۶ ایده جذاب چیدمان برای شب یلدا
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هرساله در آخرین روز پاییز که شروعی برای فصل زمستان است، جشن یلدا در خانه‌‌های ایرانی برگزار می‌­شود که شور و شوق خاصی به همراه دارد.

تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا

اگر می‌­خواهید شب یلدای متفاوتی داشته باشید و یک شب خاطره‌انگیز برای خود و خانواده­‌تان رقم بزنید، همراه ما باشید. در این مطلب از مجله دلتا روش‌های متفاوتی از تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا را برای شما پیشنهاد خواهیم کرد تا شبی به‌یادماندنی داشته باشید.

استفاده از شمع

شمع جلوه زیبایی در فضای خانه ایجاد می­‌کند و می­‌تواند سفره مدرن شما را خیره­‌کننده کند. برای این منظور میوه­‌های رنگارنگ خود را در کنار شمع قرار دهید. شما می­‌توانید از این ایده استفاده کرده و شمع‌­ها را در ظروف میوه خود قرار داده تا تم جذابی ایجاد کنید. علاوه بر آن می­‌توانید شمع­‌ها را در جاشمعی قرار داده و آن­‌ها را در کنار ظروف انار خود بگذارید.

استفاده از شمع

استفاده از برگ‌های سبز

جهت تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا و سفره­‌های جذاب خود می‌­توانید در کنار میوه از برگ­‌های سبز استفاده کنید. ترکیب رنگ سبز به همراه میوه‌های قرمز دکور فوق‌­العاده زیبایی را خلق می‌­نماید. قرار دادن برگ‌­های سبز در کنار میوه­‌ها، ترکیبی طبیعی و جالب ایجاد کرده و می­‌توانید از تصاویر قرار داده شده نیز ایده بگیرید.

استفاده از برگ‌های سبز

انار­های رنگی و سرامیکی

شما می‌­توانید از انار­ها در رنگ‌­های دیگری نیز استفاده کنید برای این کار تنها کافی است اسپری با رنگ مورد علاقه خود انتخاب کرده و آن را بر روی انار اسپری کنید. رنگ­‌هایی همچون طلایی و نقره‌­ای دکوراسیونی مدرن و جذاب به خانه شما می­‌بخشد. همچنین انارهای مجسمه‌­ای از جنس سرامیک یا شمع نیز زیبایی و جلا خاصی برای شما به ارمغان می­‌آورند.

انار­های رنگی و سرامیکی

استفاده از ایده‌های سنتی

شب یلدا یکی از جشن­‌های اصیل ما ایرانی‌­ها است که برخی از افراد دوست دارند با تزیین خانه خود به سبک سنتی اصالت آن را حفظ کنند. استفاده از پارچه‌های سنتی که نقش ­و نگارهای متفاوتی داشته باشد می­‌تواند سبکی مدرن برای شما به ارمغان آورد. استفاده از ظروف مسی و قرار دادن سماور مسی در کنار سفره یک ایده خلاقانه و جذاب خواهد بود. آینه و شمعدان، نور و انرژی به خانه بخشیده و قرار دادن کتاب حافظ نمای زیبای شما را تکمیل خواهد کرد. ایده‌های جذاب برای استفاده از آینه در دکوراسیون را در مطلب ۶ آینه پرطرفدار در چیدمان منزل بخوانید.

استفاده از ایده‌های سنتی

استفاده از کرسی

تزیین و دکوراسیون منزل برای شب یلدا به همراه کرسی ما را یاد ایام قدیم می­‌اندازد. قرار دادن کرسی در وسط خانه و وسوسه گرمابخش آن به همراه شیرینی خانگی محیط مطلوب و دوست‌داشتنی ایجاد کرده و محبت بین افراد را نیز افزایش می­‌دهد.

استفاده از کرسی
استفاده از رومیزی­‌های مخصوص

استفاده نمودن از نوع رومیزی بستگی به سبک مدرن و سنتی دکوراسیون شما دارد. اگر سبک سنتی در پیش گرفته­‌اید همان‌طور که گفتیم ترمه و نقش و نگارهای ایرانی می­‌تواند ایده جذابی باشد و اگر سبک مدرن را می‌پسندید، رومیزی‌­های ابریشمی و حریر انتخابی عالی خواهد بود. استفاده از رومیزی‌های کوچکی که روی عسلی استفاده می‌کنید را به حالت چروک درآورده و در کنار میز قرار دهید. در کنار آن گل­‌های معطر و گل‌های خشک نیز فضای زیبایی به‌وجود می­‌آورد.

استفاده از رومیزی ­‌های مخصوص

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ اصل کلیدی و مهم در دکوراسیون منزل شما را بخوانید.





:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,شب یلدا ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: