چه رنگی برای خانه‌های کم‌نور مناسب است؟
نوشته شده توسط : مجله دلتا
همه ما دوست داریم هر روز انوار طلایی رنگ خورشید، نه فقط مبلمان و فضای منزل، بلکه روح و روان ما را نوازش دهد! به همین منظور اغلب به دنبال خانه‌های جنوبی وآفتاب‌گیر هستیم.
رنگ مناسب اتاق های کم نور

گاهی با خانه‌هایی روبه‌رو می‌شویم که به علت کمبود فضا یا طراحی غیر اصولی، از نور طبیعی بهره کمی می‌برند. اتاق‌های کم نور و حتی بعضا بدون نور، جزئی از فضای زندگی شما محسوب می‌شوند. پس باید پتانسیل بالقوه کاربری آن‌ها را بالفعل کرده و فضایی دلچسب و دوست داشتنی ایجاد کنیم. در این نوشتار از مجله دلتا به بررسی رنگ مناسب اتاق های کم نور پرداخته می‌شود.

رنگ مناسب اتاق کم نور

اگر می‌خواهید بدانید رنگ مناسب اتاق‌های کم نور شما چیست، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، رنگ غالب فضا است. هرچه تم کلی فضا روشن‌تر باشد، فضا وسیع‌تر، و کمبود نور، کم‌تر احساس می‌شود. بهتر است رنگ غالب در دیوارها و مبلمان اصلی اتاق کم‌نور، از رنگ‌های سفید یا تنالیته بسیار روشن رنگ‌های پاستلی انتخاب شود.

رنگ اتاق های کم نور

رنگ زرد

سایه‌های بسیار روشن رنگ زرد می‌توانند انتخاب مناسبی برای اتاق کم نور شما باشند؛ چرا که ناخودآگاه حس گرما و درخشش نور خورشید را در فضا منتشر می‌کنند.

رنگ بنفش روشن

این رنگ برای اتاق های کم نور بسیار مناسب است. شما می‌توانید از درجه رنگ‌های مختلف این رنگ برای دیوارها استفاده کنید. برای تاثیر بیش‌تر، آن را در کنار رنگ طوسی، سیاه و سفید به‌کار برید. بنفش کمرنگ هنگامی که با رنگ بنفش پر رنگ و آبی همراه می‌شود، بسیار شادی‌بخش است.

رنگ اتاق های کم نور

رنگ خاکستری

خاکستری به‌عنوان رنگی خنثی در طراحی دکوراسیون خانه به مراتب استفاده می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت این رنگ، قابلیت آن برای استفاده در فضاهای تاریک خانه است. برای فضاهای کم‌نور، درجات روشن این رنگ را برای دیوارهای خانه و برای لوازم خانه، فرش و پرده‌ها رنگی روشن‌تر استفاده کنید.

رنگ نامناسب اتاق کم‌نور

استفاده از رنگ‌های تند و تیره در اتاق های کم‌نور، به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. این رنگ‌ها شاید به تنهایی برای یک اتاق پر نور، زیبا به‌نظر برسند، اما مطمئن باشید اتاق کم‌نور شما را تاریک‌تر و دلگیرتر خواهند ساخت. به همین علت است که هیچ‌گاه در چنین فضایی آن‌ها را به‌صورت خام و تک‌رنگ به‌کار نمی‌بریم و با میزان زیادی از رنگ سفید، آن‌ها را ترکیب می‌کنیم.

رنگ اتاق های کم نور

رنگ‌های تند و تیره

حتی در فضاهای نورگیر و پنجره‌دار هم هیچ‌گاه نباید به‌صورت رنگ غالب در فضا، مورد استفاده قرار گیرند. بهتر است این رنگ‌ها به‌صورت تاکید روی یک دیوار یا در نهایت برای چند اکسسوری مورد استفاده در اتاق به‌کار ‌روند.

یکی از دیوارها را رنگی کنید

اما اگر می‌خواهید یکی از دیوارهای اتاق کم‌نور خود را با رنگی به‌غیر از رنگ‌های روشن رنگ کنید، کمبود نور ایجاد شده را حتما باید به‌وسیله منابع نور غیرطبیعی تامین کنید. لوسترها معمولا منبع اصلی نور مصنوعی اتاق به‌شمار می‌روند. در میان انواع پر زرق و برق و مدل‌های متنوع، چراغ‌های دیمردار انتخاب مناسبی برای فضاهای کم‌نور محسوب می‌شوند. چراکه به‌صورت اتوماتیک، نور مورد نیاز فضا را تنظیم کرده و کمبود نور را به خوبی برطرف می‌سازند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب میز جلو مبلی منزل را چگونه انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

دانلود اپلیکیشن

با مجله معماری و دکوراسیون دلتا همراه باشید .





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: