۷ نکته کلیدی برای چیدمانی زیبا در اتاق پذیرایی
نوشته شده توسط : مجله دلتا

برای ایجاد دکوراسیونی اصولی در پذیرایی، تنها استفاده از اثاثیه و وسایل دکوری گران قیمت کافی نیست. باید در انتخاب رنگ و طرح آن‌ها و نوع چیدمان هم نکات مهمی را رعایت کنیم.

چیدمان وسایل در اتاق پذیرایی

در این مطلب از مجله دلتا نکات موردنیاز در مورد چیدمان وسایل در اتاق پذیرایی را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم تا فضایی شیک، اصولی و مناسب برای مهمانان خود فراهم کنید.

یک نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی پذیرایی ایجاد کنید

یکی از مهم‌ترین قدم‌های اصولی که در چیدمان وسایل در اتاق پذیرایی خود باید بردارید، ایجاد یک نقطه کانونی در آن است. در واقع این نقطه هم باید زیبا و جذاب باشد و هم مبلمان و وسایل دیگر به‌گونه‌ای در اطراف آن چیدمان شده باشد.

چیدمان وسایل در اتاق پذیرایی

چیدمان مبل در پذیرایی را به دور نقطه کانونی انجام دهید

همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، چیدمان مبل‌ها باید بر اساس نقطه کانونی انجام شود. بنابراین مبل‌ها را به‌گونه‌ای بچینید که نقطه کانونی در محور مرکزی آن‌ها قرار بگیرد. توجه داشته باشید، علاوه بر در نظر گرفتن نقطه کانونی، چیدمان مبل‌ها در پذیرایی باید به‌گونه‌ای باشد که رفت و آمد، صحبت کردن و پذیرایی از مهمانان در آن، راحت و بدون دردسر باشد.

رنگی را برای دیوار اتاق پذیرایی خود انتخاب کنید که همه آن را بپسندند

بهتر است که رنگ دیوارهای سالن پذیرایی را بر اساس علاقه و سلیقه خود انتخاب نکنید. چرا که ممکن است رنگ مورد علاقه شما، برای مهمانان خوشایند نباشد و حس بدی به آن‌ها انتقال دهد. بنابراین دیوارها را به رنگ خنثی نقاشی یا کاغذ دیواری کنید که مورد پسند همه است و حس آرامش را به انسان انتقال می‌دهد.

چیدمان وسایل در اتاق پذیرایی

فرش از دیوارها فاصله داشته باشد

فرش پذیرایی خانه شما نباید به اندازه‌ای باشد که تمام سطح کف سالن را پوشش دهد. بنابراین طبق توصیه طراحان داخلی، برای پذیرایی کوچک، فرشی را خریداری کنید که فاصله هر طرف آن با دیوارها حداقل ۱۳ سانتی‌متر و برای پذیرایی بزرگ، حداقل ۴۵ سانتی‌متر باشد.

از ترکیب نور زرد و سفید برای نور پردازی پذیرایی استفاده کنید

یکی از اهداف دکوراسیون پذیرایی، ایجاد فضایی آرام و صمیمی برای مهمانان است که این حس را لامپ‌هایی که نور زرد دارند، ایجاد می‌کنند. اما توجه داشته باشید که شما قبل از مهمانی‌ها، ساعاتی را نیز مشغول نظافت و تدارک وسایل پذیرایی هستید که انرژی و تمرکز لازم این فعالیت‌ها را لامپ‌هایی با نور سفید، برای شما ایجاد می‌کنند.

ترکیب نور زرد و سفید

از دکوریجات و وسایل تزیینی زیبا در پذیرایی خانه خود استفاده کنید

شما می‌توانید به سلیقه خودتان، هر یک از وسایل دکوری که در ادامه معرفی کرده‌ایم را در دکوراسیون داخلی پذیرایی منزل خود استفاده کنید. اگر به دنبال وسایل دکوری برای مجلل کردن خانه خود هستید به مطلب ۷ وسیله ضروری برای مجلل و شیک کردن خانه سر بزنید.

ظروف آنتیک و تابلوهای دکوری

یکی از روش‌های رایج برای دکور و تزیین سالن پذیرایی، استفاده از تابلوهای دکوراتیو و ظروف آنتیک و عتیقه جات در آن است. بنابراین اگر علاقه دارید، آن‌ها را در بخشی از پذیرایی منزل خود قرار دهید.

ظروف آنتیک و تابلوهای دکوری

گلدان گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه در فضای پذیرایی شما روح و طراوت ایجاد می‌کند و حس خوبی را به مهمانان شما انتقال می‌دهد.

کنسول و آینه

اگر پذیرایی بزرگی دارید و وسایل و مبلمان آن را کلاسیک انتخاب کرده‌اید، می‌توانید مانند عکس زیر، کنسول و آینه‌ای را در آن قرار دهید.

کنسول و آینه

پیشنهاد مطالعه: مطلب شیک‌ترین پرده‌های فانتزی برای منزل شما را بخوانید.





:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله دکوراسیون دلتا,دکوراسیون داخلی,چیدمان منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: