انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی
نوشته شده توسط : مجله دلتا

هماهنگی و هارمونی اِلمان‌های خانه  ،تاثیر زیادی روی ظاهر آن دارد .تزیین خانه با انتخاب هوشمندانه اجزای  مختلف ،کلید داشتن یک خانه زیباست.

انتخاب فرش برای پذیرایی

در دکوراسیون خانه‌های ایرانی فرش‌ها  جایگاه ویژه‌ای دارند و حتی در خانه‌هایی که سبک‌های خیلی مدرن دارند که  سعی شده در کف‌پوش خانه‌ها از لمینت استفاده شود باز هم از فرش‌هایی با  ابعاد کوچک‌تر یا خاص استفاده می‌کنند که برای خرید آن‌ها باید دقت زیادی  به خرج دهید تا هر وسیله‌ای که می‌خرید در جهت زیباتر شدن دکوراسیون خانه  باشد و با بقیه وسایل هماهنگی داشته باشد. در این نوشتار از مجله دلتا نکاتی در مورد فرش مناسب برای پذیرایی پرداخته می‌شود.

اصول انتخاب فرش

فرش مناسب برای پذیرایی، حتماً باید با سبک مبل شما هماهنگی  داشته باشد و به طور کلی با دکوراسیون غالبی که برای محیط در نظر  گرفته‌اید، هماهنگ باشد و علاوه بر آن باید فرش با پرده‌ها و رنگ دیوار هم همخوانی داشته باشد. اگر می‌خواهید فرش با مبل شما ست باشد،  سعی کنید اول مبلی که مد نظر و دلخواه‌تان است را انتخاب و خریداری کنید و  بعد به سراغ خرید فرش بروید. هنگامی که خواستید مبل و فرش را با هم هماهنگ  کنید، سعی کنید به بافت بدنه و پارچه و طرح آن‌ها هم توجه کنید زیرا  این‌ها نکاتی هستند که برای هماهنگی این دو محصول حائز اهمیت هستند.

اندازه مناسب فرش

اگر تصمیم گرفتید در کف خانه خود از فرش استفاده کنید باید  چند نکته را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین نکات اندازه فرش است. بهتر است  همه کف خانه شما از فرش پوشیده نشده باشد و یک قسمت‌هایی از خانه هم با  موکت یا کف‌پوشی که در کف خانه قرار دارد، پوشیده شده باشد.

بهترین رنگ فرش برای پذیرایی

برای انتخاب رنگ فرش باید دکوراسیون منزل را مد نظر قرار دهید و نگاه کنید که مبل و پرده‌ها چه تناژ رنگی دارند و بعد فرش را متناسب با آن‌ها خریداری کنید. بهتر است از رنگ‌هایی که  دقیقا مثل هم هستند، استفاده نکنید و از تناژ تیره تا روشن استفاده کنید.

انتخاب فرش برای پذیرایی

رنگ ست مبل با فرش

انتخاب کردن رنگ مبل ، طرح  و بافت آن و اینکه چه رنگی را برای ست مبلمان انتخاب کنید که با فرش  هماهنگی داشته باشد، نیاز به کمی هوشمندی و خلاقیت دارد. یکی از کارهایی که  می‌توانید برای این هماهنگی انجام دهید این است که رنگ مبل و فرش را تک  رنگ انتخاب کنید که به این شیوه الگوی کروماتیک یا تک‌رنگ می‌گویند.

سبک مبلمان و فرش را با هم ست کنید

وقتی که تصمیم گرفتید چه مبلی خریداری کنید و بعد سراغ فرش  رفتید، باید بدانید که فرش باید متناسب با نوع مبلمان شما باشد. یعنی اگر  برای خانه خود مبل سلطنتی و کلاسیک خریداری کردید، پیشنهاد نمی‌کنیم که به  سراغ موکت و فرش‌های خیلی ساده بروید و بهتر است از فرش‌های سنتی در کنار  مبل سلطنتی استفاده کنید زیرا هماهنگی بیشتری بین این دو وسیله وجود دارد و  باعث می‌شود، دکوراسیون مجلل و چشم‌گیری در خانه شما به وجود بیاید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه خود هستید به مطلب پارکت در دکوراسیون داخلی سر بزنید.

همچنین بخوانید:

ترفندهای ست کردن فرش با مبلمان 

۷ ایده کاربردی استفاده از اکسسوری در دکوراسیون داخلی 

رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی 

کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی 

کوسن مناسب برای مبلمان نشیمن 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید .





:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: