میز ناهارخوری آویزان کنید. هنگامی که از دور به این مجموعه نگاه می‌کنید آن را مانند تابلوی نقاشی خواهید دید که خاطرات شما را بازگو می‌کند. رنگ و طرح بشقاب ها کنتراست به وجود می‌آورد. با توجه به تاثیر روانشناسی فرم دایره، تجمع فرم های منحنی در کنار هم، سبب ایجاد آرامش می‌شود و استرس را کاهش می‌دهد. علاوه بر این حسی نوستالوژیک در خانه به وجود می‌آورد.

مکرومه بافی

تزیین دیوار با وسایل ساده

بافت، یکی از مهم ترین عناصر طراحی داخلی است که در تزیین دیوار می‌توانید از آن استفاده کنید. فضایی که یکنواخت و کسل کننده است با افزودن بافت تغییر زیادی پیدا می‌کند. برای افزودن بافت می‌توانید دریم کچر، دکوری های مکرومه بافی و حلقه های گل را به دیوار آویزان کنید.

امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد. بخش دکوراسیون مجله دلتا را دنبال کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

همچنین بخوانید:

دکوراسیون پارکینگ با ترفندهایی ساده

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

ویژگی تختخواب مناسب چیست؟



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نرده بالکن تاثیر بسزایی در زیبایی تراس خانه دارد.
نرده بالکن

نرده بالکن

یکی از بخش های خانه که در نگاه اول افراد را به خود جذب می‌کند، بالکن است. این بخش از منزل کم تر مورد توجه قرار گرفته است. بیش تر مواقع به جای تزیین تراس از آن به عنوان انباری استفاده می‌شود. نصب نرده سبب ایجاد امنیت می‌شود. نرده ها از مصالح مختلفی از جمله آلومینیوم، سنگ، فلز، فرفوژه و چوب ساخته می‌شوند. هم زمان با تغییر سبک زندگی و نیازهای افراد، نرده بالکن نیز از لحاظ جنس و طرح متغیر بوده است. در این بخش از مجله دلتا چند مدل از نرده های فلزی بالکن را به شما معرفی می‌کنیم.

نرده بالکن

نرده استیل

از مهم ترین انواع نرده می‌توان به نرده استیل اشاره کرد. این نوع در آلیاژهای متنوعی عرضه می‌شود که از لحاظ کیفیت با یکدیگر تفاوت دارند. نرده استیل در دو رنگ نقره ای و طلایی تولید می‌شود. در برابر زنگ زدگی مقاوم است و ظاهری براق دارد. هم چنین در بخش های مختلف نما، از جمله بالکن یا تراس، راه پله، پشت بام و حفاظ امنیتی به کار می‌رود.

برای اینکه ظاهر بالکن همیشه زیبا به نظر برسد نیاز است هر 6 تا 12 ماه نرده ها را تمیز کنید. لکه های باران، اثر انگشت و آلودگی های محیطی را با استفاده از دستمال های مرطوب پاک کنید و برای خشک کردن آن از چند تکه روزنامه کمک بگیرید.

نرده بالکن

نرده فرفوژه

نرده فرفورژه که به صورت فرفوژه نیز تلفظ می‌شود به نام گل نَرده معروف است. این واژه ریشه در زبان فرانسوی دارد. فر به معنای فلز و فوژه به عمل کوبیده شدن آهن گفته می‌شود. در فرآیند ساخت این مدل نرده، فلز در کوره با دمای 220 درجه سانتی گراد ذوب می‌شود. پس از تغییر حالت آن به فرم های دایره، گل، برگ، خطوط حلزونی و منحنی تبدیل به فرفوژه می‌شود. نرده فرفوژه برای ایجاد جان پناه، درهای ورودی باغ  و خانه، راه پله و نرده بالکن به کار برده می‌شود.

نرده بالکن

نرده فلزی بالکن

علاوه بر اینکه نصبِ نرده بالکن از سقوط ساکنان جلوگیری می‌کند و به عنوان حفاظ مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان با انتخاب نرده مناسب جلوه منحصر به فردی به نمای ساختمان بخشید. جنس نرده، فرم، ضخامت، رنگ و طرح آن نقش پر رنگی در دکوراسیون خارجی منزل دارد. با پیشرفت دنیای تکنولوژی و تنوع در طراحی، گونه های مختلفی از نرده بالکن قابل تهیه است.

برای انتخاب نرده باید استانداردهای مشخصی را رعایت کنید. به طور کل برای بیش تر خانه ها حداقل ارتفاع نرده باید 110 سانتی متر باشد. به گونه ای که از جان کودکان محافظت کند و منجر به سقوط آن ها نشود.

نرده بالکن

نرده های عمودی نمای بالکن را کشیده تر و سقف را بلندتر نشان میدهد. فاصله میله های عمودی را به گونه ای در نظر می‌گیرند که از خطر افتادن کودکان یا اجسامی مانند گلدان جلوگیری شود.

نرده بالکن

استفاده از نرده های افقی در حال افزایش است و نمایی مدرن به خانه می‌دهد. در ساخت نرده های ساده از نرده استیل استفاده می‌شود. خطوط افقی میله ها تراس خانه را عریض تر نشان می‌دهد. بهتر است حداقل فاصله بین میله ها 20 سانتی متر باشد.

نرده بالکن

با استفاده از گلدان آویزهای رنگارنگ بر روی نرده بالکن، این بخش از ساختمان را تزیین کنید. گل شمعدانی، پیچک و پتوس مقاومت بالایی دارند و یکی از بهترین گزینه ها برای قرار دادن در فضای بالکن هستند.

برای الهام گرفتن از ایده های بیش تر، مطالب بعدی ما را در بخش دکوراسیون دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

ترندهای دکوراسیون داخلی ؛ برترین های سال 2019

تعویض روکش مبل ؛ تغییر دکوراسیون با هزینه کم

در بازسازی خانه از گچ بری غافل نشوید!



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آینه های دکوراتیو عنصری جذاب در دکوراسیون هستند که فضا را بزرگ و روشن نشان می‌دهند.
آینه دکوراتیو

آینه ها از دوست داشتنی ترین وسایل تزیینی در دکوراسیون خانه هستند. یکی از روش های بزرگ و روشن نشان دادن محیط خانه استفاده از آینه دکوراتیو است. آینه با بازتاب نور و انعکاس محیط، باعث ایجاد خطای دید می‌شود. اگر آینه  در جای مناسب نصب شود، به فضا عمق می‌بخشد و عیوب طراحی داخلی را می‌پوشاند. این بخش از مجله دلتا را مطالعه کنید و از ایده های ما الهام بگیرید.

آینه دکوراتیو در دکوراسیون خانه

از آینه دکوراتیو فقط به عنوان یک وسیله تزیینی استفاده نمی‌شود. نصب آینه راه حلی برای مشکلاتِ خانه های کوچک و کم پنجره است. با توجه به ایده های زیر، آینه دکوراتیو را به چیدمان وارد کنید و از مزایای وجود آن بهره ببرید.

توانایی آینه در تغییر جلوه دکوراسیون، سبب شده است این محصول در طرح های هندسی مختلفی تولید شود. آینه های دکوراتیو را با توجه به سبک چیدمان خانه، انتخاب کنید تا نمایی خاص و جذاب در فضا به وجود آورید.

راهرو ها دارای عرض کمی هستند، بنابراین با نصب آینه دکوراتیو در طول راهرو به عریض تر دیده شدن آن کمک کنید. انعکاس فضا و بازتاب نور، آینه را به عنصری زنده در خانه تبدیل می‌کند. می‌توانید از ترکیب چند آینه بدون فریم در کنار هم استفاده کنید و آرایش پازل مانند، در چیدمان آینه ها روی دیوار ایجاد کنید.

آینه دکوراتیو

آینه پلکسی

آینه های پلکسی از جنس پلاستیک و سبک هستند. قیمت ارزان تری دارند و از کیفیت بالایی برخوردارند. در اتاق های مربعی و کوچک، به کار بردن آینه به تنهایی ممکن است فضا را بزرگ تر نشان دهد، اما نتیجه مطلوبی به شما نخواهد داد. بنابراین برای نتیجه بهتر، از ترکیب چند آینه پلکسی در کنار نورپردازی مناسب استفاده کنید.

هنگام استفاده از آینه در فضاهای باریک، آینه ها را در زوایایی نصب کنید که سبب افراط نشود. نصب آینه ها به صورت موازی، باعث انعکاس مکرر تصاویر در آینه می‌شود. در این صورت اشکالی با اعوجاج زیاد به دست می‌آید که نه فقط اتاق را بزرگ تر نشان نمی‌دهد، بلکه باعث ناهماهنگی می‌شود. با رعایت تناسب و انتخاب فواصل مناسب، از اشباع جلوگیری کنید. در چنین موقعیتی بهتر است یک تابلوی هنری یا عکس خانوادگی مقابل آینه نصب کنید.

آینه دکوراتیو

آینه های دکوراتیو

خانه ای بدون آینه پیدا نخواهید کرد. بهترین نقطه برای نصب آینه، دیوار آکسان، بالای شومینه و نزدیک در ورودی است. دیواری مناسب است که بتواند با وجود آینه به فضا هویت ببخشد. در دکوراسیون داخلی، نگاه افراد به صورت ناخودآگاه به سمت دیوارهای آکسان کشیده می‌شود.

یکی از این دیوارها، دیوار بالای شومینه است. شومینه در بیش تر سبک های دکوراسیون به عنوان مرکز توجه در نظر گرفته می‌شود. از همین رو تزیین آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است برای نصب آینه دکوراتیو، از ترکیب چند آینه در کنار هم، بر دیوار بالای شومینه بهره بگیرید. علاوه بر رسیدن به هدف اصلی، که بزرگ نشان دادن فضا است، زیبایی دل‌نشینی به مرکز توجهِ دکوراسیون بخشیده اید. با قرار دادن شمع های مختلف و رنگارنگ، می‌توانید از بازتاب نور درون آینه لذت ببرید.

آینه دکوراتیو

آینه کاری دیوار

بدون وجود آینه، چیدمان منزل ناقص است و برای تکمیل شدن به یک یا حتی چند آینه نیاز دارد. به آینه کاری یک دیوار یا ستون در خانه فکر کنید تا با بازتاب نور لوستر و چراغ آویز نوری ملایم داشته باشید و از دیدن تصویر خود بر دیوار خانه لذت ببرید. سعی کنید مقابل دیواری را که آینه کاری شده است خالی بگذارید و آن را نپوشانید. برای ایجاد هارمونی از چند آینه دکوراتیو روی سایر دیوارها کمک بگیرید.

آینه دکوراتیو

آینه دیواری مدرن

آینه دیواری مدرن را به عنوان عنصر کلیدی برای دکوراسیون در نظر بگیرید و سایر لوازم را بر اساس آن چیدمان کنید. معمولا آینه را روی میز کنسول قرار می‌دهند یا آن را روی دیوار بالای تخت نصب می‌کنند. قاب های کنده کاری شده یا پتینه کاری را برای آینه تهیه کنید و اجازه دهید وظیفه ایجاد کنتراست را در فضا بر عهده بگیرد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

همچنین بخوانید:

8 مدل قفسه مدرن ؛ زیبایی بخش طراحی دکوراسیون داخلی

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

ویژگی تختخواب مناسب چیست؟



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پارتیشن خانگی، دیواری متحرک است که بخش های مختلف خانه را تفکیک و به زیبایی فضا کمک می‌کند.
پارتیشن خانگی

از پارتیشن برای جدا کردن بخش های مختلف سالن های بزرگ و خانه هایی که به تعداد کافی اتاق ندارند استفاده می‌شود. با وجود پارتیشن، تغییرات زیادی در دکوراسیون داخلی خانه به وجود می‌آید. برای ایجاد فضایی خصوصی در گوشه ای از خانه، پارتیشن های متحرک به کمک شما می‌آید. در این بخش از مجله دلتا انواع پارتیشن خانگی را به شما معرفی می‌کنیم.

پارتیشن

در خانه های کوچک، پارتیشن به عنوان جایگزین دیوار، کمک بزرگی به تقسیم بندی فضا می‌کند. از مهم ترین حُسن های آن اِشغال فضای کم است. در صورت نیاز برای تغییر دکوراسیون می‌توانید آن ها را جا به جا کنید و نیازی به بازسازی و تخریب دیوار ندارید. در حالت کلی بر اساس کاربری پارتیشن را به گروه دسته بندی می‌کنند؛ پارتیشن اداری و پارتیشن خانگی.

پارتیشن خانگی

پارتیشن اداری

یکی از پر کاربرد ترین اجزای مبلمان اداری پارتیشن است. وجود شرایطی که کارمندان بتوانند به راحتی و بدون حواس پرتی به کار مشغول شوند، یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که هر دفتر کاری باید داشته باشد. وجود پارتیشن علاوه بر حفاظت افراد در برابر عواملی که تمرکز را بر هم می‌زنند، دکوراسیون محل کار را نیز زیبا می‌سازد.

معمولا در سالن های بزرگ که اتاق کم تری وجود دارد و نیاز به جداسازی هر بخش احساس می‌شود برای تفکیک موقت از پارتیشن اداری استفاده می‌شود. با تغییر کاربری محیط یا افزایش و کاهش نیروهای انسان می‌توان ابعاد فضا را متناسب با نیاز تغییر داد. با استفاده از پارتیشن در اتاق کار و ایجاد فضایی خصوصی برای کارمندان، به افزایش راندمان کاری کارمندان کمک می‌شود.

پارتیشن خانگی

استفاده از این وسیله در بیش تر خانه ها به چشم می‌خورد. به دلیل اشغال فضای کم و ظاهری زیبا، جایگزین مناسبی برای دیوارهای تغییر ناپذیر است. با انتخاب طرح و جنس مناسب می‌توانید بخش های مختلف خانه را همان طور که می‌خواهید تفکیک کنید. برای انتخاب رنگ، باید به دکوراسیون کل خانه توجه داشت، تا تناسب در رنگ و سبک رعایت شود. برای پوشاندن بخشی از فضا می‌توان پارتیشن را به کمک گرفت. برای مثال در اتاق کودکان، برای پوشاندن بخش اسباب بازی و وسایل کودک از پارتیشن هایی با طرح فانتزی و رنگارنگ استفاده می‌شود.

پارتیشن خانگی

پارتیشن چوبی

دیوار چوبی قابل حملی که همانند عنصری از طبیعت فضای خانه را زیبا می‌سازد و به راحتی می‌توان آن را با سایر لوازم چوبی درون منزل هماهنگ کرد. پارتیشن چوبی علاوه بر خانه در ادارات، کتابخانه، اتاق کنفرانس و مکان های عمومی کاربرد دارد. نکته ای که در مورد پارتیشن چوبی وجود دارد این است که نباید آن را در محیطی با رطوبت بالا یا فضای آزاد قرار داد.

پارتیشن شیشه ای

برای نصب این نوع پارتیشن، فضای کم تری نیاز هست. به خوبی نور را عبور می‌دهد و به پنجره ای بدون قاب شبیه است. ورود نور طبیعی به پشت پارتیشن، فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان می‌دهد. برای ایجاد حریم خصوصی، قسمت هایی از شیشه را توسط برچسب های مخصوص یا با برش دادن شیشه، مات می‌کنند.

پارتیشن دو جداره

پارتیشن دو جداره از ضخامت بیش تری برخوردار است. به علت ساختار این مدل، از انتقال گرما و صدا جلوگیری می‌کند. مناسب مکان های پر رفت و آمد و شلوغ است؛ کتابخانه، بانک و مجتمع های مسکونی پر تردد. برای پوشاندن خطاهای طراحی یا نواقص مکان مورد نظر از این پارتیشن استفاده می‌شود. برای مثال بخش هایی از ساختمان که دیوار زوایای تند دارد با قرار دادن پارتیشن دوجداره به مکانی کاربردی تبدیل می‌شود.

پارتیشن متحرک

سبک، قابل حمل، مقرون به صرفه و نصب سریع از خصوصیات پارتیشن متحرک به حساب می‌آید. انتخاب مناسبی برای استفاده در خانه های اجاره ای است. برای تفکیک بخش ورودی خانه یا اتاق ها از آن استفاده می‌شود. ارتفاع این نوع نسبت به انواع ثابت کوتاه تر است و امکان عبور نور از قسمت های مختلف آن وجود دارد. بنابراین با انتخاب صحیح و نورپردازی مناسب مکانی روشن خواهید داشت.

در بخش های بعدی به کاربرد پارتیشن در بخش های مختلف خانه می‌پردازیم. بخش دکوراسیون مجله دلتا را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

جالباسی های خلاقانه ؛عنصری زیبا در دکوراسیون منزل

کدام نوع میز تلویزیون برای خانه مناسب تر است؟

ترکیب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
صندلی راک با نام های صندلی ننویی، صندلی گهواره ای و صندلی شومینه شناخته می‌شود.
صندلی راک

دکوراسیون داخلی خانه یک هنر است و روز به روز بر اهمیت آن در بین افراد افزوده می‌شود. مبلمان از لوازم اصلی چیدمان منازل است. صندلی راک یکی از جالب ترین اجزای دکوراسیون داخلی است. این صندلی حالتی گهواره ای دارد و به همین دلیل حسی نوستالوژیک در ذهن تداعی می‌کند. این عنصر علاوه بر زیبایی، نقش آرامش بخشی را بر عهده دارد. در این بخش از مجله دلتا در مورد صندلی راک بیش تر بخوانیم.

صندلی راک

صندلی راک، نوعی صندلی است که پایه های آن به ستونی منحنی ختم می‌شوند. با استفاده از نیروی وزنِ افراد تاب می‌خورد. تاب خوردن روی صندلی کنار یک شومینه روشن، یا در نسیم بهاری بسیار لذت بخش است. این صندلی معمولا از جنس چوب های بلوط، راش یا گردو ساخته می‌شود. البته انواع مدرن آن با مصالح دیگری نیز تولید می‌شود. پیدایش طراحی خاص صندلی راک در قرن هجدهم شکل گرفت و به مرور تکامل یافت. انواع مختلف این صندلی، متناسب با انواع دکوراسیون داخلی تولید می‌شود. می‌توانید با توجه به فضایی که در دست دارید، یک صندلی راک با سایز و شکل مورد نظر خود تهیه کنید.

صندلی راک

صندلی راک مدرن

در گذشته از این صندلی درون باغ و روی ایوان استفاده می‌شد. با پیشرفت ابزار طراحی و هم چنین تغییر سلیقه افراد، کم کم این صندلی به درون اتاق پذیرایی و حتی اتاق خواب راه یافت. در طراحی های اولیه نقطه اتصال پایه ها انحنای کم تری داشت. مادران به هنگام شیر دادن و خواباندن نوزادان روی آن می‌نشستند. به همین دلیل نام صندلی ننویی نیز به این صندلی داده شده است. استفاده از این صندلی در فضای خانه حس و حالی نوستالوژیک و کودکانه را به وجود می‌آورد. صندلی های مدرن دارای دسته، قسمتی به عنوان تکیه گاه برای پا و کنده کاری هستند. با توجه به خلاقیت و سلیقه خود این صندلی را در بخش های مختلف خانه قرار دهید و با کمک یک کوسن و پتو، نشیمن راحتی تری برای خود بسازید.

صندلی راک

صندلی راک مبلی

طراحان، خود را به چهارچوب خاصی محدود نمی‌کنند و برای راحتی کاربران مدل های مختلفی را ارائه می‌دهند. یکی دیگر از انواع صندلی گهواره ای، مدلِ مبلی آن است. در این مدل قسمت نشیمن، تکیه گاه یا هر دو بخش، همانند مبل، با بالشت پوشیده شده است. در صورتی که علاقه دارید برای مدت طولانی از این صندلی استفاده کنید، بهتر است نوع مبلی آن را تهیه کنید تا بتوانید بدون احساس خستگی از نشستن روی آن لذت ببرید. حُسن دیگر انتخابِ راک مبلی، امکان ست کردن آن با مبلمان است. روکشی همسان با رویه مبل ها برای صندلی راک استفاده کنید و آن را در کنار کاناپه یا لاوست قرار دهید.

راک یک صندلی سنتی است، به همین دلیل با ذات دکوراسیون سنتی و کلاسیک ارتباط خوبی برقرار می‌کند. اما همان طور که گفته شد، به علت تنوع در ظاهر می‌توانید با انتخابی هوشمندانه در انواع سبک های چیدمان آن را به کار ببرید. با توجه به رنگ سایر اجزای داخلی خانه، رنگ مناسبی برای روکش آن انتخاب کنید تا نمایی یکدست داشته باشید.

صندلی راک کودک

این صندلی تجربه لذتبخشی برای کودکان فراهم می‌کند؛ حسی همانند تاب خوردن و سرگمی. صندلی های کوچک تر با طرح های فانتزی مخصوص کودکان طراحی شده است تا مناسب فیزیک جسمی آن ها باشد و بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. معمولا صندلی راک کودک به صورت تاشو طراحی می‌شود تا حتی در طول سفر نیز بتوانید آن را همراه خود ببرید و سفری شاد در کنار فرزند خود داشته باشید.

صندلی راک

نکات جالب در مورد صندلی گهواره ای

  • استفاده از صندلی راک به بهبود حال افرادی که دچار مشکلات دیسک کمر هستند، کمک می‌کند. تمرین های خاصی توسط پزشکان، برای درمان به این بیماران آموزش داده می‌شود.
  • اسم صندلی راک همیشه با تصویر مادربزرگی که کنار شومینه مشغول بافتن شال و کوتاه است در ذهن تداعی می‌شود. این صندلی مناسب سالمندان است، زیرا به تحمل دردهای ناشی از آرتروز کمک می‌کند. استفاده روزانه از آن سبب تقویت زانو می‌شود.
  • یک ساعت نشستن و تاب خوردن روی صندلی راک، به طور متوسط 60 الی 150 کالری می‌سوزاند و عملی چربی سوز است.
  • برای ثابت نشستن روی صندلی، لازم است هنگام نشستن مرکز ثقل بدن با صندلی هم راستا شود. به همین دلیل حسی از معلق بودن در فرد ایجاد می‌شود که به اون آرامش می‌بخشد.

موارد گفته شده نتایجی تجربی هستند و برای تمام افراد عمومیت ندارد. در صورتی که از بیماری های ذکر شده رنج می‌برید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین بخوانید:

دکوراسیون حصیری ؛ تلفیق مدرنیته و طبیعت

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

دیوار آکسان در دکوراسیون منزل



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وجود چمن مصنوعی در فضای سبز، بالکن و آکواریوم نمای شگفت انگیز به وجود می‌آورد.
چمن مصنوعی

چمن مصنوعی کفپوشی شبیه به چمن طبیعی، با لطافت کم تر و ساخته شده از مواد غیر طبیعی است. این چمن، تراکم و استحکام بالایی دارد. نیاز به آبیاری و نور آفتاب ندارد، نگهداری و نصب آن راحت تر است. چمن مصنوعی در مناطقی که رفت و آمد زیاد سبب آسیب زدن به چمن طبیعی می‌شود، زمین حاصل خیزی ندارد و یا آبیاری ممکن نیست استفاده می‌شود؛ مانند بالکن، حیاط، فرودگاه، اماکن عمومی و زمین ورزشی. با مجله دلتا همراه شوید.

چرا چمن مصنوعی ؟

افزایش جمعیت باعث افزایش میانگین دمای زمین شده است. هم چنین در پی توسعه شهر نشینی با کاهش منابع آبی روبرو هستیم، بنابراین استفاده از چمن مصنوعی به شدت توصیه می‌شود. این جایگزین، به کاهش هزینه های نگه داری چمن طبیعی و جلوگیری از به کار بردنِ سموم دفع آفات کمک می‌کند. عمر مفید چمن تا 10 سال تخمین زده می‌شود. با استفاده از این چمن در دکوراسیون خارجی منازل، می‌توانید به طور دائم از آن بهره ببرید.

چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی

پیش از نصب چمن مصنوعی نیاز است روی سطح مکان مورد نظر زیرسازی های لازم صورت بگیرد. زیرسازی مناسب، از مهم ترین فاکتورهایی است که بر عمر مفید چمن تاثیر می‌گذارد. در مرحله زیرسازی، کف زمین زهکشی و سپس صاف و هموار می‌شود. در مرحله بعد مکان مد نظر را را با چسب های مخصوص می‌پوشانند. رول های چمن با توجه به جهتِ خواب نخ ها، در لایه بالایی محکم می‌شود.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی برای بالکن

یکی از روش های مدرن و دوست داشتنی برای زیباسازی فضای تراس خانه کفپوش های  چمنی است. استفاده از این کفپوشِ سبز رنگ در تناسب با فضای بالکن و گیاهان است. با انتخاب چمن با کیفیت و مرغوب، در مدت کوتاهی می‌توانید تغییر منحصر به فردی در نمای تراس به وجود آورید. بهتر است چمن هایی با ارتفاع بلند، 1 تا 4 سانتی متر برگزینید تا بتوانید بدون نیاز به پوشیدن کفش نیز روی آن راه بروید و حس خوبی را تجربه کنید. علاوه بر این، چمن نور خورشید را بازتاب می‌دهد و سبب بزرگ تر دیده شدن بالکن می‌شود. هم چنین به علت عدم جذب دما، فضایی خنک به وجود می‌آورد.

تزیین باغچه

چمن مصنوعی برای باغچه

پوشاندن زمین توسط چمن تزیینی در باغچه بسیار رایج است. از آن جایی که سختی آبیاری، هرس کردن و کود دهی در این محصول وجود ندارد، سبب می‌شود تجربه ای لذت بخش داشته باشید. ساختار نرم و لطیف این محصول، مانند فرش سبزی پهن شده روی زمین است. برای نصب چمن مصنوعی در باغچه، باید از قبل طرح آن را در نظر گرفت و سپس با تهیه چمن مرغوب و مراجعه به افراد ماهر، برای نصب آن اقدام کرد.

چمن مصنوعی در آکواریوم

نصب چمن در آکواریوم

آکواریوم از دیدنی ترین وسایل تزیینی است که در خانه، محل کار و اماکن مختلف وجود دارد. زیبایی آکواریوم به دو عامل وابسته است: ماهی ها و گیاهان تزیینی. وجود چمن مصنوعی در کنار سایر دکوری ها می‌تواند نمایی جذاب به آکواریوم ببخشد. گیاهان طبیعی در معرض آسیب دیدن توسط ماهیان قرار دارند. اما چمن تزیینی مقاومت بالاتری دارد، بنابراین نیازی نیست نگران آسیب دیدن آن باشید. از دیگر مزیت های استفاده از این محصول این است که آلودگی های ناشی از وجود گیاهان را کاهش می‌دهد و از بروز بیماری در ماهی ها جلوگیری می‌شود.

فضای سبز

همه طبیعت را دوست دارند و وجود عناصر طبیعی در محیط اطراف، به آن ها انرژی می‌بخشد. استفاده از چمن مصنوعی در قسمت ورودی و حیاط خانه، جلوه جذاب و چشمگیری به ساختمان می‌دهد و با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ سبز، احساس سرزندگی، شادابی و نشاط خواهید یافت. در طراحی فضای سبز با استفاده از چمن مصنوعی، لازم است از افراد متخصص کمک بگیرید.

همچنین بخوانید:

تزیین راهرو خانه با ایده هایی ساده

نورپردازی با لوستر ؛ کدام نور برای خانه مناسب تر است؟

رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی رستوران



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آکواریوم محفظه ای شیشه ای، مناسب نگهداری ماهی و گیاهان آبزی است. وجود عنصرِ اصلی حیات در کنار ماهی های رنگارنگ و گیاهان زنده، حس سرزندگی را در خانه بیدار می‌کند.
آکواریوم

آکواریوم همیشه یک عنصر دکوری در دکوراسیون داخلی بوده است. زیرا می‌تواند به فضایی خنثی، رنگ و لعاب اضافه کند و تماشای آن بسیار لذت بخش است. هم چنین در کنار زیبایی، به سلامت روحی شما نیز کمک می‌کند. بر اساس مطالعات، وجود این وسیله در محیط سبب کاهش استرس، درد و اضطراب می‌شود. می‌تواند در بهتر خوابیدن و رشد خلاقیت به شما کمک کند. در این بخش از مجله دلتا با ما همراه باشید تا با آکواریوم آشنا شویم.

آکواریوم

آکواریوم

آکواریوم اثری هنری است که تماشای آن بیش از چند دقیقه طول می‌کشد و در ابعاد بزرگ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در خانه های مدرن، طراحان داخلی بخشی از فضای داخلی منزل را به آکواریوم اختصاص می‌دهند. اگر می‌خواهید آن را در محیط رستوران، دفتر کار یا خانه های بزرگ به کار ببرید، باید انواع بزرگ تر آن را تهیه کنید. برای خانه های نقلی و کم جا، آکواریوم کوچک که به اسم خانگی شناخته می‌شود، مناسب هستند.

ابعاد و سایز آکواریوم بر اساس اتاقی که آن را قرار می‌دهید، تعیین می‌شود. در هر حال، این وسیله چیزی بیش از سرگرمی و در واقع برای تزریق حیات، به خانه آورده شده است.

آکواریوم

ماهی آکواریوم

وقتی صحبت از آکواریوم خانگی با ابعاد کوچک می‌شود، یکی از مهم ترین فوایدی که در ذهن تداعی می‌شود، امکان استفاده از این وسیله در تمام خانه ها است. حتی در آپارتمان های کوچک نیز می‌توان یک اقیانوس کوچک و زیبا داشت. ماهی ساکت ترین حیوان خانگی محسوب می‌شود. ماهی ها نمی‌توانند مشکلات شما را حل کنند، اما می‌توانند انرژی مثبتی به شما انتقال دهند. البته توجه داشته باشید که داشتن آن، نیاز به زمان برای تمیز کردن محفظه و مراقبت از ماهی ها دارد.

دنیای درون آب تنوع زیادی دارد. ماهی های مختلف با شرایط زیستی متفاوت می‌توانند در این محیط به حیات خود ادامه دهند. به طور کلی ماهی های مناسب به دو گروه دسته بندی می‌شوند: ماهی گیاه خوار و گوشت خوار. ماهی های گیاه خوار معروف از جمله ماهی گوپی، گورامی و کوی فیش از گیاهان تغذیه، و در جیره غذایی خود حجم بسیار پایینی گوشت مصرف می‌کنند. ماهی های گوشت خوار همان طور که از نام آن ها مشخص است در هرم غذایی خود به سهم بیش تری از گوشت نیاز دارند. از محبوب ترین ماهی های گوشت خوار می‌توان به پرِت، اُسکار و نایف اشاره کرد.

گیاه زینتی

آکواریوم پلنت

آکواریوم پلنت یا آکواریوم گیاهی، مناسب ماهی ها و گیاهانِ آب شیرین است. درون آن علاوه بر ماهی با گیاهان آبزی مختلف پر می‌شود. ترکیب رنگ سبز گیاهان و ماهی های جذاب، نمایی لذت بخش در خانه به وجود می‌آورد. راه اندازی آکواریوم گیاهی سخت است. اما اگر برای اولین بار از آکواریوم در داخل خانه استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم آکواریوم پلنت تهیه کنید. نگهداری آسان، هزینه پایین تهیه بی مهرگان و تنوع گیاهان از مزایای این نوع است. با تغییر مکانِ سنگ یا گیاه می‌توانید نمایی جدید در دنیای زیر آب به وجود آورید و نیاز به پرداخت هزینه های سنگین ندارید.

ماهی آکواریومی

گیاهان آکواریوم

برای انتخاب گیاهان، انتخاب های متعددی مقابل شما است. گل هایی با ریشه های کوتاه که به راحتی و بدون نیاز به حفر گودال می‌توانید آن ها را میان سنگ بکارید. گیاهانی از جمله نیلوفر آبی، خزه، شت قرمزی، سرخس آبی و علف بلوری در آب شیرین به خوبی رشد می‌کنند و ظاهری زیبا به وجود می‌آورند.

آکواریوم خانگی

آکواریوم در دکوراسیون داخلی

استفاده از این اقیانوس کوچک در دکوراسیون داخلی خانه، به ایده ای شیک و جذاب تبدیل شده است. عده ای از این عنصر به شکل وسیله ای مستقل استفاده می‌کنند و عده ای آن را در کنار سایر وسایل و روی میز قرار می‌دهند. با استفاده از نورپردازی های داخلی، حس و حال متفاوتی در آن به وجود آورید. با قرار دادن لوازم تزیینی، فضای داخل آن را زیباتر سازید. می‌توانید آکواریوم را در گوشه پذیرایی، اتاق خواب، راهرو و اتاق مطالعه قرار دهید.

امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد. در بخش های آینده به چگونگیِ استفاده از آکواریوم در درکوراسیون داخلی خانه خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید:

طراحی داخلی خانه به سبک جذاب بوهمی

ویژگی تختخواب مناسب چیست؟

اصول نورپردازی در آشپزخانه



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کوسن یکی از وسایل تزیینی است که نقش مهمی در دکوراسیون داخلی بازی می‌کند. کوسن های رنگارنگ را در خانه استفاده و نمایی جذاب در اتاق ایجاد کنید.
کوسن مبل

استفاده از وسایل تزیینی در دکوراسیون داخلی، هویت جدیدی به فضا می‌بخشد. یکی از این لوازم، کوسن مبل است. با به کار بردن کوسن در اتاق پذیرایی می‌توان سرزندگی را به اتاق اضافه کرد. ممکن است ابعاد کوچکی داشته باشند اما نقش بزرگی دارند. کوسن جزییات ظریف و دوست داشتنی را که در خانه کم دارید به شما می‌دهد. یک کوسن رنگی در اتاقی سفید، به تنهایی حال شما را خوب می‌کند و فضا را از یکنواختی خارج می‌کند. برای الهام گرفتن از ایده های ما، این بخش از مجله دلتا را مطالعه بفرمایید تا بتوانید به زیبایی، کوسن را در دکوراسیون منزل خود چیدمان کنید.

کوسن مبل

کوسن ها راحتی را به شما هدیه می‌دهند. اگر بودجه محدودی دارید و می‌خواهید تعداد کمی کوسن خریداری کنید، آن ها را از میان رنگ های جسورانه و طرح های دارای کنتراست برگزینید. درون این کوسن را با الیاف مختلفی مانند پنبه، پر، پشم شیشه یا اسفنج پر می‌کنند. از آن های برای پر کردن گودی کمر و ایجاد تکیه گاهی نرم بهره ببرید. علاوه بر این با استفاده از عناصر طراحی داخلی، از جمله رنگ و طرح، به شما قدرت مانور می‌دهد تا هویت منحصر به فردی به دکوراسیون داخلی ببخشید. برای مثال ترکیبی از رنگ های پر رنگ مانند مشکی و ارغوانی در نظر بگیرید که طرحی برجسته دارد. آن را روی مبلی با رنگ خنثی قرار دهید و فضا را تازه کنید.

کوسن مبل راحتی

کوسن مبل راحتی

پارچه کوسن از تنوع زیادی برخوردار است. با توجه به جنس پارچه می‌توان نمایی جذاب و دل‌نشین در خانه به وجود آورد. در بیش تر موارد کوسن فرم مربعی دارد. با توجه به سرویس مبلمان، می‌توانید گونه های مختلفی از کوسن را تهیه کنید. کوسنِ مناسب مبلمان راحتی، دارای جنسی لطیف، با طرح و نقش های رنگارنگ است. می‌توانید از کوسن هایی با ابعاد مختلف در کنار یکدیگر استفاده کنید و به یک سایز و طرح بسنده نکنید.

در مورد مبلمان چرم قضیه فرق می‌کند. اگر روکش مبل راحتی شما چرم است، کوسن هایی بزرگ و مربعی انتخاب و برای ایجاد تناسب و دوری از شلوغی، کوسن چرمی تهیه کنید. معمولا کوسن های مبل چرم هم جنس با پارچه روکش مبل است.

کوسن مبل سلطنتی

مبل سلطنتی دارای طرحی پیچیده و کنده کاری های زیاد در قسمت دسته و پایه است. بنابراین پیشنهاد می‌شود کوسنِ مبل سلطنتی رنگی خنثی و پارچه به کار برده شده در آن ساده باشد. تا برجستگی ظاهری مبل سلطنتی حفظ شود و نگاه به سمت کوسن های رنگارنگ منحرف نشود.

عکس کوسن مبل

کوسن مبل استیل

مبل استیل در چیدمان به سبک سنتی و کلاسیک قرار می‌گیرد. کوسن مناسب مبل استیل از جنس پارچه های مقاوم و هم رنگ با روکش مبل است. معمولا فرمی گرد دارد و دارای ابعاد کوچکی است. پارچه های جیر و براق مناسب این نوع هستند.

کوسن سنتی

پارچه کوسن مبل

بهتر است پارچه مناسبِ کوسن پرز نداشته باشد. به دلیل استفاده زیاد و احتمال آلودگی، لازم است دارای قابلیت شست و شو و مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی باشد. باید پارچه ای با بافت متراکم باشد تا الیاف درون کوسن ثابت بماند و با گذشت زمان در اثر استفاده مکرر از میان بافت های کوسن خارج نشود.

دکوراسیون داخلی

کوسن فانتزی

بیش تر کوسن ها فرمی مربعی دارند و دارای ابعاد کوچکی هستند. اما با پیشرفت طراحی، طرح های مختلفی از کوسن به بازار عرضه شده است. از جمله شکل حیوانات، وسایل نقلیه، گل، درخت و … . در ساخت کوسن های فانتزی از فنر، پشم شیشه و پلی فیبر استفاده می‌شود. بدون نگرانی، با تکیه بر سلیقه و خلاقیت خود از انواع کوسن های فانتزی در داخل خانه استفاده کنید.

امیدواریم مطالب گفته شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در بخش های بعدی نمونه های مختلفی از کاربرد کوسن در دکوراسیون داخلی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

فضاهای پرت خانه و 8 راهکار برای استفاده بهینه از آنها

پرده شید و مزایای استفاده از آن در خانه

دکوراسیون اتاق خواب دانش آموزان



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
صندلی اپن یکی از عناصر آشپزخانه است که مقابل اپن یا کانتر قرار داده می‌شود و تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی دارد.
صندلی اپن

صندلی اپن یکی از اجزای مهم در دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. برای تهیه یک صندلی مناسب باید با ویژگی های آن آشنا باشید. در این بخش از مجله دلتا، ویژگی های صندلی مناسب را به شما می‌گوییم.

صندلی اپن

یکی از کاربردی ترین تجهیزات داخل آشپزخانه صندلی اپن است. برای خرید صندلی مناسب باید نکاتی را رعایت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. این صندلی نه فقط بر زیبایی آشپزخانه، بلکه بر سلامت جسم نیز تاثیرگذار است. در این بخش از مجله دلتا ویژگی های یک صندلی مناسب را به شما یادآوری می‌کنیم.

ارتفاع صندلی اپن

ارتفاع صندلی از اهمیت بالایی برخوردار است. یک صندلی کوتاه، باعث می‌شود دستان شما از سطح بدن فاصله زیادی پیدا کند و با زاویه ای باز روی میز قرار گیرد. ارتفاع زیاد صندلی باعث می‌شود به هنگام صرف غذا یا انجام کار روی میز خم شوید و در طولانی مدت آسیب های جدی به ستون فقرات شما وارد شود.

ارتفاع صندلی باید با کانتر و اپن آشپزخانه در تناسب باشد. صندلی اپن باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد و با توجه ابعاد اپن بتوان آن را تغییر داد. ارتفاع آن باید از اپن یا کانتر کم تر باشد تا به راحتی جا شوند. به صندلی هایی که این قابلیت را دارا می‌باشند صندلی جک دار می‌گویند. ارتفاع استاندارد برای صندلی های ثابت بین 65 تا 75 سانتی متر تخمین زده می‌شود.

صندلی اپن

جنس صندلی اپن

توجه به جنس از عوامل مهمی است که در خرید تمام لوازم خانگی مشترک است. با توجه به بودجه ای که در نظر دارید می‌توانید انواع مختلفی از صندلی را خریداری کنید. چوب و فلز با کیفیت ترین انواع صندلی اپن هستند. صندلی چوبی نسبت به فلز مرغوب تر و به علت هماهنگی بیش تر با سایر لوازم طرفداران آن زیاد است. البته صندلی های پلاستیکی نیز به علت تنوع رنگ و قیمت پایین تر، کاربرد زیادی دارند.

روکش صندلی اپن

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، جنس روکش صندلی است. صندلی اپن در معرض رطوبت و آلودگی توسط مایعات و چربی قرار دارد. روکشی را انتخاب کنید که در برابر شست و شو و مواد شیمیایی مقاوم باشد. پارچه ای را تهیه کنید که هنگام نشستن سبب لیز خوردن شما نشود. روکش چرم باعث عرق کردن می‌شود، اگر می‌خواهید از پارچه های چرم استفاده کنید طرحی را در نظر بگیرید که هوا بتواند به خوبی در جریان باشد.

رویه صندلی بیش از ساختار آن نقش دکوراتیو در دکوراسیون داخلی بازی می‌کند. رنگ و طرح روکش نشیمن صندلی، به جنسی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. با توجه به رنگ کابینت و سایر اجزای خانه، طرح و رنگ مناسبی برای روکش صندلی در نظر بگیرید. هم چنین پس از مدتی می‌توانید با پرداخت هزینه کم، با تعویض روکش صندلی در دکوارسیون داخلی تغییر ایجاد کنید.

صندلی اپن

تکیه گاه صندلی اپن

این صندلی نسبت به سایر صندلی ها ارتفاع بیش تری دارد، بنابراین لازم است تکیه گاه آن به فرمی باشد که بتواند به خوبی از بدن افراد محافظت کند و سبب سقوط آن ها نشود. ارتفاع تکیه گاه این صندلی کم است، ولی در بیش تر مدل ها، به فرم نیم دایره طراحی می‌شود.

در بعضی مدل ها تکیه گاه وجود ندارد و در واقع صندلی به شکل چهارپایه ای بلند است. این مدل فضای کم تری را اشغال می‌کند و امکان تحرک بیش تری به کاربر می‌دهد. در صورتی که نمی‌خواهید مدت زیادی از صندلی استفاده کنید این مدل برای شما مناسب است، زیرا به دلیل عدم وجود تکیه گاه، خیلی زود باعث خستگی می‌شود.

ثبات صندلی اپن

معمولا این صندلی ها دارای طرحی تک پایه هستند که در انتها پهن است. هنگام انتخاب صندلی مورد نظر، به ایستایی آن دقت کنید. پایه صندلی نباید لق باشد. اگر قسمت نشیمن بیش از حد سنگین و پایه ظریفی داشته باشد، این عدم تناسب سبب می‌شود صندلی ثبات بالایی نداشته باشد.

صندلی اپن

جای پا

در انتخاب صندلی مناسب، فقط ظاهر اهمیت ندارد، بلکه باید به ایمنی و سلامتی خود فکر کنید. به علت ارتفاع زیاد صندلی اپن، ممکن است پا ها در طولانی مدت در هوا معلق بماند. بنابراین بخشی را به عنوان جای پا روی پایه قرار می‌دهند.

سبک صندلی

این صندلی را مقابل کانتر یا اپن قرار می‌دهند. بنابراین باید مدلی را در نظر بگیرید که با دکوراسیون داخلی آشپزخانه و خانه هماهنگی داشته باشد. فضایی که در دست دارید تعیین کننده اندازه مناسب صندلی است.

امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

دکوراسیون حصیری ؛ تلفیق مدرنیته و طبیعت

کاغذ دیواری ضد آب چیست؟



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از گل های طبیعی و رنگارنگ در دکوراسیون داخلی و خارجی، شادی بخش است و می‌تواند سرزندگی را در خانه به وجود آورد.
گل شمعدانی

گیاه نماد حیات است. وجود گیاهان زینتی در داخل خانه علاوه بر تصفیه کردن هوا، انرژی مثبتی در فضا به وجود می‌‎آورد. شاید بخواهید در کنار گل مصنوعی از گل های طبیعی در تزیین خانه استفاده کنید. یکی از گل های زینتی که در اینجا قصد داریم به شما معرفی کنیم، گل شمعدانی است. شمعدانی از گل های محبوب ایرانیان و از گذشته در حیاط خانه ها وجود داشته است. این گل جایگاه خود را از دست نداده و به دلیل انعطاف پذیری با شرایط مختلف به داخل خانه راه یافته است. با وجود گل شمعدانی در داخل خانه یا روی تراس، نمایی جذاب در منزل به وجود می‌آید. شما را با ویژگی های گل شمعدانی آشنا می‌کنیم تا از آن در داخل خانه یا فضای بیرون استفاده کنید و حس و حال خوبی به وجود آورید.

گل شمعدانی

شمعدانی گلی زینتی، دارای ساقه، برگ و گل است. گونه های مختلفی دارد. از این گل برای زیبا سازی تراس خانه، دکوراسیون داخلی و حیاط استفاده می‌شود. گل های این گیاه رنگ های متنوعی دارند و فرم آن ها به گونه ای است که نمایی جذاب به وجود می‌آورد. از ویژگی های این گل، عمر طولانی و سازگاری بالای آن است. به دلیل حالت ظاهریِ کاسبرگ که در انتها به چند شاخه تبدیل می‌شود و فرمی مانند شمعدان دارد، نام “شمعدانی” را برای این گیاه انتخاب کرده اند.

گل شمعدانی

ظاهر گل شمعدانی

دارای برگ های پهن و گرد است. در قسمت لبه ها، بریدگی های زیادی وجود دارد. سطح برگ ها با پرزهای ریز پوشیده شده است. برگِ این گل در بعضی از انواع دارای سایه های ابلق سبز و بادمجانی، اما در بیش تر مواقع تک رنگ، و به رنگ سبز تیره است. دارای ده پرچم است که فقط هفت پرچمِ آن زایا است. گل ها در قسمت پرچم به طور پیوسته جوانه می‌زنند. گلبرگ هایی ظریف به رنگ های سفید، قرمز، صورتی و بنفش دارد. این گل اگر شرایط مناسبی داشته باشد، تا ارتفاع 2 متر رشد می‌کند.

گل شمعدانی

نگهداری گل شمعدانی

با آگاهی از شرایط مناسب برای این گل زینتی، می‌توانید چندین سال این گل را در خانه حفظ کنید و گل هایی سرزنده و خوش رنگ در دکوراسیون خانه داشته باشید. فقط لازم است با نور کافی، زمان آبیاری، دمای مناسب و مقدار آب لازم برای گل شمعدانی آشنا شوید.

گل شمعدانی

خاک مناسب گل شمعدانی

شمعدانی به خاک ترکیبی و سنگین نیاز دارد. خاکی متشکل از کود طبیعی، شن، خاک برگ و خاک باغچه انتخاب مناسبی برای این گل است. نسبت ترکیب خاک را به صورت یک واحد از خاک برگ، کود و شن در نظر بگیرید و آن را با دو واحد خاک باغچه مخلوط کنید.

تزیین تراس خانه

نور مناسب برای گل شمعدانی

گل شمعدانی آفتاب را خیلی دوست دارد و نیازمند به نور مستقیم است. گلدان گل را پشت پنجره های جنوبی و آفتاب گیر بگذارید. در زمستان که نور خورشید کم تر به داخل می‌تابد از نورپردازی مصنوعی برای تامین نور کافی استفاده کنید. با قرار گرفتن در برابر نور خورشید بیش تر گل می‌دهد و سرحال تر است. اگر گل را در بالکن قرار می‌دهید، مراقب باشید ساعات زیادی در معرض نور مستقیم قرار نگیرد و برای جلوگیری از سوختن شمعدانی آن را در طول روز جا به جا کنید یا قسمتی را برای ایجاد سایه در نظر بگیرید.

گل های زینتی

آبیاری گل شمعدانی

شمعدانی در خاک خشک رشد خوبی دارد و نیاز آن به آب کم است. بین هر دو بار آبیاری باید خاک کاملا خشک شده باشد. اما بهتر است محیط رطوبت کافی را برای جذب از طریق برگ ها داشته باشد. اگر در طول روز اسپری کردن آب روی برگ گیاهان را فراموش می‌کنید، گلدان شمعدانی را پشت پنجره آشپزخانه بگذارید و به این شکل رطوبت مورد نیاز این گیاه را تامین کنید.

گیاه زینتی

دمای مناسب برای گل شمعدانی

شمعدانی در دمایی بین 10 تا 25 درجه سانتی گراد به حیات خود ادامه می‌دهد. هر چه دمای اطراف گلدان تعادل بیش‌تری داشته باشد و گلدان بین نقاط متفاوتی جا به جا نشود، گلدهی آن بهتر خواهد بود و شادابی خود را حفظ می‌کند. البته بعضی از گونه های این گیاه شرایط متفاوتی را طلب می‌کنند. برای مثال شمعدانی عطری در دمای 5 تا 10 درجه سانتی گراد، رشد بهتری خواهد داشت. چنانچه می‌خواهید گلدان شمعدانی را از جایی به جای دیگر انتقال دهید، برای جلوگیری از ایجاد استرس در گیاه از تغییر ناگهانی خودداری کنید. اگر می‌خواهید گلدان را در فصل های سرد به داخل بیاورید، ابتدا چند ساعت از روز آن را فضای خانه بگذارید و بعد از چند روز آن را به طور کامل به داخل خانه بیاورید.

تکثیر شمعدانی

شمعدانی به راحتی تکثیر می‌شود و می‌توانید بدون نیاز به متخصص و انجام کاری خاص این گل را افزایش دهید. به راحتی می‌توانید تعداد بیش تری از این گل را در خانه داشته باشید. بخشی از ساقه گل را جدا کرده آن را در بطری آب بگذارید و منتظر بمانید تا ریشه بزند.

امیدواریم مطالب یاد شده برای شما مفید بوده باشد. در بخش های بعدی مجله دلتا به استفاده از گل شمعدانی در تزیین خانه خواهیم پرداخت. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی

ویژگی تختخواب مناسب چیست؟



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بوفه محفظه ای شیشه ای برای به نمایش گذاشتن ظروف و لوازم دکوری است.
بوفه چوبی

در دکوراسیون بیش تر خانه های ایرانی بوفه نقش پر رنگی دارد. با انتخاب بوفه زیبا و مناسب دکوراسیون داخلی خانه را جذاب کنید. ما در این بخش از مجله دلتا به شما کمک می‌کنیم با بوفه چوبی آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بوفه چوبی

بوفه یکی از اجزای دکوری است که بدنه آن از جنس چوب، فلز و ام دی اف، و در آن از جنس شیشه تولید می‌شود. بوفه به عنوان ویترینی برای گذاشتن ظروف و نگهداری وسایل تزیینی است. در گذشته بوفه درهای چوبی داشت و بیش تر به کمد شبیه بود. با تغییر در سبک های دکوراسیون، بوفه ها نیز متحول شدند و نمای مدرن پیدا کردند. با توجه به نمای داخلی خانه و نیاز هر خانواده، مدل های مختلف بوفه تولید و خریداری می‌شوند.

اگر از بوفه چوبی برای نمایش ظروف دکوری استفاده می‌کنید بخشی را به لیوان و فنجان اختصاص و ظروف دکوراتیو را در وسط طبقات قرار دهید. قاشق و چنگال را داخل کشو نگه دارید. برای این مورد، بوفه بلند را انتخاب و اگر می‌خواهید بوفه چوبی را برای نگهداری لوازم به کار گیرید، بوفه کوتاه را تهیه کنید.

مدل بوفه شیک

بوفه دکوری

همان طور که اشاره شد درِ بوفه چوبی از جنس شیشه و در قسمت بالایی دارای دو تا سه طبقه است. در بعضی از مدل ها برای نگهداری اشیا، قسمت پایینی به شکل کمد طراحی می‌شود. علاوه بر اینکه با گذاشتن ظروف دکوری داخلی بوفه می‌توان نمای زیبایی به وجود آورد، کنده کاری های روی بوفه چوبی و ساختار کلی آن جذابیت بصری زیادی ایجاد می‌کند. در بعضی از مدل ها، نمای پشتی بوفه آینه کاری شده است که با بازتاب نور فضا را بزرگ تر نشان می‌دهد.

بوفه برنز

جای مناسب بوفه چوبی

مناسب ترین مکانی که می‌توان از وجود بوفه چوبی بهره برد، اتاق پذیرایی، نزدیک به میز ناهارخوری است. کنج اتاق را انتخاب کنید و ظروف یک رنگ را در بوفه قرار دهید. بهتر است از ظروف شیشه ای کم تر استفاده کنید. تجمع آن ها در کنار یکدیگر به دلیل شفافیتِ شیشه باعث ایجاد شلوغی می‌شود و فرم ظرف ها به خوبی نمایش داده نمی‌شود. علاوه بر اینکه به ظروف غذاخوری دسترسی دارید فضای اتاق را دلنشین می‌سازید.

بوفه آشپزخانه

همچنین اگر آشپزخانه بزرگی دارید، می‌توانید با بهره گیری از خلاقیت خود آن را در آشپزخانه نیز به کار گیرید. می‌توانید از بوفه چوبی به عنوان یک مرز فرضی استفاده کنید و آن را بین پذیرایی، راهرو و آشپزخانه قرار دهید.

جای دیگری که می‌توان بوفه را قرار داد، مقابل دیوار آکسان است. دیواری خالی که بیش ترین توجه را به خود جلب می‌کند در نظر بگیرید و بوفه را مقابل آن قرار دهید. بهتر است اطراف بوفه را شلوغ نکنید و اجازه دهید بوفه چوبی و لوازم داخل آن جلوه خود را دکوراسیون به نمایش بگذارند.

بوفه کوتاه

مدل بوفه چوبی

بوفه چوبی را از لحاظ مدل به دو دسته تقسیم می‌کنند؛ بوفه های مدرن و کلاسیک. در طرح های کلاسیک یا سنتی روی پایه ها و نمای بوفه کنده کاری و منبت کاری زیادی وجود دارد. در قسمت بالایی و تاج بوفه اندکی برجستگی وجود دارد. وجود بوفه کلاسیک نمایی رسمی به خانه می‌بخشد و مناسب خانه های بزرگ است. اما در مدل های مدرن و جدید، فرم های فانتزی، بدون کنده کاری پیچیده، گسترش یافته است. استفاده از اشکال هندسی یا نامتقارن در مدل های مدرن رواج دارد.

دکوراسیون مدرن

چیدمان بوفه دکوری در دکوراسیون منزل ایرانی

اگر خانه را با مبل استیل یا مبلمان کلاسیک چیدمان کرده اید و می‌خواهید با افزودن یک بوفه چوبی دکوراسیون داخلی منزل را تکمیل کنید، بوفه کلاسیک در تناسب با چیدمان خانه شما است. بشقاب های دکوراتیو، یادگاری های با ارزش، مجسمه های برنزی و ظروف شیشه ای، مناسب بوفه کلاسیک هستند.

اگر خانه شما با سبک هایی از جمله مینیمال، بوهمی، مدرن یا وینتج دکور شده، و از سرویس مبلمان راحتی استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما انتخاب بوفه های مدرن است. با توجه به رنگ و طرحِ غالب اتاق، می‌توانید فرم و رنگ بوفه چوبی را انتخاب کنید. برای پر کردن بوفه مدرن، اجسام دکوراتیو، گلدان و حتی چندین کتاب را به کار ببرید.

دکوراسیون کلاسیک

بوفه و ویترین

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا بوفه همان ویترین است؟ بوفه و ویترین، کاربرد یکسان اما در ظاهر کمی با هم تفاوت دارند. نسبت ابعاد بوفه به ویترین بزرگ تر است. هر دو نقش تزیینی در خانه دارند و برای قرار دادن لوازم دکوری از آن ها استفاده می‌شود. بیش تر بوفه ها درهای شیشه ای دارند ولی ویترین در انواع بدون در نیز وجود دارد. ویترین، مناسب خانه های کوچک و بوفه برای خانه های بزرگ تر مناسب است.

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. با بخش های بعدی دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

انواع کاغذ دیواری و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون ,دکوراسیون داخلی, دیزاین, مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آباژور ایستاده نمایی جذاب به خانه می‌دهد و به عنوان منبع نورِ ملایم شناخته می‌شود.
آباژور ایستاده

یکی از ابزارهای نورپردازی در طراحی داخلی، آباژور ایستاده است. می‌توانید از این عنصر به تنهایی یا در کنار چندین منبع نور استفاده کنید. به عناصر طراحی داخلی توجه و متناسب با فرم و رنگِ سایر اجزای خانه آباژور را انتخاب کنید. آباژور به دو گروه دسته بندی می‌شود. آباژور رومیزی و ایستاده. در این بخش از مجله دلتا وجود آباژور ایستاده در دکوراسیون داخلی منزل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آباژور ایستاده

آباژور ایستاده ارتفاع بیش تری نسبت به آباژور رومیزی دارد و بدون نیاز به میز، روی زمین قرار می‌گیرد. آباژور ایستاده نور ملایمی در فضا ایجاد می‌کند و نور را به بالا و پایین بازتاب می‌دهد. آباژورها مکمل لوستر و چراغ آویزها هستند. این وسیله در بخش های مختلف خانه به کمک شما می‌آید. علاوه بر کارایی، آباژور ایستاده نقش مکمل کننده دکوراسیون را نیز بر عهده دارد. انتخاب آباژور مناسب برای خانه کاری لذت بخش است که نیاز به رعایت چند نکته دارد. آن نکات را با هم مرور می‌کنیم.

آباژور ایستاده

ظاهر آباژور

برای داشتن دکوراسیونی منحصر به فرد باید اتاق نشیمن، اتاق خواب و کل خانه را به عنوان یک بخش واحد در نظر گرفت و هنگام انتخاب آباژور ایستاده فرمی را انتخاب کنید که در کل فضا غالب است، تا با انتخاب اشکال متفاوت بی نظمی و شلوغی را در فضا القا نکنید. اگر می‌خواهید آباژور را در مرکز توجه قرار دهید از رنگ های تند و پر رنگ روی آن بهره بگیرید. اما اگر نمی‌خواهید آباژور نقش یک وسیله تزیینی داشته باشد و بُعد نورپردازی آن برای شما مهم است، رنگ کلاهک آباژور را از میان رنگ های خنثی انتخاب کنید. بهتر است آباژور ایستاده را در اتاق خواب، پذیرایی و نشیمن قرار دهید و برای اتاق خواب آباژور رومیزی را به کار ببرید.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش تمایلِ افراد به داشتم دکوراسیون داخلی جذاب در سبک های متنوع، آباژورهای ایستاده در اشکال مدرن و متنوعی تولید می‌شوند. سبک دکوراسیون خود را مد نظر داشته باشید و آباژور را متناسب با سبک دکور خانه خریداری کنید.

آباژور ایستاده

میزان نوردهی

با توجه به مکانی که آباژور ایستاده را در آن جا قرار می‌دهید، میزان نور را انتخاب و تعادل را در فضا برقرار کنید. اگر در اتاق پذیرایی از این وسیله استفاده می‌کنید، بهتر است لامپ هایی با توان بالاتر به کار گیرید. اما اگر آباژور ایستاده را در اتاق خواب قرار می‌دهید، نور ملایم تر و آباژور کوچک تر انتخاب کنید. برای تامین نور کافی و روشن تر شدن فضا می‌توانید از آباژور های رومیزی هماهنگ با فرم و طرح آباژور ایستاده کمک بگیرید.

آباژور ایستاده

اندازه مناسب آباژور ایستاده

قانون مشخصی وجود ندارد اما چندین نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری داشته باشید.

  • طول سیم باید به اندازه ای باشد که بتوان آن را به کلید برق متصل کرد.
  • کابل برق و کلید روشن و خاموش کردن آباژور ایستاده نباید در هوا معلق بمانند. طراحی آباژور باید به گونه ای باشد که آن ها را پوشش دهد.
  • ابعاد کلاهک با توجه به طول پایه طراحی می‌شود و معمولا یک چهارم طول کل آباژور است.
  • لبه پایینی کلاهک باید لامپ را بپوشاند. هم چنین اگر کلید روشن و خاموش در قسمت بالایی آباژور قرار دارد، بهتر است کلید از دید پنهان شده باشد.
  • در هر خانه ای، توجه به ایمنی اولویت دارد. در یک آباژور مناسب برای داشتن ثبات کافی، قسمت پایینی پایه از قسمت بالایی پهن تر و سنگین تر است.

موارد فوق فقط برای راهنمایی شما برای انتخابی راحت تر است. می‌توانید با توجه به سلیقه خود و مکانی که آباژور را به کار می‌برید این قوانین را بشکنید. به چشم های خود اطمینان کنید و آنچه در چیدمان به نظر زیبا می‌رسد انجام دهید.

تعویض روکش مبل ؛ تغییر دکوراسیون با هزینه کم



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استفاده از گل های مصنوعی در تزیین خانه روز به روز در حال افزایش است. شما هم به جمع ما بپیوندید و این مطلب را مطالعه کنید.
گل مصنوعی

بسیاری از افراد به وجود گل در دکوراسیون منزل علاقه دارند، اما هر روز نمی‌توانند به دنبال گل بروند و برای آن هزینه کنند. بنابراین استفاده از گل مصنوعی برای تزیین خانه جایگزین مناسبی برای این مشکل است. در گذشته کیفیت تولید گل مصنوعی بسیار پایین بود و گل ها جلوه طبیعی نداشتند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و طراحی، گل های مصنوعی مرغوب با ظاهری طبیعی تولید می‌شوند. در این بخش از مجله دلتا چند توصیه را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

گل مصنوعی برای تزیین خانه

معمولا قسمت ساقه در گل های مصنوعی، به خصوص گل های بی کیفیت فرم نامناسب و غیر طبیعی دارد. برای پوشاندن شاخه ها از گلدان های غیر شفاف یا سرامیکی به جای شیشه ای استفاده کنید. اما اگر به ظروف شیشه ای علاقه ای دارید، ساقه ها را با برگ بپوشانید.

گل های رنگارنگ

گل مصنوعی به رنگ طبیعی

کلید زیبایی گل مصنوعی برای تزیین خانه در انتخاب رنگ مناسب و با کیفیت است. هنگام خرید گل از رنگ های سرمه ای، نارنجی تند و بنفش پر رنگ خودداری کنید. رنگ های روشن و ملایم که به رنگ واقعی گل نزدیک است نمایی طبیعی به گل ها می‌بخشد. ترکیب رنگ ها متعدد را کنار بگذارید و سعی کنید انتخابی تک رنگ داشته باشید. گل هایی که با اکلیل و مواد براق تزیین شده اند طبیعی به نظر نمی‌رسند، از آن ها دوری کنید.

گل و گلدان

کیفیت بالا در گلهای مصنوعی

شاید تا به حال به داشتن گل مصنوعی برای تزیین خانه فکر نکرده اید، زیرا با دیدن رنگ های غیر طبیعی علاقه ای به داشتن آن ها در شما به وجود نیامده است. اما اگر کمی حوصله به خرج دهید و به دنبال گل مناسب بگردید، خواهید دید هر چه کیفیت گل مصنوعی برای تزیین خانه بیش تر باشد، ظاهر و رنگی طبیعی تر دارد. هم چنین با پرداخت هزینه بالاتر گل های با کیفیت تری خریداری کنید تا بعد از چند وقت ناچار به تعویض آن ها و خرید گل های جدید نشوید. دسته گل های تهیه شده کلکسیون شما هستند که هر چند وقت یک بار می‌توانید با افزودن شاخه گلی جدید آن را به روز کنید و سال ها برای شما باقی بماند.

گل مصنوعی برای دیزاین خانه

ترکیب گل مصنوعی با گل طبیعی

برای اینکه همیشه نمایی جذاب و تازه داشته باشید از ترکیب گل های مصنوعی در کنار چند شاخه گل تازه استفاده کنید. به این صورت با هزینه کم تری هر چند وقت یک بار دسته گل ها را تغییر می‌دهید. گل هایی با کیفیت مناسب خریداری و آن ها را زود به زود تمیز کنید تا جلوه طبیعی خود را از دست ندهند. گرد و خاک روی گل سبب می‌شود عمر آن کوتاه شود و جلوه نامناسبی در دکور به وجود آورد. با استفاده از بادِ خنک سشوار خاک روی گل ها را تمیز کنید. برای شست و شوی دسته گل مواد شیمیایی را به کار نبرید.

گل های مصنوعی متناسب با فصل

یکی از قدیمی ترین نکاتی که در استفاده از گل های مصنوعی همیشه تذکر داده می‌شود، تزیین کردن خانه از میان گل های فصلی است که در ناخودآگاه حسی از طبیعت را به وجود می‌آورد. گل های بهاری را نمی‌توانید در اواسط زمستان خریداری کنید. با داشتن گل های ویژه فصل در فصول مختلف دسته گل را تعویض کنید و به این صورت یک تغییر کوچک در دکوراسیون داخلی به وجود آورید.

گل مصنوعی برای تزیین دکوراسیون پذیرایی

نکات کوچک و مهم

  • برای اینکه گل مصنوعیِ شما کلاملا طبیعی به نظر برسد داخل گلدان ها را با آب پر کنید.
  • اگر می‌خواهید ترکیبی از چند رنگ داشته باشید، از یک یا دو رنگ هم خانواده در کنار گل های سفید استفاده کنید.
  • شاخه ها را از هم جدا کنید و با قرار دادن ساقه های مختلف لابلای آن، دسته گلی جذاب بسازید.
  • گل هایی که شبنم مصنوعی دارند خریداری نکنید. این مورد نمایی کاملا مصنوعی به وجود می‌آورد.

امیدواریم نکات گفته شده مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در مطالب بعدی به دکور منزل با گل طبیعی خواهیم پرداخت. بخش دکوراسیون مجله دلتا را همراهی کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شومینه کانون توجه در نمای خانه شناخته می‌شود و با تزیین آن می‌توانید به دکوراسیون داخلی خانه هویت ببخشید.
شومینه

شومینه وسیله ای گرمایشی است که در گذشته داخل آن هیزم می‌ریختند و آتش روشن می‌کردند. با گذشت زمان کاربرد آن تغییر یافت. انواع مدرن و بدون دودکش آن در خانه های امروزی به عنوان مرکز توجه شناخته و سایر لوازم با توجه به مکان قرارگیری شومینه، چیدمان می‌شوند. از این وسیله گرمایشی برای زیباسازی منزل استفاده می‌شود. ایده های زیادی برای تزیین این بخش از خانه وجود دارد که می‌توانید با الهام گرفتن از آن ها خانه را زیبا کنید. با مجله دلتا همراه شوید.

شومینه

بسیاری از شومینه ها گرمای کم، ملایم و نقش دکوری دارند. بنابراین بدون نگرانی از آسیب رسیدن به وسایل، می‌توانید اطراف و روی شومینه را تزیین کنید. حتی به جای استفاده از هیزم و گاز می‌توان با چند شمع آن را روشن کرد. شما نیز با تکیه بر خلاقیت و حوصله خود شومینه را زیبا کنید.

افزودن رنگ با استفاده از لوازم دکوری

وسایل تزیینی دوست داشتنی خود را از کمد بیرون بیاورید و آن را روی لبه بالایی شومینه بگذارید. اکسسوری هایی که ارتفاع بلندتری دارند را در وسط و سایر اجسام را در اطراف آن قرار دهید و به این صورت نمایی غیر قرینه و نامتوازن به وجود آورید تا دکور خانه یکنواخت به نظر نرسد.

اکسسوری های رنگارنگ و طرح دار را به این بخش اضافه کنید. زیرا شومینه در بیش تر سبک های دکوراسیون به عنوان کانون توجه در نظر گرفته می‌شود و سایر لوازم با توجه به آن در جای مناسب قرار داده می‌شود. به همین دلیل افزودن رنگ و لعاب به این بخش اهمیت ویژه ای دارد.

ایده دکور خانه

میوه های رنگارنگ

از کاج های رنگ شده، کدو تنبل، شاخه درختان و میوه های رنگی در تزیین شومینه استفاده و با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون، رنگی را انتخاب کنید که حس دلخواه شما را به دکوراسیون اضافه کند. می‌توانید چند پوست لیمو و پرتقال را در آتشِ ملایم شومینه بیندازید و فضا را از عطر مرکبات پر کنید. وجود گیاه و المان ها طبیعی، به عنوان نماد حیات، سرزندگی و هیجان را در خانه به ارمغان می‌آورد.

طراحی داخلی منزل

نورپردازی

از ریسه های ال ای دی برای نورپردازی شومینه و ایجاد نمایی جذاب استفاه کنید. ریسه ها را لابلای چند مجسمه و شاخه گل قرار دهید. اگر از شومینه برای گرم کردن استفاده نمی‌کنید و بیش تر مواقع خاموش است ریسه ها را تا درون شومینه ادامه دهید. با چند شمع و ظرف دکوری فضای خالی را بپوشانید. گروهی از اشیا تزیینی با رنگ های هم خانواده را کنار هم جمع کنید و در کنار این نورپردازی جذاب یک گالری هنری کوچک بسازید.

شومینه

دیوار بالای شومینه

اگر شومینه دمای زیادی ندارد، دیوار بالای آن جای خوبی برای نصب تابلو و آینه است. آینه نور را بازتاب می‌دهد و سبب بزرگ تر دیده شدن فضا می‌شود. فرمی هماهنگ با سایر اجزای دکوراسیون انتخاب کنید و آن را در قاب آینه انعکاس دهید. تابلوهای هنری دنیای رنگ و الگو هستند و به فضا روح می‌بخشند. آثار هنری خود را در مرکز توجه نصب کنید و ساعت ها به آن خیره شوید.

شومینه

یکی دیگر از روش های مدرن برای تزیین دیوار بالای شومینه استفاده از بشقاب های دکوراتیو و طرح دار در اطراف آینه است. یک خط فرضی را در نظر بگیرید و چند بشقاب را بر اساس آن چیدمان کنید. می‌توانید آرایش قرینه یا متقارن را در نظر بگیرید. فرم گرد بشقاب ها حس کمال و امنیت را در فضا به وجود می‌آورد.

دکوراسیون مدرن

جلوی شومینه

یک فرش فانتزی جلوی شومینه پهن و فضایی کوچک برای نشستن ایجاد کنید. هوا هنوز آنقدر سرد نشده است که از گرمای کم آن لذت نبرید. چند بالشت رنگی، پتو یا صندلی کنار این وسیله گرمایشی قرار دهید. برای ایجاد تناسب و هماهنگی، ترکیب رنگ های خنثی را انتخاب کنید و با استفاده از فرم و طرح به فضا هویت ببخشید.

شومینه دیواری

دیوارپوش شومینه

یکی دیگر از راه های تزیین این بخش پوشاندن دیوارهای شومینه با استفاده از سنگ، کاشی، چوب و موزاییک است. این شیوه نسبت به سایر روش ها هزینه بیش تری دارد. با توجه به نیازِ دکوراسیون می‌توانید جنسی براق یا مات انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در اتاق کنتراست به وجود آورید دیواری که شومینه روی آن نصب شده است را به عنوان دیوار آکسان در نظر بگیرید. برای آن رنگی متفاوت با رنگ کاغذ دیواری در نظر بگیرید. اما اگر فضایی شلوغ دارید، می‌توانید مصالحی هم رنگ با دیوارپوش به کار ببرید. در مطالب بعدی از بخش دکوراسیون به انواع دیوارپوش های مناسب برای شومینه خواهیم پرداخت.

امیدواریم موارد گفته شده برای شما مفید بوده باشد. با الهام از این ایده ها، دکوراسیون خانه را زیبا کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وسایل و لوازم تزیینی جذاب و دوست داشتنی را به خانه اضافه کنید و دکوراسیونی خاص در خانه به وجود آورید.
وسایل تزیینی

دکوراسیون خانه فقط شامل میز، صندلی و رنگ دیوار نیست. خانه خلوت و خالی باعث ایجاد خستگی می‌شود. برای رنگ بخشیدن به فضا و فرار از یکنواختی وجود وسایل تزیینی و چیدمان صحیح آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با رعایت چند نکته می‌توانید لوازم تزیینی جذاب و شیک را به گونه ای چیدمان کنید که منزل شما نمایی آرامش بخش و متوازن داشته باشد. برای آشنایی با این نکات این بخش از مجله دلتا را مطالعه کنید.

وسایل تزیینی

چیدمان وسایل تزیینی در اتاق

لوازمی را انتخاب کنید که آن ها را واقعا دوست دارید. وسیله ای که برای تولد، سالگرد ازدواج یا موفقیت شغلی دریافت کرده اید، می‌تواند مرکز توجه دکوراسیون اتاق باشد. باید به ترکیب وسایل تزیینی در کنار هم دقت کنید. برای اینکه بدانید آیا وسیله دکوری مورد نظر می‌تواند نمای زیبایی در اتاق به وجود بیاورد یا خیر باید به چند سوال جواب دهید.

  • رنگ غالب در دکوراسیون اتاق چیست؟
  • آیا چیدمان را به گونه ای انجام داده اید که نگاه بین اشیا مختلف در حرکت است؟
  • داخل اتاق احساس خفگی می‌کنید یا خوشحالی؟
  • رنگ، بافت، طرح و سبک اجسام با یکدیگر هم خوانی دارند و جلوه ای صمیمانه در محیط به وجود می‌آورند؟
  • می‎خواهید لوازم دکوری جدیدی به اتاق اضافه کنید یا خیر؟

سپس یک الگوی کلی برای چیدمان در نظر داشته باشید و با توجه به ریتم، علاقه و تناسب حاکم در مکان مورد نظر وسایل تزیینی را به گونه ای در دکوراسیون اضافه کنید که نمایی طبیعی و هماهنگ با سایر المان ها داشته باشد. با هم چند قانون ساده را مرور می‌کنیم.

چیدمان وسایل تزیینی حول نقطه کانونی

از یک میز، گلدان یا تابلوی بزرگ شروع و آن را به عنوان نقطه کانونی انتخاب و با توجه به محل قرار گرفتنِ آن، وسایل تزیینی را به گونه ای چیدمان کنید که نگاه را به یک سمت هدایت کند، آن سمت مرکز توجه و نقطه کانونی است. توصیه می‌شود مهم ترین وسایل را در مرکز توجه قرار دهید. حضور یک گیاه خانگی، وسیله ای نوستالوژیک، آینه یا یک یادگاری، انتخاب خوبی برای قرار گرفتن در مرکز است.

برای داشتن دکوراسیونی متعادل و جلوگیری از شلوغ شدن فضا در استفاده از فرم و طرح اغراق نکنید. قانون یک سوم را رعایت کنید. این قانون به ما می‌گوید هنگام چیدمان منزل محیط را به سه بخش تقسیم کنیم و ابعاد هیچ یک از وسایل تزیینی را بزرگ تر از یک سومِ اندازه دیوار انتخاب نکنیم. به این صورت نگاه ها را در سراسر اتاق به چرخش در می‌آورید.

وسایل تزیینی

تقدم کیفیت بر کمیت

پر کردن خانه با وسایل تزیینی عمده به تعداد زیاد یکی از روش های چیدمان داخلی خانه است. اما نتیجه چنین کاری داشتن دکوراسیونی زیبا وچشم نواز نیست. استفاده کم تر از وسایل، باعث می‌شود دقت بیش تری در انتخاب آن به خرج دهید. یک وسیله جذاب بهتر از ده ها شی کوچک است که بی هدف در نقاط مختلف اتاق قرار داده می‌شوند.

ایجاد مثلث فرضی

ترفندی که بسیاری از طراحان داخلی به آن علاقه دارند خلق ارتباط سه گانه بین اجزای موجود در دکوراسیون است. این قانون باعث می‌شود نظم در فضا شکل بگیرد و چشم روی اجسام به حرکت درآید. چند نکته برای به کاربردن این قانون به شکل صحیح وجود دارد که به آن ها اشاره می‌کنیم.

بین اجسامی با ارتفاع مختلف تناوب ایجاد کنید. تصمیم بگیرید تمام وسایل تزیینی را به صورت قرینه یا نامتقارن در دکوراسیون خانه قراردهید. برای مثال اگر آینه ای با قاب مستطیلی بزرگ را در وسط دیوار نصب می‌کنید، در اطراف آینه، جایی را برای لوازمی به فرم مستطیل بزرگ تر یا کوچک تر در نظر بگیرید.

وسایل تزیینی

از تجمع اجسامی با اندازه های یکسان در کنار یکدیگر خودداری کنید. چنین چیدمانی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. علاوه بر اینکه قانون مثلث فرضی را بر هم می‌زند و باعث می‌شود اجسام هویت خود را از دست بدهند و به خوبی دیده نشوند.

از چیدمان وسایل تزیینی با آرایش زیگزاگ و خطوط شکسته خودداری و وسایلی با ارتفاع زیاد را در میانه و سایر اجسام را به صورت پراکنده در اطراف چیدمان کنید. برای تشکیل مثلثِ فرضی، وسایل بزرگ را در پس زمینه، و باقی آن ها را جلوتر قرار دهید.

وسایل تزیینی

تقارن

چیدمانِ قرینه کاربرد زیادی در دکوراسیون منازل ایرانی دارد. تقارن اجزای منزل حس امنیت را در فضا القا می‌کند و تکلیف همه چیز مشخص است. همه چیز سر جای خود قرار می‌گیرد و همین امر سبب می‌شود نظم در ناخودآگاه افراد شکل بگیرد. قرینگی از خصوصیات سبک های دکوراسیون کلاسیک و رسمی است. برای ایجاد نمایی قرینه، شومینه، پنجره، تلویزیون یا کاناپه را به عنوان مرکز دکوراسیون انتخاب کنید و سایر لوازم را به تعداد مساوی و شکلی واحد در اطراف قرار دهید.

وسایل تزیینی

چیدمان گرد

از سخت ترین آرایش های پیشنهادی، ترکیب لوازم به صورت گرد یا مارپیچ در کنار یکدیگر است. اما اگر چنین چینشی به درستی صورت گیرد، نتیجه فوق العاده ای به دست خواهد آمد. باید مراقب باشید از اجسام تکراری، طرح های خسته کننده و فرم های شکسته استفاده نکنید. این چیدمان برای تزیین میز ناهار خوری و سفره آرایی پیشنهاد می‌شود. ظروف پذیرایی دور تا دور میز به فرم دایره قرار داده می‌شوند.

وسایل تزیینی

ترکیب طرح و رنگ

رنگ های خنثی انتخاب مناسبی برای لوازم بزرگ مانند مبلمان و فرش هستند. اما برای جسارت به خرج دادن و افزودن رنگ های تند از وسایل تزیینی کوچک  کمک بگیرید. کمبود طرح و رنگ را جبران و وسایلی با طرح و بافت مختلف تهیه کنید. در واقع دلیل استفاده از وسایل تزیینی، روح بخشی و افزودن رنگ به محیط است. لوازم تزیینی قیمت پایین تری دارند و برای تغییر دکوراسیون می‌توان به راحتی آن ها را تعویض یا با توجه به فصل ،وسایل جدیدی به خانه اضافه کرد.

سلیقه شخصی حرف اول را می‌زند. ریتم و فرم خود را در نظر بگیرید. قوانین را بشناسید و با آگاهی کافی آن ها را بشکنید یا از آن ها پیروی کنید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تزیین میز ناهار خوری به اندازه سایر بخش های منزل در نمای خانه تاثیر گذار است. با استفاده از وسایل موجود در خانه می‌توانید دکوراسیونی چشم نواز داشته باشید.
میز ناهار خوری

میز ناهار خوری یکی از المان های مهم و کاربردی در اتاق پذیرایی است. پس از خرید میز ناهار خوری مناسب، نوبت به تزیین آن می‌رسد. ممکن است فکر کنید برای دکور میز فقط باید از رومیزی استفاده کرد اما چنین نیست. روش های مختلفی وجود دارد که بدون پرداخت هزینه های سنگین می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود میز ناهار خوری را تزیین کنید. در این بخش از مجله دلتا چند مورد را به شما نشان می‌دهیم.

تزیین میز ناهار خوری

اگر دوست ندارید میز ناهار خوری خالی باشد و به فکر تزیین آن هستید باید بدانید برای تزیین میز نیازی به داشتن لوازم گران قیمت نیست. ‌می‌توانید از هر چیزی کمک بگیرید. کاج هایی که از کنار پیاده رو جمع کرده اید، کدو تنبل، میوه، گل، شمع و ظروف زیبا را به کار بگیرید و نمایی منحصر به فرد بسازید.

تزیین میز ناهار خوری با میوه

میوه های رنگی

برای افزودن رنگ و لعاب به میز ناهار خوری از میوه های تازه و رنگارنگ استفاده کنید. پرتقال، لیمو، انار و هر میوه ای که توی ظرف شیشه ای جذاب به نظر می‌رسد. ظرف میوه را به عنوان نقطه کانونی در وسط میز قرار دهید. رنگِ طبیعی میوه ها نگاه را به سمت خود می‌کشاند. علاوه بر اینکه میز را زیبا ساخته اید، می‌توانید برای دسر آن را صرف کنید.

تزیین میز ناهار خوری

گل و گیاه

ایده دوست داشتنیِ بعدی گذاشتن گل و گیاه تازه به عنوان دکور، روی میز ناهار خوری است. با توجه به ابعاد میز از دو یا سه گلدان روی میز  استفاده کنید. گلدان ها نباید زیاد بزرگ باشند تا فضای زیادی را اشغال نکنند و مانع دید نشوند. حضور گل و گیاه در خانه به عنوان نمادی از حیات، سرزندگی و نشاط را در افراد افزایش می‌دهد.

دکوری های مدرن

در سبک های مدرن، تزیینات روی میز ناهار خوری باید ساده و هماهنگ با سایر اجزای دکوراسیون باشد. هر چیزی که رنگ را فضا اضافه می‌کند و فرم زیبایی دارد روی میز بگذارید. ظروف تزیینی و گلدان های کروی، می‌توانند به عنوان مرکز توجه باشند. حتی بدون قرار دادن گل می‌توانید از ظروفِ خالی و تک رنگ یا طرح دار استفاده کنید تا چشم را هدایت کند و نمایی جذاب به وجود آورد. بهتر است رنگ های روشن را به کار بگیرید.

میز ناهار خوری شیک

کلکسیون روی میز ناهار خوری

کلکسیون اشیا تزیینی خود را به کار ببرید. شمع های مختلف، گل خشک و سنگ های خوش فرم را روی میز قرار دهید. به کار بردن شمع به نورپردازی میز کمک می‌کند. شمع های میله ای که طول عمر بیش تری دارند انتخاب مناسبی هستند.

اگر میز ناهار خوری به اندازه کافی ظاهری جذاب و چشم نواز دارد از قرار دادن لوازم دکوری روی آن بپرهیزید. خود میز به تنهایی فضا را جذاب کرده است. روی میز را شلوغ نکنید. برای برجسته کردن میز از صندلی های مینیمال و لوستر های جذاب استفاده کنید.

میز ناهار خوری گرد

تزیین میز ناهار خوری گرد

برای دسترسی تمام افراد به بخش های مختلف میز، ظروف دکوری را گوشه ای از میز قرار دهید. فرم دایره روی این میز حاکم است. بشقاب، میز، شمعدان، گلدان، زیر بشقابی و حتی لوستر گرد در کنار هم، تناسبی چشم نواز ایجاد کرده اند. رنگ سبزِ برگ های گل در کل دکوراسیون منعکس شده است. انتخاب رنگ گل، شمع و دستمال سفره از خانواده صورتی بسیار زیرکانه صورت گرفته و هماهنگی جذابی به وجود آورده است. وجود رنگ صورتی در کوراسیون سبب ایجاد حس آرامش می‌شود. رنگ صورتی از رنگ های مکمل سبز به حساب می‌آید.

دکوراسیون پذیرایی

حضور فصل سر سفره

با توجه به فصل، میوه های خشک مناسب آن فصل را در ظروف دکوری روی میز قرار دهید و از یک رومیزی هم رنگ با میوه ها استفاده کنید تا با یکدیگر تناسب داشته باشند و نمایی یکدست به وجود آورند. هر آنچه به شما حس خوبی می‌دهد ارزشمند است و از آن استفاده کنید. قرار است در کنار خانواده خود در محیط احساس شادی و آرامش داشته باشید.

میز نهارخوری به سبک پاییزی

رنگ گرم

نیازی به خرید لوازم گران قیمت نیست. خلاقیت خود را به کار گیرید. با استفاده از پوست میوه یا سبزی ها شمع را تزیین کنید و چند شاخه گل کنار آن قرار دهید. یک طیف از رنگ های گرم انتخاب کنید. شمع، گلدان و دستمال سفره یک رنگ، از درجه های مختلف آن رنگ انتخاب کنید و روی میز قرار دهید. رنگ گرم اشتها را افزایش و فضا را صمیمانه نشان می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود دکوری با رنگ گرم برای تزیین میز استفاده کنید.

نهارخوری مدرن

تناسب

همیشه بر اهمیت عناصر طراحی داخلی تاکید کرده ایم. تناسب در دکوراسیون داخلی، تشویش و اضطراب را کم می‌کند و محیطی آرامش بخش به وجود می‌آورد. اگر به فکر خرید لوازم تزیینی جدید برای روی میز ناهار خوری هستید، سایر لوازم خانه را در نظر بگیرید و جنسی را انتخاب کنید که در نقاط مختلف خانه استفاده شده و بازتاب دارد. در این اتاق شمعدان طلایی رنگ با چراغ آویز و پایه های صندلی هماهنگی دارد و مثلثی فرضی تشکیل داده است که نگاه بین آن سه نقطه در رفت و برگشت است. بنابراین فضای چنین محیطی یکنواخت نخواهد بود.

امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از آن ها الهام بگیرید. در مطالب بعدی بخش دکوراسیون به چیدمان میز ناهار خوری خواهیم پرداخت.



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گچ بری سقف فضا را گرم و صمیمانه جلوه می‌دهد. اگر تا به حال به آن دقت نکرده بودید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به بازسازی سقف خانه فکر کنید.
گچ بری

یکی از تغییراتی که تاثیری اساسی در دکوراسیون خانه دارد بازسازی گچ بری سقف اتاق ها است. کاری مقرون به صرفه که خود شما هم می‌توانید آن را انجام دهید. بازسازی گچ بری ها زمان زیادی طول نمی‌کشد. دنیای گچ بری و انواع مدل های آن گسترده است. در این بخش از مجله دلتا چند سبک را به شما معرفی می‌کنیم و در بخش های آینده سایر مدل های گچ بری را نیز با هم مرور خواهیم کرد.

سقف بیش تر خانه های ایرانی به رنگ سفید رنگ آمیزی شده و بر خلاف گذشته گچ بری های روی آن کاهش یافته است. از دید طراحان داخلی سقف به عنوان دیوار پنجم شناخته می‌شود و همین امر نشان دهنده اهمیت آن در دکوراسیون داخلی منزل است. سقف در نگاه اول به چشم نمی‌آید و همین باعث شده است از تاثیر ناخودآگاه آن در نمای خانه غافل بمانیم. اگر حال و حوصله ظریف کاری و بنایی را دارید می‌توانید به تنهایی سراغ گچ بری سقف بروید. اما اگر از این کار سر در نمی‌آورید بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید و به کار سرعت ببخشید.

گچ بری چیست؟

یکی از تزیینات دکوری که با استفاده از ابزار گچ کاری روی دیوار یا سقف انجام می‌شود. طرح مورد نظر را با استفاده از قالب مخصوص و هنر دست روی گچ خیس پیاده می‌کنند و اجازه می‌دهند گچ در هوای آزاد خشک شود. گچ کاری به دو شیوه انجام می‌شود. روش اول به طور مستقیم روی دیوار یا سقف انجام می‌شود و در روش دوم گچ بری های از پیش ساخته شده روی دیوار یا سقف نصب می‌شود. مانند سایر بخش های معماری و طراحی داخلی، گچ کاری روز به روز شکل های مختلفی به خود گرفته و از گذشته تا کنون تغییرات زیادی از لحاظ ساختاری و ظاهری پیدا کرده است. انعطاف پذیری، شکل گیری آسان، قابلیت رنگ آمیزی و چسبندگی بالای گچ باعث شده است گچ بری کاربرد زیادی پیدا کند.

قرنیز

بخشی از دیوار که به سقف یا کف زمین متصل می‌شود و معمولا دارای برجستگی هایی بیش تر از سطح دیوار است. قرنیزهای کف، نقش محافظتی دارند تا آب و رطوبت به دیوار نفوذ و لبه تیز لوازم با دیوار برخورد نکند. قرنیز هم چنین نقش تزیینی دارد تا لبه های تیز دیوار را به فرمی منحنی و نرم درآورد.

گچ بری شیک

گچ بری جُرجی

معماری جرجی سبکی از معماری است که در انگلستان زاده شد و سپس تا آمریکا پیش رفت. در سبک جرجی از روش های رنسانس و باروک الهام گرفته شده است. گچ بری جرجی فرمی تاریخی و کلاسیک دارد. فرم های قرینه، ساده و کم جزئیات در سبک جرجی به چشم می‌خورد؛ مانند گلدان، روبان های نواری، نیزه و فرم های گرد. قرنیزهای جرجی پهن هستند و با فاصله ای یکسان روی سقف و دیوار ادامه می‌یابند. این سبک برای استفاده در راهرو و اتاق نشیمن مناسب است. حالت ساده و نرم این طرح آرامش را به فضا منتقل می‌کند و تمرکز را بر هم نمی‌زند.

گچبری

گچ بری آرت دکو

این سبکِ هنری از فرانسه و بر پایه استفاده از اشکال هندسی ریشه گرفته و به سبک های معماری نیز نفوذ کرده است. گچ بری به سبک آرت دکو دارای جزئیات زیاد، طرح های حجیم، اشکال زیگزاگی و قوس های بلند است. سبک آرت دکو دارای برجستگی های زیادی است. نمای اشرافی و تجملی به سقف می‌بخشد و بیش تر در خانه های بزرگ استفاده می‌شود. قرنیزهای این سبک عرض کم و طرح های پیچیده تری نسبت به سایر سبک ها دارد. طرح های مختلف در سبک آرت دکو سبب شده است بتوان از این سبک در اتاق خواب، آشپزخانه و نشیمن استفاده کرد.

بازسازی سقف با گچ

گچ بری مربعی

در دکوراسیون اتاق پذیرایی، بیمارستان، مدارس، مکان های تجاری و عمومی از گچ بری مربعی استفاده می‌شود، و روی سقف به صورت پنل های پشت سر هم، به فرم مربع شکل می‌گیرد. در چنین مکان هایی که ارتفاع سقف زیاد است با استفاده از برجستگی های بیش تر، سقف را کوتاه تر و فضا را گرم تر نمایش می‌دهند. طرح منظم و مربعی شکل، حس آرامش را به افراد القا میکند و تشویش را کاهش می‌دهد.

گچ کاری سقف

گچ بری ویکتوریایی

پیدایش سبک ویکتوریایی به اواخر قرن 18 در دوران ملکه ویکتوریا باز می‌گردد. این سبک تلفیقی از هنر خاورمیانه و آسیا است. در سبک ویکتوریایی طرح های تزیینی از جمله گل، برگ، خورشید، خطوط منحنی و بافت های ریز به کار برده می‌شود. این سبک معمولا در ابعاد بزرگی کار شده و برای سقف پذیرایی و نشیمن های بزرگ مناسب است.

امیدواریم مطالب گفته شده مفید بوده باشد. نظرات خود را در مورد گچبری سقف با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

ساخت کتابخانه مدرن در خانه

با مزیت های کاغذ دیواری پشت چسب دار آشنا شوید

تزیین راهرو خانه با ایده هایی ساده



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
میز کنسول بسیار پر کاربرد و دوست داشتنی است. به داشتنِ یک کنسول جذاب فکر کنید.
میز کنسول

میز کنسول یا میز پیش آینه، میزی است که از یک سمت چسبیده به دیوار و فرمی مستطیل یا نیم دایره دارد. معمولا یک آینه بزرگ روی این میز قرار می‌دهند. در قرون 15 و 16 این میز در اروپا و در بین خانواده های اشرافی محوبیت یافت و تکامل پیدا کرد. در اواسط قرن 17 به آمریکا برده  و تا پایان قرن 18 در سراسر جهان تبدیل به کالای پرطرفدار تمام قشرهای جامعه شد. پیش آینه را می‌توان در هر بخشی از خانه قرار داد. بسته به سلیقه شما و نیازِ چیدمان می‌توان آن را در پذیرایی، راهرو، ورودی خانه، اتاق خواب و حتی آشپزخانه جای داد. در این بخش از مجله دلتا چند نمونه از کاربرد کنسول را در هر یک از این بخش های خانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

میز کنسول

در ابتدا آینه به پایه های کنسول متصل بود. اما کم کم آینه از میز جدا و به طور جداگانه روی آن قرار داده شد. در طراحی های اولیه میزها کنده کاری شده و در مدل های کلاسیک بودند اما کم کم با پیشرفت دکوراسیون داخلی، مدل های گوناگونی از میز کنسول گسترش یافت. با وجود تنوع زیاد و انعطاف پذیری قوانین چیدمانِ میز کنسول، قرار دادن یک میز کنسول در بخشی از خانه کار دشواری نیست. فقط کافی است از خلاقیت خود بهره ببرید.

میز کنسول در پذیرایی

یکی از مکان هایی که می‌توان کنسول را در آن جا استفاده کرد و نمایی جذاب به دکوراسیون بخشید، اتاق پذیرایی است. با انتخاب فرم مناسب می‌توانید جذابیت بصری دلنشینی به وجود آورید. با در نظر گرفتن فضا های خالی و برقراری تناسب، دیواری خالی را انتخاب کنید و آن را با کنسول بپوشانید. در پذیرایی کوچک از کنسول باریک و ظریف استفاده کنید و با نصب یک آینه بالای آن، محیط را روشن تر و بزرگ تر نمایش دهید. انتخاب کنسول های بزرگ و کنده کاری شده برای خانه های بزرگ پیشنهاد می‌شود.

میز کنسول

میز کنسول در راهرو

به علت عرض کم راهرو ها نسبت به سایر بخش های خانه، انتخاب لوازم مناسب برای دکوراسیون این بخش سخت است. یکی از لوازمی که به خوبی در راهرو قرار می‌گیرد و نمایی زیبا می‌سازد کنسول است. از کنسول های باریک و ظریف در کنار آینه و آباژور یا چند وسیله تزیینی استفاده کنید تا راهروی خانه را از سادگی در آورید و آن قسمت را جذاب سازید.

ورودی

از دیگر نقاطی که می‌توانید کنسول را قرار دهید، بخش ورودی خانه است. علاوه بر زیبا سازی فضا، کنسولی که در بخش ورودی خانه چیدمان می‌شود نقش کاربردی دارد. برای قرار دادن لوازم مورد نیاز هنگام ورود و خروج از آن استفاده کنید. دسته کلید، کیف پول، کفش و چتر را روی آن قرار دهید. می‌توانید از جعبه های دکوری به جای کشو بهره ببرید.

میز کنسول

اتاق خواب

کنسول، میزی کاربردی و همه فن حریف است. اگر به میز آرایش با ابعاد بزرگ علاقه ندارید اما می‌خواهید یک میز برای گذاشتن کتاب، لوازم تزیینی و آینه داشته باشید، بهتر است به جای آن، میز کنسول  را انتخاب کنید. آینه قدی را از زمین بردارید آن را نود درجه بچرخانید و به صورت افقی روی کنسول قرار دهید یا آینه های چسبی را روی دیوار بچسبانید.

اگر اتاق خوابی مشترک دارید از کنسول برای جدا کردن دو بخش از هم استفاده کنید و آن را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. سپس با توجه به آن، سایر قسمت های اتاق را دکور کنید.

آشپزخانه

حتی در آشپزخانه نیز می‌توان به قصد نگهداری لوازم، از کنسول های کمد دار و دوست داشتنی استفاده کرد. میزهای کنسول در طرح و جنس های مختلفی تولید می‌شوند، جنسی را که مناسب فضای آشپزخانه است انتخاب کنید. میزی که برای آشپزخانه انتخاب می‌کنید باید به راحتی قابل شست و شو و در برابر رطوبت مقاوم باشد.

با نگاه کردن به عکس های متعدد از چیدمان کنسول در بخش های مختلف خانه ایده بگیرید و با به کار گیری خلاقیت از وجود میز کنسول در دکوراسیون خانه لذت ببرید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

تزیین راهرو خانه با ایده هایی ساده

نورپردازی با لوستر ؛ کدام نور برای خانه مناسب تر است؟

رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی رستوران



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مبل کلاسیک از قدیمی ترین انواع مبلمان است و با داشتن طرح های مدرن و خاص، همچنان طرفداران زیادی دارد.
مبل کلاسیک

مبل یکی از مهم ترین وسایل رفاهی و تاثیر گذار در دکوراسیون منزل است. خرید مبل یک بار صورت می‌گیرد. به همیل دلیل باید در انتخاب آن دقت و با توجه به چیدمان مد نظر مبل مناسب را خریداری کرد. در این بخش از مجله دلتا مبل کلاسیک را به شما معرفی می‌کنیم تا با اطلاع کافی از بین مبلمان استیل، راحتی و مبل کلاسیک هر کدام را مناسب می‌دانید انتخاب کنید.

مبل کلاسیک از قدیمی ترین انواع مبلمان است. واژه کلاسیک ریشه لاتین دارد و به معنای درجه یک است. بنابراین واضح است که چوب به کار رفته در مبلمان کلاسیک از چوب  کار شده در انواع دیگر مبلمان مرغوب تر است و قیمت بالاتری دارد. از ویژگی های ظاهری این مبل می‌توان به منبت و کنده کاری های ظریف روی دسته اشاره کرد. پارچه مبل کلاسیک از جنس های با کیفیت و براق است. نشیمن مبل کلاسیک با فوم سرد پر می‌شود و تکیه گاه بلندی دارد.

مبل کلاسیک

چیدمان مناسب مبل کلاسیک

گرچه مبل کلاسیک از قدیمی ترین مدل های مبلمان است اما با وجود رنگ و طرح های متنوع همچنان در دکوراسیون منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبلمان کلاسیک در سبک دکوراسیون کلاسیک، رسمی و سلطنتی جلوه زیبایی دارد. استفاده از چوب در نما، گرمیِ لذت بخشی به دکوراسیون خانه می‌بخشد. مبل کلاسیک نسبت به مبل راحتی و استیل ابعاد بزرگ تری دارد. بنابراین استفاده از آن در اتاق پذیرایی توصیه می‌شود.

این مبل در حالت استاندارد دارای هفت جز، از جمله، یک کاناپه سه نفره، یک مبل دو نفره و دو صندلی یک نفره است. معمولا مبلمان کلاسیک را همراه با میز جلومبلی، میز عسلی و کوسن های کوچک ارائه می‌دهند. مبلمان مختلف قواعد متفاوتی در چیدمان دارند. مبل کلاسیک از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به ساختار هر خانه، می‎توان به طور متفاوتی آن را در دکوراسیون قرار داد. به دلیل اندازه بزرگ مبل کلاسیک بهتر است آن را در مکان های بزرگ استفاده کنید. این مبل در دکوراسیون کلاسیک به صورت متقارن قرار داده می‌شود. کاناپه را در وسط قرار دهید و سایر اجزا را به طور قرینه در اطراف بگذارید.

انتخاب مبل کلاسیک

اگر خانه کوچکی دارید و سبک دکوراسیون شما مدرن است این مبل انتخاب مناسبی برای شما نیست. اما اگر به دکوراسیون سنتی و اشیا قدیمی علاقه مند هستید و فضای کافی در اختیار دارید مبلمان کلاسیک مناسب شماست. اگر می‌خواهید ظاهری سلطنتی و رسمی در اتاق به وجود آورید، مبلمان طلاکوب را خریداری کنید. به منظور القای فضایی رسمی و شیک در مکان های اداری و تجاری نیز می‌توان از مبلمان کلاسیک استفاده کرد.

برای خرید مبلی با کیفیت، داشتن کلاف مرغوب اهمیت ویژه ای دارد. کلاف به اسکلت چوبی مبل می‌گویند. کلاف مبلمان کلاسیک از جنس چوب است. راش، نراد، بلوط و گردو پر کاردبردترین چوب در ساخت اسکلت این مبل هستند. برای بررسی کیفیت کلاف، باید روی مبل بنشینید و مطمئن شوید صدا نمی‎دهد و پایه های آن هم اندازه است.

مبل کلاسیک

رنگ مبل

رنگی را انتخاب کنید که با سایر لوازم موجود در دکوراسیون تناسب دارد. تناسب رنگ بین سرویس مبلمان و سایر اجزای موجود در خانه باعث می‌شود فضایی لوکس و شیک داشته باشید. رنگ های سرد و خنثی مانند آبی، طوسی، سفید و طلایی در دکوراسیون کلاسیک کاربرد بیش‌تری دارند.

پارچه مبل

پارچه های طرح برجسته و تک رنگ در ساخت این مبل به کار می‌روند. پارچه مناسبِ مبلمان استیل، جیر، مخمل یا ساتن است. پارچه های مات و براق هر کدام نمای متفاوتی به خانه می‌بخشند. پارچه مات نور را به خود جذب اما پارچه های براق نور را بازتاب می‌کنند و باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می‌شوند. ترکیب پارچه های زیبا در کنار چوب ظاهری خاص و زیبا به دکوراسیون می‌بخشد. این پارچه ها معمولا دارای طرح گلدار و بته جقه هستند. برای ایجاد کنتراست و دوری از یکنواختی می‌توانید از ترکیب پارچه های ساده و طرح دار کنار یکدیگر استفاده کنید. اگر بچه کوچک در خانه دارید پارچه های قابل شست و شو را انتخاب کنید.

با بخش دکوراسیون مجله دلتا همراه شوید تا در بخش های بعدی به چیدمان مبل کلاسیک در دکوراسیون داخلی بپردازیم.

همچنین بخوانید:

ساخت کتابخانه مدرن در خانه

با مزیت های کاغذ دیواری پشت چسب دار آشنا شوید



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انواع کمد دیواری را بشناسید و با استفاده از خلاقیت خود اتاق خواب را زیبا کنید.
کمد دیواری

کمد دیواری یک فضای کوچک با ارتفاعی از کف تا سقف است که معمولا در اتاق خواب قرار دارد و از آن برای نگهداری لباس، کفش و لوازم شخصی استفاده می‌کنند. درون کمد دیواری قفسه هایی برای طبقه بندی یا میله ای برای آویزان کردن لباس قرار داده می‌شود. نمای در کمد دیواری در دکوراسیون اتاق نقش مهمی دارد و با توجه به ظاهر، آن را به دسته های مختلفی تقسیم می‌کنند. با این بخش از مجله دلتا همراه شوید.

وجود کمد دیواری در هر خانه ای ضروری است. بدون وجود کمد دیواری، خانه پر از دراورهای کوچک و بزرگ می‌شود که نمای نامناسبی به دکوراسیون می‌دهد. طراحی آن باید به صورتی باشد که بتوانید کیف، کفش، لباس و لوازمی را که روزانه از آن ها استفاده می‌کنید در فضای مختص به خود نگه داری کنید.

تمام قسمت های کمد دیواری را با قفسه و کشو پر تا بتوانید همه چیز را در آن نگه داری کنید. نحوه قرارگیری قلاب آویزها، کشو و طبقات باید به صورتی باشد که بتوان به تمام بخش های کمد به راحتی دسترسی داشت. نظم دهنده های مختلف را داخل کشو قرار دهید و برای نگهداری زیورآلات از آن استفاده کنید.

با هم چند مدل از کمد دیواری های پر طرفدار را در خانه های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کمد ریلی

کمد ریلی

کمد ریلی، کمدی است که درهای آن هنگام باز و بسته کردن به صورت افقی روی ریل کشیده می‌شوند. به دلیل فرم خاص باز و بسته شدن، استفاده از آن در اتاق های کوچک توصیه می‌شود. برای دسترسی به داخل کمد نیازی نیست فضای زیادی را جلوی کمد خالی بگذارید.

کمد لباس

کمد بدون در

در سبک های مدرن کمد دیواری را بدون در می‌سازند و از نمای درونی کمد که لباسهایی پر از رنگ و طرح های مختلف است به عنوان ویترینی زیبا در دکوراسیون استفاده می‌کنند. چنین کمدی همیشه باید مرتب و تمیز باشد و نمی‌توانید لوازم خصوصی را درون آن قرار دهید.

کمد سفید

کمد دیواری توکار

این مدل هنگام ساخت اتاق درون دیوار تعبیه می‌شود. به همین دلیل برجسته نیست و فضایی را اشغال نمی‌کند. در دکوراسیون مینیمال که توصیه می‌شود تمام لوازم اضافی از خانه حذف شود این کمد دیواری انتخاب مناسبی است.

در این اتاق کمد توکار و دری که برای آن به کار رفته هم رنگ دیوار است. انتخاب رنگ سفید به بزرگ دیده شدن فضا کمک می‌کند. چیزی که آن را از سایر قسمت ها جدا می‌کند و به آن جلوه خاصی می‌دهد دستگیره های ظریف و عمودی آن است. برای ایجاد کنتراست در این فضا دستگیره ها از رنگ تیره انتخاب و به صورت عمودی نصب شده اند. تناسب خطوط دسته ها و درزهای عمودِ کمد جذابیت خاصی به این اتاق ساده بخشیده است.

کمد آینه ای

کمد دیواری آینه ای

برای بزرگ نشان دادن فضا می‌توانید از کمد دیواری آینه ای استفاده کنید. سطح خارجی این کمد با آینه پوشانده می‌شود. به دلیل بازتاب نور و انعکاس فضای اتاق، عمق بیش تری به اتاق داده شده است. فضا نیز بزرگ تر به نظر می‌رسد. هم چنین با وجود درهای تمام آینه ای نیاز به داشتن آینه قدی و اشغال فضای اضافی ندارید. هنگام انتخاب یراق آلات و آینه وزن کلِ در را محاسبه می‌کنند و آینه های ضخیم را به کار می‌برند. کمدی که در عکس می‌بینید دستگیره مخفی دارد. وجودِ خطوط افقی تراش خورده روی آینه، فضا را عریض تر جلو می‌دهد.

کمد چوبی

کمد دیواری سراسری

ممکن است مانند اتاقی که در عکس می‌بینید تمام دیوار های اتاق با کمد دیواری پوشانده شود. بهتر است از ترکیب یک رنگ در کنار رنگِ کمد استفاده کنید و فضا را شلوغ نکنید. این مدل کمد مناسب اتاق های بزرگ و روشن است. طرحی ساده و رنگی روشن برای کمد انتخاب کنید تا فضا دلگیر و تیره به نظر نرسد.

کمد مدرن

خلاقیت در دکوراسیون

و در آخر یک ایده برای زیباسازی کمد دیواری های کوچک به شما می‌گوییم. برای داشتن نمایی جذاب و دوست داشتنی، درِ کمد دیواری را با کاغذ دیواری بپوشانید. اما اگر نگران شلوغ شدن فضا هستید، دیوارهای داخلی و پشت در را کاغذ دیواری کنید. قسمت داخلی در را به شیوه های خلاقانه به کار گیرید. از کم ترین فضا، حداکثر استفاده را داشته باشید. روی در، چند قلاب و چنگک نصب و لوازم مورد نیازتان را آویزان کنید.

امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد.بخش دکوراسیون مجله دلتا را دنبال کنید.

همچنین بخوانید:

ایده هایی ساده برای مرتب کردن اتاق کودک(+ویدئو)

ایده های بافتنی برای اتاق کودک



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
انتخاب مبلمان اداری مناسب، باعث بهبود راندمان کار در افراد می‌شود. با شناخت انواع مبلمان اداری انتخاب بهتری داشته باشید.
مبلمان اداری

عدم کارایی مبلمان سنتی و خانگی در محیط کار، باعث طراحی لوازمی مختص مکان های اداری شده است. مبل و صندلی خانگی ابعاد بزرگ و ارتفاع کمی دارند، ارتفاع صندلی های اداری قابل تنظیم و مقاومت آن ها زیاد است. با توجه به نقش دکوراسیون اتاق کار در روحیه افراد، تمایل به چیدمانِ اصولیِ مبلمان اداری افزایش یافته و سبب به وجود آمدن تنوع در مبلمان اداری شده است. در این بخش از مجله دلتا انواع مبلمان اداری را به شما معرفی می‌کنیم.

خرید مبلمان اداری

با توجه به میزان بودجه برای خرید و طراحی دکوراسیون محیط کار، انتخاب های زیادی پیش روی شما وجود دارد. در چنین مکانی کارایی در اولویت قرار می‌گیرد و نیاز است با توجه به نوع کاربری، مبل مناسب تهیه شود. سرویس های مبلمان اداری شامل مبل، میز، صندلی، کتابخانه و پارتیشن است. در این جا به بررسی انواع میز و صندلی می‌پردازیم و سایر اقلام را در آینده به شما معرفی خواهیم کرد.

دکوراسیون اتاق کار

استفاده از مبلمان اداری

مبلمان اداری ظاهری مدرن و خاص دارند. به همین دلیل از آن ها در اماکن عمومی از جمله ادارات، مکان های تفریحی، بیمارستان، دانشگاه و بانک استفاده می‌شود. نامناسب بودن میز کار، بی توجهی به ظاهر اتاق کار و وجود شرایط نامساعد، کارمندان و مراجعان را با تشویش و استرس روبه‎رو می‌کند و راندمان کار را پایین می‌آورد. بنابراین اهمیت وجود مبلمان اداری با توجه به استاندارد های خاص مشخص می‌شود.

انتخاب مبلمان اداری

با در نظر گرفتن چند مورد می‌توانید میز و صندلی مناسب را برای محیط کار انتخاب کنید.

  1. محل قرار گیری قفسه ها و کتابخانه را در نظر بگیرید و سپس فضایی آزاد که باقی می‌ماند را به میز و صندلی اختصاص دهید. اگر فضای زیادی ندارید، باید از صندلی های ظریف و کوچک تر استفاده کنید تا فضای کافی برای تردد و گذاشتن لوازم اضافی داشته باشید.
  2. میز و صندلی را به رنگ غالب در کل دکوراسیون محیطِ کاری، رنگ مختص به برند و رنگ های هم خانواده انتخاب کنید. به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون دقت داشته باشید. با انتخاب هوشمندانه رنگی را برگزینید که کارایی را بالا می‌برد و افراد را سرزنده نگه می‌دارد.
  3. در نظر داشتن بودجه مالی، تعداد افرادی که در محل مشغول به کار هستند و افرادی که به محیط رفت و آمد می‌کنند الویت های شما هستند، که باید با توجه به آن ها و بر اساس نیاز، مبلمان اداری را خریداری کنید.
  4. به کیفیت یراق آلات توجه کنید، زیرا مبلمان اداری به صورت مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد و استهلاک آن بالا است.

انواع مبلمان اداری

میز و صندلی اداری با توجه به کاربری و ساختار بدنه به چند دسته تقسیم می‌شوند. مبلمان مدیریتی، میز کامپیوتر، میز و صندلی کارمندی، میز گروهی و ست نقشه کشی از جمله تقسیم بندی هایی هستند که برای آشنایی، به آن ها اشاره می‌کنیم.

میز مدیریتی در اداره

مبلمان مدیریتی

از مهم ترین بخش های هر محیط اداری و تجاری، اتاق مدیریت آن ساختمان است. میز مدیریت نقطه کانونی دکوراسیون و ظاهر آن با سایر میزهای موجود در محیط کار متفاوت است. با توجه به نیاز های مدیر عامل اندازه و شکل آن را انتخاب می‌کنند. میز مدیریت باید دارای کشو و کمدهای قفل دار باشد تا بتوان اسناد و مدارک مهم را در آن پنهان کرد. برای دسترسی به بخش های مختلف و داشتن فضای کار بیش تر، معمولا این میز را به شکل حرف انگلیسی اِل (L) می‌سازند.

برای اینکه در اثر نشستن به ستون فقرات آسیب وراد نشود صندلی مدیریت باید ساختار ارگونومیک و تکیه گاهی منعطف داشته باشد. در این صندلی تکیه گاه با ارتفاع بلندی طراحی می‌شود. در قسمت میانی انحنای کمی برای گودی کمر در نظر گرفته شده است. این صندلی معمولا از روکش های چرم ساخته می‌شود. ارتفاع این صندلی باید به گونه ای باشد که بتوان با تنظیم آن به راحتی پا را روی زمین قرار داد. این صندلی از جنس های مرغوبی ساخته می‌شود و معمولا قیمت آن از صندلی های خانگی بیش تر است.

میز کامپیوتر اداری

میز کامپیوتر

از وسایل ضروری و مهم در اداره و اتاق کار خانگی، میز کامپیوتر است. این میز شامل بخش کشویی برای قرار دادن کیبورد است که می‎توان در مواقع لزوم آن را به سمت بیرون کشید. ممکن است در طراحی این میز کتابخانه و قفسه نیز در نظر گرفته شود. اجزای میز کامپیوتر از هم جدا می‌شوند و می‌توان به راحتی آن را جا به جا کرد. از انواع صندلی های کارمندی می‌توانید در کنار این میز استفاده کنید.

میز کارمندی اداری

میز و صندلی کارمندی

تنوع زیادی در ظاهر میز و صندلی کارمندی وجود دارد. میز کارمندی وسیله ای تزیینی نیست و جنبه کاربردی آن اهمیت ویژه و تفاوت زیادی با صندلی خانگی دارد. میز کارمندی دارای عرض زیاد و ظاهری ساده است. صندلی کارمندی باید راحت باشد و نیاز کارمندان را رفع کند. وجود قابلیت تنظیم ارتفاع و تغییر زاویه پشتی در این صندلی بسیار مهم است. روی تکیه گاه این صندلی باید شیارهایی برای عبور هوا تعبیه شده باشد تا از تعرق در طولانی مدت جلوگیری شود. به همین دلیل نشمین صندلی های اداری از فوم سرد ساخته می‌شود.

میز کار گروهی اداری

میز گروهی

میزهایی که برای کاربری چند نفره تهیه می‌شوند، به میز گروهی معروفند. این میز ها تک کاربره نیستند و کاربردی مشترک دارند. با استفاده از پارتیشن های چوبی یا شیشه ای از یکدیگر جدا می‌شوند. استفاده از این میز حس همکاری را تقویت می‌کند. میزهای گروهی فضای کم تری اشغال می‌کنند و می‌توان آن ها را وسط اتاق قرار داد، به گونه ای که افراد دور تا دور آن و رو به یکدیگر قرار بگیرند. فایل های کشویی را برای زیر پا یا گوشه ای از اتاق در نظر بگیرید. از انواع صندلی های کارمندی یا اپراتوری برای تکمیل این میز می‌توان استفاده کرد.

میز نقشه کشی اداری

میز و صندلی نقشه کشی

میز نقشه کشی مناسب طراحان و مهندسان است. میز نقشه کشی تاشو، دارای سطحی صاف، هموار و قابل چرخش است که به کاربر اجازه می‌دهد زاویه مناسب را متناسب با موقعیت خود تنظیم کند. هم چنین با امکان چرخش حول محور افقی و عمودی، دسترسی به نقاط مختلف صفحه راحت خواهد بود. با توجه به ارتفاع این میز می‌توانید به صورت ایستاده یا نشسته از آن استفاده کنید. صندلی مناسب برای میز نقشه کشی معمولا به شکل چهارپایه یا دارای تکیه گاهی به ارتفاع کم است.

با بخش دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید تا در آینده به چیدمان مبلمان اداری در محیط کار بپردازیم.

همچنین بخوانید:

مزایا و معایب سقف کناف در دکوراسیون داخلی

رنگ های ممنوعه در دکوراسیون داخلی



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کابینت از مهم ترین لوازم موجود در آشپزخانه و دستگیره کابینت کلیدی ترین عنصر در داشتن کابینتی کاربردی و زیبا است.
دستگیره کابینت

تنوع دستگیره های کابینت از طرفی انتخاب های بیش تری پیش روی شما می‌گذارد و از سوی دیگر تصمیم گیری را سخت می‌کند. بعد از تعیین جنس و رنگ کابینت نوبت به انتخاب دستگیره می‌رسد. در این بخش از مجله دلتا اطلاعات کافی برای انتخاب دستگیره کابینت را به شما می‌دهیم.

دستگیره کابینت

یراق آلات وسایلی هستند که پس از ذوب فلز توسط وسایل صنعتی شکل داده می‌شوند و در جاهای مختلف به کار می‌روند. دستگیره، شیر آب، پیچ، مته و قلاب انواع مختلفی از یراق هستند که در زندگی کمک زیادی به ما می‌کنند. انتخاب یراق آلات باید با دقت صورت گیرد. یکی از مهم ترین بخش های کابینت که شاید در ظاهر به نظر نرسد، یراق آلات کابینت از جمله لولا، بلبرینگ و دستگیره است. یراق آلات باید کیفیت بالایی داشته باشند. با انتخاب دستگیره ای با کیفیت و زیبا می‌توانید جلوه خاصی به یک کابینت ساده ببخشید.

هنگام خرید دستگیره توجه به رنگ و جنس کابینت های آشپزخانه اهمیت ویژه ای دارد. باید بین دسته و بدنه آن هماهنگی و تناسب برقرار باشد. دسته باید کاربردی و هنگام باز و بسته کردن بتوان راحت از آن استفاده کرد. دستگیره کابینت ها علاوه بر کارآیی نقش زیبا سازی و تاثیر به سزایی در دکوراسیون آشپزخانه دارد. دستگیره های قدیمی در سبک کلاسیک و مدل های مدرن در سبک های امروزی به کار برده می‌شود.

دستگیره کابینت

دسته بندی دستگیره کابینت

دستگیره از لحاظ نوع اتصالات به دو دسته تقسیم بندی می‌شود؛ دستگیره های تک پیچ و دو پیچ. البته انواع بدون پیچ نیز وجود دارد که به آن ها دستگیره های مخفی می‌گویند. دسته گیره های تک پیچ، از یک نقطه به کابینت متصل و دستگیره دو پیچ نیز همان طور که از نام آن مشخص است، از دو سو به کابینت پیچ می‌شود. دستگیره های تک پیچ اغلب به شکل دکمه ای و دستگیره دو پیچ به شکل خطی عرضه می‌شوند. اندازه دستگیره های خطی از 15 تا 35 سانتی متر متغیر است. نوع دکمه ای نیز قطری حدود 10 سانتی متر دارد.

دستگیره آشپزخانه

جنس

دسته ها از مواد مختلفی از جمله سرامیک، کریستال، آلومینیوم، نقره، مس، سرب یا چوب تولید و با نیکل، آب طلا یا کروم روکش می‌شوند. با توجه به اینکه از دکوراسیون آشپزخانه چه انتظاری دارید می‌توانید دسته مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر می‌خواهید روی کابینت های سفیدِ آشپزخانه کنتراست ایجاد شود، دستگیره را از جنس چوب یا مس انتخاب کنید. اما اگر بخواهید در آشپزخانه ای، دستگیره با بدنه هماهنگی داشته باشد روی کابینت های چوبی، دستگیره چوبی نصب کنید. هنگام انتخاب دستگیره از جنس فلز، حساسیت های پوستی خود را به فلزهای مختلف در نظر بگیرید تا در دراز مدت دچار مشکل نشوید.

انواع مدل های دستگیره آشپزخانه

دسته ها دارای طراحی های متنوعی هستند. در سبک های مختلف دکوراسیون از فرم های نا متعارف و فانتزی استفاده زیادی می‌شود. در حالت کلی، تمام مدل ها را می‌توان در دو گروه تعریف کرد. یک گروه دستگیره های کروی یا دکمه ای هستند و گروه دیگر دستگیره خطی. با توجه به اینکه فرم و طرح سایر لوازم موجود در آشپزخانه به چه شکلی هست می‌توانید یکی از این دو گروه را در نظر داشته باشید.

دستگیره دکمه ای کابینت

دستگیره دکمه ای

دستگیره هایی که قسمت بیرونی آن کروی شکل است و از دسته تک پیچ ها به حساب می‌آیند. با توجه به نوع باز شدن کشو یا کمدها می‌توانید تصمیم بگیرید از مدل دکمه ای روی یک یا دو بخش از کابینت استفاده کنید. دستگیره های دکمه ای جلوه ای کلاسیک و قدیمی دارند. گرچه با استفاده از طراحی های مدرن و اشکالی هندسی از این دستگیره در سبک های مدرن نیز می‌توان به کار برد. استفاده از این مدل روی کمد بهتر است. زیرا فقط به در نیرو وارد می‌شود. ولی اگر از آن روی کشو استفاده کنید به دلیل تحمل وزنِ تمام محتویاتِ درون کشو، در دراز مدت دستگیره دچار آسیب خواهد شد.

دستگیره کابینت خطی

دستگیره خطی

فرم این دستگیره به شکل خط های افقی است که البته می‌توان آن را به شکل عمودی نیز نصب کرد. دستگیره های خطی معمولا دو پیچ هستند. دستگیره خطی در کابینت ممبران، های گلاس، فلزی و ام دی اف کاربرد زیادی دارد. دستگیره هایی که روی کشو نصب می‌شوند باید تمام وزن کشو را تحمل و آن را به بیرون هدایت کنند. به همین دلیل در بیش تر مواقع استفاده از دستگیره های خطی برای کشو توصیه می‌شود. دستگیره های خطی نیرو را بر سطح بیش تری وارد می‌کنند و می‌توان از تمام انگشتان برای کشیدن کشو استفاده کرد.

به کار بردن دستگیره های خطی روی کل کابینت آشپزخانه نمایی مدرن در دکوراسیون ایجاد می‌کند. دستگیره های خطی را به صورت عمودی روی کابینت نصب کنید تا ارتفاع آن ها بلندتر به نظر برسد و نمایی کشیده به کابینت بدهد. البته استفاده از این دستگیره به صورت عمودی باز و بسته کردن آن را کمی مشکل می‌سازد. نصب دستگیره خطی به صورت افقی، سبب می‌شود کابینت عریض تر به نظر برسد و کاربرد راحت تری دارد. می‌توانید برای ایجاد تضاد دستگیره های کمد را عمودی و حالت افقی را برای کشو انتخاب کنید.

امیدواریم این مطلب مفید بوده باشد. در بخش های آینده به استفاده از مدل های مختلف دسته ها در آشپزخانه می‌پردازیم.

اصول نورپردازی در آشپزخانه



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کودکان زمان زیادی از روز را در اتاق خود سپری می‌کنند. بنابراین چیدمان اتاق خواب آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

اتاق کودک حکم مکان خصوصی را برای او دارد و زمان زیادی را در آن سپری می‌کند. طراحی داخلی اتاق کودک اهمیت زیادی دارد، زیرا ذهن کودکان در خلال بازی و خیال بافی رشد می‌کند. با ساختن اتاقی جذاب و رنگارنگ، متناسب با نیازهای آن ها می‌توان امکان رویاپردازی و تخیل را برای آن ها فراهم کرد. در مطلب اتاق کودکِ پسر، دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه را مورد بررسی قرار دادیم و در این بخش از مجله دلتا سراغ دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می‌رویم.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

سلیقه کودک را در نظر بگیرید و یک یا دو رنگ را برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه انتخاب کنید. وجود رنگ های مختلف حس متفاوتی در محیط ایجاد می‌کند. با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون، رنگ مناسب با روحیه کودک را پیدا و اتاق خواب را با آن تزیین کنید.

صورتی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

رنگ صورتی؛ محبوب همه

به کار بردنِ رنگ صورتی در دکوراسیون ، فضایی رمانتیک و گرم به وجود می‌آورد. این رنگ از ترکیب قرمز و سفید به دست می‌آید. سفیدِ محلول در صورتی باعث می‌شود خصوصیات قرمز کاهش یابد و رنگِ حاصل آرامش بخش باشد. صورتی فضا را بزرگ تر نشان می‌دهد و انرژی بخش است.

از ترکیب رنگ های روشن همراه صورتی استفاده و رنگ های پر رنگ را به سایر بخش های خانه منتقل کنید. رنگ مناسب در کنار صورتی، رنگ طوسی یا طلایی است. در گذشته رنگ ها را به دو گروه پسرانه و دخترانه تقسیم بندی می‌کردند اما مطالعات نشان داده است که رنگ ها جنسیت پذیر نیستند بنابراین می‌توانید از رنگ صورتی در کنار آبی نیز استفاده کنید. ترکیب رنگ ها سبب می‌شود دو رنگ تاثیرات یکدیگر را کامل  و تناسب را در فضا ایجاد کنند. زمانی که رنگ صورتی را برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه انتخاب می‌کنید ممکن است اتاق بیش از اندازه گرم به نظر برسد، با افزودنِ تزیینات آبی رنگ یا رنگ آمیزی سقف به رنگ سفید می‌توانید تعادل به وجود آورید.

نارنجی و طوسی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

تلفیق طوسی و نارنجی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

در سنین نوجوانی می‌توانید تم خنثی را برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کنید. طوسی رنگی خنثی است و با تمام رنگ ها هماهنگی زیبایی پیدا می‌کند. رنگ نارنجی را در کنار آن به کار ببرید و تاثیرات هیجان بخش آن را مشاهده کنید. اگر فقط رنگ نارنجی را به کار گیرید به دلیل ویژگی های ذاتیِ این رنگ، فضایی تحریک آمیز به وجود می‌آید و انتخاب مناسبی برای دکوراسیون اتاق خواب نیست. اما وجود رنگ طوسی سبب می‌شود آرامش و خنکی در فضا پدید آید.

زرد و صورتی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

صورتی و زرد

زرد یکی از سه رنگ اصلی و انرژی بخش است. وجود رنگ زرد در دکوراسیون داخلی حسی از تابش خورشید را در فضا القا می‌کند. توصیه می‌شود این رنگ را فقط روی بخشی از دیوار آکسان به کار ببرید و تحرکات ناشی از این رنگ را با استفاده از رنگ سفید کاهش دهید. از آنجا که رنگ نقش مهمی در دنیای کودکان بازی می‌کند و ممکن است فضا یکنواخت به نظر برسد رنگ صورتی را به محیط اضافه کنید.

برای مثال در این اتاق سرویس خواب سفید میان ترکیبی از زرد و صورتی قرار گرفته، میز تحریر صورتی و انعکاس رنگ زرد روی کف‌پوش، تاجِ تخت و بخشی از کمد، فضایی فانتزی را به وجود آورده است که سبب سرزندگی کودکان می‌شود.

بنفش و سبز در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

سبز و بنفش

این دو رنگِ ثانویه هم خانواده های رنگ آبی هستند و از ترکیب رنگ های گرم با آبی به دست می‌آیند. رنگ سبز و بنفش در کنار یکدیگر ترکیبی جذاب ایجاد می‌کنند. سبز نماد سرزندگی است و بنفش خلاقیت را در کودکان افزایش می‌دهد. برای ایجاد احساس آرامش و پاکی، سفید را به عنوان رنگ غالب روی دیوار و کف استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به رنگ پاستیلی

رنگ پاستیلی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ترکیب هر رنگ با مقدار زیادی از رنگ سفید، رنگ پاستیلی را به ما می‌دهد. این رنگ ها تنش های ذهنی را کاهش و اتاق را روشن تر نشان می‌دهند. احساس پاکی و صلح را به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه منتقل می‌کنند. بافت و طرح در رنگ های پاستیلی به چشم نمی‌آید. بنابراین فضایی یکدست و حسی از لطافت به وجود می‌آورد. بنابراین برای ایجاد کنتراست می‌توانید از رنگ طلایی استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شیک

هویتِ دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

با رشد کودک و ورود به سن نوجوانی، شخصیت کودک شکل می‌گیرد و به فعالیت های مختلفی علاقه پیدا می‌کند. رنگ های غلیظ تر را برای اتاق نوجوان ها به کار گیرید و با بهره گیری از ترکیب رنگ به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه هویت ببخشید. هر بخش از اتاق را با استفاده از رنگ های مختلف از سایر قسمت ها جدا کنید. برای مثال قسمت نشیمن را قرمز و کتابخانه یا بخش مطالعه را سفید کنید. در نهایت برای ایجاد تعادل از آبی در کل فضا استفاده کنید.

امیدواریم این مطلب از بخش دکوراسیون مجله دلتا در باره دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مورد پسند شما قرار گرفته باشد. با نظرات خود ما را همراهی کنید.

همچنین بخوانید:

ایده هایی ساده برای مرتب کردن اتاق کودک(+ویدئو)

ایده های بافتنی برای اتاق کودک

تزیین اتاق خواب عروس با استفاده از رنگ های روشن



:: برچسب‌ها: دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , دیزاین , مجله دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()