نوشته شده توسط : مجله دلتا

هر شخصی سعی می‌کند دکوراسیون منزل خود  را به سبکی که دوست دارد طراحی کند. در این میان بهره‌گیری از نکات معماری  سنتی ایران در دکوراسیون داخلی طرفداران خاص خود را دارد.

دکوراسیون داخلی سنتی

دکوراسیون سنتی زمانی ایجاد می‌شود که برای طراحی دکور و چیدمان منزل از  قابلیت‌ها و المان‌های طراحی و چیدمان گذشتگان استفاده کنید. این نوع  دکوراسیون یک نوستالژی زنده است که علاوه بر ایجاد فضایی زیبا، باعث می‌شود  حال و هوای گذشتگان در فضای منزل احیا شود. در ادامه مجله دلتا با روش‌های چیدمان سنتی ایرانی آشنا می‌شوید.

استفاده از وسایل چوبی و عتیقه

یکی از ایده‌های ایجاد دکور سنتی استفاده از چوب، وسایل قدیمی و عتیقه  است. انتخاب دقیق هر کدام از وسایل می‌تواند بیننده را به خاطرات خاص گذشته  ببرد. معمولا تم رنگی به کار گرفته شده برای طراحی سنتی رنگ زرشکی به  همراه قهوه‌ای چوب است.

استفاده از دکوراسیون سنتی بدون مبل

از دیگر ایده‌های طراحی دکوراسیون به سبک سنتی ایجاد نشیمن زمینی است.  استفاده از این ایده در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی ایرانی فراوان  استفاده می‌شود. برای این کار از کوسن‌های بزرگ و پشتی با طرح ایرانی  استفاده می‌شود. شاید بد نباشد بدانید که رنگ اصلی فضای دکوراسیون سنتی  قرمز است. رنگ قرمز نماد اصالت و طراحی سنتی است.

دکوراسیون داخلی سنتی

استفاده از صنایع‌دستی

یکی از ایده‌های طراحی دکوراسیون سنتی استفاده از صنایع‌دستی به عنوان  رو دیواری و زیراندازهای دستبافت است. برای رسیدن به دکوراسیون دلخواه خود  احتیاجی به صرف هزینه‌های بالا نخواهید داشت. طراحی سنتی از دیدگاه برخی  افراد استفاده از تخت و مبلمان چوبی به همراه کوسن‌های رنگی است. اما از  دید افراد دیگر طراحی سنتی استفاده از صنایع‌دستی مختلف است.

رنگ در دکوراسیون سنتی

رنگ غالب در دکوراسیون ایرانی، رنگ فیروزه ای، زرشکی، قهوه ای و سبز  یشمی است. این رنگ‌ها به عنوان مکمل یکدیگر ترکیب رنگ فوق العاده‌ای را در  فضا ایجاد خواهند کرد. البته بهتر است از رنگ‌های زرشکی و قهوه‌ای در  مبلمان و فرش استفاده شود. برای ایجاد تضاد در دکوراسیون سنتی، می‌توان  پرنده‌های سفالی به رنگ آبی فیروزه‌ای را به کار برد.

استفاده از کرسی

از دیگر پیشنهادات برای این سبک طراحی داخلی استفاده از کرسی است. می‌توان گفت حس نوستالژی دوران کودکی را زنده خواهد کرد. استفاده از گرمای وصف نشدنی کرسی در سرمای زمستان یک ایده عالی محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای انتخاب فرش مناسب خانه به مطلب فرش دستبافت بهتر است یا ماشینی؟ سر بزنید.

همچنین بخوانید:

در چیدمان اتاق کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

رنگ کرم در چیدمان را با چه رنگ‌هایی ست کنیم؟ 

برای اتاق خواب چه رنگی مناسب است؟ 

تغییر دکوراسیون با ترفندهای ساده 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

فرش همواره به عنوان یکی از اساسی‌ترین  اجزای دکوراسیون داخلی درخانه است. بنابراین انتخاب فرش مناسب و همچنین  هماهنگی آن با سایر اجزای دکوراسیون یکی از دغدغه‌های مهم افراد است.

نکات انتخاب فرش مناسب

در طراحی داخلی منازل علاوه بر فاکتورهای اصلی مانند دیوارپوش, کفپوش و نورپردازی از عناصر دکوراتیو متعددی استفاده می‌شود. فرش یکی از عناصر دکوراتیو مهم و ضروری است که در اکثر خانه‌های ایرانی کاربرد دارد. انتخاب فرش مناسب برای خانه کار چندان ساده‌ای نیست و باید موقع انتخاب کمی حساس‌تر عمل کنیم. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم به بررسی فرش در دکوراسیون داخلی بپردازیم.

  • استفاده از الگوهای هندسی و طرح های زیبا در فرش‌های‌  دستباف باعث زیبایی هر چه تمام این فرش‌ها شده است. فرش‌های دستباف را  می‌توان در هر فضایی از خانه پهن نمود. این فرش‌ها‌ با هر نوع دکوراسیون  داخلی هماهنگ می‌شوند و دکوراسیونی گرم و صمیمی در خانه ایجاد می‌کنند.
  • ارزش هنری فرش‌های دستباف و قیمت آنها نسبت به  فرش‌هایی که با ماشین بافته می‌شوند بالاتر است. پرزهای این نوع فرش‌ها  انعطاف پذیر و درخشان هستند و تمیز کردن آنها آسان است. فرش دستباف در اثر  نور, شست و شو و استفاده مدام زیبایی خود را از دست نداده و روز به روز  ارزش هنری و ماندگاری آن بالا میرود.

 نکات انتخاب فرش مناسب

  • الیاف مصنوعی با کیفیت بالا گزینه‌ای مناسب برای بافت  فرش هستند اما طراحان فرش‌های دستباف مواد طبیعی را پیشنهاد  می‌دهند.امروزه استفاده از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری و بژ که جزء رنگ‌های  کلاسیک محسوب می‌شوند در بافت فرش رواج یافته و  رنگ‌های روشن مانند سفید و  کرمی نیز طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده‌است.
  • با توجه به اینکه مواد اولیه این نوع فرش‌ها پشم, پنبه و ابریشم است, هیچ نوع الکتریسیته‌ای در اثر راه رفتن بر روی آنها ایجاد نمی‌شود.  این یکی از ویژگی‌های اصلی فرش‌های دستباف است که آن را از سایر فرش‌ها  متمایز نموده‌است.

پیشنهاد مطالعه: برای انتخاب‌های بهتر در دکوراسیون داخلی به مطلب کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ آمیزی سر بزنید.

همچنین بخوانید:

فرش ایرانی در خانه‌های مدرن ! 

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل 

راهنمای انتخاب جنس مبلمان؛ پارچه ای یا چرم ؟ 

دکور بالای تخت را دگرگون کنید! 

بهترین جای قرارگیری بوفه در خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

شاید همه ما تصویری کلی از چیدمان  مبلمان نشیمن و پذیرایی در ذهن خود داشته باشیم، اما واقعا نحوه چیدن وسایل  و مبلمان در کنار هم به چه صورتی صحیح است؟

چیدمان مبلمان نشیمن

قطعا شما می‌دانید که برای چیدمان یک فضا فقط یک راه وجود ندارد. اما از  کجا می‌فهمید که کدام راه بهتر است؟ چه اصولی را مبنای کار خود قرار  می‌دهید؟ اگر از یک طراح نظر بخواهید، نکاتی را به شما گوش‌زد می‌کند که در  اثر سال‌ها تجربه متوجه شده است. ما خلاصه‌ای از نکات چیدمان مبلمان نشیمن را در این مطلب با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. همراه مجله دلتا باشید.

اول به وسایلی که دارید، نگاه کنید. مبل‌ها، میز جلو مبلی، تلویزیون،  پیانو، میز ناهارخوری و بسیاری از وسایل دیگر هستند که شما در نشیمن یا  پذیرایی خود استفاده می‌کنید. هر وسیله‌ای باید در جای مناسبی قرار بگیرد.  مثلا میز ناهارخوری شما باید تا حد امکان به آشپزخانه نزدیک باشد. مبل‌ها  را باید طوری قرار دهید که رو به تلویزیون باشد و صد البته تلویزیون باید  پشت به دیوار قرار داشته باشد. اگر وسایل اصلی را اول در جای خود قرار  دهید، بقیه نیز جای خود را پیدا خواهند کرد.

از نقطه کانونی استفاده کنید. شاید بپرسید که نقطه کانونی چیست؟ نقطه  کانونی به نقطه‌ای از فضا گفته می‌شود که چیدمان مبلمان در اطراف آن صورت  می‌گیرد. وجود یک نقطه کانونی می‌تواند شما را از سردرگمی نجات دهد. شما  می‌توانید تلویزیون را در نشیمن خود، نقطه کانونی در نظر بگیرید. بعد از  این که نقطه کانونی را پیدا کردید، بهتر می‌توانید روی چیدن مبلمان حول  آن‌ها تمرکز کنید.

دکوراسیون مبلمان

شاید در دکوراسیون خانه‌های امروزی از تقارن به آن شکلی که در گذشته  وجود داشت، خبری نباشد ولی با این حال، تقارن همیشه مهم بوده و هست، زیرا  به مبلمان و وسایل خانه نظم می‌دهد. تقارن، تعادل می‌آورد و از هرج و مرج و  شلوغی جلوگیری می‌کند. حتی اگر می‌خواهید یک دکوراسیون مدرن داشته باشید،  تقارن را به صورت کلی در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، طوری مبلمان را بچینید  که فضا دارای تعادل باشد.

خیلی اوقات، مبلمان نشیمن و وسایل نشیمن و پذیرایی به قدری نزدیک به هم  هستند که نمی‌توان به راحتی از بین آن‌ها رد شد. این ایراد بزرگی است که  باید آن را برطرف کرد. در نظر گرفتن فضای کافی برای رفت و آمد در فضا مهم و  ضروری است. سعی کنید چیدمان را طوری انجام دهید که مبلمان در هیچ قسمتی از  فضا متراکم نشود. خالی بودن یک بخش و شلوغ بودن بخش دیگر، باعث می‌شود در  یک محل آزادانه حرکت کنید و در بخش‌های دیگر دچار مشکل شوید.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر مطلب رنگ‌های مناسب دکوراسیون اتاق‌خواب کدام است؟ را بخوانید.

همچنین بخوانید:

نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

دکوراسیون چوبی، طبیعت را به خانه بیاوریم! 

ترفندهای چیدمان مبلمان نشیمن 

کارهایی که نباید در دکوراسیون خانه کوچک انجام داد 

چگونه پرده مناسب منزل را انتخاب کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دیوارهای هر خانه‌ای بیشترین سطح  اتاق‌ها را به خود اختصاص داده و حاضرین در فضا بیشترین ارتباط بصری را با  آن برقرار می‌کنند. بنابراین انتخاب رنگ و طرح دیوارها تاثیر زیادی بر  روحیه ساکنین خانه و همچنین زیبایی دکوراسیون داخلی دارد.

نکاتی برای انتخاب کاغذ دیواری

بسیاری از افراد برای اینکه برای دیوارهای منزل‌شان کاغذ‌‌ دیواری  انتخاب کنند یا رنگ دچار تردید می‌شوند. کاغذ دیواری و رنگ هر دو معایب و  مزایایی دارد که انتخاب را برای افراد سخت می‌کند. در این بخش از مجله دلتا نکاتی برای انتخاب کاغذ‌ دیواری یا رنگ به شما می‌گوییم که باعث می‌شود آگاهانه‌تر انتخاب کنید.

  • خانه‌های کوچک

اگر قصد دارید خانه کوچک‌تان را بزرگ‌تر جلوه دهید، رنگ‌ها بیشتر از  کاغذ ‌دیواری‌ها به شما کمک خواهند کرد، چرا که در خانه‌های کوچک هرچه فضا مینیمال‌تر و به دور از طرح‌های اضافی باشد، بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

 انتخاب کاغذ دیواری

  • نورگیری

رنگ‌ها به خاطر سطح براقی که دارند، برای نورگیری نسبت به کاغذ  دیواری‌ها اولویت دارند. سطح براق رنگ‌ها باعث می‌شود خانه‌تان روشن‌تر به  نظر برسد. این در حالی است که کاغذ دیواری‌ها نور را جذب می‌کنند.

  • تنوع در طراحی 

شما در هنگام استفاده از کاغذدیواری می‌توانید برای کل دیوارها از طرح  ساده، نقش‌دار یا ترکیبی از این دو استفاده کنید. همچنین می‌توانید در برخی  قسمت‌ها از کاغذدیواری استفاده کنید و مابقی را رنگ بزنید.

 انتخاب کاغذ دیواری

  • قیمت

انواع رنگ و کاغذ دیواری با قیمت‌های گوناگون در بازار وجود دارند. اما در کل معمولا هزینه رنگ‌آمیزی پایین‌تر از کاغذ دیواری است.

  • دوام و طول عمر

هنگامی‌که شما از یک کاغذدیواری مرغوب و قابل شستشو استفاده می‌کنید،  سال‌های متمادی می‌توانید آن را تمیز و از آن استفاده کنید. از سوی دیگر،  رنگ پس از گذشت چند سال و با تمیز کردن مداوم تغییر کرده و ظاهری نه‌ چندان  زیبا به خود می‌گیرد.

  • پوشش عیوب دیوار

استفاده از کاغذ دیواری باعث پوشش بسیار خوب عیب‌های دیوار مانند ترک،  لک، تو رفتگی، موج و… می‌شود. این در حالی است که استفاده از رنگ چنین  نقص‌هایی را پوشش نخواهد داد.

  • زیبایی

نیازی به گفتن نیست که کاغذ دیواری بسیار زیبا است و تاثیر زیادی در لوکس شدن دکوراسیون داخلی دارد. از طرفی تاثیری که کاغذ دیواری در لوکس شدن خانه دارد در مقایسه با قیمت آن نسبت به متریالی مانند سنگ، بسیار زیاد است.

  • ترکیب رنگ و کاغذ دیواری 

شما می‌توانید از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری در خانه خود استفاده کنید.  بعضی از دیوارها رنگ و بعضی را کاغذ دیواری کنید. به این صورت خانه  هیجان‌انگیزتری خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاعات بیشتر در زمینه کاغذ دیواری مطلب چند نکته برای انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری  را از دست ندهید.

همچنین بخوانید:

چگونه مبل را با فرش و پرده ست کنیم؟ 

اتاق خواب پسرانه، از طراحی تا اجرا 

چه مبلی مناسب خانه‌های کوچک است؟ 

چگونه پرده مناسب منزل را انتخاب کنیم؟ 

نحوه به کارگیری رنگ در دکوراسیون داخلی 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

به طور میانگین یک سوم از روز ما در  اتاق‌خواب سپری می‌شود. اگر چه بیشتر زمان ما در این مکان در خواب می‌گذرد،  اما بسیار اهمیت دارد چرا که این اتاقی است که روز خود را در آن شروع کرده  و به پایان می‌رسانیم.

رنگ های مناسب اتاق خواب

رنگ یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی داخلی اتاق‌خواب به‌شمار می‌رود، اما آیا می‌دانید رنگ های مناسب اتاق خواب کدام است؟ برای پاسخ به این پرسش با مجله دلتا همراه باشید.

ظاهر مجلل رنگ سیاه روی دیوارهای اتاق‌خواب

رنگ سیاه یک ویژگی غیر قابل انکار دارد و آن اصالت این رنگ است. رنگ  سیاه یک ویژگی منحصر به فرد دیگر نیز دارد و هماهنگی آن با تمام رنگ‌های  دیگر و نتیجه موفقیت‌آمیزی است که به ارمغان می‌آورد. همچنین رنگ سیاه برای  طراحی‌های تک رنگ نیز انتخاب مناسبی است. اما فراموش نکنید که در استفاده  از این رنگ باید دقت فراوانی داشته باشید، زیرا کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند  نتیجه را تغییر داده و فضایی نامناسب ایجاد کند.

رنگ پاستلی سبز مایل به خاکستری

رنگ سبز – خاکستری برای ایجاد اتاق‌خوابی ظریف و آرامش‌بخش رنگی مناسب  به‌شمار می‌رود. ترکیب این رنگ با رنگ سفید و رنگ قهوه‌ای به عنوان رنگ  سوم، بدون شک نتیجه موفقیت‌آمیزی به همراه خواهد داشت.

رنگ‌های قهوه‌ای و خاکی

رنگ‌های قهوه‌ای و خاکی نیز برای ایجاد اتاق‌خوابی زیبا و آرامش‌بخش از  بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود. برای استفاده از چنین رنگ‌هایی می‌توانید  دیوار پشت تخت‌خواب را به رنگ قهوه‌ای تیره رنگ‌آمیزی کرده و طیف‌های  روشن‌تر آن را برای دیوارهای دیگر به کار ببرید. به عنوان رنگ دوم نیز  استفاده از رنگ‌های سفید شیری و کرم نیز انتخاب به‌جایی خواهد بود. همچنین  پیشنهاد می‌کنیم که به عنوان رنگ سوم از رنگ‌هایی مانند سبز یا آبی استفاده  کنید که ترکیب زیبایی با رنگ قهوه‌ای ایجاد می‌کند.

رنگ های مناسب دکوراسیون اتاق خواب

رنگ قرمز رنگی نجیب و آتشین

رنگ قرمز رنگی است که بسیاری از خانواده‌های با اصالت آن را به عنوان  رنگ خانوادگی خود انتخاب می‌کنند. به خصوص رنگ شرابی با مفهوم نجیب‌زادگی  مترادف است. برای این که رنگ قرمز در اتاق‌خواب فضایی آزاردهنده ایجاد نکند  بهتر است که با مبلمانی به رنگ قهوه‌ای ترکیب شود.

رنگ بنفش اتاق‌خوابی بی‌مانند

یکی‌ دیگر از رنگ‌های مناسب دکوراسیون اتاق‌خواب ، رنگ بنفش و طیف‌های  زیبای آن است. رنگ بنفش از ترکیب رنگ گرمی مانند قرمز با رنگ سردی مانند  سفید به دست می‌آید و به همین دلیل رنگی بی‌مانند به‌شمار می‌رود. رنگ یاسی  به عنوان تنالیته روشنی از رنگ بنفش زمانی که برای رنگ دیوارهای اتاق خواب  به‌کار برده شود نتیجه زیبایی به همراه خواهد داشت. این رنگ که احساسی از  مزرعه گل‌های لاوندر را در انسان بیدار می‌کند، ممکن است برای همه افراد  مناسب نباشد، اما در ترکیب با رنگ بنفش تیره، صورتی و اکسسوری‌های متالیک  نتیجه بی‌نظیری را به همراه خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر مطلب چند ایده بکر برای تزیین دیوار را بخوانید.

همچنین بخوانید:

در چیدمان اتاق کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

اتاق خواب پسرانه، از طراحی تا اجرا 

چگونه پرده مناسب منزل را انتخاب کنیم؟ 

نحوه به کارگیری رنگ در دکوراسیون داخلی 

چند ایده بکر برای تزیین دیوار 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

همه فضاها کم و بیش دارای دیوارهای  یکنواخت و خالی از رنگ و طرح هستند. این دیوارها که شاید در نظر ما هیچ  راهی برای تزیین آن‌ها وجود نداشته باشد، می‌توانند بستر قرار گرفتن  زیباترین عناصر دکوری باشند.

ایده های تزیین دیوار

هزاران راه برای دکوراسیون دیوار ساده و  خالی وجود دارد که شاید برخی از آن‌ها را قبلا تجربه نکرده باشید. استفاده  از رنگ، وسایل دست‌ساز، متریال‌های شاخص و حتی قفسه‌های زیبا و مدرن  می‌تواند در این رابطه به شما کمک کند. با مجله دلتا همراه باشید تا با ایده های تزیین دیوار آشنا شوید.

  • آجر که تا پیش از راه پیدا کردن به دکوراسیون داخلی، تنها به عنوان یک  متریال سازه‌ای و پوشاننده نما کاربرد داشت، این روزها جای خود را در میان  سایر متریال‌های مورد استفاده برای پوشش دیوارهای داخلی باز کرده است.  استفاده از آجر با رنگ طبیعی خود یا با رنگی که مناسب دکور منزل شما باشد،  می‌تواند دیوار مورد نظر را بسیار زیبا جلوه دهد.
  • یکی دیگر از روش‌های شناخته شده برای تزیین دیوار، استفاده از تابلو  است. تقریبا همه شما در منزل خود تابلوهای مختلفی در شکل و اندازه‌های  مختلف دارید که شاید بهترین جا برای قرار دادن آن‌ها سطح دیواری باشد که  نمی‌دانید چطور آن را تزیین کنید.

ایده های دکوراسیون دیوار

  • استفاده از رنگ برای پوشش دادن به یک دیوار سفید و ساده از دیگر  راهکارهای پیش روی شماست. اگر یکی از دیوارها نیاز به برجسته شدن دارد و  شما به دنبال راهی برای شاخص کردن آن هستید، می‌توانید از یک، دو یا چند  رنگ برای این کار استفاده کنید.
  • هیچ چیز بهتر از نصب قفسه روی یک دیوار خالی برای بیرون آوردن آن از  شکل خسته‌کننده و یکنواخت موثر عمل نمی‌کند. قفسه‌ها یا همان شلف‌ها که این  روزها تنوع فرم، رنگ و جنس آن‌ها به شدت افزایش پیدا کرده، می‌توانند در  عین زیبا کردن ظاهر یک دیوار خالی باعث شوند فضای زیادی برای قرار دادن  لوازم دکوری و سایر چیزهای خود داشته باشید.
  • مورد بعدی از لیست ایده‌های بکر ما برای شما این است که از لوازم  دست‌ساز و صنایع‌دستی برای دکور دیوار استفاده کنید. لوازم دست‌ساز و  صنایع‌دستی از جمله مواردی هستند که می‌توان با هزینه‌ای معقول، آن‌ها را  تهیه کرد. در صورتی که خودتان کار هنری انجام می‌دهید، می‌توانید این فرصت  را غنیمت شمرده و به این شکل، دستی در چیدمان منزل خود داشته باشید.
  • آخرین پیشنهاد ما برای تزیین و دکوراسیون دیوارهای منزل به شما استفاده  از بشقاب‌های تزیینی است. بشقاب‌های تزیینی در انواع سرامیکی، سفالی، چینی  و حتی کنفی قابل تهیه هستند. این بشقاب‌ها معمولا به صورت چندتایی روی سطح  دیوار قرار می‌گیرند و صرفا تزیینی هستند. شما می‌توانید یک مجموعه از  بشقاب‌های مورد علاقه خود را روی سطح دیواری که مورد نظرتان است، نصب کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر مطلب نحوه به کارگیری رنگ در دکوراسیون داخلی را بخوانید.

همچنین بخوانید:

تغییر دکوراسیون با ترفندهای ساده 

اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید! 

مناسب ترین مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل 

چرا باید در خانه از آینه استفاده کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

از سبز تیفانی گرفته تا نیلی این همه رنگ وجود دارد که در انتظار شما هستند تا آن‌ها را به دکوراسیون داخلی منزل خود دعوت کنید.

رنگ در دکوراسیون

آیا همواره در طراحی داخلی سالن نشیمن منزل خود به سراغ رنگ مشخصی  می‌روید؟ اگر این طور است، شاید بد نباشد کمی انعطاف به خرج داده و رنگ‌های  زیبای دیگری که در این دنیا وجود دارند را نیز امتحان کنید! مجله دلتا در این مطلب، نحوه استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی نشیمن و روش ست کردن آن‌ها با رنگ‌های دیگر را با شما در میان خواهد گذاشت.

رنگ سبز تیفانی در دکوراسیون نشیمن

سبز تیفانی یا همان سبز فسفری، رنگی است که می‌تواند طراوت و سرزندگی را  همراه با هیجان و چه بسا آرامش به فضای نشیمن شما بیاورد. سبز تیفانی،  رنگی است همه کاره، متفاوت و زیبا که انتخاب آن می‌تواند بسیار رویایی  باشد. این رنگ، شباهت زیادی به رنگ آبی دارد و به کار بردن آن می‌تواند حس  گیاهان و دریا را به صورت هم‌زمان به فضا بیاورد. سبز تیفانی را می‌توانید  با رنگ‌هایی چون سفید، کرمی و شیری ترکیب کنید.

رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ سفید

سفید، پادشاه رنگ‌های خنثی و تقریبا محبوب‌ترین رنگ در طراحی داخلی است.  سفید، رنگی است که باعث روشن و دلباز شدن فضای نشیمن شما می‌شود و از آن  جا که جلوه‌ای مدرن دارد، مناسب دکوراسیون مینیمال است. این رنگ را برای  نشیمن‌های کوچک پیشنهاد می‌کنیم. سفید را می‌توانید با هر رنگی ست کنید.

رنگ زرد

به دلتان شک و تردید راه ندهید و رنگ زرد را وارد دکوراسیون منزل کنید.  شور و نشاطی که در این رنگ وجود دارد، می‌تواند یکنواختی دکوراسیون نشیمن  خانه شما را برطرف کرده و به آن حال و هوایی جدید بدهد. رنگ زرد را هم  می‌توان با رنگ‌های سردی چون آبی و سبز و هم با رنگ‌های گرمی مثل نارنجی و  قهوه‌ای ست کرد.

رنگ صورتی

صورتی، برخلاف تصوری که اکثریت مردم از آن دارند، فقط مختص دکوراسیون  فضاهای دخترانه نیست. رنگ صورتی ملایم می‌تواند فضایی آرامش‌بخش، رمانتیک و  فانتزی به نشیمن منزل شما بدهد. از بهترین رنگ‌ها برای ست کردن با رنگ  صورتی می‌توان به خاکستری، قهوه‌ای و طلایی اشاره کرد.

رنگ هلویی

رنگ هلویی که ترکیبی از دو رنگ نارنجی و صورتی است، بدون شک از دوست  داشتنی‌ترین رنگ‌های دنیاست. این رنگ می‌تواند دیوارهای خسته‌کننده نشیمن  منزل را از این رو به آن رو کند و فضایی دلنشین و دوستانه به‌وجود آورد.  هلویی در کنار آبی، کرمی و قهوه‌ای، خیلی زیبا به نظر می‌رسد.

رنگ قرمز

قرمز، رنگ عشق و جسارت است. اگر شدیدا عاشق هستید یا جسارت به کار بردن  این رنگ را دارید، چرا که نه؟ قرمز می‌تواند انرژی بی‌نظیری به فضای نشیمن  بدهد. رنگ‌هایی که با قرمز هم‌نشین می‌شوند، بهتر است خنثی باشند، زیرا به  این شکل، هم قرمز جذابیت خود را بیش‌تر به رخ می‌کشد و هم فضا از نظر رنگی  به تعادل می‌رسد.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر مطلب چگونه پرده مناسب منزل را انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

همچنین بخوانید:

چگونه پرده مناسب منزل را انتخاب کنیم؟ 

نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

جذاب‌ترین ایده‌ها برای تزیین اپن آشپزخانه 

دکوراسیون داخلی منزل لئوناردو دی کاپریو 

کارهایی که نباید در دکوراسیون خانه کوچک انجام داد 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

نکات گوناگونی وجود دارد که در انتخاب  بهترین پرده برای خانه شما اهمیت دارد. انتخاب کردن پرده برای هر فضایی  نیاز به در نظر گرفتن نکاتی دارد که کمک می‌کند کاربری و زیبایی آن فضا  بیشتر شود. 

انتخاب پرده مناسب

یکی از مراحل اجرای دکوراسیون منزل، انتخاب پرده است. انتخاب پرده مناسب برای خانه‌های مختلف و حتی برای فضاهای مختلف هر خانه متفاوت است. اگر نمی‌دانید چطور باید برای منزل خود پرده انتخاب کنید، مجله دلتا را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

  • اولین چیزی که معمولا در خرید پرده مورد نظر قرار می‌گیرد، رنگ آن است.  رنگی را برای پرده‌های خانه خود انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی فضا  هماهنگ باشد. برای انتخاب بهترین رنگ، به کاغذ دیواری‌ها، مبلمان، فرش‌ها و  لوازم دکوری نگاه کنید و ببینید رنگ‌های غالب در فضا چه رنگ‌هایی هستند.
  • بعد از این که رنگ پرده را تعیین کردید، باید به سراغ طرح و نقش آن  بروید. در صورتی که دکوراسیون منزل شما خلوت و مینیمال است، می‌توانید از  پرده‌های نقش‌دار استفاده کنید. اگر دکوراسیون شما شلوغ و رنگارنگ است و  طرح‌های زیادی در مبلمان آن به کار رفته، پیشنهاد ما این است که پرده‌ها را  ساده انتخاب کنید. به طور کلی، سعی کنید تعادل را رعایت کنید تا فضا  بی‌روح یا شلوغ نشود.
  • مورد بعدی که اهمیت زیادی در انتخاب پرده مناسب دارد، جنس آن است. از  جمله پارچه‌های مورد استفاده برای دوخت پرده می توان به حریر، جیر، مخمل،  ساتن، تور و… اشاره کرد. در کل باید بدانید که پارچه‌های سنگین برای  دکوراسیون کلاسیک بهتر هستند و پارچه‌های سبک و نازک برای دکوراسیون  مینیمال مناسب‌تر هستند. آب و هوای شهر خود را نیز در نظر بگیرید.
  • پس از این که جنس پرده را هم مشخص کردید، باید سبک آن را در نظر  بگیرید. سبک پرده را باید طوری انتخاب کرد که با دکوراسیون منزل هماهنگ  باشد. پرده‌های کلاسیک شکیل‌تر هستند و تزیینات زیاد دارند. این پرده‌ها  برای دکوراسیون خانه‌های تجملاتی خوب هستند و با مبلمان کلاسیک ست می‌شوند.  نوع دیگری از پرده‌ها ساده و بی‌آلایش هستند. این پرده‌ها برای خانه‌هایی  با سبک مدرن فوق‌العاده خواهند بود. تزیینات به کار رفته در این پرده‌ها  بسیار کم است.

پرده مناسب منزل

  • نکته دیگری که باید برای تصمیم گرفتن درباره انتخاب پرده به آن توجه  کرد، در نظر داشتن ضخامت پرده است. ضخامت پرده را باید با توجه به شرایط آب  و هوایی تعیین کرد. اگر خانه شما در منطقه‌ای گرم قرار دارد، بهتر است  پرده‌های نازک انتخاب کنید، اما اگر معمولا هوای خانه شما سرد است، ضخامت  پرده را زیاد در نظر بگیرید.
  • مورد بعدی در رابطه با اندازه پرده، ارتفاع آن است. شما می‌توانید  ارتفاع پرده‌ها را دقیقا مساوی ارتفاع پنجره‌ها منظور کنید، اما این امکان  هم وجود دارد که ارتفاع پرده را کمی بیشتر گرفت. مثلا می‌توانید برای  پنجره‌ای که ۳۰ سانتی‌متر از کف فضا فاصله دارد، پرده‌ای تهیه کنید که  دقیقا تا کف پایین می‌آید. این کار باعث می‌شود ظاهر پرده زیباتر به نظر  برسد. به طور معمول، برای آشپزخانه و اتاق‌خواب پرده‌های کوتاه مناسب‌تر  هستند، اما برای نشیمن و پذیرایی، بهتر است حتی اگر پنجره‌ها از کف فاصله  دارند، پرده را بلند در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر مطلب تغییر دکوراسیون با ترفندهای ساده را بخوانید.

همچنین بخوانید:

نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

چگونه مبل را با فرش و پرده ست کنیم؟ 

جذاب‌ترین ایده‌ها برای تزیین اپن آشپزخانه 

دکوراسیونی گرم برای فصل سرد سال 

کارهایی که نباید در دکوراسیون خانه کوچک انجام داد 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اتاق‌خواب خصوصی‌ترین مکان خانه است که می‌توانید در آن آزادانه شخصیت و علایق خود را به نمایش بگذارید.

تغییراتی جدید در اتاق‌ خواب

اتاق‌خواب مکانی است که در آن استراحت  کرده و آرامش خود را باز می‌یابید، پس باید دارای طراحی باشد که مورد پسند  شما بوده و از حضور در آن لذت ببرید. برای این که بتوانید در کم‌ترین زمان تغییراتی جدید در اتاق‌ خواب خود ایجاد کنید با مجله دلتا همراه باشید.

بالش یا تاج تخت‌خواب؟

آیا می‌خواهید تاج تختی منحصر به فرد  داشته باشید؟ راه حل بسیار ساده است. برای این منظور پهنای تخت‌خواب را  اندازه گرفته و با استفاده از یک پارچه مرغوب و زیبا یک کوسن یا تشکچه محکم  بدوزید. سپس این کوسن یا تشکچه را به پشت تخت‌خواب و روی دیوار نصب کرده و  ثابت کنید. اکنون تاج تختی خواهید داشت که هیچ جای دیگری مانند آن وجود  ندارد.

با استفاده از گیاهان طبیعی فضای اتاق‌خواب را تغییر دهید

یکی از زیباترین راه‌ها برای ایجاد تغییر  در فضای اتاق‌خواب، استفاده از گل‌ها و گیاهان طبیعی است. آلوورا یا گل  زنبق که گل‌های آپارتمانی به شمار می‌روند، انتخاب مناسبی برای این منظور  به شمار می‌روند.

دستگیره‌ها را تعویض کنید

یکی از اکسسوری‌های تاثیر گذاری که معمولا  کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد، دستگیره کشوها و کمدها است. با تعویض این  دستگیره‌ها با مدل‌های متفاوتی مانند سرامیکی، شیشه‌ای یا چرمی، می‌توانید  جلوه تازه‌ای به اتاق‌خواب خود ببخشید.

چیدمان اتاق خواب

رنگ‌آمیزی خلاقانه در اتاق‌خواب

به جای استفاده از یک رنگ ساده و معمولی  در اتاق‌خواب، با استفاده از رنگ‌هایی مانند طلایی و نقره‌ای، نقوش هندسی  را روی دیوارها طراحی کنید تا به دیوارهایی منحصر به فرد دست پیدا کنید.

قدرت طرح‌ها

استفاده از کمی طرح در اتاق‌خواب مفید  خواهد بود. برای این منظور می‌توانید از پارچه‌هایی که در این مکان به کار  برده می‌شوند کمک بگیرید. استفاده از طرح‌های متفاوت، اما مرتبط روی رو  تختی، فرش، پرده یا کاغذ دیواری تاثیر قابل توجهی را در این مکان ایجاد  خواهد کرد. در مورد رنگ‌ها آغوش خود را روی رنگ‌هایی مانند آبی، زرد و  صورتی باز کنید. در اکسسوری‌ها نیز رنگ‌هایی مانند زرد و سبز درخشان را به  کار ببرید.

کاشی روی دیوارها

روی یکی از دیوارهای اتاق‌خواب، با  استفاده از کاشی‌های طرح‌دار، یک تابلو طراحی کنید! این روش، به خصوص برای  دیوار پشت تخت‌خواب، سبکی خاص و منحصر به فرد به همراه خواهد داشت.

از پرده‌های ضخیم استفاده کنید

پرده‌های ضخیم، نه تنها فضای خصوصی شما را  حفظ می‌کنند، بلکه از ورود نور شدید خورشید به داخل اتاق و خراب شدن خواب  شما نیز جلوگیری خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با چیدمان اتاق نشیمن، مطلب قدم به قدم تا یک اتاق نشیمن ایده‌آل ! را بخوانید.

همچنین بخوانید:

آینه کاری سالن پذیرایی 

تغییر دکوراسیون با ترفندهای ساده 

فرش ایرانی در خانه‌های مدرن ! 

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل 

نکات رنگی که دکوراسیون خانه را دگرگون می‌کند! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

جالب است بدانید که برای عوض کردن حال و  هوای دکوراسیون منزل‌تان، هیچ احتیاجی به تغییرات بزرگ و هزینه‌های گزاف  ندارید. روش‌های بسیار ساده‌تری هستند که می‌توان به کمک آن‌ها دکور یک فضا  را به صورت قابل توجهی تغییر داد.

تغییر دکوراسیون با ترفندهای ساده

تقریبا همه افراد دوست دارند هر از چند  گاهی دکوراسیون منزل خود را کمی عوض کرده و آن را از حالت تکراری  دربیاورند. گاهی اوقات این فکر در ذهن شما ایجاد می‌شود، اما نمی‌دانید  چگونه باید آن را به اجرا دربیاورید یا این احتمال را می‌دهید که در عین  صرف هزینه زیاد، نتیجه مورد نظر را نگیرید. اگر به دنبال تغییر دکوراسیون با ترفندهای ساده هستید، با مجله دلتا همراه باشید.

از وسایل قدیمی استفاده کنید

وقت آن رسیده که به سراغ انبار و گنجه  بروید و وسایل قدیمی را از آن‌ها بیرون بکشید. بسیاری از این وسایل  می‌توانند به جای خاک خوردن و بی‌استفاده ماندن در گوشه خانه‌تان به عناصر  دکوری و کاربردی زیبا و خاصی تبدیل شوند که این روزها از هیچ فروشگاهی  نمی‌توان مشابه‌شان را پیدا کرد. اگر مایل باشید، می‌توانید آن‌ها را رنگ  زده و بعد به دکور منزل‌تان اضافه کنید.

تزیینات دست‌ساز خلق کنید

برای این که به دیوارهای منزل خود رنگ و  لعاب بدهید، لازم نیست هزینه‌ای متحمل شوید. اگر خودتان دست به کار شوید،  می‌توانید با ساده‌ترین امکانات و لوازم موجود، وسایل دکوری زیبا و  چشم‌گیری خلق کنید و آن‌ها را به عنوان تزیینات دکوراسیون خود مورد استفاده  قرار دهید. برای مثال، می‌توانید از تخته‌های چوبی استفاده کرده و با رنگ  زدن آن‌ها و ایجاد یک فرم مناسب از کنار هم قرار دادن‌شان، یک وسیله دکوری  زیبا بسازید.

تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

کلکسیون دکوری به وجود آورید

همه ما وسایل دکوری زیبا و خاطره‌انگیزی  داریم که ارزش زیادی داشته و برای‌ ما اهمیت دارند. گاهی اوقات این وسایل  در گوشه و کنار منزل و در مکانی دور از چشم و پنهان از دید قرار دارند و به  کلی نادیده گرفته می‌شوند. در حالی که می‌توان آن‌ها را با یک چیدمان  هوشمندانه و ساده برای عوض کردن ظاهر دکوراسیون، مورد استفاده قرار داد.  شما می‌توانید با قرار دادن وسایل دکوری و زیبای خود در کنار هم و داخل یک  شلف یا طاقچه، یک کلکسیون دکوری جذاب ایجاد کنید.

یک گالری کوچک تشکیل دهید

آخرین پیشنهاد برای تغییر دکور منزل شما،  این است که با تابلوها، قاب عکس‌ها و آینه‌های نصب شده روی دیوار، یک  آرشیو دکوری زیبا به‌وجود بیاورید. اگر قاب عکس‌های زیادی در منزل دارید که  نمی‌دانید کجا نصب کنید، می‌توانید با این روش برای آن‌ها یک مکان مناسب  ایجاد کرده و از آن‌ها برای زیباتر کردن دکوراسیون کمک بگیرید. یکی از  دیوارهای فضای مورد نظر را که خالی است، به گالری کوچک خود اختصاص دهید و  تابلوها، عکس‌ها و آینه‌ها را در کنار هم جمع‌آوری کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر مطلب“تعویض روکش مبل را بخوانید.

همچنین بخوانید:

نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

مناسب ترین مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل 

دکوراسیونی گرم برای فصل سرد سال 

خانه ۳.۸ میلیون دلاری مرد آهنی 

دکوراسیون اتاق خواب مدرن و اروپایی 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در فضای شهری، بسیاری از خانه‌ها کوچک هستند. طراحی این خانه‌های کوچک همواره دشوار و پر از اشتباه است.

دکوراسیون یک خانه کوچک

بسیاری از ما تصور می‌کنیم که دکوراسیون یک خانه کوچک ،  کاری ساده است در حالی که در بسیاری مواقع طراحی کردن یک خانه کوچک بسیار  دشوارتر از خانه‌های بزرگ بوده و برای اشتباه کردن بسیار مساعد است. اما چه  اشتباهاتی ممکن است در طراحی فضاهای کوچک رخ دهد؟ برای پاسخ به این پرسش  با مجله دلتا همراه باشید.

استفاده از یک فرش کوچک

اگر از آن دسته افرادی هستید که تصور  می‌کنید از آن جایی که اتاق کوچک است تا جای ممکن باید از فرش‌های کوچک‌تری  استفاده کنید، باید بدانید که کاملا در اشتباه هستید. زیرا فرش کوچک یکی  از انتخاب‌ها و ترجیح‌های اشتباهی است که باعث می‌شود تا کوچکی اتاق بیشتر  دیده شده و حتی کوچک‌تر از آن چه که هست احساس شود. به همین دلیل است که  استفاده از یک فرش بزرگ باعث می‌شود تا احساس وجود فضای بیشتر در افراد  ایجاد شده و اتاق از آن چه که هست بزرگ‌تر احساس شود.

انتخاب مبلمان بزرگ

انتخاب اندازه مناسب برای مبلمان بر اساس  تناسب و ابعاد مکان، یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی در طراحی داخلی به شمار  می‌رود. به همین دلیل برای این که هم در ابعاد مکان و هم در ابعاد مبلمان  دچار اشتباه نشوید، آن‌ها را چندین بار اندازه‌گیری کنید. فراموش نکنید که  در این مورد باید به عمق مبلمان توجه بیشتری داشته باشید. کمدها و  کاناپه‌ها از جمله مبلمانی هستند که عمق اشتباه آن‌ها می‌تواند بیشترین  مشکل را در طراحی و چیدمان خانه‌های کوچک ایجاد کند. به همین دلیل قبل از  خرید مبلمان ابتدا روی کاغذ چیدمان مورد نظر خود را مشخص کرده، فضای مناسب  برای حرکت کردن میان لوازم را در نظر گرفته، اندازه‌ها را مورد بررسی قرار  داده و سپس اقدام به خرید مبلمان کنید.

دکوراسیون خانه کوچک

استفاده بیش از حد از کوسن و بالش

استفاده از تعداد زیادی بالشتک و کوسن  باعث خواهد شد تا فضا از آن چه که هست کوچک‌تر دیده شود. حتی این موضوع  ممکن است باعث دل‌گیر شدن فضای موجود نیز شود.

سیستم روشنایی ناکافی

در طراحی خانه‌های کوچک هرگز به سیستم  روشنایی موجود اکتفا نکنید و در کنار لوسترهای سقفی‌ای که در وسط سقف قرار  داده می‌شوند، حتما از چراغ‌های دیواری، آباژورهای ایستاده و رومیزی و  هالوژن‌های سقفی نیز استفاده کنید و تا جای ممکن روشنایی کافی در مکان  ایجاد کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا کوچک بودن خانه را کمتر احساس  کنید.

استفاده از اکسسوری‌های متعدد

اگر صاحب اشیا خرد و ریز بسیاری هستید و  یا در هر نقطه‌ای از خانه اکسسوری‌های متعددی وجود دارند، با کم کردن تعداد  آن‌ها و حذف کردن برخی از آن‌ها از مقابل دیدگان، می‌توانید به فضایی  دل‌بازتر دست پیدا کنید. فراموش نکنید که هر چه لوازمی که در خانه وجود  دارند تعداد کمتری داشته باشند، مکان از آن چه که هست بزرگ‌تر دیده خواهد  شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب “جذاب‌ترین ایده‌ها برای تزیین اپن آشپزخانه” را در مجله دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

در چیدمان اتاق کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

چه مبلی مناسب خانه‌های کوچک است؟ 

رنگ کرم در چیدمان را با چه رنگ‌هایی ست کنیم؟ 

دکوراسیون داخلی منزل لئوناردو دی کاپریو 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

داشتن یک آشپزخانه زیبا تاثیر بسیاری  در دکوراسیون کلی خانه شما دارد. با چند ترفند ساده می‌توانید بازسازی  آشپزخانه خود را انجام دهید.

بازسازی آشپزخانه با کمترین هزینه

آیا می‌خواهید برخی تغییرات در آشپزخانه ایجاد کنید، اما نمی‌توانید  برای یک تعمیرات کلی و اساسی بودجه لازم را فراهم کنید؟ ما در این مطلب به  این موضوع خواهیم پرداخت که با بودجه محدود، بدون نیاز به تغییرات کلی،  چگونه می‌توان با ابداعاتی خلاقانه به آشپزخانه‌ای جدید دست پیدا کرد. برای  بازسازی آشپزخانه با کمترین هزینه با مجله دلتا همراه باشید.

  • سیستم نورپردازی آشپزخانه را تغییر دهید

یکی از دلایلی که باعث می‌شود مکانی مانند آشپزخانه دلگیر به نظر برسد،  سیستم نورپردازی نامناسب است. معمولا استفاده از یک منبع نور مرکزی در سقف  آشپزخانه باعث ایجاد سایه‌های تیره و متعدد می‌شود و برای کار کردن روی  کانتر آشپزخانه نور کافی وجود ندارد و باعث ایجاد فضایی خسته‌ کننده و  آزاردهنده خواهد شد. نور پردازی زیر کابینت‌ها، هالوژن‌های سقفی و چراغ‌های  دیواری در کنار لوستر مرکزی می‌تواند فضای کارآمدی را در اختیار شما قرار  دهد.

آشپزخانه جدید

  • درب کابینت‌ها را رنگ کنید

با استفاده از رنگ مناسب که می‌تواند هم رنگ روغنی باشد و هم اسپری رنگ،  می‌توانید به راحتی کابینت‌ها را رنگ کنید. تفاوتی ندارد جنس کابینت‌ها از  چه باشد در هر صورت می‌توانید این کار را انجام دهید.

  • دستگیره‌ها را تعویض کنید

در کنار رنگ کردن کابینت‌ها، تعویض اکسسور‌ی‌هایی مانند دستگیره  کابینت‌ها و کشوها نیز می‌تواند به میزان قابل توجهی فضای آشپزخانه را  تغییر دهد. این تعویض اقدامی به صرفه و قابل توجه خواهد بود.

  • تعویض صفحه کابینت‌ها

اگر کانتر یا صفحه کابینت‌های آشپزخانه دارای ظاهری نامناسب، پوسیده و  یا از مد افتاده هستند، تنها با تعویض این عناصر می‌توانید تغییر قابل  توجهی را در فضای آشپزخانه ایجاد کرده و ظاهری مدرن‌تر و تمیزتر به آن  ببخشید.

  • پوشش دیوارها را تغییر دهید

یکی از تغییرات زیبایی که می‌توانید در آشپزخانه ایجاد کنید، تعویض پوشش  دیوارها است. با تغییر در ظاهر و رنگ دیوارها، به مکانی بسیار تمیزتر و  جدید دست پیدا خواهید کرد. برای این منظور می توانید از رنگ، پانل‌های  دیواری، کاغذ دیواری یا کاشی‌های جدید استفاده کنید.

  • کفپوش آشپزخانه را تعویض کنید

معمولا آشپزخانه‌ها دارای فضای زیادی نیستند. به خصوص در خانه‌های شهری  که متراژی کوچک دارند. کوچک بودن فضای آشپزخانه به شما این امکان را می‌دهد  تا با بودجه کم، کفپوش آشپزخانه را تغییر دهید. برای این منظور انتخاب‌های  متنوعی از جمله سرامیک، لمینت ضد آب، کاشی‌های دست‌ساز، چوب و غیره در پیش  روی شما قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “دکوراسیون خود را ژورنالی کنید” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

تغییر دکوراسیون داخلی با چند ترفند ساده 

مناسب ترین مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل 

ایده‌های جالب برای تزیین دیوار بالای تخت خواب 

راهنمای انتخاب جنس مبلمان؛ پارچه ای یا چرم ؟ 

دکور بالای تخت را دگرگون کنید! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اتاق نشیمن از جمله مکان‌هایی است که اکثر افراد سعی می‌کنند چیدمان آن را به بهترین شیوه انجام دهند.

نشیمن ایده آل

اصلی‌ترین  مکان خانه، یعنی اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی باید به گونه‌ای باشد که  بتواند تمام نیاز‌های ما را بر طرف کند. اما علاوه بر این موضوع، باید  بازتاب کننده سلیقه ما نیز باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا قدم به قدم به یک اتاق نشیمن ایده آل دست پیدا کنید.

نشیمن ایده آل

اتاق نشیمن ایده‌آل باید مکانی باشد که  به غیر از کاربردی بودن، آن را دوست داشته باشیم، در آن احساس راحتی کرده و  از حضور در آن جا لذت ببریم. در ادامه نکاتی برای داشتن نشیمن ایده‌آل را  بررسی می‌کنیم:

به فرم اتاق نشیمن توجه کنید

یک سالن یا نشیمن به شکل مستطیل به طور طبیعی به دو بخش برای نشستن و  غذا خوردن تقسیم می‌شود. قرار دادن یک کنسول باریک پشت کاناپه و در جایی که  دو بخش نشیمن و غذاخوری از یکدیگر جدا می‌شوند، می‌تواند به یک نقطه  کانونی زیبا تبدیل شود. با این روش به فضایی مناسب برای قرار دادن  اکسسوری‌ها و عکس‌های مورد علاقه خود نیز دست پیدا خواهید کرد.

چیدمان نشیمن

فضایی راحت برای نشستن ایجاد کنید

صندلی‌ها و مبل‌هایی که می‌خواهید انتخاب کنید را تنها بر اساس این که  مورد پسند شما هستند خریداری نکنید. اگر به یک مبل ال نیاز دارید، که برای  خانواده‌های پر جمعیت نیز بهترین انتخاب به شمار می‌رود، حتما آن را  اندازه‌گیری کنید. برای ایجاد فضای کاربردی بیشتر و برای راحتی مهمان‌های  خود، می‌توانید مدل‌های صندوق‌دار  یا تخت‌خواب‌شو را برای مبل‌ها انتخاب  کنید.

به نور پردازی اتاق توجه داشته باشید

بعد از منسوجات، مهم‌ترین عنصری که پوشش اتاق به شمار می‌رود، سیستم  روشنایی است. با استفاده از آباژور‌ها، چراغ‌های دیواری و لوسترهای سقفی در  کنار یکدیگر می‌توانید فضایی متفاوت در اتاق نشیمن و سالن پذیرایی ایجاد  کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با تاثیر رنگ در دکوراسیون، مطلب “تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

چگونه پرده را با رنگ مبل و فرش ست کنیم 

تغییر دکوراسیون داخلی با چند ترفند ساده 

طراحی دکوراسیون پذیرایی با مبلمان استیل 

فرش ایرانی در خانه‌های مدرن ! 

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

تزیین فضاهای کنج خانه یکی از مواردی  است که اغلب به آن توجهی نمی‌شود اما می‌توان با چند راهکار ساده بهترین  استفاده را از آن قسمت‌ها برد.

تزیین گوشه پذیرایی

تا به حال به این فکر کرده‌اید که با  فضاهای کنج خانه چه باید کرد؟ فضاهایی که نه وسایل بزرگ در آن جا می‌گیرند و  نه می‌توان کاربرد خاصی از آن‌ها انتظار داشت. در این مطلب از مجله دلتا با شما هستیم تا به سراغ راه‌های تزیین گوشه پذیرایی برویم. پس این مطلب را از دست ندهید.

استفاده از گیاهان آپارتمانی برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی از بهترین ایده‌ها، استفاده از گیاهان  آپارتمانی است. همه ما دوست داریم که با کمک گل و گلدان‌های متنوع، فضای  خانه خود را زیباتر کنیم. نور مناسب، خاک خوب، آب و هوای ایده آل و البته  آبیاری درست برخی از معیارهای اصلی برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی  هستند. استفاده از گیاهان آپارتمانی برای تزیین گوشه پذیرایی

استفاده از وسایل دکوری برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی دیگر از راه‌های تزیین گوشه پذیرایی این است که به سراغ وسایل دکوری و تزیینی بروید و آن‌ها را در گوشه  پذیرایی چیدمان کنید. برای این کار هم راه‌های بسیار متنوعی وجود دارد که  کاملا به سلیقه شما بستگی خواهد داشت. برای مثال قرار دادن تعدادی فانوس  نسبتا بزرگ در گوشه نشیمن باعث می‌شود که فضای بدون استفاده پذیرایی به  بهترین شکل طراحی شود.

یکی دیگر از راه‌های استفاده از وسایل  دکوری، استفاده از یک میز عسلی در این قسمت از خانه است. با این کار  می‌توانید وسایل مختلفی مثل آباژور، گلدان، مجسمه و… را روی میز قرار دهید و  به بهترین شکل ممکن بتوانید از گوشه بدون استفاده پذیرایی خود بهره  بگیرید.

استفاده از وسایل دکوری برای تزیین گوشه پذیرایی

استفاده از کتابخانه برای تزیین گوشه پذیرایی

یکی از راه‌های هوشمندانه و مناسب،  استفاده از یک کتابخانه است. شما می‌توانید به تناسب ابعادی که در گوشه  پذیرایی‌تان دارید دست به انتخاب مدل کتابخانه بزنید.

یکی از مدل‌های ساده و ارزان‌تر، همان  شلف‌های دیواری هستند که روی دو دیوار کنج نصب می‌شوند. با این کار  می‌توانید فرصت مطالعه را نیز برای خودتان افزایش دهید.

استفاده از کتابخانه برای تزیین گوشه پذیرایی

استفاده از آباژور برای تزیین گوشه پذیرایی

اگر خانه‌تان نورپردازی کافی ندارد،  می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و با قرار دادن یک آباژور در گوشه  پذیرایی، هم فضا را روشن‌تر کنید و هم استفاده مفیدی از گوشه پذیرایی داشته  باشید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با تاثیر رنگ در دکوراسیون، مطلب “تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

روش‌هایی برای دکوراسیون ورودی منزل 

میز تلویزیون مناسب برای دکوراسیون منزل 

با آشپزخانه کوچک چه کنیم؟ 

چیدمان میز ناهارخوری، ایده‌هایی برای جذابیت آن 

۵ قانون در دکوراسیون خانه‌های کوچک که می‌توانید بشکنید! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دکوراسیون چوبی در فضاهایی مانند منازل  و کافی‌شاپ‌ها استفاده می‌شود و انرژی و زیبایی موجود در طبیعت را به این  مکان‌ها منتقل می‌کند.

دکوراسیون داخلی با چوب

چقدر با طراحی دکوراسیون داخلی با چوب  آشنا هستید؟ حتما این را می‌دانید که زمان‌های قدیم در ساخت ساختمان‌ها و  منازل عناصر و نشانه‌های طبیعت بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد؛ عناصری  مانند چوب، سنگ و غیره؛ مواردی که باعث می‌شدند حس آرامش و زیبایی جاری در  طبیعت به منازل شخصی نیز القا شود. در این مطلب مجله دلتا با ما همراه باشید تا شما را با دکوراسیون داخلی چوبی بیشتر آشنا کنیم.

دکوراسیون منزل با چوب

دکوراسیون چوبی در طراحی داخلی

امروزه از متریال‌های متفاوتی برای  دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود؛ اما چوب نیز یکی از انتخاب‌هایی است که  افراد اهل هنر و کسانی که به طبیعت علاقه دارند، از آن برای دکوراسیون منزل  استفاده می‌کنند. طراحی دکوراسیون داخلی با چوب در مکان‌ها و فضاهای  گوناگون نظیر منازل، ادارات، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و غیره کاربرد داشته و  با توجه به ایجاد طرح‌های گوناگون روی چوب، زیبایی و نمای قابل توجهی را  به فضاهای گوناگون می‌بخشد.

اتاق پذیرایی شیک

  • دکوراسیون داخلی منزل با چوب

در واقع چوب به عنوان یکی از پایه‌ای‌ترین  متریال‌هایی است که در ساخت منازل از آن استفاده می‌شده است. برای ساخت  درب ورودی منزل، سقف، دیوار، کف، دیوارپوش و … می‌توان از چوب بهره گرفت.  با توجه به قابلیت ایجاد نقش و نگارهای گوناگون روی چوب، این متریال  می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای طراحی داخلی منازل به شمار بیاید.

دکوراسیون چوبی

تنه‌ درخت در دکوراسیون

حتما دیده‌اید که هنگام ساخت برخی  ساختمان‌ها برای احترام به طبیعت درخت‌های حوالی یا مرکز را قطع نمی‌کنند و  خانه را در اطراف درخت می‌سازند. این امر علاوه بر احترام به طبیعت و  گیاه، زیبایی چشم‌نوازی را به ارمغان می‌آورد. طراحی دکوراسیون داخلی با  چوب طبیعی یکی از روش‌های جالب دکوراسیون  است.

در طراحی داخلی نیز می‌توان از تنه درخت  در دکوراسیون یا تنه درختان رها شده در طبیعت استفاده کرد. تنه درختان و  شاخه‌های شکسته می‌توانند در طراحی و ساخت کتابخانه، میز آرایش، ستون یا به  عنوان یک وسیله دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

دکوراسیون اتاق خواب با چوب

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با تمیز کردن وسایل چوبی، “برق انداختن وسایل چوبی خانه” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

چگونه مبل را با فرش و پرده ست کنیم؟ 

ایده جذاب برای استفاده از فضای بالای کابینت 

دکوراسیون پذیرایی کم هزینه اما شیک 

چرا باید در خانه از آینه استفاده کنیم؟ 

چیدمان داخلی با کمترین هزینه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دیواری که تلویزیون در مقابل آن قرار  می گیرد معمولا بزرگ‌ترین و بلندترین دیوار سالن پذیرایی است بنابراین  طراحی و تزیین دیوار پشت تلویزیون از اهمیت زیادی برخوردار است و تاثیر  زیادی روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون منزل دارد.

طراحی دیوار پشت تلویزیون

امروزه تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون‌های  قدیمی سبک و نازک‌تر شده‌اند و در اغلب خانه‌ها از تلویزیون‌های بزرگ ال سی  دی و ال ای دی استفاده می‌شود. از این رو تلویزیون کاملا در معرض دید قرار دارد و نقطه کانونی در هر خانه‌ای محسوب می‌شود.  بنابراین بهتر است دیوار پشت تلویزیون به زیباترین شکل ممکن تزیین شود. در  ادامه ایده‌هایی را برای طراحی دیوار پشت تلویزیون در این نوشتار از مجله دلتا مطالعه خواهید کرد. 

دیوار پشت تلویزیون

ایده‌های کاربردی برای دیوار پشت تلویزیون

برای طراحی دیوار پشت تلویزیون ایده‌ها و روش‌های زیادی وجود دارد و شما می‌توانید به کمک کاغذ‌ دیواری و کناف و نقاشی روی دیوار و … پشت تلویزیون را تزیین کنید.

تزیینات پشت تلویزیون

یکی از انواع روش‌های ساده برای تزیین دیوار پشت تلویزیون استفاده از قاب عکس یا تابلوهایی است که به صورت متقارن روی دیوار نصب  شده‌اند. این روش تزیین برای خانه‌های کوچک آپارتمانی مناسب و ایده‌آل است و  در عین زیبایی نیازمند صرف هزینه کمی است. برای تزیین پشت تلویزیون همچنین  می‌توانید از دیوار سنگی و یا دیوار آجری استفاده کنید که این مدل تزیین  برای خانه‌ها با دکوراسیون کلاسیک یا مدرن مناسب است. توجه داشته باشید که  دیوار آجری یا سنگی پشت تلویزیون به فضای سالن پذیرایی صمیمت و گرما  می‌بخشد و شما می‌توانید به غیر از سنگ و آجر از سنگ‌های آنتیک نیز برای  دیزاین پشت تلویزیون استفاده کنید.

طراحی پشت تلویزیون

روش دیگر برای تزیین کردن دیوار پشت تلویزیون استفاده از یک کنسول با قفسه‌ها و کمد است که در این مدل تزیین، اغلب وسط  کنسول تو رفتگی برای نصب تلویزیون وجود دارد و اطراف تلویزیون نیز  قفسه‌هایی نصب می‌شود که می‌توانید از این قفسه‌ها برای قرار دادن وسایل  تزیینی و دکوری استفاده کنید؛ و در قسمت پایینی کنسول نیز فضایی برای قرار  دادن وسایل پخش کننده در نظر گرفته می‌شود. برخی از کنسول‌ها به صورت  سرتاسری برای دیوار پشت تلویزیون طراحی می‌شود که این مدل کنسول‌ها کم  هزینه‌ترند و می‌تواند برای خانه‌های آپارتمانی کوچک انتخابی مناسب باشد.

دیوار تلویزیون

انتخاب رنگ مناسب می‌تواند برای تزیین  دیوار پشت تلویزیون ایده کاربردی و کم هزینه‌ای باشد. شما می‌توانید از  رنگ‌های روشن و قوی برای رنگ آمیزی دیوار تلویزیون استفاده و فضایی متفاوت  را در این قسمت از دکوراسیون سالن پذیرایی ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر مطلب “انواع میز تلویزیون را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

آینه کاری سالن پذیرایی 

خانه خود را لوکس بچینید! 

تغییر دکوراسیون منزل با تزیین دیوار 

اتاق خواب پسرانه، از طراحی تا اجرا 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

چه ثروتمند و متمول باشید و چه ساده و معمولی، مایل هستید از وسایل لوکس و تزیینی خاصی برای خانه خود بهره‌ بگیرید.

لوازم دکوری لوکس

لوازم دکوری لوکس معمولا از جنس چینی،  شیشه، کریستال، استیل یا ترکیب این موارد است. جاشمعی، دیوارکوب طلایی،  گلدان طلایی، مجسمه و ظروف کریستال بهترین گزینه‌های پیش‌رو است. در منزل  خود با توجه به سبک دکوراسیون و رنگ آن برای تهیه و خرید لوازم دکوری لوکس اقدام کنید. اهمیت انتخاب جنس و شکل و حتی متریال لوازم دکوری هر چند  کوچک، بسیار بالاست زیرا این لوازم می‌توانند مانند نقطه کانونی عمل کنند.  در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی لوازم دکوری لوکس اما ساده می‌پردازیم.

جاشمعی و شمع­‌های طلایی

آتش یکی از چهار عنصر اصلی به وجود آمدن  جهان هستی است و شمع نماد و سرچشمه کوچکی از این عنصر جاودانگی است که در  منازل  حضور دارد و فضا را گرم و دلنشین می‌کند. استفاده از جاشمعی و شمع  طلایی و طیف رنگی آن فضای دکوراسیون را متحول خواهد کرد. این عنصر ساده  هرگز از مد نمی‌­افتد و همواره می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. روی  شومینه، اطراف میز پذیرایی و روی میز ناهارخوری جایگاه مناسبی برای قرار  دادن شمع و جاشمعی است.

جاشمعی طلایی از لوازم دکوراسیون لوکس

دیوارکوب طلایی

استفاده از هرنوع دیوارکوب لوکس و طلایی  رنگ روی دیوار، فضا و دکوراسیون را مجلل‌­تر و شکوهمند نمایش می‌دهد. به  طور کلی رنگ طلایی و طیف گسترده آن در ساخت انواع لوازم لوکس دکوری حضور  دارد. به یاد داشته باشید هر چقدر که دیوارکوب خاص‌تر باشد فضای منزل  لوکس­‌تر دیده خواهد شد.

دیوارکوب از لوازم دکوراسیون لوکس

گلدان طلایی

استفاده از گل و گیاه فضای خانه را گرم­ و  با طراوت می‌کند. گلدان معلق می‌تواند علاوه بر زیبایی، جذابیت را نیز به  همراه داشته باشد.

گلدان طلایی از لوازم دکوراسیون لوکس

مجسمه

مجسمه­‌ نقره­‌ای یا طلایی یکی از لوازم  دکوری در سبک مدرن و کلاسیک است. اتاق نشیمن یکی از جایگاه‌­های مناسب برای  قرارگیری مجسمه است که می‌تواند به عنوان نقطه کانونی در این فضا عمل کند.  فضاهای ارتباطی منزل مانند راهروها نیز فضای مناسبی برای قرار دادن مجسمه  است که می‌تواند این فضا را از سادگی خارج کند.

ظروف کریستال

از گذشته همه در بوفه و کمدهای خود لوازم و ظروف لوکس و کریستال خود را نگه می‌داشتند. حالا وقت  آن رسیده که ظروف کریستال را به خارج از کمد بیاورید و از آن‌ها به عنوان  لوازم دکوری لوکس منزل خود استفاده کنید.

ظروف کریستال از لوازم دکوراسیون لوکس

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “دکوراسیون خود را ژورنالی کنید” را بخوانید.

همچنین بخوانید:

روش‌هایی برای دکوراسیون ورودی منزل 

چگونه پرده را با رنگ مبل و فرش ست کنیم 

دکوراسیون پذیرایی کلاسیک اما مدرن 

خانه ۳.۸ میلیون دلاری مرد آهنی 

دکوراسیون اتاق خواب مدرن و اروپایی 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

یکی از هنرهای شاخص ایرانی آینه‌کاری  است و به کمک این هنر می‌توان قسمت‌های داخلی خانه را به زیباترین شکل ممکن  تزیین کرد. اگر دنبال یک ایده‌ خوب برای پر کردن دیوار‌های خالی خانه‌ خود هستید،  همراه ما باشید تا با آینه کاری در محیط داخلی منزل آشنا شوید. این ترفند  از ایده‌هایی است که این روز‌ها در منازل به شدت محبوبیت پیدا کرده و  طرفداران بسیاری دارد.

آینه کاری سالن پذیرایی

تزیین سالن پذیرایی به کمک آینه از  روش‌های ساده‌ای است که باعث زیبایی پذیرایی منزل شما می‌شود. اگر تمایل  دارید اتاق پذیرایی جالب و در عین حال متفاوتی داشته باشید بهتر است از این  ایده خلاقانه استفاده نمایید. در این نوشتار از مجله اینترنتی دلتا با انواع ایده‌ها برای آینه کاری سالن پذیرایی آشنا می‌شویم.

آینه کاری سالن پذیرایی یا نشیمن

تزیین پذیرایی با آینه

از آینه‌ها می‌توانید برای زیباسازی دکوراسیون مدرن یا کلاسیک پذیرایی استفاده کنید. آینه‌های تزیینی در انواع طرح‌ها و  رنگ‌های متنوع نظیر طلایی، برنز، نقره‌ای و مسی موجودند که انتخاب هر یک از  آن‌ها سلیقه‌ای است.

آینه‌های تزیینی همچنین به صورت مدل‌های  لوکس و ساده طراحی می‌شوند که انتخاب هر یک از آن‌ها به میزان بودجه‌ای که  شما در نظر گرفته‌اید، بستگی دارد.

آینه‌ها نور را منعکس می‌کنند و باعث عمق  بخشیدن به فضا می‌شوند از این رو بهتر است شما از این عناصر دکوراتیو برای  تزیین قسمت‌های مختلف سالن پذیرایی استفاده نمایید. آینه‌کاری سالن پذیرایی‌ با ابعاد کوچک ایده‌ای جالب و کاربردی است. برای پذیرایی با ابعاد بزرگ بهتر است از آینه‌های عریض و بزرگ استفاده کنید.

آینه کاری سالن پذیرایی در دکوراسیون داخلی

برای آینه‌کاری سالن پذیرایی باید فضایی را برای چیدمان و نصب آینه در نظر بگیرید که مناسب باشد. در  پذیرایی‌های کوچک بهتر است سراغ آینه های دیوارکوب بروید و دیوار پشت  مبلمان یا دیوار بالای شومینه را به کمک این آینه‌ها تزیین کنید. برای  پذیرایی‌های بزرگ نیز می‌توانید از آینه‌های پایه‌دار و قدی استفاده کنید.  همچنین برای تزیین دیوار پذیرایی با آینه می‌توانید آینه‌های چند تکه را  روی دیوار نصب و از این طریق جذابیت دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی را تکمیل  کنید.

اگر فضای پذیرایی دارای سبک کلاسیک و  سلطنتی است، بهتر است آینه‌کاری را به شیوه‌ای لوکس و لاکچری انجام دهید.  همچنین آینه‌کاری ساده برای پذیرایی‌‎ها با این سبک طراحی داخلی، انتخابی  مناسب و ایده‌آل به شمار می‌روند.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر “نکات استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی را در مجله دکوراسیون مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون 

ایده جذاب برای استفاده از فضای بالای کابینت 

روش‌هایی ارزان برای تغییر ظاهر خانه 

رنگ سال ۲۰۲۱ را به منزل بیاورید 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

تا همین چند سال پیش، تلویزیون‌ها از  لحاظ ابعاد به گونه‌ای طراحی می‌شدند که برای قرار گرفتن در دکوراسیون و  استفاده، نیازمند یک میز تلویزیون بودند.

میز تلویزیون برای کنج دیوار

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ابعاد بورد‌ها  و سایر قطعات الکترونیکی تلویزیون‌ها، به طرز قابل توجهی کوچک شده؛ تا  آن‌جا که می‌توانید تلویزیون باریک را به راحتی روی دیوار نصب کنید و از  تماشای برنامه‌ها لذت ببرید! اما با این وجود، چرا هنوز هم میزهای تلویزیون  روز به روز با مدل‌های جدید متنوع‌تری تولید و عرضه می‌شوند؟! در این  نوشتار از مجله آنلاین دلتا میز تلویزیون برای کنج دیوار را معرفی کرده‌ایم، با ما همراه باشید.

میز تلویزیون برای کنج دیوار

میز تلویزیون برای کنج دیوار

بهتر است دیوار کانونی اتاق نشیمن را به عنوان محل قرارگیری میز تلویزیون در نظر بگیرید، اما اگر در دکوراسیون داخلی،  چیدمان مبلمان به گونه‌ای است که کانون توجه به کنج میان دو دیوار معطوف  می‌شود، می‌توانید از میز تلویزیون کنج استفاده کنید. ایده میز تلویزیون  کنج، ایده متفاوت و خاص می‌تواند باشد.

خرید میز تلویزیون کنج

اگر می‌خواهید تلویزیون را در کنج اتاق  قرار دهید، بهتر است میز‌های طولی با طول بیش از ۱.۲ متر را فراموش کنید!  چرا که هرچه طول میز بیشتر باشد، فضای خالی و بی‌استفاده کنج دیوار بیش‌تر  خواهد شد و از لحاظ بصری تاثیر چندان خوبی نخواهد داشت.
اگر هم میزهای کشیده و طولی دوست دارید، باید از انواع بازودار آن‌ها  خریداری کنید تا بدنه اصلی میز (محل قرارگیری تلویزیون)، در کنج دیوار قرار  گرفته و مفصل‌های کناری (کشوها و دکور‌های جانبی)، بر دیوارها مماس شوند.

میز تلویزیون

مدل میز تلویزیون کنج

میز تلویزیون‌های کنجی با تلویزیون‌های  معمولی کمی تفاوت دارد و در بسیاری مدل‌ها، صفحه میز با قاعده مثلث طراحی  می‌شود تا کنج دیوار را به صورت کامل پر کرده و کاملاً میان دو دیوار فیکس  شود.

  • میز تلویزیون کنجی دیواری

مدل‌های میز تلویزیون کنجی، طوری طراحی  شده‌اند که با تعدادی نبشی فلزی یا پایه داخلی به راحتی به دیوار کنسول  می‌شوند. مزیت این میز تلویزیون‌های کنجی در این است که می‌توانید تلویزیون  را دقیقاً در ارتفاع مدنظر قرار دهید. علاوه بر آن، از فضای خالی زیر میز  هم می‌توانید به خوبی استفاده کنید.

  • میز تلویزیون دیواری مدرن

میز تلویزیون‌های دیواری اصولا به سبک  مدرن و مینیمال ساخته می‌شوند و شاید کمتر میز تلویزیون دیواری را پیدا  کنید که کلاسیک باشد و این موضوع با اصل پایداری و جزئیات در سبک کلاسیک بی  ارتباط نیست.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “طراحی دیوار پشت تلویزیون” را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

اتاق نشیمن به رنگ آبی و خاکستری 

تخت‌خواب تاشو، خوب و کارآمد یا خطرناک؟! 

راه‌های بزرگ‌تر جلوه دادن خانه 

با آشپزخانه کوچک چه کنیم؟ 

خانه ۳.۸ میلیون دلاری مرد آهنی 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم  چطور با کمترین هزینه در خانه تنوع ایجاد کنید و جلوی خستگی ذهن‌تان را  بگیرید. این شما و این چند روش کم هزینه برای زیبا کردن دکوراسیون داخلی  منزل.

تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

با توجه به افزایش قیمت‌ها و شرایط اقتصادی، عده‌ای فکر می‌کنند باید از  داشتن خانه زیبا و رویایی‌شان دست بکشند، اما با برخی تغییرات هوشمندانه  می‌توان در خانه تنوع ایجاد کرد. در این مقاله از مجله آنلاین دلتا به شما تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه را آموزش دهیم.

دیوار اصلی را بشناسید

در هر خانه‌ای دست کم یک دیوار اصلی وجود دارد که اغلب اوقات هم پشت  تلویزیون قرار دارد و اعضای خانواده وقت بیشتری را در آن حوالی می‌گذرانند.  شما باید این دیوار را در فضای خود شناسایی کنید و برایش برنامه‌های  متفاوتی ترتیب دهید؛ مثلا می‌توانید یک کاغذ دیواری طرح‌دار زیبا را برای  پشت تلویزیون در نظر بگیرید تا هزینه‌ها برایتان ارزان تمام شود. اگر هم  علاقه‌ای به کاغذ دیواری ندارید، می توانید سراغ رنگ‌آمیزی دیوار اصلی  بروید.

تزیین دیوار اصلی برای تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

به ظاهر مبل‌ها برسید

قاعدتا نمی‌توان برای تغییر دکوراسیون، زود به زود مبلمان را عوض کرد؛ پس برای اینکه این عدم تنوع خسته‌تان نکند و بتوانید تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه داشته باشید و انرژی بیشتری به خانه بدهید، از سه گزینه استفاده کنید:

  1. رویه مبل
  2. استفاده از شال مبل
  3. استفاده از کوسن‌های متنوع

تغییر ظاهر مبل ها برای تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

عملیات پاکسازی انجام دهید

قبل از اینکه بخواهید تصمیم بگیرید که باید برای خانه چه چیزهایی بخرید،  فهرستی از تمام وسایلی که باید دور بریزید، تهیه کنید. بسیاری از وسایل  هستند که خراب شده‌اند و قابل تعمیر نیستند. نگه داشتن این وسایل جلوه‌ای  زشت و نامنظم به خانه شما می‌دهد.

از تابلوهای هنری استفاده کنید

تابلوها و قاب‌ها بخش مهمی از تنوع چیدمان خانه را تشکیل می‌دهند. برای  اینکه دیوارهای خانه را زیباتر کنید، لازم نیست سراغ تابلوهای گران قیمت  بروید، گاهی بعضی پوسترها قیمت‌های بسیار مناسب‌تری دارند و بعضی از  هنرمندان هم برای کارهایشان قیمت‌های خوبی در نظر می‌گیرند. اگر بودجه این  کار را هم ندارید، خودتان دست به کار شوید و اثر هنری دست خودتان را قاب  کنید و به دیوار بزنید.

استفاده از تابلو برای تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه

پیشنهاد مطالعه: “ترندهای دکوراسیون در سال ۲۰۲۱ چیست؟” را در مجله دکوراسیون دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

۵ قانون در دکوراسیون خانه‌های کوچک که می‌توانید بشکنید! 

استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون 

ایده‌های خلاقانه برای نورپردازی اتاق خواب 

دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک با ایده‌های خلاقانه 

رنگ کرم در چیدمان را با چه رنگ‌هایی ست کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اتاقی مملو از مبلمان جدید و  دکوراسیونی جدید ممکن است بسیار هزینه‌بر باشد، اما راه‌هایی هست که  می‌توان تغییرات بزرگ و عالی در خانه خود ایجاد کنید. رنگ، ساده‌ترین و  کم‌هزینه‌ترین راه برای ایجاد تغییرات نوین در خانه است.

نکاتی برای استفاده رنگ در دکوراسیون

استفاده از رنگ برای دیوار از محبوب‌ترین راهکارها برای ایجاد یک  تغییراساسی در هر اتاق است اما روش‌های دیگری نیز برای ایجاد یک تغییر  رنگارنگ وجود دارد. تم‌های رنگارنگ را می‌توان با بالشتک‌ها و کوسن‌های  ارزان قیمت و فرش‌های کوچک به دکوراسیون هر فضایی اضافه کرد. اگر به خانه  رنگ‌های تند اضافه می‌کنید، سعی کنید فقط از یک یا دو رنگ در فضا استفاده  کنید. در ادامه با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا شما را با نکاتی برای استفاده رنگ در دکوراسیون آشنا کنیم.

۱-ترندهای رنگ را دنبال کنید!

هر سال یک رنگ مد می شود. شما می‌توانید با اطلاع از آن، سالانه رنگ یا  سبکی را که دوست دارید پیدا کنید و آن را در خانه خود بگنجانید.

رنگ های ترند از نکاتی برای استفاده رنگ در دکوراسیون

۲-تغییر خوب است

شاید زمان آن رسیده باشد که پالت رنگی خانه خود را تغییر دهید. بد نیست که در تغییر دکوراسیون خود، رنگی را که چندین سال بوده و هرگز دوست نداشته‌اید عوض کنید. رنگ در  خانه باید احساس خوبی به شما بدهد، در غیر این صورت، هر روز را در یک محیط  اشتباه می‌گذرانید.

۳-در استفاده از رنگ ها شجاعت به خرج دهید!

یکی از نکاتی که برای استفاده رنگ در دکوراسیون باید  بدانید این است که رنگ‌های تند در خانه بسیار سرگرم کننده هستند اما اگر  می‌خواهید فضایی آرام ایجاد کنید، می‌توانید آن‌ها را برای تاکید بر قسمتی  خاص استفاده کنید. اگر رنگ‌های پررنگ را دوست دارید، لازم نیست به استفاده  از آن‌ها روی گلدان محدود شوید، می‌توانید از پالت رنگی تند در اجزایی  مانند یک صندلی استفاده کنید.

استفاده از رنگ های تند از نکاتی برای استفاده رنگ در دکوراسیون

۴-ایده‌های جدید رنگ را کاوش کنید

رنگ‌آمیزی سقف، ترندی است که هر فصل قوی‌تر می‌شود. یک اتاق جعبه‌ای یا  یک اتاق بدون جزئیات معماری، ناگهان با یک سقف رنگارنگ جالب می‌شود.  رنگ‌های خنثی برای سقف‌ها بهترین عملکرد را دارند، اما می‌توانید سایه  روشن‌تری از رنگ دیوار خود را نیز استفاده کنید تا فضای اتاق باز شود.

۵-عشق ورزیدن به طرح‌های تک رنگ را بیاموزید

تزیین با یک پالت از رنگ‌های تک رنگ، ساده‌ترین راه برای ایجاد یک اتاق  آرامش‌بخش است. این طرح با یک رنگ پایه شروع و همراه سایه‌های روشن و  تیره‌تر از آن ساخته می‌شود. بیشتر این طرح‌ها بر اساس رنگ‌های خنثی است،  اما شما می‌توانید از هر رنگی به عنوان رنگ پایه خود استفاده کنید که با  سایه‌های روشن و تیره هماهنگ شود.

طرح های تک رنگ از نکاتی برای استفاده رنگ در دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: “دکوراسیون داخلی منزل لئوناردو دی کاپریو” را در مجله دکوراسیون دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون 

طراحی دکوراسیون منزل را از کجا شروع کنیم؟ 

ایده‌هایی برای ایجاد دیوار گالری در خانه 

اتاق نشیمن به رنگ آبی و خاکستری 

برای اتاق خواب چه رنگی مناسب است؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

از اهمیت روزافزون مواد پایدار گرفته  تا رنگ سال 2021 و همچنین همه گیری ویروس کرونا، همه و همه در شکل گرفتن  ترندهای دکوراسیون منزل در سال 2021 اثر گذار بوده‌اند، در ادامه 5 ترند  دکوراسیون در سال 2021 را بخوانید.

ترندهای دکوراسیون در سال 2021

ترندهای دکوراسیون همه ساله توسط طراحان داخلی و طراحان مبلمان و همچنین  معماران برجسته در جهان، ایجاد می‌شوند، رنگ سال تعیین شده توسط شرکت‌هایی  چون پنتون، سبک زندگی و رویدادهای جهانی اغلب در ترندهای دکوراسیون نیز  تاثیرگذار هستند، چنان که در سال ۲۰۲۱ پاندمی کرونا تاثیر زیادی در ترند  دکوراسیون سال داشته است، در ادامه ترندهای دکوراسیون در سال ۲۰۲۱ را در مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

آوردن طبیعت به خانه

استفاده از گلدان‌های طبیعی در خانه طرفداران زیادی دارد زیرا هم هوای  خانه را تصفیه می‌کند و هم انرژی لازم برای افراد را تامین می‌کند.

آوردن طبیعت به خانه، از ترندهای دکوراسیون در سال 2021

رنگ وسایل چوبی روشن و کم رنگ

از جمله عوامل تاثیرگذار در ترند دکوراسیون داخلی هر سال، تغییرات در طیف رنگی وسایل چوبی منزل و همچنین رنگ استفاده شده در  طراحی داخلی خانه، مانند پارکت یا لمینت و کابیت‌هاست، در سال ۹۹ و سال  ۲۰۲۱ رنگ چوب محبوب و استفاده شده توسط برترین طراحان جهانی، رنگ طبیعی چوب  روشن است.

گوشه دنج با حال و هوای سنتی و قدیمی

یکی از ترندهای دکوراسیون در سال ۲۰۲۱ چیدمان وسایل قدیمی در کنار وسایل  مدرن است که می‌تواند شامل یک صندلی، میز یا حتی یک گلدان قدیمی که از  مادربزرگ‌مان یادگار داریم باشد. اگر این وسایل رنگ خاصی دارند می‌توانید  آن‌ها را در یکی از گوشه‌های خانه قرار دهید.

گوشه های دنج از ترندهای دکوراسیون در سال 2021

آنتی‌باکتری‌ها

ترند بعدی امسال در ساخت خانه استفاده از متریال با خاصیت  آنتی‌باکتریالی است تا تمیز کردن و ضد عفونی کردن آسان‌تر شود. مثل استفاده  از فلزهایی مانند برنج، مس و برنز در شیرآلات و دستگیره‌ درها که اجازه‌  رشد باکتری‌ها را نمی‌دهند.

مبلمان و وسایل روستیک و قدیمی

استفاده از وسایل روستیک یعنی سبک روستایی و طبیعی آخرین ترند امسال  است. می‌توانید حس گرم و صمیمی را با این سبک وارد خانه خود کنید تا منزل  شما پناهگاهی فوق العاده برای استراحت و آرامش شود.

مبلمان روستیک از ترندهای دکوراسیون در سال 2021

پیشنهاد مطالعه: “دکوراسیون داخلی منزل لئوناردو دی کاپریو” را در مجله دکوراسیون دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

طراحی دکوراسیون منزل را از کجا شروع کنیم؟ 

ایده‌های خلاقانه برای نورپردازی اتاق خواب 

اتاق خواب فانتزی با ایده‌های خلاقانه 

ایده‌های جالب برای تزیین دیوار بالای تخت خواب 

چیدمان میز ناهارخوری، ایده‌هایی برای جذابیت آن 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آیا جز کسانی هستید که به اجبار  همه  چیز را در اتاق‌های کوچک دکوراسیون خانه خود جای داده‌اید؟ آیا انواع  استراتژی‌ها، قوانین و نکاتی را امتحان کرده‌اید تا اتاق‌های کوچک شما  بزرگتر به نظر برسد؟

قوانین دکوراسیون خانه های کوچک

خبرهای خوبی برایتان آورده‌ایم! امروز به جای پیشنهاداتی راجع به آنچه  در چیدمان منزل باید انجام دهید به کارهایی می‌پردازیم که می‌توانید انجام  ندهید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با قوانین دکوراسیون خانه های کوچک که می‌توانید آن‌ها را بشکنید آشنا شوید.

قانون ۱: دیوارهای تیره برای فضاهای کوچک مناسب نیست!

نکته‌ای که در دکوراسیون فضاهای کوچک شنیده‌ایم این است که رنگ‌های تیره  یا تند را فراموش کنید اما توجه داشته باشید در دکوراسیون هر فضایی شما ۳  قسمت اساسی دارید: سقف، سطح چشم و دیوارها. وقتی این سه قسمت را در نظر  بگیرید و نور را در هر منطقه به درستی کنترل کنید، دیگر مهم نیست دیوار چه  رنگی دارد. برای تکمیل استراتژی خود از نورپردازی سقف برای ایجاد نور ملایم  و آباژورها استفاده کنید و تأکید ویژه‌ای روی نور گرم داشته باشید.

دیوارهای تیره از قوانین دکوراسیون خانه های کوچک

قانون ۲: سادگی برای اتاق‌های کوچک

در دکوراسیون داخلی خود یک نقطه کانونی چشمگیر به اتاق اضافه کنید تا مرکز توجه باشد زیرا  سادگی بیش از حد فضایی کسل کننده و یکنواخت ایجاد می‌کند ضمن اینکه هر  اتاقی به نقطه کانونی برای ایجاد تمرکز بصری نیاز دارد .

قانون ۳: قفسه بندی باز بهتر است!

احتمالاً این مورد از قوانین دکوراسیون خانه های کوچک را شنیده‌اید که  قفسه‌های باز برای اتاق‌های کوچک ایده‌آل هستند تا حس فضای بیشتر و بازتری  ایجاد کنند. با این حال، اگر شما یک فرد مرتب نباشید، اثر متضادی را به  دنبال خواهد داشت.

قانون ۴: آیا اندازه مبلمان در اتاق های کوچک اهمیت دارد؟

استفاده زیاد از مبلمان کوچک در یک اتاق نیز می‌تواند جلوه‌ای برعکس  ایجاد کند. بهترین کار انتخاب تنها چند قطعه مبلمان متناسب با فضا و بدون  توجه به اندازه است. مبلمان مدولار نیز در فضاهای کوچکتر کاملاً جابه‌جا  می‌شود و می‌تواند ایده خوبی محسوب شود.

اندازه مبلمان متناسب از قوانین دکوراسیون خانه های کوچک

قانون ۵: فقط رنگ‌های خنثی

پالت تک رنگ ممکن است برای اتاق های کوچک ایده‌آل باشد اما می‌تواند اثر  متضاد نیز ایجاد کند. چشم به کنتراست نیاز دارد تا بتواند به راحتی اتاق  را مقایسه و در آن حرکت کند. وقتی از رنگ‌های مشخصی استفاده می‌کنید، غنای  بصری اتاق را افزایش می‌دهید. این تضاد باعث می‌شود اتاق بزرگتر به نظر  برسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب”نکاتی درباره دکوراسیون آشپزخانه کوچک” را در مجله دکوراسیون دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک با ایده‌های خلاقانه 

دکوراسیون اتاق خواب مدرن و اروپایی 

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل 

راهنمای انتخاب جنس مبلمان؛ پارچه ای یا چرم ؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

امروزه استفاده از چمن مصنوعی اعم از  خانه تا محیط‌های عمومی بسیار گسترده شده است و با توجه به ویژگی و امکانات  منحصربه‌فرد و کاربردهای متنوعی که دارد به جایگزین مناسبی برای چمن‌های  طبیعی تبدیل شده است.

چمن مصنوعی سونار استار

این کاربری‌ها در دو گروه اصلی خانگی و ورزشی دسته‌بندی می‌شوند که هر  کدام زیر شاخه‌های مخصوص به خود را دارند. اما سوال بسیاری از افراد در این  زمینه این است که اگر بخواهیم چمن سرسبز و عالی با ماندگاری بالا داشته  باشیم باید به سراغ چمن مصنوعی برویم یا چمن طبیعی؟ برای پاسخ به این سوال با مجله دلتا در ادامه مطلب همراه باشید.

تفاوت‌های اصلی چمن مصنوعی و چمن طبیعی

در چمن‌های مصنوعی نسل جدید میزان آسیب دیدگی در ورزشکاران همانند  چمن‌های طبیعی است، اما در چمن‌های مصنوعی نسبت به نوع طبیعی آن ورزشکار  باید انرژی بیشتری مصرف کند. در ابتدای امر نصب و خرید چمن مصنوعی نسبت به  چمن طبیعی هزینه بالاتری دارد اما در بحث تعمیر و نگهداری در دراز مدت  هزینه‌های چمن طبیعی بالاتر از انواع مصنوعی آن است. همچنین در استفاده‌های  مداوم چمن‌های مصنوعی حدود ۱۰ برابر مقرون به‌صرفه‌تر و مقاوم‌تر از  چمن‌های طبیعی هستند و می‌توان به مقدار بیشتری از آنها استفاده کرد. مورد  دیگر اینکه برای آماده‌سازی و نصب چمن طبیعی در هر آب و‌ هوا و محیطی  نمی‌توان از این گونه چمن استفاده کرد، اما چمن مصنوعی با تنوع زیاد خود  قابلیت استفاده در هر گونه محیط و آب و هوایی را دارد. همچنین به دلیل  روش‌های زه‌کشی در چمن‌‌های مصنوعی امکان آب‌گرفتگی در آن‌ها بسیار کمتر  است.

چمن مصنوعی و کاربردهای آن در منازل و مکان‌های ورزشی

چمن‌های مصنوعی بیشترین کاربرد را در زمین‌های فوتبال دارند که استفاده  از آن به کاهش هزینه‌های نگهداری و مصرف آب کمک می‌کند، زیرا همانطور که  گفته شد نیاز به آبیاری نداشته و تا سال‌ها ظاهر خود را حفظ می‌کند، ضمن  اینکه هر سه یا چهار سال یک‌بار نیاز به ترمیم دارند. علاوه بر این،  فوتبالیست‌ها از بازی در چمن مصنوعی همانند چمن طبیعی نهایت لذت را خواهند  برد. در برخی از زمین‌های بازی و ورزشگاه‌های روباز به دلیل قرارگیری در  تابش نور خورشید و باران چمن مصنوعی با مقاومت و کیفیت بالایی ساخته  می‌شوند تا در برابر این عوامل آسیب‌پذیری کمتری داشته باشند. علاوه بر  تمام ویژگی‌های گفته شده در رابطه با این نوع چمن، قیمت چمن مصنوعی فوتبال باعث شده انتخابی بسیار مناسب و به صرفه برای زمین‌های ورزشی باشد.

استفاده از چمن مصنوعی در تراس از دیگر کاربردهای این محصول است که  علاوه بر زیبایی موجب ایجاد یک محیط مفرح و دلچسب خواهد شد. درواقع  می‌توانید با این کار تراس خود را به یک فضای هنرمندانه و زیبا تبدیل کنید.  در نظر داشته باشید مراقبت از چمن مصنوعی در تراس یا بالکن بسیار راحت‌تر  از مراقبت از یک چمن طبیعی است، اما در نگهداری از چمن مصنوعی تراس نیز  باید از روش‌های مراقبتی استفاده کنید که آسیبی به آن وارد نشود از همه  مهم‌تر آن که نیازی به آبیاری ندارید و به ساختار تراس شما آسیبی وارد  نمی‌شود. چمن مصنوعی اگر به خوبی نگهداری شوند تا سالیان سال می‌توانید از  آن استفاده کنید و از آن لذت ببرید. از آن‌جایی که ابعاد تراس و بالکن  چندان وسیع نیستند، باید این نکته را در نظر داشته باشید که عرض چمن با  ابعاد فضای شما همخوانی داشته باشد که این امر قیمت چمن مصنوعی برای تراس را کاهش می‌دهد و به دلیل مساحت کم فضای تراس می‌توانید مدل با کیفیت‌تری  را انتخاب و خریداری کنید. یکی از بهترین‌های این محصول، چمن مصنوعی سونار  استار است.

شرکت سونار استار یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده چمن مصنوعی در دنیا با  بیش از ده سال تجربه فروش و با محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در خدمت  خریداران خواهد بود، همچنین محصولات این مجموعه دارای خدمات گارانتی و پس  از فروش معتبر و مناسب هستند. اگر قصد خرید چمن مصنوعی و یا مشاوره در  زمینه انتخاب چمن مناسب برای تراس و یا محیط ورزشی خود دارید، مرکز فروش  چمن مصنوعی سونار استار به صورت کاملا تخصصی و آنلاین توسط کارشناسان مجرب و  زبده خود آماده خدمات رسانی به شما خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: چمن مصنوعی، سبزی و طراوت همیشگی را در مجله دکوراسیون دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

جذاب‌ترین ایده‌ها برای تزیین اپن آشپزخانه 

معجزه رنگ سفید در دکوراسیون مدرن 

چیدمان صحیح مبل و میز ناهارخوری 

دکوراسیون کم هزینه آشپزخانه‌ کوچک 

دکوراسیون پذیرایی کم هزینه اما شیک 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

لئوناردو دی کاپریو یکی از بازیگران  محبوب و مشهور هالیوودی است. لئوناردو دی کاپریو با حضور در فیلم تایتانیک  توانست شهرت بسیار زیادی را از آن خود کند. این بازیگر محبوب علاوه بر  بازیگری در زمینه دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منزل خود نیز بسیار شهرت  دارد. 

در مقاله پیش رو به تمام قسمت‌های منزل این بازیگر معروف سری می‌زنیم تا  از ایده‌پردازی‌های استفاده شده در دکوراسیون منزل لئوناردو دی کاپریو به  منظور رسیدن به یک دیزاین ایده‌آل استفاده کنیم. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا متفاوت‌تر از همیشه به دکوراسیون داخلی منزل خود بپردازید.

دکوراسیون داخلی منزل دی کاپریو

طراحی این منزل به شکلی است که فضای داخلی و بیرونی با استفاده از عناصر  طبیعی دیزاین شده‌اند. به عنوان مثال پارکت‌ها، صندلی‌ها و میز چوبی به  همراه یک میز دکوری که آن هم به وسیله چوب ساخته شده است، عناصر اصلی این  دکوراسیون را تشکیل می‌دهد. از سوی دیگر با استفاده از یک پیانو لوکس و یک  شومینه فضا به شکل مدرنی دیزاین شده است. امری که به زیباتر شدن محیط کمک  می‌کند هارمونی رنگی است که بین عناصر داخلی حاصل شده است. نمای بیرونی فضا  با استفاده از پنجره‌های سفید طراحی شده به رخ بیننده کشیده می‌شود. این  امر سبب می‌شود نور پردازی به بهترین شکل ممکن در محیط به انجام برسد.

نکات دکوراسیون منزل لئوناردو دی کاپریو

آشپزخانه در منزل دی کاپریو

مهم‌ترین پارامتری که در دکوراسیون داخلی منزل دی کاپریو مورد توجه قرار گرفته است، سادگی است. استفاده از تم رنگی  سفید سبب می شود نورپردازی انعکاس بهتری در فضا داشته باشد. از سوی دیگر  نور پردازی سقف به همراه لوسترهای شاخه‌ای نیز به نور پردازی بهتر فضا دامن  زده است. این آشپزخانه لوکس با استفاده از کابینت‌هایی با تم سفید با  سادگی هر چه تمام‌تر دیزاین شده است. از سوی دیگر میز غذاخوری با یک طراحی  متفاوت در پشت پنجره با نمای جنگل مورد استفاده قرار گرفته است.

دکوراسیون منزل لئوناردو دی کاپریو قسمت آشپرخانه

میز غذاخوری با تم چوبی

بیشتر آیتم‌هایی که در دکوراسیون منزل لئوناردو دی کاپریو مورد استفاده  قرار گرفته فضا را شبیه به یک جنگل به تصویر می‌کشاند. همان طور که در ایده  پردازی این میز غذاخوری مشاهده می‌کنید یک میز چوبی با صندلی‌های چوبی  شبیه به صندلی‌های اتاق نشیمن، برای دیزاین مورد استفاده قرار گرفته است.  یک لوستر صدفی با نورپردازی طبیعی به وسیله پنجره‌های عمودی رو به جنگل سبب  خاص شدن این محیط شده است. یک تابلو خاص و یک فرش مخملی با سادگی بسیار  برای دکوراسیون مورد استفاده قرار گرفته است.

سادگی در دکوراسیون منزل لئوناردو دی کاپریو

اتاق خواب در منزل دی کاپریو

اتاق خواب منزل دی کاپریو با استفاده از تم رنگی سفید و قهوه‌ای طراحی  شده است. این طراحی محیط را شبیه به یک جنگل در ذهن مخاطب تداعی می‌کند. یک  تخت چوبی ساده با رویه کرم قهوه‌ای به همراه دو مبل راحتی و یک پاف چوبی  از جمله عواملی هستند که برای دکور کردن فضا استفاده شده است.

دکوراسیون منزل لئوناردو دی کاپریو اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دکوراسیون خانه‌های افراد مشهور، مطلب “خانه ۳.۸ میلیون دلاری مرد آهنی” را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

جذاب‌ترین ایده‌ها برای تزیین اپن آشپزخانه 

ست کردن مبل با فرش و پرده 

اتاق خواب پسرانه، از طراحی تا اجرا 

چه مبلی مناسب خانه‌های کوچک است؟ 

زیبایی خانه خود را با اکسسوری دو چندان کنید 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

کرم، یک رنگ مایل به زرد و سفید است که به عنوان رنگی خنثی شناخته می‌شود.

چیدمان رنگ کرم

کرم همیشه به عنوان یکی از بهترین رنگ‌ها در دکوراسیون خانه شناخته می‌شود، زیرا پس زمینه‌ای گرم به فضا می‌بخشد. در این نوشتار از مجله اینترنتی دلتا به بررسی ست کردن رنگ کرم در چیدمان می‌پردازیم.

رنگ کرم در چیدمان

در طراحی دکوراسیون داخلی کرم، رنگی همه کاره محسوب می‌شود، اما اگر به درستی با دیگر رنگ‌ها ترکیب  نشود، خاصیت خود را به کلی از دست می‌دهد. با این حال، ما در ادامه مطلب  برای شناسایی رنگ‌های مکمل رنگ کرم به شما کمک می‌کنیم:

ست کردن کرم با رنگ شتری

برای خانه‌هایی که آشپزخانه بزرگ‌شان مشرف  به بالکن یا حیاط است، انتخاب رنگ شتری می‌تواند فوق‌العاده مناسب باشد.  رنگ کرمی دیوار آشپزخانه را با مبلمان به رنگ شتری ست کنید. این ترکیب رنگی  را می‌توانید حتی برای پذیرایی نیز استفاده کنید. ترکیب این دو رنگ به  فضای خانه ظاهری شیک، ساده و دنج می‌بخشد.

ست کردن کرم با سفید

سفید به عنوان یک مکمل رنگ کرم شناخه  می‌شود، این ترکیب رنگی برای اتاق خواب و فضای نشیمن فوق‌العاده عالی است.  استفاده از انواع تن‌های رنگی سفید مانند خامه‌ای، می‌تواند به رنگ کرم  حالتی از لوکس بودن و تمیزی ببخشد.

ست کردن رنگ کرم با طلایی

گاهی اوقات ترکیب رنگ کرم با طلایی، ظاهر  فضا را پر جنب‌وجوش نشان می‌دهد. این ست رنگی همان چیزی است که به  محیط‌هایی مانند حمام، حالتی لوکس و مجلل می‎‌بخشد.

چیدمان رنگ کرم

ست کردن رنگ کرم با صورتی

صورتی می‌تواند به عنوان مکمل رنگ کرم  انتخاب شود که برای ایجاد فضایی دوستدانه، لطیف و ظریف در اتاق خواب،  فوق‌العاده عالی است. همچنین می‌توانید از سایه‌های دیگر رنگ صورتی مانند  بنفش روشن یا یاسی رنگ نیز استفاده کنید.

ست کردن رنگ کرم با سرمه‌ای

یکی از بهترین رنگ‌های مکمل رنگ کرم،  سرمه‌ای است. ترکیب این دو در اتاق خواب، پذیرایی، نشیمن و حتی آشپزخانه  می‌تواند به ایجاد ظاهری زیبا، مدرن و لوکس کمک شایانی کند. سرمه‌ای وقار و  زیبایی خاصی به دکوراسیون می‌بخشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون  مطلب “آشپزخانه خود را با ترندهای ۲۰۲۱ همراه کنید” را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

دکوراسیونی گرم برای فصل سرد سال 

دکوراسیون پذیرایی کم هزینه اما شیک 

با آشپزخانه کوچک چه کنیم؟ 

خانه ۳.۸ میلیون دلاری مرد آهنی 

قانون‌های طلایی برای ست کردن وسایل خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آشپزخانه قلب خانه است و چیدمان آن به بهترین شکل ممکن سبب می‌شود بر دکوراسیون کل فضا تاثیر مثبتی بگذارد.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دکوراسیون داخلی آشپزخانه از جمله  مهم‌ترین دغدغه‌های طراحان داخلی است ‌به خصوص که در سال‌های اخیر عموما  متراژ آشپزخانه‌ها در سرتاسر دنیا کوچک و نقلی شده است. اگرچه در گذشته هم  اغلب آشپزخانه‌ها کوچک و نقلی بودند اما امروزه آشپزخانه کوچک در خانه‌های  آپارتمانی بیشتر خودنمایی می‎کند و به‌همین سبب دکوراسیون آشپزخانه کوچک  تبدیل به یک چالش شده است. در این مطلب از مجله دلتا چند ایده کاربردی به شما پیشنهاد می‌دهیم.

نورپردازی آشپزخانه

نور‌پردازی مناسب یکی از ترفندهای  هوشمندانه و اساسی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ کوچک است. هر چه  آشپزخانه شما نور کمتری داشته باشد دلگیر و کوچک‌تر به نظر می‌رسد. از  لامپ‌های هالوژن در سقف بالای کابینت‌ استفاده کنید تا آشپزخانه‌ نور  بیشتری پیدا کند.

کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس

یکی دیگر از روش‌های زیرکانه برای  دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک استفاده از کابینت‌های بلند و البته براقِ  هایگلاس است. برای آشپزخانه حداقل دو کابینت سرتاسری و بلند به ارتفاع سقف  آشپزخانه در نظر بگیرید. به این ترتیب هم جای بیشتری برای وسایل باز می‌شود  و هم رنگ براق کابینت‌ها با ایجاد خطای دید، آشپزخانه را بزرگ‌تر و  دلبازتر از آن‌چه هست نشان می‌دهد.

کابینت هایگلاس

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

یکی از مدرن‌ترین روش‌های چیدمان آشپزخانه  کوچک و ایرانی، استفاده از کانتر در محیط است. برای دکور این مکان، به جای  استفاده از کانترهای ضخیم بهتر است از کانترهای چوبی نازک استفاده کنید تا  هم فضای کمتری را اشغال کند و هم فضا را بزرگ‌تر نشان دهد. حتی اگر  می‌خواهید چیدمان این بخش را به سبک آشپزخانه جزیره‌ای بچینید، بهتر است از  کانترهای کم حجم و نازک استفاده کنید. به کار بردن کانترهای متحرک یک ایده  فوق‌العاده دیگر برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک است.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

نقشه آشپزخانه کوچک

ایرانی‌ها علاقه زیادی به آشپزی دارند و  دورهم غذا خوردن یکی از جذاب‌ترین کارهای روزانه است. به همین دلیل وجود  لوازم پخت و پز از جمله فر و مایکرویو در بیشتر آشپزخانه‌ها ضروری است. اگر  هنوز در مرحله طراحی و ساخت منزل‌ خود هستید و برای آشپزخانه متراژ زیادی  در نظر نگرفته‌اید به یاد داشته باشید که دستگاه فر و مایکرویو را داخل  کابینت‌های دیواری تعبیه کنید. چیدمان این وسایل، روی کانتر یا کابینت‌ها  در آشپزخانه‌های کوچک هم فضای زیادی را اشغال می‌کند و هم آشپزخانه را شلوغ  و در نتیجه کوچک‌تر نشان می‌دهد.

نقشه آشپزخانه کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب “جذاب‌ترین ایده‌ها برای تزیین اپن آشپزخانه” را در مجله دکوراسیون دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

تخت خواب دو طبقه، استفاده بهینه از فضای اتاق 

جذاب‌ترین ایده‌ها برای تزیین اپن آشپزخانه 

استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون 

مناسب ترین مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل 

قانون‌های طلایی برای ست کردن وسایل خانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

همیشه از تبدیل اتاق نشیمن به مکانی رسمی و کاملا خنثی دوری کنید.

چیدمان نشیمن کوچک

اگر جز افرادی هستید که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند و در تلاشید تا اتاق نشیمن کوچک خود را طراحی کنید، این مطلب از مجله اینترنتی دلتا را با موضوع چیدمان مناسب نشیمن کوچک از دست ندهید.

چیدمان مناسب نشیمن کوچک

راهکارهایی برای بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن کوچک وجود دارد؛ پس با ما، با طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن کوچک همراه باشید:

استفاده از آینه

شاید شما هم تابه حال چشم‌تان به آینه‌ای  در اتاق نشیمن خورده باشد. استفاده چندین و چند باره از آینه در اتاق نشیمن  تصادفی نیست. طراحان فضاهای داخلی اصرار دارند که به منظور افزودن فضای  بصری به اتاق‌های نشیمن کوچک، از آینه استفاده کنند و آن را یکی از  مهم‌ترین ترفندهای بزرگتر نشان دادن خانه می‌دانند.

بیشتر از رنگ‌های پاستلی خنثی استفاده کنید

متاسفانه، در طراحی اتاق نشیمن کوچک اکثرا  نمی‌توان از رنگ‌های تیره و جسورانه استفاده کرد. در عوض، انتخاب یک رنگ  هماهنگ برای تمام اتاق، چشم‌اندازی به اتاق می‌بخشد که انگار دیوارها به  سمت عقب هل داده شده‌اند.

چیدمان نشیمن کوچک

از مبلمان پنج نفره یا کمتر استفاده کنید

اتاق نشیمن کوچک منزل شما حتی با مبلمان  کم‌تر و صندلی‌های ساده هم زیبا به نظر می‌رسد. بنابراین سعی کنید از ترکیب  و طراحی استفاده کنید که برای اتاق شما مناسب‌تر باشد. مبل‌هایی که قابلیت  تا شدن دارند، گزینه‌های مناسبی برای انتخاب در اتاق‌های نشیمن کوچک  هستند.

گل و گیاه را فراموش نکنید

گیاهان حتی بیشتر از آینه و تابلوهای  نقاشی عمل می‌کنند و عمق بیشتری به اتاق نشیمن اضافه می‌کنند. بهترین مکان  برای قرار دادن گیاه آپارتمانی در طراحی اتاق نشیمن کوچک، گوشه اتاق یا پشت  و کنار بزرگ‌ترین مبلمان اتاق است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات بیشتر، مطلب “از کدام نوع مبل در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟” را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

ایده جذاب برای استفاده از فضای بالای کابینت 

راه‌های بزرگ‌تر جلوه دادن خانه 

با آشپزخانه کوچک چه کنیم؟ 

خانه ۳.۸ میلیون دلاری مرد آهنی 

دکوراسیون اتاق خواب مدرن و اروپایی 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اتاق خواب از اصلی‌ترین بخش‌های دکوراسیون منزل است که باید طوری طراحی شود تا شما را به آرامش برساند.

رنگ اتاق خواب

به طور میانگین یک سوم از روز ما در اتاق  خواب سپری می‌شود. اگر چه بیشتر زمان ما در این مکان در خواب می‌گذرد. رنگ  یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی داخلی اتاق خواب به شمار می‌رود، اما آیا  می‌دانید رنگ‌های مناسب دکوراسیون اتاق خواب کدام است؟ در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بررسی رنگ مناسب اتاق خواب می‌پردازیم.

رنگ مناسب اتاق خواب

برای همه ما رنگ‌های خاص و محبوبی وجود  دارند که به ما آرامش و راحتی می‌بخشد. استفاده از این رنگ‌های مورد علاقه  در مکانی مانند اتاق خواب، زمانی که در آن سپری می‌کنیم را تحت تاثیرات  مثبت قرار می‌دهد. برخی از رنگ‌های مناسب دکوراسیون داخلی اتاق خواب عبارتند از:

رنگ پاستلی سبز مایل به خاکستری

رنگ سبز رنگی زیبا است که برای ایجاد اتاق  خوابی ظریف و آرامش بخش رنگ مناسبی به شمار می‌رود. ترکیب این رنگ با رنگ  سفید و قهوه‌ای به عنوان رنگ سوم، بدون شک نتیجه موفقیت آمیزی به همراه  خواهد داشت.

رنگ اتاق خواب

رنگ‌های قهوه‌ای و خاکی

رنگ‌های قهوه‌ای و خاکی نیز برای ایجاد  اتاق خوابی زیبا و آرامش بخش از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌روند. برای  استفاده از چنین رنگ‌هایی می‌توانید دیوار پشت تخت خواب را به رنگ قهوه‌ای  تیره رنگ آمیزی کرده و طیف‌های روشن‌تر آن را برای دیوارهای دیگر به کار  ببرید.

اتاق خوابی به رنگ طلایی

اگر یک رنگ وجود داشته باشد که در طول  تاریخ به عنوان رنگ تجمل و ثروت شناخته شده است، آن رنگ طلایی است. رنگ  طلایی که نمادی از اشعه‌های نور خورشید نیز به شمار می‌رود، به خصوص برای  اتاق خواب‌هایی که به سمت شمال قرار دارند انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب با کم‌ترین هزینه اتاق خود را تغییر بدهید! را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید! 

با چند ترفند ساده، سقف را بلندتر نشان دهید 

دکوراسیونی گرم برای فصل سرد سال 

رنگ سال ۲۰۲۱ را به منزل بیاورید 

با کم‌ترین هزینه اتاق خود را تغییر بدهید! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید  که به تزیینات جانبی فضای منزلتان علاقه بسیاری دارید، بی‌شک تزیین اپن  آشپزخانه همان موضوعی است که برای شما به شدت جذاب خواهد بود!

تزیین اپن آشپزخانه

آشپزخانه ممکن است قلب خانه باشد، اگر هم  نباشد قطعا نبض آن است! اگر شما هم مانند بیشتر افراد وقت زیادی را در  آشپزخانه صرف می‌کنید به این نتیجه رسیده‌اید که تزیین اپن آشپزخانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این فضا محسوب می‌شود. این فضای دوست داشتنی به  عنوان فضای مرکزی خانه است و باید سه ویژگی مهم را داشته باشد: زیبایی،  راحتی و کاربردی بودن. با صفحه دکوراسیون مجله دلتا همراه باشید.

تزیین اپن آشپزخانه با گل و میوه

طبیعت زنده!

بیاید اولین مورد برای تزیین اپن آشپزخانه  را طبیعت در نظر بگیریم. یک گلدان شیک و گل‌هایی خندان و شاداب فضا را  زنده و شاد نگه می‌دارد. برای رنگ گل‌ها بهتر است سراغ رنگ‌های خانواده گرم  مثل قرمز، نارنجی یا زرد بروید. گل‌های طبیعی بهترین گزینه خواهند بود.

شیشه‌های رنگی

کابینت‌های ادویه و حبوبات خود را بگردید و  به دنبال شیشه‌هایی با مواد رنگی باشید. بله درست متوجه شدید! می‌توان  شیشه‌های فلفل، زرد چوبه و … را کنار هم روی اپن قرار داد که علاوه بر طعم و  عطر آن‌ها در غذا از رنگ‌ها نیز بهره ببرید. رنگ بندی یکی از بهترین  روش‌های تزیین اپن آشپزخانه است.

میوه‌های خوشمزه!

گزینه مناسب و خوشمزه بعدی استفاده از  میوه‌های رنگارنگ و جذاب روی اپن آشپزخانه است. این مورد را همگی ما بار‌ها  استفاده کرده‌ایم و از امتحان آن سربلند شده ایم. حالا وقت آن رسیده است  تا میوه‌ها را داخل ظروف زیبا چیده و آن‌ها را روی کانتر آشپزخانه خود قرار  دهید.

تزیین اپن آشپزخانه با میوه های تازه

رنگ‌های پر انرژی

وسایل رنگی خود را از کابینت‌ها و کمد‌ها  بیرون بکشید. آن‌ها را کنار هم قرار داده و از زیبایی رنگ‌ها در دکوراسیون  خود استفاده کنید. می‌توانید در نزدیک‌ترین کابینت آشپزخانه به اپن را برای  همیشه حذف کنید و از رنگی رنگی بودن فضا بهترین استفاده را ببرید.

شمع‌های روشن

شمع‌ها در هر فضایی که قرار می‌گیرند حال و هوای آن فضا را به طور کامل دگرگون می‌کنند. از این عنصر زیبا برای گرم و صمیمی‌تر کردن دکوراسیون داخلی استفاده کنید و آن‌ها را روی کانتر آشپزخانه قرار دهید. اگر روشنشان کنید زیبایی فضای شما دو چندان خواهد شد.

تزیین اپن آشپزخانه با شمع

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با راه‌های تزیین پیشخوان آشپزخانه مطلب “تزیین پیشخوان آشپزخانه با ایده‌های ساده” در مجله دکوراسیون دلتا را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

دکوراسیون کم هزینه آشپزخانه‌ کوچک 

دکوراسیونی گرم برای فصل سرد سال 

دکوراسیون پذیرایی کم هزینه اما شیک 

با آشپزخانه کوچک چه کنیم؟ 

خانه ۳.۸ میلیون دلاری مرد آهنی 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برای نو شدن و تغییر دکوراسیون اتاق می‌توانید از ایده‌ها و ترفندهای ارزان و کم هزینه استفاده کنید.

تغییر دکوراسیون اتاق با هزینه کم

اگر می‌خواهید اتاق خواب خود را بازسازی  کنید، اما بودجه‌ای محدود در اختیار دارید، نگران نباشید. نو کردن اتاق  خواب با بودجه محدود آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست. با چند تغییر  کوچک می‌توانید بدون اینکه هزینه‌ زیادی متحمل شوید، اتاق خواب خود را  تغییر دهید. در ادامه این مطلب از مجله  دلتا  با ما، با تغییر اتاق با هزینه کم همراه باشید.

تغییر اتاق با هزینه کم

با چند تغییر کوچک می‌توانید بدون اینکه هزینه‌ای زیاد متحمل شوید، دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود را تغییر دهید. برخی از این تغییرها عبارتند از:

به اتاق خواب خود رنگ اضافه کنید

استفاده از رو تختی و بالش‌ها و ملحفه‌های  رنگی به اتاق خواب جلوه‌ای زیبا می‌دهد. با استفاده از روتختی‌هایی به  رنگ‌های نارنجی و صورتی و سایر رنگ‌های گرم، به اتاق خواب خود گرما ببخشید و  فضایی دلنشین ایجاد کنید.

کف اتاق خواب را با فرش نپوشانید

به جای اینکه تمام اتاق را با فرشی بزرگ  بپوشانید، از فرش یا قالیچه‌ای در اندازه کوچک و دکوراتیو استفاده کنید.  این‌گونه به فضای دلبازتری دست پیدا خواهید کرد.

دیوارها را دکور کنید

یکی از زیباترین و ساده‌ترین راه‌ها برای  دکور کردن دیوارهای خالی، استفاده از قاب عکس و تابلوهای متعدد است. با  قرار دادن چند قاب عکس با اندازه‌های متفاوت در کنار یکدیگر می‌توانید  ظاهری جذاب‌تر به دیوار اتاق خواب بدهید.

تغییر دکوراسیون اتاق با هزینه کم

جای سرویس خواب را تغییر دهید

با تغییر جای تخت‌خواب و لوازم موجود در  اتاق نیز می‌توانید ظاهری جدید به اتاق خواب خود ببخشید. اگر اتاق‌خواب  بزرگی دارید این کار برای شما بسیار راحت‌تر خواهد بود.

یکی از دیوار ها را کاغذ دیواری کنید

یکی از دیوارهای ساده و سفید اتاق خواب را  با کاغذ دیواری زیبا و هماهنگ با سلیقه خود بپوشانید. رنگ کاغذ دیواری را  با توجه به رنگ دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید و فضا اتاق را به طور کامل  تغییر بدهید. معمولا دیوار پشت تخت خواب انتخاب مناسبی برای کاغذ دیواری  است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب “دکوراسیونی برای بلند جلوه دادن سقف کوتاه” را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

با چند ترفند ساده، سقف را بلندتر نشان دهید 

ایده جذاب برای استفاده از فضای بالای کابینت 

دکوراسیون اتاق خواب چوبی با طراحی کاربردی و جالب 

زیبایی اتاق پذیرایی با نورپردازی 

دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک با ایده‌های خلاقانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

رنگ سال 2021 رنگ خاکستری‌ است که البته به همراه زرد به صورت جفت به عنوان رنگ سال معرفی شدند.

از رنگ سال ۲۰۲۱ در دکوراسیون داخلی  منزل‌تان استفاده کنید؛ اما نه به قیمت مصرف‌گرایی. چیز‌هایی که می‌توانید  را عوض کنید، مثلا رنگ دیوار، چیزهایی بخرید که به آن‌ها نیاز دارید و در  نهایت بیشتر سعی کنید خلاق باشید و برای وارد کردن رنگ سال ۲۰۲۱ در  دکوراسیون خانه خلاقیت به خرج دهید. در ادامه این مطلب با مجله دلتا همراه باشید تا دکوراسیون به رنگ سال را بررسی کنیم.

دکوراسیون به رنگ سال ۲۰۲۱

هر یک از انواع رنگ خاکستری می‌تواند به  عنوان رنگ پایه و اولیه برای دکوراسیون شما انتخاب شود و در کنار آن،  رنگ‌های دیگر تاثیر، جذابیت و جلوه زیباتری بیابند. در ادامه برخی از نکات  استفاده از رنگ سال ۲۰۲۱ یعنی خاکستری در فضای منزل‌تان برای شما آورده شده  است:

نورپردازی

نکته مهم در استفاده از رنگ خاکستری در  دکوراسیون منزل، نورپردازی مناسب است. فراموش نکنید که خاکستری به خودی خود  رنگ روشنی نیست و برای اینکه خانه تاریک به نظر نرسد لازم است که در آن از  وسایل روشنایی کافی و مناسب استفاده کنید. اگر برای دکوراسیون داخلی منزل به درستی از رنگ خاکستری استفاده شود این رنگ می‌تواند تاثیری چشمگیر  در زیبایی و شیک به نظر رسیدن فضای داخلی خانه داشته باشد.

ست کردن رنگ خاکستری و زرد

زرد کم‌رنگ و خاکستری ملایم وقتی در کنار  هم قرار می‌گیرند ترکیبی از رنگ‌های خنثی و ملایم را به وجود می‌آورند که  دکوراسیونی مدرن‌تر تلقی می‌شوند. این ترکیب عالی می‌‌تواند در هر بخشی از  خانه استفاده شود و یکی از رنگ‌های مناسب برای خانه به شمار می‌رود. از  آن‌جایی که رنگ خاکستری به تنهایی آرامش بخش است، می‌تواند در کنار زرد  برای تزیین اتاق خواب مورد استفاده قرار بگیرد.

رنگ خاکستری در دکوراسیون

ست کردن خاکستری و مشکی

برای ایجاد فضایی کلاسیک در پذیرایی از  ترکیب رنگ خاکستری و مشکی استفاده کنید. کنار هم قرار گرفتن این دو رنگ،  محیطی ساده آرامش بخش و درعین حال شیک برای منزل‌تان فراهم می‌کند. این طرح  می‌تواند برای دکوراسیون اتاق خواب یا اتاق مهمان هم ایده مناسبی باشد.

بنفش و خاکستری

از مهم‌ترین رنگ‌هایی که با هم ترکیب خوبی  برای دکوراسیون تشکیل می‌دهند، می‌توان به بنفش و خاکستری اشاره کرد.  ترکیب این دو رنگ به روز است و مورد پسند اکثر افراد است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب رنگ قهوه‌ای را در چیدمان با چه رنگی ست کنیم؟ را در مجله دکوراسیون بخوانید.

همچنین بخوانید:

با چند ترفند ساده، سقف را بلندتر نشان دهید 

تخت‌خواب تاشو، خوب و کارآمد یا خطرناک؟! 

دکوراسیون اتاق خواب چوبی با طراحی کاربردی و جالب 

زیبایی اتاق پذیرایی با نورپردازی 

دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک با ایده‌های خلاقانه 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

تزیین دکور بالای تخت خواب با وسایل ساده زیادی امکان‌پذیر است. 

دکور بالای تخت

دیوار پشت تخت خواب، تقریبا مهم‌ترین دیوار اتاق خواب است. این دیوار می‌تواند یک اکسنت وال باشد و به این منظور باید با دیگر  دیوارها تفاوت شاخصی داشته باشد. این تفاوت را می‌توان با هر ایده‌ای ایجاد  کرد، در ادامه چند مورد از دکور بالای تخت را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

دکور بالای تخت را زیبا کنید

  • قاب عکس 

به رنگ‌های حاضر در دکوراسیون داخلی اتاق خواب و خصوصا فضای پشت تخت دقت کنید و قاب عکسی بخرید که با این رنگ‌ها همخوانی یا تضاد مناسبی داشته باشد.

  • یک نوشته روی چوب

چوب می‌تواند برای دکور بالای تخت فوق العاده باشد. سطح یک یا چند تخته را رنگ بزنید و روی آن شعر یا متنی بنویسید.

  • سبز باشید!

یک گلدان با گیاهی قد کشیده بخرید و کنار تاج تخت خواب بگذارید.

دکور بالای تخت سبز

  • آینه، این بار در نقش دکور

آینه‌های خورشیدی یا دارای فرم‌های دیگر را می‌توانید به عنوان یک عنصر منحصر به فرد، روی دیوار بالای تخت قرار دهید.

  • چوب و حصیر

اگر اهل دکورهای سطنتی نیستید و با فرمت  شسته رفته دکورهای مدرن هم ارتباط برقرار نمی‌کنید، از چوب و حصیر برای  تزیین فضای بالای تخت کمک بگیرید و یک دکور به سبک بوهمین بسازید. با شمع و  گیاهان، این دکور را تکمیل‌تر کنید.

  • تاقچه

یکی از ایده های پرطرفدار برای دکور بالای تخت ، نصب تاقچه است. این تاقچه می‌تواند جای گلدان، شمع و عکس‌ها باشد.

  • ستون و پرده

فضای بالای تخت نباید صرفا محدود به دیوار  پشت تخت باشد. کمی گسترده‌تر ایده پردازی کنید. شاید یک چارچوب فلزی با  پرده از ایده‌های قبلی جذاب‌تر باشد.

  • رنگ و خلاقیت بی‌کران!

چند سطل رنگ بگیرید و بدون فکر کردن از یک جا شروع کنید. دیوار پشت تخت خواب را بوم تصور کنید و یک اکسنت وال با ایده خودتان بسازید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون  مطلب “آشپزخانه خود را با ترندهای ۲۰۲۱ همراه کنید” را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید! 

با چند ترفند ساده، سقف را بلندتر نشان دهید 

چگونه پرده را با رنگ مبل و فرش ست کنیم 

اتاق خواب فانتزی با ایده‌های خلاقانه 

برای اتاق خواب چه رنگی مناسب است؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در صورتی که شما ترفندهایی را یاد  بگیرید و در دیزاین اتاق خواب‌های کوچک خودتان آن را پیاده کنید می‌توانید  جلوه منحصر به فردی به اتاق خواب بدهید.

دکوراسیون اتاق کوچک

برای راهنمایی در مورد چیدمان اتاق خواب کوچک و سازماندهی آن‌، همراه ما در مطلب چیدمان اتاق کوچک در مجله اینترنتی دلتا باشید.

چیدمان اتاق کوچک

چیدمان یک اتاق خواب کوچک، صرف نظر از اینکه از چه وسایلی شروع کنید، در  شکل و ظاهر اتاق و حسی که برای شما ایجاد می‌کند تاثیر دارد. در ادامه چند  ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب کوچک آورده شده است:

چیدن اتاق کوچک را با تخت شروع کنید

تخت‌خواب خود را در مرکز دیوار قرار دهید (این دیوار معمولا رو به در  است.) قرار دادن تخت‌خواب خود در مرکز، به تقارن چیدمان اتاق‌ خواب شما کمک  می‌کند تا بتوانید از فضای خود نهایت استفاده را ببرید.

کمد برای اتاق کوچک

یک کمد بلند انتخاب کنید و وسایل خود را داخل یا روی آن قرار دهید. کمدهای پارچه‌ای نیز می‌توانند انتخاب مناسبی باشد.

دکوراسیون اتاق کوچک

فرش خود را با دقت پهن کنید

اگر تخت در مرکز قرار دارد، فرش را حدود ۳،۲ متر زیر تخت پهن کنید. اگر  تخت شما در گوشه اتاق است، فرش را کنار آن یا زیر وسیله دیگری قرار دهید.  فرش‌های ایرانی بهترین گزینه برای اتاق خواب کوچک شما است.

از نور طبیعی استفاده کنید

نورپردازی اتاق کوچک شما می‌تواند فضا آن را بیشتر و بزرگ‌تر نشان دهد.  رنگ‌های تیره می‌تواند نور را جذب کند. هنگام انتخاب رنگ،  رنگ‌های روشن  می‌تواند به ایجاد حس جادارتر بودن فضا و بزرگ‌تر نشان دادن آن کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون  مطلب “دکوراسیونی برای بلند جلوه دادن سقف کوتاه” را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

خانه کوچک خود را دلبازتر کنید 

طراحی دکوراسیون منزل را از کجا شروع کنیم؟ 

با چند ترفند ساده، سقف را بلندتر نشان دهید 

تخت‌خواب تاشو، خوب و کارآمد یا خطرناک؟! 

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آشپزخانه به‌عنوان کاربردی‌ترین فضای خانه که عناصر زیادی دارد، دارای بیشترین ظرفیت برای تغییرات است.

ترند آشپزخانه

آشپزخانه‌های مدرن محلی برای آشپزی، خوردن  غذا و معاشرت هستند، به همین دلیل با یک طراحی مناسب می‌توان میان کارکرد و  زیبایی آن‌ها تعادل برقرار کرد. ترند ۲۰۲۱ آشپزخانه را در این نوشتار از مجله اینترنتی دلتا دنبال کنید.

ترند ۲۰۲۱ آشپزخانه

در ادامه درباره‌ ترندهای دکوراسیون داخلی آشپزخانه در سال ۲۰۲۱ و همین‌طور ترندهایی که دیگر از مد افتاده‌اند توضیح خواهیم داد:

محبوبیت کابینت‌های سبز

کابینت‌های سبز جنگلی یکی از ترندهای سال  ۲۰۲۱ است. این رنگ نه تنها خنثی نیست بلکه با رنگ‌های گرم و روشن به خوبی  ترکیب می‌شود. محبوبیت کابینت‌های سفید یا قهوه‌ای تیره در حال کاهش است.  ابزار آلات طلایی یا برنجی مکمل ساده اما لوکسی برای کابینت‌های سبز هستند.

نصب پریزهای بیشتر 

لوازم آشپزخانه تخصصی‌تر مثل سرخ کن‌های بدون روغن در حال حاضر ترند است به همین دلیل به پریزهای بیشتری در آشپزخانه مورد نیاز است.

سینک‌های بزرگ

سینک‌های بزرگ‌تر به دلیل چند کاره بودن به طور فزاینده‌ای در حال گرفتن جای سینک‌های با اندازه مرسوم هستند.

ترند آشپزخانه

محبوبیت آشپزخانه‌های تک رنگ در حال کاهش است

آشپزخانه‌های تک رنگ دیگر محبوبیت گذشته را در ترند ۲۰۲۱ آشپزخانه ندارد و شما می‌توانید با استفاده از کابینت‌های رنگی، کاشی‌های طرح دار یا یک قالیچه بادوام به آشپزخانه خود رنگ ببخشید.

قفسه‌های باز دیگر از مد افتاده محسوب می‌شوند

قفسه‌های باز دیگر محبوبیت گذشته را  ندارند و در عوض طراحی آشپزخانه‌ها به سمت استفاده از مخازن پنهان و به  حداکثر رساندن فضا داخلی کابینت‌ها می‌رود.

پیشنهاد مطالعه: در مجله دکوراسیون دلتا مطلب خانه‌ای مجلل با چند اصل ساده! را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید! 

چطور کنج‌های خانه را تزیین کنیم؟ 

ایده‌های جالب برای تزیین دیوار بالای تخت خواب 

چیدمان میز ناهارخوری، ایده‌هایی برای جذابیت آن 

چرا باید در خانه از آینه استفاده کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

در صورتی که سالن پذیرایی مثل مستطیلی  شکل دارید، در این صورت نیاز دارید تا اصول چیدمان مبلمان در یک پذیرایی  مستطیلی شکل را بلد باشید.

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

همه ما دوست داریم در طراحی و اجرای  چیدمان منزل خود سنگ تمام بگذاریم. دوست داریم هر کسی که از درب منزل وارد  شد مبهوت ساختار دکوراسیون خانه ما شود. برای آشنایی با روش‌های چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل با مجله دلتا همراه شوید.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

منظور از پذیرایی مستطیل شکل این است که نسبت طول اتاق یا سالن پذیرایی بزرگ‌تر از عرض آن باشد. نمونه‌های پیشنهادی ما برای طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل در زیر آمده است:

چیدمان پذیرایی دو بخشی

در این مدل شما می‌توانید با توجه به اندازه پذیرایی خود چیدمان مبل‌های خود را به صورتترکیبی از مبلمان و میز ناهار خوری قرار دهید. یعنی برای حفظ ساختار استاندار مبل‌های خود از چیدمان مربعی شکل در یک انتهای پذیرایی استفاده کنید و در قسمتی از ابتدای سالن پذیرایی خود میز ناهار خوری را قرار دهید. این مدل برای خانه‌هایی پیشنهاد می‌شود که در چیدمان مبل در  پذیرایی به شکل مستطیل، فضا کافی برای قرار دادن میز ناهار خوری در محیط  آشپزخانه را ندارند و یا میز ناهار خوری آن‌ها با مبلمان منزل‌شان ست شده  است.

پذیرایی واحد

در این نمونه اصل و مبنای چیدمان منزل، نمایش مبل‌ها در محیط پذیرایی است. بهتر است که نقطه توجه، یعنی هر وسیله یا دکوراتیوی که توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند، در مرکز پذیرایی قرار بگیرد و مبلمان بر اساس وجود آن چیده شود؛ یعنی این فرصت وجود دارد که شما کاناپه‌های خود را در دو طرف پذیرایی مستطیل خود قرار داده و برای فضای بین آن‌ها ازمبل‌های تک‌نفره، میز یا تزیینات دیگر استفاده کنید.

چیدمان پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان پذیرایی مستطیلی کوچک و نقلی

یک پذیرایی کوچک که چنین فضایی را در اغلب  ساختمان‌های شهری امروزی می‌بینیم؛ استفاده از مبلمان ۹ نفره در چنین  مکان‌هایی تقریبا یک اشتباه فاحش محسوب می‌شود؛ چرا که به شدت فضا را درگیر  خود می‌کند. برای چنین مکان‌هایی مبل‌های ۷ نفره و همین‌طور ۵ نفره بهترین  انتخاب‌ها هستند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن یک کاناپه سه نفره در بخش  انتهایی پذیرایی مستطیل خود، امکان چیدن دو مبل تک‌نفره در یک سمت و  کاناپه‌ دو نفره در سمت دیگر را فراهم کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات بیشتر، مطلب “از کدام نوع مبل در دکوراسیون خانه استفاده کنیم؟” را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید! 

با چند ترفند ساده، سقف را بلندتر نشان دهید 

دکوراسیون اتاق خواب چوبی با طراحی کاربردی و جالب 

طراحی دکوراسیون پذیرایی با مبلمان استیل 

چرا باید در خانه از آینه استفاده کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برای انتخاب هوشمندانه در جنس مبل بهتر  است مزایای هر یک را بررسی کرده و سپس با سنجیدن آن‌ها تصمیم نهایی متناسب  با نیازها گرفته شود.

مبلمان پارچه ای

انتخاب رنگ، طرح، مدل و جنس مبلمان به دلیل تنوع در گزینه‌های موجود از انتخا‌ب‌های گیج کننده و چالش برانگیز دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود و انتخاب مبلمان پارچه‌ ای یا مبلمان چرم یکی از رایج‌ترین سوالات کاربران برای انتخاب درست است، در ادامه همراه  مجله دلتا باشید.

جنس مبلمان چرم

مزایای استفاده از مبلمان پارچه‌ای

راحتی: مبل‌های پارچه‌ای بسته به جنس پارچه به کار  رفته در آن‌ها و کوسن‌ها و فریم اصلی مبلمان می‌تواند متنوع باشد و میزان  راحتی را افزایش یا کاهش دهد اما در حالت کلی مبل‌های پارچه‌ای راحت‌تر از  مبل‌های چرمی بوده‌اند زیرا ماهیتی نرم‌تر و منعطف‌تر دارند، از سوی دیگر  مبلمان چرمی در تابستان گرم، چسبنده و در زمستان سرد می‌شوند و این احساس  خوشایندی در کاربران ایجاد نمی‌کند.

جنس مبلمان پارچه ای

مراقبت و نگهداری : میزان ساییدگی در مبلمان پارچه‌ای  اغلب به ضخامت، جنس و کیفیت پارچه بستگی دارد. البته، در پارچه‌ها با کیفیت  بهتر، میزان ساییدگی در گذر زمان کمتر است در واقع تمیز کردن لک از روی  مبلمان چرمی آسان‌تر از پارچه است البته امروزه پارچه‌هایی با کیفیت بالا و  مقاوم به لکه و دارای قابلیت آسان برای پاک شدن آسان‌تر در بازار موجود  است که برای کاربرانی که مبلمان پارچه‌ای را ترجیح می‌دهند می‌‌تواند گزینه  مورد قبولی باشد.

از سوی دیگر چرم مقاومت کمتری نسبت به خراش‌ها دارد برای مثال در منازلی  که حیوان خانگی وجود دارد مبلمان پارچه‌ای گزینه بهتری محسوب می‌شود.

تنوع رنگ‌ها و الگو‌ها : چرم می‌تواند رنگ‌های مختلفی  داشته باشد، اما پارچه‌ها رنگ و طرح‌های نامحدودی دارند، بنابراین شانس  بیشتری برای مطابقت با دکوراسیون موجود را برای کاربر ایجاد می‌کنند.

مزایای استفاده از رومبلی‌های چرمی

ضد حساسیت: افرادی که آلرژی‌ دارند به دلیل جذب مواد و  آلودگی‌های مختلف حساسیت بیشتری نسبت به پارچه دارند و انتخاب مبلمان چرمی  می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای‌شان باشد.

مبلمان پارچه ای یا مبلمان چرم

ظاهر: مبلمان چرم ظرافت خاصی به دکوراسیون بخشیده و چه  از نوع چرم مصنوعی یا طبیعی سبکی معاصر یا مدرن را با ظاهری شیک و لوکس‌تر  به فضا می‌بخشد.

مراقبت و نگهداری: از مزیت‌های اصلی مبلمان چرمی  قابلیت پاک شدن آسان است که به دلیل سطح صاف و صیقلی آلودگی‌ها را جذب  نکرده و حتی با ریختن مایعات روی آن به راحتی مثل قبل پاک می‌شود البته  نیاز به نظافت روزانه برای جلوگیری از نشستن گرد و غبار روی خود را دارد.

حال می‌توانید خیلی راحت مبلمان پارچه ای یا مبلمان چرم خود را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: در مجله دکوراسیون دلتا مطلب اتاق خواب فانتزی با ایده‌های خلاقانه را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

اتاق مستر و چند نکته برای طراحی آن 

اتاق نشیمن به رنگ آبی و خاکستری 

چطور کنج‌های خانه را تزیین کنیم؟ 

راه‌های بزرگ‌تر جلوه دادن خانه 

فرش ایرانی در خانه‌های مدرن ! 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

اتاق خواب یکی از اتاق‌های خانه است که  هر شخصی مدت زمان زیادی از زندگی خود را در این اتاق می‌گذارند و به همین  دلیل نیز باید به دکوراسیون آن توجه ویژه‌ای داشت. 

رنگ مناسب برای اتاق پسرانه

وقتی از انتخاب رنگ مناسب برای اتاق  پسرانه حرف می‌زنیم اولین رنگی که به ذهن اغلب ما می‌رسد رنگ آبی است. اما  اگر قصد دارید که فضای خاص و متفاوتی را برای فرزند خود خلق کنید، وقت آن  رسیده که رنگ‌های دیگر را نیز امتحان کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

فضایی شاد برای بازی کودکان

رنگ‌آمیزی اتاق کودکان یک فرصت عالی برای انتخاب چند رنگ متنوع است. برای رسیدن به یک دکوراسیون داخلی مناسب می‌توانید از ملحفه یا فرش‌های رنگی کمک بگیرید.

طیفی از رنگ‌های مختلف براید رنگ مناسب برای اتاق پسرانه

استفاده از تخت‌خواب‌های مدل‌دار

تخت‌خواب‌های فراوانی در بازار موجود است  که به شکل قایق، اتومبیل، هواپیما یا کلبه‌های چوبی طراحی و ساخته شده‌اند.  به علاقه فرزند خود توجه کنید و متناسب با آن تخت‌خوابی در اشکال ذکر شده  تهیه کنید. سپس، دیوارها و فرش‌ها را متناسب با آن بسازید و فضایی خلق کنید  که تخت‌خواب باید به آن تعلق داشته باشد.

ترکیب رنگ مناسب برای اتاق پسرانه

رنگ‌های مناسب برای اتاق پسرانه

آبی_یخی: یک ترکیب رنگی  زیبا برای رنگ اتاق پسرانه آبی_یخی است که هم برای دوران کودکی مناسب است و  هم دوران بزرگسالی. ترکیب رنگ آبی_یخی یک رنگ‌آمیزی، ملایم و در عین حال  شاداب است و می‌تواند با رنگ‌هایی همچون قرمز، قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای  شکلاتی هم‌نشینی خاصی پدید آورد.

خاکستری تیره: در بین  رنگ‌ها برای اتاق پسرانه، خاکستری تیره رنگی خوبی است. این رنگ انتخاب  مناسبی برای کسانی است که خیلی به رنگ‌های روشن علاقه ندارند و به دنبال  محیطی بی سروصدا هستند.

انواع رنگ مناسب برای اتاق پسرانه

سبزآبی: این رنگ، گزینه  مناسبی برای داشتن یک فضای ساحلی است، سبزآبی با داشتن تمی از رنگ سبز  فراتر از یک رنگ آبی معمولی بوده و می‌تواند پس زمینه‌ای زیبا برای دکور  اتاق باشد؛ بدون اینکه بیش از حد بچگانه به نظر برسد.

زرد لیمویی: رنگ زرد لیمویی مناسب دوست‌داران طبیعت است. این رنگ با رنگ چوب، و همچنین رنگ‌های خنثی و گرم هماهنگی بسیاری دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطالب بیشتر ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون اتاق مدرن پسرانه را در مجله دکوراسیون دلتا بخوانید.

همچنین بخوانید:

در چیدمان اتاق کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

ایده‌های متنوع برای چیدمان مبلمان راحتی 

زیبایی خانه خود را با اکسسوری دو چندان کنید 

دکوراسیونی گرم برای فصل سرد سال 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

موارد ریز و درشتی وجود دارد که می‌تواند یک منزل ساده و بدون روح را به یک منزل شیک و مجلل تبدیل کند.

داشتن خانه ی مجلل

داشتن دکوراسیون منزل مجلل کار پیچیده‌ای  نیست. آنچه که دکوراسیون خانه‌های مجلل را از دکوراسیون خانه‌های معمولی  جدا می‌کند، علاوه بر پول، جزییات است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید  تا اصول داشتن خانه ی مجلل را بررسی کنیم.

اصول داشتن خانه ی مجلل

شما می‌توانید با توجه به فاکتورهای  هزینه، محتوای هنری خاصی را برای تزیین منزل خود داشته باشید. در ادامه  برخی از اصول تبدیل خانه به منزلی مجلل را آورده‌ایم؛ با ما همراه باشید:

دیوارها

دیوارهای خانه‌ مجلل اغلب دارای نوعی تابلو فرش لوکس هستند. در دکوراسیون داخلی خانه‌های  مجلل شما می‌توانید به جای رنگ کردن دیوار، از پانل‌های روکش سنگ که از  تکه‌های نازک سنگ واقعی ساخته شده‌اند استفاده کنید، تا رنگ زیبا و بافت  طبیعی به دیوارها اضافه شود.

داشتن خانه ی مجلل

روشنایی

نورپردازی در هنگام ایجاد فضایی سلطنتی و  مجلل نقش اصلی را ایفا می‌کند. چراغ‌هایی که در فرورفتگی‌های سقف برای  روشنایی پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد را می‌توان به گونه‌ای تنظیم  کرد که در مناطق خاصی برای روشنایی متمرکز شود و فضا را با شکوه‌تر کند.

تجهیزات جانبی

هنرهای زیبا در قالب نقاشی‌های اصیل روغنی  دیوارهای خانه‌ مجلل شما را زیباتر می‌کند. مجسمه‌ها و شیشه‌های هنری نیز  زیبایی بصری را برای شما ایجاد می‌کنند. فرش‌های ایرانی و شرقی با کیفیت  بالا، جزییاتی نفیس را به کف منزل شما می‌بخشند. برای تزیین پنجره‌ها،  پرده‌های بلند می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای لوکس به نظر رسیدن منزلتان  باشد.

پیشنهاد مطالعه: در مجله دکوراسیون دلتا مطلب اتاق خواب فانتزی با ایده‌های خلاقانه را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید! 

اتاق خواب فانتزی با ایده‌های خلاقانه 

طراحی دکوراسیون پذیرایی با مبلمان استیل 

چیدمان میز ناهارخوری، ایده‌هایی برای جذابیت آن 

چرا باید در خانه از آینه استفاده کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

رنگ قهوه‌ای یکی از بهترین و پرکاربردترین رنگ‌ها برای دکوراسیون است.

چیدمان قهوه ای

اغلب افراد تصور می‌کنند استفاده از رنگ  قهوه‌ای در فضای داخلی بسیار خسته کننده است، اما انتخاب صحیح رنگ‌های مکمل  و استفاده درست و به جا از این رنگ می‌تواند تداعی کننده محیط‌های سنتی و  دنج باشد. ما در این مطلب از مجله دلتا ست کردن رنگ قهوه‌ ای در چیدمان را بررسی می‌کنیم.

رنگ قهوه‌ ای در چیدمان

رنگ قهوه‌ای، از ترکیب دو رنگ قرمز و سبز  به وجود می‌آید، اما در واقع از ترکیب رنگ‌های مختلف می‌توان به رنگ  قهوه‌ای رسید. یکی از راه‌های پیدا کردن ست رنگ‌ها شناختن رنگ‌های پایه  است. در ادامه برخی از ترکیب رنگ‌های مناسب رنگ قهوه‌ای آورده شده است:

ترکیب قهوه‌ای و کرم

اگر به دنبال یک ترکیب رنگی خاص و شیک  هستید ترکیب کرم قهوه‌ای انتخاب مناسبی است. استفاده از رنگ کرم به عنوان  مکمل رنگ قهوه‌ای سبب روشن شدن فضا اتاق می‌شود.

ترکیب قهوه‌ای و سفید

تضاد موجود بین رنگ‌های قهوه‌ای و سفید  سبب جذابیت بیشتر و خاص بودن این ترکیب می‌شود. استفاده از این دو رنگ در  کنار هم حس راحتی و آرامش را به انسان منتقل می‌کند. ویژگی خوب این ترکیب  این است که هریک از رنگ‌ها به صورت مجزا دیده می‌شوند. استفاده از این  ترکیب در سبک‌های مدرن و کلاسیک که دو نمونه از سبک‌های دکوراسیون داخلی رایج به شمار می‌روند، رواج دارد.

چیدمان رنگ قهوه ای

ترکیب قهوه‌ای و رنگ مسی

رنگ‌های قهوه‌ای و مسی جز رنگ‌های مشابه  محسوب می‌شوند. سعی کنید از رنگ مسی در حد ایجاد سایه استفاده کنید. این  ترکیب آسان‌ترین انتخاب برای دکوراسیون است.

ترکیب قهوه‌ای و آبی

با توجه به اینکه رنگ قهوه‌ای جز رنگ‌های  خنثی و گرم محسوب می‌شود و از آن‌جا که رنگ آبی جز رنگ‌های سرد است، به  همین دلیل این دو رنگ در کنار هم حس آرامش را به انسان منتقل می‌کنند.

ترکیب قهوه‌ای و سبز

ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای و سبز، ترکیبی است  که به وفور در طبیعت، شاهد آن هستیم. بنابراین استفاده از این ترکیب، در  دکوراسیون منزل دور از ذهن نبوده است. اگر به دنبال رنگی هستید که حس  تازه‌ای به فضای اتاق قهوه‌ای شما بدهد، رنگ سبز انتخاب درستی است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه مطالب بیشتر، “فرش ایرانی در خانه‌های مدرن ” را در مجله دکوراسیون دلتا را از دست ندهید.

همچنین بخوانید:

اگر خانه کوچک دارید، با نور و رنگ بزرگش کنید! 

ایده‌های جالب برای تزیین دیوار بالای تخت خواب 

چیدمان میز ناهارخوری، ایده‌هایی برای جذابیت آن 

دکوراسیون اتاق خواب مدرن و اروپایی 

چرا باید در خانه از آینه استفاده کنیم؟ 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 بهمن 1399 | نظرات ()